Kedves Szasza...

2011.04.25. 22:51 angelday

Ennél egyébként konkrétabb is leszek, erre reagáltam ugyanis:

"Különböző projektek mögé próbál valamilyen ideológiát varázsolni, és mint a varázslás, általában a gyakorlatban derül ki, hogy nem működik. Olykor beszélünk telefonon és érdeklődik, hogy mit vacsorázzon, 9 km-es futásához vigyen-e banánt, és a bor vagy a sör hizlal kevésbé?"

Tudom, hogy nincs sok hitelem a harmadiknál, viszont sokkal több eredményt értem el, mint eddig bármikor. A titka egyébként nem az, hogy heti 80 km-t kell futni, mert itt nem lehet elkezdeni — Szasza soraiból ugyanis ez derül ki: csinálj ennyit és akkor jó leszel. Elkezdeni máshol lehet. Másképp fogalmazva: még fogtok rólam hallani!

33 komment

Címkék: videó válasz reblog életmódjavítók

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr922855204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jane 2011.04.26. 02:55:04

Bocs Józsi, de nekem Szasza soraiból nem az derül ki, hogy heti 80 km-ert kell futni, és akkor jó leszel, szerintem inkább a rendszeresség az amiről Ő beszél.

"ÉLETMÓD"!!! Azt gondolom ez itt a kulcsszó, nem a lefutott kilométerek száma.

Meg azt is gondolom, hogy mindannyiunk közül talán Szasza örülne neki legjobban ha

1) csinálnád amit elkezdtél, és nem állnál le

2) csipkebokor vessző

angelday 2011.04.26. 07:19:13

@Jane: Szaszának a feltételezése (amit meg is fogalmaz) az, hogy amit én csinálok nem működik. Erre leírja, hogy mi működik.

Nekem 5 kiló ment le eddig, de most mintha megtorpantam volna... shit.

Jane 2011.04.26. 08:06:47

@angelday: 5 kiló?! Ezt nem is írtad eddig! Ez nagyon jó! Csak így tovább!!

angelday 2011.04.26. 08:36:43

@Jane: az nem volt nagy mutatvány, de a neheze most jön. Sajnos azt sem akarom csinálni, hogy ultra módon diétázom és éheztetem magam, az is hülyeség. Heti 80 km futás sem reális az esetemben.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.04.26. 08:55:03

@angelday: Ez sajnos ilyen, egy idő után megáll a fogyás, de ha tovább folytatod a megváltoztatott étkezés + több mozgás kombót, akkor újra beindul.
Én annak idején heti két mozgással + mérsékelt diétával adtam le a felesleget (11 kilót). Igaz, egy év alatt, de három éve tartom, úgyhogy megérte :) És azért nem mozogtam többet, mert tudtam, hogy kb. két hétig csinálnám, utána feladnám. Szóval szerintem egyéni, hogy kinek mi működik, de az alap azért a bevitt energia csökkentése és a felhasznált energia növelése, ezen belül érdemes megkeresni mindenkinek azt, ami beválik.

Jane 2011.04.26. 08:56:56

Igen, jól látod, most jön a neheze, de ezek szerint működik a rendszer. Teljesen jó ez a fokozatosság, nem kell éhezés, nem kell heti 80 kili, szerintem a legjobb úton haladsz, csak ne állj meg!

bellone 2011.04.26. 09:44:58

Nem a 80 km a fontos, hanem a havi mozgásidő. Szasza erre 40 órát írt... Ami belegondolva nem is olyan sok. (A futás mellett lehet bringázni, kirándulni, úszni).

Ha evés-ivásban hedonista vagy, az egyensúly csak akkor állhat be, ha a sportban egyenlő mértékű örömöt lelsz. (A másik lehetőség az önmegtartóztatás, de ezt én nem javaslom...:))

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.04.26. 09:56:42

@bellone: szerintem még 40 óra sem kell, csak a rendzeresség és a mérsékelt, választékos étkezés.

Bellone: a hétvégére mit tervezel? mármint időt? :-)

2011.04.26. 10:08:59

@szasza75: persze, hogy nem kell 40 óra, sőt a fele sem biztos. Mikor én kezdtem újra a sportolást komolyabban (értsd nem csak akkor, ha éppen olyan kedvem van, és annyit amennyi pont a munka utáni könnyű elalváshoz kell), több mint 10 év kihagyás utána, akkor hetente futottam olyan 3x 40percet (egyszerűen ennyit bírtam futni, max 1 szigetkör, 35-40 perc között valahol). Ez elég volt ahhoz, hogy a versenysúlyom fölötti mennyiség 90%-a leugorjon.

A legfontosabb amúgy szerintem is az, hogy az ember megtalálja az összhangot az aszkéta életmód és minden belefér között. Nem lehet azt mondani, hogy se süti, se alkohol, se ez+az, mert akkor minek, de azért valami lemondással mindenképpen jár az életmód váltás.

Ok, ez lehet, hogy alkati is, lehet, hogy valakinek ennél több kell, de biztos vagyok benne, hogy a szasza féle mennyiség töredéke is elég ha az embernek nem az ultra távok jelentik a célt.

bellone 2011.04.26. 10:46:46

@szasza75: A mértékletességgel nekem is akadnak gondjaim, ezért nem akartam ilyet írni.:)

MBT: A felkészülésem vége sajnos összekuszálódott, de ennél nagyobb bajom sose legyen. Konkrét időtervem nincs, a tavalyi alapján 7 órán belül szeretném, nagyhalál nélkül. Te?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.04.26. 10:53:22

@bellone: 7 körüli időre számítok, azaz ez a realitás, a többi meglepetés lesz

csétomi 2011.04.26. 12:13:26

@angelday: én is kicsit belefáradtam már abba, hogy sokan megtalálnak, amikor kitalálják hogy életmódváltásra van szükségük: elbeszélgetünk hosszasan a táplálkozásról, edzésformákról, felszerelésről, aztán még másnap is beszélgetünk, meg mesél ő is, hogy milyen jó, meg még a jövő héten is, aztán ha egy hónap múlva rákérdezek, hogy hogyan áll a project, akkor zavartan mond valamit arról, hogy most ideiglenesen szünetet tart valamilyen betegség, elfoglatság vagy örökletes genetikai probléma (ez a leggyakrabb) miatt... Mostanában ilyen esetben csak pár rövid tanácsot adok, amivel el lehet indulni, vagy utánaolvasni a dolgoknak, és megállapodunk, hogy egy hónap múlva beszélünk róla, hogy mit sikerült elérnie, hogyan lehetne tovább lépni. Nem gyakran szokott sor kerülni a második beszélgetésre.... Szóval teljesen meg tudom érteni szaszát, ha ő úgy gondolja, hogy most először rajtad a sor, hogy bizonyíts. Tudom, hogy nehéz dolog végigcsinálni, de én hiszek benne (és most jobban, mint az előző kísérleteknél), hogy tartós eredményeket fogsz elérni, mert az alapkoncepciód jó! A kitartás a kulcsszó, a cigire sem lehet egyetlen száltól rászokni :-)

Eperszemke · http://sportmano.blogspot.com/ 2011.04.26. 14:21:43

Nálam most az a tapasztalat, hogy időnként kell valami új mozgásforma, a télen szinte csak futottam és nagyjából figyeltem a kajára, ez főleg az esti kajára vonatkozott. Sokat talán nem is híztam, sőt a combom szépen alakult, de azért itt ott rakodott rám egy kis zsírréteg. Na úgy egy hónapja elkezdtem bringával közlekedni és nike traningezni meg egy kicsit jobban figyelni a kajára. És igaz mérlegem nincs, de a Férjem szerint a látvány magáért beszél.

Ted Striker 2011.04.26. 16:06:27

Lehet hogy ez a kis motivációs plusz hiányzott eddig: bizonyítani valakinek - jelen esetben Szaszának?

[corristo] 2011.04.26. 16:14:28

:DDD józsi, a te módszered is biztos tök jó, de csinálni kellene, és nem blogolni róla.

Winkler Róbert 2011.04.26. 16:33:13

Józsi évek óta fenyegetőzik, de én hiszek neki.

angelday 2011.04.26. 17:37:24

@[sy]: honnan tudod, hogy nem csinálom? :D

doncii · http://doncii.blogspot.com 2011.04.26. 19:09:57

@szasza75: @csétomi: Veletek ertek egyet. En pl. eszek kenyeret, cukrot kaveba, sutit delutan. Csak mindegyikbol keveset. Futasbol meg sokat (nem hozzatok kepest, de heti 2-3x mindig, neha 4x). Lement 80-rol 72-re es nem mozdul onnan sehova. Amig futok es nem zabalok teljesen esz nelkul, ehetek nagyjabol barmit. A baj az, hogy ha nem futok, altalaban a nem-zabalok-esz-nelkul is borul es egyutt az mar durva :)

Mylady 2011.04.26. 21:41:35

Kitartás, Józsi, ne add fel, az ellenzékre meg rá se ránts :)

Én egyébként azt javaslom, hogy az étkezésnél két dologra figyelj oda:
1. este csak mértékkel egyél
2. a napközbeni rágcsálnivalókat próbáld leépíteni (az ember nem is gondolná - egy falat itt, egy falat ott, és máris kétszer annyit evett, mint kellett volna)

Ez a két dolog rengeteget jelent. Emellett normál étkezéssel, rendszeres mozgással (nem kell hetente 80 km) pár hét alatt látványos lesz a változás.

Csak türelem kell és kitartás.

Egyébként hihetetlen, de azok a kis praktikák is sokat segítenek, amikre sokan csak legyintenek.
Pl. ne liftezz, menj lépcsőn
vagy: mindig szállj le 1-2 megállóval hamarabb
vagy: este, hétvégén ne maradj otthon, ha csak sétálsz kicsit a városban, már az is duplán számít: mozogsz + addig sem eszel
ráadásul a friss levegő is segít

pannonfunk 2011.04.26. 22:10:08

Józsi!

1. Szeresd meg a futást.

2. Onnantól kezdve tökmindegy, így-is-úgy-is menni fog minden... :P

Ma nagyon-nagyon futásmegszeretős idő volt. Én egy óvatos 6 kilis gyaloglásra mentem a naplementében, annyira-de-annyira kedvem lett volna belefutni az utolsó kilométerbe, de még nem merek, inkább még pihentetem a csípőmet... :S

angelday 2011.04.26. 23:02:22

Ma megtoltam egy 6,5-öst. Alig ettem estére. ÉS EZ ÍGY MEGY MINDEN NAP. (Hope!)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.04.26. 23:03:29

@angelday: Én is úgy gondolom, hogy ha nyomod rendesen a sportot, akkor a kajában tényleg csak alap dolgokra kell odafigyelni. Én szeretek sokat futni, de úgy gondolom, sokkal jobb, ha egyéb, kiegészítő sportokat is végzünk. Ha többfélét is sportolsz, a végén azt veszed észre, hogy minden nap tolsz valamit. Az ebből származó jó érzés meg ösztönösen arra motivál, hogy ne cseszd el az eredményeidet nagy zabálásokkal.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.04.27. 09:08:10

Ha a bevitt energia < felhasznált energia => fogyás. A bevitt energia ne konvergáljon nullához, a kettő közötti különbség egy határt nem léphet át, mert ammán veszélyes.

sanyosz 2011.04.27. 11:26:05

Józsi, már rég láttalak, de az arcodon határozottan látszik, hogy kissé faragott lett. Csak így tovább.

M.Islander 2011.04.27. 11:32:47

AD tényleg megírta már néhány bedőlt kísérletét, így Szasza tanácsai teljesen helytállóak (bár a hosszabb futás utáni súlyt megadni nem fair - a 75kg átlagsúlyommal is előfordul, hogy még folyadékpótlással is csak 72,8kg-t viszek haza).
egyébként az élet minden területén érdemesebb magasabbra tenni a lécet: azaz a cél ne az legyen, hogy berambósodj, 5 kg-t leadj, hanem pl. fusd le a két sziget kört 1 óra alatt (legalább hetente 1x), a rambósodás/rickysedés már csak a hab a tortán :o)

vargatom 2011.04.30. 22:52:10

80km lefutása mondjuk 7000 kcal energiát igényel Szaszától. Ennyi energia majdnem egy kiló testzsírban fér el, szóval két, két és fél hónap alatt nagyjából ki is jön a mínusz 8 kiló. De ehhez az is kellett, hogy enni csak annyit egyen, ami egyébként a szinten tartáshoz kellene. Ezt pedig a posztban leírt többé-kevésbé tudatos megközelítéssel érte el.

Józsi ha még mindig 90 kiló felett van, akkor valamivel több a napi alap energiaigénye és valamivel több energiát is igényel a futás, olyan mintha Szasza egy majdnem húszkilós súlymellényben futkosna. Ettől függetlenül egy havi -4 kilós fogyáshoz hasonló deficitet kell csinálnia, mint Szaszának, tehát ha egy nagyságrenddel kevesebbet fut, akkor egy nagyságrenddel kevesebbet kell ennie, hogy kompenzálja.

Tehát ha mondjuk heti 3 szigetkör, azaz 16km a futás, akkor az nullszaldósra visszafogott kajálással két hónap alatt két-három leadott kilóra jön ki nagyjából... kicsit talán segít még, ha a testedzés felpörgeti az anyagcserét.

Tényleg érdemes lenne csak egy hétig 100 őszinteséggel(!) összeírni, hogy mit eszel-iszol, és egy netes kalóriatáblázat alapján kiszámolni, csak irányadónak, hogy nagyjából hogy viszonyul ez az alap energiaigényedhez. Lehet hogy lenne ám komoly meglepetés...

vargatom 2011.04.30. 22:54:30

100% őszinteséggel

angelday 2011.05.01. 08:42:08

@vargatom: wow, informatív, köszi.

pannonfunk 2011.05.01. 09:32:19

@vargatom: @angelday: Tapasztalat szerint nekem akkor pörgött fel az anyagcserém, amikor egy hónapban 175 kilit futottam, azaz heti kb. 43-44 km-t. Mondjuk 8 szigetkört. Józsinak most már illene két köröket mennie, a 43-44 km az kb. 4-szer 2 szigetkör. Én általában hétfőn, szerdán, pénteken, szombaton futottam, szombaton volt, hogy rátettem még 5-6 kilit a két szigetkörre. Ez még elég sok lehet a Józsinak, de meg lehetne próbálni a heti 2x2 szigetkört, utána felvinni 3x2-re, stb.

vargatom 2011.05.01. 13:30:49

Annyit tennék csak hozzá, hogy nem csak futással lehet felpörgetni az anyagcserét, hanem intenzív erőnléti edzéssel is, legyen az súlyzós, saját testsúlyt használó (fekvőtámasz-húzódzkodás-guggolás stb), kettlebell, akármi.

Vegyi Ali 2011.05.01. 14:36:17

AD, egy tanács: szerintem maradj az írásos műfajnál, mert abban kifejezetten jó vagy. Ez a tévés-stílus sokkal gyengébben megy. Vagy vegyél legalább egy súgógépet.

angelday 2011.05.01. 21:17:44

@Vegyi Ali: lehet, hogy nem bírtad ki addig, de a vége miatt csináltam. Az meg kifejezetten nem megy írásban.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása