Gaál Ferenc végigette az UB-t és a harmadik legjobb magyarként fejezte be!

2014.06.17. 18:10 Szuflavéder

Gaál Feri 13 évesen kezdett letjesítménytúrázni és számos 50-80 km-es túrát teljesített. Első ultráját 16 évesen a Veitsch 50 km-es távján futotta. 2004-ben a MAC színeiben kezdett versenyezni. 1:17-es félmaratonnal és 2:57-es maratoni eredménnyel is büszkélkedhet.

2011-től az ultra távok felé vette az irányt. 2013-ban márciusig mindössze 225 km-t futott és úgy indult el a székesfehérvári 6 órás futáson, ahol óriási meglepetésre 71 km-el egyéni csúcsot futott. Még ki sem pihente magát és két héttel később a bajai 12 órás futáson állt rajthoz. A -5 fokban és jeges szélben rendezett, élete első 12 órás versenyét 117 km-el nyerte meg.

DSC_3927.jpg

A sárvári OB-n már a 24 órát választotta, 208 km-t futott, és a negyedik helyen végzett, mindössze 16 km-el maradt el Vakhal Norberttől, aki ott nemzetközi B szintet futott.

Feri most 26 éves. Hogy huszonévesen ajánlott-e az ultrafutás, az nem ennek a posztnak a tárgya, de az idei évben már három ultraversenyt teljesítve készült az UB-ra. A feljövőben lévő fiatal ultrageneráció igencsak figyelemreméltó alakja, Gaál Feri UB beszámolója következik. Üdv, Szuflavéder.

- - -

A 2013-as UB-n kerékpáros kísérője voltam Kardos Józsefnek, így ha bringával is, de sikerült átélnem a verseny hangulatát. Itt döntöttem el, hogy én is indulni fogok egyszer az UB-n. Idén februárban úgy döntöttem, elkezdem a felkészülést. Átlagosan heti 100 km-eket futottam és három felkészítőversenyt terveztem be: Székesfehérvár 12 órás futás (120 km 13. hely), Kisbér 100 km OB (9. hely 9:23:17) és a Sárvári 12 órás OB (3. hely 132 km). Ezek a versenyek mind jól sikerültek és ez sok erőt adott. Aztán már csak azt vettem észre, hogy ott állok én is az idei UB rajtjánál.

Két segítőm volt kocsival és egy kerékpáros kísérőm. A sikeres teljesítés mellett 25 óra volt az időtervem, de a 32 órával sem lettem volna elégedetlen. A versenyre csináltam magamnak pár üveg teát és csomagoltam néhány szendvicset. Gélt, meg izót nem készítettem be, mert úgy volt, hogy azt adnak a frissítőpontokon.

Reggel 8 órakor 150-en engedtük el a lufikat és elindultunk a kaptatón felfelé. Jólesően kezdtem és a mezőny elejével mentem egy darabig. A kerékpáron a frissítőkosaramban izó ital, alma, banán, magnézium, sós kifli és müzli szelet voltak. Ezeket ettem váltogatva.

10,7 km – 50 perc. Húzattam magam az élmezőnnyel, jól esett.

25,2 km-em 1:56 volt. Még mindig nem éreztem gyorsnak, de be kellett látnom az idő alapján, hogy nem futhatok tovább 5 percen belüli tempóban. 43,2 km: 3:23 volt, még mindig gyors. Itt folyamatosan sétálva és némi undorral, de ettem a tésztából, amit adtak. Teljesen hideg volt. Jó a gyomrom, szerencsére ehetek bármit menetközben, bírja.

1507291_4115015931546_8686943754219756093_o.jpg

48,9 km: 3:52. Itt visszavettem, vártam az emelkedőt. Sós kiflit, izót, vizet és magnéziumot fogyasztottam. Ez így együtt nagyon jól csúszott és az emelkedős szakaszon még egy tányér leves is lement, amit a kocsiból kaptam.

A szervezők által kitett frissítőkből szinte csak izót vettem el, gélt csak egyszer, mert többször nem láttam. Lehet, hogy nem is volt máshol?

10368990_4115320259154_7646530733897448379_o.jpg

70,7 km-nél (5:56) Pula Tomi és Lajkó Csabi utolértek, aztán én is előztem néhány egyéni indulót.
Kilenc órán belül volt a 100 km-em, köszönhetően annak, hogy addig egyszer sem kellett megállnom. A csomagolt rántotthúsos szendvicseket is egy gyors séta közben kaptam be. Szerintem ér annyit, mint a gél, na és az íze!

100 km után valahol a kísérőm egy csárdából hozott nekem csontlevest, amibe egy tojást is beleütöttek. Fejedelmi étek, hamar vérré vált. Ezután kevesebb izót és több vizet ittam.

132,3 km – 12 óra 17 perc. Az izó kikerült a kosaramból és helyére kóla és a hazai tea került. Itt kaptam egy kétgombócos jutalomfagyit. Gyorsan elnyaltam. A frissítés után új lendületet kaptam. Egy 40 perces 8 km-t futottam és máris 140,7 km-nél jártam. Az esti órákban a kóla helyett energiaitalt ittam. A fonyódi emelkedőn egy rövid szakaszon sétára váltottam, de aztán folytattam a futást.

171 km – 16:55, nem akartam elhinni, hogy még mindig 6 percen belül van az átlagtempóm. Még most sem hiszem el. :)

180 km-nél már tele volt a ... ! Nagyon fáradtnak éreztem magam, de nem sétáltam, futottam. Aztán nagyon felvillanyozódtam, amikor a 200 km-es részidőmet megláttam: 20:16, új egyéni csúcs!

Itt már tudtam, hogy sokkal jobbat fogok menni a tervezettnél, dolgozott bennem az adrenalin, nem tudtam hányadik vagyok, nem is érdekelt. Amit viszont sajnálok, hogy az utolsó emelkedős szakaszon sétáltam. Kaja közben belefér egy kis séta, de én futni jöttem. Olyan jó lenne kimondani, hogy tényleg körbeFUTOTTAM a Balatont.

Végül 21 óra 33 perccel értem célba az abszolút hatodik helyen. Magyarok között harmadik, a korosztályomban pedig első lettem.

10338507_4115018971622_2291151825098367305_o.jpg

Végül a kritika: nem esett jól, hogy a célban nem tudtam lezuhanyozni és még egy tál ételt sem kaptunk a szervezőktől, pedig jól esett volna. Szerencsére volt még rántotthúsos szendvicsem. Hazamentem Szigethalomra lezuhanyozni (másfél óra kocsival), hogy aztán visszaautózzak az eredményhirdetésre. Amikor a dobogóra szólítottak, azért az is jól esett volna, ha az elért időeredményemet is bemondják.

Annyit ettem menetközben, hogy otthon zuhanyzás előtt megmértem a súlyom és pont annyi voltam, mint az UB előtt. Ez volt tehát az én UB-m.

9 komment

Címkék: beszámoló ultrabalaton Gaál Ferenc

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr776306953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2014.06.18. 07:28:40

Gratulálok! Ahogy leírod olyan egyszerűnek tűnik, pedig...

Bitliszbá és Te is írtad, hogy az egyéniek frissítése hagyott némi kívánnivalót maga után, pedig gyakorlatilag nektek és a párosoknak a legfontosabb, hogy legyen frissítés és, hogy úgy tudjátok végigcsinálni ezt a versenyt, hogy nem kell azon agyalni mit lehet enni, inni, mert szinte minden van, amire fájhat a fogatok. Szerintem nem nehéz kitalálni miket kell ilyenkor az asztalra rakni, úgy néz ki idén ez nem siekrült.

Mi öten indultunk, gyakorlatilag alig vettem a frissítőasztalról valamit. Ami fura volt, hogy éjszaka folyamatosan valami felessel akartak itatni, majdnem beleöntötte a gyerek a kólámba a jégert, azt hittem segíteni vannak ott, nem hátráltatni.

angelday 2014.06.18. 10:05:58

@pantomimes: én a Futóblogon minden posztot betűről betűre végigolvasok és az alapján egyértelműen kikövetkeztettem, hogy a mostani UB szervezők feltett célja, hogy ez a verseny ilyen haverok-buli-fanta típusú dolog legyen. Szerintem ez az év volt az, amikor el kell dönteni, hogy jövőre ki az, aki komolyan veszi a versenyt és ki az, aki jégerezni megy le.

angelday 2014.06.18. 10:06:46

(Zárójelben teszem hozzá, mert nem mindenki tudja, hogy Szaszáék tavaly megváltak a versenytől és idén már semmi közük nincs hozzá.)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2014.06.18. 10:14:25

@angelday: úgy érted aki komolyan gondolja a versenyt az biztosítsa magának azokat a feltételeket, amikkel komolyan lehet versenyezni?

Igen, ezt tudtam, hogy idén új szervező van és megmondom neked őszintén mi jobbnak is találtuk (illetve inkább úgy fogalmazok a mi szánk ízének jobban esett) a szervezést sok szempontból. Nem részletezem a dolgokat, nekem ez a frissítő pontos incidens volt egyedül negatív ill. az, hogy még mindig nem sikerült valamilyen megkülönböztető öltözetet a dugókás emberre adni.

A fantáés futással sem lenne baj ha csak 10 fős csapatok indulnának, de már egy 5 fős csapatnak is szerintem fárasztó ez a "buli" hangulat. (Én vagyok az egyetlen, aki szerint a buli szó rendkívül elcsépelt? Ha valaki hív, hogy menjek egy buliba, tuti nem megyek, biztos vagyok benne ha így hívják már tuti sz@r lesz)

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2014.06.18. 10:22:57

@angelday: én nem értek egyet. A jó szervező tanul a hibákból és majd jövőre kijavítja azokat. Ne legyünk igazságtalanok az "elsőbálozókkal" szemben.

BGy · http://babosi.blog.hu 2014.06.18. 14:23:48

Gratulálok Ferinek! Én 26 évesen váltottam a kannás borokról az üvegesekre (ti.:már volt keresetem), ő pedig ultrázik. Na, de ez qrva régen volt...

Nekem nem volt különösebb bajom az új rendezéssel. Az jó ötlet, hogy a váltó- és frissítőpontok el vannak különítve, így a sok várakozó nem fosztja ki az asztal kínálatát. A "haverok-buli-kannás bor" a 10 fős csapatoknak megy csak, mert az ötfősők Keszthelyig kipukkannak, nem buliznak. Utána már csak üveghal fejjel ülnek a kocsiban és bámulnak.

hidegchaco 2014.06.18. 19:34:05

@pantomimes: "Én vagyok az egyetlen, aki szerint a buli szó rendkívül elcsépelt?"
Jaj, dehogy, a szívemből beszélsz... eddig azt hittem, hogy ez kizárólag az én egyéni fóbiám, de ezek szerint már legalább ketten vagyunk így.

KicsiGyík 2014.06.19. 09:34:15

@BGy: Jaj, pont így gondolom :-D és tényleg, nagyjából Keszthelytől már csak néztünk mint hal a zacskóban...
Ferinek szívből gratulálok, klassz ez a beszámoló, a rántotthúsos szendvicsnél hangosan röhögtem és azon gondolkodtam, hogy tényleg "csak" futni kell... :-D

zatopekbacsi 2019.03.02. 11:13:19

2019-ben olvasom, mégis, mintha tavaly ezt éltem volna át.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása