Elfogadták szerdán a fővárosi futóversenyeket szabályozó rendeletet

2012.04.27. 14:38 szasza75

Az elmúlt napokban futóberkekben "némi" felháborodást okozott a hétfőn napvilágot látott, majd szerdán a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott futóversenyeket érintő rendeletmódosítás. Úgy érezzük, hogy a Futóblogon is meg kell vitatnunk a kérdést.

A rendeletmódosítás két területet érintett:

1. A rendelet kimondja, hogy a nem közlekedésű célú igénybevételért (kifejezetten futó sporteseményre szabva) díjat kell fizetni, amelynek mértéke jelzőtáblával jelzett főútvonal, tömegközlekedési útvonal 3 Ft/nm2/óra, minden más út 1 Ft/nm2/óra. Egyéb, nem futóversenyre vonatkozó nem közlekedésű célú igénybevételért 50 Ft/nm/nap, illetve 100 Ft/nm/nap díjat kell fizetni. Utóbbi igénybevételi díj nem új dolog, hiszen eddig is kellett a közterület használatért díjat fizetni, az 55/2011. (IX.15.) önkormányzati rendelet alapján I. rendű főút után 50 Ft/nm2/nap, II. rendű főút és mellék utaknál 25 Ft/nm2/nap összeget. Természetesen korábban is kellett nem közlekedésű célú igénybevételért díjat fizetni.

A mai reggeli indexes cikk szerint a maratonon 300.000 nm közterületet használnak, ami a 2011-es rendelet szerint minimálisan 7.500.000 Ft-ba kerülne a versenyszervezőnek és persze a futóknak. Az új rendelet díjszabása alapján az igénybevételi díj így "barátibbá" vált, a fenti cikk szerint 2,5-4 m Ft. (Tegyük hozzá, az új számítási módszer nem csak kedvezőbb, hanem pontosabb is, ugyanakkor mindig megvan a lehetősége, hogy a főváros az adott rendezvény igénybevételi díját teljesen vagy részben elengedi sportrendezvény támogatása címén. Szerintem már volt ilyen a történelemben, talán ezután is előfordul. Bizakodjunk.)

2. A rendelet másik pontja szerint évente 6 db I. kategóriás és 9 db II. kategóriás futó jellegű sporteseményt lehet megrendezni.

Annyit mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy Budapest útvonalainak (mintegy 4300 km) egy részét a fővárosi önkormányzat kezeli egy részét (kb. 1070 km), másik részét a kerületi önkormányzatok (kb. 3244 km).

A fővárosi közgyűlés rendelete a főváros tulajdonában és kezelésben álló útvonalhálózatra vonatkoznak. Ezen útvonalak, közterületek listája itt érhető el.

A futóversenyek kategóriáját az útvonaltípusok és hidak használata, illetve a lezárás ideje határozza meg. Ha felcsapjuk az eseménynaptárt, látható, hogy nincs sok I. kategóriás futóverseny. Ide sorolható a Városvédő futás, a félmaraton, a maraton, a NATO futás, a Bécs-Budapest 5. napi távja, a Tudás Útja félmaraton, és talán a K&H váltófutás.

II. kategóriás versenyek felsorolásától most eltekintek, de bizonyára többet rendeznek évente 9 eseménynél.

A rendelet szerint a futóversenyek megrendezéséhez pályázatot kell benyújtani, aminek adatlapja letölthető innen.

Főbb bírálati szempontnak minősül "Az esemény elmúlt öt évének, illetve idegenforgalmi jelentőségének bemutatása", illetve "Az eseményen az előző három évben induló hazai és nemzetközi résztvevők létszáma". Könnyen észrevehető, hogy új induló verseny elég nehezen fog engedélyt kapni a megrendezéshez. Ami pedig az új belépők rendezési feltételeit nehezítik, az bizony a már meglévő rendezvények érdekeit védik.

Amiatt szomorú vagyok, hogy a II. kategóriás versenyek maximalizálása tűnik a szűk keresztmetszetnek. Ilyen helyszín a futók első számú területe a Margitsziget, illetve az Óbudai sziget is (természetesen csak azokon a versenyeken ahol közúti forgalomkorlátozás van).

Láttam már triatlonversenyt a Margitszigeten, az elmúlt hétvégén nagy sikerű Óbudai Futófesztivált a III. kerületben. Ezeken a rendezvényeken jelenik meg markánsan a nagybetűs tömegsport.

Nemcsak az egészséges testmozgás/életforma üzenetét közvetíti, hanem a közösségformáló szerepe is van. Barátságok köttetnek, kiszakítanak a hétköznapok komor valóságából, és talán a gyerekeknek meghozza a kedvét a rendszeres sportoláshoz. Jelenlegi helyzet szerint ezeknek sporteseményeknek a száma csökkenhet a fővárosban.

Vajon felelős döntéshozó elvitte a gyermekét valaha is ilyen jellegű eseményre? Vajon látta a célba érkezése után a gyerek szemén a csillogást?

Pár vasárnapi kép az Óbudai Futófesztiválról:

44 komment

Címkék: főváros futóverseny tömegsport

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr974475861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.04.27. 14:50:40

Annyival kiegészíteném a posztot, hogy van még az egyéb kategória is az I. és II.-es mellett. Minden, ami nincs benne az első két főkategóriában. (akkor is, ha nincs ezzel kapcsolatban forgalomkorlátozás!)

A 9 versenyre vonatkozó korlátozás a II-es és egyéb kategóriára EGYÜTTESEN érvényes.

Tehát az említett közparkokban, szigeteken akkor sem lehet több 9-nél, ha esetleg forgalmi korlátozást nem jelent.

Minden olyan út fővárosi fenntartású, amin tömegközlekedés jár, vagy kijelölt főútvonal.

bitliszbá 2012.04.27. 15:34:25

Csak kicsit pontosítanék: a II. és (szerintem az ÉS nagyon kemény) "egyéb" kategóriás versenyek számát korlátozták 9-re évenként. Tehát egy közparkban, ahol nincs forgalomkorlátozás, de fővárosi tulajdonú, tartott verseny is bele tartozik a 9-be.
Arról kell beszélni, hogy az utcai futóversenyeket szinte lehetetlen olyan területen megrendezni, ami nem érint fővárosi tulajdonú útvonalat legalább egy kis szakaszon. Ezzel a rendelettel az alulról kezdeményezett bp-i versenyeknek szinte befellegzett, hiszen a 9 verseny többségét elviszik a tájfutók, akik nagyon sok parkot használnak Budapesten kisebb versenyek megrendezésére, és ráadásul évek óta létező rendezvények, így előnyben lesznek az új, kisebb versenyekkel szemben. A szemléletmód pontosan illik a versenysport kontra tömegsport támogatás eddigi irányvonalába.
Az úthasználati díj a versenyek nevezési díjához mérten valóban nem magas, és értem, hogy a felesleges időbeli útfoglalást próbálják visszaszorítani.

A következő lépés a kerékpáros zöldkártya, a bukósisakmatrica, a napszevümveg-hitelesítő hologram, a nordic-walking leszúrási díj, vagy mi lesz?

Egy pár dolgot igazán nem értek, beszélnek arról, hogy a versenyszervezők milyen magas nevezési díjakat szednek, de arról nem, hogy a futóverseny nevezési díját nem fizetheted egészségpénztárra, a vadásztöltényt meg igen.
A másik dolog ami tudatlanságomat mutatja, hogy miért gondolják azt, hogy az utak csak és kizárólag az autósok miatt vannak?!
A harmadik. Ha a közterület politikai célokra bármikor térítésmentesen igénybe vehető, akkor ha megalapítom a FT (futótárs) pártot, kizárólag az egészséges életmód, és a tiszta levegő érdekében, akkor csak be kell jelentenem a 4 órás tüntetést az Andrássy út - alsórakpartok -Parlament útvonalra, és kapok még ingyen rendőri biztosítást is? (persze mindenkin Pártegyenruha lenne, ami megszólalásig hasonlít egy futóruhára, de ez csak látszat..)

No mindegy. A döntés előtti petíció átadáson kb. szum 30 fő vett részt - és én ráadásul vidéki vagyok :)

bitliszbá 2012.04.27. 15:35:35

@ulrik: bocs hogy még 1x leírtam amit te is, de jó rég elkezdtem írni, uh nem láthattam :)

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.04.27. 15:38:13

@bitliszbá: semmi gond :) A többi gondolatoddal is messzemenőkig egyetértek!

Donald Trump 2012.04.27. 15:56:05

@bitliszbá: nem is biztos, hogy nagy hülyeség lenne az FT párt. Nem kevés állami finanszírozást kaphatnánk a működéshez.
Sőt nem is kell pártnak lennünk. Szerintem a tűzoltók és a rendvédelmisek sem fizettek, amikor bohócmaszkban tüntettek a nyugdíjkorhatár változtatás miatt.
Civil szervezetként simán ingyen lehetne egy félmaratonnal tiltakozni a futóadó ellen. Talán csak a frissítőpontok helyét lenne bonyolultabb megszervezni. Rajt-cél zónának ott a margitszigeti futóklub.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2012.04.27. 16:27:02

@bitliszbá: Ha lesz FT P-rt, szóljatok, mert szeretném megalapítani az érdi szervezetet és indulni a választásokon.

Egyébként nem tudom, hogy nem jutott még eszükbe, hogy kéne legyen a futóknál is szavatossági időn belüli elsősegélycsomag, amit a rendőr (sőt, a közterület felügyelő is) ellenőriz. Esetleg defibrillátorral.

bitliszbá 2012.04.27. 16:32:38

@Donald Trump: a rendvédelmisek azért más csoport, ők szabadon garázdálkodhattak több tűzcsap megnyitásával, míg azért minket simán százezrekre büntettek volna ugyanők...

A frissítőpontok új neve személyi hitelesítő állomás lenne...(és a chipek leolvasásával hitelesítjük a tüntetésen résztvevőket, hogy végig részt vettek-e az eseményen)

Heorogrim 2012.04.27. 17:27:52

Ööö... akkor most ha én párszor körbefutom a háztömböt, akkor jön a közterületis, elkéri a lépésszámlálómat, és behajtja az útdíjat, vagy mi?

Zime 2012.04.27. 17:57:32

Mélyebben nem kívánok belemenni, ezért csak annyit, hogy: rohadjon meg az összes gyökér korlátolt politikus zsírmájban!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.04.27. 18:38:52

Az egész sarcolásnál sokkal felháborítóbb, hogy bp polgármester így mer nyilatkozni a futókról és a futóversenyekről:
"Picit zavar, amikor az emberek nem tudnak délben hazamenni ebédelni, mert minden út vasárnap délben le van zárva, amin közlekedni lehet. Mert egyszer, valamikor, fél óra múlva, vagy egy óra múlva 20 ember át fog ott futni 1 perc alatt."

Erre valami sok csillagost szeretnék mondani.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.04.27. 18:41:43

@bitliszbá: @Lemúr Miki: futópárt, teljesen jó ötlet! mi kell hozzá? :)

csétomi 2012.04.27. 19:13:12

@bitliszbá: Zseni vagy!!! Alakítunk egy politikai szervezetet és mostantól kezdve havonta tüntetünk a hátrányosan megkülönböztető adónem ellen futva. Nem transzparensekre írjuk hogy XY takarodj, hanem technikai póló hátára nyomtatjuk, vagy a rajtszámra írjuk. Óriási!! :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.04.27. 20:45:29

Ilyen dolgokon nem szoktak maguktól gondolkodni politikusok. Ez valami hosszútávú mutyi alapja lehet. Most ágyaznak meg valaminek. Elnézést, de az utóbbi két évtizedben fejlődött ki ez a hozzáállásom. :)))

AnonymAlkoholista 2012.04.27. 21:19:51

@bitliszbá: Ezt az FT pártot kérlek fejtsd ki bővebben, érdekel a dolog!

budai úrilány 2012.04.27. 22:18:51

@AnonymAlkoholista: a törvény szerint:

"(4) A társadalmi szervezet alapításához az szükséges, hogy legalább tíz alapító tag a szervezet megalakítását kimondja, alapszabályát megállapítsa, ügyintéző és képviseleti szerveit megválassza."

bitliszbá 2012.04.27. 22:20:55

@AnonymAlkoholista: az előzőt is én írtam, csak a feleségem bennragadt accountjával :)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2012.04.27. 23:10:46

@bitliszbá: Nem is tudom, mire várunk! :)

@rrroka: Ne agitálj, neked már adott a sors egy futópárt! :D

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.04.27. 23:45:13

@BGy: Nahát, éppen nekem is ez jutott az eszembe: itt valaki nagyon kent, vagy nagyon nem kent....

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.04.28. 07:44:05

@BGy: nekem is ez jutott eszembe, hogy ez vmi titkos haditerv része.

@bitliszbá: akkor a tíz ember meg is lenne, van köztünk ügyvéd...?

futomán 2012.04.28. 08:06:58

Zseniális ötlet ez a futópárt és az egyenruha!:) Aki meg kitalálta ezt a rendeletet, az "monnyon" le...:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.04.28. 09:34:45

@futomán: maga a pénz beszedés szerintem a kisebb gond, az egész hozzáállással van a baj. pl: "Tarlós István főpolgármester „folytonos aszfalton rohangálásnak” nevezte az utcai futóversenyeket"
sportgeza.hu/sport/2012/04/27/futoversenyado/

Ez nem normális dolog, ebből úgy tűnik tarlós valami kiskirály, aki egy intéssel betilthatja a futóversenyeket, egy másikkal a sziget fesztivált, az ellentétes politikai rendezvények ellehetetlenítéséhez csak a szemöldökét kell megemelnie, a melegfelvonulás pedig csak egy gúnyos mosoly. A véleményem pedig rohadtul nem számít, mert a szavai szerint csak egy liberális internetes mikiegér vagyok.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2012.04.28. 11:44:01

Az elején még azt hittem, hogy itt valami értelmes szabályozás lesz. Aztán elolvastam Bitliszbá hozzászólását, és megvilágosodtam. :-( Nagyon sajnálom, ha ez így lesz, és a rendelet hatására komolyan korlátozzák a futóversenyek számát, csak hogy Tarlós "úr" vasárnap időben haza érjen ebédre.
Előre az eltespedt, elhízott, lusta, buta tömegekért, akik birka módon követik a VEZÉRT!
Off: 5kor indul az Ingolstadt félmaraton, szorítsatok nekem! :-) A nagy cél lenne a 2óra alatti futás, de a tömeg és az időjárás (30 fok van) miatt elégedett leszek egy 2:10 alattival is.

bitliszbá 2012.04.28. 12:23:20

A Samsungra neveztem egy ügyvédet, megkérdezem tud-e segíteni :)

Dr. Fire 2012.04.28. 19:21:06

„A futóversenyek miatt állandóan lezárják az egész várost, és nem lehet eljutni sehova időben.” Ezt sokszor írják, mondják érvként. Esetleg odaüvöltik a Westendnél, hogy ne maradjunk szurkolás nélkül. Az a baj, ha megfogadnánk a tanácsukat, és elmennénk valami pályára futni tízezren, akkor meg a félreérthető tömegjelenet miatt melegtüntetésnek mondanának bennünket, és meg is vernének minket a nácik.

vora 2012.04.28. 22:44:57

Igazából én találtam ki az egészet, mert a férjem túl sok versenyre nevezett be. Így meg nem veri el a pénzét, és velem is több időt tölt :oP

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.04.29. 09:34:55

@Dr. Fire: volt aki azt mondta erdőbe meg hegyekbe menjünk futni. szerinted átgondolta ezt? tízezer futó + kísérők a természetbe... :D na abból tényleg lenne felhborodás!

@vora: oké, de ez legalább egy érthető ok. :)

FutoBolond 2012.04.30. 17:40:19

asszem, maris tobben vagyunk, mint 10 :)
Ja, es a Winkler Robit közt. elnöknek!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.05.01. 13:16:57

@FutoBolond: nem jó, valaki előbányássza Winkler korábbi radikális ellenvéleményét a városi futóversenyekről és Tarlós keblére öleli. :)

Cs.Csilla 2012.05.01. 15:25:28

Nekem csak az motoszkál pár napja a fejemben, hogy a mai (máj.1.) telefonos cég által szponzorált autós rendezvény is fizet az úthasználatért adót?

Wolf1973 2012.05.01. 17:49:42

@Cs.Csilla:
Igen, érdekes hogy Button bohóckodott 5 percet a belvárosban és le volt emiatt a város zárva, de ez nem probléma.
De 20.000 ezer ember futkorászása (a külföldi látogatók itt tartózkodása több millió ft-ot hoz a városnak), mégis gáz.
Sajnos, megint úgy ülünk a lovon, hogy a segge van előttünk. :-(

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.05.02. 08:55:10

@Cs.Csilla: @Wolf1973: persze, biztos hogy fizettek, vagy ha most nem kellett még, akkor majd fognak, ha futóversenyekre is kell, bár lehet hogy a versenykocsikkal farolgatás az "közlekedésű célú igénybevétel". :D
nem is arról van szó, hogy egyik vagy másik ne legyen (és ne is menjünk el ebbe az irányba, felesleges frakciókat kialakítani), hanem arról, hogy ne lehetetlenítsék el az olyan rendezvényeket, amik végre arról szólnak, hogy a jónép jól érzi magát, nem pedig autóban rohad vörös fejjel.

A rendelet célja nem az, hogy az autósok vasárnap is hazaérjenek ebédre (nem is tudom miért keverte ezt bele Tarlós, illetve tudom, azért hogy vita alakuljon ki, és ez elterelje a figyelmet magáról az alap szituációról, ócska politikus fogás), hanem az hogy bevételt generáljon a fővárosnak. a kérdés inkább csak az, hogy ha emiatt csak egy nagyobb verseny elmarad, és kiesik emiatt jelentős turisztikai bevétel, akkor összességében pozitív lesz-e a számla vagy sem. a legtöbbünk szerint nem, vagyis csak mindenkit felidegesítenek vele, egymásnak ugrik autós és futó (a bringásokat kéne még valahogy belevonni a hangulatkeltésbe, pl kerékpárút-matricát!), a rendezvényszervezők elesnek nagy bevételektől, és nulla eredménye lesz az egésznek.
a kérdés innentől az, miért csinálják mégis?
a) nem látják át
b) átlátják, de leszarják
c) nem is érdekli őket

Cs.Csilla 2012.05.02. 12:03:56

@rrroka: persze én sem azt szeretném, hogy "dögöljön meg a szomszéd tehene is", csak úgy gondolnám igazságosnak, hogy ha nem rendeltetésszerűen használódik az ucca, akkor fizessen a nemcsakszaladgáló is...
vagy túl naív vagyok..... :-D

bitliszbá 2012.05.02. 12:13:04

@rrroka: az ami eddig is mozgatta a városvezetést a gengszterváltás óta. Érdek és ellenérdek. És az erősebb kutya b.szik!

A fővárosnak közvetlen bevétele nincs az itt tartózkodó futótúristákból. Csak a központi költségvetés kapja az ÁFA-t, a szállodák éttermek stb. a kerületeknek fizetik a bevétel utáni adót. A főváros ezzel, és hasonló adókkal csökkentheti a kerületek bevételeit, és terelheti őket az "egy főváros, egy önkormányzat" központosított cél felé. Minél többet gondolkodom ezen, annál inkább azt gondolom, hogy ennek semmi köze a lezárásokhoz, leginkább mocskos eszközként használják fel a futóversenyeket, az önző kis céljaik elérése érdekében. Sajnos ennek olyan, máskor fennen hangoztatott célok is áldozatul esnek, mint az egészséges életmód, a káros anyag kibocsátás.
De itt arról van szó, hogy hagyjuk-e magunkat koncként odavetni kicsinyes marakodásukhoz, vagy nem?!
Meg kellene mutatni, hogy egy szélesebb körű, vagy akár szervezeti összefogással, a kicsinyes és önkényes játékok szabályait nem csak ők írják, és ha emberekkel játszák a játékaikat, akkor azok emberként, és nem birkaként viselkednek.

2012.05.02. 12:19:29

valószínűnek tartom, hogy fizettek a közterület használatért, DE! nem is ez a lényeg, mondhatnám, hogy kit érdekel?

a (ön)kormányzatnak ugye vannak prioritásai, legalábbis elvileg. Tehát nem csak üzleti vállalkozásként működik (a profit maximalizálásra törekedve), hanem bizonyos tevékenységeket támogat, másokat üzleti elven futtat.

Vagyis egy piaci cégtől elkéri a piaci árat (legyen az a voda vagy a cba), míg egy kultúr-rendezvényen, egyházi körmeneten vagy amatőr tömegsport versenyen inkább a támogató oldalon jelenik meg, és azt mondja ez nekem és a társadalomnak is fontos, így ingyen/jelképes áron kapod a helyet (és igen, ha a voda fog olyan rendezvényt csinálni, ami inkább a támogatandó kategóriába esik, akkor majd tőlük sem kell nagy pénzt kérni, míg ha csak egy l'art pour l'art reklám rendezvény, akkor had fizessenek).

Egy komoly cég gond nélkül kicsenget üzleti alapon X misit terület foglalásért egy egész napos reklám rendezvényen, az aprópénz számára, elég megnézni, hogy mibe kerül egy óriás plakát kampány, vagy egy pár másodperces tv spot (és erre nem csak egy klasszikus multi képes, de gondolom az OTP-nek vagy a MOL-nak sem esett volna nehezére kifizetni az összeget).

Egy amatőr sport rendezvényen meg ennek az összegnek a fele/harmada/tizede is agyonvágja a rendezőket, teljesen ellehetetlenítve őket (nem feltétlen a BSI-t de a kisebbeket mindenképpen).

A kérdés tehát szerintem nem az, hogy a futóversenyek egy deklaráltan sport párti (ön)kormányzat esetében miért esnek más elbírálás alá, mint más szívüknek deklaráltan kedves rendezvények...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.05.02. 12:23:37

@bitliszbá: teljesen egyetértek veled, önző célok lehetnek a háttérben (vagy teljes hülyeség) és szeretném hangsúlyozni, hogy ez teljesen független jobb és baloldaltól, mielőtt elkezdődne a libsizés. szólj ha alakul a párt.

@Cs.Csilla: persze úgy igazságos.

2012.05.02. 12:36:52

@viito: oupsz az utolsó mondatba nem kell a nem szó természetesen

bitliszbá 2012.05.02. 12:40:27

@rrroka: teljes mértékben független attól, hogy ki milyen színt választ a politikában. Én speciel a futómezt húzom magamra :) És különben is a futás abszolút semleges mert ugye pont annyi bal mint amennyi jobb...

2012.05.02. 12:49:13

@bitliszbá: na tessék a hozzám hasonló kétballábasokat mindjárt besorolják valahova :D

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.05.02. 14:38:32

@bitliszbá: ez így van, csak szerettem volna megelőzni a skatulyázást. :)

@viito: így van, így van.

Izmi Tom 2012.05.03. 23:38:39

@rrroka: neked már mindegy rrroka, lesz itt sarki fehér róka és vörös róka is :)

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.05.08. 12:14:34

Ilyeneket nyilatkozik a Tarlós? Szép.
Nyugatabbra már 50 éve rájöttek, hogy a civilizációs betegségek kezelése helyett a tömegsport támogatása, a biciklihálózat fejlesztése jobb hosszútávú befektetés, mint kórházakat üzemeltetni. És még az adó/munkaképesség hol van? Ha csak az anyagi oldalát nézzük.
És ez a tokás zsírföldműves ember leszaladgálozza azokat akik megpróbálnak egészségesebben élni.

Igen lehangoló képet fest magáról ez az ember a beszólásai alapján.

Van egyszerűbb megoldás a számára amúgy! Vasárnap délelött még ne menjen le a kocsmába és akkor nincs gond az ebédre hazaéréssel! Mert nem értem honnan sietnek haza a férjek ilyenkor...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.05.08. 12:21:23

@Joe.: templomból. tehát ezek a vasárnapi szaladgálók akadályozzák a magyar történelmi egyház követőinek hitgyakorlását is... :/

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása