Hogyan pihenjünk rá a hétvégi versenyre?

2012.09.05. 09:00 szasza75

Múlt héten csütörtökön az egyik ismerősömmel, Helgával futottam 4 x 2 km-t. A sziget Budai oldalát szemeltük ki edzőhelyül, az Árpád-hídtól kezdtük: oda-vissza-oda vissza. Már a tömeggel egy irányba való futás is okozott némi haladási problémát, de a tömeggel való szembe futásunk, minden eddigi elképzelésemet felülmúlta. Én még ennyi embert egy időben szaladni, biciklizni, bringózni, görkorizni soha nem láttam. Mindenki, legalábbis a futók, a NIKE félmaratonra készülnek?

1.jpg

Csak reménykedni tudok, hogy a múlt hetihez hasonló futóláz erre a hétre kissé alábbhagy. Hiszem, hogy a verseny előtti erős edzés, főleg nem túl gyakorlott futóknál, a versenyen teljesítmény csökkenéshez vezethet. Majdnem olyan rossz, mintha a versenyere edzetlenül állunk oda. Talán a legrosszabb az a verzió, amikor egy versenyre nem készülünk fel rendesen és a versenyt megelőző két hétben tűzoltás jelleggel be akarjuk pótolni az elmúlt 3 hónap edzetlenségét. Szerintem ez így nem megy. A verseny hetének a testi és mentális ráhangolódásról, rápihenésről kell szólnia.

2.jpg

Én ugyan hétvégén "vélhetően" nem futok a NIKE félmaratonon, helyette szombat hajnali 3:00-kor elstartolok egy lengyel hegyes-völgyes hosszabb távú futóversenyen. Persze ráhangolódnom nekem is kell, meg valójában erre a versenyre igazán felkészülni sem lehet. Ez a hetem kb. így néz ki:

  • Hétfő könnyű 5.3 km
  • Kedd bemelegítés, pár repülő, (esetleg néhány lendületesebb 500-1000 méter), masszázs
  • Szerda könnyű 9 km (HHH)
  • Csütörtök reggel melegvizes gyógyfürdő, könnyű 5-8 km, benne pár lendületesebb 100-200 méter
  • Péntek pihenő
  • Szombat verseny

A hetet kiegészíti nagon sok nyújtás, lazítás.

Ha félmaratont futnék, hasonló lenne a hetem, annyi különbséggel, hogy a kedd egyenletes 5-8 km lenne a tervezett versenytempóban, illetve a szerdai HHH inkább síkon menne, szombaton pedig kicsit átmozgatnék (max 5 kili benne pár kili kis repülővel keigészítve).

4 komment

Címkék: tippek edzésterv felkészülés

A bejegyzés trackback címe:

http://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr334753881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

csétomi 2012.09.05. 11:37:54

Ja. A könnyű HHH meg is volt :D

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2012.09.05. 14:09:02

@csétomi: ja :-) Kár volt Zabarival összefutni :-) emelkedővel együtt 4,5 km 23 perc :-) aztán már nem nyomtuk, de így is 46 perc lett.

p4o5k0 2012.09.05. 20:45:25

100km / 4400m D+

már várjuk a beszámolót!

GOOOOOOOOOOO for UTMB!!!!!!!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

  • Fliegler Anett: Szia! Nem tudom él e az oldal még, de esetleg meg tudod írni a mester elérhetőségét? Nagyon köszön... (2017.10.20. 08:16) A gerinckezelésem története
  • jorosz5: @BGy: gajra... (2017.10.19. 22:42) Futás 140 alatti pulzussal
  • himmelhergott: @domel: az előző bejegyzésem neked szól (2017.09.08. 11:15) Szmog felett
  • leo4634: Tisztelt, Monspart Sarolta! Kérem ha lehetséges segítsen! Egyedül élek,nyugdijas vagyok.2017. j... (2017.07.25. 12:34) Interjú Saci nénivel (bemelegítés)
  • Kantorandy: Olyan jó olvasni ezeket a commokat, de én még csak kacérkodom a gondolattal. Már eljutottam oda, h... (2017.05.13. 17:59) Átálltam