Logisztika: futócucc alternatív használata

2008.10.02. 11:40 Winkler Róbert

Gyün a tél, ami futócucc nélkül nagyon nem jó. Lehet futni Rocky-jellegű mackókban, de akkor borzalmas érzés lesz, amikor izzadtan átfúj rajtunk a hideg szél. A technóruhák felhalmozása jó megoldás, bár itt tényleg véget ér a tévképzet, hogy a futás egy olcsó sport. Nem: a futás egy olyan sport, amit bármikor lehet csinálni, nem kell csapatot összeszedni, megfelelő időjárásra, napszakra, egyéb csillagászati együttállásokra várni, nem kell megfelelő terem, nem kell mindenféle illetőkkel jóban lenni. Egyszerűen csak el kell indulni, akkor is, ha a szervezetünk mást jelez – általában hazudik az átkozott, és csak dögleni akar egy kicsit, de ne dőljünk be neki.

Tavaly kezdtem téli futócuccokat vásárolni, azóta akár a Marson is, bármikor. Viszont a jó futócucc drága, és az ember nem vásárolhat össze annyit, amennyi valójában kéne ahhoz, hogy ki is lehessen mosni, mosógépben, mert az embernek nincs ideje futás mellett még félórákig lögybölni is. A mosógépbe viszont nem tehetünk egy pólót, egy alsónadrágot és egy pár zoknit – a mackóalsót és a dzsekit azért egy-két hétig simán elhordom mosás nélkül. Tehát ideális esetben annyi cuccunk van, ami lazán, de ránézésre azért megtölt egy mosógépet, mert a 30 fok, ami ezeknek a műanyag ruháknak jó, a rendes utcai pamutokhoz, és a reklámokban mutogatott rémisztő foltokhoz kevés.

Tehát nem vásárolunk össze-vissza, viszont, ha karácsonyra, névnapra, születésnapra és nászajándékba mindenkitől valami futócuccot kérünk, azért szép mennyiség összejöhet. (Megvolt az esküvői lista, amikor a násznép a meghívó mellé megkapta a kódszámokat is, ki mit vegyen az ifjú párnak az IKEÁból?)

Az ajándékozó is jól jár: nem kell verejtékezniük, hogy mit vegyenek, amikor már mindenünk megvan, autót viszont karácsonyra mégse vehetnek nekünk. És ha már rendesen felhízott az állomány, csinálunk neki külön polcot a szekrényben. Eddig oké.

Az viszont borzalmas, hogy lett egy polcnyi olyan ruhánk, ami csak egyvalamire jó. Ahogy a futócipő nem megy utcára, a ruhák körül legfeljebb a mackóalsó, meg a széldzseki jó valutát váltani. A többi?

Bizony, mint a képen is látszik, megkezdtem a kísérletezést a futócuccok kreatív hadrafogásával. Első lépcsőben az aláöltözőt, ami ugye egy műanyag jégeralsó, befogtam motorozni. Ezt veszem legalulra, erre jön a térdvédő, aztán egy rendes utcai nadrág. Fényesen bevált; így a hűvös őszben ezerszer komfortosabb, mint a rendes motorosnadrág, amiben hol izzad, hol fázik az ember.

Második lépcsőben a hosszú ujjú futópólót próbálgattam dzseki alá. Első tapasztalataim szerint a zárt szövetkabát alá, amiben könnyű megizzadni, ha nincs hideg, egyszerűen istencsászár. Komolyan, egy megváltás. Az elöl perforált bőrdzsekihez viszont valahogy nem jó.

Lehet még valami egyéb értelmesre használni a futócuccokat?

30 komment

Címkék: dzseki sisak bigyók beöltözés elöl perforált

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr54689380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

potyesz 2008.10.02. 12:17:02

En sieleshez hasznalom... az also ruhazat gyakorlatilag 100%-ban hasznosithato, a zoknikat kiveve. A polok, a specko alsonadragok, esetleg a "cicanadrag" jellegu harisnyak is jok, ha valaki fazos.

AdrianMole 2008.10.02. 12:20:30

"Az viszont borzalmas, hogy lett egy polcnyi olyan ruhánk, ami csak egyvalamire jó." Ez is csak egy férfit zavarhat. :)

FutoBolond 2008.10.02. 12:22:51

pulzusmero ora jo szinte barmilyen mas sporthoz, ki lehet probalni szaunaban, sot, vannak meg izgalmasabb otelteim is a kiprobalasra, de ezt mar ratok bizom.

ertelme persze kevesebb van, de hat erdekes :-)

En ezen kivul penzt csak a futocipoert es futozokniert adtam, ezekre masodfelhasznalasara nincs otletem. A versenyeken kapott funkcipolora se sok.

ohh_vazze 2008.10.02. 12:31:29

Többek közt az ilyen mizériák vezettek oda nálam, hogy vettem egy futópadot. A hideg idő beköszöntével, az eső, a hó (bár ez mainapság ritka) általában rábeszélte a lustaságért felelős receptoraimat, hogy kihagyjam a napi adagot. Aztán a következőt, stb. Szeretem én a természetben/stadionban való futást, de nálam most fontosabb a rendszeresség, így időjárásfüggetlenítve mindig meg tudom csinálni az adagom. Akár gatyában, pólóban, sportcipőben, de akár vízibugyiban, vagy miniszoknyában is.

pezo 2008.10.02. 12:34:12

Télen kerekpározashoz (en munkába is azzal járok) nagyon jók a cuccok, síeléshez, kutyasétáltatáshoz, és hát futáshoz. Engem nem zavar a külön polc cucc, ha az nem lenne, akkor egy külön polcnyi gyógyszer, vagy fogyókúrás kellék kellhetne:))
Másból is van polcnyi manapság, mobiltelefon, digitális kamera, GPS, laptop, bluetooth, MP3 lejátszó, ráadásul ez mind töltővel kitesz még többet is!

Lunchtime 2008.10.02. 13:13:47

a az ujjatlanokat és a pólókat hordhatod konditerembe is, izzadni jó

a futócipőt felvehet farsangkor vagy szüreti mulatságra is, amikor beöltözöl '80-as évekbeli, focista frizurás, kalrmarxstadti diszkópatkánynak :)

gyz 2008.10.02. 13:29:29

"a hosszú ujjú futópólót próbálgattam dzseki alá. Első tapasztalataim szerint a zárt szövetkabát alá, amiben könnyű megizzadni, ha nincs hideg, egyszerűen istencsászár"


hát, fene tudja. Futófelsőt sima kabát alá venni nem tűnik túl értelmesnek. A felső kinyomja az izzadtságot a felületére, de az ott nem elpárolog, hanem dunsztolódik.

Egyébként itt csak én vagyok olyan oldschool futó, hogy tökéletesen megfelel egy rövidgatya/ melegítőnadrág és pár rövid/hosszúujjú póló?

Nekem a futócipőn kívül semmi egyéb kimondottan futóknak készült ruházat nem okozott katartikus élményt.

potyesz 2008.10.02. 13:32:00

Egy tok jo hirt talaltam, miszerint megtalaltak a tokeletes edzozenet :)

inforadio.hu/hir/eletmod/bulvar/hir-229515

almee 2008.10.02. 13:51:49

A futópad az nekem halál. Akármilyen hideg van, ha jól felöltözöl, akkor nagy élmény int. Kitisztul a fejwed, jól érzed magad.
Síelés az alap. Mármint a lélegző alsóknak. De úgyis, ha futsz 2-3 alkalommal 1 héten, akkor nem érzed azt hogy feleslegesen figyel a polcon.
A padon meg 2k is végetelennek tűnik...

St4rk · http://hamburger.blog.hu/ 2008.10.02. 14:17:52

Én is olyan vagyok, mint gyz, sima mackóalsó, póló kombóban szoktam futni. Ha olyan helyen járok, ahol mások is futnak, akkor ki is lógok a sorból általában, de kit érdekel :).
Egy rövid és egy hosszúujjú futócuccom van a cipőn kívül, a nagyon hideg napokra.

MrCain 2008.10.02. 14:46:07

Nekem lenne egy kérdésem, ha már az öltözéknél tartunk:

Ti melyik összeállítást javasoljátok ha hidegben futtok:

- alul rövidgatya és felül hosszúujjú

- felül rövidujjú (nem 1 réteg persze) és alul hosszúnadrág

- vagy alul-felül hosszú?

Csak kiváncsiskodtam...

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2008.10.02. 14:52:22

Ugyan ez a Nike reklámblogon lehet meredek, de azért leírom.

A méregdrága futócuccok helyett érdemes benézni valamelyik Aldi áruházba és ott bevásárolni töredék áron.
Nekem a Crane sport cuccok jobban bejönnek, mint bármelyik márkás:
harzol.blog.hu/2008/09/19/crane_sport_futocuccok_az_aldiban

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.10.02. 14:58:47

engem sem az érdekel, h jól néz-e ki a cuccom, vagy hogy menő-e, hanem az, h mennyire fagy rám ha megizzadok, ledobja-e a szemerkélő esőt-havat. a mackóadrág-felső kombó igen hideg tud lenni mostanában, ha az ember nem ajtótól ajtóig (D2D - (c) by angelday) fut. vagy nyáron (pl NIKE félmaraton) rohadtul megizzad az ember a sima pamut póló meg rohadtul összegyújti...
azonkívül a macinaci jelentős lábközi kidörzsölés lehetőséggel bír, így nagyobb távoknál egy tapigyatya fontos szerintem.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.10.02. 15:00:16

MrCain: én előbb felül kezdek több gunyát felvenni, ott vhogy mindig jobban fázok, meg többet izazdok.

FutoBolond 2008.10.02. 15:09:50

nalam a polo+rovidgatya kombot koveti a pulover+rovidgatya, majd a pulover+rovidgatya+kesztyu, ehhez kesobb jon sapka, meg kesobb sal, utanna hosszunadrag, es meg egy pulover. ez mar reszemrol hoba is jo. nem mondom, hogy nem izzadok meg, de mivel altalaban D2D futok, arra tokeletes. Mindenbol hasznalt, regi, foleg pamut. Neha a versenyekre kapott funkcipolo, bar a pamut pulcsi alatt szerintem semmit sem er.

tuber 2008.10.02. 16:06:04

pont aktuális kérdés a téma nálam. múltkor futottam tizenegynéhány fokban rövidgatyában hosszabb távot és a hideg plusz a szél teljesen szétszedte a térdem. eddig "susogós" vagy "mackó" alsóban futottam, de az elmúlt egy év azzal telt, hogy lélekben megbarátkoztam a feszülős hosszúgatyóval. nem volt egyszerű:) de megérte, sokkal jobb, kényelmesebb, nagyobb élmény benne a futás. felsőtestre általában pamutpóló+széldzseki, hidegebb idő esetén hosszúújú pamutpóló+széldzsekiben futottam. azonban a széldzseki miatt kb. 3 km után szétizzadtam, 10 km felett szabályosan folyamatosan folyt ki az izzadtság a csuklómnál a dzsekiből. plusz a szétizzadt hideg póló tapadt a hátamra. ezt megunva szerettem volna decathlonban futófelsőt venni, de a testalkaatom ki****ott velem. ami testre jó lenne, az a karomon rövid, ami karon jó, az testen lobog. csak az isolate 4000 volt jó, de annyit nagyon fájt a szívem kiadni rá. végül elhoztam és első tapasztalatok alapján hosszú távon megérte. töredéke annyit izzadok benne, mint a széldzsekiben. nem zörög, ezerszer kényelmesebb. plusz teljes felszerelése beöltözve olyan rocky-érzést ad, mintha át tudnék futni a falon:)))

2008.10.02. 17:17:23

Szerintem érdemes fölnézni az e-Bayre, mert tuti technocuccokhoz lehet hozzájutni nagyon klassz áron. Csak a saját esetemet említeném: 1 db Nike Tempo rövidujjú póló, 1 db Nike Tailwind dzseki, 1 db Nike Nike Pro Compression hosszúujjú felső összesen került (szállítással együtt) $83.55-be (kb 14.000 Ft). Sokszor tapasztaltam a fönt leírt csuromvizes pólót, addig már rég eljutottam, hogy kell valami megfelelő ruházat, ha ennyiket akarok futni - én így oldottam meg, a minőségből nem adtam lejjebb, csak a kiadást csökkentettem...

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2008.10.02. 17:31:37

A Mountex üzletekben őszi kiárúsítás zajlik. A hétvégén vettem 2 db "techno" szintű hosszúújjú aláöltözetet ("TrekMates" és "DryTec" 2800 ill. 4000 Ft) és egy polárral bélelt vízhatlan baseball sapkát esőben futáshoz (Hannah 3000 Ft). Ez utóbbiból még 1 db volt, a többiből sok.
A váci úti outletben voltam, ami a tetőtérben van és külső lift visz fel, az üzletből.

Németh Laci 2008.10.02. 18:30:03

SEEMS nevezetu cipo markarol tud valaki valamit?

Pecsen 4500 magyar PEZetaert arulnak eleg jol kinezo futocipot... csak felek hogy jol alcazott kinai gagyirol van szo...

Mondjuk Nike, Reebok is volt 6-700 HUFert.

Laci

Blamazs 2008.10.02. 21:17:10

Sziasztok!
Nem a posthoz kapcsolodik a kerdesem, de feltennem.
Par hete, a blog hatasara kezdtem el futni. Heti 4 alkalommal par kilometert. De sajnos a mai napig indulas utan a vadlim nagyon elkezd fajni. Mintha gorcsolne. Keves seta utan jobb a helyzet, kis nyujtas es utana mehet tovabb. Ugy erzem sokkal tobbet tudnek futni, de ez a vadli bedurranas mindig megakadalyoz ebben. vkinek otlete esetleg, hogy mit csinalhatok rosszul?

tuber 2008.10.02. 21:42:51

alapos bemelegítés előtte, alapos nyújtás utána

gyz 2008.10.02. 21:43:30

persze ez a téli öltözet kérdése erősen alkatfüggő, ti. ki mennyire fázós, vagy hajlamos megfázni.

Én inkább nyáron szenvedek, és télen érzem elemében magam.

A leghidegebb, amiben eddig futottam -22 C volt, ekkor volt rajtam egy hosszú tapadós gatya, egy melegítő alsó, 2 hosszú és egy rövidujjú pamutpóló, egy Saucony vékony széldzseki, sapka-sál kesztyű és kész. Kesztyűből is csak egy vékony fehér cérnakesztyű (a feleségem hordta a diplomaátvételekor :-)), mert a melegebbet nem szeretem.

Amire télen szvsz figyelni kell, az a térd, a torok és a homlok, ezeket tudja megtámadni a hideg.

boibo 2008.10.03. 00:35:41

@Blamázs
Nekem nem terhelésre szokott, hanem hajnalban. Csomószor erre a "remek" érzésre ébredtem :-S
Magnézium, mondjuk MagneB6 vagy Mg-pezsgőtabletta teljesen eltüntette. De, mondom, az enyém azért más eset volt.

Ras · http://futo.blog.hu 2008.10.03. 08:14:21

MrCain az alsó felső cuccok mértéke egyén és időjárásfüggő ha fázós a térded hamarabb veszed fel a térd vagy hoszúgatyát, de ha nem fúj a szél akkor ilynekor is beleférhet mellé a rövid felső.

FutoBolond: azért az elektronyos kütyük (főleg a barometrikus magasságmérős polar-ok) nem csipázzák a szauna magas hőfok magas páratartalom kombóját. Sőt hivatalosan a Polar -10 °C-tól +50 °C-ig határozza meg az operating temperature-.t

MrCain 2008.10.03. 11:05:02

Köszi a tippeket, eddig elégnek bizonyult a rövid alsó, hosszú felső, de már be lett szerezve a melegebb cucc is.

.com 2008.10.03. 14:01:01

a vadli bedurranas ellen fussal egy darabig magas szaru zokniban es bemelegitesnel szanj ra idot, mert a bedurrant vadli recsego achillest ist jelent(het) az pedig a roppan, gazos!
vagy
szokdellve futsz, azaz elugrasz labujjhegyrol es elgordulsz talprol. figyeld meg amozgasod, altalaban ez a legygakoribb ok

.com 2008.10.03. 14:02:44

hmmm
helyesbitek:
...es nem elgordulsz a talpadrol.
bocs

Blamazs 2008.10.03. 14:55:22

koszi a tanacsokat, megprobalok ezekre jobban odafigyelni

jajistenem (törölt) 2008.10.03. 17:50:38

Kedves Blamazs,
az én javaslataim: próbálj meg egy kicsit többet nyújtani, és (l.m.f. .com javaslata) kevesebbet lábujjhegyezni. Futás után, főleg most, hogy egyre hidegebb van, tartsd melegen a vádlid otthon is, és éjszaka is. Richtofit sportkrém (or equivalent) nagyon jót tesz futás előtt-alatt-után. Az achillest is érdemes óvatosan nyújtogatni. És nem tudom, milyen cipőben futsz, lehet, hogy azt is érdemes átgondolni, megfelelő-e a cipőd.

Nagyon ajánlom az otthoni (meg ahol még lehet) cipőtlenséget, két futás közt.

És ami szerintem a leglényegesebb: csak pár hete futsz. Lassan hozzá fog szokni az összes izmod az újfajta megterheléshez, és nem durran be a vádlid. Arról nem is beszélve, hogy ahhoz is kell némi idő, hogy megtanulj jobb stílusban futni. Amíg az oxigénért küzdesz, addig nehéz a futótechnikára figyelni. Legalábbis nálam így volt.

DaMartian 2008.10.04. 11:11:43

MrCain. Fontosabb hogy felül legyél rendesen felöltözve, hiszen ott vannak azok a szervek, amiket védeni kell a hidegben (szív, tüdő stb.) így gyakrabban látni hidegben futókat hosszú felsőben és rövidgatyában, mint fordítva. (Balaton maratonon hóesésben csoóan futottak sortban) De én mégis a hosszú-hosszú kombót ajánlanám, mert a térdizület könnyen megfázik, amit akkor lehet nem is érzel bemelegedve, majd csak évek múlva üt vissza! Így ha nem is teljes hosszút veszel, térd alá érőt mindenképp! Én személy szerint azért szavazok a hosszúra, mert nekem a vádlim szokott nagyon fázni (talán mert a láblendülésnél az a rész kapja a legnagyobb huzatot : )

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása