JUST 30 összefoglaló és eredményhirdetés

2012.03.03. 14:56 angelday

Szombaton remek tavaszi időnk volt, tökéletes egy JUST 30 versenyhez! Most két kategóriában is lehetett indulni: 30 és 35 percesben. Az nyert, aki a legközelebbi időt futotta a célidőhöz.

Az eredmények (katt a képre, PDF link nyílik):

Az eredményhirdetést videón is megörökítettük (zenés!):

A galéria (katt a képre, Facebook nyílik):

Nem csalás, nem ámítás, én nyertem a 35 perces kategóriát. Annyira így volt, hogy nem is tudtam róla, csak a végén derült ki – láthatjátok a videón is a meglepetésemet. A stratégiámról néhány szót: nem volt, saját magammal küzdöttem. Knipl Pista és Nagy Peti mögöttem indultak el (30 és 35-ös kategóriában), de végig tartottam az első pozíciót. Úgy voltam vele, hogy a fordítóig nem hagyom magam, ha beledöglök se.

Kibírtam, aztán olyan 3500 méternél nagyon csaholt mögöttem Nagy, hagytam elmenni, viszont ezen a ponton nem bírtam tovább és sétára váltottam. Hiába, a téli lazsálás! Knipl Pista egyből utolért, aztán vele folytattuk. (Johny is elhúzott mellettünk, ő még egy másik szigeti versenyen is részt vett.)

A sikerem titka egyértelműen az volt, hogy Knipl versenyzői aurájában fürödtem. Ő sokkal jobban érzi a tempót, mint én, és noha a budapesti ingatlanpiac siralmas állapotáról beszélgettünk gyakorlatilag a futás végéig, csodálatos tempóval értünk be. Azt hiszem soha nem fogom tudni megismételni. Legközelebb mindenesetre a 30-as kategóriában indulok, 35 tényleg nagyon lassú tempó, még nekem is. :)

Érdekes dolog ez az óra nélküli futás, sokkal nyugtatóbb, stresszmentesebb volt, mint órával. Akkor már az elején idegesítettem volna magam.


a tempó főnökei

Következő JUST 30-on indítsunk "profi" kategóriát? És ha igen, hány perces legyen?

19 komment

Címkék: videó futóklub just 30

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr714286282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mongoose 2012.03.03. 22:04:57

Naná, kérünk szépen egy Just 20 és Just 25-ös kategóriát. Bár a 20 picit erős lenne, én is 22-23 között futom le, de mint tudjuk,semmi sem lehetetlen, csak tehetetlen. :))

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.03.04. 05:54:54

Gratulálok a győzteseknek! Józsi, példakép lettél a Just 35-ösök körében! :)))

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2012.03.04. 11:02:32

tök jó, hogy a tavaly őszi szigetkör PB-mhez képest csak fél perccel lettem rosszabb, kár, hogy a 30-hoz meg túl gyorsan száguldottam :D

2012.03.04. 11:23:55

szerintem __nem__ jó ötlet a profi kategória.

A Just30-nak szerintem pont az lenne a lényege, hogy lehetőséget teremt arra, hogy egy ufó és egy átlag futó is egymás ellen versenyezhessen, mindezt úgy, hogy a feltételek kb egyformák (persze, annak van némi előnye, akinek a 30 kb a PB-je, de egy tapasztaltabb futó meg könnyebben tud figyelni a tempóra, mint aki éppen a belét is kiköpi).
Ez szerintem jó dolog, a profi kategória bevezetése előbb-utóbb hozná az űber profi kategóriát, aztán a kimondhatatlan profi kategóriát, és a végén ahelyett, hogy egy közel 100 fős mezőny versenyezne (közöttük olyan futóval akitől pl a Hortobágyon simán kört kaptam, most meg alig végzett előttem) 5-10 fős csoportokban fogunk küzdeni, az egyiket a kb 30 perces futók adják majd a másikat a kb 25 percesek, majd a kb 20 percesek, a többiek meg nézhetik a nagyok versenygését

--Pierre-- 2012.03.04. 19:34:25

@viito: és ha mindenki megadhatna egy időt előre, és annyira kell futnia? Így maradna az egy kategória. Persze akkor új név kell a versenynek. :)

2012.03.04. 19:40:44

@--Pierre--: ezt annó én is felvetettem már, így nekem tetszik, de gondolom ez szervezés oldalról lenne sokkal nehezebben megoldható.

Autós találkozókon szoktak még olyat rendezni amúgy, hogy 2 kört kell menni, és igazából az nyer, akinek a két köre a legközelebb van egymáshoz. Az alap cél egyébként itt is a kiegyensúlyozottság, hiszen így akár egy Ferrari és egy Lada tulajdonosa is megmérkőzhet egymással, nem a kocsi fog dönteni közöttük. Ezt mondjuk a szigeten nem lenne érdemes rendeznünk, mert itt meg sok 10km képes futó kell, de rövidebb pályán (pl szoborkert) ez is izgalmas lehet.

Stones70 2012.03.04. 22:24:07

Az azért tisztán látszik, leginkább 80-ban kell ahhoz születni, hogy érezzem a tempót :). Bár én is 70-es vagyok mint a Knipl Pisti csak az a versenyző múlt az maradt ki nálam :(

Pepinke 2012.03.05. 10:25:19

OFF
Másnak sem lehet belépni a nikerunning.com-on?
Illetve Firefox, Safari beenged, de nincsenek meg az eddigi futásaim adatai! Chrome be sem enged.
:(
OFF

dvorcsakl 2012.03.05. 13:47:00

Sanyosz: mi az a fura ábra a pólódon? Olyan, mint egy, mint egy szóval, na hagyjuk. De olyan.

Szerintem elég a 30 és 35 perc, viszont:
tavaly, se óra, se zene, se telefon, de még a szigetkör órája is le volt takarva. Most meg nem. Nem tudom, utóbbi működik e, de befutónál láttam, hogy nincs letakarva.

2012.03.05. 14:44:01

@dvorcsakl: nem nagyon működik az óra, mondjuk zenét mintha láttam volna valakinél, de gondolom csak a kedvenc számai szóltak belőle :)

Végülis, ezen a versenyen millió módon lehetne csalni a kérdés csak az, hogy megéri e bárkinek is.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.03.05. 15:40:13

@dvorcsakl: Sanyosz pólójára rá van írva, hogy "most végeztem". Biztos odafröccsent neki, az alkotja a fura ábrát. Fújj, elhatárolódom magamtól! :)))

sanyosz 2012.03.05. 16:15:14

@dvorcsakl: @BGy: az pontosan az a pólón, aminek látszik :))

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.03.05. 17:00:28

@sanyosz: mivel sárga a vége, csak meghajlított fülpiszkáló lehet. :DDD

sanyosz 2012.03.06. 10:47:04

@BGy: javaslom ilyennel soha ne piszkáld a füled és nem azért, mert beletörik :))

DaMartian 2012.03.06. 11:20:52

Én szívesen vennék just 20 és Just 25-öt, de egyetértek Viito-val! Bár időnként mocskos lassúnak tűnt a 30 perces Szigetkör, de épp az volt a kihívás, hogy tartsam a tempót, és jó hogy együtt futott gyors és lassú.. Ennek a versenynek éppen az az előnye, hogy nem a sebességről szól. Ha levisszük a köridőket az UFO-k sebességére, akkor nem fog más történni, csak hogy futnak ahogy szoktak... Nyilván vannak futók akiknek a 30 perces kör is ilyen, de valahol meg kell húzni a vonalat. Meg a sok kategória szerintem széttördeli a versenyt. Ha 4 idősávot csinálunk, akkor amellett, hogy bonyolódik a szervezés, az már csak 20-30 ember lenne számonként. Sokkal izgalmasabb száz közül legközelebb kerülni, mert a nagy számok törvénye alapján akkor többen lesznek a célidőhöz közelebb is. Tudom hogy ezzel néhány ember kirekesztődne és elnézést érte, de szívem szerint én még Just 35-öt sem csináltam volna. Just You-ról is volt szó korábban, de az már kezelhetetlen káosz lenne, illetve ha mindenki a maga által meghatározott tempóban futna, akkor épp a verseny bája veszne oda... Tehát szerintem ez az ötlet épp így jó, ahogy van!

angelday 2012.03.06. 11:32:43

@DaMartian: egyetértek, sőt, szerintem csak JUST 30 maradjon hosszabb távon.

2012.03.06. 11:51:56

A 30 egyébként szerintem azért is jól kitalált, mert egy egészséges ember számára nem túl komoly futó múlt (értsd nem kellenek évek, vagy komoly edzéstervek hozzá) után is elérhető. Tehát ha valaki _még_ nem tud just30-on indulni, akkor sincs gond, mert belátható időn belül képes eljutni oda (szemben mondjuk egy just20-al :)).

Egyébként egy érv még ahhoz, hogy kizárólag a Just30 maradjon. A Just35 utolsó előtti helyén végző versenyzője 8.!!!!! helyen végzett volna a Just30-on, ezen felül 5 másik versenyzőtárs 31:XX-et futott, amivel a J30-on a középmezőnyben végezhettek volna (tehát a J35-ös mezőny több mint 25%-a a J30-on is jól szerepelt volna).

Egy szó mint száz, nem szabad kishitűnek lenni, bátran nevezni kell a Just30-ra akkor is, ha még sosem futott az ember ilyen jó időt magányos körözgetések alkalmával, a verseny drukk, az esemény hangulata simán hoz annyi javulást, hogy akár egy igazán jó eredmény is születhessen, az UFO-k meg csak szenvedjenek a lassú tötymörgéssel, az igazi öröm, amikor az ember ordas personal besttel kerül a just30 élmezőnyébe :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.03.06. 12:41:04

@angelday: egy következő JUST35-tel a mennybe, vagy a pokolba szállsz. Nagy a tét, magasan a léc, nem kispálya, itt nem szarral gurítnaka és így tovább a közhelyek mátrixában.
A Futóblog Ricky Martin testű, de Rocky/Rambo tudatú szerkesztőfenoménjével egyetértve, elég a JUST30. Egyszer kipróbálom én is.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása