Újabb kihívások

2011.01.31. 17:14 angelday

BGy a hozzászólások közt (kitépve persze a kontextusából):

Rájöttem, hogy engem már csak a terepfutás érdekel.

Engem is elgondolkodtatott...

42 komment

Címkék: motiváció kihívás terep terepfutás

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr322628326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.01.31. 17:45:46

@angelday: csak az mehet terepre, aki egy héten belül legalább két alkalommal már lefutott egyszerre két szigetkört. :)

Azért is érdekel jobban, mert nem monoton, több izmot megmozgat, boka erősödik (ha túléli az első kiálló kőre való rálépést), nagyokat lehet taknyolni, tehát izgalmasabb, természetközeli élmény, az útvonal szabadon konfigurálható (tökön-paszulyon át), emelkedő, lejtő, sár, hó, patak, homok, nem is bírom felsorolni. És nem gáz, ha megállsz a hegytetőn bambulni egy pár percig. A terepcipők talpa pedig a rücskösségük folytán brutálisabbnak tűnnek. Férfiasabb. :)))

angelday 2011.01.31. 18:04:33

Tudom. :) Nekem ez még messze van, örülök, ha a harmadikra felmegyek gyalog a lépcsőn.

bitliszbá 2011.01.31. 18:30:33

@BGy: Hát ez kemény!!! Akkor mi csak kislányok vagyunk itt a betonon???

Egyébként, ha jössz Pestre (jó tudom Budán van), akkor :
www.futanet.hu/cikk/szerda-esti-kozos-terepfutas

februártól él, tehát már most szerdán is!!!

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.01.31. 18:38:54

@bitliszbá: én a betonon is kisebb lány vagyok mint ti, de a terepen még kisebb és ezért tetszik. Át is írtam a versenynaptáramat. Két betonos versenyem lesz csak. Az Ultrabalaton és a Kassai Félmaraton (már hagyomány). A többi terep lesz. :))) Ismétlem, hegyes terepen kezdő vagyok, ez volt még csak a harmadik.

pannonfunk 2011.01.31. 21:25:02

Nekem egyelőre az első félmaraton szintidőn belüli teljesítése a kihívás. De hosszabb távon én is gondolkodom terepfutáson, mert eszméletlen szép. A legjobb az benne, hogy ott minden verseny egyedi, pont a terep adottságából adódóan.

Egyszer (többször?) egyébként felfuthatnánk a libegő alatt, az elég jó kihívás. Megállás nélkül nekem még nem ment az ősszel, de tavasszal megint ki fogom próbálni.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.01.31. 21:41:40

Szombaton úgy futottak egyesek fel a Kékesre mintha medve üldözte volna őket. :) Ha nem látom el se hiszem és ez rendszeresen így megy teljesítménytúrákon. Te örülsz ha felsétálsz mások meg felkocognak.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.02.01. 06:16:41

@BGy: a terep cipők tényleg jól néznek ki, ellentétbe a legtöbb utcai csuka fura színeivel. a feleségemnek ilyen cipője van, és ez ezekkel a színekkel elvileg férfi model! www.fitnessfootwear.com/images/product/medium/2666.jpg

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.02.01. 09:13:53

Szombaton nekem is kiesett a szemem, amikor gazellaként húztak el mellettem a brutális emelkedőkön, ahol én előredőlve szenvedtem gyalog. Hogy a 'csába lehet ilyen emelkedőn ilyen gyorsan felfutni. Nem értem.

bellone 2011.02.01. 09:21:30

@BGy: Egy kis edzés csodákat tesz.

bitliszbá 2011.02.01. 09:22:54

@BGy: NYC-ben a 42. utcán hegedül egy vak zenész. Odamegy hozzá egy ember és megkérdezi:
- Mondja uram, hogy jutok el a Metropolitan-be.
- Sok gyakorlás fiam, sok gyakorlás...

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.02.01. 10:00:31

A Kopaszi gát lassan egy szuper kis futótesztkörnyezet lesz, van benne világos betonos rész és sötét terep rész és még rekortán is :) Eddig csak a negatívumot láttam benne, de ideje pozitívan is szemlélni a dolgokat :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.02.01. 15:57:22

Érzem én is, hogy edzéssel fel lehetne szökellni a Kékesre, de itt nálunk a legmagasabb "hegy" 8-10 méteres, két lépéssel felfutok, a pulzusom meg sem emelkedik. Az igazi hegyen pedig már a fülemben is hallottam a szívem dobogását, a lábaim pedig szakadtak ki a csípőmből. Érdekes érzések voltak. :)))) Jobban megborultam, mint egy erős félmaraton után.

pannonfunk 2011.02.01. 17:37:45

@BGy: Itt a kies fővárosunkban a blog legűberebb csávói kitalálták már ennek az ellenszerét is, ami talán Nyíregyházán is kivitelezhető:
futo.blog.hu/2010/12/02/66_emelet_24_perc

bellone 2011.02.01. 20:40:17

@BGy: Nem akarok kukacoskodni, de megnéztem az eredményeket, az "L" legjobb idejét egy szegedi futó érte el, a második pedig egy szolnoki futó lett... (Mindketten sikeres tájfutók egyébként)
Ennyit a nagy hegyekről és tessék szépen edzeni.:)

chrono 2011.02.01. 20:48:02

@bitliszbá: pontosabban már tavaly is élt.
Itt már elég rég hirdetik: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186500

chrono 2011.02.01. 20:53:50

Ez pedig Csabi összegzése az XL-es távról:
Kékes 3.02 (benne az tervezett 70 perc lendületes, a többi utazó 100kmes tempó)
Lefelé út törés,kerülgetés, 100as utazó sebességen 37 perc. A végén engettem csak el a "szekeret" akkor 3.20-3.30 ezreken haladtam...
Ja én 3.39et mértem öszidőnek, Kékes 32.1 nél a cél 40.2-nél mértem. (a fél percek kerekítése a különbség)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.02.01. 23:53:21

@pannonfunk: Próbáltad már a libegő alatt?
Tuti sav lesz a vége :-) Hajrá!

pannonfunk 2011.02.02. 12:44:43

@szasza75: Egyelőre csak turistaként, erőltetett menetben, és meg kellett állni egyszer-kétszer gyönyörködni a kilátásban. De hosszú távú terveim között szerepel ennek a teljesítése. Nagyon durva ötletnek hangzik?

DaMartian 2011.02.02. 13:02:52

@pannonfunk: Tavasszal a Zöldgömb mindig szervez versenyt FUSS VERSENYT A LIBEGŐVEL elnevezéssel. A rövid táv a libegő alatti ösvényen halad. 1km, de bruttál! A nyertesek általában valóban meg tudják előzni a libegőt, de olyan 10 perc körüli időkkel teljesítik az 1000métert...
Én általában a hosszabb távon indulok (8kili, a sípályán és a szerpentínen megy fel az Erzsébet kilátóig) 5-6. hely körül szoktam végezni... : ) Nézz utána: www.zoldgomb.hu

pannonfunk 2011.02.02. 13:14:28

@DaMartian: Köszi az infot, éreztem én, hogy ez nem lehetetlen vállalkozás :)

a hosszú távú terv mindenestre nem idén április lesz, de jövő áprilist meg kellene célozni. Most a terv az, hogy áprilisban első félmaratonom, októberben első maratonom, és utána kezdek el egy jövő tavaszi terepmaratonra gyúrni. Mellette lehet ez a libegős verseny is.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.02.02. 13:28:05

@DaMartian: látod-látod, kedvet csinálunk itt a terepcipőkhöz is. Rögtön két párat vesz mindenki. Egy aszfaltra, egy terepre. Meg lehet duplázni a forgalmat. :))))))

DaMartian 2011.02.02. 13:30:21

@BGy: ez mind szép és jó lenne, ha lenne olyan terepcipő, amit tudnék szívből ajánlani a futóknak, de sajnos nem van... : (

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.02.02. 13:35:17

@DaMartian: hát ez nagyon rosszul hangzik tőled, mint szakértőtől. :/

DaMartian 2011.02.02. 14:11:21

@rrroka: Hidd el én vagyok a legszomorúbb, hogy ezt kell mondanom, de jelenleg ez nem kiemelt téma sajnos... Az üzenet most a Run the City... a termékkínálat is ezt követi. Persze Normafára vagy Kékesre egy terep Pega is tökéletesen elég, de azért hiányoznak azok a valóban minden igényt kielégítő, profi terepcipők, amik néhány éve még a vonalban voltak... Remélem a hiányosság csupán átmeneti...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.02.02. 14:12:57

@DaMartian: de azért nem csak nike van a világon nem? :)

DaMartian 2011.02.02. 14:17:11

@rrroka: Ezt jónak mondod vazzze! Igyál akkor Pepsit és fizess Monopoly pénzzel : )

bellone 2011.02.02. 14:46:50

@DaMartian: Engem úgy általában érdekelne a véleményed, hogy mit tud adni egy "profi" terepcipő hazai körülmények között? Hazai körülmények között értem, hogy általában túristaúton futkorászunk, igazán extrém környezeti viszonyok nincsenek.

Jég-, sár- ellen nincs csodaszer, szerintem a rutin és a futóstílus határozza meg, hogy ki hányszor fog elcsúszni. Ez utóbbi igaz a talaj egyenetlenségeire is.

Egy futócipő vízállóságának értelmén megint csak lehet morfondírozni...

(Nemrég olvastam, hogy Németh Csabi egy sima Vomeroban tolta le a Lavaredot, de nem azért mert nincs másik.:))

DaMartian 2011.02.02. 16:41:16

@bellone: ebben nem tudok neked autentikus választ adni, mivel nem szeretek terepen futni. Ahogy írtam, néhány országúti típus, vagy egy-egy módosított modell (Trail Pega) szerintem is tökéletesen megfelel olyan körülmények között, amit a hazai terepviszonyok képesek támasztani. De nyilván nem véletlenül találták ki a terepcipőket, a masszívabb felsőrész, a fogazottabb talp, a stabilabb tartás és pl. a kavicsok benyomódását gátló kis elem azért biztosan számítanak azoknak, akik csak, vagy zömmel terepen futnak. Ha valaki vegyesen használja a cipőt, akkor szerintem simán jó egy hagyományos cipő. De abból sem mindegyik, mondjuk egy LunarGlide-dal pl. nem mennék a leggagyibb terepre sem! : )

adam182 2011.02.02. 18:06:25

nem profi, vén róka terepfutóként, hanem lelkes amatőrként pár tapasztalat.
szerintem két eset van, ahol nincs jelentősége a terepcipőnek. a teljesen száraz, steril terep, mert itt az utcai is megállja a helyét. a másik eset az extrém sár vagy jég, ahol nincs cipő, ami megálljon. több örömömet lelem a terepfutásban, azért igyekszem is ott edzeni, "versenyezni", eddig sima cipőben. az utóbbi időben szereztem be terepcipőt, ami a tapasztalataim szerint a fenti két állapot közti viszonyokon tud pluszt nyújtani. Nagyon jól tapad komoly emelkedőkön, lejtőkön is akár full letaposott havon, vagy nedves talajon. Épp tegnapi tapasztalat, hogy egy erős oldalirányú lejtéssel rendelkező hegyi úton, ahol ősszel a saras időben vissza kellett fordulnom sima cipőben, most jeges-havas úton is boldogultam.

wilco 2011.02.02. 18:49:53

@DaMartian:
én többször futottam már idén Lunarral a HHH-n hóban, jeges részeken is és kis óvatosság mellett simán megfelelt. jó, persze hogy nem a legjobb, de annak akinek nincs terepcipője...

DaMartian 2011.02.03. 09:33:38

@rrroka: nnnnna. A nem Nike cipők hasonló reakciót váltanak ki belőlem : )

bellone 2011.02.03. 11:03:44

@DaMartian: Egyetértek! (De ősz óta nem használok terepcipőt, mert a felsorolt "előnyökből" nem profitáltam.) Most nagyon gondolkodom egy Pegazuson (nem trail, hanem sima), mert klassz kis "stoplik" vannak rajta.:)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.02.03. 11:23:50

Az én tapasztalatom az, hogy nagy különbség van a terep- és aszfaltcipők között. A terepcipő jobban betapad(ahogy Palik Laci mondja) a csúszós terepen (hó, latyak, nedves levél, sár) és az egyenetlenségeket is jobban viseli. A teljesen letaposott, mindenki által látogatott erdei ösvényekre száraz időben tényleg felesleges, de brutálisabb ösvényeken kijönnek az előnyei.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.02.03. 11:25:43

Ja, és ami fontos, hogy az oldaltartásuk is erősebb, hiszen tartania kell a lábfejet, hogy ne mozogjon nagyon, ha például lejtőre merőleges irányban futunk.

bellone 2011.02.03. 12:04:50

@BGy: Nálam az volt az egyik gond, hogy hosszabb (25+) távokon elfáradt a lábam, pont a nagy stabilitás miatt. Komolyan mondom, felüdülés volt, amikor neutrális cipőre váltottam.

Zömében este futok fejlámpával, szinte kizárólag terepen, ezért az útviszonyok mindig az évszakhoz és a napi időjáráshoz igazodnak. A télen összesen háromszor estem el, tavaly (még terepcipőben) volt hogy egy alkalommal háromszor (ráadásul idén eddig kétszer többet futtottam). De ez nem a cipő miatt van, hanem mert máshogy futok.

Az erdőben főleg igaz, hogy mindenki a saját útját járja, lebeszélni senkit nem akarok, de részemről nem fogom erőltetni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.02.03. 12:10:15

@bellone: az általam hordott terepcipő neutrális. De tényleg nehezebb, főleg, ha már víz is van benne. A bokámnál jön be. Az itthoni erdei futásaim nekem is nemterep cipőben folynak, csak olyankor hordom, mikor terepversenyre megyek (3-szor), vagy ha itthon az erdőben sár, hó van.

chrono 2011.02.03. 12:31:08

@bellone: UTMB-t meg Asics-ban nyomta. Valszeg a súlyt miatt döntött az aszfaltos cipők mellett. Plusz mivel kevesebb időt van kint a pályán nem is csapja annyira szét magát. Szasza tud mesélni a sajgó talpról ami minden egyes kis követ megérez.
Van már könnyű és tartós terepcipő, sajnos itthon még nem kapható: www.hokaoneone.com/

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.02.03. 12:41:36

@chrono: szerencsére most már bármikor elő tudom venni Marika képét :-)

bellone 2011.02.03. 12:44:14

@chrono: Csak meg ne lássa valami minimálhívő.:)

bellone 2011.02.10. 10:51:52

Téli Margitára jön valaki? A rövidebb távok szinte ki sem lépnek Gödöllőről, nem durva a terep, de a hosszú táv sem vészes. Korrekt a frissítés, lehet túrázni, edzésnek is ideális. Gyertek szépen!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.02.10. 13:23:31

@bellone: jaja, sajnos én most kihagyom... már voltam 2-3 szor

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása