Kellemes hétvégi lehülés

2010.07.25. 22:32 angelday

Heti futóteljesítményem átlagosságáról tudok csak beszámolni. Már írtam, hogy csütörtökön mentem el először a kánikulában, pénteken teniszeztem, szombaton pedig enyhén kialvatlanul leutaztunk a Balcsira családi programozni.

Ott nem futottam, viszont vasárnap reggel, immáron a hűvös / esős időben elhatároztuk Linkkel, hogy 8:00-kor megindulunk. Így is tettük, gyakorlatilag még álmosan nekilibbentünk. Szerintem álmosan egészségtelen futni menni, különösen úgy, hogy 23 fok van és didergünk a hidegben egy szál pólóban.

Mentünk összesen 3,3 klikket, aztán úgy döntöttünk, hogy jóból is megárt a sok, irány vissza. Egyébként pont elég volt nekünk kocafutóknak.

Link azt indítványozta, hogy puhaságunk miatt csúsztassuk el a szerdai Szaszás edzésünket, de megnyugtattam, hogy csak az öcsik ugrálnak ki egy lefixált programból. Mi pedig nem vagyunk azok.

A héten remélem hűvösebb lesz az idő és neki tudok ütni a dolgoknak.

Ricky Martin testére még nem hasonlítok. Holnap gyúrok egy kicsit. Itt az augusztus, én meg 96 kilón megrekedtem. GRRRR.

Nálatok hogy telt a hét? Sikerült tartani a vállalásokat?

50 komment

Címkék: balaton eső hideg hűvös

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr562175735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.07.26. 05:37:44

a lóbrokit! szerettem volna júliusban heti kettőre felvinnia futásokat, ugye maratonra készülünk elvileg, de egyéb sporttevékenység (földmunka, büdös nagy güdör kiásása: hosszutav.blog.hu/2010/07/25/budos_nagy_gudorben) miatt ez kivitelezhetetlen volt, mert hulla fáradt voltam. a héten konkrétan nem futottam semmit.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.07.26. 05:38:24

@rrroka: hosszutav.blog.hu/2010/07/25/budos_nagy_gudorben

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.07.26. 07:29:37

Tegnap futottam 16,6 km-t szakadó esőben sárdagonyázással egybekötve. Legalább leteszteltem a terepcipőm vízállóságát. Háááát, véges az is. :)))

Leggy 2010.07.26. 07:47:06

tegnap én is dagasztottam a sarat zuhogó esőben 6 km erejéig (kicsit aggódtam a vaddisznók miatt), aztán otthon csodálkoztam rá a dzsekimre, hogy az inkább belülről lett vizes (főleg a kapucni) mert nagyon melegem volt benne ..a cipőm is szétázott, de gyapjú futózokniban nem is éreztem

xhege 2010.07.26. 08:03:57

Az elmúlt 2 hónap talán legjobb hete volt. 5 futás volt (4x10,4 km, hétvégén meg egy 17,2 km) és egy kispályás fociedzés.
Gondoltam egy ilyen hét eredményez legalább 1 kg mínuszt, de nem :((((

rodriguez 2010.07.26. 08:39:19

Nagyon jól jött a lehülés... Nálam véget ért a négy hetes pszichés kényszerszünet, amikor egy métert sem futottam (na jó bicaj és kajak azért volt...) Szombaton a HHH-en egy laza 40 perces futás volt, ideális futóidőben.
Hajrá AD, meglesz az a Ricky Martin test előbb vagy utóbb...

bellone 2010.07.26. 08:39:56

Nyáron nem szívesen futok, de sajnos olyan közel van a szeptember, hogy heti 3 mozgós nap mindenképpen kell. Szombatra balatonátúszás volt tervezve, de elmaradt, helyette vasárnap elmentünk futni a Tátralátó túrára, de az is elmaradt. "C" terv nem volt, ezért nekivágtunk csak úgy. Sokszor tévesztettünk irányt, a végén 3 km ki is maradt emiatt és végig zuhogott, de a Börzsöny megér ennyit.

Az én projektemnek, Ricky Martin helyett inkább (a hanyatló) Elvis lehetne a fedőneve:
Hétfő: szalonnasütés+sör, kedd úszás+szauna, szerda: sör+fröccs+sör, csütörtök: pihenőnap, péntek:11km-270 szint, szombat:11 km-270 szint+fűnyírás, vasárnap: 28,5km-1100 szint+ sör.

Lesz még ennek böjtje...:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.07.26. 09:06:04

@bellone: sör+fröccs+sör az nagyon durva, ahhoz kell akaraterő rendesen! :D

@xhege: a fenti ásás nekem -2 kg. gyere nyugodtan bármikor. :D

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.07.26. 09:44:37

@bellone: Mi is voltunk, priváátba. Irányt nem tévesztettünk, viszont kellemesen iszonyú alacsony átlagpulzussal kipipálva. Volt a célban vállonveregetés, amúgy a Tátralátó 1400 m szint.

bellone 2010.07.26. 09:58:47

@szasza75: A Tolmács hegyet elkerültük valahogy. Lehetséges, hogy az így kimaradt 3km-hez 300 m szint társult?

Sajnos az emelkedőkön gyenge voltam, mint egy szúnyog magas lett az átlagpulzus (156), de örülök, hogy nekivágtunk. Nagybörzsöny is nagyon klassz. Megnéztük a kisvasút végállomását, a vízimalmot, a Lek-Vár-Lak-ot és a kocsmát...:)

Edward Nygma 2010.07.26. 10:11:03

Egy közepes hét után vasárnap kimentem egy picit örömfutni. Aztán az első félmaratoni távom lett belőle... :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.07.26. 10:12:12

@bellone: igaz én nem toltam, de 115 lett az átlag és 150 a max : -)

Ja a tolmácsba van pici szint, lehet...

effe 2010.07.26. 10:20:19

@angelday: 23fokban dideregni? hát futni kell! :)

sajnos a héten csak egyszer futottam, de nem a meleg miatt. (futott helyettem a hasam :( )

a melegben meg úgy indultam futni, hogy egy üveg vizet magamra locsoltam, és az kellemesen hűsített. Aztán mikor megszáradtam, kerestem egy kutat és megismételtem a fürdést. Így teljesen kibírható volt.

bellone 2010.07.26. 10:28:55

@szasza75: Imponáló. Nekem, akkor 115 a pulzusom, amikor lefelé sétálok... Azért kíváncsivá tettél, hogy mennyi lett a menetidőtök? De az is lehet, hogy jobb lenne ha nem tudnám meg...:)
(3 komolyabb iránytévesztéssel, a Csóványoson ücsörgéssel, üzenetírással, Nagy Hideg-hegyen sörrel, emlékkönyvi bejegyzéssel 3:45 lett nekünk.)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.07.26. 10:38:23

@bellone: sokkal lassabban mentünk. 5 óra lett kb.
tavaly elég "zúzós" volt, kis eltévedésssel 3:36 lett.

Zime 2010.07.26. 10:55:05

Ez az én futóidőm! :) Tegnap 11,5 km az új, hiperlassú tempómban, nagyon kellemes volt! 18 fok árnyékban hehe, eső. Eláztam, mert a pulzuskontroll miatt nem tudtam kerülgetni az esőcseppeket, de nem bántam, jó volt! :)

Viszont kell vennem egy új cipőt, érzem, ez már elfáradt...

bellone 2010.07.26. 11:01:16

@szasza75: Rendes vagy azért, hogy biztatsz.:)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.07.26. 11:20:10

Nekem jól ment a hét, 4 futás volt benne, 2 kondi és 1 uszoda.

@angelday: itt a jó futóidő, mostmár nincs kifogás. Nyomás, vár a 2 szigetkör.

DaMartian 2010.07.26. 12:00:36

@azilinha: A félmaraton felkészülésem első hete egész jól sikerültnek mondható. 6 futás, 96km, mellette 3 kondiedzés. Mondjuk szabin voltam, így könnyű... Erre a hétre leszek kíváncsi, hogy meló mellett hogy fog menni?

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.07.26. 12:34:51

Józsi, neked semmi nem jó? A múlt héten meleg volt, most meg hideg. Komolyan mondod, hogy 3 km után abbahagytad????
Előtte bemelegítés, utána nyújtás?

angelday 2010.07.26. 12:37:18

Utána nyújtás. Bemelegítést betudtam a kezdő lassú tempónak!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.07.26. 13:01:35

@DaMartian: 96 km egy héten - gratula! Irigykedek egyébként, mert én is szeretnék (meg bírnék is) ilyen távokat nyomni, csak egy volt műtétem kapcsán a doki még nem javasolja az ilyen hosszútávú edzéseket, ezért csak a versenyeken futok félmaratont. De majd jövőre megdöntök minden egyéni rekordomat!

Az egyrészt igaz, hogy szabi alatt több időd van, másrészt pont szabin én általában mással töltöm az időt (kirándulás, úszás tengerben vagy tóban, haverok stb), de te kihasználtad az idődet arra, hogy mindent megtegyél, hogy garantált legyen a sikered a félmaratonon. Egyébként ez a nike, amire most készülsz, ugye?

leilana 2010.07.26. 13:28:34

Minden megvolt, amit beterveztem (kivéve a tegnapi futást, mert akkor inkább aludtam :-P). Majd ma bepótolom!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.07.26. 13:35:11

@DaMartian: ha még átküldenéd az edzésterved, az lenne csak ám szuper dolog!

DaMartian 2010.07.26. 14:54:19

@azilinha: Köszönöm. Alapból a Nike-ra készülök igen. Egyéni csúcsot szeretnék (meg persze azt, hogy Szasza csak a hátamat lássa : ) de ehhez a körülményeknek is klappolni kell, mondjuk a tegnapihoz hasonló időjárással... Ha 36 fok lesz, mint tavalyelőtt, akkor lehet a csúcsdöntés a Tudás Útjára marad, akkor már kisebb az esély a kánikulára. De Szaszához hasonlóan a félmaraton csak egy állomás, igazából én is a maraton egyénire gyúrok... Abban viszont nem olyan bátrak a céljaim, mint az ővé...

DaMartian 2010.07.26. 15:01:36

@szasza75: Szaszám, küldeném rögvest, amint megkapnám, de a mester mindig csak 1-2 napra előre árulja el telefonban mit kell futnom, hogy a többi meglepetés legyen : ) Elvileg holnapra meglesz...
De a múlt hét hihetetlen jó volt! Sosem gondoltam, hogy a futás ilyen izgalmas és változatos is lehet, pedig minden nap ugyanott futottam : ) Annyi feladatot tesz bele amire figyelni kell, hogy észre sem veszem és pikk-pakk elmegy az edzés, ráadásul az eddigieknél lényegesen nagyobb intenzitással! Iszonyúan élvezem (utána : )

bitliszbá 2010.07.26. 15:42:44

a múlt hét még mindig csak örömködés volt 5 futás - 15-10-10-10 és a végén 27 kili. Ha minden igaz én is kapok edzéstervet - a futóklubban csinálnak nekem 1.30-ra novemberre!!!
No de a tegnapi 27 kilin (Győr-Lipót - köszönet érte a győri futóklubnak és a teljes Földing családnak... póló, fürdés, gulyásparti - és csak kevés eső és szél!) a félmaratoni részidőm 1.38 volt. Az eddigi legjobb félmarcsim idejét állítottam be résztávon :))), úgy hogy még bőven maradt bennem. Úgy érzem nagyon jó év lesz ez....

laciii79 2010.07.26. 17:10:23

@szasza75: Örülök, hogy forszírozod DaMartian edzéstervét, engem is érdekel a dolog (már egy ideje). :-)

DaMartian 2010.07.26. 17:30:29

@laciii79: Akkor közkívánatra a múlt hetem : )
Hétfő: 60 perc futás, benne 10x30 másodperc sprint.
Kedd: 90 perc futás, a középső 30 perc maratoni tempóban (nekem 4:45-4:50)
Szerda: 60 perc laza futás
Csütörtök: 3km melegítés után váltogatva 6x1km maratoni (4:50) és 6x1km félmaratoni (4:10) tempóban. Utána 3km levezetés. Összesen 18kili.
Péntek: Keresztedzés (kondi)
Szombat: Laza 10km
Vasárnap: 26km, az utolsó 10km megnyomva (4:40-4:45)
Tádááá
Ma egy laza 5 kilim van, holnap pedig 2km melegítés után 30x150m sprint, majd 50m lassú... ezután 2 kili levezetés.
Elvileg a teljes programot holnap küldöm át Szaszának, és akkor be tudja szerkeszteni a sajátja mellé azt is...

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.07.26. 18:32:43

nem tudom,ki hogy van vele,de nekem napok óta fáj a fejem ettől az időtől....futás nincs,de ha elmúlik,akkor este gyúrok vazze!!!!

laciii79 2010.07.26. 20:35:19

@DaMartian: Köszi! :-)
Az lesz ám a szép világ, amikor már ott lesz beszerkesztve a tiedé is.
Azért az a 30x150m sprint az nem lehet egy rózsakert.... Megnézném magam a huszonhatodik után, de már akár a tizenharmadik után is. :-) Nyilván itt a sprint mindenkinek a saját edzettségéhez mérten értendő, de akkor is. A sprint az sprint.
Az én félmaratoni tempóm annyi, mint a te maratonid. Nagyjából. (1:41:11es félmaraton) Van hova javulni. :-)
Amúgy a kondiedzésnek mi a szerepe? Én fekvőtámaszozom, meg felülésezek itthon (no én nem a Ricky Martin projekt jegyében:-)), meg úszom, bringázom a futás mellett. Tudom, hogy kell a jó tartás a futáshoz, ezért kell felsőtestre is erősíteni vagy van más oka is? Vagy te csak just for fun csinálod?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.07.26. 20:51:17

Az én "edzéstervem" (ami kábé annyi hogy heti 40 km elosztva ahogy érzem meg otthon felülés, fekvő meg súlyzózás) teljesítve van már 3-4 hete, múlt héten tök simán lefutottam 16 km-t, ami egyéni csúcs és ez nagy lökést adott, a balatonnál nyaraltunk egyhetet, ott nagyon élveztem a futást, a hétvégén meg ma edzettem itthon, remélem holnap már az idő engedi a futást mert már kell, de nagyon.

laciii79 2010.07.26. 22:00:25

@pantomimes: Naná, hogy engedi, hajrá! :-)

DaMartian 2010.07.27. 11:19:24

@laciii79: Hát a kondi edzésnek több oka is van... Elsősorban hiúsági kérdés persze... Mert a sok futás leszállkásít meg sörpocak ellen is jó, de ahogy WinklAir fogalmazott a sok futástól úgy fogsz kinézni, mint egy járókelő... Én meg nem szeretem, ha a karom olyan, mint egy pálcika. Volt pár éve egy elég durva kartörésem, azután sokáig nem emeltem, és teljesen leépült az addig se vaskos felsőtestem. Szerintem meg egy sportoló felépítése legyen arányos, és bármennyire szeretek futni, ezt a futás sajnos nem adja meg, így fölülre is edzek.
A másik oka a dolognak, hogy ezzel a rengeteg kilométerrel elkezdtem fogyni, amit viszont nem szeretnék! Igyekszem inkább megtartani a súlyom, csak amit elvesztek itt, azt áttenni amoda (megint csak arányossági tényező)
A harmadik és talán legfontosabb ok, és ezt talán xhege érti meg a legjobban, hogy én elsősorban nem futó vagyok, hanem kosaras... Ilyenkor nyáron idényszünet van, de 1-2 hónap és újra pattogtatni fogok. Oda viszont egyrészt kell a súly, különben arréb taszigálnak. Nehéz az egyensúlyt megtartani, hiszen felgyúrtam már magam 85 kilóra is, de azzal meg se futni, de ugrani nem tudtam, tehát az sem volt jó, de voltam 60 kilós is, akkor már az ellenfél huzata is felborított... Ez a 75 körüli tömeg nagyjából ideális, és ezt még egy maratonnál is képes vagyok cipelni. Plusz a kar, váll, törzs fejlesztés is fontos, hiszen passzolni meg dobni kell és ahhoz kell erő, főleg most, hogy fél méterrel hátrébb vitték a hárompontos vonalat, én meg ugye magasságomból (alacsonyságomból) adódóan kinti játékos vagyok... Másrészt a kosárban van rengeteg olyan mozgás (oldalazás, hátrálás, ugrás) amihez futhatsz bármennyit, nem fejleszti. Keringés, meg kondícionális szempontból persze hasznos, és vicces, amikor 20 éves titánok hamarabb kidöglenek a pályán, mert nincs állóképességük, de ahhoz, hogy robbanékonyan induljak, ugorjak, és védőlábmunkázzak, ahhoz csak a futás nem elég...
Szóval kondi volt-van-lesz, de ennek semmi köze a félmaraton felkészüléshez : )

DaMartian 2010.07.27. 11:20:01

@monerd2: Szabó Gábor, AKA Potter

xhege 2010.07.27. 14:24:29

@DaMartian: abszolút értem, hogy miről van szó :)

Tőlem is sokszor kérdezik, hogy kezdek-e már átvezetni a fociról a futásra? A válasz nem: amíg tudok, addig focizok. A futás kezd az életformámmá válni, de a foci az szerelem :)

Abban is maximálisan egyetértek, hogy bizony ezekhez a labdajátékokhoz kell a tömeg is, hogy az ember ne legyen teljesen súlytalan a pályán. Van úgy sokszor, hogy 10 évvel fiatalabb, 15 kilóval könnyebb és jóval gyorsabb srácok a pályán bizony nem tudnak megverni, mert kiszorítom őket testtel és a fizikai kontakthoz nem elég erősek.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.07.27. 20:43:14

@laciii79: köszi a biztatást :) A kopaszin voltam, lecsúszott egy 14-es az utolsó 2-őt sikerült nagyon megtolni, kezdek optimista lenni, mert úgy érzem a 10. és 15. km között lehet egy nagy holtpont majd a félmaratonon, de mostanában sokat futok 15 körül és ha sikerül ezt stabilizálni akkor egész jó lesz ez.

@DaMartian: étkezésben te mit preferálsz, mi az amit pl nem eszel? Sokféle teóriát hallottam már, én egyelőre maradok a cukormentes, csirkés-rizses dolgoknál, persze néha becsúszik 1-2 túró rudi :)

laciii79 2010.07.27. 20:58:40

@pantomimes: Ha stabilan megy a 15 kili, akkor semmi gond nem lesz félmaratonon. Főleg, ha a végén tudsz még gyorsulni is. Én anno, az első félmarcsim előtt 4 ill. 3 héttel nyomtam még egy-egy 18-ast a biztonság kedvéért hosszú futásnak, aztán persze a hosszúkat is visszavettem a verseny előtti két hétben.
Ja - bár tudom, hogy ezt nem nekem írtad, de - szerintem nyugodtan lecsúszhat egy-egy túrórudi, főleg délelőtt. :-)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.07.27. 22:06:17

@laciii79: és mennyivel jobb íze van, ha csak ritkán jut hozzá az ember :)

csétomi 2010.07.28. 10:04:59

@pantomimes: én az első félmaratonom előtt egyetlen egyszer futottam 15 km-t (pontosabban 15.9 - 3 szigetkört), egyébként meg 5-10 km közötti távokat futottam hetente max 3szor. Bár a versenyen volt egy pszichés hullámvölgy 16 után hogy "uramistenennyitmégsosemfutottam, jézusommegfogokhalni", de amikor még 17-nél is láttam, hogy semmi bajom, elmúlt:) Holtpontom nem volt. Asszem a vége 1:54 lett. Ne izgulj, jó lesz az!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.07.28. 10:11:52

@pantomimes: Ügyes vagy, látom, fejlődsz rendesen. :-) Én is úgy gondolom, hogy a stabil 15-től már csak egy ugrás a 21.

Én most el vagyok tiltva a hosszú távoktól, ezért ritkán futok 12-nél többet egy edzésen, félmaratont meg csak a versenyeken, és így lett 1:49 a hortobágyi eredményem. Szóval nem kell rendszeresen félmaratonokat futnod ahhoz, hogy a versenyen sikerüljön.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.07.28. 10:17:22

@azilinha: köszi :) én sem akarok mindig sokat futni, csak kicsit változatosabbá teszem a futásokat 10-12-14-16, ezek közül választok, meg kicsit néha az útvonalat változtatgatom.
@csétomi: köszi :) már nem izgulok, sőt, nagyon várom, csak ez jár a fejemben egy ideje, néha még álmodok is róla :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.07.28. 10:26:43

@pantomimes: Úgy látom, nálad is már a függőség kezd kialakulni. :-) A futás majdnem úgy hatalmába tudja keríteni az embert, mint a drogok.

Én is azt veszem észre, hogy ülök a melóban és csak arra gondolok, mikor futhatok már. És sajnos úgy néz ki, ma nem fog összejönni, mert nagyon sok dolgom van, és már azt tervezgetem, hogy a nap végén (úgy 10-11 felé) beugrok a szigetre két körre. Főleg, ha a férjem is velem tart. :-) Szóval nem vagyok függő, csak nem bírom futás nélkül. ;-)

DaMartian 2010.07.28. 10:54:14

@pantomimes: Étkezésben rám még véletlenül se hallgassatok! Súlyosan meki és kólafüggő vagyok,a vizet pedig képtelen vagyok meginni, éjjel pizzázom és összevissza eszem... Általában nem eszem sok húst (azt szoktam mondani, hogy semi-vega vagyok : ) viszont rengeteg szénhidrátot, amit folyamatosan le is futok...
Hogy mit nem eszem? Hagymát! : )
Szóval étkezésben én egy jó példa vagyok a rossz példára!

DaMartian 2010.07.28. 10:59:53

@azilinha: Nekem sokszor nincs kedvem menni (beöltözés, indulás) így volt ez tegnap is, viszont amikor már megyek, akkor sosem bánom meg. Ha viszont nem megyek, marha mérges tudok lenni magamra!
@pantomimes: Az első felesemet én is úgy futottam, hogy előtte egyetlenegyszer toltam 15-öt, és annál többet meg egyáltalán nem... 17-19 között baromi szenvedős volt, de aztán átlendültem a holtponton, ráadásul a tempó sem volt rossz (elsőnek) így végül 1:43 alatt toltam be... Nyugi, menni fog gond nélkül : )

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.07.28. 13:55:04

@DaMartian: Én csak télen szánom rá nehezen magam, amikor tudom, hogy kimegyek, és az első tíz percben jéggé fagyok. Ilyenkor semmi bajom vele, sőt, inkább egész nap futkároznék, minthogy itt üljek egy széken napi 8 órát.

Azt az érzést viszont ismerem, amikor nagyon dühös vagy magadra, ha nem mész. Úgyhogy már ennek elkerülésére is érdemes inkább menni, de te ezt nagyon jól tudod, és ennek megfelelően cselekszel. :-)

laciii79 2010.07.28. 19:49:57

@DaMartian: Igen, a szénhidrát. Láttam valami videót, azt hiszem itt a futóblogon, amin vaníliás karikát majszoltál épp. :-)
Azt én is nagyon szeretem.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása