Futás 140 alatti pulzussal

2012.10.18. 08:01 mgergoo

Javában zajlik a harcom a 140-es számmal. Valahogy alatta kellene maradna, elég nehezen megy, de kezdjük az elején.

Olivér a laktátküszöb alapján számolja ki azokat a pulzustartományokat, amelyeket később használunk. Kicsit féltem, hogy újra testközelbe kerülök egy tűvel, de szerencsémre Olivér elfogadta a tavalyi Cardio Controlos vizsgálatom eredményét kiindulási alapnak. Első körben megírtam, hogy mikor tudok/akarok futni:

Hétfő: pihenőnap
Kedd délelőtt: munkába be 7,5 km
Kedd délután: munkából haza 7,5 km
Szerda délelőtt: munkába be 7,5 km
Szerda délután: munkából haza 7,5 km
Csütörtök délelőtt: munkába be 7,5 km
Csütörtök délután: DK Team edzés, egy szigetkör
Péntek délelőtt: munkába be 7,5 km
Péntek délután: munkából haza 7,5 km
Szombat: pihenőnap
Vasárnap: bármennyit bárhova

Erre épülve kaptam meg a heti edzéstervemet. 

Megbeszéltük a célokat, elmondtam, hogy nekem nagyságrendileg nekem teljesen mindegy, hogy mit tüzünk ki, Olivér szerint ennyi futással lehet jövőre a maratont szépíteni, egyet tavasszal, egyet ősszel, de jól illeszkedhetnek az edzéstervbe a félmaratonok is. (Persze szerintem közel sem annyi mint idén, a nyáron kicsit elrúgtam a pöttyöst.)

140.jpg

Annyira személyre szabott ez a módszer, hogy mindenképpen egyéni adottságok szerint kell a pulzustartományokat beállítani, így a pontos edzéstervemet nem osztanám meg. Az edzésterv egyébként vasárnapra hosszú futást írt elő, így nagyságrendileg heti 10 óra a futásidő, ami a mostani négy futásom tapasztalata alapján valahol heti 70-75 km lesz. 

A lényeg, hogy nekem a 130-140 közötti céltartományt kellene ezen a héten tartanom és ez egyelőre folyamatos elfoglaltságot biztosít a futás alatt. Folyamatosan figyelem az órát, amikor kicsit is, akár csak másodpercekre elkap a hév, már rezeg is Eszti a karomon, hogy lassítsak. Nem könnyű határon belül maradni, de azért sikerül. És futok. Olivér mondta, hogy nem biztos, hogy futni tudok majd ezzel a pulzussal, de szerencsére futok. A gyalogláshoz azért sokkal korábban kellene felkelnem reggel, hogy beérjek a munkába, így is 20 perccel korábban kell indulnom.

Az eddigi négy futásom adatai:

Sokan panaszkodnak arra, hogy kibírhatatlan a PK alapú edzések első időszaka a lassú futás/gyaloglás miatt. Én valahogy élvezem ezt a lassú tempót, talán mert már futottam ilyen tempóban, amikor kövér(ebb) voltam. Persze akkor még nem is tudtam volna gyorsabban, most viszont nosztalgiázok és vissza is jött valami abból a nyugodt, önfeledt hangulatból. 

Kihagyom a kávékat is és megnézem, az mennyit befolyásol.

23 komment

Címkék: futás edzésterv laktát

A bejegyzés trackback címe:

http://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr94855299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

T@Z 2012.10.19. 11:46:02

A végén még te is úgy jársz majd mint Szilvi, és elalszol futás közben. :) Jó lesz ez, jó kezekben vagy.

HelloJozsi 2012.10.19. 12:12:35

Hehe.. 140.... Nekem akkor ennyi, mikor alszom :)
Kávé nélkül meg nem tud elindulni a reggel... Már ha érted hogy mondom :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.19. 15:55:40

Én qrva sok kávét iszom, így az 5.40-5.50-es ezrekhez van 140-es pulzusom. A kávé frissen darált és kotyogón főzött, tehát nem valami szutyok. Eddig nem szólt az orvosom, hogy szar az EKG-m. Na, abbahagyom, mert zsibbad a bal karom. :)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.10.19. 20:20:37

@BGy: Azóta megtörtént a próba, ha lehet még nehezebb volt tartania pulzust kávé nélkül. Nagyon érdekes, mert az első kilométeren vagy össze-vissza ver a szívem, vagy a pulzuspánt érzékelőnek kell egy kis bemelegedés. Olyanok értékek vannak, hogy 125-152-128-165 mondjuk ugyanabban a tempóban 10 másodperc alatt...

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.19. 20:59:32

@mgergoo: szerintem az érzékelő kezd gallyra menni. Egy időben nálam is össze-vissza mért az első 1 km-en, aztán véletlenül elhagytam és az új pánt már nem csinálta ezt. Az első ilyen után otthon rá is raktam magam egy EKG-ra, mert beszartam rendesen.

eLzsÉ 2012.10.19. 22:33:03

@mgergoo:

Most akkor edzőt váltottál?
Miért?

A pulzus pántot én konkrétan be szoktam áztatni a csapba, amíg teszek-veszek, magamra aggatom az összes szart, addig szépen átázik és akkor jól mér.

Megjegyzem, felháborítónak tartom, hogy egy Polar óránál a garancia ugyan két év, de a kiegészítőkre csak fél év és a pánt is ilyen, pedig anélkül az óra az eredeti funkcióját nem képes ellátni, értsd: nem méri a pulzust.
És egy pántom éppen fél év alatt ment tönkre, szerencsére pár nappal még benne voltam az időben, cserélték is, egyébként 7.000 Ft.
Ez mégis milyen?

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.10.19. 23:09:02

@eLzsÉ: nekem garminom van, eddig nem tapasztaltam ilyet. Megpróbálok egy elemcserét szerintem.

Daró 2012.10.20. 09:27:43

Jaj ez egy érdekes téma, én is próbáltam tartani a pulzust egy ideig, de jelentősen csökkent az élvezeti érték. Azóta leszarom :-)
Ellenben azt én is észrevettem, hogy serkentőkkel lényegesen jobban teljesítek. Most futás előtt egy kávé, meg 1000ug l-carnitine a menő. Ez szerintetek nem gáz? Alapból magas a vérnyomim, de a kávétól nem tiltottak el, sőt... és mióta futok, a vérnyomás mintha rendeződne.
Következő kérdés: sajnos csak városban tudok futni (éjjelre a debreceni futópályák bezárnak) de kb egy hónapja elkezdett fájni a jobb térdem meg a bal csípőm. Nem vészes, de tempós futást nem enged. Mit ajánlanátok?
Adalék: jelentős túlsújom van, 178 cs 108 kg, most kb 2 naponta futok, erőlködés nélkül 7-10 km-ket, 40-60 perc.

Kedves Pali bácsi, kérem segítsen, különben öngyilkos leszek! :-D

rhubarbjelly 2012.10.20. 09:56:15

Most cseréltem Polar pántot, olyanokat mért futás közben, hogy NULLA, utána hirtelen 180, utána kiakadt és 173-as pulzuson csipogott veszettül, pedig már sétáltam és gondolkodtam, hogy hívjam-e a mentőket :-D Az új pánt azóta jól mér.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.20. 10:22:18

Röhögni fogtok, de a Polar csecspánt hülyeségei miatt mentem már be kardiológiai sürgősségre. Mivel az enyém eltárolja a szívösszehúzódások közötti időt is, megijedtem a grafikontól. :) Ez több napon keresztül. Ha előre akartok kerülni az ellátásnál, azt kell mondani, zsibbad a bal karod és mellkasszorításod van. Fél perc múlva már vizsgálnak. Nem volt semmi baja a szívemnek, a véremben sem mutatták ki az infarktus markereket. Ebédszünetben elintéztem. :)))

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.10.20. 11:16:00

@mgergoo: @BGy: Én megkérdeztem Olit, hogy ha azt látom az órámon, hogy max pulzus 235 (volt már ilyen), akkor meg kell e ijedni. Azt hogy nem, előfordul, hogy a mérő fals jelet küld. Egyébként Garminom van, szóval nem valami gagyi. Az én laktát küszöböm 175-180-nál van, szóval nekem nem lassítanom, hanem gyorsítanom kell, mert ez eddigi 150-es pulzus zónában futva nem fejlődök olyan ütemben, ahogy fejlődhetnék. Rég kaptam már ilyen jó híreket:) Éljen Oli!

Nakhchivan 2012.10.20. 11:18:30

Nem villanyvezeték alatt bolondul meg? Az indokolt lehet.
Alacsony pulzusú, de élvezhető tempójú futásra valamennyire megoldás a lejtő.

cindbl 2012.10.20. 21:53:02

ez ismert hiba a garminoknal, az elso par percben, amig at nem nedvesedik, siman ugral. az enyem is csinalja, 125-152-130 :) utalom, mert altalaban ezt a tusket jelzi max pulzusnak.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.21. 08:54:09

Ha belegondolok, hogy egy alap EKG felvételező (EKG Holter) 300-400 rugónál kezdődik, a mi 30-80 ezer forintos óráinktól ez egészen elfogadható eredmény. Már gondoltam rá, hogy futnom kellene egy ilyen drágább cuccal, csak félek, hogy valami kiderül, úgyhogy inkább nem. :)))

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2012.10.21. 09:46:25

@mgergoo: Vizezni vagy zselézni az övön belül azokat a műanyag vackokat a mérő két oldalán. Jó lesz ez, 1 hónap múlva 7 perc körüli kilométereket fogsz futni simán :) Aztán még jobbat. 1 hónappal előtted vagyok, majd beszámolok rendszeresen :)

@Daró: édesgyökérkivonat is jó (medvecukorka, mér amelyikben, licorice). Az is elvileg viszi fel egy picit a pulzust, de megfigyeltem, hogy ha este eszem, másnap gyorsabb vagyok :)

cindbl 2012.10.21. 20:57:52

@cindbl: ma pl az elso masfel percben mutatott az oram 165 koruli pulzust, majd visszaugrott szepen a kivant 135-re :) pedig en szoktam vizezni az erzekeloket. utana mar semmi baj nem volt, de azert utalom ;)

VO2max 2012.10.23. 07:09:20

@cindbl: Megnyugvással látom, hogy másnak is van ilyen problémája... már én is gondolkodtam kardiológuson az élettel összeegyezhetetlen értékek miatt.Nekem a Suuntom csinálja, de ott is a pánt a ludas. Egyszerre két órával is próbáltam ugyanazt a jelet venni, takkra egy értéket mutattak, de mikor (kizárólag) az edzés elején elvesztették a fonalat 20-40 mp-re, az egyik 186-at, a másik 174-et mutatott, utána megint azonosak voltak az értékek. Pántcsere, EKG zselé, vagy triatlon, ott úgyis úszás az első.

cindbl 2012.10.23. 08:32:40

@VO2max: garmin is suunto cuccokat hasznal, ha jol tudom :) mondjuk bennem fel sem merult, hogy velem van a gond :)

VO2max 2012.10.23. 17:05:51

@cindbl: Ááá, persze bennem sem, de tudod, biztos, ami biztos, egy szívkatéterezés sohasem árthat... :)

Gyűrött Papír 2012.10.24. 01:02:26

@Gergő
"Annyira személyre szabott ez a módszer, hogy [...]nem osztanám meg."

Akkor viszont vond vissza a kardió mérés eredményét, ne oszd meg azt se, hogy milyen pulzustartományban kell futnod és a futásaidat se, nehogy a távot és időt kilessük belőle :))))

Most komolyan! Ha az edző kérte, hogy ne legyen publikus, akkor persze helyes is, de nem látom mi olyan lehet benne, amiből másnak előnye/kára lenne.
Ismétlem, hacsak nem sérül emiatt az edző "know-how"-ja.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.24. 17:12:33

@Gyűrött Papír: Olivér nem társadalmi munkában végzi a felkészítést, gondolom ezért nem lesz publikus minden eleme. :)

Gyűrött Papír 2012.11.02. 20:00:40

@mgergoo
Okt 28-i alapján 6.25/km@128!?

Vécsei Mónika 2017.06.04. 18:51:45

Szia, látom elég régiek a bejegyzések.. Meddig jutottál a pulzus alapú futással? Érdekelnének a fejlemények...

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

  • leo4634: Tisztelt, Monspart Sarolta! Kérem ha lehetséges segítsen! Egyedül élek,nyugdijas vagyok.2017. j... (2017.07.25. 12:34) Interjú Saci nénivel (bemelegítés)
  • Gyűrött Papír: Időről időre reménykedve benézek, de semmi élet. :( (2017.07.22. 20:12) Szmog felett
  • Vécsei Mónika: Szia, látom elég régiek a bejegyzések.. Meddig jutottál a pulzus alapú futással? Érdekelnének a fe... (2017.06.04. 18:51) Futás 140 alatti pulzussal
  • Kantorandy: Olyan jó olvasni ezeket a commokat, de én még csak kacérkodom a gondolattal. Már eljutottam oda, h... (2017.05.13. 17:59) Átálltam
  • Szuflavéder: @mrnyzltn: persze, küldöm privátban. (2017.03.01. 21:42) A gerinckezelésem története