Regeneráció

2010.11.19. 09:04 szasza75

Pár évvel ezelőtt Rómában futottam le a maratoni távot. A "futás" kifejezés azért túlás, mert bizony igen keményen gyalogoltam a 35 és 40 km közötti részeken.

Ezt a versenyt minden évben március elején rendezik meg, így egy komolyabb téli kihagyás, betegség és (akkor még én is azt hittem), mínuszban nem futás, megalapozottá tette a nagy maratoni sétámat. Ez is volt a legrosszabb maratoni időm, 4 órán kívüli lett.

Nem a verseny közbeni érzések az egészben a legdurvább, hanem ami a verseny után levő órákban következett. Hidegrázással kezdődött, aztán lassan szépen beállt a lábam is. Járni alig tudtam, igen robotszerűen mozogtam. 8 órával a verseny után vártuk a barátaimmal a reptéri becsekkolásra és próbából megmértük a pulzusunkat klasszikus módszerrel. Ujj az nyaki ütőérre, 10 másodpercig az óra nézése, közben pedig számoljuk az ütéseket. Álló helyzetben a 120-as percenkénti pulzus szám igen megdöbbentett, soknak találtam. Ott a helyszínen meg is fogadtam, hogy többet felkészületlenül nem indulok el hosszabb versenyen.

Lassan 3 hete a Piros 85-n vettem részt. 10 óra folyamatos mozgás, a legváltozatosabb terepeken. Eléggé leharcolja a szervezetet. Este legfekvés előtt gondoltam megmérem a pulzusomat, hogyan nyugodott meg a szervezetem. Az öv szándékosan rajtam maradt pár órát éjszakára, kíváncsi voltam, mit mutatnak a számok alvás közben.

Remekül látszik, hogy folyamatosan dolgozta fel a napközben felhalmozott sokkot. A kisebb kiugrások vélhetően az alvási poziciónak voltak köszönhetők.

Néhány nappal megnéztem, hogy milyen az alvási pulzusom, ha mindenféle megrázkódtatás nélkül alszom úgy, ahogy az emberek többsége. Íme a grafikon:

Talán mégsem volt annyira nyugodt az éjszaka. Egy alkalommal a jelet is elvesztette az órám, ami az ágy melletti kis asztalon volt. Jól látható ettől függetlenül, hogy az alvási pulzusom a forgolódásokat leszámítva 46-48 körül mozog, míg a verseny után ilyen alacsony értéket el sem értem.

Talán emiatt alszunk nehezebben a versenyek után? Valaki mérte már meg éjjel a pulzusát?

63 komment

Címkék: alvás futás regeneráció pulzusmérés

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr12456484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

angelday 2010.11.19. 09:06:16

Ezt nem mondtam neked személyesen, de szerintem nem függ össze a két dolog így egymással (sok futás után magasabb pulzus). Meg kellene kérdezni egy kardio-szakembert, az is lehet, hogy ilyen intenzív távon előjön és az általam futottakon nem, viszont éjszaka már nincs összefüggés.

Szerintem a reptéren mért érték pusztán a repülés előtti izgalomnak tudható be, teljesen normális. De egy dolog vigasztaljon: fönn nem maradt még egy sem!

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.11.19. 12:07:57

szasza, 1-1 magasabb érték az mekkora időtartományt jelképez? 2-3 gyorsat dobbant a szíved vagy 30 másodpercig vert 20 bpm-el gyorsaban?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.11.19. 13:26:19

@Sekiwake: szerintem pár másodperc volt amíg megfordultam, vagy alvajáróként elmentem a hűtőhöz nasizni :-)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.11.19. 13:57:59

Szerintem azek a csúcsok érdekesek. Lehet, hogy rosszat álmodtál :-)
Mit mond erre vajon egy szakértő?

Ted Striker 2010.11.19. 14:33:57

Ennyi csúcspontot egyetlen éjszaka alatt még Ron Jeremynek sem sikerült elérnie :-)

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.11.19. 14:40:36

Reggel, ébredés után mértem már többször is. Kb. egy éve 50 körüli érték volt, mára lement 40-re.

A grafikonon tök jól látszik, hogy az első órában milyen nyugodtan aludtál, hajnalban pedig - talán az álmok miatt - jobban kileng a "mutató".

A versenynapi grafikonból pedig pont fordítva látszik.

pumchi 2010.11.19. 14:54:26

Jók ezek a pulzusméréses huncutságok. Kár, hogy nekem a mellpánt önmagában 10-zel megemeli a pulzusomat. :(

Szasza!

Azt hogy magyarázod, hogy nekem volt olyan, hogy a félmaraton célbaérkezés után 1 perccel már aludtam? :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.11.19. 15:17:04

@pumchi: Ahogy infúzióra voltál kötve? :-)

Bloom77 2010.11.19. 18:48:21

Én nem futok ilyen távokat, mint a maraton csak 10km-ket, de én ha futok jobban alszom.......

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.19. 19:44:15

Ez jó, ez jó! Én is szeretek ilyen kísérleteket csinálni. Ezt is ki fogom próbálni.

bitliszbá 2010.11.19. 19:57:47

OFFOLOK ISMÉT: Vasárnap reggel, ha valakinek kellene egy fuvar Siófokra, meg vissza (max. 4 fő) írjon privibe.... vagy ide a blogra (for frí ovkorz)

bitliszbá 2010.11.19. 19:58:42

@bitliszbá: persze a félmaratonról beszélek :)

M.Islander 2010.11.19. 23:16:04

off:
vasárnap esőre és 10-12 fokra számíthatunk Siófokon, erősen gondolkodom egy térdnadrág+kompressziós felső+ujjatlan felső kombón

ti ilyen hőmérsékleten milyen szerkót preferáltok?

angelday 2010.11.19. 09:06:16
szerintem tök nyilvánvaló, hogy egy embertpróbáló 42 km után kissé nyugtalanabbul alszol - már hogyan dolgozná fel a szervezet ezt a sokkot pár óra alatt????

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.20. 11:13:25

@mîkæl: Én térdnadrág + kompressziós zoknira gondoltam, a felsőt még meglátom a helyszínen. És most zene nélkül tervezem a futást, hogy fogékonyabb legyek a külvilág iránt. :-)

pumchi 2010.11.20. 15:59:38

@szasza75: és mindenre tudod a választ. :) Többek között ezért nézünk fel Rád. :)

LaszloLaszlo 2010.11.20. 16:39:56

Ha már regeneráció: újabban reggelente/illetve sok ülés utáni felállás első lépéseinél fáj a talpam, méghozzá a lábujjak tövénél levő kis "húspárna". Cipőben nem, csak mezítláb, illetve futás közben sem szokott fájni.
Volt már valakinek hasonló baja?

DaMartian 2010.11.21. 00:51:12

@LaszloLaszlo: Nekem is volt már hasonló "élmènyem". Elég kellemetlen de nekem elmúlik és csak nagy ritkán jön elő újra.
Ha már pulzusmérős kísérleteknél tartunk: ma futottam életemben először versenyt pulzusméréssel. Lehangoló lett az eredmény! Igaz hogy jó pár hete már csak elég tessék-lássék edzek. De azért előtte elég sok munka volt benne így a 180 fölötti átlagpulzus azért már siralmas! Ahhoz képest hogy klasszikus számítás szerint 186 a max pulzusom 193 volt a mért legmagasabb és szerintem még ez sem a max mert annyira nem toltam! Csak azt nem tudom akkor ez most jó vagy rossz?!? : )

LaszloLaszlo 2010.11.21. 01:45:00

@DaMartian: köszi a választ! hát akkor marad az óvatos kocogás / pihenés.

monerd2 2010.11.22. 03:37:01

@DaMartian: ha jól értem sokallod a 180-as átlagot. hát megmondom, tökre nem kell versenyen az alacsony pulzus, ott magasnak kell lennie hogy kihozd magadból a maximumot és kész! egyébként hány km-es verseny volt és meddig tartott?

monerd2 2010.11.22. 03:38:35

ja én a félmaratonon voltam és 185-öt átlagoltam és nem futottam maxra pulzus szempontjából. inkább ilyen 187 illett volna... a 185 túl kevés nekem! régebben futottam 192-vel is félmaratont, de az melegben volt :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.11.22. 07:53:16

Siófokról lesz vmi posztféleség? Sok Futóblogos kollégát láttam, biztos képeket is lehetne begyűjteni tőlük, én is tudok küldeni1-2-őt. Nekem önmagamhoz képest sikerült jó eredményt elérnem, bár azt utána éreztem, hogy a lelkemet is kifutottam, még most is alig tudok járni, a futás után hányingerem is volt, fájt a fejem, ezek már elmúltak szerencsére. (egyébként miért van az, hogy a futaneten a befutóképekből csak az 1:56-osok maradtak ki? Vajon még később feltöltik?)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.22. 10:05:17

@pantomimes: Én is remélem, hogy megjelenik egy külön post a siófoki versenyről, szívesen hozzászólnék. Sajnos előfordul, hogy bizonyos időintervallumokat kihagynak a befutók fotózásánál. :-( Én a 2009-es hortobággyal jártam így. Érdemes végigböngészni az útvonalképeket is, bár tudom, az elég macerás. De talán néhány jószívű és gyors futótársunk már el is küldte neked a megfelelő képeket. :-)

DaMartian 2010.11.22. 10:54:12

@monerd2: Igazából nincs viszonyítási alapom, mert nem tudom mennyinek kéne lennie, de soknak éreztem, főleg az időeredményhez képest...hát igen az edzetlenség. Egyébként ez a 14 és a 7 kilis versenyek pulzusa volt, minkettőt 4:10 körüli átlag ezrekkel toltam. A félmaraton átlagpulzusa már "csak" 177 volt, de ott már inkább a lábaim voltak fáradtak, meg az első fele nagyon lassú, óvatos volt, azt hittem nem fogob bírni, aztán a végén már hiába húztam bele...
@pantomimes: pihent a fotós (biztos filmet cserélt : ) pech, de sajnos előfordul. Szerintem ne számíts rá, hogy utólag felkerül...
Postra várjuk az írásokat és a képeket (ELLENFÉLmaratonhoz hasonlóan) Jó hogy ennyi blogger ott volt, kár hogy szinte mindenki csak vasárnap reggel jött le, így kimaradt a közös dajdaj... : ( Talán legközelebb

Zime 2010.11.22. 10:54:54

Mission accomplished! A célom a 2 óra alatti félmaraton volt Siófokon, készültem rá 10+ hetet. 1:55:31 lett, 20 perccel jobb, mint tavaly ugyanitt. Szóval elégedett vagyok, és azt hiszem be is fejeztem az időre való futást, innentől a teljesítésre megyek, természetesen hosszabb távokon (is). A többit pedig just for fun & health! :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.11.22. 10:58:29

@azilinha: Én bizonyára nem fogok erről posztot írni, ugyanis nem voltam ott. Azaz legfeljebb olyat, "Hogyan nem futottam le a Balaton Félmaratont!" de erre szerintem senki nem kíváncsi.
Szombaton viszont futottam egy remek 14 kilis kört a HHH-n. Igazi outdoorfeeling volt!

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.22. 11:05:06

Gratulálok a teljesítőknek!

Én nem voltam. Ha valaki miattam ment és nem talált ott, nem tudott ereklyét gyűjteni, az bepótolhatja márciusban, ugyancsak a Balatonnál. :)))))))))

@Zime: jó nagyot haraptál le az előző idődből, gratulálok.

@szasza75: csak 14 km-t futottál? Beteg vagy? :)))

xhege 2010.11.22. 11:28:00

Gratulálok mindenkinek, aki futott!!! Ronda dolog de én siófokiként nem futottam :( Sajna most nem úgy alakult.

@Zime: Gratulálok az időhöz. Tavaly az 1:51 után én is hasonló elhatározásra jutottam. Nem harcolok az idővel a futás öröméért csinálom. Igyekszem majd növelni a távot és teljesíteni egy maratont, aztán meg már tényleg just for fun. :)

Volt szombaton pizzázás?

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.22. 11:37:02

@xhege: Hát, hogy nem használtad ki, hogy végre nem neked kellett elutazni egy versenyre, hanem a verseny utazott el hozzád! ;-) (Vagy lehet, hogy így nem volt elég izgalmas?)

Ha lesz egy kis időm, én írok egy beszámolót, mert számomra az eddigi legjobb verseny volt.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.11.22. 12:59:34

@DaMartian: és hova küldjük az írásokat és képeket? (Bocsi, tudom már egyszer írtátok hova küldjünk ilyesmit, csak elfelejtettem)

Zime 2010.11.22. 13:42:53

@BGy: @xhege: köszi!

Volt pizzázás, de külön-külön, mert időben kicsit szétcsúsztunk csétomival (én már előbb éhes lettem :). A hely viszont valóban nem rossz, köszi a tippet!

-Mariann- 2010.11.22. 13:58:26

@pantomimes: @azilinha: @DaMartian:
Én is a "kimaradt" 1:56-os képeket kerestem, fel is kerültek nemrég. :)
Megtaláltam azokat is, amik tegnap este még hiányoztak az útvonalképek közül (és tudtam, hogy rajta kell legyek :D)

A "közös dajdaj" nekem is hiányzott, de nagyon jót vacsiztunk :) - tök jó lett volna ha sokan vagyunk már akkor.
Örültem, hogy pár ismerőssel "összefuttam" :) innen blogról is, de még kollégákkal és másokkal is. :)

@Zime: Gratula! ;-)

Nekem is sikerült minden távon PB-t futni. :)

Szombat 14 km + 7 km-en - mivel én úgy neveztem véletlen, hogy félmaraton két részletben szombaton - ebben a kategóriában 3. lettem nők között :D. (Össz idő: 1:45:59), majd vasárnap félmaraton - ahol az 1:56:09 -es időnek örülök a szombat után.

Első ilyen hosszú két napos futásom volt. :) (Előző hétvégén volt egy 33 km-es szombat-vasárnap). Nálam minden oké, este nagyon fáradt voltam, vádlim érzem, de már futnék legszívesebben! :)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.11.22. 14:02:18

@Road Runner 77: az én befutóm is meglett :) Tök jó, a szeptemberin eltakartak, most nem :) Egyébként az eredmények között a helyezés mit mutat? Nekem a férfiak közötti helyezést? Mert én az 1:53-al 409. lettem :)

Zime 2010.11.22. 14:04:09

@Road Runner 77: Köszi és Neked is gratulálok! Külön-külön okésak a távok nekem is, de egymás utáni napokon még nem hiszem, hogy le tudnám futni, legalábbis nem mosolyogva... :)

A közös "bulit" meg majd jobban összeszervezzük legközelebb...

xhege 2010.11.22. 14:14:03

@azilinha: nagyon formán kívül vagyok, sérüléssel is küszködök állandóan így nem volt értelme. Közben más program is alakult, ezért még szurkolni sem tudtam kimenni, pedig azt terveztem. Majd legközelebb!

@Zime: nincs mit. Örülök, ha bejött a hely. Remélem egyszer összefutni is sikerül :)

-Mariann- 2010.11.22. 14:49:33

@pantomimes: Szuper! :)
Igen, a férfiak közötti helyezést mutatja.

Nekem nők között a félmaraton 74., ha "rendesen" nevezek a maratonra :) nem így külön a szombat - vasárnapra, akkor 37. lennék a totálban (3:41:58 össz idővel).

@Zime: Köszönöm! :)
:) Nekem sikerült mosolyognom másnap, félmaratonon a 17. km körül/után is - (FB-ra fel is raktam profilképnek) :)))

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.22. 15:04:59

Akkor én is elmondom a félmaratoni eredményemet, mert nem bírom magamban tartani: 01:38:02. Ezzel a 227 női versenyző közül a 9-ik helyen végeztem. Álmaimban sem gondoltam, hogy 1:40 alá tudok menni, csak bitliszbá látta ezt már előre. :-)

Az igaz, hogy edzettem elég rendesen, tehát ha így nézzük, nem annyira meglepő. Nekem mégis az. :-) A további célok persze nem szűnnek meg, legközelebb valahogy 1:35 alá kéne tornászni, két év múlva meg esetleg megcsípni valami dobogós helyet? Na jó, ezek még tényleg távlati tervek, és most igazából maratonra gyúrok, és egy ideje nem is mérek időt az edzéseken, csak a km-eket növelem.

-Mariann- 2010.11.22. 15:15:08

@azilinha: Hatalmas gratula! :)
Szerintem ezt csak egyedül Te nem gondoltad magadról, én is gondoltam, hogy ez Neked szinte simán menni fog. :D
Ne félj, azért hamarosan (na jó, egy kis idő múltán) a nyomodban leszek! :))) (Pláne, ha előtte való nap nem lesz másik két versenyszám, amin indulok. ) :P

Itt vagyok :D
www.futanet.hu/cikk/ilyen-egy-szenzacios-szezonzaro
(Eredmények között - Félmaraton két részletben (14+7 km) )

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.11.22. 19:06:48

Nekem is sikerült jóval a tervezett időn belül beérni, a vége 1:44:12 lett (1:48-at céloztam) - igaz a befutó után kellett vagy 10 perc, mire összeszedtem magam. Utólag rá is csodálkoztam, hogy "jé, nem is 187 a maximális pulzusom, hanem 193" :-)

Közben azért felmerült bennem, hogy valószínűleg nem illik a versenyen a megcélzott időnel több perccel jobbra gyúrni. Különösen 17-18 km környékén, ahol komolyan foglalkoztatott a belesétálás gondolata.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.11.22. 19:14:05

@azilinha: Gratulálok, nagyot mentél! Nem is beszélve a 9. helyezésről, ami külön impozáns. Az én teljesítményem a 227. helyre volt elég :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.22. 22:56:31

@csiripiszli12: @Navixaf: Köszi a gratulációt. :-)
@Navixaf: Ilyen szempontból örülök, hogy nem vagyok pasi, mert nektek tényleg sokkal jobbat kell futni valami érdemleges helyezéshez. Viszont ti voltatok vagy 700-an, és abból a 227-ik hely egyáltalán nem vészes. De ami a legfontosabb, hogy a saját elvárásaidnak megfeleltél, vagyis még túl is teljesítetted.

M.Islander 2010.11.23. 08:42:05

én sem bírom magamban tartani: a siófoki félmaratonon egyéni világcsúcsot futottam: 1:34:27 (kb. 3,5 perccel jobb, mint tavaly), ezzel a 80. lettem az összes induló közül.
az idő kellemes volt, bár a 7 fok nem volt ideális a térdnadrágos szerkóhoz.

DeMartian-féle magas pulzus: versenyen tényleg magasabb pulzus dukál, 4:10-es tempóhoz pedig vszínűleg teljesen rendben van.
a fenti időt kb. 168-177 közötti pulzussal futottam. a korábban e fórumon javasolt lötyögésnek (150 alatti pulzus) nem sok köze van a futáshoz, az inkább zsírégetés/kardio-edzés :o)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.23. 10:17:35

@mîkæl: Gratula neked is, főleg, hogy már a korábbi eredményeid is nagyon jók, és még ezeket is sikerült felülmúlnod. Ilyen példák kellenek nekem. :-)

monerd2 2010.11.23. 10:34:42

@DaMartian: edzetlenség??? nem, nem, az edzettség egyik jele az is, ha valaki sokáig képes a magas pulzus magas százalékán futni versenyen. szóval nehogy versenyen megpróbálj alacsony pulzussal futni, mert akkor nem lesz jó a teljesítményed :)
különben is 4:10-zel biztos h nem vagy edzetlen :)

monerd2 2010.11.23. 10:38:44

@Navixaf: ha a lehető legjobb időt akarod nyomni akkor nem baj az ha úgy érezted h belesétálnál, ha a tempót amúgy bírtad tartani. :) egy maxra futott verseny igen kemény dolog, utolsó km-ek nem esnek jól.

amúgy sajnos nekem nem sikerült totál maxra futni, mert megfájdult egy csomó mindenem, de így is jobb lett mint vártam. :)) én 1:52-re gondoltam és 1:47 lett, 33. hely a nőknél :))

monerd2 2010.11.23. 10:44:25

magas pulzus magas százalékán = izé, maximum pulzus magas százalékán, bocs. :)

bellone 2010.11.23. 10:50:43

Volt régen egy kihívás a futóblogon. Nők a férfiak ellen, ki gyűjt több kilométert. Úgy látom, hogy mostanra a női szakasz -úgy általában- fölénőtt a férfi kommentelőknek. Már tempóban is... Gratulálok!:)

csétomi 2010.11.23. 10:54:18

@azilinha: én is mindig a százalékos eredményt szoktam nézni, az jobban mutatja a teljesítményt. Amúgy meg gratulálok, nagyon jó időt mentél!
Én csak DaMartiannal futottam össze, meg Zime-vel majdnem :) Viszont a versenyen, sok blogos pólót láttam, de nem volt időm ismerkedni, siettem vissza zuhanyozni, mert szombaton is megszűnt a nyomás a verseny után a szállodában :)
Teljesítmény szempontjából nálam felemás volt a hétvége: szombaton nagyon jól ment, de vasárnapra elfogyott a "harci tűz", egyszerűen nem volt kedvem hajtani magam a félmaratonon. Utólag picit megbántam ugyan, de azért jó volt így. Összesítésben így is 27. lettem 2:53:41 maratoni idővel.

bitliszbá 2010.11.23. 11:02:30

@csétomi: bár én szombaton nem futottam (Siófokon), de pont ezt éreztem én is. Nem volt meg a versenyláz, a harci kedv... lehet, hogy legközelebb valami harci tánccal és arcfestéssel melegítek a versenyre?

csétomi 2010.11.23. 11:31:47

@bitliszbá: Á, ennek így kell lennie, végülis ez a szezonzáró verseny:) A suliban sem nyomtuk már annyira, amikor fel volt karcolva hogy "akáció" :) Neked mennyi lett a vége?

DaMartian 2010.11.23. 11:37:25

@mîkæl: gratulálok! Majdnem 20 másodpercet rám vertél! Mondjuk mentségemre legyen mondva, eléggé éreztem az előző napi szaladgálást a lábaimban. Nekem ez a verseny eddig a buliról szólt, és úgy "készültem" hogy ez idén sem lesz másképp, csak aztán nem úgy alakult... És onnantól, hogy futottam egy állapotomhoz képest vállalható 14 kilit már meg volt pecsételve a sorsom, cél volt az első 50-be kerülés... Ez sajnos nem sikerült, csak 52. lettem, mint ahogy a 3 órán belüli maraton sem, néhány perccel kicsúsztam, de így is ez lett az eddigi leggyorsabb Balaton Maratonom. Ezzel az idővel mondjuk kiegyeznék egy egyszerre lefutott maratonnál, de ez egyelőre az álom kategória : )
@monerd2: az edzetlenség nagyon szubjektív. A 4:10-es átlag ezrek lehet van akinek örökre elérhetetlen kategória, mint nekem az elit futók 3 perces ezerrel futott hosszútávú tempója, de tudom, hogy magamhoz (és a 2-3 hónappal ezelőtti formámhoz) képest gyatra állapotban vagyok. A Spar maraton óta kb. heti 10-15 kilométert kocogok, rengeteget zabálok. Nem is gondoltam volna, hogy néhány hét alatt így le lehet épülni! Jó lecke volt ez a hétvége arra nézve, hogy emlékezetből nem nagyon lehet futni (legalábbis nem kellemes). Megfelelően felkészülve simán meglett volna a 3 óra alatti idő, vagy megeröltetés nélkül, mosolyogva hozom azt, amiért most vért izzadtam. Tehát továbbra is tartom, hogy igen, edzetlen vagyok. Ideje megmozdulni! Szombaton megyek is a banzájra! : )

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.23. 11:43:12

@csétomi: Ez gyönyörű eredmény! Tudnád részletezni, hogy versenyenként mennyi volt?

@bitliszbá: Lehet, hogy te már annyi versenyen vettél részt, hogy immúnissá váltál, és ezért nem volt meg a versenyláz? Nekem eddig minden versenyen kialakult, ha akartam, ha nem. De lehet, hogy nálad egy futóverseny már olyan megszokott, mint másnak bemenni reggelente a melóba? :-)

bitliszbá 2010.11.23. 11:53:18

@csétomi: 1.37.22, ami mellesleg a legjobb versenyen mért időm (és ugye ez nekem csak a harmadik futószezonom volt). Ha így nézzük nem is olyan rossz, ha meg úgy, hogy szerintem vagy 5 perc bennem maradt, akkor k..vaszar. Akiket máskor simán csak dacból sem engednék elmenni, azokat most hagytam. Bennük megvolt, bennem meg nem, az a szükséges hormonmennyiség, ami egy jó versenyhez kell.

bitliszbá 2010.11.23. 11:58:36

@azilinha: Nem!!!! Imádom a versenyeket! Minden más! Felpörget. Sokkal jobban, mint egy felkészülési futás.
Eddig nálam is pont úgy működött, mint ahogy te is leírtad. Most nem. Egyszer szerintem mindenki megtapasztalja ezt. (hacsak nem valami jólképzett pszihotréner foglalkozik vele állandóan).
Túl kell lépni rajta és majd a következő versenyen újra megmutatom MAGAMNAK! :)

bitliszbá 2010.11.23. 12:01:05

@azilinha: a kalenji karpántod az autóban maradt, szólj legközelebb, hogy adjam oda.

csétomi 2010.11.23. 12:18:40

@azilinha: kicsit olyan Szaszás-félmaratonosra sikerült az eleje: 14 km: 55:59, 7 km: 26:59. Aztán a félmraton meg 1:30:45 lett, ami ugyan jól is hangozhatna, de valójában szégyenletesen ellazsáltam:) Még a 91 percből is kicsúsztunk volna, ha az utolsó kilométeren belül – amikor a különböző hátrafutós-levegőbebokszolós befutási módokat vettük sorra a futópajtival – Kocsis Árpi nem szól be, hogy ez itt a hajrá ugyanmár kicsit próbáljunk meg úgy csinálni, mintha. Na, akkor komolyan elszégyelltük magunkat, és a maradékot megnyomtuk.

@bitliszbá: Gratulálok PRB-dhez!:) A hormonokat meg raktározd el tavaszra :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.23. 12:41:41

@bitliszbá: De jó, hogy mondod, még mielőtt elkezdtem volna keresni. :-) Akkor megjegyzem, hogy nálad van, és a következő alakalommal átveszem. És köszi a fuvart mégegyszer.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.23. 12:44:19

@csétomi: Ezek nagyon durva számok! Önmagukért beszélő eredmények, és - innen nézve - abszolút nem szorulnak magyarázatra. :-)

-Mariann- 2010.11.23. 17:37:33

Na jó..akkor én most elmegyek egyet edzeni hamarosan... :)

-Mariann- 2010.11.23. 17:38:44

Gratula mindenkinek, aki szuperjó időket futott, meg aki egyáltalán ott volt! :)

szaszit 2010.11.24. 07:47:39

Gratula mindenkinek! A maraton szuperkompenzációját kihasználva emlékezetből sikerült PB-t futni: 7km:25:38 félmaraton:1:24:24
Mindkét nap jól ment, bár az izomláz nem került el:)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.24. 08:26:28

@szaszit: gratulálok, ez már nem kispályás idő! Kilométerenként 1 percet versz rám ezen a távon. Ilyen gyorsan nem is lehet futni. :)))

monerd2 2010.11.25. 17:50:46

@DaMartian: az edzetlenség fiziológiai értelemben nem szubjektív. ;) itt meg arról volt szó. de az értelmezése az persze lehet szubjektív. és az is :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása