OKT

2008.10.30. 11:56 szasza75

Még egy hét és Szarvas Mátyás befejezi 2500 km-es 45 napon át tartó Kék Túra futását. Szeptember 23-án indult Szigligetről, és mintegy napi 50-60 km-es futással először az Országos Kéken Hollóházáig (10.10-én) futott, majd onnan az Alföldi Kéken hasította a pusztát. Pár napja a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúra részén jár, összesen több mint 2000 km-t a háta mögött hagyva.

Még ha nem is ilyen elszántsággal, de hasonló élményekkel gazdagodva idén én is elkezdtem egy barátommal az Országos Kék bejárását. Konzervatív túrások megkövezésének kockázata mellett leginkább futva.

Minden tavaly decemberben kezdődött. Azaz nem minden, de valahogy akkor jutott eszembe, hogy van ez az OKT, azaz Országos Kék Túra. Az útvonal Írott-kőtől kezdődik és Hollóházáig tart. Mintegy 1128 km tarkítva 25 km szinttel. Az ötlet megszületésétől számítva 24 órán belül felhívtam egy barátom, hogy velem tart-e. Azonnal igent mondott. Aztán non-stop a több részes Másfélmillió lépés Magyarországon c. filmet néztem és meghallgattam az ezzel kapcsolatos összes zenei aláfestést. Nem tudom ki hogy van vele engem kicsit negatív hangvételű volt a film. A kezdethez kis önbizalom növelésre volt szükségem, így a december és a január főleg a túrafutásokról szólt. Általában a hétvégék mindkét napján mozogtam valamit. Február közepére úgy éreztem, javult a fizikumom, és immár a bírni fogom szlogennel felvérteződve néztem tükörbe.

Még karácsony előtt beszereztem a pecsételő füzetet, felszerelkeztem túratérképekkel, és elkezdtem Excelben összerakni, megtervezni az útvonalat. Aztán eljött a február és elindultunk a Nagy Kalandra. És tényleg! Összefoglalhatatlan az az élménykosár, amit nyújthat egy ilyen túra. Persze párosul ehhez a nem mindennapi mozgás mennyiség is (alkalmanként közel 100 km-es hétvégék), no meg a sok-sok látnivalóval. A természet szépségei, a szabadon kószáló, akár 10-12 fős szarvascsordák, láttuk kitavaszodni, most pedig őszülni az erdőket. Jön a tél is mi pedig gázolunk a hóban. Lenyűgöző és egyben lélegzetelállító! Képzeletben sok-sok lottó ötöst elköltöttünk, a régi kúria jellegű erdészházak és egyéb pusztuló kastélyok felújítására.

Az egésznek van egy kicsit nomád hangulata, távol nagyobb településektől, és gyakorlatilag minden kis faluban hasonló kép fogad. Templom, mellette kocsma, a kocsmában 1-2 pihenő ember, kíméletlen bagószag és a szerény, ám koncentrált kínálat. Aztán fizetésnél eszmélünk, hogy milyen olcsó is Magyarország ez a része, 2 kóla 2 kávé 350 Ft.

Az elmúlt hosszú hétvége második felében ismét a Kéket jártuk. Szombaton reggel Szentbékkáláról indultunk majd Nagyvázsonyon és Kabhegyen keresztül Úrkútra érkeztünk meg (42 km 1300 m szint). A vasárnapi kicsit hosszabb és szintesebb is lett, hiszen itt már a Bakony magaslatait jártuk. A vége Borzavár, a napi etap pedig 47 km és 1400m szint. Ezen a hétvégén kicsit megmozdult a Kék, erről nemcsak a friss tintás pecsétek tanúskodtak, hanem az a néhány ismerős és ismeretlen is, akikkel utunk során találkoztunk.

Az ösvény

Vicces volt, amikor egy eltévedés közepette összefutottunk az egyik ismerős túraszervezővel,aki szintén letért a helyes útról. A kezében térkép, a nyakába akasztott diktafonból pedig Kárpátia bömbölt. Beszélgettünk pár percet, aztán továbbindultunk. Sok helyet kinéztünk,elképzelhető lakhelyként, ide a ház erre nézzen, és íme az ablakból a kilátás "3G van?". Nyugtázzuk, hogy nincs, aztán futunk tovább. Lassan rá kell jönnöm, hogy a tájoló a múlté. A kezemen Garmin, a társam pedig Gps-es Nokián nézi a Google Earth-t. Aztán felkiált, hogy elcs...sztük. Persze mosolygunk, mert ez ilyen túra és megyünk át a dzsindzsán keresve az utat és a jeleket. A falut nem látjuk még, de a műhold őrködik felettünk. Ismerd meg hazád felülről is ne csak futva.

Biológiai Fűnyíró

Ahogy haladunk egyre jobban élvezzük és egyre valószínűbb, hogy tovább megyünk az Alföldi, és a Dél-Dunántúli Kékre is. Jó móka, nagy kihívás és persze kemény menet.

Ajánlom!

8 komment

Címkék: gps túra kék bakonybél

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cs (mi más) 2008.10.31. 10:13:52

Egészen picit hosszabb, s így szebb is a neve...

kekut 2008.10.31. 10:31:16

Konzervatív túrázó vagyok, végigjártuk már az OKT-t és a DDKT-t, de nem kövezlek meg. Hajrá, fussátok csak végig! Nagyon szép. (Az AKT-t bicajjal mi bicajjal tervezzük.)
A tájoló viszont nem a múltté! :) Nem kell bele elem, és megmozgatja az agyat. Kiváló és kedves eszköz. ;-)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2008.10.31. 10:43:08

Klassz!

De az milyen már, hogy mész az erdőben, és a nyakadba akasztott diktafonból bömböl valami?

Guga 2008.10.31. 13:00:39

Höhö, a nyúl a puskával az Alíz panzióból való, Bakonybél. Legjobb.
Szarvas Matyi nagy király. Eleve békéscsabai.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.10.31. 22:38:46

Úgy látom a nyúl valami helyi nevezetesség, vagy maradandó emlék.
kekut: Amúgy az AKT-t mi is biciklivel gondoltuk. Mondjuk el se tudom képzelni az hegyek után a pusztát.

BGy · http://babosi.blog.hu 2008.11.01. 08:54:38

Hű, nagyon klassz lehet! Amíg nem volt család, addig belefértek ezek nálam is. Most már csak ki kell várni, hogy a gyerekek kirepüljenek, vagy tudják velünk tartani a lépést a túra során. Próbáltunk gyerekkel is túrázni, de alvó gyerekeket cipelni kilómétereken át elég fárasztó volt. :))
Hasznos dolognak tartom a GPS-t, de jómagam imádok térképetolvasni és tájolni. Így még "nomádabbnak" érzem az egészet.

ThufirHawat 2008.11.01. 14:10:11

BGY kapcsán... Szasza!
Már akartam kérdezni a korábbi edzésnaplós poszt kapcsán is.. Neked ez hogy fér bele az életedbe? Ha 75-ös vagy (pont mint én), akkor nyílván melózol, család, ház/lakás javítgatás, kert ha van, stb. Az én heti 3-4 alkalmam (4-5óra/hét) is nagyon fáj a feleségemnek.
Mi a titkod, Mester! :o)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.11.02. 09:17:42

Meló van, feleség gyerek nincs. Bár a barátaim jó része rendelkezik az utóbbi kettővel is. Megoldják, nyilván kell egy kompromisszumkész partner, aki támogat és segít. Tavaly komoly lakásfelújítás is volt, nem is tudtam annyit bringázni, mint szerettem volna.
Sokszor reggel megyek ki futni a szigetre. Világos van, fél 8-ig letudom, utána meló.
A hétvégén mozgok hosszabbakat, nyilván az éjszakai bulik már kimaradnak. Hát ennyi röviden

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?