Elmúlt a kilométerhiány

2009.07.30. 10:54 Winkler Róbert

Nem is volt vészes. Összesen alig 2000 kilométert motoroztunk, de rengeteg olyan kis zergebaszta vicinálison is jártunk, hogy gyakorlatilag reggeltől estig motoron ültünk. Ennél jobb orvosság kilométerhiány ellen nincs. Csak aztán a vége felé már nagyon éreztem a térdem.

Szombat estére elő volt írva 10 km "jóleső futás", de egyrészt negyed tízkor értünk be a Dolga Vas (Hosszúfalu) nevű településre, tehát sötét volt ahhoz, hogy egy idegen helyen, idegen kutyák között elkezdjek futni az éjszakában, ráadásul pedig mire lekászálódtam a motorról, a mindig éber, és irigylésre méltóan fürge Gumis Rudi már ki is kérte a söröket.

Úgyhogy átraktam a jóleső tízest vasárnap estére, hazai pályára. Viszont fájt a jobb térdem. Ízületi problémákra csak két gyógymódot ismerek, az egyik a Richtofit sportkrém, a másik a futás, hát most bevetettem mindkettőt.

Eleinte nem sikerült megvalósítanom a jóleső futást, olyan közepesen kínlódós volt. Az vigasztalt csak, hogy a népszigeti Duna-parton, ahol nemrég még az árhullám vonult, elképesztően egyenetlen lett a talaj - a fehéres, agyagos murva nehezen ázik sárosra, de ha igen, és összemászkálják, évmilliókig megőrzi a dinoszaurusz-lábnyomokat. És ugye épp a múltkor tárgyaltuk, mennyire jót tesz a terepfutás a lábízületeknek.

Féltávnál aztán valahogy oldódni kezdett a ringrozsda, és a szervezetem felfogta, hogy most már nem ülnie kell, úgyhogy a végére annyira belelendültem, hogy szívem szerint 15-öt futottam volna. Ezzel kapcsolatban pedig több kételyem is van. Mint a mellékelt ábra mutatja, a félmaratonra felkészítő gyorsító edzéstervben egyáltalán nincs hosszú futás.


Katt a képre!

Aztán mi van azokon a napokon, amire pihenő sincs írva? Fel se kell kelni? És én szívesen elhiszem az edzéstervet, csak nagyon kíváncsi volnék, hogyan működik. A Nike agyközontjában azt mondták, a héten összehoznak majd Monspart Sarolta értelmi szerzővel, akinek majd feltehetem kérdéseimet. Ha esetleg valakinek van még kérdése a formaidőzítéssel és a félmaratonos gyorsítással kapcsolatban, szívesen médiumoskodok. Addig is tekintsenek meg néhány mobiltelefonos fotót az Olasz-, Osztrák- és Szlovén-Alpokból.

GALÉRIA!


Biolegelő Rosskofelnél


A gondterhelt szerző önarcképet komponál völgyzáró gáttal


Felhő-gruppenszex Villach felett

19 komment

Címkék: motor 2000 felhő legelő monspart sarolta zergebaszta

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr291275676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miertne 2009.07.30. 11:47:54

Nekem azt kerdezd meg legy szives, hogy hogyan modosul az edzesterv, ha napi masfel orat bringazok munkabajarasilag.

Ted Striker 2009.07.30. 12:36:55

Tetesd át a Magnetic Ride-ot az R8-ból a térdedbe :-)

Íla 2009.07.30. 12:41:35

Ezek a képek összefüggésben vannak a ma reggeli Sláger rádióban elhangzott élménybeszámolóddal? :)

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2009.07.30. 12:49:01

Minden tiszteletem Monspart Saroltanak, de aze' nem kell mindent ugy csinalni, ahogy o mondja/irja. Ha kovetnem azt az edzestervet amit ir, akkor vilagbajnok lennek...En heti 3x kispalyas focival szoktam felkeszulni felmaratonra, es ha meg neha futok is mellette hetvegente egy orat, akkor maris masfel oran belul vagyok felmaratonon.Igaz ennel jobbat nem tudok, de rosszabbat se nagyon...

TéeSzElnök 2009.07.30. 13:33:11

2. kép:
Kölbrein gát
www.youtube.com/watch?v=C3IJ_cjIUbk

3. kép:
Villacher Alpenstrasse

M.Islander 2009.07.30. 14:44:15

Gumis Rudi milyen edzéstervvel készül az első 200m 60 percen belüli lefutására?
a motorozás köztudottan nem tesz jót az izületeknek, menj jógázni 40 fokos teremben www.bikramyoga.hu, az izmaid garantáltan kilazulnak, miközben 3l folyadékot veszítesz 1,5 óra alatt.
én ezzel kombinálom a futást és a motorozást 13 éve, úgy tűnik bejött - még egyetlen sérülésem/húzódásom sem volt - pedig 42 évesen kezdtem a félmaratont (tavaly) mindenféle edzésterv nélkül és másodikra már 1:40-en belül futottam novemberben.
a heti 1x félmaraton táv (HHH és Margitsziget felváltva) tökéletesen elegendőnek tűnik, így az 5. félmaratoni verseny után (l. BSI félmaraton-mánia).

FutoBolond 2009.07.30. 15:30:48

Robi, kérdezd már meg Sacitól, hogy mi van, ha 10km helyett a 15 is jól esik? Fussam, vagy menjek haza pihenni? Faggasd ki alaposan bemelegítésről, lenyújtásról is (AD bemelegítő video wanted :), pls.

FutoBolond 2009.07.30. 15:32:15

ja, meg hegynekfutásról kérdezgesd ki, mire jó, milyen tempóban érdemes futni, hogyan illesztheto pl. félmaratoni felkészülésbe...

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.07.30. 15:53:48

A képen Gumis Rudi arcán egy egész szociológiai tanulmánykötet olvasható, ahogy tartja a két sört. A gyermeki remegő várakozás beteljesülésétől a kamaszkor huncutságain keresztül jelen szituációban a fontossági rangsor legelején álló férfiember magabiztosságáig. Mona Lisa mosolya ehhez képest egy faék bonyolultságával ér fel. :))))

lehetetlenember 2009.07.30. 16:52:35

A Saci interjúhoz:
És mi a pék kanalát csináljon az a törekvő akinek a futókörnyezetében egy darabka emelkedő sincs. No meg lejtő sem. Namost olyan vegyes érzéseim vannak azzal kapcsolatban hogy kocsival kihajtsak a hegyekbe szaladgálni.
Inkább valami áthidaló megoldást választanék hegymenet helyett, pl. indián szökdelés gumicsízmában vagy tartós napba nézés lassú futás közben. Ilyesmi.

HecseDLI 2009.07.30. 19:22:18

De Robi miért vagy olyan bb a képen?
:-))))
"A gyorsító edzésben nincs hosszú táv" tán azé ? :-))))))
Hát tégy bele! Sztem is kell bele, hogy el ne felejtsük milyen. Én kétszer is futok hosszút, 2 órát hegyes dombos terepen,mert hiányzik. A gyorsításokat salakos pályán ügyezem, lehetőleg dög melegben.
Mond meg Sacinak légyszi ,nem tom az iwiw-en visszajelölni ,mert nem tok belépni. :-))))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.31. 06:56:14

Robi: a harmadik-negyedik hét vasárnapján van hosszúfutás az edzéstervben, 15 ill 18 kiri. de a többi tényleg viszonylag rövid, nekem inkább azzal van problémám, hogy "60 perc fartlek/ kb 8 km" ilyen lassan lehetetlen futni szerintem. :)

@Niterider: másfél órán belüli félmaraton focival? ne haragudj de ezt nem hiszem el, hacsak nincs vmi futó múltad.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.31. 06:59:17

@Niterider: közben látom a blogod, szóval azért akad vmi kis előélet. :) akkor viszont félrevezető a hozzászólásod, ilyen erővel én is írhatnám, hogy egy 1:50en belüli félmaratonhoz elég, ha előtte egyszer fut kb 12 kirit az ember, mert nekem ment 2003ban. azt, hogy ezt 10 év versenymúlttal némi kihagyás után csináltam meg hallgatnék. :)

zsolababe 2009.07.31. 07:48:23

@rrroka: a 60 perc fartlek azert jott ki nekik kb 8km re mert nem tudhatjak, hogy mennyire kell lelassits, hogy a pulzusod visszaalljon es nem tudhatjak mekkora tavokat gyorsitasz kozben..mint ahogy elvileg te sem :) ..hiszen ettol fartlek :)))

HecseDLI 2009.07.31. 19:28:50

@FutoBolond: a hegyfutás hasznosságáról csak annyit mondanék: két év alatt csak dimbes dombos (350 m szint különbséggel) oda fele szinte csak emelkedőn futva heti 5-6 alkalommal napi 100-120 percet futva az időim maratonon 3 ó 44 percről 3ó körülire, a fé1maratoni idők 1ó 40' -ről másfél órára, sőt 1ó 28'-re redukálódtak le- mindenféle gyorsító, fartlek , piramis futás nélkül. Nem 5 és fél perces kilik voltak, hanem kicsit szenvedősek. Jó harmincegynehány éves voltam.

HecseDLI 2009.07.31. 19:50:30

@FutoBolond:
és még valami Szekeres Fefe bá (volt maratoni futónk) mondta, fussak hosszúkat hegyen mert erősít és a dombon felfelé rövidebb szakaszokon huzzak bele amig bírom. Amúgy fartleknek is megfelel.
A Büki Hegyi maratonra 5 perces gyorsításokat csináltam emelkedőre
4-6-8 *egy alkalommal heti kétszer. Brutál volt.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.08.01. 06:08:31

@HecseDLI: a dombozásnak nem is a felfele része a durva, hanem amikor lefele jön az ember, mármint térdileg és porcilag.

HecseDLI 2009.08.01. 10:27:05

@rrroka: abszolut igazad van! Ezért szoktam a túl meredek lejtőkön lefelé a földes padkán( ha van)jönni , óvatosabban, apróbb léptekkel, behajlított térddel, kicsit beleülve. Na itt nem sietek, nem itt gyorsítok . Meg van a technikája.

HecseDLI 2009.08.01. 14:09:20

@lehetetlenember: mondjuk ugrálókötelezés bokasúlyzókkal 1 óra,- én még nem próbáltam, de a lányom már igen.
Tudósíts, ha esetleg kipróbáltad. :-)))

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása