A távolságot, mint üveggolyót ...

2014.09.08. 18:48 angelday

Szombaton volt a Nike Runway Run, és, hát sajnálhatja, aki nem jött el. (Illetve nem adta be a jelentkezését annak idején.) A Nike exkluzív eseménye volt, ahol újra megnyílott nekünk földi halandónk számára a Ferihegy 1 terminál. Én még viszonylag sokáig repkedtem onnan, a Wizzair gépek onnan indultak, így jó volt belépni újra az épületbe, hirtelen sok emlék jött vissza. :) 

futos_tomeg.jpg

Ezúttal viszont nyoma sem volt az utazóközönségnek, helyüket sok-sok futó vette át. Meg persze az addigra már maximumra pörgetett Szuflavéder, akit úgy tűnik, minden nyilvános rendezvény maximálisan hajt. A becsekkeléskor még kis beszállókártyát is kaptunk, volt értékmegőrző, a verseny előtt pedig üdítő, víz, banán, szőlőcukor. Az induláshoz buszok vittek a kifutópályára, és előtte még biztonsági ellenőrzés is volt pontosan úgy, mintha csak repülni mennénk. (Én vicceskedve megjegyeztem, hogy milyen poén lenne, ha mennénk egy kört valami Airbus géppel futás előtt – na, de nem akarok tippeket adni a következő eseményhez!)

runway_3.jpg

A kifutópályán maximálisan ment már a parti hangulat, DJ lány nyomta a zenét (akihez odamentem és kértem tőle számot is, mégpedig a Demjén Rózsi Jégszív című dalát, de nem tette be), gyülekező, szintén frissítőpont, rajt és a végeláthatatlan kifutó.

Ez volt számomra a döbbenet: ha valaki néhány napja megkérdi tőle, azt hittem volna, hogy egy kifutópálya néhány száz méter hosszú, vagy 500, de hogy 3000 méter, no, azt biztos nem hittem volna. Pedig tényleg annyi és ott nem is nagyon tűnik hosszúnak. Mindenkinek van fogalma, hogy mennyi 3000 méter, de egy egyenes aszfaltcsíkon látni ekkora távot egészen más. Olyan közeli, egyszerű dolog, mégis messze van minden. Mint például az az Airbus A320-200, mit a 2. km-nél elhelyeztek.

runway_2.jpg

Ez persze nem derült még ki indulás előtt, én azt hittem, hogy az lesz a pálya vége. Tévedés, onnan még volt egy további kilométer. :) Egyszóval hatalmas volt a hangulat, mindenki beszélgetett egymással és persze technikai egyenpólóban feszített (amit meg lehetett tartani).

SeSam hatalmas versenyben volt Szuflavéderrel, én így előzékenyen a háttérben maradtam. Ez azért is jó volt, mert volt időm relaxációs tevékenységet végezni és magamba szívni a hely hangulatát. Egy reptér baromi klassz dolog, sík terep, jó nagy beton aszfalttal. (Mindenki látta már, de amikor utazunk, általában nem ezzel vagyunk elfoglalva.)

SeSam egyébként elég jó idővel fordult, szóval nem volt sok időm lacafacázni. Tudtuk persze, hogy rosszabbat fogok menni, de végülis igazolja azt a teóriámat, hogy minden páros csapatban van egy személy, aki gyengébb a másiknál! Végül 65. helyen értünk be, az én eredményem jobb volt annál, mint amire számítottam. (Sajnos a befutónál nem mondták be a nevem, pedig jó nagy tömeg volt és az mindig ennek a műfajnak az igazi fénypontja, nem?)

runway_4.jpg

Szuflavéderrel a végén megbeszéltük, hogy ellenére annak, hogy egy sima futóverseny már mennyire nem hozza őt lázba, egy ilyen különleges helyszín, VIP szervezés és kiszolgálás (végén levezető szendvics-halmok!), a közönség, rettenet sokat tudott hozzátenni.

Elvégre futottál már úgy kifutópályán, hogy 2 km-rel arrébb ott parkol egy Airbus és a jelzőfényeket felgyújtják erre az időre?

19 komment

Címkék: beszámoló Nike Runway Run

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr766678937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2014.09.08. 19:55:55

Hány centi magas vagy? Én is úgy nézek ki minden futós fényképen, mint edzőbá' a kis tanítványaival.

BGy · http://babosi.blog.hu 2014.09.08. 20:56:53

Én csak 186 cm, de mindig edzőbá'nak tűnök a közös képeken.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.09.09. 07:43:48

_felgyújtották_ a jelzőfényeket? rendesen benzin, gyufa? jesszus!

brutalfitnessz · http://brutalfitness.blog.hu/ 2014.09.09. 08:31:42

Hogy egy kicsit ellensúlyozzam a lelkesedést: nekem borzasztó lélekölőnek tűnik egy kopár aszfaltcsíkon futni kinn a semmiben, ehhez képest még a BSI versenyek végtelen rakpartozása is kész élményorgia. :D

evol 2014.09.09. 08:35:14

3700m az 1-es pálya hossza, hogy pontosak legyünk. ;)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.09.09. 11:39:33

@brutalfitnessz: mondjuuk az is mázli, h épp ilyen enyhe idő volt, nem 35 fok, mert akkor nagyon exkluzavan lehetett volna odasülni a kifutóhoz. :)

@angelday: az hogy jön össze, hogy jótékonysági célra megy a nevezési díj, de korlátozva van a nevezések száma? ahogy elnézem a kampány meg a VIP dolgok többet kerülhettek, mint a bevétel.

Hoppel Poppel (törölt) 2014.09.09. 11:41:08

Mit kell ezen sajnálni, hogy nem voltam ott!

Akar a fene betonon futkosni a világ végén. Hacsak nem utazom éppen valahová.

Egyébként is utálok futni!

angelday 2014.09.09. 11:52:15

@rrroka: nem tudom, szerintem nem volt nevezési díj egyáltalán – hol láttad?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.09.09. 13:09:29

@angelday: www.bud.hu/budapest_airport/media/hirek/runway-run-2014-%E2%80%93-meghivasos-futoverseny-a-repuloteren-15332.html

de rosszul emlékeztem, mert most már azt írják, hogy "jótékonysági futás támogatóitól befolyt összeget a rászoruló egyetemi hallgatók sportolására fordítják az adományozók", szóval nem a nevezési díjak mentek rendességre.
http://www.bud.hu/budapest_airport/fenntarthatosag/felelossegvallalas/ilyen-meg-nem-volt:-runway-run-a-futopalyan!-13957.html

chin0_hu · http://www.palotanegyed.hu/h1 2014.09.09. 13:23:02

@rrroka: A Budapest Airport business partnereinek és légiforgalmi dolgozóknak kellett fizetni. Ez adta ki a versenyzők egyik részét. A másik részét a Nike Futóklub tagjai adták, akiknek egy Nike+ versenyben kellett futniuk, hogy részt vehessenek. Ingyen.

chin0_hu · http://www.palotanegyed.hu/h1 2014.09.09. 13:24:19

@rrroka: Ez pedig egy tavalyi cikk, csak vmiért a dátumot és a szöveget megkeverték. Tavaly rászoruló egyetemisták sportolását segítette a business partnerektől befolyt nevezési díj.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.09.09. 15:53:53

@chin0_hu: akkor ez most nem jótékonysági buli volt végül? vagy úgy értve nem, hogy nem nevezésekből, hanem a szponzorokból ment a jótifuti.

chin0_hu · http://www.palotanegyed.hu/h1 2014.09.09. 15:58:12

@rrroka: de, a nevezések díjai mentek jótékony célra. Szponzorok direktben nem voltak.

2014.09.09. 21:50:42

Én szeretem, amikor a gép fut velem, majd elemelkedik, annál már csak azt szeretném jobban, ha gép nélkül tudnék szállni, na de ti miért futottatok? :)

nikarágja 2014.09.11. 21:49:01

a lány szép, a többi nemérdekes

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2014.09.14. 22:02:28

@little troll: én akartam egy erős 6 km-t futni. Baromira örültem, hogy olyan helyen futhatok, ahol még soha. Én tényleg élveztem. Nem járok ilyen különleges helyszínekre, de a Hungaroring is élmény volt idén :) biztos öregszem már, hogy élvezem ezeket a futásokat :)

hidegchaco 2014.09.17. 20:48:46

@little troll: mert ők nem tudnak gurulni, mint a repülőgép. (Az ugyanis gurul - én legalábbis nem láttam még futni, de ha veled azt szokott, legyen úgy.)

2014.09.18. 16:52:47

@Enemy No 1 :) Arra gondolok, amikor közvetlenül a felemelkedés előtt a gép teljes erővel vágtázik a kiFUTópályán (RUNway) . :D

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása