Akik futnak: Papp Krisztina

2009.03.17. 22:19 angelday

Név: Papp Krisztina
Futóblog név: pkrisztike
Életkor: 26 év
Magasság: 174 cm
Testsúly: 53 kg
Cipő: Nike Air Max Moto / Nike Marathon Air
Mióta fut: 1995
Szint: profi
Tech: Nike + iPod
Power Song: Mia - Paper Planes
Bio: Elvetemült, lázadó, néha hisztis, a legszélsőségesebben akaratos sportoló. A pályán kissé agresszív, de azon kívül egyébként nyughatatlan. Bár a hosszútávfutáshoz türelem és érettség kell, ezen van mit dolgoznia még. Szeret fiúkkal edzeni, nagyon megkeményíti, aminek hasznát veszi a versenyeken.

34 komment

Címkék: akik futnak

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr511008678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lac78 2009.03.18. 08:24:17

Szia!

Bár én amatőr futó vagyok (2 órás félmaratonok), de nekem nem jött be a Nike AirMax Moto. Kb két évig használtam, heti 3 edzés plusz versenyek ez kb. heti 40 km. Már több városi futóversen után is nyomta a körmöm és valahogy olyan érzésem volt mintha használat közben (futás alatt) kitágult volna. Ma más Asics gel-ben futok. Érdekes hogy nem egy év használat után sincs semmi hasonló érzésem.

üdv
Laci

pkrisztike 2009.03.18. 09:24:43

Nem futottam benne versenyen, csak hosszabb könnyű futásokra használom. Nem tapasztaltam ilyet, nálam minden cipő egyébként is pár hónapig tart. Szakmai ártalom. :) Baromi sok cipőt próbáltam már, és mivel elég fura a lábam, hosszas keresgélés után akadtam rá erre a fajtára. (Moto). Ebben ugyanis nem zsibbad a talpam. (talpbetétet használok, tehát nem a miatt zsibbadt el) És ha már rátaláltam, nem nagyon futok másban egy-két éve. Kinek mi jön be. :)

pkrisztike 2009.03.18. 09:25:59

@Csáki István: :) igazán köszi, de vigyázz lányoknak drukkolni ezekben a nehéz időkben :D ....

Lac78 2009.03.18. 14:29:31

Hali! Nem csoda ha "eszed" a cipőket amint látom 1 óra 10 perc alatt hozod a félmaratont. Ezek szerint reggelente a két szigetköröm alatt akár 4 szer is elmehetsz mellettem. Kicsit ez most frusztráló el is megyek úszni most. :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.03.18. 14:39:47

@Lac78: Nekem is nyomta a körmöm, pedig le volt vágva rendesen. Nekem volt 1-2 olyan futásom, amikor véresre nyomta a körmöm, egy kicsit esett az eső, ami feláztatta és a cipő eleje tiszta vér volt. Itthon a család ekkor megértette, hogy egy új cipőt szeretnék venni. :)) Én Mizuno cipőt vettem, nagyon bevált! De tényleg nincsen aranyszabály, sok gyártó gyárt sok jó cipőt.

pkrisztike 2009.03.18. 14:58:11

@Lac78: a kampany célja az h meghozzam a kedvet a futihoz...ez erőssen veszélybe került :) visssza kell térned! Fuss Lac fuss...

Vegyi Ali 2009.03.18. 16:06:54

@pkrisztike: Nekem rendszeresen előjövő problémám volt, hogy lezsibbad a lábfejem, 40-60 perc futástól. Ilyenkor kénytelen vagyok megállni, mert rohadt sérülésveszélyesnek érzem. Egy sportmasszőr szerint a talpamban az izompólya (vagy mi) szűkült össze. Ez egy iszonyúan fájdalamas masszázstól elmúlt, de most (6-7 hónap telt el) megint kezdődik. Mit lehet ez ellen tenni? Van más szerinted a masszőrön kívül?

pkrisztike 2009.03.18. 23:23:59

@Vegyi Ali: szio. Nekem csak ugy elmult, foleg akkor jott elo gyakran ha megemeltuk az edzesmennyiseget. Volt nekem is olyan hogy meg kellett allnom es megmasziroznom. Szerencsere most nincs ilyen, de en a cipokkel is sokat kiserleteztem. Ez bejott, ebben nem zsibbad. Szoval, nem sikerult fenyt deritenem a labam paranormalis tevekenysegeire :) a talpbetet jo kiindulasi pont, erdemes egy szakemberrel megnezetni van e ludtalp.

Ras · http://futo.blog.hu 2009.03.19. 07:11:37

@Vegyi Ali: az összes izomszűkülésre/rövidülésre a rendszeres célzott nyújtás a megoldás, nem vagyok szakember szóval gőzöm sincs hogy kéne nyújtani azt az izmot a talpadban, de az fix hogy lehet. Már emlegetett Tomi haveromnak voltak hasonló bajai, megkérdem ő hogy oldotta meg, illetve körülnézek szakirodalmilag is.

xhege 2009.03.19. 08:06:54

@Vegyi Ali: Ilyen zsibbadásom nekem is volt, leginkább akkor, ha emeltem a távon, vagy ha hosszabb kihagyás után (pl betegség) futottam újra. Mostanában semmi ilyesmit nem tapasztaltam szerencsére.

@Ras: várom az infóidat a témával kapcsolatosan. Biztosan sokunk számára hasznos lesz.

pkrisztike 2009.03.19. 09:56:46

Eszembe jutott kozben, hogy van egy gumiszalag, erositesre is használják, szoval azzal lehet nyujtani a talpat a vadlit is megnyujtja jol twitpic.com/28ns9 Meg a szokasos gyerekkorbol ismert erositesek, felszedem a ceruzat, arrebb rakom, okolbe szoritom a tapimat, par masodpercig ugy marad lazitom, ilyesmiket szoktunk, homokban is mászkálunk, távolugrógödör alkalmas erre :) ez az erősítés része. De ha csak nyújtani szeretnéd, ajanlom a szalagot ha eddig nem probaltad, egy sprinterlány mutatta nekem is (Petráhn Barbi) egyebkent en is csak tapasztalgatom ha ilyen van eppen mit tegyek.

e_easy 2009.03.19. 11:56:06

Ha mar serulesek: nekem a sipcsontom vonalaban szokott fajni az also labszaram es csak tobb hetes kihagyas utan mulik el teljesen, aztan persze kezdem elolrol lassu tempoban, de marha idegesito, hogy csak azert kell lassan/keveset futni mert faj. Van otlete valakinek mitol lehet es hogy tudok megszabadulni ettol?

Vegyi Ali 2009.03.19. 11:59:13

@e_easy: én ugyan laikus vagyok, de szerintem ha nem hagysz ki heteket, akkor el fog múlni, és nem jelentkezik újra. Rendszeresen fuss, annyit, amennyitől még nem fáj.

Vegyi Ali 2009.03.19. 12:02:31

@pkrisztike: @Ras:
Igen, nyújtás. Szoktam teniszlabdát gurigázni a talpammal, ez nagyon bejött mikor sérülésből lábadoztam, ez nagyon jól nyújt szerintem, meg ez a "bekarmolósdi" is. De nem igazán használnak. Lúdtalpam nincs, de lehet, hogy egy kicsit nem jól teszem le a lábam. Valószínűleg ezt kellene megnézetnem.
Kösz a tanácsokat!

kg_kilo 2009.03.19. 12:12:59

@e_easy: udv a 'shin splints' klubban :D
Guglizz ra...

kg_kilo 2009.03.19. 12:16:14

@Vegyi Ali: nyujtas, illetve masszor rendszeresen! En havonta elballagok masszorhoz, ha kimarad, altalaban beall a derekam vagy hatam (NB nem a futastol, hanem a gyorskoritol).
Nyujtani szallaggal, vagy lepcson. Rohadtul tud fajni de... az a jo :D

e_easy 2009.03.19. 12:17:14

@vegyi Ali: hat a gond eppen az, hogy a fajdalom miatt kell kihagynom 1-2 hetet idonkent. Egyebkent rendszeresen futok, heti harom alkalom ~5km most epp 2×2p kimelo setat beiktatva - igy olyan mintha a hataron egyensulyoznek. Viszont jo lenne mar emelni a tavot es futni, futni amig el nem faradok :)

e_easy 2009.03.19. 12:21:02

@kg_kilo: koszi, nezegetem
remelem nem lifelong tagsag :P

kg_kilo 2009.03.19. 12:26:25

Az a 'baj' Krisztivel, hogy ha mellettem elrobog egy ilyen ozikeszemu 26 eves, akkor en komolyan elgondolkodom rajta, hogy normalis-e vagyok, ahelyett, hogy otthon innam a yo kis Laphroaig whiskymet es ennem a csokit...
Meg jo, hogy gyorsan robog, mert legalabb nem latom az ozikeszemet... :)
Ugyhogy... hajra lanyok :D

Zime 2009.03.19. 14:11:50

Ha már kripliskedünk: érint valakit a visszér+futás kombó hátrányos tulajdonságai? Egy ismerősőm nagynénjének a munkatársának a postásáról van szó... :')

mata68 2009.03.19. 15:10:15

@e_easy:

Csonthártyagyulladásod van. Ellenszere a pihentetés és a masszázs. Szerezz be pl. innorheuma masszírozókrémet és futás előtt, illetve éjszakára kend be vele a lábszárat.

mata68 2009.03.19. 15:13:58

@Zime: Nekem szokatlan helyen - a combomon - van visszerem, de szerencsére futásnál sem és egyébként sem érzem, csak esztétikailag zavaró ti. baromi ronda.

decibells (törölt) 2009.03.19. 16:22:24

@e_easy: Szerintem is csonthártya gyuszi. Anno nekem az is használt, ha nejlon zacskóba töltöttem hideg vizet, jól bezártam, és azzal "borogattam".
A futásról és a nyújtásról vannak jó könyvek, pl:

bookline.hu/product/home!execute.action?type=22&_v=Tvrznik_A_Soumar_L_Futas_Fitten_egeszsegesen&id=23497

bookline.hu/product/home!execute.action?type=22&_v=Sternad_Dagmar_Stretching_Nyujtogyakorlatok_Fitten_egeszsegesen_&id=17116

Bocs a reklámért, csak a köz érdekében! :-)

decibells (törölt) 2009.03.19. 16:24:26

Látom nem is jó a link, szóval az egyiknek az a címe: Futás, a másiknak Stretching. Ez utóbbiban lábfejizom nyújtó gyakorlatok is vannak.

DaMartian 2009.03.19. 20:20:06

@e_easy: csonthártyagyulladás for sure.. Pihentetés és jód!!!

Ras · http://futo.blog.hu 2009.03.19. 21:43:51

@DaMartian: és ortopéd szakorvos mert ha 5kmtől van csonthártyaproblémád akkor statikai problémáid is vannak tutira

xhege 2009.03.20. 08:15:26

@Ras: Mikor elkezdtem futni, nekem 3 kilométertől is volt csonthártyaproblémám, de ahogy javult az állóképesség és jobban bírtam a terhelést nem jelentkezett. Szerencsére most napi 10 km-nél sem jött vissza pedig ez nekem a határaim feszegetése egyenlőre :) Szóval nem biztos, hogy statikai probléma, de lehet.

e_easy 2009.03.20. 10:12:23

@mindenki: Koszonom a tanacsokat. Jovoheten benezek dokihoz, beavatom az uj cipom, hasznalok kenocsot figyelek a terhelesre, olvasom a szakirodalmat.. es futni is fogok :)

Ras · http://futo.blog.hu 2009.03.20. 14:53:17

@xhege:
www.tar.hu/ironman/lab.html
részletes, nagyon jó cikk Miltényi Mártától (Spuri 2000-es évfolyamból)
MINDENKINEK AJÁNLOTT!!!

pkrisztike 2009.03.20. 18:42:58

@Ras: a 3 lépéses tornáját gyűrjük edzésen :) és tényleg szupi :)

idoverybadthings 2009.03.21. 13:14:23

Továbbra is hajrá a lányoknak...És ehhez a mai futásnál alkalmazott powersong-ok:

La Roux: In for the kill
www.youtube.com/watch?v=ELRD8ZMYmrA

The Maccabees: No kind words
www.youtube.com/watch?v=IhmKNBBp3OU

Ted Striker 2009.03.22. 21:17:39


Gratula!

Na nem azért mert hogy "csak" egy szigetkörnyivel járultál hozzá a leányok kilométergyűjtéséhez, hanem hogy ezt 18:48 alatt tetted meg :-)

Szóval gratula a mezei futó OB aranyérméhez!

inf3rno 2019.03.25. 18:20:38

@Vegyi Ali: Szia! Látom, hogy 10 éves a téma, érdekelne, hogy azóta találtál e rá valami megoldást. Nekem egy 2017-es terep félmaratonon kezdett először zsibbadni, mert nem bírta az oldal irányú csűrést - csavarást a bokám. Utána 2 évig nem volt ilyen zsibbadós bajom. Aztán tavaly kihagytam több, mint az év felét sérülésből, műtétből adódóan, plusz felszedtem némi súlyt. Mióta újrakezdtem, azóta menetrendszerűen 7k után elkezd zsibbadni. Egyedül akkor nincs ilyen, ha nagyon alacsony terhelésen vagy félúton 10 perc szünettel csinálom. Jó lenne már valami végleges megoldást találni rá, mert így elég nehézkes alapozni, hogy 7k után félbe kell hagynom, meg ez kb. olyan táv, hogy sajnálom a mosást rá... :S

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása