Kemény harmadik hét

2009.06.13. 10:00 pkrisztike

(folytatjuk Papp Kriszta svájci élménybeszámolóját -- első rész, második rész) 

...végül sikerült felmásznom. (Aki esetleg nem követte volna az eseményeket, annak elmondom, hogy egy erős edzés utáni hazamenetel sikeres teljesítéséről van szó.) Ez a jó hír. A rossz viszont az, hogy érdekes módon a fáradtság és egyéb mellékhatások jóval később jönnek ki rajtam. Hányinger és ólomlábak.

A harmadik etapra 2 résztáv jutott. A két résztáv közti időben elkövettem azt a hibát, hogy felmentem hegyre futni, és toltam neki elvetemülten. Nem tudtam ellenállni a terepfutásnak. Rámjött valami és mennem kellett. Száguldoztam le-föl, jobbra-balra, és aláztam a montisokat emelkedőnek fel. :) Az egyik váltogatásom sajnos elég szánalmasra sikeredett másnap, kissé izomlázam is lett, nem is kicsit, marhára beállt mindenem, 3 nap kellett, hogy kilazuljak. Ráadásul annyira fáradt lettem, hogy elestem a saját lábamban és felnyaltam a tópartot, természetesen mások előtt. :D 

A bibim :)

Kérdeztétek hogy edzem, illetve milyen időket futok a résztávokon és mit jelent a váltogatás. Tehát, az 1000 métert már 2 perces pihenőkkel futottam. Tudni kell ugyanakkor, hogy magaslaton, nem ennyivel kell kezdeni! 3 éve még 3,5 perces pihenőkkel csináltam. Futottam 3 db-ot idén, 3:06, 3:06, 2:59-re. Aztán volt 5 db 300 méterem 1 perces pihenőkkel, 48-50-re. Ebből állt az utolsó legkomolyabb munkám. A váltogatásokat kétféleképpen csináltam, vagy pulzusmérővel kinn a tó körül, egy perc gyors 30mp lassúval, vagy pályán 150m gyors, 50m lassúval. A pulzus természetesen 150 felett járt, de 162 fölé nem engedtem.

Könnyű szaladgálás a tóparton fel...

További kérdés volt még, hogy mi a fene az a mágneságy, ezt sikerült találnom: www.bestbuynet.hu/magnesagy.htm 

Lelkileg is jó érzés, hogy lassan vége a keményebb edzéseknek. Bármennyire is imádok itt lenni Svájcban, kicsit sok már így összezárva lenni a srácokkal és az edzőmmel. Ők most hazautaznak a harmadik hét végén, én pedig itt maradok 5 napot, lesz időm kipihenni őket. :D

Már csak a levezetés marad és a Frauenlauf Bécsben, ahol, elárulhatom, olyan brutál jó futókkal versenyezhetek mint Jelena Prokopcuka (kétszer nyerte a New York maratont), Benita Johnson (2:22,36 a legjobb maratoni ideje, valamint Cross világbajnokságot nyert 2004-ben) és Jessica Augusto (mezei Eb-n lett második 2008-ban). Remélem megtudok majd valami pletyit vagy jó sztorit majd.

Egy kis előzetes a következő postból - na vajon melyik klasszis van a képen? :)

15 komment

Címkék: edzés béna edzésnapló esés pulzus memoár frauenlauf

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr211172564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ted Striker 2009.06.13. 15:33:41


Hajrá, hajrá!

kikapcsolódásnak meg tudom ajánlani a vasutazást, pölö ezt:
www.glacierexpress.ch/theglacierexpress.php

vangelis1978 2009.06.14. 00:57:42

Kikapcsolódásként ajánlom a szaunát:)

FutoBolond 2009.06.15. 10:35:56

Hm, ez a magnesagy nagyon erosen sportezoteria jellegu :-)


"Magneses ter nelkul nem lehetseges a foldi elet"
"Ezert a Nasa fejlesztette ki az urhajosoknak az agyat"

Az elso allitas meg igaz is, de sajnos egy magneses agy keptelen a napszeltol megvedeni az urhajosokat :) Mindenesetre a marketing szovege totalis blabla, csak az derul ki belole, hogy aki irta, annak koze nincs se az orvostudomanyhoz, se a fizika alapjaihoz.

Mondjuk az is valami, hogy (a penztarcan kivul) nem artalmas. Mostanaban mar ennek is orulni kell.

Persze nem vagyok en a spiritualis futas ellen, valahol ugyanez a kategoria a polar oramhoz a GPS szenzor, amitol szinten nem futok gyorsabban, nem regeneralodok hamarabb, de szivesen jatszok vele...

bodlac 2009.06.15. 11:06:46

Ez a pulzáló elektromágneses terápia nekem is tiszta áltudománynak tűnt elsőre, de utánanézve kiderült, tényleg van ilyesmi. Persze hogy van ilyen műszeres kezelés az orvosi gyakorlatban, attól nem biztos, hogy az ezzel megideologizált mágneságy is hatásos.

Ez egy összefoglaló:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18206570?ordinalpos=6&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

Itt éppen azt mutatják, hogy térd oszteoartritisznél (futótérd) nem kimutatható a hatás:
www.biomedcentral.com/1471-2474/7/51

bodlac 2009.06.15. 11:09:19

Egyébként nem tudom ki lehet a képen, de biztosan nem Usain Bolt.

balota 2009.06.15. 11:47:43

@bodlac: ha nem Usain Bolt, akkor csakis Jessica Augusto lehet :) Vagy Gebre, de ö nem így tartja a kezét :)

.com 2009.06.15. 11:50:28

pkrisztike
a vadlidat ismerjuk a kihivasbol
most megvan a terded
lassankent mint a nepmeseben?

pkrisztike 2009.06.15. 11:59:50

@.com: még gondolkodom mi legyen a következő...és majd össze lehet rakni a végén mint azokat a papírból kivágós figurákat :D de majd elrejtek egy hamis részt és a végén derül ki mi az haha

xhege 2009.06.15. 13:16:17

@pkrisztike: hátha a sorrendiséget követed, és csak a végén derül ki a hamis rész, akkor logikusan az az arcod lesz :) No azt majd jól észrevesszük, de ha addig minden részlet eredeti lesz, akkor ezt a kis csalást elnézzük neked :)))

pkrisztike 2009.06.15. 13:28:28

@xhege: nem a fejem lesz a hamis rész wahahahaha :D

.com 2009.06.15. 13:50:03

@pkrisztike:
igaz ez nem olyasmi amire Te keszulsz, de iden ez is nagyon kemeny volt
Cikk a Zindexen
sportgeza.hu/sport/2009/06/14/nyavogjatok_digokaim_jovore_is_itt_leszunk/
ez meg en (harom ora netto lapatolas 14 fokban es viharos szelben)
www.veniceonline.it/Foto/FotoDisplay.asp?ID=3431

vangelis1978 2009.06.15. 15:38:36

pkrisztike,csak a felsőtest legyen saját.akkor már oké.

vangelis1978 2009.06.15. 17:42:59

Arra tud nekem felelni valaki, hogy hogyan lehet új témát nyitni?Előre is köszönöm.

FutoBolond 2009.06.15. 19:01:46

vangelis :)
ez blog, nem forum :)

DaMartian 2009.06.15. 21:12:36

@bodlac: Én bokaszalagsérülésnél és csonttörésnél is használtam pulzáló mágneses készüléket és elmondhatom, hogy brutál hatásos! A januárban szinte kettétört (60fok) alkarommal (ügyesebb kéz) márciusban már rendesen kosárlabdáztam (edzés, bajnoki meccsek) A baj csak az, hogy a gagyi pár ezres készülékek vacakok, a normális orvosi eszközök meg sokszázezerbe kerülnek. Szerencsére a család réges-régen még meg tudott csípni olcsón egy ilyet, azóta jár körbe-körbe ha valakinek kínja van.. : )

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása