Sport headset futáshoz

2013.06.24. 09:50 angelday

Sallai András olvasótól kaptuk mailben ezt a tippet. Futáshoz is használható, Bluetooth alapú headset a Jabrától:

jabra_headset.jpg

Szépen néz ki és nem kell összekötni a futáshoz használt egységgel, tehát akit zavar a felesleges, zsebbe tartó zsinór, jó választás lehet, a termék honlapja erre. Magyarországon a vezetékes modellt a kereskedők 12-15 ezer bruttóért adják, forgalmazók listája itt. (Ez nem azonos a Bluetooth változattal, aminek az ára 25 körül mozog!)

Én a magam részéről az Apple In-Ear headsettel futok, küzdök is a zsinórral. Bár most a nagyobb bajom az iPhone, amiben Nike+ App méri a futásaimat – sokkal jobban örülnék, ha nem kéne magammal vinnem a telefont sportoláshoz. Gondolkodtam a Nike Sportwatch GPS órán is, de azon meg nincs térkép, időnként szükségem van rá, amikor csak joyride-olgatok különösebb terv, vagy cél nélkül. A térképen remekül meg lehet becsülni a hátralevő km-ek mennyiségét.

Van esetleg valakinek tapasztalata a Jabrával? Milyen üzemidőt bír egy feltöltéssel?

27 komment

Címkék: kütyü jabra sportwatch

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr725375380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sallaister 2013.06.24. 10:08:30

Igen, szóval én kb. egy éve vásároltam meg ezt, korrekt módon érkezett, 3-5 munkanapon belül, bontott csomagolással,mert ugye közvetlenül Amerikából hozatják és a hálózati töltőt ki kell cserélni az Európai szabványra.
Tapasztalatom vele,hogy kb 10 óra, folyamatos kapcsolatot bír, de érdemes már a futás előtt a töltőre tenni 2 órával.
A Bluetooth technológia által adódott problémák azért fentállnak, néha szaggat a jel, de megfelelő távolság esetén 'jel-adó' és a 'Jabra' között, ez a jelenség nem sűrűn jön elő.
Egyébként nekem stabilan jön a jel: iPod Touch, Nokia és BB mobil eszközökkel is próbáltam.
Mivel a jelfogo a Jabra ban a jobb oldali részben található, ezért érdemes a készüléket (jel-adót) is a jobb oldalon elhelyezni, a kisebb árnyékolás érdekében (ehhez adnak felkarra erősíthető, tépőzáras tokot is,vagy a jobb csipőn felakasztani).
Összegezve: 1-2 óra futáshoz nekem elegendő volt, azt várta, amire számítottam. Néha 2x is fel kell ismertetni,hogy van készülék a közelben, de utána stabilan tartja a kommunikációt.
Ajánlani tudom.

sallaister 2013.06.24. 10:12:39

Még hozzá tenném,hogy kényelmes a használata és azt hiszem 3-4 különböző formájú 'végeket' kapunk a készülékhez, a különböző formájú emberi fülekhez.
Az,hogy nincs zsinór, nincs mi 'leránduljon' mozgás közben, kifejezetten szabadabb érzést ad.

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.06.24. 10:13:25

Nem szívesen teszek semmit a fejemre, ami 1-2 óráig nyomja a 2,45 MHz-es jelet centikre az agyamtól. Lokális melegedést okoz, amiről egyelőre nem tudják, hogy előnyös-e az agynak. Vagy inkább hátrányos.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2013.06.24. 10:26:46

Szerintem érdemesebb lehet beruházni a Sony unplugged (lehet, hogy nem ez a neve, NWZ valami) nevű fülesére, árban hasonló és tudod függetleníteni magad a lejátszó hordozástól is.

mitro 2013.06.24. 11:36:52

A magyar forgalmazók listájánál a vezetékes változat van! Gyanús volt, hogy a Jabránál 99.99 dollár, magyarul meg 12-15 ezer forint.

A bluetoothos változatot itthon 24 ezerért láttam.

angelday 2013.06.24. 13:04:34

@mitro: ebben van valami, javítottam is a posztot!

Máriusz Kovács 2013.06.24. 14:16:34

Én Sony NWZ-vel futok évek óta. Ez egy headsethez hasonló mp3 lejátszó, így semmilyen más egységet nem kell magaddal cipelned. 4GB tárhely és 8-12 óra üzemidő elég a hosszabb futásokhoz is. Hátránya, hogy mivel nincs grafikus kijelzője fejből kell tudnod a tracklistet illetve nincs hangszínszabályozás.

spiderbond 2013.06.24. 21:37:24

"Én a magam részéről az Apple In-Ear headsettel futok..."

Aha.. már értem miért nyavalyogsz ennyit a sérülésekkel. Próbáld meg a lábaddal, jobban fog menni. :)

Próbáltál már kütyük nélkül futni, a futása és magadra figyelve?

ThufirHawat 2013.06.25. 10:21:45

Minek a zene? Az a heti 5-7 óra, amit futással töltök, az egyetlen lehetőségem, hogy csak magamra figyeljek, hogy csak a saját gondolataimat hallgassam.

A GPS/térkép témakörhöz pedig csak annyit, hogy szerintem kicsit túllépsz az ésszerűség határán, amikor térképes kütyüre vágysz az 5k-s futásaidhoz. Vegyél valami neked tetsző GPS órát (a Nike nekem fél évet sem bírt ki), és kakukk. A tempó és a távolság helyett pedig, amire a Nike rendszer fókuszál, menj rá a szívritmusra és a lépésszámra. Csak hogy fejlődj is már valami végre...

nagykrisz_2 2013.06.25. 15:32:42

én speciális futófülhallgató, térképes-szívritmusos óra, futószemüveg, kompressziós rövidnadrág + térdzokni, energiazselévél, szívószálas frissítővel + vízálló széldzsekivel teli futóhátizsák nélkül már a wc-re sem megyek.

2013.06.25. 17:26:08

@nagykrisz_2: helyes! ha nem néz ki az ember legalább így, akkor nem is igazi futó, csak afféle hobbi kocogó:

www.hortjeom.net/wp-content/uploads/2013/04/moderne-loper.jpg

ui bár zene lejátszója pont nincs a képen lévő loosernek :P

klarno 2013.06.25. 21:49:48

Ez a cikk most miről szól? Komolyan, vannak mondatok, amiket nyelvtanilag sem tudok értelmezni, pl. mi az a vezetékes kereskedő? Kár ilyen szinvonaltalan sz@rt kitenni az oldalra, ahova egyébként minden nap feljövök, hogy valami jót olvassak. Tessék törölni!

Pepinke 2013.06.25. 23:00:04

@ThufirHawat: öreg hiba, ha az ember azt tartja érvényesnek másokra nézve, amit saját magára.
Nem vagyunk egyformák a legtöbb dologban, így futásban sem.
A Nike a sok kütyüjével sok embert vonzott be a tömegsportba, amiért dícséret jár.
Én személy szerint nem sokat fejlődök, pedig rendszeresen futok egy ideje, mégsem értem még el az 5 km-et sem. De nem is zavar, ennyi elég is nekem.
Ráadásul használom a Nike+ rendszert.
Remélem nem baj!
Ugye megengeded?
(Még zenét is hallgatok! A szemét! :) )

angelday 2013.06.26. 00:07:55

@klarno: színtiszta elírás! Javítva: "Magyarországon a vezetékes modellt a kereskedők 12-15 ezer bruttóért adják …"

Gyűrött Papír 2013.06.26. 09:56:09

@klarno: Én azt hittem, hogy a vezetékes kereskedő az, aki csak webshopot üzemeltet, boltja nincs. :))

ThufirHawat 2013.06.26. 13:56:44

@Pepinke: Amikor azt írtam, hogy "szerintem", akkor azt úgy értettem, hogy ez az én véleményem. A Tiéd más. Oké. Nekem ezzel nincs semmi bajom, és én kérek elnézést, hogy elmondtam a sajátom.

Pepinke 2013.06.26. 13:59:34

@ThufirHawat: a "szerintem" rendben is van, csak egy kicsit kioktatós és bunker lett a komment.
Tőlem nem kell elnézést kérned...
:)

ThufirHawat 2013.06.26. 14:47:31

@Pepinke:
Angelday fejlődni próbál (ellentétben veled, mint elmondtad), de nem megy neki. Minden hónapban kapunk tőle egy "itt fáj, ott fáj" posztot. Erre természetesen minden hónapban megkapja, hogy (1) tanuljon meg szabályosan futni, szarja le a távolságot és a tempót (2) ha ez megy, kezdjen el hosszú időket alacsony pulzuson futni, szarja le a tempót (3) és ha már tud sokat futni, csak akkor kezdjen el gyorsulni, pulzust emelni.
Mivel mindez már sokszor, sokféleképpen elhangzott, így kicsit idegesítő hallani, hogy térképre van SZÜKSÉGE. Nem. Nincs.
Ha új kütyüre vágyik (és ki nem?), akkor praktikusabb volna azokra a funkciókra koncentrálnia, amik segítik a fejlődésben. A Nike+ sajnos nem ilyen. Jó esetben csak naplózza a futásaidat (ez volnál Te, ha jól értettem a hozzászólásod), rossz esetben (ez angelday) arra sarkall, hogy többet és gyorsban fuss, ami eleinte veszélyes. Ő rá az élő példa.

Pepinke 2013.06.26. 15:03:19

@ThufirHawat: értettem, amit először írtál, nem azzal volt gondom. Bár azért nem sírtam el magam... :)

sallaister 2013.06.26. 18:41:57

tutdok errol a Sony NWZ rol oldalt? hol lehet kapni?

Gyűrött Papír 2013.06.27. 22:46:51

@ThufirHawat: Angelday a blog BOT-ja. Olyan dolgokat hoz fel, amin keresztül mindig rávilágít valami hibára, amit könnyű elkövetni. :))
Persze mondom én a bagoly...

angelday 2013.06.28. 07:56:51

@Gyűrött Papír: ez lenne egy "bot" definíciója?

Gyűrött Papír 2013.06.28. 10:33:43

@angelday: Nem, ez nem az internet bot definíciója.
Amennyiben bántó voltam elnézést kérek, ha nem, akkor viszont pozitívan gondoltam.

p4o5k0 2013.07.02. 13:30:11

én egy MOTOACT-vel jól elvagyok egy ideje, a Polar óra & mobiltelós Runtastic helyett. Bár zenét én sem hallgatok már....

Kormos János 2016.12.16. 13:33:40

Most mit használtok? Látom egy ideje nem írt már senki. Én ilyet rendeltem és nagyon bejött... wlshop.hu/multimedia/fulhallgato/remax-sport-fulhallgato-rb-s15

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása