Merre futtok?

2009.07.06. 09:00 angelday

Nekem például a Margit-sziget messze van. Meló után még dugóznom is kell, hogy odakeveredjem, így elég ritkán jutok el oda. Ráadásul a sziget tele van emberekkel, akiket kerülgetni kell. Szasza ezzel ellentétben 2 kili felvezető futással egyből odaér például.

Hozzám közel van a MOM futópálya (1,5 kili felvezetés), viszont ott futni unalmas és 2 kiló a "ledzsit" belépési díj. Van egy másik futópálya is a közelben, de ott sem szeretek. Róni a nyomasztó köröket egyszerűen rémes. Olyan érzés, mint amikor elmentünk síelni Franciaországba busszal, 24 órás zötykölődés 80-as tempónál, és a negyedik óra után, ami egyébként már soknak számít, az ember belegondol, hogy van még hátra HÚSZ. Bár ezekbe a legjobb bele sem gondolni.

A városban érdekes módon szeretek futni. Mindig van valami látványosság, vagy új utca, vagy valami más unalom-törő szempont, akár egy közlekedési lámpa, ami változatosabbá teszi a dolgokat.

Megvan ugyanakkor a városi futás óriási negatívuma is, hiszen az autók és más belsőégésű motorok által szennyezett levegőben nem olyan kellemes a tevékenység.

Aztán jött az isteni szikra: össze kell kötni a kellemest a hasznossal. Lindával, áldottjóasszony, lakásnézőben vagyunk. A lakásnézésnek legfontosabb szempontja, hogy az ember sokat megnéz és megismeri a környéket. A környéket viszont nem lehet megismerni autóból, erről kár lenne vitát nyitni. Futva viszont remekül meg lehet!

Ennélfogva elkezdtük mindenféle girbegurba, nyakatekert vargabetűkkel keresztül-kasul (!) az általunk szimpatikusnak talált részeket bejárni. A szisztéma az, hogy minél több helyre eljussunk és minél több épületet, házat, bejárót, hirdetést megfigyeljünk. Célszerű fényképezési alkalmatossággal ellátott mobiltelefont is vinni, hogy lehessen a megfelelő pillanatban kattintgatni.

Számomra is döbbenetes, hogy mennyi olyan utca van, ahol még soha nem jártam, pedig minden nap elmegyek mellette valamilyen irányból. Egyszóval most ilyen koncepciót alakítottam ki. Ez amolyan pragmatikus megközelítése egy problémának. Szasza mondjuk nyomja a HHH-t, Finkler a Népszigetet, Ras pedig nekikezd mindig egy posztnak, de az első bekezdés után belekeveredik egy plutónium felhőbe.

116 komment

Címkék: város futás belsőégésű helyszín

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr221182240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.07.06. 12:17:23

Nekem szerencsém van, mert 5 percre van tőlünk az erdő, ami ugye pont 1 km-t jelent, ha a Nike félmaratonra készülök. Ott lenyomok egy kb. 9 km-s kört és utána irány haza. Hétvégenként két kör. Az utolsó km-nél van egy fúrt kút, abból fasza hideg vizet lehet szürcsőlni, ami miatt már kellett lemondanom a másnapi edzésről. :)))

Burgermeister 2009.07.06. 14:44:06

Itt koptattam az aszfaltot, flasztert

Gellérthegy (ajánlom)

Margitsziget (már nem járok oda, sok kört futottam ott) (ha nincs más akkor ok)

Vár (ajánlom) összekötve a Gellértheggyel vagy a Normafához fel

Duna part (dél pest)

Néha letévedek egy 400as pályára körbe-körbe, főleg résztáv miatt. (ajánlom) MAFC, VASAS, HONVÉD, stb..

Belváros, Népliget,Városliget (nem ajuánlom) elsősorban azért mert tömegnyomor és iszonyat bűz mindenütt

Gazdagréti lakótelep (nem ajánlom)

Hármashatárhegy, Normafa, Kis és Nagy Hárshegy (ajánlom) ezt nem kell magyarázni, részletezni

GazVezir 2009.07.06. 16:39:34

Jelenleg vidéken, pontosabban Szekszárdon általam "kedvelt" futóhely a bicikli út a Tesco-nál lévő Smatch-tól egészen addig, amíg el nem fogy az út és vissza. Ez így kiadja az 5 km-t. A futópálya meg messze van, a város szélén, ráadásul nekem a másikon, így oda évente kétszer, ha elmegyek. Hamarosan mondjuk valami lakópark vagy fene tudja mi épül a helyére. Gratulálok a városvezetésnek eme nagyszerű döntésükhöz. Egyébiránt a városban futást bármennyire is kedvelem, kerülni szoktam, hogy ne találkozzak a járókelők rendszerint csodálkozó vagy megvető tekintetével.

boibo 2009.07.06. 18:00:48

Én meg a Balcsi-parton futok, bi-bi-bí!!!
:)P

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2009.07.06. 18:30:08

Városban nem szeretek futni, mert kerülgetni kell az embereket, megállni a stopnál, figyelni a tereptárgyakra, ignorálni a bámészkodókat, miegyéb. Érden a gát oda-vissza 5 km, a 6-os útig 6,5 km. Nincsenek sokan, jó a levegő és még fácánt is látni, mi kell még.

effe 2009.07.06. 18:41:21

IX. kerület: József Attila ltp. körbefutása, van egy kis patakpart és egy kis erdei szakasz is, no meg a sportpálya ahol este 7-8 körül elég sokan futnak. A pálya elég pici, de a lakótelepkörbe iktatva egy kis változatosság.

XX. kerület: Dunapart a Gubacsi hídtól a Lágymányosi híd irányába vagy a Mediterrán lakópark felé.

ide föl lehet tölteni a futóutakat:
www.runmap.net

reventlov (törölt) 2009.07.06. 19:18:21

Honvéd pálya. Ha menne az 5km, akkor Margit sziget heti 1x, heti 2x meg valami sprintedzés.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.06. 19:38:04

@bodlac: @DaMartian: azt hiszem én ezt elszámoltam. :) meggyőződésem volt, h az 1:30hoz kell az 5 perces kiri, és csak néztem, hogy verseny tempóban edzeni? azt így hogy?! de most kiszámoltam persze, h az 1:30 az 4:15... szóval maradok az 1:45ös célidőnél, ahhoz is van haditerv 5:30as tempóval, az meg menni fog remélem. persze egy 24 hetes edzéstervbe becsatlakozni a 15. héten kicsit vicces, de hát ugye, ha nincs küzdelem, nincs eredmény. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.06. 19:40:17

@boibo: a balcsit már évek óta irigylem tőled, tudod jól! :)

manor 2009.07.06. 19:44:54

off
Balaton atuszasra megy valaki?

borsod · http://magyarhonved.blogspot.hu/ 2009.07.06. 20:25:29

Nekem is a Sziget, ha nem fér bele az időbe, akkor meg ki Újpestig, aztán vissza a Rákos-patakig, onnan a Röppentyű utcán a Szegedi útig, azán a Tatai úton egy darabot még... De ez is csak késő este jó, a forgalom miatt.

DaMartian 2009.07.06. 21:10:31

@Burgermeister: Gazdagréttel mi a baj? 10 évig futottam ott és imádtam!

TAXI 2009.07.06. 23:12:38

www.futoterkep.hu/ Ide is fel lehet pakolni az útvonalakat.

Én Székesfehérváron futok, rendszerint 3:30 és 4:40 közötti kilikkel. (3:30 rövid távon 2,5-3 kili, 4:40 eddig középtáv 14-15 kili. Nem tudom, miért, de az aszfalt szó szerint lelassít. Kavicsos úton elkocogom a 2,5 kilit 8:30-on belül ugyanez aszfalton 11 perc körül jön össze.
Mást is visszahúz az aszfalt?

CSera 2009.07.07. 07:17:50

Azt hiszem, nagy szerencsém van a lakóhelyemmel,itt a Bakony alján , kilépek és már futok is. Másfél kili az erdő dimbes dombos aszfaltos úton 300-400 m szintkülönbséggel 18km oda vissza . Télen a hóban a legjobb, legszebb rókák ,nyulak, őzek társaságában .A gyorsításokat 400-as salakon gyűröm, de szenvedek a körözéstől .
Minden elismerésem annak, aki 400-as pályán és futópadon nyomja

CSera 2009.07.07. 07:20:09

@TAXI: Igen lassít az aszfalt, de a meleg idő a kánikula még jobban , legalább is engem.

CSera 2009.07.07. 07:26:40

Mit tesztek , hogy jobban bírjátok a meleget?
Éppen tegnap hallottam egy ismerősömtől(méhészkedik nagyban) , hogy a mézecetes víz( MÉZ-et erjesztik megfelelő baci tenyészetekkel) klasszul elveszi a szomjúság érzetet és lugosít. Meg is dobott egy flaskával , kipróbálom amint az idő olyan lesz

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.07. 07:49:58

@CSera: ha csak a szomjúság _érzetet_ veszi el, az biztos, hogy jó?

xhege 2009.07.07. 08:35:02

@boibo: Én is a Balaton partján élek, mégsem sokat futok arrafelé, mert nem szeretek sok embert kerülgetni. Így mostanában Széplak- Töreki oda-vissza : 10 km. Hétvégén meg Széplak-Kiliti-Siófok-Széplak kör 15,5 km.

Tegnap hajnalban nem bírtam fölkelni futni így délután futottam, amikor a forgalom kissé erőteljesebb. Járda nincs csak útszéle menetirány szerinti bal oldallal. Effektív így látom szemből az én sávomba jövő járműveket és szépen le tudok húzódni. A mögülem jövők meg ugye másik sávban mozognak, KIVÉVE tegnap mikor egy @&#~ (ide mindenki gondoljon valami nagyon csúnyát) előzött és így hátulról az én sávomba jött egy laza 100-as tempóval és a visszapillantója eltalálta a könyökömet. Természetesen nem lassított, nem állt meg megkérdezni, hogy élek-e még. Szóval azt hiszem nem kicsi mákom volt, hogy egy kis horzsolással megúsztam.

2009.07.07. 09:34:48

@xhege: uhhh, nem tört sz...rá a könyököd, ha laza százzal neked ment???? Nem mernék úttesten futni sehol, nemrég próbáltam Franciaországban, hegyen, szembejövőben, ahogy te, de halálfélelmem volt. Nem egyszer kellett a legelésző tehénkék közé ugranom a kis Renault-ok és Citroen-ek elől...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.07. 10:45:07

@xhege: engem egyszer így el is lökött egy buszt előző kocsi, szerencsére tudott satuzni, és tényleg csak letenyereltem, de rohadt ijesztő volt. persze most is szembesávba futok, ha úttesten kell, de már tudom, h a buszoknál fokozottan figyelni kell.

ihatethisindapassthingy 2009.07.07. 10:53:43

Részemről Városliget. Elég kevés futó van még nyáron is, télen meg összesen egy rendszeres futóval találkoztam (akinek őszinte és maximális elismerésem, elég husis lány volt, de amikor én kimentem már futott és amikor eljöttem MÉG futott, rendszeresen, tényleg le a kalappal).

Hátránya, hogy a bringásokra kicsit figyelni kell, kimondottan szennyezett a levegő és általában magas a páratartalom. De még mindig inkább ez, mint a Szigeten lemmingezni és tízméterenként előzni/előződni/kerülgetni.

Ennél csak vidéken szeretek jobban futni a pusztában, anyósoméknál van egy kis út a Tiszáig, oda-vissza pont egy tizes, nyulak-fácánok-miegymás, valahogy ott éreztem először, hogy szeretem az Alföldet :)

rodriguez 2009.07.07. 10:57:20

HHH. Annál jobbat elképzelni sem lehet.... Madárcsicsergés, tiszta levegő, mókusok stb. Télen is jó, főleg ha hó vanés nem sár :-)

cakukatka · http://aktakukac.net 2009.07.07. 12:36:38

"Hozzám közel van a MOM futópálya (1,5 kili felvezetés), viszont ott futni unalmas és 2 kiló a "ledzsit" belépési díj."

Ez vajon a TF Csörsz utcai pályáját jelenti? Tényleg kétszáz a beugró? Én általában határozott arccal besétálok - még senki sem állított meg, pedig nem vagyok egy TF-es alkat.

Amúgy preferenciáim:
ha van időm - Margitsziget
ha nincs időm - Csörsz pálya
+ néha Normafa

cakukatka · http://aktakukac.net 2009.07.07. 12:53:57

Amúgy ezt ismeritek?

www.gmap-pedometer.com/

Szuper Google map alkalmazás futóknak - köröket lehet tervezni / ellenőrizni / lemérni / elmenteni és GPS-be exportálni (ez utóbbit még nem próbáltam)

CSera 2009.07.07. 13:00:53

@rrroka: Igazából nem is tudom elképzelni
a nem szomjas érzést nagy melegben, futás közben, de megírom mi az eredmény.
Egyébként egy enyhén édes ízű, "0 keresztes vizelet " (nem opálos )kinézetű lötty . Hűtőben kell tartani,a továbberjedés megakadályozására v. inkább késleltetésére. Hát ez lesz a kísérlet tárgya, de viszek magammal ásványvizet is, ahogy szoktam.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.07. 13:35:54

@CSera: arra is gondoltam, h futásnál nem az baj, ha szomjasnak érzi magát az ember, hanem ha tényleg elszárad, de közben nem veszi észre szomjinger hiányában.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.07. 13:36:44

@cakukatka: ismerem, de szerintem nagyon ronda. :)

bodlac 2009.07.07. 14:19:40

@CSera: A biztonság kedvéért papírt is vigyél magaddal. xD

CSera 2009.07.07. 14:40:17

@rrroka: hát igen , igaz lehet, ha tényleg van ilyen hatása. Ennek tudatában rendszeresen iszom majd vizet futás alatt mintahogy szoktam is a melegekben. Először(ma) csak futás előtt fogom inni- egy mokkás kanál/ 2-3 dl vízben. Aztán majd meglátom , hogy reagálok és ha nem okozott gondot, tovább lépek, futás alattra is viszek, de vsznű kisebb koncentrációban. Energia van benne , mert édes.

CSera 2009.07.07. 14:46:26

@bodlac: köszi az aggódást, szoktam pzs-t
és ott a lapu! :-)))

cakukatka · http://aktakukac.net 2009.07.07. 16:20:49

@rrroka: az meg mért baj, ha ronda - a funkciója tökéletes!

dzsulájka 2009.07.07. 20:39:49

Én a XI. kerületben lakom, kocsim nincs, hogy jó helyekre tudjak menni futni, így marad az Infopark illetve a Kopaszi-gát.
Hétvégente pedig otthon, Esztergomban a Duna menti biciklisút a nyerő, oda-vissza 12 km, jó a levegő, szép a táj, az az esztergomi futók törzshelye.

weakest link 2009.07.07. 20:53:06

@ihatethisindapassthingy: télen tényleg nem sokan vannak a Városligetben, de én kitartóan jártam ki heti 4 alkalommal. Kutyásokon kívül nem sok állandó szereplővel találkoztam én sem.

HecseDLI 2009.07.08. 07:39:13

@rrroka: a mézecetes víz nem piszkált futás előtt sem és alatt sem, ugyanis azt vittem futni is. Semmi különlegeset nem észleltem, izzadtam mint a ló a 26 fokban és a nap sem sütött. De melegben locsog rólam az izomlé amúgy is.

xhege 2009.07.08. 07:50:58

@wannabeskinny: Szerencsére nem telibe trafálta a könyököm, csak alulról súrolta, úgy hogy lekapta róla a bőrt. Semmi komoly, igazából fájdalmat sem éreztem, csak a koppanást hallottam.

@rrroka: akkor én hozzád képest jobban megúsztam, de valóban nagyon ijesztő volt az eset.

Ma reggel egyébként nem nem veszélyeztetett semmi, csak sz@rrá áztam :))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.08. 08:49:40

@cakukatka: hát nekem azért nézzen is ki legalább normálisan. nem kell csillvill, de rusnya ne legyen. a walkjogrun sem szép, de szebb! :) a futoterkep.hu meg szerintem tök jó. én azt használom mostmár.

@HecseDLI: tegnap én is hihetetlenül izzadtam, nagyon magas volt a páratartalom i. még az útba eső fingszagú gyógyforrásból is muszáj volt inni... :)

@xhege: hát eléggé betojtam én is, ráadásul egymás mellett futottunk egy sráccal, szóval ha kicsit gyorsabb akkor kettőt egy csapásra.

ihatethisindapassthingy 2009.07.08. 09:23:06

@weakest link: Tegnap bezzeg voltak rendesen este hét körül. Meg dög meleg is volt, úgyhogy 2 kör után inkább a kocsi felé vettem az irányt... azért az mégiscsak durva, hogy 23 perc futás után 1kg-al könnyebb lettem.

HecseDLI 2009.07.08. 09:54:41

@xhege: Szerencséd volt, figyeltek rád odafenn

xhege 2009.07.08. 10:16:54

@HecseDLI: Nem először és remélem nem utoljára :)

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2009.07.08. 10:45:01

Én is Margitsziget, hetente háromszor tűnök fel ott (ha nem lustulom el..:), mivel közel van, pár megálló trolival a Jászai, onnan meg átsétálok (még nem tartok ott, hogy kifussak, meg vissza).

Néha rámegyek a honvéd pályára is, mert az meg még közelebb van, de valahogy nem jön be a 400-as körön való futás, mert elég szarul hangzik, hogy 18-20 kört kell futnom ahhoz, hogy az átlagos távolság meglegyen :)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2009.07.08. 14:07:35

@vmezo: Mivel a kerületben dolgozom én is ott szoktam futni, meg szezon elején a Gellért-hegyen. Persze csak munka előtt v. késő este, akkor no forgalom és a levegő is tiszta. Viszont a Normafa, János-hegy még napközben is jó levegőjű és persze 5-10 fokkal kevesebb is van, mint a városban.... Néhány terep:

www.gmap-pedometer.com/?r=2689898

www.gmap-pedometer.com/?r=2814102

www.gmap-pedometer.com/?r=2900392 - 46:25 , 46:54

HelloJozsi 2009.07.08. 20:44:02

Ha Bp-n vagyok legtöbbször Rákos parti bicikliút, nekem az van közel és bármennyit futhatok, akár a Dunáig, ha még az sem elég, akkor lehet körözni egyet-kettőt a szigeten.
www.futoterkep.hu/cimkek/patakpart/
Régebben közel volt a munkahelyemhez a HHH, de hétvégén most is kiugrom néha.
www.futoterkep.hu/cimkek/H%C3%A1rmashat%C3%A1r-hegy/
Ha pedig a szülőknél vagyunk akkor általában Felsőtárkány
www.futoterkep.hu/cimkek/B%C3%BCkk/

3m1 · http://emigrator.blog.hu 2009.07.08. 22:07:51

Szeretem a Normafát, a Margit szigetet délben hajnalban vagy éjjel, de kedvencem a Citadella. Ja és segítsetek légyszi, mert kihívtam a románokat: nikerunning.nike.com/nikeplus/?l=all_challenges,2015743896

_ev_ 2009.07.09. 21:26:28

kicsi erdő, kicsi hegy, néhány sporttárs
www.gmap-pedometer.com/?r=2989290

Bgiirl 2009.07.10. 06:47:09

Árpád hídfő lábánál lakva a sziget mindenek fölött. De vidéken ráleltem a régi vasút helyére. Olykor figyelni kell behajló ágakra minden magasságba (láb,fej,mell...) , nekem azonban még ez is élvezetes, mivel megszakítja monotononitást.

By the way: elég megdöbbentő számomra, miközben sétálok fel a hídra a sziget felé, kellemes időben (se nem meleg, se nem hideg), s látom a híd lábánál lévő fittnesteremben a 4 futógép tele van futókkal (az utcára, az autó felé vannak beállítva).

HecseDLI 2009.07.10. 09:07:21

@Bgiirl: Szegények!!!!!!!!!! :-))))
Télen vagyok rászorulva a futópadra 1-2 hónapig, de nagyon nem szeresse

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.11. 12:25:37

@Bgiirl: biztos annaka hívei, hopgy ha ingyen van akkor nem ér semmit. :) mondjuk el nem tudnám képzelni, h fizessek a futópadért...

2009.07.13. 09:13:25

Kicsit ki szeretnék állni a futópadosokért. Szerintem nem helyes azt gondolni, hogy a futópadosok kényelmesek, lusták kimenni a vadonba futni, hülyék és inkább fizetnek, mintsem h összekoszolódjon a cipőjük stb. Az én esetemben például sajnos nem megoldható, hogy hétközben máshol fussak, most nem mennék bele a részletekbe, de a lényeg, hogy ebédidőben futok a konditeremben. Ugyanúgy 40 percet, ahogy kint is tenném; ugyanúgy elfáradok, ugyanúgy megizzadok. Ti csak annyit látnátok belőlem, ha arra járnátok, hogy trendi módon a méregdrága konditeremben kocogok (mellesleg nekem és szerintem a legtöbbnek "ingyen" van, cafeterián belül), de a miértet nem. Úgyhogy: ne ítélkezzetek a látottak alapján, mert nem szép dolog! :)

manor 2009.07.13. 09:50:28

@wannabeskinny:
ha a terem az Árpád hídnál van, akkor onnan már nem lenne nagy távolság a Sziget.
Persze ha valaki ebédidőben fut, akkor 10-15 perc plusz is számíthat.

2009.07.13. 10:00:28

@manor: 10-15 perc :) Nekem a készülődés ugyanannyi, mint a futás, mert hosszú a hajam és mosni-szárítani kell :) Na igen, a teremhasználattal pl. zuhanyhasználat is jár, ami szabadég alatti futáshoz nem. Még ez is lehet egy olyan indok, ami a terem mellett szól, isten tudja ki hova megy edzés után... Én aszondom, aki ki tud menni futni, az örüljön, de nagyon, hogy van rá lehetősége - aki a terembe megy meg talán nem nem ok nélkül megy oda. Sokan pl edzés előtt futnak bemelegítésképp, ahogy én látom a mi termünkben - lehet, hogy amikor elhalad Bgiirl előttük, épp ekkor látja őket...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.13. 10:38:44

@wannabeskinny: jó okokat mondtál végülis! :) de én azért, ha csak a zuhanyzás miatt mennék terembe, akkor is kilógnék futni, csak nem vernek meg, hogy a teljes árért _nem_ használom a futógépet. itt pesten a legbelebb belvárosban is lehet futni úgy 15-20 percet, h nem a kocsik közt meg a járdán tekereg az ember, sőt eséllyel egy kis zöldbe is elér. pl ott az árpád hídnál a konditerem, most komolyan, ha nem is fut egy kört a szigeten, de a járdán, bringaúton simán el lehet futni, és tényleg jobb.
persze most nyáron a légkondi is gondolom csábítóbb, mint az aszfaltról visszavert 53 fok. :)

2009.07.13. 11:15:47

@rrroka: Óóóó, azt ne hidd, hogy érzed azt a légkondit gépfutás közben :) Az egyik legnagyobb bajom, hogy nincs menetszél. A 40 fokos menetszél is menetszél - itt meg még a bokádon is csorog a víz 10 perc után. Megagáz. De hát ez van. Följebb a légkondit nem lehet tolni, mert a kondizók tüdőgyuszit kapnak...

Azon egyébként már én is gondolkoztam, hogy mondjuk átöltözöm, kifutok a teremből, aztán majd 40 perc múlva vissza, de a mi termünk pl. annyira be van sorompózva, hogy ott észrevétlenül nem lehet kislisszanni. Lezár, sípol, minden... viszont a cégnél egyszercsak majd lesz zuhanyzó a bringások miatt, úgyhogy onnantól lehet hogy imsét kivetem magam az utcára...

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2009.07.13. 12:12:24

Én is kiállnék a gépenfutás mellett (más kérdés, hogy gépen én gyalogolni szoktam, igaz 10-es emelkedőn) :)

Nyílván nem ugyanaz, mint ha a Margitszigeten futnék, de senki sem akart egyenlőségjelet tenni a két dolog közé szerintem :)

De ettől még van létjogosultsága úgy hiszem, sőt, én a téli időszakban még fizetek is a kondibérletért, nem jár cafeteriában :) És miért? Mert közel van a terem (egy utcára, ami a Margitszigetről nem mondható el), és nem fagy belém a sz*r is, ha futok. Plusz rengeteg plusz szolgáltatása van, ami jár a bérlethez, pl. szauna, zuhanyzó, stb. És ha már ott vagyok, nem csak futok, hanem más gépeket is használok.

Az Árpád híd melletti irodaház futógépeit használók szerintem nagyrészt ott dolgozók, akiknek nincs idejük, vagy lehetőségük kimenni a szigetre. Ha nincs olyan edzettségben, hogy kifusson és vissza, akkor tíz perc minimum, míg átér a hídon, ha egy szigetkörrel számolunk, kezdő tempóban 35-40 perc (plusz a bemelegítés), aztán vissza séta, és még egy zuhany sem ártana valahol. Ez már több, mint egy óra, amit azért sokan nem engedhetnek meg maguknak ebédidőben - szerintem.

HecseDLI 2009.07.13. 18:36:31

@Tschöppy: igazad van, kinek a pap , kinek a papné

HecseDLI 2009.07.13. 19:03:25

@Tschöppy: egyébként próbáltál kinn a szabadban futni, legalább hétvégén és nem télen ?
A szigeten az AC -ben van tusolási lehetőség, volt szerencsém élni vele, miután betévedtem oda egy futásra még májusban. Nagyon jó a sziget feelingje hidd el, " Párizs megér misét!!"

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2009.07.13. 20:54:46

@HecseDLI: Persze, járok a Szigetre. Heti három a terv, aztán amennyi összejön, ebben a rohadt melegben nem annyira akarok kimenni napközben :) Este meg nem nagyon van lehetőségem kijutni. De amikor tudok, megyek. Nincs is kondibérletem nyáron, mert minek.

Az AC-vel annyi a gondom, hogy zuhanyzásért nem fizetek ezer forintot, vagy mennyi a belépő ott.

Bgiirl 2009.07.13. 21:48:31

Noha soha nem futottam futógépen, azért el tudom képzelni, mennyire praktikus tud lenni.

Csak azt emelném ki:
*Én nem ebédszünetben látom őket - ha dél körül járok arra, alig vannak ott -, hanem este, szerintem munka után.
*Azért írtam korábban, hogy se nem hideg, se nem meleg, mert azt hittem a légkondi jobb, mint a fülledt meleg, de @rrroka ezt megcáfolta :)

CSera 2009.07.14. 07:15:39

@xhege:
Látom szoktál Siófokon futni, legalábbis átmész rajta. Nem tudsz valahol egy 400-as pályát, ahova oda lehet csakúgy menni?
Köszi

CSera 2009.07.14. 07:17:38

@boibo: Merre a Balcsi parton, nem Siófok?
Tudsz ott valahol egy 400-as pályát, ami látogatható?
Köszi

xhege 2009.07.14. 08:02:58

@CSera: Sajna el kell, hogy keserítselek. Nincsen 400-as pálya, ahol csak úgy lehet futkorászni. Széplakon van egy füves focipálya, ami kb 400 m lehet körbe és bármikor használható, de nem tudom, hogy jelenleg milyen állapotban van.

maps.google.com/maps?q=46.890475,18.025639&t=h&sll=46.915229,18.076937&sspn=0.122018,0.256119&ie=UTF8&ll=46.893018,18.028049&spn=0.014048,0.027251&z=15

Bgiirl 2009.07.14. 13:03:54

@HecseDLI: A szigeten az AC-ben van tusolási lehetőség, volt szerencsém élni vele, miután betévedtem oda egy futásra még májusban.

Furcsa véletlen, de ma reggelre az Árpád híd lábánál lévő fittnes központ hirdetését találtam a kocsi szélvédőjén:
"Ha nyáron inkább a Margitszigeten futsz, de nincs hol tisztálkodnod, gyere be hozzánk egy zuhanyra! 500 Ft-ért zuhany-jegyet válthatsz, amellyel 30 percig tartózkodhatsz a teremben.Ha a fél órát túlléped, jegyed automatikusan szauna jeggyé minősül át, melynek ára 890 Ft. Az ár tartalmazza a tusfürdő és a törülköző használatát."

Vegyi Ali 2009.07.14. 13:12:14

Azért irigylem azt, akinek "ebédszünetben" 40 perce van futni. Az tusolással, miegyéb legalább egy óra. És akkor nem is evett. Mondjuk én elképzelni sem tudom, hogy lehet kihúzni egy munkanapot evés nélkül, de hogy nem túl egészséges, az biztos. Továbbá nálunk - meg szerintem sok helyen- összesen 30 perc van naponta a magánjellegű tevékenységre (evés, kávé, cigi, szabad beosztásban) Kötetlen munkaidő esetén meg nem értem, miért kell munka közben lemenni gyorsan negyven percet futni: akkor már vagy reggel csinálnám (legfeljebb bemegyek kicsit korábban), vagy munka után. Nekem a futás kifejezetten stresszoldó jellegű tevékenység, amiből egyrészt 40 perc nem ér sokat, másrészt a munkanap kellős közepén csak szétvágja a koncentrációt, de nem segít senkit. Mindegy, ha valakinek ez jó, akkor oké.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.14. 13:33:47

@Tschöppy: én egyébként nem értem a nagy ragaszkodást a szigethez, remekül el lehet futni bárhol a városban. annyival jobb levegő ott sincs.

@Bgiirl: az ezres szerintem is sok egy alkalomért, még akkor is, ha öltözőszekrény is tartozik hozzá. az 500 is sok, de végül is kibírható. kevesebb mint egy doboz cigi ára...

@Vegyi Ali: tényleg, én sem tudom elképzelni, h vki igazi ebédszünetben fut, szerintem akik délben futnak azok már vagy még nem dolgoznak. vagy egyáltalán.

2009.07.14. 15:34:02

@Vegyi Ali, Rrroka: Ma 55 percet futottam :D Aztán még 30 perc készülődés és UTÁNA ettem. Reggel pedig fél 8-kor már bent vagyok, futásig dolgozom (nem lógok, mint egy here), utána pedig 5-ig szintén és néha, ha kell, este is folytatom.

Hogy miért nem reggel vagy este futok a szabadban, mint egy "rendes" futó? Mert van egy kisfiam, akire nincs aki vigyázzon heti 3x hétköznap plusz 1x hétvégén. Jó, ha az utóbbit meg tudom oldani. Persze fizethetnék bébiszittert is 1000 Ft-ért megkezdett óránként, de akkor már inkább kihasználom a cég adta ingyenes lehetőséget, még ha az csak szaros, légkondis "trendi" futópad is. Így legalább amikor hazamegyek, már csakis a kisfiammal foglalkozhatok.

Hát evvan. (Az előbb is elküldtem valami ilyesmit, de betojt az oldal, ha kétszer jelenne meg, akkor bocsika.)

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2009.07.14. 16:05:39

@rrroka: Részemről annyi a ragaszkodás a Margitszigethez, hogy egyrészt közel van, másrészt sokat kell fogynom ahhoz még, hogy betonon futhassak hosszassan anélkül, hogy tropára menne a térdem. És a szigeten van futókör, amin jobb futni.

Részemről ennyi a ragaszkodás tárgya, nem csak ott futok, ahol van lehetőségem, és valószínűleg nem megy tropára a térdem, ott futok.

HecseDLI 2009.07.14. 20:42:43

Fiúk , lányok mielőtt ölre mennétek, mindenki úgy oldja meg a sportolását ,ahogy tudja és ahogy a körülményei engedik. vannabeskinny legalább megoldja. :-)))))

xhege 2009.07.15. 08:30:48

@HecseDLI: Épp ezt akartam írni én is. Mennyivel egyszerűbb lenne neki is azt mondani, mint sok hasonló embernek, hogy nem tudom megoldani a sportolást és inkább tespedni. Max. tiszteletem, mert ő nem kifogást hanem megoldást keres.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.15. 13:17:47

@wannabeskinny: alaposan megindokoltad, én teljesen megértem! :)

@Tschöppy: vannak olyan futók, akik szerint a szigeti "puding" még rosszabb, mintha betonon futnának. szerintem mondjuk nem, de nagy különbség nincs, ha csak ezen múlik néha nyugodtan aszfaltozhatsz, a térded és az izmaid hozzá fognak edződni.
abban persze mindenki egyet ért, hogy a földes erdei utakon a legjobb futni. :)

zsolababe 2009.07.15. 14:23:35

@rrroka: az azert barokkos tulzas kijelenteni, hogy mindenki egyetert a foldes erdei uton valo futasban :) en pl nem vagyok a hive sem az erdonek sem a foldnek.. en bizony betonon ill. aszfalton szertek futni..vagy a Margitszigeten:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.15. 14:30:14

@zsolababe: oké, ha jelentkezik még legalább egy vki aki inkább betonon tolja, akkor tényleg túloztam! :)))

zsolababe 2009.07.15. 16:04:48

a folduton csak poros lesz a cipom ..ha meg esik saras leszek :) ki nem allhatom az olyat :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.16. 08:39:35

@zsolababe: a térdkalácsod meg le van szarva! :)

zsolababe 2009.07.16. 08:41:43

@rrroka: gondolod, hogy az egyenetlen talaj jot tesz neki..max rovidebb tavokon ha rendszeresen nyomod, akkor megedzi..erre szoktam mezitlab futni a tengerparton a homokban..de nem sokat max 1-2km-t

bellone 2009.07.16. 10:48:02

Az egyenetlen talaj miatt fellépő csavaró mozgások szerintem nem a térdet terhelik elsősorban, hanem a bokát és lábszárat. És nem annyira monoton a mozgás, ezért összetett módon erősít, de hónapokig tart amíg felkészíted az izmokat, inakat, izületeket.

Ez saját tapasztalat, a vitában nem szeretnék részt venni. Úgy gondolom, hogy az extrém kategória a homoknál és a jégpáncélnál kezdődik.:-)

zsolababe 2009.07.16. 11:12:50

off... tulleptem az ezevi 2000km-t :)) ...szerintem most ezt meggunepelendo holnapig nem futok :)

CSera 2009.07.17. 08:40:07

A murvás hepe-hupás út és utcai futócipőben rekortánon a halálom.
@rrroka:
Az erdei föld úttal sincs semmi bajom, ha nem meredek lejtős és nem áztatják jó kis magyar " trópusi" esők és nem egy versenyen kell legázolni(lekecmeregni) a bokáig érő sárban.
@wannabeskinny: a szigeti süppedős gumi halálos agyonpárnázott futócipőkben szerintem. Én mellette futottam.
@bellone: jégpáncélban volt már részem- "tojáslopó macska " stílusú közlekedést, sajátos technikát kíván.
@zsolababe: a homokban való futás felérhet egy résztávos edzéssel - milyen homokban futni?

CSera 2009.07.17. 09:48:51

@wannabeskinny:
melyik cégnél dolgozol én is megyek oda..irigyellek :-))))))
mivel foglalkoztok?

HecseDLI 2009.07.17. 17:47:06

@wannabeskinny:
főleg ,ha még a sportolásotokat is támogatja- a mai világban meg pláne

FutoBolond 2009.07.17. 17:48:05

Leginkabb a Luitpold Parkban futok, vagy Olympia Parkban, haverokkal meg leginkabb az Englische Gartenben, utanna az egyik sorkertben bedobunk egy sort. Kozel vannak szerencsere, relative korrekt a levego, bar Munchenben is problemat okoz a finom dizel-por.

FutoBolond 2009.07.17. 17:49:45

@dzsulájka: en annak idejen Infopark-Lagymanyosi hid, Nemzeti, Dunarakpart,Kozgaz, Gellerthegy kombot futottam. A Petofi hid kornyeke gazos, de amugy relative jo a terep, szep, valtozatos, eleg hosszu, es nagyjabol barmilyen hosszt ossze lehet vele kombinalni felmaratonig bezarolag.

bombike 2009.08.24. 19:56:00

Sok érv van a sziget mellett, s ellen, de én azért szeretek kijárni. Itt fák között futhatok és kicsit jobb levegő - bár sokan hitelesen ezt is meg tudják cáfolni-.

Ma azonban egy padon ülő - láthatóan futó fiú páros - könnyedén ontotta a futókra a cigifüstöt. Én egy hatalmas adaggal kaptam :(
Azt remélné az ember, hogy a futótársadalom kicsit tekintettel van egymásra. Mi legyünk azok!!

DaMartian 2009.08.25. 10:23:14

@rrroka: Én csak beton! : )
Jó cipőben nem probléma (van aki sokezer kilit fut betonon, pl. ultrások, mégsincs bajuk) A Futótaknyon nekem néha megfájdul a lábam, mert túl puha és instabil. Én ott mondjuk mezitláb futnék szívesen (amint kitalálják hogy mérjen a Nike+ a cipő nélkül : ) néhány embert szoktam látni mezítláb futni a Szigeten

zsolababe 2009.08.25. 10:32:03

@DaMartian: en is ebben bizom, hogy ha mindig jo cipoben futok nem lesz baja labamnak eletem vegeig..sokan riogatnak azzal, hogy szet fog menni a terdem a sok futastol de szerintem meg igy is jobb a terdemnek mint 170kilosan nem futni :))

széplány 2011.10.17. 20:51:39

Segítsetek kérlek!
Futóőrült vagyok és a munkám miatt késő este tudok csak kiruccanni körözni a Margitszigetre, de nagyon félek,hogy valami idióta cselleng a bokrokban.Tél van és korán sötét van, a lusták meg csak nyáron futnak, így alig van ember:(
Szerintetek biztonságos a Margitsziget? Az a baj,hogy egyedül szeretek futni,mivel a barátnőim nem bírnak annyit és nem is nagyon szeretnek futni. köszi

angelday 2011.10.17. 22:12:44

@széplány: szerintem maximum Szasza vagy Markocsán Sanyi ronthat rád — de az még kellemes meglepetés is lehet. :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.10.17. 22:40:44

@széplány: Mennyire vagy szép? :-) Szerintem nem kell parázni, de javaslom, hogy a futóklubba látogass el, ott biztos van olyan aki sokat fut, társaságban azért biztonságosabb.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.17. 22:54:19

@széplány: Nem velem történt, de szemtanúja voltam. Egy bringáról lenyúlt egy alak, és kezével illette a velem futó lány fenekét, természetesen nem a beleegyezésével. Szóval azt gondolom, hogy sajnos érhetnek kellemetlen meglepetések, de az sem feltétlenül biztosíték, ha többen futtok együtt. Mi is ketten voltunk, semmit nem tudtunk tenni. Azóta óvatosabb vagyok, kétszer is meggondolom, hogy kimegyek-e sötétben a szigetre (amúgy ha muszáj, kimegyek).

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.10.18. 04:20:31

@széplány: Esetleg javaslom a www.futotars.com/ oldalt ott lehet összeszervezni futásokat, van több csoport is ahol azután lehet megbeszélni közös futásokat, ha a fenti javaslatok nem jönnének be.

Páran már szerveztünk össze ott közös futásokat, van akivel azóta is szoktunk együtt futni.

Felhagyni csak a sötét miatt a futást nem szabad!

széplány 2011.10.18. 13:41:27

Hát köszönöm, aranyosak vagytok,hogy válaszoltatok..
A városban még talán biztonságosabb, de emberundorom van, ezért szeretek a természetben futni:P
Max beruházok egy sokkolóra, a pasiknak könnyebb ilyen szempontból, de úgy gondolom talán biztonságos a sziget. Ha nem, hát tévedtem...

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.10.18. 13:52:15

@széplány: Az aktuális post pont egy nem városban futós kezdeményezés, így oda érdemes kinézned.
Továbbá van egyéb szervezett futás is hétvégeken. Pl. HHH Panoráma kör vagy Normafa.
Most szombaton pl. én Normafára megyek. Van továbbá facebook csoport is ahol lehet ilyen futásokhoz társat keresni.

Tavaly télen engem is igénybe vettek ilyen célra, mert rémhírek miatt egyedül nem mert futni ismerős.

széplány 2011.10.18. 14:29:40

@Raиdoм_: Hm..hát ezek nagyon jók lehetnek:)
Nem szoktam ilyen szervezett futásokra járni,még versenyekre sem, amolyan hobbi az egész..Azt hiszem érdemes lenne kipróbálni.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.10.18. 14:49:31

@széplány: Egyébként az eredeti kérdésre visszatérve én hallotta már cifrákat a szigettel kapcsolatban. Mikor hallottam el se tudtam hinni ezeket, de lehet csajokkal tényleg megeshet ilyen. Elém még nem ugrott ki mutogatós bácsi, mivel gondolom nem a 2 méteres srácok a célcsoport. :)

Szigeten tavaly télen futós lány ismerőssel mi a középső úton futottunk, az kellően széles és megvilágított, ezért jól belátható.
Ott csak a buszokra kell figyelni, de érdemes forgalommal szembe futni és akkor nincs gond.

Ha 5-6 perces ezrek között futsz akkor hétfőnként betársulhatsz 1-2 körre.

széplány 2011.10.19. 08:30:35

Szép reggelt Mindenkinek!
Iszonyatos derékfájás..ez a futás átka, no de megéri.
Remélem elmúlik pár napon belül.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.10.19. 09:17:23

Én megszakítottam egyik alapelvem, mely szerint egymás után két nap nem futok. Hétfői 26 perces szigetkör rekordom után tegnap is futottam egy 35 perces szigetkört és ma jön a SZESZ.

Ja és álmomban menekülnöm kellett egy iszonyatosan ellenszenves helyről. :S

széplány 2011.10.19. 09:48:49

Juj az nagyon jó!!Én 31 perc 40 másodperces vagyok.:)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.10.19. 10:45:05

@széplány: 2-3 hónapig edzésterv alapján készültem félmaratonra így most igazán örülök, hogy nem kell fix tervet betartanom. 26 percesnél valahogy lendületbe voltam és mindig be akartam érni valakit. :) Tegnap a 35 percesnél meg egy ismerősöm invitál le és vele futottunk egy beszélgetős kört.
Én tavaly 38 percről indultam februárban és most a hétfői 26:51 az új rekord. :) Tavaly annyi volt a cél, hogy 30-on belül legyek ami sikerült is.

széplány 2011.10.19. 19:30:07

Nah?:) Megy az önsanyargatás Mindenkinek?:)

Sticman 2011.10.19. 21:16:31

Általában Tatabánya. Hetente 1x Tata tókör.

Tényleg ki volt az aki ma Hip-hop Futóblog!-al köszönt rám Tatán? :D

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.10.24. 12:43:15

Hétvégén sanyargattam magam egy 20 kilis és egy 45 kilis túrán. Ahol tudtam belefutottam és most kicsit fáj itt-ott. :)

Zsuzska87 2012.07.02. 17:28:48

Sziasztok, látom, h elég régi az utolsó bejegyzés de hátha :)
Most költöztem a X kerületbe és érdeklődnék, hogy errefelé merre érdemes futni, Népliget mennyire jó/biztonságos? Vagy van esetleg valami jó lehetőség errefelé?

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása