Futópálya a Városligetben?

2010.04.15. 18:14 angelday

Bizony ám, nem csak a Margit-szigeten kellene lennie futópályának, hanem a Városligetben is hivatalos és támogatott módon. Igaz ugyan, hogy a két helyszín mindösszesen 6 km-re van egymástól, mégis megmozgatta már néhány ember fantáziáját, sőt, elindult egy civil kezdeményezés is a kérdésben.

Budapesten sok ember jár futni kisebb-nagyobb rendszerességgel. A legnépszerűbb célpont vitathatatlanul a Margit-sziget. Ismerős azonban sokunknak, mekkora macera kijutni a szigetre, és ez 2009 őszétől csak nehezebb lett. És akkor még nem beszéltünk arról, mennyibe kerül ott a parkolás.

Ez áll a felhívásukban, amit ők csak Ligetkörnek hívnak. A civil kezdeményezés honlapja a www.ligetkor.hu címen érhető el, illetve van Facebook csoportjuk is, amit itt találhat meg az érdeklődő. És nem utolsó sorban a leglényegesebb: a futókör javaslat (3 km).

25 komment

Címkék: ajánló futópálya varosliget ligetkör

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr681924168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DaMartian 2010.04.15. 19:39:45

Akit érdekel a történet, vasárnap a Vivi előtt, délben az 56-os emlékműnél lesz Ligetkörös találkozó! Ki jön? Én ott leszek!

nasan 2010.04.15. 23:00:57

technikai kérdés. próbáltam itt a blogon egy szerző (konkrétan Winkler) írásait kilistázni, de nem igazán sikerül. jól látom, hogy sehogy sem lehetséges (címke, szerző neve, keresés, bármi) szerző szerint szűkíteni a bejegyzéseket? vagy csak én vagyok béna, ebben az esetben valaki felvilágosíthatna. köszi.

quitz · http://bodicsek.blog.hu 2010.04.16. 01:57:49

se innen, se az oldalukról nem derül ki, hogy mindezt hogyan akarják elérni. Tüntetnek? Szponzort szereznek? Adományokat gyűjtenek? Befektetőt keresnek? Lobbiznak?
Így ez elég homályos egyelőre. A célkitűzés viszont helyénvaló.

b p 2010.04.16. 08:13:36

És mit kezdeményeznek?

Kijelöltek egy fasza (bár elég rövidke) kört. Fussanak rajta!
Vagy? Állandó pihenőpontokat kialakítását követelik?
Öltözőt, thai masszázzsal?

kutya vacsorája 2010.04.16. 08:49:55

@b p: pl.hogy a hajléktalanokat, egyéb kétes elemeket vmi zsarufélék tartsák távol. a szigeten pl. margit-híd környéki szakasz rém. hugyszag, ijesztő fejek stb. nőknek, reggeli/esti szürkületben ellenjavalt.

angelday 2010.04.16. 09:03:14

@nasan: szerintem a blog.hu nem képes erre, viszont Google barátunk hellyel-közzel igen.

http://www.google.hu/search?q=winkler+róbert+site:futo.blog.hu

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.04.16. 09:56:07

Ennél sokkal-sokkal fontosabb dolgok sincsenek, nem csak a ligetben.....
Szép kezdeményezés, de én inkább az egész liget élhetőbbé, biztonságosabbá tételéért küzdenék(no meg a többi városi parkért) mint egy tök felesleges futópályáért. Szerintem.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.04.16. 13:56:11

Amíg a Nagyfaluban(érts:Budapest) dolgoztam munka után jól esett ott a séta az egész napi görnyedés után a Városligetben,remek kezdeményezés,csak pudingot ne rakjanak rá!!!!

flicka 2010.04.16. 16:53:06

@Bozót: Igen, én is azt hiszem, hogy sokkal inkább a parkok állapota a szörnyű. Elsősorban a Városligetet ismerem, illetve most már csak ide járok ki futni. Egy csomó helyen semmilyen közvilágítás nincs, a fákról hónapokig lógnak a törött ágak, a járdákat szinte soha nem takarítják, a legtöbb helyen szanaszét vannak töredezve, a fű egy csomó helyen kiszáradt, a bolhapiacra jövők lazán végigparkolják a járdát. Jó lenne, ha a környező irodaházakból nem a Ligetbe járnának parkolni, a taxis nem ott állna folyton járó motorral, a cigarettafüstöt kifelé pöfékelve és úgy alapból csökkentenék a Ligetben az autós forgalmat (tudom, ez összetett kérdés, meg P+R építés meg miegymás). A Liget gondozása ad-hoc jelleggel működik, és mindig csak egy kisebb területet takarítanak, ezért úgy néz ki, mintha nem is gondozná senki (kivéve a Széchenyi fürdő környéke, de ha azon túl sétálni akar a turista, eléggé megváltozik a látvány). A jelenlegi állapotok csak az autós-gyalogos-biciklis ellentétek kiélezésére jók, a látvány meg siralmas. Szóval bőven elég lenne, ha gondozott park lenne.

T.SZ. 2010.04.16. 22:20:53

Én is amondó vagyok: maga a park igényelne több figyelmet. Hajléktalanok tekintetében azért még mindig jobb a helyzet, mint a Margitszigeten, ahol tavaly nyáron a réten átvágva kora reggel - hét és nyolc között - minden nagyobb facsoportban ébredező, harmatban fürdő, cókmókot éppen szedegető zombikba botlottam (28 nappal később). A Ligetben válogathatok kisebb, nagyobb körök közül és szinte mindenütt el lehet kerülni az aszfaltot. Szóval, nekem sem hiányzik a puding, de a kezdeményezés talán felhívja a figyelmet az elhanyagoltságra.
A Városligetben kocogni egyébként is nosztalgikus élmény... előtörnek belőlem a gimis emlékek. Alig várom, hogy nyisson a Kertem és futi után beülhessünk egy NAGY LIMÓRA :)

flicka 2010.04.16. 22:55:05

@T.SZ.: Nem figyeltem árgus szemekkel, de mintha ma már ki lett volna lampionozva a Kertem, szóval érdemes arra tévedni... :-)))

Mylady 2010.04.17. 10:41:03

A népligetet is fel lehetne fejleszteni... nem értem, miért nem lehet egy margitsziget-jellegű parkot csinálni belőle.
Kertészek dolgoznak folyamatosan, úgyhogy maga a park teljesen rendben van, de a körítés...

b p 2010.04.19. 08:06:28

fél-OFF:
hajléktalanokat hajlékba ne, aluljáróba ne, utcára ne, lépcsőházba ne, parkokba se, akkor?
Nekem se kényelmes látni mások szenvedését, de valahol a jelenség léte az egész társadalom felelőssége (nem mintha ezzel bármire is megoldást mondtam volna)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.04.19. 10:25:34

Ha valakit érdekel felraktam a a T-Home városvédő Vivicitta-ról egy start videót a blogomra (hátha valaki megtalálja magát rajta ).

arcturus 2010.04.19. 11:55:00

hajléktalan témában: oké, együttérzés, szegények, de mégsem európai sztenderd, hogy a főváros közepén levő parkban sátoroznak, komplett lakónegyedet építenek ki a bokrokban. Most nem mert hideg van, úgyhogy elhagyott feltört autókban laknak, de majd nyáron visszajön a jóvilág... A néha a ligetbe betévedő rendőrautó meg fogalmam sincs mit ellenőrizhet, sose láttam őket intézkedni

angelday 2010.04.19. 12:05:13

@WITCH: köszi, kidobtam a videót (ha nem gond).

greenbamboo 2010.04.20. 10:24:34

Kicsit más, földrajzilag kicsit messzebb,de: futópályát a Velencei-tó köré!! Puding nem kell, elég, ha autómentes futó- és kerékpárút :)

flicka 2010.04.20. 18:42:05

@greenbamboo: ...és mindenkinek saját plázát! :-)

laciii79 2010.04.20. 19:02:45

Futópályát Szegednek!!!! :-) Ha már itt tartunk. Több bringautat, kevesebb autót, több fát, erdőt, dombokat hegyeket! Jó levegőt! :-))))

greenbamboo 2010.04.21. 09:27:27

@flicka: plázába nem járok, az nem kell
@laciii79: viszont futópálya legyen mindenhol, ahol szeretnének! Meg a többivel is egyetértek :)

b p 2010.04.21. 10:54:39

@arcturus: európai sztenderd, hogy a közterületek bárki használhatja.

DaMartian 2010.04.21. 11:59:29

@greenbamboo: Tényleg nem? Erről már hallottatok? www.urbancross.hu Jó mókának hangzik! Én megyek! Most szombat!

flicka 2010.04.21. 19:01:54

@greenbamboo: ezt csak a fentebb kommentelő kutya vacsorája nick miatt írtam. :-)))
www.youtube.com/watch?v=ZD2_VUvWuwM

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása