Hogyan pihenjünk rá a hétvégi versenyre?

2012.09.05. 09:00 szasza75

Múlt héten csütörtökön az egyik ismerősömmel, Helgával futottam 4 x 2 km-t. A sziget Budai oldalát szemeltük ki edzőhelyül, az Árpád-hídtól kezdtük: oda-vissza-oda vissza. Már a tömeggel egy irányba való futás is okozott némi haladási problémát, de a tömeggel való szembe futásunk, minden eddigi elképzelésemet felülmúlta. Én még ennyi embert egy időben szaladni, biciklizni, bringózni, görkorizni soha nem láttam. Mindenki, legalábbis a futók, a NIKE félmaratonra készülnek?

1.jpg

Csak reménykedni tudok, hogy a múlt hetihez hasonló futóláz erre a hétre kissé alábbhagy. Hiszem, hogy a verseny előtti erős edzés, főleg nem túl gyakorlott futóknál, a versenyen teljesítmény csökkenéshez vezethet. Majdnem olyan rossz, mintha a versenyere edzetlenül állunk oda. Talán a legrosszabb az a verzió, amikor egy versenyre nem készülünk fel rendesen és a versenyt megelőző két hétben tűzoltás jelleggel be akarjuk pótolni az elmúlt 3 hónap edzetlenségét. Szerintem ez így nem megy. A verseny hetének a testi és mentális ráhangolódásról, rápihenésről kell szólnia.

2.jpg

Én ugyan hétvégén "vélhetően" nem futok a NIKE félmaratonon, helyette szombat hajnali 3:00-kor elstartolok egy lengyel hegyes-völgyes hosszabb távú futóversenyen. Persze ráhangolódnom nekem is kell, meg valójában erre a versenyre igazán felkészülni sem lehet. Ez a hetem kb. így néz ki:

  • Hétfő könnyű 5.3 km
  • Kedd bemelegítés, pár repülő, (esetleg néhány lendületesebb 500-1000 méter), masszázs
  • Szerda könnyű 9 km (HHH)
  • Csütörtök reggel melegvizes gyógyfürdő, könnyű 5-8 km, benne pár lendületesebb 100-200 méter
  • Péntek pihenő
  • Szombat verseny

A hetet kiegészíti nagon sok nyújtás, lazítás.

Ha félmaratont futnék, hasonló lenne a hetem, annyi különbséggel, hogy a kedd egyenletes 5-8 km lenne a tervezett versenytempóban, illetve a szerdai HHH inkább síkon menne, szombaton pedig kicsit átmozgatnék (max 5 kili benne pár kili kis repülővel keigészítve).

4 komment

Címkék: tippek edzésterv felkészülés

A bejegyzés trackback címe:

http://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr654753881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

csétomi 2012.09.05. 11:37:54

Ja. A könnyű HHH meg is volt :D

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2012.09.05. 14:09:02

@csétomi: ja :-) Kár volt Zabarival összefutni :-) emelkedővel együtt 4,5 km 23 perc :-) aztán már nem nyomtuk, de így is 46 perc lett.

p4o5k0 2012.09.05. 20:45:25

100km / 4400m D+

már várjuk a beszámolót!

GOOOOOOOOOOO for UTMB!!!!!!!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

  • enne mi?: @domel: Esetleg Asics? Illetve én még nem próbáltam, de a Hoka állítólag nagyon puha. (Az Air Max-... (2017.03.18. 13:10) Szmog felett
  • Szuflavéder: @mrnyzltn: persze, küldöm privátban. (2017.03.01. 21:42) A gerinckezelésem története
  • magasvalag: Sziasztok! Látom,hogy régiek a bejegyzések,de megpróbálom :-) Az én zsírégető pulzusom 140 körül v... (2017.01.27. 20:57) Fartlek próbám
  • Egyallampolgar: Olvassa ezt most valaki? Az aktuális kép alapján a János-hegy jó lehet. (2017.01.23. 16:00) Hol futtok szmogban?
  • Bathó Ágnes: Sajnos nekem is fáj a derekam,nem bírom abbahagyni a futást.Mit ajánlatok?Lehet futni vagy nem? Mi... (2017.01.16. 13:44) Futni (vagy nem futni) gerincproblémával