Butterbean és Marco bácsi

2008.12.25. 09:20 Winkler Róbert

Több érdekes fejleményről is be szeretnék számolni. Az egyik legérdekesebb, hogy végre megint tudok rendesen, focistásan köpködni. Pedig ma este nem is volt hideg, olyan 6 fok körül lehetett, a margitszigeti hőmérő speciel sztrájkolt, és a célban felszerelt digitális óra is valami csillagközi, vagy internetes időt mutathatott. Szóval ez az egyik fejlemény - a köpködés tahóság, de bearanyozza a téli futószezont.

A másik, hogy mivel időérzékem sose volt, nem tudnám megmondani, hány hete nyomom az (elvileg) minden esti futást, pontosabban hogy amikor tudok, futok, mondjuk átlagban heti négy-öt nap. Lehet, hogy futásilag nem fejlődök, viszont a kondimat össze se lehet hasonlítani azzal, amikor futás után kihagytam a következő napot. Tehát a 4-5 (futás, hetente) nem csak kicsit több, mint a kettő-három: ez teljesen más kategória. Már a múlt héten is meglepően jól szerepeltem a szent szombati fight clubban, igaz, azt jórészt annak tulajdonítottam, hogy barátom, életmód-tanácsadóm és edzőpartnerem, Gábor előttem lenyomott vagy tíz kemény menetet egy emberi rozsomákkal. Most viszont, csütörtökön már tagadhatatlanul látszott a fejlődés. Alapvetően olyan vagyok, mint Eric "Butterbean" Esch, aki a legismertebb talán bokszolóként volt, és bár szóba se jöhetett, hogy rendes, hat-nyolc-tíz-tizenkét meneteket bunyózzon, olyan mókás és népszerű karakter volt, hogy kitaláltak neki egy új kategóriát: ő lett a világ legjobb négymenetes bokszolója. Amíg agyon nem verte egy senki, aki nem ijedt meg a hízott bőrfejűtől. Szóval nálam is olyan 4-5-6 menetig szokott tartani a szufla, aztán eljön a látványos összeomlás, amikor megköszönöm a figyelmet, és inkább levezető árnyékolást mímelek, mielőtt feldobnám a pacskert.

Na de most?! Hat menet körül jött egy holtpont, amikor azt hittem, vége, de valahogy úgy éreztem, menni fog ez még, úgyhogy két menetet bekkeltem, vagy mondjuk úgy, a védekezést gyakoroltam, mert ütni azt nem bírtam. Na de aztán magamhoz tértem, és végeredményben már nem is tudom, mennyit nyomtam, szerintem legalább tizenkettőt. Oké, kétperceseket, de simán lehet, hogy igazából 14 volt - ennyit már nem olyan könnyű számolni, amikor az ember nem is számolja.

Na mindegy, ma viszont még indulás előtt gyorsan átnéztem a Futóblog posztjait, köztük ezt, ami Marco Olmóról szól, akit talán Szasza látott is a Mont Blanc körbeszaladgálása során. Aztán mentem a Margitszigetre, és épp azon gondolkoztam, vajon kiújulnak-e mellbimbóproblémáim, vagy a polárfelső megsegít, amikor egyszerre csak szembejött a fater a képről. Nem esküdnék persze meg, de egy ősz szakállas férfiú volt toszósapkában, ami megint csak az olasz elméletet támasztaná alá: Carlo Ancelotti is valami borzalmas kötött sapóban vezényelte le ma a gyászos végű Juventus meccset. Szembe futott (a fater), az óramutató járásával megegyező irányban, ha felülről nézzük a szigetet. A neve persze akkor hirtelen nem ugrott be, meg a sötétben amúgy is túl gyors egy ilyen találkozás, nehéz azonnal reagálni, és megkérdezni, hogy buona sera, é lei signore Olmo, már ha egyáltalán így kell olaszul magázódni. Egyébként is az a legvalószínűbb, hogy a fater csak annyit vakkantana vissza, hogy anyáddal szórakozz, kisköcsög, amennyiben ő egy másik fater. Látta esetleg még valaki?

A tanulság pedig, hogy bár a világért se játszanám itten a dél-újpesti Bowermant, de ha valaki valaki nem futóversenyre készül, és a futás nála csak kiegészítő sport, ne foglalkozzon a pihenőnapokkal.

34 komment

Címkék: margitsziget box marco olmo 4 menet 12 menet

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr99837956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.12.25. 10:37:14

Magam is azért (is) kezdtem el futni, hogy jobban bírjam a ringben a meneteket. Aztán rájöttem, hogy a versenyboxolók testütései ellen úgyis mindegy. :D
Viccet félretéve, valóban csodákat művel, a többszörösét bírom annak, mint a heti sok futás előtt.

specialk 2008.12.25. 11:12:42

Szerintem nem signore Olmot láttad. Tegnap délelött is futott (legalább két kört) a nagyon hasonló külsejű, ősz szakállú úr - sapka nélkül, a haja is hófehér - és előzékenyen biccentett is, ami a szigeten ritkaság.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.12.25. 16:45:25

nem sneci bácsi volt? az oldal főképén hátul a szakállas? kb 5 éves a kép. bár tudtommal ő nem fut annyira szigeten.
web.t-online.hu/sneci78/
a ronda honlapon a 'magamról' részt ajánlom mindenkinek aki szereti a hősöket.

én meg orrot fújni szoktam futás közben, olyan jó ujjal befogós-kifújósat. előtte hátranéz, nem jön-e vki, egyik orrluk mutatóujjal befog, könyök felemel, fúj. ismétlés másik kézzel. :) gusztustalan egy népség ez a télifutó. :D

.com 2008.12.25. 20:42:29

@rrroka: aha
ha nem sikerul, azt hivjuk kituntetesnek, azaz plecsninek :o))
es ezekrol az ujfajta technikai cuccokrol NEM tudod letorolni

boibo 2008.12.26. 10:37:54

Nem voltam itt pár napig.

Mennyit emelkedett azóta a blog színvonala!!! WOW!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.12.26. 11:57:17

.com, de tegyük hozzá, hogy nem is akarjuk letörölni. :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2008.12.26. 15:16:42

Orrfújás, csulázás csak a férfiaknak áll jól! Egyszer pont a Margitszigeten egy jó alakú csajszi nekiállt előttem krákogni, hogy az osztrigát előcsalogassa, majd utána szabadjára engedte. Kicsit kiábrándító volt. A technikai cuccok tényleg csak szétkenik a kis villanykörtét az orrunkon.

adam182 2008.12.26. 15:30:18

az első tél, hogy rendesen futok télen és ma volt a leghidegebb. olyan -3 környéke. megdöbbentő mennyit kivesz pusztán a hideg az emberből. három nappal ezelőtt ugyanazt a távot 15 sec/km-rel gyorsabban és átlag 3 pulzussal alasconyabb szinten futottam. de érzésre mégnagyobb a difi. a szokásos felfrissülés helyett úgy érzem magam, mintha megerőszakolt volna egy barnamedve. el sem tudo képzelni a -15-öt.....

boibo 2008.12.26. 17:50:19

@adam182:
Kérdezd Dorát, tudna Neked mesélni! :-)

boibo 2008.12.26. 17:54:06

@BGy:
A futóblog hatására kezdtem el "racionalizálni" a futásaimat (nem a kidöglés a cél, hanem a jóleső elfáradás).
Aztán most vettem egy futónacit is.
Ha eljutok odáig az úrinői mivoltom levetkőzésében, hogy rrroka-módon fújom az orromat...!
Na nem! Az lehetetlen.

Bau76 2008.12.26. 21:35:54

@adam182: én is futottam ma, de nekem nagyon jól esett és nem zavart a hideg. szerintem megfelelő beöltözés kérdése az egész, például a kesztyű már sokat számít. Tegnap rosszabb volt, a dunaparton futottam 8 kilit, és nagyon erős szél volt, ráadásul kesztyűt is elfelejtettem felvenni...

adam182 2008.12.26. 22:09:39

@Bau76: termogatya, polo, termofelso, szeldzseki, szelallo kesztyu es sapka.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.12.27. 14:25:08

@boibo: én sem mindig, csak ha muszáj, és nem jön senki a közelben! :) nem vihetek minden futásra egy százas pszt magammal.
de a lányoknak tényleg nem áll jól.

bodlac 2008.12.27. 18:21:58

Köpködés, taknyolás senkinek nem áll jól, nem csak a lányoknak.
Különben nem is értem mit köpköd aki köpköd, nem kiszáradni kellene? Igaz a futók még így is semmik a focistákhoz képest, ha valakin 15 másodpercig rajta van a kamera, akkor szinte biztos köpni fog.

BGy · http://babosi.blog.hu 2008.12.27. 18:38:06

Köpködni nem szoktam, nincs is mit, az orrot is csak télen, hidegebb időben kell kifújni, mert ha nem, akkor magától kijön és pont a blog-póló feliratát takarná el. :)))) Áááá, jó a téma!

zsolababe 2008.12.27. 20:23:55

en soktam kopkodni de siman nyalat.. valamiert ugy erzem mindig hogy kell... ha van valami kis bajom, akkor persze orrot is kell fujjak egy ido utan mert hala istennek a futas jol kihozza.. de epp ezert mindig va nalam papirzsepkendo :) ....ma vegre regisztraltam a sajat chipemet:) kar, hogy nem onnan indulok a Szigeten, ahonnan mer :) de igy is jo lesz :) zsola neven vagyok, ha valaki be akar jelolni sporttarsnak :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.12.28. 09:32:03

köpködni én sem szoktam, max ha nagyon kiszárad a szám és összejön vmi lenyelhetetlen. de az orrom az folyton folyik, nincs az a zsepimennyiség amit el tudnék fuvarozni futáshoz. egy adag mindig van nálam, de az max 10 kirire futja.
marad a ruszki-módszer, ami még mindig jobb mint az amcsi: ők vissza szívják...

manor 2008.12.28. 10:09:38

A fázósaknak:
www.youtube.com/watch?v=5kUJDMS5c54
A fickó Lappföldön -16-18 fokban futott egy laza 2.10-es félmaratont - egy szál rövidgatyában.

bodlac 2008.12.28. 12:18:13

Jó ez a videó.
Azt sajnálom csak, nem mondták hány fokos volt a víz az orvosi tesztnél. A műszerezettség azért vicces volt, pulzusóra odacelluxozva a rúdhoz. :) Mintha McGyver csinálta volna.

manor 2008.12.28. 12:51:48

Ez egy vágott változat, a teljes műsorban elhangzik, úgy rémlik, 4 fokos volt. "Valódi szuperemberek" címen fut a Discoveryn, jövő héten szerdán és csütörtökön is adják.

angelday 2008.12.28. 14:21:07

manor, ez nagyon kemény volt!

bodlac 2008.12.28. 14:29:39

Hogy a tudományosságot tovább fokozzuk, épp most jöttem tesztelésből orrfronton.
-5 C; 15,9 km; 5:04 min/km; 165 bpm átlag; 2 zsebkendő (= 0,025 zsebkendő/perc)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.12.28. 18:06:25

Mondjuk ezek után nem is értem a sapka minek volt a fején. :-) A lábán a kötések azért illusztrálták, hogy szétfagyott bizony a manus lába.

bodlac 2008.12.28. 19:34:37

yep, végülis elfagyott a lába, csak azon örömködtek, hogy az ujjait nem kellett levágni.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.12.28. 19:49:37

@bodlac: apró örömök. :D át tudom érezni, arányosan persze, mert az első félmaratonomon a csuka rohadtul feltörte a lábam a nagylábujj körömnél, az uccsó két kirin erősen sántikáltam is. azt hittem vmi stephen kingbe illő véres massza lesz a helyén ha leveszema zoknit, de semmi vészes nem volt. ellenben a másik lábamra nőtt egy nagy vizes-véres stephenkingi hólyag csak úgy suttyomban fájás nélkül.

potyesz 2008.12.28. 21:21:23

@bodlac: köpés témában azt tudom mondani, hogy azért kell köpni, mert egy idő után ahogy futsz, összeáll a nyál a szádban, mint a vatta. Lenyelni nehezebb, mint kiköpni. Ez szerintem pont azért történik, mert vizet veszítesz. A focisták is ezért köpködnek... (olyan fehéret, mint a vatta :))))
A hidegben futás nálam is az átlagosat hozza, azaz többet kivesz. De nekem előnyöm van, mert nálunk kicsivel mindig hidegebb van, így több időm van-volt hozzáedződni. :-)

bodlac 2008.12.28. 22:28:15

Hmmm, nekem nem áll össze. Egyedülálló nyál fiziológiám lehet, ne csodálkozzatok majd, ha a Discovery Channel következő Real Superhumans szériájában már én fogom osztani életbölcsességeim vihogva. ;)
Erről még az jutott eszembe, hogy Besenyő Pista bácsi is kemény köpésű legény volt.

2008.12.29. 00:32:38

Elképesztő ez az Iceman, de szerintem semmit nem veszített volna a teljesítményéből, ha felhúz egy mokaszint, vagy egy egyszerű cipőt, hogy ne közvetlen a hóban tapicskoljon. A sapkát pedig jogosnak tartom, mert ha a feje fázik meg, annak az amputálásával elég sokat veszítene.
/Van egy ismerősöm, aki mesélte, hogy az ismerőse ismert egy ismerőst, aki télen vizes hajjal, kismotorral ment iskolába. Aztán délután panaszkodott az orvosnak, hogy nagyon fáj a feje, estére vagy másnapra pedig meghalt./

A köpködésről és taknyolásról a tapasztalatom az, hogy kb. +5 fokig nincs problémám, az alatt viszont az orrom elengedi magát és csak azért nem folyik ki, mert mindig az orromon szívom a levegőt és a számon fújom. Ezzel a módszerrel kvázi az orrüregemben tárolom a cuccot, hazaérvén pedig ürítem. :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2008.12.29. 08:37:37

Nekem nemrég egy rosszul levágott köröm olyan mészárszéket csinált a cipőmben, hogy a vérem átjött a cipő orrán. Igazi Rambó utánérzés. Egyszer pedig elestem (kétévente egyszer elszoktam kiálló gyökerekben) és nem akartam megállni, aztán még egy darabig folyt a vér a térdemből. Na, akkor is szép voltam. Az már Rambónak is sok lett volna. :)))

kinney 2008.12.29. 11:32:17

nem semmi ez a fickó.
szerintem pont az a pláne, hogy mezítláb futott: az volt a legveszélyesebb része, és ő pont azt tudta kontrollálni. (jobban mondva azt is)
a merülővíz hőmérséklete 8 fok volt, ezt mondta a doki.
mi meg itt rinyálunk, hogy mennyire fázunk jól felöltözve is :-))

bodlac 2008.12.29. 13:45:15

ja, nem mezítláb, nem rekord, erre ment ki az egész.

Bau76 2008.12.29. 22:02:35

Volt ma valaki futni? Én mire hazaértem a melóból nem tudtam rávenni magamat a futásra... -7 fok és tök sötét az már túl sok volt nekem :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása