JUST 29:49

2014.01.12. 19:15 angelday

szasza_knipl_final.png

A szombati évnyitó Futóklubban úgy döntöttem, megpróbálok egy szintmérő szigetkört futni. Nem mentem a tömeggel, az elején bénáztam az órámmal, kijött a fülesem, aztán végül sikerült nekilódulnom. Az első néhány km-en viszonylag jó tempót tartottam (magamhoz képest), folyamatosan néztem az órámat, próbáltam a táv felét elérni 15 percen belül. Amennyire menet közben meg tudtam állapítani, nagyjából sikerült is.

Szedegettem néhány embert, márpedig ha ez így van, az mindig azt jelenti, hogy 6 perces tempónál jobbat megyek. Ezen a ponton kezdett el szúrni a jobb vállam. Tudtam, hogy picit rossz a tempóm, és ha így folytatom, akkor nem lesz meg. Próbáltam lassabb tempóra váltani, de csak ideiglenesen. Végül nem érdekelt már az egész, mert kb. 8-900 méterem volt még hátra és 25 percnél tartottam. Ez volt a mélypont, itt majdnem ki is álltam. (Reggeli nem volt bennem sajnos, egy kis vizet és kettő darab szaloncukrot fogyasztottam csak indulás előtt.)

Szerencsére nem tettem. Lehagyott közben egy futó, de akkor ránéztem az órámra a cél előtt kb. száz méterrel és láttam, hogy még van 40 másodpercem. BOAAAAA....!!

Elővettem a rakétákat, visszaelőztem a fiatalembert és átszakítottam a célvonalat 11 másodperccel 30 perc előtt. Megcsináltam. Nagyon jó érzés volt, mert igaz ugyan, hogy mostanában futkározok szinte minden másnap (kivéve az elmúlt 8 napban, amikor nem sikerült), de eddig mindig volt egy kis megálló a távokban és nagyon régen nem futottam be az 5350 métert. Szász Norbert a befutónál a kezembe nyomta a jutalmamat:

runtotta_kedvezmeny.jpg

Úgy érzem, nem lenne lehetetlen megfutnom a 25 percet sem. Adok neki kettő hónapot.

jozsi_5k.jpg

Nektek mi a szakvéleményetek?

13 komment

Címkék: beszámoló amatőrök Futóklub

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr525754793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagykrisz_2 2014.01.13. 00:55:06

Szerintem a 25 perc még odébb van, legalább fél év. És az a fél év célirányos felkészüléssel kell, hogy teljen.
Itt nem arról van szó, hogy futsz heti három kört, és napról napra egyre jobban nyomod...
25 perchez nemcsak a 30 perces (sorry, 29:49-es) állóképesség a kevés, hanem a technikát is módosítani kell.
Alap, hogy bontsd szét -ha még eddig nem tetted- az edzéseket gyorsító és lassú napokra, meg tempóra. A gyorsító lehet 3x 600m 2:20 alatt, és fokozatosan vidd le 2:00-ra. A tempó 3k 15 perc alatt. Pihensz 5 percet, majd 2k 10 perc alatt. Ezt levinni 14 ill 9 percre, de csak szépen lassan ahogy jólesik.
A lassú meg legyen 8-9k 7 perces tempóban, később 6 percesben. Ez könnyed kocogás kell hogy legyen.
Gyorsító es tempó előtt 1km lassú bemelegítés kell.
Sok sikert!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.01.13. 07:23:46

@angelday: igaza van krisznek, 6 percről 5 percre gyorsulni nem könnyű és nem két hónap, hacsak nincs időd heti ötször-hatszor a fenti tudományos módszeres edzésekhez. én azért sem javasolnám, hogy nekiállj rohanni, mert sokkal nagyobb a sérülés esélye, mint a siker értelme.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2014.01.13. 09:31:51

en is szeretnek majd egyszer egy 25öset, fenykoromban volt 27:47, de akkor @mgergoo huzott vegig :D persze ehhez ujra el kene kezdeni futni is.. :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2014.01.13. 09:41:32

Csatlakozok az előttem szólókhoz. 6 perces ezrekről 5 perc alattira átállni 5 km-en, nem egyszerű, de nem is lehetetlen. Fél éven belül el lehet érni, de akkor erre kell kihegyezni az edzéseket. Nagykrisz_2 ajánlata jónak tűnik, bár nem értek hozzá.

prettyinpink 2014.01.13. 10:08:19

a sérülést ne kockáztasd, de szerintem bőven fél éven belül megtudod csinálni...
csak okosan és kitartóan!

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2014.01.13. 11:40:20

Szerintem hagyd a francba a másodpercb*szást, inkább fuss, ahogy jól esik, minél többet. :)

shortstack 2014.01.13. 12:18:30

"Végül nem érdekelt már az egész, mert kb. 8-900 méterem volt még hátra és 25 percnél tartottam. Ez volt a mélypont, itt majdnem ki is álltam."

Ezzel a hozzaallassal 1 ev alatt se.

haanchee · http://haancheefut.blog.hu 2014.01.13. 15:01:18

Szerintem ne időeredményre törj, hanem növeld a futásaid mennyiségét. Ha 15 percnyi futás után minden bajod van, itt szúr, ott szúr, hányingered van, abba akarod hagyni, akkor az alap állóképességed sincs rendben. És ebből nem lehet 5 percesben futni.
Fuss inkább hetente többször, törekedve a rendszerességre, és apránként növeld a távot is. Ha majd stabilan megy a 10 km úgy, hogy nem akarsz beledögleni, akkor kezdj gondolkodni a gyorsításon. Szerintem.

haanchee · http://haancheefut.blog.hu 2014.01.13. 15:03:37

Amúgy meg nem tudom mi az a program, ami mérte a távod és az időd, de valami nem stimmel vele, mert az 5,28 km-es táv 29:49 alatt az tutira nem 5:06-os tempó.

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.01.13. 19:42:26

Az első dolgok egyike, amit futóként megtanultam, hogy mennyire rohadt hosszú is tud lenni egy perc.
Öt perces ezrekhez, saját példámból kiindulva, nem kellenek gyorsító edzések. Csak sok lassú, aerob.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.01.14. 05:39:00

@RabiMiki: nagyon-nagyon sok, mondjuk úgy 2000++km/év. namost szerinted angelday...?

Ppix 2014.01.14. 10:02:06

12 km-eket kellene futni, hetente minimum egyszer.
Nem értem hogy lehet leragadni ezen a szigetkör témán. Ha valaki _rendszeresen_ lejár futni, akkor szerintem hamar eljut oda, hogy 1 óránál kevesebb időre el se indul.
Rendszeres futás esetén nem lehet kérdés az 5 km.
RabiMikinek van igaza, nem kell ide semmilyen extra edzés. Fénykoromban 22:40-re lefutottam, de megeszem a kalapom, ha nem futom le bármikor 5 perces kilométerekkel. Ha pisztolyt szorítanak a fejemhez, akkor 2x is. Más kérdés hogy nem szoktam, mert minek.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása