Heti három — télen-nyáron

2010.05.30. 17:55 angelday

Nem is tűnt fel, milyen nehéz egy vasárnap reggel 10-es indulás a szigeten. Esküvőn voltam szombaton, és noha nem ittam be- és nem is maradtam ki teljesen, fel kell kelni 8:00-kor, ha az ember ott akar lenni időben megreggelizve a 10:00-es induláson. Sikerült, sőt, le is futottam a körömet.

Bitliszbá volt olyan kedves és nem röhögött ki, valamint előzékenyen lemaradt velem az élbolytól, akikkel nagyjából 2000 méteren tartottuk az 5:30-as tempót, a végén pedig mintegy 500m-rel lemaradva estünk be.

Bitliszbá elmondta, hogy ő két éve aktív futó, amikor lerakta végül a cigarettát, azonnal ráugrott 15 kiló, néhány viszér műtét, és akkor elkezdte. Eleinte ő is csak heti rendszeres sziget-karikákat futott, aztán volt egy pont amikor már nem állt meg a végénél, mint Forrest Gump. Snitt, aztán Ultrabalaton. És megy neki, 45 évesen is. Azt mondja, az egész fejben dől el (mint minden, ugye).

Knipl István ezúttal csak fotózott, de nekem megsúgta, hogy a zsírégetéshez az is jó, ha az ember tolja neki.

Egyébként ma nem vittem pulzusmérőt, rájöttem, hogy idegesít, mert ahhoz igazítom az életemet. Nézem, 150, oké, tolhatom. 160, oké, mehet. 170, oké, hagyjuk itt a tempót. 180 lassítsunk. Nem, ezt nem így kell. Ráadásul minél gyakorlottabb az ember, annál inkább szükségtelenné válik ez az egész, lehet pontosan tudni, hogy mennyi az annyi.

Heti km adagom ezen a héten egészen pontosan 5350 x 3 = 16050 méter, azaz 16 kili. Bitliszbá manapság heti 60-80-at karcol. ZOMG.

Winkler nem jött a szigetre, barátjával és életmód-tanácsadójával, Herczegh Gáborral 20-asokat futnak, és engem egyelőre kiröhögnek. De tudjátok mit mondok én erre?

I TRY HARDER.

46 komment

Címkék: sziget pulzus emlékfutás prefontaine

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr802041827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bitliszbá 2010.05.30. 19:13:23

Csak azt gondoltam a közösségi futás az nem arról szól, hogy valaki egyedül fut, hanem mindenki társaságban...
OFF: DaMartian posztjához beírtam a Garmin által mért időnket :)

az utolsó két kili volt csak lassabb..

FutoBolond 2010.05.30. 19:17:07

AD, ha rendes futo lesz beloled, a blog kedveert be kellene szerezned egy uj lógós szerzot, mert igy nincs kit ekezni... :P

Hajra, csak igy tovabb!

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.05.30. 20:37:25

Ahogy ránéztem a második képre, hirtelen azt hittem, Ricky van ott zöld atlétában. :))) De mi dudorodik a zsebében? Egy bekeretezett Ricky kép volt nálad, Józsi?

Mylady 2010.05.30. 21:06:50

Gratulálok, angelday, jól tolod :) Csak így tovább!

Én a héten félredobtam a lábfájásomat és 4x elmentem futni. Volt egy sántikálós 8 km-em és 3 darab szarráázós (átlag) 2 km :)
Értem én, hogy jó esőben futni, de
1. nem vittem sapit, így szétázott a fejem és semmit sem láttam
2. a pálya sártengerré változott és piszkosul csúszott (a végére úgy néztem ki, mint egy malac)
3. nyitva felejtettem az ablakot

tiszta szerencse, hogy a jövő hétre is permanens esőt mondanak :S

bombike 2010.05.30. 21:11:47

Mi is lefutottuk hárman lányok,csak 10 órával később indultunk,s esőben sikerült befejeznünk :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.05.31. 05:40:16

@Mylady: nagyon kemény vagy, hogy esőben is tolod neki, nekem ez vhogy nem menne.

@BGy: most hogy így mondod, a tényleg hasonlít Rickyre.

AD! a pulzusmérés jóü meglátás. beszélgetős futáshoz nem létszükséglet, és ha már van egy kis rutin, akkor tudja az ember milyen tempót milyen frekvencián bír. ahhoz tud nagyon segíteni, h egyedül ne fussa el az ember, vagy hogy jelezze ha gond van. nemrég egy ismerősöm a szokásos távjainál észrevette, hogy sokkal magasabb a pulzusa, és hogy hamar emelkedik, mivel neki egyéb gondjai is vannak el is ment dokihoz egyből. EKG, stb, és mondták neki, jó hogy jött mert tényleg vannak bibik, de gyógyszercser-beállítás és két hét alatt visszaállt a megszokott rend.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.05.31. 06:37:55

Tegnap szakadó esőben futottam 12 km-t. Élveztem, mert langyos volt az eső és igazi Ricky.....öö..ö....illetve Rocky feeling volt.

Bloom77 2010.05.31. 07:45:18

Érdekes a tavalyi évben én is ki sem tettem a lábam pulzusmérő nélkül. De az idén már nem is viszem magammal. A tavalyi éves mérés azért kellett, hogy megtanuljam a testem reakcióit. Most már kapásból tudom, ha ne talán felmegy a pulzusom.....de most sokkal ritkább is.
Pedig nem rossz dolog a pulzusmérés.
Remélem az ipodomról nem szokom le.....még a végén spártai lesz belőlem....:DDDD

monerd2 2010.05.31. 08:29:32

pulzusmérés: számomra azért (is) jó, mert előre látod h gáz lesz-e később adott tempó mellett...

amúgy a beszélgetős futáshoz is nekem még létszükséglet a pulzusmérő mert túl alacsonyan van az alap laktátküszöböm (NEM az, amelyik az 1 órás versenytempóhoz tartozik, hanem az, ahol éppencsak hogy még elkezd a laktát felgyűlni, de még nagyon lassan..), és alacsony tempó tartozik hozzá és a lábaim állandóan túlvinnének rajta ha nem figyelek.

de a pulzusmérő abban már segített, hogy megtanuljam, mikor lépem át ezt a pontot. azért viszem még magammal, mert nem árt néha ellenőrizni h tényleg nem léptem még át... ez pedig kell a könnyű futásokhoz.

monerd2 2010.05.31. 08:31:54

@Mylady:

erős esőben:
1. futósapka valóban kell. (gyenge esőben nem kell)
2. vízhatlan dzseki kell, ha nem ajtótól ajtóig futsz. ha igen, akkor nem olyan fontos, bár persze ha nagyon sokat, pl. 2 órát akarsz futni, akkor nem árt.
3. pálya ami nem sáros. a pocsolyákba viszont bele kell törődni, az átázott cipő úgysem gáz, amíg haza nem érsz, mert addig melegíti a mozgás a lábfejed. :)

ha ezek megvannak, akkor nem gond az esőben futás :)

monerd2 2010.05.31. 08:33:47

kihagytam: a pulzusmérés még azért fontos számomra, mert így számosítani tudom az erőfeszítést. ez néha baromi hasznos tud lenni számomra.

Bloom77 2010.05.31. 08:42:05

Hát igen ha jobban belegondolunk minden számszerűsítés, mérés csak pozitív hatással lehet egy teljesítményre.....

tza13 2010.05.31. 09:21:46

Annyit tennék még ehhez a pulzusmérős ügyhöz hozzá, hogy számomra meg igen döntő szempont a végén maga a Kcal adat.
Bevallom jelenleg sokxor fontosabb a megtett időnél is - mivel jelenleg elsősorban a zsírégetős-fogyásos harc végtelen tengerén utazom...

De tényleg ha nem viszem magammal a kütyüt már én is kezdem sejteni a pulzus tartományokat.

watergate71 2010.05.31. 09:49:22

Persze, mire én elindultam vasárnap, eleredt az eső, mire hazaértem elállt...Lehet, hogy ez már örökre így marad?
Kérdezném Tőletek, dioptriás futószemüveg ügyben valakinek van-e ötlete?
Elmentem egy helyre, mindjárt mondtak nyolcvanezret, én meg futottam dühből egy húszast...

Mylady 2010.05.31. 09:52:27

@rrroka: nem szándékos volt, nem is futottam szinte semmit :)

bangush 2010.05.31. 10:02:31

sajnos én is késtem feleségemmel 15 percet, de mindketten lefutottuk a kört.

Bloom77 2010.05.31. 10:09:40

@tza13: tavalyi évben én is hasonló cipőben jártam és imádtam a Kcal számokat látni a kijelzőn.

De azóta én is belekezdtem a "Spartacus" programba (másoknál ez Ricky Martin).....és azóta már tudom, hogy sokkal több Kcal égetek el, mint amennyit megeszem......Heti 4x edzőterem és 3x futás......az ember hamar átesik a ló túloldalára ha nem figyel....vigyázz magadra, csak óvatosan a fogyókúrával, mert a végén te is kockahasú izomfejű leszel...:)))))

bitliszbá 2010.05.31. 10:29:10

@watergate71: Én is abban futok. Az Arénában a Pimkie mellett találtam egy kimondottan napszemüveges boltot. Ott vettem keretet amiben benne van az optikai betét és a Vision Express-ben beletetettem a legolcsób műanyag lencsét (semmi vékonyítás). A keret volt 6900, az optika 6000 (vagy 8000). A keret egyébként Heavy Tools márkájú, és a múltkor még láttam, hogy lehet kapni.

Bloom77 2010.05.31. 11:29:20

@bitliszbá: Mijaza optikai betét?.....:O

Nekem is fel lett a kíváncsiságom korbácsolva.....

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.05.31. 12:18:04

@Bloom77: szerintem az optikai betét a lencse, csak azért írta így, nehogy a szakácsok az ehető lencsére gondoljanak. :))

bitliszbá 2010.05.31. 12:45:08

@Bloom77: Az optikai betét tulajdonképpen egy kivehető keret, amit ha nem használsz (mondjuk éppen kontaktlencsét vettél), akkor sima napszemüvegként használhatod a sportnapszemüveget.
valami ilyesmi (nem pont ez):
napszemuvegek.com/product_info.php?cPath=39&products_id=884&osCsid=5964c9de523bf1ccf80163a04911a1dd

watergate71 2010.05.31. 12:45:18

@Bloom77: Esetünkben "intim" betétről is beszélhetnénk, mivel ezt a betétet a napszemüveg műanyag lencséje mögé lehet (bizonyos típusoknál) bepattintani, és ebbe a betétbe csiszolják a dioptriás üveget, vagy műanyagot.
Az intimitását pedig az adja, hogy nem is látni szinte...

bitliszbá 2010.05.31. 12:54:42

@watergate71: Nincs mit :) Egyébként ilyenre gondoltál?

bitliszbá 2010.05.31. 13:08:11

@Bloom77: "Remélem az ipodomról nem szokom le." -ez milyen:)))

Pont a szombati rakparti 10k-s verseny előtt gondolkodtam el azon, hogy nem kellene cipelnem az ipodot, de aztán mégis, megszokásból felcsatoltam és elindítottam a zenét is. De komolyan elgondolkodtam... KEZDEK KOCKULNI?!

Most így visszagondolva, meg kicsit visszanézve a képeket az első százban ÉN VOLTAM AZ EGYETLEN AMATŐR (zenét hallgató) FUTÓ!!!!
:DDDD

watergate71 2010.05.31. 13:33:08

@bitliszbá: Nem tudtam, mire gondolok, csak reméltem, hogy a sportolóknak is lehet dioptriás szemüvegük, és nem muszáj az utcait hordanom.
De a tipped alapján rákerestem a neten, és találtam megfelelőt, úgy tűnik, elviselhető áron.:)

tza13 2010.05.31. 13:59:37

@Bloom77: :)) Igérem amint elérem a kockahas stb állapotot leállok!!
Azt a pár évet meg már féllábon is...:)

(3x futás + 4x edtés teremben/hét yeah!)

Bloom77 2010.05.31. 14:15:54

@bitliszbá: Köszönöm a napszemüveges felvilágosítást....ez nekem is hasznos volt. Nekem is problémám volt eddig a napszemüveg téma de ez egy igen jó ötletnek tűnik (és gazdaságosnak)...:)
THX!!!!!!! (azt hiszem így szokták a kockák megköszönni).......Bazinga.....:DDDDDD

paklis 2010.05.31. 22:34:52

Srácok kérdeznék valamit:
Futások után legtöbbször azt tapasztalom, hogy a bal vádlim eléggé kivan és a jobb combizmom... Ez miért lehet? Rossz a technika? Lehet ezen javítani? Vagy csupán a két izom nincs annyira hozzászokva a terheléshez.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.05.31. 23:33:42

@paklis: Hol szoktál futni? Mert sztem ilyen felemás terhelés akkor érheti a lábat, ha nem teljesen vízszintes felületen - pl egy út bal szélén, ami enyhén domború felület - futsz viszonylag sokat. (5km<) Így a talajfogáskor és elrugaszkodáskor máshogy terhel a két láb.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.05.31. 23:39:25

@bitliszbá: Tök jó info, én is keresgéltem már vmi ilyesmit, ez az optikai betét dolog teljesen új számomra!

paklis 2010.05.31. 23:52:46

@pif: 11 et szoktam margitszigeten

bellone 2010.06.01. 08:32:58

@paklis: Szia! Az átellenes fájdalom általában valamilyen mozgáskoordinációs problémára utal. Ez abból is adódhat amit pif írt, de abból is, hogy az egyik oldalad valamilyen gyengeségét (akár tudat alatt) a másik oldalon próbálod kompenzálni.

bitliszbá 2010.06.01. 08:44:39

@paklis: 1. érdemes megnézetni a lábadat, hogy a cipő, amiben futsz alkalmas-e a lábformádhoz, stílusodhoz. A szigeten is tudnak neked ebben segíteni (Nike futóklub + cipőtesztes busz), de ha valamelyik BSI-s versenyre kimész, akkor az ASICS-nál, vagy az ADIDAS- nál is szokott lenni mindenféle vizsgálat.
2. érdemes egy kimondottan lábmasszázst kipróbálni, és véleményt kérni a masszőrtől. Ugyanis te nagy súlytól szabadultál meg, és a csontok-izmok visszaállása időbe telik, még fiatalon is. Egy szakember simám megmondja, hogy napközben milyen talpbetétet hordj ahhoz, hogy a normál állapotba kerüljön a lábad.

Persze ezek csak tippek de lehet, hogy valamelyik hasznos lehet..

paklis 2010.06.01. 10:07:17

@bitliszbá: köszönöm szépen az összes hasznos volt :)

vora 2010.06.01. 20:44:54

bár nem látszottunk, mi is ott voltunk az emlékfutáson :o) A pasim kb. negyedórás késéssel indult neki a körének (aztán utánam még háromnak), én meg egy jó órával később. Cipőt is teszteltünk, köszönjük!
A játszótérről, focizás közben pedig láttalak titeket a célegyenesben.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.02. 11:12:47

Tegnap nekiláttam az új edzéstervnek. Eszerint a következő volt az adagom: 8 km futás 5:20 perces km-ekkel, utána rövid nyújtás, majd 10x100 m repülő futás. Ezt most kivételesen a kondiban a futógépen nyomtam le, ahol egyszerűen beállítottam a 11,4 km/h sebességet, és így maradtam 8 km-en keresztül. Bár a megszokottnál jóval lassúbb volt ez a tempó, jó érzéssel töltött el, hogy ezt bármeddig bírnám.

A pulzusom a megszokott 160 helyett csak 140-ig ment fel, ami úgy 75%-a a max pulzusomnak (bár hogy mennyi az a max, azt inkább lemérem majd terepen, minthogy az általános számításokból következtessek).

A 10x100 m repülő már nehezebb volt a gépen, mert ugye mindig be kellett gyorsulni előbb, és 18,5 km/h-nál magasabbra nem mertem felnyomni, de legközelebb úgyis kinti pályán fogok ilyet futni.

Köszi minden tanácsot, és maradok a csökkentett intenzitású futásoknál, hogy jobban teljesítsek a versenyeken. :-)

paklis 2010.06.02. 21:34:28

@azilinha: nekem az 5:20 as tempó lenne a repülőfutás:) 200 as pulzussal

xhege 2010.06.03. 09:31:22

@paklis: tegyük hozzá, hogy most még! Sokat fogsz még fejlődni és lesz amikor az 5:20-hoz 140-es pulzus társul majd vagy még kevesebb.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.06.03. 10:42:32

@paklis: Úgy látom, mint az előttem szóló. Szerintem te nagyon elszánt vagy, és ésszerűen edzesz. Ez a kettő elég a gyors fejlődéshez. Ha jól emlékszem, fél éve futsz. Ez elég hosszú idő ahhoz, hogy látszódjon a kitartásod (sokan feladják pár hét után), viszont rövid idő ahhoz, hogy már most jók legyenek az eredményeid. Azaz: csak így tovább, és egy év múlva szerintem meglepő (pozitív) változásokat fogsz tapasztalni. :-)

bitliszbá 2010.06.03. 14:56:09

@Bloom77:
@pif:
@watergate71:
No meg mindenkinek akit még esetleg érdekel a (dioptriás) sportszemüveg téma: rrroka blogjára írtam egy kis értekezést...

watergate71 2010.06.04. 09:11:54

@bitliszbá: Köszönöm még egyszer!
Neten találtam sportszemüveget, optikai betéttel, azt írták 24-72 óra, mire megérkezik hozzájuk.Utánvéttel postázzák.Ez volt hétfőn.SZERDÁN (!!!) megérkezett a postás.Utánvéttel együtt volt 9e Ft. Ahol írtad, lencse belecsiszolás, és valóban az ára is úgy volt, 6 vagy 8 ezer (6 a lencse, +2 ha hozott a keret), és egy óra múlva kész volt! Az első 60-70 ezres ajánlathoz képest, nem is rossz!
Kész a robotzsaru-szemüvegem!
RESZKESSETEK!!!

bitliszbá 2010.06.04. 09:20:08

@watergate71: Akkor már futhatunk is :))

watergate71 2010.06.04. 13:57:48

@bitliszbá: Má' megyek is, mielőtt kiönt a Duna...

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása