Felkészülés szénhidrátfeltöltéssel

2012.11.05. 09:14 szasza75

Október 26-án reggel az egyik barátommal futottunk egy klasszikus, 13,8 km-es kört (a futás részletei).

Péter ügyes fiú, nagyon jól mozgott. Meg is kérdeztem tőle, mi a titok. Azt mondta, nyár végétől lepattant róla 8 kiló. (Megjegyzem, amúgy sem volt túl "vastag".) Kérdésemre el is mondta aztán, hogy mi volt súlyveszteség forrása: a tudatos táplálkozás és persze némi mozgás is.

Az elgondolkodtató futás után nagy elhatározásra jutottam. Ha erre nem is vagyok képes, a Piros 85 futóversenyig kipróbálom a népi hiedelem szerinti "szénhidrátfeltöltéses" felkészülési módszert. 

A felkészülés lényege, hogy a verseny előtti 3-5 napon megvonjuk magunktól a szénhidrátot, ily módon kiürítjük a raktárainkat, aztán a versenyt megelőző két napon feltöltjük a raktárainkat. Ezzel biztosítjuk a futásunkhoz szükséges üzemanyagot.

Az elmélet pontos kivitelezését hétfőre időzítettem.

Az elmélet működőképességének bizonyításához gyakorlatilag meg kellett változtatnom az addigi táplálkozásomat. Ez egész jól sikerült a reggeliig. Az irodába menet útba ejtettem egy pékséget és bizony, nem is annyira egyértelmű, hogy mit vegyen az ember a pékségnél, ami nem tartalmaz szénhidrátot. Valami minimál pékárút bekaptam, úgy is az ebédnél domborodik ki a visszafogott szénhidrátbevitel. Kegyesen lemondtam az ebéd után desszertről. Délután kitaláltam, hogy hozok a kollégáknak csokit, biztos örülnek neki. (Örültek.) Nem értették, miért egy fél táblán kellett osztozkodniuk, de az egyik kollégám kedvességem viszonzásául berendelt egy palacsinta adagot. Ennek nem bírtam ellenállni. Este laza vacsi, majd nyugtáztam, hogy ez a nap nem úgy jött össze ahogy terveztem, de a keddi nap az teljesen más lesz.

Nem is raktam a kávéba cukrot. Délutánra viszont megint felborult a rendszer. 100 gr-os mézes diós csokit fedeztem fel az egyik bolt pultján, amit gyakorlatilag a 300 méterre levő irodába menet feléig bevertem. Nem sorolom. A szerdai nap volt a legdrámaibb. Reggelire a kedvenc francia pékségem pisztáciás termékét kóstoltam meg, majd egy kiadós vörösboros gombás-marharagu tarhonyával ebéd után az egyik búcsúzó kolléga házi tortát hozott, amíg az új kolléga házi csokis sütivel kedveskedett. Jó belépő, nem mondom!

Eltelt a szerda és az esti számvetésnél arra jutottam, hogy a héten többet nem kockáztatok, csütörtök-péntek a feltöltés időszaka. És ha mást nem ezt legalább tisztességesen végigcsinálom, a cél érdekében. Az elméleteket meg hagyjuk.

IMG_3414.jpg

A megvonás után a péntek-szombat-vasárnapi napokon nem voltam könyörületes önmagammal és kihasználtam az utolsó kellemes őszi napok melegét. Ettem fagyit, sütit, ittam sört, gyakorlatilag mindent elpusztítottam ami elém került.

Így indultam neki a Piros 85-nek.

10 komment

Címkék: elmélet szénhidrát feltöltés

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr804884247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2012.11.05. 10:27:52

Én fogytam a nyári és őszi időszakban 6 kilót amit még télen és tavasszal szedtem össze. Nem igazán figyelek a súlyomra, csak sokan mondták, hogy vékony vagyok. Tavaly hasonló intervallumban mozgott a súlyom, lehet ez az évszakos ingadozás a normális?

A szénhidrátfeltöltés jegyében péntek délben péksüteményt ebédeltem amit a Daubnerben vásárolt tortaszeletekkel koronáztam meg. Vacsorára 28 centis pizza és egy korsó búzasör csúszott le.

Nem tudom mennyit ért az extra szénhidrát bevitelem, de a Piros 85-öt jól sikerült teljesítenem. A frissítőállomásokon a nagyokra hallgatva hagytam, hogy a kezem irányítson. :) Néha ropit és almát, máskor csokit és sajtot ettem.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.11.05. 12:45:31

van hogy órákig kibírom szénhidrát bevitel nélkül... :) a legjobb a versenyek előtt, hogy lehet még több sütit és csokit enni. :D

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2012.11.05. 15:18:43

Remekül! A leghosszabb túrám a tavalyi Piros 65 volt. Ennek a Dömösig tartó szakaszát futottam meg. Ezek fényében vágtam bele a P85-be.
Előzetes terv alapján 5 óra alatt akartam felérni Dobogókőre ami percre pontosan megvalósult. Az első 21kili 2:20 körüli lett és Dömösre 3:20-30 között érkezte meg. Dobogókő után a tempót sikerült megtartani, féltem, hogy belassulok. Legnagyobb meglepetésemre még Jánoshegy után is sikerült tempósan futnom és ott már kiélveztem a hazai pálya előnyét is. Szóval kellemes volt. Tegnap alig tudtam járni, állandóan fájt valami, de ma már egész jól tudok járkálni. :D Holnapra már jöhet a panoráma kör. :D

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2012.11.05. 15:20:27

@szasza75: Neked hogy ment? :)
Kellett ködben futnod? Nagykovácsi környékén minket az kicsit hátráltatott.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2012.11.05. 17:12:04

@Raиdoм_: nekem egész jól. 9:18 lett a vége, részletesebben majd egy következő posztban lesz szó róla!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2012.11.05. 17:13:52

@Raиdoм_: Én Makkosmária előtt kapcsoltam fel a fejlámpát és ugyan volt köd, de elég minimális. Nem igazán zavart.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2012.11.05. 17:15:57

@szasza75: Gyorsulni kell basszus. :D Nem jó sokat sötétben menni...

Dömösön beszóltak, hogy nem vagyunk normálisak, mert ennyit futva teszünk meg. Erre csak azt mondtam, hogy így kevesebbet vagyok kinn a hidegben és gyorsabban letudom a távot. :D

spiderbond 2012.11.05. 19:27:50

Komolyan nem értem ez valami vicc, amit fehérek nem értenek? A bejegyzés arról szól, hogy miként lett nem betartva a korábban tett ígéret.
Ilyen történetekkel nálunk tele van a padlás, sem hírértéke sem tanulsága nincs.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása