UTH 50 pályabejárás

2015.03.24. 22:17 szasza75

Egy hirtelen ötlettől vezérelve arra gondoltam, milyen klassz dolog lenne elmenni bejárni az UTH 50-es pályáját, mielőtt elmegyek rá fotózni. Korábban más pályavezetésű pályákon már jártam, így gondoltam remek összehasonlítási alkalom lesz ez egy napos szombat délelőttön. Judittal vágtunk neki.

Reggel 8-kor már Szentendrén voltunk. Nem volt kedvem pár ezer forintos parkolási díjat fizetni, így nem a Templomtérről, hanem 400 méterrel arrébb a bringaút és a főút találkozásától rajtoltunk, ahol még sikerült parkolási övezeten kívül megállni. Nagyon barátságos, gyakorlatilag sík patakparton tettük meg az első 1-2 kilométert, majd az aszfaltozott út, helyes kis single-trackké soványodott.

A barátságos patakpartot a 4. kilométertől egy kellemetlen telkek között vezető emelkedő váltotta fel. Szerencsére kutyaugatástól hangos telkek világát hamar hátrahagytuk és kezdődött az igazi erdő, sőt, "Nemzeti park". Gyorsan el is értük a Kőhegyi (Czibulka János) Mendékházat, ahonnan csak egy kőhajításnyira van a Petőfi kilátó. Sosem voltam még itt, megcsodáltuk pár másodperc erejéig a kilátást és el is döntöttük, hogy fogunk még ide jönni.

Egy technikásabb lejtő következett, talán a János forrás mellett haladtunk el, majd egy kitaposott, göröngyös földúton, ami kifejezetlen kellemetlen volt futás szempontjából, értünk el a Lajos forrásig. Innen a kék kereszt mentünk tovább, ahol néhány bedőlt fa nehezítette a ritmusos szaladást. A jégkár eltakarítás nagy erőkkel folyik.

20150321_095155.jpgPilisszentlászlónál gondoltam beülünk egy sütire, de még nem nyitott ki a cukrászda (vagy végleg bezárt?), így tovább haladtunk az Apátkúti-völgyben. Szinte tökéletesen ki van tisztítva, ugyanakkor ez patakkeresztezős rész nekem mindig ütemtelen, viszonyt gyönyörű.

Visegrádra előtt érdemes a piros háromszögön balra felkanyarodni, amerre az útvonal is vezet, aztán egy rövid emelkedőt megmászva rögtön elénk terül a Duna-kanyar és persze Visegrád egy része. Visegrádon álltunk meg büfézni a Fellegvárnál. Meleg volt, sütött a nap, hirtelen jött ki a sör is. A buszok szépen hordták fel a turistákat, mi meg továbbmentünk a Nagy-Villám felé a kéken.

A megszokott, darálós emelkedő néha lejt is, ám szerencsére van kilátás, ahol meg is lehet pihenni, elgondolkodni akármin:

A Pap-rét 34 km-re volt, ami a kiírás szerint az utolsó frissítőpont.

Innen következett egy olyan rész, amit még nem ismertünk. Először jelzett volt az útvonal, aztán már az sem, majd egy mező után jött néhány bedőlt fa. Ezen a részen kifejezetten rosszul nézett ki a jégkár okozta lombkoronavágás. A sárga jelzésen egy szerpentines lejtő következett, majd egy éles jobb fordulóval először csak enyhén emelkedett, majd egy forrástól (!) jött egy elég zorál emelkedő. Aki a versenyen eddig eljut, szerintem mentálisan teljesen megsemmisül. Rövid mászás ugyan, de sokáig is tarthat. Nedves talajon kézzel is be kell segíteni.

Mindössze 200 m az igazán intenzív, 40 foknál nagyobb emelkedés:

A jól megérdemelt kilátás a gyötrelmes emelkedő után:

De még itt sincs vége: egy technikás, szerpentines lejtő jött, majd egy éles jobb fordulattal még egy emelkedő. Itt találtunk még egy működő forrást, aztán hosszú kifutású lejtő a műútig. Pár kilométer a telkek, házak és kutyák között, aztán vissza a patakparthoz. Itt már a megszokott csobogás, szinte sík single-track, majd vége.

54 km, 1750 m körüli szint, de sikerült két helyen tévesztenünk, ezért picivel többet mértünk. 7 órát mentünk, a nettó futóidőnk 6:35 lett. Nem futottunk nagyon gyorsan, de kellően elfáradtunk. (Az útvonal itt.)

A telkes-kutyás résztől eltekintve remek útvonal. Kevés az a rész, ahol lejt is és jól is lehet futni. Az eddigi Terep 50-esektől technikásabbnak gondolom, vagy legalábbis lassabban lehet rajta haladni. A második fele sokkal nehezebb, igazán Visegrádtól kezdődik el a játék. Ha valaki Visegrádig kifutotta magát, az sok jóra már ne számítson. :)

Tetszett ez a kis kalandozás, lehet hogy a hosszú táv másik részét is megnézem valamikor.

3 komment

Címkék: pálya bejárás UTH50

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metszo_ollo · http://hozamkorlat.blog.hu/ 2015.03.25. 10:16:06

jól jönnek ezek a beszámolók a majdani erőbeosztáshoz :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2015.03.26. 08:38:29

Ez a második pályabejárás, amit olvasok, így már látom, meg fogok dögleni. Jövő héten Pöstön vagyok, szerintem bejárom én is.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?