Ez a vasárnap is csak olyan volt, mint a többi

2010.08.01. 18:16 angelday

Heti futóhármasom végül a hétfő-szerda-vasárnap napok lettek. Vasárnap csak úgy, mint múlt hétvégén, most is vidéken ért a sporttevékenység, és pontosan úgy, mint egy hete, most is csak kicsit több, mint három klikket futottunk.

De mi is történt valójában?

Elnyegléskedtem a hetet, csütörtökön még belement egy kis otthoni erősítés, nagyon laposan, aztán péntek-szombat inkább kirándulás és sörözés jegyében telt. Vasárnap reggel egy Lajosmizse melletti tanyán ért bennünket, Linkkel elhatároztuk, hogy megyünk.

Reggel korán akartunk kelni, hogy még a meleg előtt nekiiramodjunk, de nem lett belőle semmi, ezúttal én voltam az, aki az ágyban tovább henyélt. Fél 10 körül indultunk el, kinn 30 fokra tűzött a hétágú nap, felhő nem volt. Ekkor még úgy indultunk neki, hogy akkor most egy 6 klikk lemegy, simán, de valamiért a nap olyan tűzővé vált a pusztában, hogy egy kisebb kanyar után a vágyakozással ellentétben inkább a szállásunk felé vettük az irányt.

Új szoftverrel kezdtem el dolgozni, eddig a RunMonster iPhone alkalmazással futottam, most viszont egy "igazi" trail megoldást vásároltam (azonos nevű: "Trails"), ami berajzolja, hogy merre futok és szintgrafikont is rajzol, valamint meg tudja osztani népszerű trailes site-okon a futást is, de erre egyelőre nem tudtam rávenni.

Becsirkültem, na. Bezzeg, ha Szász Norbert velünk lett volna, talán még most is futnánk. Biztos vagyok benne, hogy létezik valamilyen pusztai ultra esemény, amin Szasza egyéni csúcsot akar dönteni.

Az első augusztusi héten kicsit ráerősítek. Remélem a Kopaszi gáton is hatalmas futóesemény volt, bár erről sanyosz75 (tudjátok, a Horváth) és azilinha tudnának bővebbet írni. :)

25 komment

Címkék: hétvége meleg puszta lajosmizse trail

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr132191573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.08.01. 19:18:19

Micsoda fantasztikus futóterep! Remélem, az út végén látható facsoportig legalább elfutottatok!

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.08.01. 19:52:19

Nekem a kopaszin a héten csak 36 km csúszott le, sajnos csak háromszor tudtam menni, bántott is, de ma Brnoba mentem, 5kor indulás most értem haza, szerintem belefér hogy ma már ne fussak :)

flicka 2010.08.01. 20:32:01

Ez a videó tiszta horror, vártam, mikor kapnak el az üldözők. Brrrh.

angelday 2010.08.01. 21:50:07

@Sekiwake: elfutottunk, aztán elfordultunk jobbra. Ott volt egy klikk.

@flicka: Link üldözött. Végül nem kapott el.

sanyosz75 2010.08.01. 21:56:09

nem értem a viccet, de érzem az élét...

nekem 8+16 volt a heti teljesítményem. nem sok, de majd jövő héten emelem a távot. tempó, Kopaszi gát!

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.08.01. 22:06:56

@angelday: Ja, és mi a frászt kerestél te Lajosmizsén?

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.08.02. 08:11:59

Tegnap elmentem futni, de a Forma 1 alatt annyira bezabáltam, hogy félbe kellett hagyni az edzést. Nem részletezem. :)))

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.02. 10:02:50

@angelday: Szombaton lementünk a Balatonra az átúszás reményében (amely ismét elmaradt), de előtte reggel lenyomtam még a Kopaszi-gát adagomat. A vasárnapi futásom a már balatoni futópályámon történt, amelyben Csopak-Balatonfüred érintett. Mostanában nagyon bejön a reggeli futás.

Szerintem neked is csak át kéne lendülnöd egy holtponton. Ha ez megvan, akkor már nem is tudsz nem elmenni, meg csökkentett adagokat futni, annyira szükséged lesz a rendes kihívásokra. Tessék már végre lenyomni azt a két szigetkört, vagy az ennek megfelelő távot!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.02. 10:20:21

Ez a video emlékeztet a hortobágyi futásra, ami eszembe juttatta, hogy lehet nagyon melegben is futni. Nincs kifogás! Esőben is és szélben is lehet, reggel is, délben is, este, aszfalton, terepen, rekortánon, haverral, egyedül, zenével, csendben, motorzúgást hallgatva, stb. Nagyon nehéz olyan extrém körülményeket találni, ami lehetetlenné teszi a futást.

DaMartian 2010.08.02. 10:23:16

@BGy: Én szombaton jártam hasonlóképp, még jó hogy csak egy laza tizesem volt, de a végét már így is nagyon megszenvedtem... : (

DaMartian 2010.08.02. 10:25:28

@angelday: Ilyen vidijót én is csináltam Beavertonban a Nájkis csillivilli futókörön, csak gondoltam nem publikálom, mert az összes Blog olvasó tengeribeteg lesz és telibehányja a monitorját! : )

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.02. 11:40:03

@angelday:

Bakker, olyan hangod van futás közben mint aki résztávozik, vagy egy sebesülés után üldözik ;)

Ide kapcsolódik, hogy senkinek nem ajánlom a 30 fok feletti futást, ergo ha tudsz inkább fuss este. Ha pedig mindenképpen két oldali mozoghatnékod van napközben a hőség idején, akkor inkább bringázz.

"Akinek kalapácsa van mindenhol szöget lát"

Elhiszem hogy sok itt a futó, de napközben a kánikula tényleg nem a futás ideje.

Ráadásul a korán reggeli futást sem tartom túl egészségesnek, mert a legtöbb ember akkor még erősen szét van esve.

30-34 fokban, tűző napon este kell futni, nincs mese.

Szerintem a 30 fok feletti futás tűző melegben kb. a hősködés kategóriája, (ha versenyen kívül csinálod).

Élsportolók sem csinálják... és nem véletlenül.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.02. 11:48:22

@azilinha:

Ja, igen sajnos a Balaton-átúszás megint elmaradt! De ha 28-án tényleg megtartják, és lesz olyan aki utána még bringázna és futna (a futás végig árnyékban lesz) az még jelentkezhet a Balaton Bajnokai tornára:

polythlon.elte.hu

Az Ironman-eseknek lehet hogy így picit közel került Nagyatádhoz, de a többieknek jó lehet..

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.02. 11:51:47

@WITCH: Én 4 évig Brazíliában éltem, ahol este meló után a közbiztonság már nem mindig tette lehetővé a futást, reggelenként meg lusta voltam. Így maradt a dél (ebéd idő), árnyék nélkül, az év felében 30 fok felett.

angelday 2010.08.02. 11:54:14

@WITCH: jajj, ne szopass már!

effe 2010.08.02. 12:53:15

@WITCH: teljesen egyetértek.

ma reggel (hajnali 1/2 9-kor ) próbálkoztam a futással (mindig este szoktam, így kíváncsi voltam, hogy fog menni).
nagyon szenvedtem, 25 perc után feladtam. tűzött a nap, a lábaim még alig mozogtak.
maradok az esti futásnál, akkor még melegben is megy.

és tényleg, 30 fok felett a bringázás sokkal könnyebben megy.

HelloJozsi 2010.08.02. 13:17:58

Szerintem van kompromisszum, főleg hétvégén. Reggel 8-9 az azért nem hajnal és akkor még nincs 30 fok még a legnagyobb kánikulában sem.
Hétköznap mondjuk 7, akinek belefér. Ezerszer hangulatosabb reggel, főleg, ha ki tudsz menni valami zöldbe. Na persze nem vagyunk egyformák.
A track megosztásához pedig tudnék ajánlani egy remek hazai fejlesztésű oldalt ;)

DaMartian 2010.08.02. 13:23:57

@WITCH: Én akkor is szeretek kánikulában futni. Persze ilyenkor pörög a pulzus, dehát nem is résztávozni kell ilyenkor, csak ahogy jól esik...

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.08.02. 13:49:36

Én is szeretek kánikulában futni! A férjem viszont sokkal jobban szereti a -10 - -20 fokot futáshoz. Pont erről folytattunk eszmecserét a hétvégén. :-) Azt mondta, hogy tök jó volt, amikor a futásból hazaérve teljesen megszilárdult a jégtől a nadrágja. A kánikulában viszont még a futás végeztével sincs olyan feldobott hangulatban. Nekem fordítva van. Télen is ugyanúgy járok futni, csak a lelkesedés jóval kisebb. Nekem a mostani időjárás kedvez.

Szóval, tényleg nem vagyunk egyformák.

cikacaka 2010.08.02. 14:18:07

Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy BlackBerryre hol, hogyan lehet a cikkben leírtakhoz hasonló ingyenes futóprogramot letölteni?
(Én csak App worldön keresztül letölthetőt találtam, ami meg nem elérhető Magyarországon.)

laciii79 2010.08.02. 15:28:48

Én bringázni szeretek kánikulában, futni meg este (meg hűvösben, hidegben, szélben, esőben, fagyban...szóval mindig máskor:-)).
Bringán egyszerűen nem érzem a meleget. Volt, hogy elég jól ki is száradtam. Az elején megittam a kulacsot (illetve a tartalmát), aztán meg csak nyomtam és nyomtam, eszembe se jutott frissíteni. Na ez volt a baj. Letekertem, amit le akartam, de aztán meg lett a böjtje. Szédelegtem, pisilnem kellett de nem tudtam..., iszonyatosan dehidrálódtam...

effe 2010.08.02. 16:00:39

@laciii79: ez a "kibírom még a következő kútig" elég veszélyes tud lenni.
kánikulában még a forró menetszél is nagyon szárít.
ilyenkor egy kulacs víz belsőleg, egy külsőleg, aztán lehet tekerni.

mokusbeka 2010.08.02. 23:14:56

@cikacaka: endomondo.com, ingyenes, egyszeru, es nagyon jol mukodik. (es nem csak BB-re, hanem szinte minden HW-re)

cikacaka 2010.08.07. 11:18:58

@mokusbeka: Most jutottam el odáig, hogy letöltsem, kipróbáljam, és tetszik! Köszi szépen.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása