Hétvégi óvatos hatos

2009.01.26. 09:34 angelday

Hármasban futottunk a hétvégén. A péntek esti hihetetlen és jelentős köd ellenére másnap reggel lapos napsütés és pre-tavaszi időjárás fogadott minket. A hőmérséklet 6-7 fok körül. A Margit-híd Budai oldalától indultunk, végiglötyögtünk a hídon, aztán jobbra droppoltunk be a futópályára.

Lehet, hogy a reggeli kettő tükörtojás-kifli-snidling kombináció, lehet, hogy a felkészültségem hiánya okozta, de a táv felénél éreztem, hogy meg kell állnom. (Csapatunk egy tagja már korábban leszakadt és átvágott félúton.)

A Futóblog olvasó és szerkesztőtáborának mércéjével mérve ez a teljesítmény még mindig megmosolyogni való, viszont sajátmagunkhoz képest nem jó, de nem is rossz. Nagyjából ez várható el néhány irodában poshadó és tenni akaró személytől. Legalább eljutnak a futópályára -- nagy dolog!

A táv felénél tehát éreztem, hogy jelentős levegővételekre van szükségem ahhoz, hogy menni tudjak előre. Tervezgettem a megállásomat, ami egy dolgot jelentett volna: a leépülést. Akkor ugyanis kijelentettem volna magamról: egy vesztes vagy, Józsi. Képtelen vagy gyakorlatilag 7 perces kirikkel végignyomni EGYETLEN szigetkört.

Ahogy Kropkó, én is magamra figyeltem: az egész felsőtestem kezdett beszélni hozzám odabenn. Éreztem, a helytelen légzéstől fájni kezd már, így erősen koncentráltam a ritmusra. És ment. A háromnegyede tájon elkezdtem bebeszélni, hogy innen már végig tudom csinálni a dolgokat. És végül sikerült is. Nem lett arcvesztés Józsiéknál, kocafutóéknál.

Később az IKEÁ-ba menet (800 forintból vettünk 4 hotdog menüt -- hibátlan szombati ebéd) iszonyatosan fájni kezdett a szelelő fogam, így döntöttem: FUCK Para-Kovács. Elmegyek fogorvoshoz.

Táplálkozás: péntek este kettő darab joghurtot és egy fél kiflit fogyasztottam némi újhagyma és egy fél golden delicious alma társaságában. Hibátlan volt, ennél nem kell több egész napos iroda-iga után. Szombat este viszont nálunk jártak Papp Gáborék kisgyerekkel, így egy hatalmas disznótoros zabálásba fajult az este: fehérbor és Heimann Idei 2008 elfogyott, svéd húsgolyók voltak, svéd torták és egy tál disznótoros is. Nem ettem annyit, mint Papp Gábor, de jóllakottan álltam fel az asztal mellől 22 órakor. A kisgyerek elment, a sivalkodásnak is vége szakadt.

Józsi vagyok, 2009, január, this is Futóblog.

Függöny.

41 komment

Címkék: barátok beszámoló béna edzésnapló barátkozás amatőrök futópálya aerób fogalom nélkül

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr76900840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DaMartian 2009.01.26. 11:01:15

AD Te legalább futhatsz, én meg már 4 napja az ágyat nyomom.. : (

angelday 2009.01.26. 11:02:47

Winklair is lebetegedett. De én sem vagyok 100-as a fogam miatt sajnos. Báh.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.01.26. 11:12:03

Én sem vagyok 100-as, mondjuk én pont azért mert elmentem futni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.01.26. 12:04:19

Hihetetlen, de a hétvégén a szokásos 16 km-t 0.9 másodperccel (!) futottam gyorsabban, mint legutóbb. A fejlődésem tagadhatatlan! :)))

FutoBolond 2009.01.26. 12:17:28

Bgy, ezuton is gratulalok, a lenyeg a tendencia! :)

Szerencsere valami csoda folytan en meg nem betegedtem le, de latyakban nem volt kedvem futni, elmentem hat uszni. Igy is jo volt :)

xhege 2009.01.26. 12:33:50

Én a múlt hét első felében döglődtem, de csütörtökön már elmentem futni, majd pénteken is 8,1 km-t 5:33-as kilométerekkel ment a dolog.
Péntek este bál, némi alkohol felvétel, hajnali 3-kor fekvés. Szombaton pedig meccsem volt.
Reggel éreztem, hogy a fejem még húz jobbra-balra, ezért elhatároztam, hogy egy könnyed 3-4 km-t kocogok az alkohol mielőbbi lebontása érdekében, és lássatok csodát bejött, sőt jólesett. Aztán a meccsen is egész emberi teljesítményt nyújtottam :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.01.26. 12:48:15

"800 forintból vettünk 4 hotdog menüt -- hibátlan szombati ebéd)"

Persze :))

Vegyi Ali 2009.01.26. 12:55:13

Én most egy hónap téli leállás után újrakezdtem, két hetest nyomtam szombat-vasárnap kb. 5:40es kilókkal. Elég jó volt, remélem, marad ez a szép idő.

adam182 2009.01.26. 12:58:29

fura kérdésem van, nem tudom, hogy tud-e valaki valamit hozzáfűzni.
már egy ideje tapasztalom, hogy hosszabb futások (>20km) vége felé, után megfájdul a lábfejem egy bizonyos része. konkrétan a lábfej első része, ahonnan "jönnek ki a lábujjak", amin gyak. állunk, ha lábujjhegyen vagyunk.
arra gondoltam, hogy biztos rossz a futóstílusom, az elrugaszkodásra, a lábujjak tartására gyanakodtam.
viszont ma délelőtt homlokon vágtam magam.
anno tizenegynéhány évesen biciklivel szorult helyzetbe kerültem, szemböl jött autó és hátulról is előzött egy. így leszorultam a szélére és két téglarakás között kellett elsuhannom. a bal lábfejem elakadt, jól odavágtam. utána egy hétig nem tudtam rajta járni, bedagadt, mint az állat. dokinál nem voltam.

elképzelhetőnek tartjátok, hogy akkor eltört valami lábtőcsont, ami rosszul forrt össze és az eddigi életem során nem volt problámám belőle, de ez a nagy terhelés kihozta a gondot. van benne ráció?
előre is thx

Nylonman 2009.01.26. 13:15:00

adam182: Azt javaslom menj el orvoshoz. Nem mintha itt bárki szándékosan rossz tanácsot adna, de itt amatőr önképző emberkék vannak, akiknek elég kevés referenciája van a távgyógyításban. Egy ortopéd szakorvos valószínűleg egyből megmondja mi a gond. (valószínűleg nem nagy dolog).
Amúgy meg ha bekened "pipamocsokkal", az biztos segít ;)

Szasza: asszem én még sose' voltam 100-as.

xhege 2009.01.26. 13:18:44

@adam182: A 20 km-nél hosszabb távokhoz nem tudok hozzászólni, mert számomra az csak az álom kategória (valszeg az is marad), de elképzelhető, hogy az a sérülés hátráltat illetve azt érzed.
Én évekkel ezelőtt kaptam a lábfejemre egy rúgást, ahol valószínűleg elrepedt a csont, és azt a mai napig érzem, ha nagyon megerőltetem magam.

Bau76 2009.01.26. 13:25:20

vasárnap én is futottam egy laza 8km -t, hihetetlen jó érzés volt végre nem mínuszban futni, napsütésben.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.01.26. 13:43:20

@angelday: nem rossz tempó az a 7 perc, ne fikázd magad, teljesen korrekt. menni fog az!
nekem inkább a fogorvos dolog furcsa, én is rohadtul félek tőlük, szerintem mind megveszekedett szadista mészáros, de ha egy hónapja fájna a fogam felkeresném. a tapasztalat szerint amikor már annyira szar, hogy elmegy az ember a fogdokihoz, akkor már nem tud nagyobb fájdalmat okozni, sőt a végén az van, hogy "ezért paráztam annyi?".
pedig nekem feszítővassal-kalapáccsal estek neki, négy napig pirosat köptem.

Zime 2009.01.26. 14:07:53

Hali!

Cipőügyben kérném a hozzáértők tanácsát. Decában vannak most kifutó futócipők :) emberi áron, olyan mint Mizuno Wave Fortis (16e), Asics Gel Stratus 2 (12e), Nike Air Pegasus+ (15e).

4 hónapja futok rendszeresen, eddig egy noname Reebok-ban (még a neten sem találtam meg a típust... :). Gondom egyelőre nincs vele, de kipróbálnék már valami jó minőségű cipőt, hátha ugrásszerűen javulna a teljesítményem! :)

A fentiekből szerintetek javasolható nekem valamelyik megvétele? 114 kg vagyok (nem kövér, izmos! :), a labtartásom szerintem normális vagy enyhén szupináló (ezt csak abból gondolom, hogy a lábboltozatom elég magas, és a cipőm talpának külső éle kopik)

ihatethisindapassthingy 2009.01.26. 14:15:18

Én szombaton teszteltem be az új futócuccot.
Kinézet cicanadrágban: szánalmas. Hőtartás: kiváló. Két év után ez volt az első szabadtéri futás, könnyed 45 perc, kb. 7.5km, nem is rossz. Viszont azt hittem többen futnak a Városligetben, összesen két futóval találkoztam. Ennyire népszerűtlen hely?

ihatethisindapassthingy 2009.01.26. 14:20:39

@Zime: Esetleg még nézz szét a Saucony-k között, nekem az a kedvenc. Ugrásszerű teljesítményjavulást ne várj, viszont a megfelelő cipő kíméli az ízületeid, nem bántja a körmöd, nem nyomorítja meg a lábad, elvezeti a nedvességet, stb. Olyan 14-18k körül már igen jó cipőket kapsz és szakértő segítséget a márkaboltban.

Zime 2009.01.26. 14:57:29

Ja és még valami (béna kérdés): a méreten és külső dizájnon kívül van különbség a női és férfi cipők között? Azaz a párom (aki nő! :) vehet magának férfi futócipőt is, ha van a méretében?

Nylonman 2009.01.26. 15:37:43

Zime: Hülyén hangzik, de azt vedd ami leg kényelmesebb. Kocogj benne 100 métert az üzletben. Egyébként láttam ott valami ultra leárazott Reebok-ot is. Kicsit fitness beütésű, mint minden reebok, de jó sok csillapítás van benne, ami neked nagyon jól jön a lábad és a súlyod miatt.
Férfi-női cipő: ahogy olvasgattam elvileg kéne lennie különbségnek... tapasztalatom szerint viszont semmi nincs. Mint később megtudtam, én életem legjobb eredményeit egy női Nike Skylon-ban futottam. :)

zsolababe 2009.01.26. 16:18:01

@Zime: en a helyedben mar csak a sulyod miatt is a Pega-t vennem mert eleg stabil jol tartana a labad es neked azert szukseged lehet ra es 114 kiloval inkabb lassan tobbet fuss ne tedd tonkre az izuleteidet, mert az izuleteidnek szinte mindegy hogy a 114kilo az izom vagy zsir attol meg cipelik a sulyt :)

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.01.26. 18:45:12

@Zime: Szerintem a párod simán vehet férfi cipőt, én másfél évig egy férfi cipőben futottam. Sőt, más csajokon is láttam ugyanolyan cipőt, szóval másoknak is bejött. :-) Szélesebb a lábfejnél, ettől még kényelmesebb is volt nekem, mint a női. Külsőre pedig a kutya meg nem mondja, hogy férfi vagy női a cipő, hiszen a férfiak is hordanak pirosat, a nők is kéket. :-) A lényeg, hogy a lábnak megfelelő típusú cipőt vegyétek. Ha szakszerű segítségre lenne szükségetek, akkor ajánlom a Spuri Futóboltot.

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.01.26. 18:51:14

@ihatethisindapassthingy: Gyere futni a Margitszigetre, aztán visszasírod majd a Városliget néptelenségét. Tegnap annyian voltak kint, mint az oroszok. :-) Nem győztem szlalomozni. :-)

dzsulájka 2009.01.26. 21:37:55

@Zime: nyugodtan vehetérfi cipőt, legalábbis én mindig férfi cipőben futok, mert a női méretek 41-ig vannak, nekem 42-es a lábam, amire 43-as cipőt kell vennem, tehát esélyem sincs női modellre. egyébként biztos van különbség, pl a női cipők igazodnak a nők bizonyos adottságaihoz (pl. kisebb testsúly), emiatt azt hiszem maga a cipő is könnyebb (talán kevésbé stabil, de erre azért nem mernék fogadni).de mondom, én 4 éve futok, mindig férfi modellben, és eddig semmi de semmi gondom nem volt.

Zime 2009.01.27. 09:56:43

Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
Tegnap vettünk neki egy női Asics Gel Stratus 2-t, azt érezte a legkényelmesebbnek jó fél óra viselet és próbálgatás után.

Én meg megmérettem a pronálásomat: ilyen cipőre-lábszárra felszerelt cuccal kellett 10 métert futni, ami megmondta, hogy a jobb lábam normális, a bal meg pronál... Nnna, erre milyen cipőt vegyek? :S

ihatethisindapassthingy 2009.01.27. 12:49:15

@haan-chee: Dehogy megyek, a Városliget közelebb van és rendes sportemberhez méltóan a végén be tudok ülni a Felvonulási téren a kocsiba... :) Tegnap már kicsit többen voltunk, 5-6 futót is láttam a 9.5 (ezúttal kínkeserves) km alatt.

DaMartian 2009.01.27. 15:43:13

Zime, lehet hogy akkor beszélned kéne ortopéd orvossal! A féloldalasságnak van valami oka, ami később lehet hogy komolyabb panaszokhoz fog vezetni, ha már rendszeresen futsz, ami esetleg egy talpbetéttel korrigálható..
A női és férfi cipők pedig sok mindenben különböznek, még ha ugyanúgy is néznek ki. A Nike-nál pl. évek óta egyre drasztikusabban! Hogy mást ne mondjak más formájú kaptafával készülnek, hiszen más a lábforma. Lehet hogy egyeseknek ez bejön (pl. nekem is) ha a nemük átlagától eltérő lábformájuk van.. Viszont mivel a nők azonos lábméret mellett statisztikai átlagban vagy 10%-kal könnyebbek, a női cipők talpa hajlékonyabb, kevésbé csillapított. Pasik szétgyúrják..visszafelé meg fapapucs (férfisúlyra tervezett keménységű talpat nem hajlítja meg rendesen a nő tömege) Illetve a szélesebb csípő miatt a nőknél a becsapódás szöge más, emiatt a földetérés is más. Magyarul a női cipők kevésbé csillapítottak, de stabilabbak, mint a férfi modellek, és a becsapódási zónájuk kialakítása is különböző... Ez így most lehet, sokaknak kínai, de a lényeg, RENGETEG apró, laikusok számára nem észrevehető különbség van. Lehet hogy van akinek ennek ellenére mégis jó (vagy nem érzi (még) hogy rossz) de általánosságban (főleg ha kezdő vagy) NE vegyél más nem számára készített cipőt!
Ja, és Dzsulájka! VAN 41-esnél nagyobb női cipő! Nekem van 44-es női kosárcipőm is pl. Az más kérdés, hogy a boltok sokszor valóban nem tartanak, de kitartás, lehet találni! Vagy a Spuriban szerintem be is rendelik Neked ha kéred!

Milad 2009.01.27. 20:26:18

Én jártam ortopéd orvosnál a Sportkorházban, de nem kaptam sok segítséget. DaMartian írásaiból kiderült mennyire fontos a helyes cipőválasztás ezért kértem a dokit nézze meg a lábam hadd válasszak megfelelő cípőt. Legyintett és azt mondta, hogy "csak puha legyen !"
A két hónapja gyötrő lágyékhúzódásomra is ellátott jótanáccsal, "pihenjen amíg fáj"
Fél éve futok ennek blognak köszönhetően, de most pihenésre itéltek! Futni akarok !

janoka 2009.01.28. 11:12:03

Józsi, én nem akarom ismételni magam, de....

DaMartian 2009.01.28. 16:52:17

Ez a gáz az itthoni orvosokkal, bármi bajod van, az a reakció rá, hogy akkor hagyd abba a sportot! Okos! És főleg konstruktív!

zsolababe 2009.02.01. 15:45:41

3hettel a mutet utan, gyogyultnak nyilvanitom magam:) www.edzesonline.hu/edzes/138602

potyesz 2009.02.02. 09:54:48

@zsolababe: szepen javulsz, az egyszer teny :)

zsolababe 2009.02.02. 15:49:52

@potyesz: en mar gyogyultnak nyilvanitom magam :) de majd holnap megyek kontollra es kiderul, hogy az orvos is ezt mondja-e :)

GazVezir 2009.02.02. 22:24:59

Eddig azon olvasók közé tartoztam, akik inkább a csendéletet erősítették, de a ma történtek és a poszt elolvasásának elegye arra késztetett, hogy elkövessem a legelső hozzászólásomat a blogon.
Történt ma ugyanis, hogy másfél hónap pihenő után, az éjjeli bűnözésem hatására (ami pogácsa zabálás volt) folytattam a futást. Egy kellemes hatos, gondoltam én naivan. A végére pedig erősen vitatható állapotban találtam magamat, a szokásos időnél rosszabbul teljesítve. Azt követően megnyugtattam magamat, hogy hát vissza kell szokni, mindezt szép fokozatosan. De hát mit tenni akkor, amikor az ember végletessége lévén a fokozatosságot csak hírből ismeri? A mai alkalmat természetesen erőteljes széllökések kísérték, amik már csak tetézték azt, hogy délben az ebéd kimaradt, mivel még világosban szerettem volna megejteni a futást, az esetlegesen szúró oldalamat mellőzve. A nem vártnál is jobban szenvedtem a negyedik kilométer után és minden egyes másodpercben ároknak akartam vetődni, ám végül teljesítettem a távot, 27 perc helyett 30-31 perces idővel, némi haraggal magamban. Ilyen rossz élményem utoljára az első héten lehetett talán, amikor porcfelpuhulással gazdagítottam térdem. Ahogy Józsinak, nekem is átfutott többszöri alkalommal az agyamon a mai mélyrepülés közepette az abbahagyás akkor elkerülhetetlennek tűnő lehetősége, de úgy érzem, hogy a mai lecke az újrakezdésre alapozott. Konklúzió? Hát az van, bőven. Holnap egy órás nagyon laza futás következik, szigorúan orron át való levegővétellel, mert el akarjuk kerülni a megfázást, jól felöltözve még akkor is, ha asztronautának néznek.

potyesz 2009.02.03. 08:08:52

@GazVezir: szia, nagyon erdekelne, hogy a porcfelpuhulassal mit kezdtel, hogy kezelted, hogy es mennyi ido alatt mult el. Attol tartok, hogy most nekem is ez a bajom a terdeimmel... koszi elore is.

2009.02.03. 11:21:08

@GazVezir: Csatlakozom potyesz kéréséhez: sajnos ez a téma engem is érdekel.

GazVezir 2009.02.03. 13:25:19

Nem azonnal éreztem meg, hogy baj van, hanem a baleset után két nappal, ha jól emlékszem. Egyik pillanatról a másikra egy székről való felállást követően alig bírtam állni a jobb lábamon. Először azt hittem, hogy csak szimpla húzódásról van szó, ami elmúlik, de két napra rá egyáltalán nem tudtam menni vagy csak alig és az éjszakát is képtelen voltam átaludni, annyira fájt. Mikor már harmadnapja ébredtem a saját nyögdécseléseimre, orvoshoz mentem vele. Még egy futást is lenyomtam vele, hisz olyan kemények vagyunk :-) . Másfél kilométernél messzebbre nem jutottam persze. A röntgen és a lábamat való nyomkodás után az orvos megállapította, hogy nekem bizony porcfelpuhulásom van. Ez röviden annyit tesz, hogy puha a porc a térdemben, aminek üveg keménységűnek kellene lennie. Így gyógyszerkúrára írtak ki. A Dona-t kellett szednem, napi kettő darabot két teljes hónapig. Ezalatt az idő alatt én bringát ragadtam magamhoz és azzal pótoltam a mozgást. Ez sem volt a legjobb, hiszen nagy áttételt használva megint csak a ránehezedés hatását idéztem elő, igaz nem olyan nagy mértékben, mint a futásnál. A gyógyszertől egyébként jobb lett a helyzet valóban, igaz két hónapnál valamivel többet vártam. Egy ismerősöm ajánlotta a Zeel névre hallgató, vény nélkül kapható kenőcsöt. Megvettem, bár még nem használtam. Futás közben néha érzem a lábamat, ahogy tegnap is egy nagy kihagyást követően. Jobban kellett volna ügyelnem rá, igazság szerint bele sem gondoltam, hogy a térdemnek is szokatlan lesz. Ma már sokkal jobb, de majd meglátjuk terepen milyen lesz, minden esetre kímélem magam. Létezik még egyébként injekciós alternatíva is, ismerősöm szintén bepróbálta, mert elég komoly problémák voltak a térdével a porcfelpuhulástól a szakadásig minden. Az injekciót előbbire persze, ami 4-5 hónap keménységet hozott neki, mellette rendszeresen futott. A legjobb és leggyorsabb eredményt az utóbbi jelenti egyébként, de ismerősöm elmondása szerint a szuri nem kicsi fájdalmakkal jár és azt követi a hirtelen, drasztikus mértékű javulás, ha nem csalnak emlékeim. Igazából amit én, teljesen laikusként javaslok, hogy kerüljük az olyan sportokat, mint a kosárlabda, mert az ugrás nagyon nem tesz jót a térdnek, kövessük az orvos által előírtakat szigorúan, még ha azt is érezzük, hogy egy félmaraton is gond nélkül menne. Kizárólag az idő, illetve az önmagunkra való odafigyelés segíthet javítani az ilyen helyzeteken. Egyébként a jobb térdemben a porc most is jóval puhább a balnál sajnos, de általában ahogy a legkisebb fájdalom jelentkezik a térdemben, utána kis szünetet tartok és jelentősen kímélem magam futás közben, amíg nem érzem biztosnak a helyzetet. Remélem tudtam hasznos információval szolgálni.

manor 2009.02.03. 13:41:38

Érdekes, nekem szinte minden futás után fáj a térdem, legalábbis 10 km fölött. De másnapra mindig elmúlik. Olvastam valahol, hogy a lágyulás tünete a ropogó, kattogó hang. Hát nekem azóta kattog, amióta az eszemet tudom, minden leguggolásnál. Egyelőre manor-térd 1:0

2009.02.03. 14:17:13

Karácsonykor futottam én is egyet, talán kicsit gyorsabban mint kellett volna, de nem éreztem semmi problémát. Mikor bementem a meleg szobába, olyan furcsa volt a térdem, gondoltam guggolok néhányat. Na ekkor egész halkan, de recsegés, ropogás, súrlódás hallatszott. A harmadik után fájt. Azután ez elmúlt, de ha lépcsőzni kellett, pláne lefelé, mindig előjött a fájdalom.
Január közepén úgy gondoltam, már ki lehetne próbálni, hátha meggyógyult a térdem - lépcsőn már alig éreztem. Hát sajnos másfél kilométer után elkezdett fájni, és innentől a lépcsőn újra előjött. Ez három hete volt.
Most már egyáltalán nem fáj, de még gondolkodom, hogy most hétvégén próbálkozzak-e. Egyébként én Porcerőt vagy Proenzi3-at szedek, hogy jó-e, nem tudom.

Még persze annyi ide tartozik, hogy megboldogult fiatalkoromban - úgy 10 éve, tornacipőben lenyomtam 12 km-t aszfalton. Azután egy hónapig nem tudtam járni, csak nyújtott lábbal, de lassan meggyógyultam. Akkor még nem ismertem semmi gyógyszert, sőt orvoshoz sem jártam /ma sem :-) /.

potyesz 2009.02.03. 14:51:23

nekem is decemberben kezdett el fajni a terdem, a bal "intenzivebben", a jobb csak mersekelten. Altalaban 10 km korul futok, heti 3 alkalommal. Szoval azt vettem eszre, hogy futas utan faj a terdem, de mar kozben is erzem. Masnapra enyhul, kovetkezo napra szinte megszunik. Meg kattog, amikor faj, foleg a bal. Leulok, behajlitom-egyenesitem, kattog. Hangosan. Aztan szedtem glukozamint januarban, plusz ket hetet teljesen kihagytam. A fajdalom elmult, ezert 30-an futottam 10 km-t, es hat 2 km utan a bal terdben elojott. Most nem vagyok benne biztos, hogy ez porclagyulas, mert nekem annyira durvan nem faj, mint azt GazVezir kollega irta. Az biztos, hogy terd-porccal van valami baj, mert ha nem lenne, akkor nem fajna, nem kattogna. Ez azert bosszant, mert "edzesben vagyok", szeretek futni es hianyzik, ha nem futhatok, viszont ha meg futok, akkor utana faj. Nekem foleg lepcson folfele faj, ha nincs emelkedo, alig erzem...
Nem tudjatok, hogy glukuzamin-kurat mennyi ido elteltevel lehet megismetelni? 2-3 honap?

GazVezir 2009.02.03. 15:54:58

@potyesz: Ha puha a porc, akkor az tapinthatóan az. Még valamikor tavaly úgy döntöttem, hogy egyik futásom zárásaként felmászom a Boszorkány koli felé, ahol elég meredek a terep. Nem tudom, hogy mi a futás technikája dombon felfelé, illetve lefelé, de próbálkoztam helyes mozgással csinálni. Utána két-három napig éreztem a térdemet. Na azóta hanyagolom a komolyabb emelkedő, lejtő párosokat. Ez alapján ha a lépcsőzést hagynád, lehet jobb lenne vagy fokozatosan, had szokja a térd. A porcfelpuhulást azonban csak szakorvos tudja helyesen megállapítani.

A porcfelpuhulást okozott balesetben a lábfejem is megsérült, azóta kattog, ha forgatom a lábamat. Ez szerintem egyáltalán nem normális, biztos vagyok benne, hogy összefüggésbe hozható a térdemmel valahogy, mivel a támasztásért igencsak felelős részéről van szó a lábamnak. Orvoshoz még nem fordultam vele, egyrészt lustaságból, másrészt az itteni orvosokhoz bejutni még protekcióval is nehéz, s mikor már ott vagy, eléggé félvállról veszik a dolgot. Legalábbis nálam úgy nézett ki, hogy pontosan felvázoltam fogadásomat követően a fájdalom forrását, majd kérte, hogy nyújtott lábbal feküdjek az asztalra. Na most ekkor fogta magát és ránehezedett a teljes testsúlyával a térdemre. Ha nem lett volna semmi bajom, még akkor is rettentően fájt volna egy ilyen mozdulat :-). Nekem valahogy nem volt meggyőző. Nem is folytatom, mert még fenékbe billentenek a fél oldalas kommenteimért...

GazVezir 2009.02.03. 16:01:26

@potyesz: Ha puha a porc, akkor az tapinthatóan az. Még valamikor tavaly úgy döntöttem, hogy egyik futásom zárásaként felmászom a Boszorkány koli felé, ahol elég meredek a terep. Nem tudom, hogy mi a futás technikája dombon felfelé, illetve lefelé, de próbálkoztam helyes mozgással csinálni. Utána két-három napig éreztem a térdemet. Na azóta hanyagolom a komolyabb emelkedő, lejtő párosokat. Ez alapján ha a lépcsőzést hagynád, lehet jobb lenne vagy fokozatosan, had szokja a térd. A porcfelpuhulást azonban csak szakorvos tudja helyesen megállapítani.

A lábfejem egyébként a balesetet követően kezdett el igen kellemetlenül kattogni, főleg mikor forgatom. Biztos vagyok benne, hogy ez nem egészséges és valamilyen úton összefüggésbe hozható a térdemmel is. Itteni szakorvoshoz azonban félve fordulok, mert több kellemetlenséggel járna, mint haszonnal.

GazVezir 2009.02.03. 16:02:57

Internal server error volt, azt hittem nem ment el a komment. Az egyik törölhető, legyen az előbbi, mert utóbbit szándékosan rövidebbre fogalmaztam tartalom tekintetében, mert persze, hogy nem mentettem el, csak egy részét.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása