Pónilovak Budapesten

2009.03.23. 09:37 Just Brigi

32 éves vagyok, 9-16ig a HairClub fodrászatban vezetem az üzletet. A suliban kézilabdáztam, de már tizenhárom éve nem járok. Az FTC-nél kezdtem, mert hajrá Fradi, de amilyen nagy klubnak számított, olyan keveset foglalkoztak velünk. Ezért átmentem a túloldalra, az ÉPÍTŐK SC sporttelepére. Az Építőkben az edző (akinek nem ugrik be a neve, pedig itt gondolkodom rajta már tíz kemény perce), keményen megdolgoztatott, egy hónap alatt annyit fejlődtem, mint a Fradiban fél év alatt. Rengeteg futás, meg esési technikák ezerrel – a Fradiban egyet sem tanítottak. Egyébként tudtátok, hogy a kézilabdás lányok tudják adni a legnagyobb pofonokat? Mindig féltek tőlünk a focisták, mert előttünk volt az edzésük a teremben. Öt évig jártam, de ez igazán kemény, ütésálló csajoknak való, hát én nem voltam az. Egyébként jobb átlövő voltam.

A futás hullámokban tör rám, de három éve kényszerből ismét elkezdtem futni – a pasim, Gábor, aki Winkler életmód-tanácsadójaként időnként felbukkan a Futóblogon, tehát nem volt más választásom, futni kell. De megszerettem.

Először 4-5 km is nehezen ment, most a 12 számít hétköznapinak. Fogadott edzőm Papp Krisztina, az ő tanácsait próbálom követni. Ma például tempós 8 km lett volna az edzés, de sajnos a Gáborral mentünk futni, és ebből is tempós 12 km lett. Krisztától kaptam edzéstervet is, mert a Vivicittán véletlenül 12 km a táv. Nyerni nyilván nem fogok, hiszen a Kriszta is indul, az ő ideje 10 kilométeren 32 perc, az én rekordom 44, de legalább négy percet szeretnék javítani áprilisig.

Tudom magamról, hogy erőből futok (ami hiba), mert lazán kéne csinálni. Krisztának írtam, hogy egyik nap, mikor az volt a terv, hogy egy perc tempós futás, fél perc laza, az nekem kemény volt, pláne, hogy nálunk emelkedő is van, de kinevetett, hogy ő egy szóval sem említett emelkedőt az edzéstervben. Viszont mit tehetnék, ha egyszer ott van?

Próbáltam Krisztinából kiszedni valami étkezési titkot is, de ott úgy látszik, nagy csodák nincsenek: napi 5-ször keveset. Nassolni meg persze csak gyümölcsöt – na ez az, ami húzós, mert imádom a sütit, egy-két tepsi hétvégén becsúszik, de a hétvége az hétvége. Amúgy reggel 10 perc hasazás, 20 fekvőtámasz (nem a női*), majd irány a meló. Nyárra az a terv hogy Diósjenőn megfussam Gáborral a kőszirtet, ami csak őrülteknek jön össze. Addig is áprilisban két nap edzés, egy nap pihenés-rotációban fogok futni.

Ma volt a 12 km-es nap. Nem a megszokott útvonalon mentünk, ami általában a XVI. kerülettel kezdődik és a csömöri határ a vége. (Ez 10 km.) Kivételesen kipróbáltunk egy másik irányt Zugló felé, kíváncsiak voltunk, hány kilométer oda-vissza a Szilas-patak mentén. Régebben mindig biciklivel mértem, ha meg akartam tudni, mennyit futok, most elég volt a Sportband. Megérte új útvonalat választani, mert pónilóval találkoztunk. Nem gondoltam volna, hogy Pesten ilyet látok, mert két nappal előtte bárányok miatt kellett megszakítani a futást, mivel egy csorda vonult át az úttesten. És Gábornak van egy haverja (újfundlandi), akinek kekszet kellett vinni, mert ha észreveszi, hogy ajándék nélkül futunk el előtte, sír.

1000 méteren max. 4.30-at futok - egyenlőre ebből indultunk ki. A könnyű futások valóban könnyűek, tehát kocogósak, tényleg lazán, lassan. A váltogatás a leghatékonyabb eszköz (állítólag). A 3x2000m-ek előtt öt perc bemelegítés, öt perc kocogás, majd a végén szintén öt perc kocogás, végül nyújtás. Mindig írja a Kriszta (mivel folyamatosan írok neki arról milyen volt az aznapi edzés), hogy sokat nyújtsak. Rám fér, mivel ezeket régen 30 másodperccel lezártam. Ami még érdekes, hogy vas tabletta szedését javasolta, továbbá Béres cseppet és Humet R szirupot, ezeket ma szerzem be. Na meg a Ca-Mg. Ha most belehúzok a futásba, ezekből hiány léphet fel.

* Hogy mi a női fekvőtámasz? Olyan, mint a fiúké, csak a (a nők) leteszik a térdüket. Próbálja ki, akinek még nem volt meg, vicces. Na, én nem teszem le, csak ha már a halálolom vagyok. Mostanában négyüteműt is nyomunk, az kegyetlen; mindig úgy érzem, agyvérzést kapok.

21 komment

Címkék: edzés kézilabda életmód titok pofonok vivicitta pónilovak

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr121019683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.03.23. 11:09:24

Klassz! Végre egy hasonló kaliberű hobbi futó, mint én (távok,idők hasonlóak). Bár a hétvégi prágai félmaraton miatt egy ideje 17 km-eket futok kétnaponta. Szerdán megalszunk Pesten, akkor kimegyek a Margitszigetre. Mindenkire potenciális futóblogosként fogok tekinteni. Blogos pólót csak tömegben, vagy semleges helyen veszem fel. :))

pkrisztike 2009.03.23. 13:25:44

@BGy: juheeej! Én is leszek a prágai félmaratonon! mindent bele!!! :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.03.23. 14:28:20

@pkrisztike: Mire én beérek a célba Prágában, te már szerintem túl leszel két knédlin és egy jófajta sörön. :)) 105 perc alatt szeretném lefutni. Egy bejegyzést (post) majd írjál ide, hogy miként élted meg, mármint a futást, nem a sört. A sörről majd írok én.

pkrisztike 2009.03.23. 19:26:13

@BGy: mindenképp, utána élménybeszámoló lesz. Holnap szerzem be az energiaszeleteket! Tényleg Brigi! Spuriba jöttek most nagyon finom "csokik". Én most kóstoltam az erdei gyümiset, és bejött. És nem ragadtam tőle! Ha arra jársz próbáld ki. :)

manor 2009.03.23. 20:05:52

@pkrisztike
Ez edzői tanácsnak minősül? Ha igen, én kérnék pontos márka megnevezést:)

Just Brigi 2009.03.23. 20:09:32

kösz az infót!megyek beszerezni:))))))

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.03.23. 20:16:01

@manor: Gebre powerbart eszik. Illetve az szponzorálja. Én a kassai félmaraton előtt Deli csokit ettem, ami szlovák "specialitás".
Itthon Sport csokit, hiszen már a nevében benne van, hogy mire jó. :))) A Balatont körbefutók ugye Balaton-szeletet ettek? Alpesi maratonhoz Milkát, Tokaji hegyhez Hegyaljai Ropogóst, kunsági maraton után pedig egy jó pohár Héttablettás Soltvadkertit ajánlok. :)))

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2009.03.23. 20:28:49

Aki Prágában jár, legyen olyan kedves és hozzon nekem Deli csokit! De komolyan! Tavaly május óta (prágai maraton) nem ettem, és úúúgy szeretem!!! Főleg a pisztáciásat, és a mogyorósat.

bodlac 2009.03.23. 20:41:12

Hehe, sok birka együtt az nyáj, nem csorda. A csorda az szarvasmarha, esetleg disznó (bár az inkább konda).
Jut eszembe, én két strucc bikát láttam a hétvégén. :)

adam182 2009.03.23. 23:08:59

én őz-csoportosulást. nem merem rá mondani, hogy csorda vagy birka :)

adam182 2009.03.23. 23:09:57

birka.....hülye vagyok...nyáj. bocs, késő van

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.03.24. 05:27:16

@Just Brigi: na várjunk csak, 44 perces vivicitta 12 kiri és max 4:30 ezrek, az nálam nem jön ki sehogyse. vagy a 4:30 az a mostani edzésekre vonatkozik...?

manor 2009.03.24. 06:59:03

@rrroka
Addig még van majdnem egy hónap, ez idő alatt én is fél percet tervezek gyorsulni kilinként (mondjuk van honnan, a téli lydiardozás után)
Brigi mert nagyot álmodni:) Szerintem a 44min a 10K-ra vonatkozott, így megvan a 4:30min/km tempó.
Azért az vicces, hogy ők nevezik magukat hobbistának, meg amatőrnek...

xhege 2009.03.24. 09:05:00

OFF: Ma éjjel atyai támogatással megszületet "ifj. xhege". A részideje elég jól sikerült, mert 3 órás vajúdás alatt teljesítette a távot. Az apja már sosem lesz ilyen gyors :) 3,1 kg 52 cm, kócos fekete haj.

Petyuritisz 2009.03.24. 09:57:10

@xhege: Gratulálok! Futócipőt vettél már neki??? :-)

DaMartian 2009.03.24. 11:21:47

Brigi B.meg! Durva vagy! Amatőr lányt még nem láttam ilyen keményen tolni! Fúúú!

pkrisztike 2009.03.24. 11:52:47

@Just Brigi: Brigi leteszteltem a csokit, es brutal finom, nem tudtam nem megenni az egesz szeletet. Ááááá!! Spuris csajok is tudják h fini, úgy mentem be h azt a csokit keresem ami olyan jo, es rogton mutatta :) teszteleskeppen meg egy koffeineset is beszereztem, ha jelentos testsulygyarapodast erek el ebben az egy hétben, az ettől lesz :)

Just Brigi 2009.03.24. 12:05:02

a 44 perc a 10km -revonatkozik.Nem értitek?:)))

Ras · http://futo.blog.hu 2009.03.24. 16:49:36

Én verseny előtt mindig lucernacsírát eszek másfél-két tenyérnyit. Sosem éheztem még el...

xhege 2009.03.24. 18:05:06

@Petyuritisz: köszi! Valamelyik kinőtt cipőm csak jó lesz neki, ha másnak nem bölcsőnek :))
@Ras: csak nehogy nyeríteni kezdjél vágta közben :))

Ras · http://futo.blog.hu 2009.03.24. 21:31:01

bevállalom a nyerítést is, ha tudom nyomni a 40km/h-t stabilan :-)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása