Az orvos válaszol rovatunk

2012.01.29. 19:16 angelday

Emailben kaptam egy olvasónktól az alábbi eset leírását. A levél:

Én is futok rendszeresen, de nyár óta (elestem) nem tudok hosszabb távot futni, mert elkezd szúrni a bal térdem. Pihentettem eleget, heteket, 2 hónapot, de a szúró fájdalom minden esetben körülbelül 20 perc után jelentkezik. Konkrétan a térdkalács alatt. Volt, hogy kilométerekről bicegtem haza.

Nem tudod esetleg, hogy mi lehet a baj? Porcleválás?

Édesapám orvos, de nem tanácsolja az endoszkópos vizsgálatot. Most porcerőt szedek, de nem hiszem, hogy sokat javíthat a helyzeten.

Nagyon hiányzik a futás. Örülnék, ha tudnál valami tippet adni!

Egy orvos barátomat kértem meg, állítson ki szakvéleményt a levél alapján:

Ennyiből nehéz megállapítani. Az endoszkóp tuti megmondja, de azt én is úgy tanultam, hogy ne bolygassuk az izületeket, ha nem igazán fontos.

Nekem elsőre az "izületi egér", vagy valamilyen patella törés/repedés, esetleg ínszalag szakadás/leválás, majd hibás visszarögzülés triász jut eszembe, de szakember nem vagyok.

Endoszkóp helyett/előtt meg nyilván van más képalkotó, amivel egy csomó dolgot meg lehet nézni (ultrahang, CT, MR).

Én az Ortopédia Klinikára mennék vele (1113 Budapest, Karolina út 27.), esetleg még az OBSI is jó hely (Fiumei út).

3 komment

Címkék: térd porc orvos válaszol

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr833971449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2012.01.30. 10:11:06

Hmmm, nekem azert kicsit mas elkepzelesem van a "jo hely" fogalmarol, de ez csak izles kerdese... :-)
Mindenesetre a dolog nem tünik nagyon biztatonak, ha ennyi ideje nem javul, szoval sok eröt es kitartast a vizsgalatokhoz!

Tücsök1982 2012.01.30. 11:55:18

Hasonló problémám volt nekem is, én 7 évig jártam az orvosokhoz de semmit nem állapítottak meg ami eredményre vezetett volna. Majd egy maszek dokihoz elmentem "jó pénzért" (http://www.drknoll.hu/)érdekes ő azonnal megmondta megmutatta hol a hiba. Porcleválásom volt amit már csak műtéttel tudtak helyrehozni. 5 centis vágást ejtett rajtam, 3 hónap sport mentes idő következett de azóta újra futom a távokat minden gond nélkül.
Keress mindenképpen egy jó dokit aki rendbe tud hozni. Kitartást

HorvathL · http://hestyle.blog.hu 2012.02.15. 14:06:44

@Tücsök1982: Köszönöm, elég félelmetesen hangzik, de nem fogom feladni. :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása