Pillanatkép

2009.06.29. 10:32 szasza75

Tegnap pihenőnapot tartottam. A délutáni szunyókálás után este lesétáltunk a Margitszigetre fagyizni és persze szemrevételezni a vízviszonyokat.

Jelentem a sziget még áll, azaz nem alakult át zátonnyá.

Futók is vannak rajta, ami viszont meglepetést okozhat egyeseknek, az a déli csücsökben található mélyebb fekvésű pár méteres szakasz. Ezt a részt bizony víz borítja. Kellemetlen lehet pl. annak aki élete legjobb köréhez belecsap az utolsó 100 méteres szakasz hajrájába. Meglátja a vizet és megtorpan. Ott tartózkodásunk néhány percében ezt tapasztaltuk. Gyakorlatilag mindenki megállt előtte, néhányan visszafordultak, valaki kis mérlegelés után átfutott a vízen. Egy illető a kőfal oldalán egyensúlyozott, kísérletét a hídról bámészkodó gratulációja dicsérte. Talán egy kis taps is volt.

Emlékszem pár éve komoly homokzsákemelvények tornyosultak a Margitsziget külső részén. Nyilván az elkövetkező pár napban nem várható ilyen készültségi fok. Remélem.

40 komment

Címkék: duna vízállás zátony futók margitsziget víz

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr731215026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.06.29. 11:30:09

Utálom ezt a sok vizet. Nem tudtam reggel a rakparton jönni munkába, ami számomra kész trauma, mivel nem vagyok valami gyakorlott Budapest-sofőr... de azért valahogy csak bevergődtem. Mennyen vissza a víz oda ahonnan jött! :(

vangelis1978 2009.06.29. 13:46:07

Ja, menjen vissza oda ahonnan jött.Csak hát sajnos az élet nem kívánságműsor.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.06.29. 15:40:24

Futó sporttársak, futósport társak! Jelentkeztem a Hortobágyi félmaratonra. Illetve kb. félmaratonra. Jön még valaki? 30 fok körül lesz és párás levegő ígérkezik, bár még 6 nap.

zsolababe 2009.06.30. 01:05:33

en ott leszek az biztos es Sziszi baratom is ..mi mar penteken lemegyunk Debrecenben szallunk meg az Aquaticum hotelben...

DaMartian 2009.06.30. 20:31:18

Én sem hiányozhatok!

zsolababe 2009.07.01. 06:55:45

@DaMartian: lehet, hogy a te polod jott meg meg nem neztem meg mert csak most ertem haza Ny-ba de valami olyan cucc is jott a nike-tol, amit nem rendeltem...az a tied lesz valoszinuleg:) ha az akkor jol elviszem hetvegen.. en a repterrol mar debrecenbe megyek, hogy nehogyveletlenul atalljak rendesen a futas elott:) ..apropo.. vettem egy lunar trainert mert annyira dicserted... holnap majd jol felavatom (elvileg doncii-vel futunk a Central Parkban:D) de hogy a Hortobagyn abban fussk vagy oda inkabb erdemesebb Pegat vinni?

DaMartian 2009.07.01. 08:36:46

@zsolababe: De jó lenne! Már teljesen lemondtam róla! Mondjuk február amire ígérték picit elmúlt, de jobb későn, mint soha! Végülis a BLOG pólók is csúsztak picit, de aztán mégis meglett! Ha lehet most még jobban örülnék neki! : )
A Lunarban viszont NE fuss a Hortobágyon! Nagyon puha és merevítésmentes talpa van, a Délibáb meg csupa hepehupa! Ahogy az állatok kijárják az utat, csupa patanyom, kész bokagyilkos! Gondolom nem akarod úgy érezni magad, mintha mezitláb futnál rajta és érezni minden kis huplit? Szóval szigorúan Pega! Még az lenne érdekes, ha esne, és sártengerré válna az út! Na úgy még nem futottam Délibábot, pedig ez lesz asszem a negyedik...

zsolababe 2009.07.01. 14:34:27

@DaMartian: ahogy lattam a dobozt marcius vegen jott..az tenyleg nem februar... csak en a Bahamkrol mar nem jottem fel nyba hanem miamiban maradtam es onnanhaza es 2hettel ezelottig otthon voltam azert csak most lattam, hogy jott:)... ezt nem tudtam, hogy ilyen lesz az ut...akkor valoszinuleg csak kocogok..nehogy valami bajpm legyen..szerintem amugy sem leszek tul jo formaban :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.07.02. 10:26:58

Kiváncsi lennék hogy statisztikailag egy 'félmaratoni 6 perc/1000 méter' szintről mennyi idő, mire az ember feljön egy ilyen egyéni ultrabalatonra ;)

DaMartian 2009.07.02. 11:23:02

@zsolababe: bocs, nagyon OFF: ha NY-ban arra jársz (NikeTown vagy más bolt) megtennéd, hogy hozol nekem egy NIKE FLOW fülhallgatót? A régi tönkrement, és Európában nem kapható! : ( Nagyon hálás lennék! Köszi! DaMartian

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.02. 12:13:18

@WITCH: hát attól függ. zsolának max két év. :) nekem egy élet se. :D

zsolababe 2009.07.02. 13:43:56

@DaMartian: nem tudok mar nike boltba menni mert sajnos ma indul a gepem vissza es westchesterben lakom..de megprobalok bemenni meg a westchester mallba mert ugyis kell vennem egy ket dolgot meg es akkor az apple storeban veszek egyet.. ott mindig van

zsolababe 2009.07.02. 13:45:07

@rrroka: jo az 3evnek is :) jovore meg csak a 4napos egyenit merem bevallalni :))))

DaMartian 2009.07.02. 17:55:58

@zsolababe: Életmentő lenne! Megőrülök már az Apple gyári fülestől! Hálám üldözne sokáig! Ha sikerült elhozod Délibábra? Kösziiii

zsolababe 2009.07.02. 22:13:01

@DaMartian: vettem egyet :) ..ha nem kobozzak el a vamon akkor ott lesz a delibabon :) a poloddal egyutt :)

DaMartian 2009.07.03. 08:56:58

@zsolababe: Zsola! Király vagy!!! Köszi!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.03. 12:30:47

én is akarok ott lenni!
de pillanatnyilag nem kockáztatnék egy félmaratont. meséltem már, hogy eltanyáztam egy lépcsőn és eltört-gyanúsra zúztam a lábujjam? a köröm körüli része még mindig fáj, futni lehet mondjuk vele, de pl focizni nem. francba.
ma megyek nevezni nikera! uccsó olcsó nap!

manor 2009.07.03. 12:44:16

@rrroka:
huh, jo, hogy emlited, megsporoltal nekem 1000ft-ot:)
Egyebkent meg a triatlonos lany sztorija utan eleg gyenge ez a torott labujj erv (raadasul csak gyanu, ejj, ejj...)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.07.03. 15:33:03

Én holnap ott leszek a legelő gulyánál a Hortobágyon! Ilyen melegben futni? A család elkezdett félteni, a baráti társaság meg hülyének nézni. Az egész csak a kapcsolati viszony függvénye. :))) Viszont a félmaraton 4. km-énél lesz a Mizuno cipőmben éppen 800 km! Nagyon jól vizsgázott eddig, elnézést, Nike...
Ha látok ismerős fejet, akkor intek. Persze csak három embert ismernék fel:Szaszát, DaMartiant és Zsolát.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.03. 17:15:48

@manor: én meg magamnak spóroltam meg kettőt, mert kiderült, h törzsfutó lettem, és 20% lejön az nevezési díjból. :) nagyon örültem!
@BGy: én is dícsértem az adkóm, de úgy néz ki a 800 kirit nem éri meg... :/

xhege 2009.07.04. 13:09:48

@rrroka: Csak hogy én is kicsit offoljak Asics cipőmbe a mai 15,5 km-t is beszámítva több mint 830 km van az idén és még semmi baja.

bodlac 2009.07.04. 15:10:08

Honnan tudjátok mikor jó még a cipő? Mikor már sérülést okoz, akkor egyértelmű, de akkor már túl van hordva. Van ennek az eldöntésére valakinek valami praktikája? Én mondjuk 800 km körül fel szoktam függeszteni a cipő használatát ha jónak tűnik, ha nem, így általában nem szoktam megtapasztalni ahogy teljesen lerobban. Két olyan esetem volt, amikor már sérülést okozott a cipő, és emiatt vontam ki: a legutóbbi Pegasusom már 600 km előtt megadta magát, meg előtte egy Adidas Supernova volt ami 820 körül térdfájdított.

DaMartian 2009.07.04. 19:24:37

@bodlac: A legegyszerűbb megoldás jegyezni, hogy mennyit futottál már benne! Alap cipőkben a habanyag ami a csillapítást adja 5-600 kili után kipurcan, de a jobb minőségűek bírják 800-1000km körül is. Ha egy cipőben meg van kiegészítő csillapítás (GEL, Air, Grid vagy bármi) az annak a méretétől függően ált. tovább bírja. 1000-1200. Ha a technológia "lerobban" leereszt a légbetét, eltörik a Grid stb. azt azonnal érzed, de ez azért ritka. Viszont ha már futások során keményebbnek érzed a talpát, vagy megfájdul valamid, akkor már valóban késő!!! Inkább maradjon benne egy kevés, és még akkor fogd be kertészkedni meg TESCO-ba járni mikor még semmi baja, mint hogy rámenjen a térded! Én annyi cipőt használok, hogy nem nagyon jutok el odáig, hogy szétnyúzzam őket. A 2 kedvencem a kivétel. Az egyik az Elite, amiben 800-1000 körül van, és már érezhetően nem olyan, mint új korában, ezért gyorsan vettem mégegyet belőle, a másik a Lunar Trainer, aminél 6-700-nál kezdtem érezni, hogy keményedik, de rövid futásokra még befogtam. Most 1200 van benne és többet már nem is nagyon tervezek benne!

DaMartian 2009.07.04. 21:14:26

Zsola! Köszi a pólót! Szuper! Meg persze a fülest is! Sajnálom, hogy nem ez volt AZ... Megnéztem a kommentet, hogy én vagyok-e hülye, de tényleg FLOW-t írtam, nem FLIGHT-ot! Használd egészséggel, én megvárom a másikat.. Remélem sikerül idejutnia! És gratula a mai futásodhoz!

bodlac 2009.07.04. 22:33:58

@DaMartian: Az nehezíti csak a keményedés észlelését, hogy ahogy folyamatosan használja az ember (bár én is több cipőt használok egyszerre), nem biztos hogy észleli ahogy elmegy belőre a rugó, mert hozzászokik menet közben.
Én tényleg futott kilóméter alapján váltom őket, ezzel meg csak az a baj, hogy mivel nem vagyok csámpás vagy ilyesmi, a cipők kinézetre tök jó állapotban vannak, mikor kiszuperálom őket. Legalább leszakadna a talpuk, annak örülnék, így olyan fura érzés. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.05. 14:25:46

@xhege: most én is asicset vagy sauconyt szeretnék venni, remélem bevállnak.

@bodlac: hát én onnan tudom, hogy egyrészt fáj a térdem benne hosszabb futás után (15+), másrészt rendesen nyekereg a sarka. :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.07.05. 16:40:28

Na, sikerült ez a hortobágyi 21,5 km is! Az elején a 34 fok miatt lassan kezdtem, mert féltem, hogy kipurcanok. Aztán a 10. km környékén a szél annyi homokot fújt a szemembe, hogy a frissítővel azt mosogattam. A végére maradt bőven erőm, mert féltáv után egy kicsivel lehűlt a levegő, kicsit esett, így az elején elraktározott energia segítségével 5:10-es ezreket nyomtam az utolsó 4 km-en. Nem fáradtam el, bentmaradt még vagy 8 km, de a szeptemberi Nike előtt ez nem volt rossz próba. Az ízzadt bőrömre fújt homok miatt úgy néztem ki, mintha szénbányából jöttem volna fel, de ez csak akkor derült ki, amikor a kocsiban megnéztem magam. Én meg azt hittem, a sármom (charm) miatt nézegetnek a csajok. :))))

zsolababe 2009.07.05. 18:05:05

@DaMartian: jajaja megneztem en is :) de amikor megerkeztem nyba csak futolag pillantottam ra es az hogy flight vagy flow nekem mindegy volt :) plane hogy en mindig flightot hasznaltam :) de tenyleg elhasznalom en nem erdekes:) majd holnap jol felavatom az uj lunar-t remelem szeretni fogom:) ha igen akkor lehet, hogy az augusztusi szupermaratont abban tolom:) remelem arra alkalmas azert :)
@BGy: engem is elkapott nagyon durvan a homokvihar is meg az eso is:) 4.30as ezrekkel inditottam de a homokviharnal kb 5.40es ezrekre lassultam es eloredolve probaltam a szembeszelben futni :) komoly volt a korulottemlevoket azzal szorakoztattam, hogy beenekeltem nekik a DELTA focimdalat:) mert olyan erzesem volt minimum :) de azert jol sikerult osszessegeben vegul is betoltam 1.50re ami eleg jo ezen a terepen az en futomultammal es az atallas hianyaval tekintve hogy 24oraval a futas elott meg a repulon ultem ny-bol hazafele es elotte 3napig motorral mentem fel nyba :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.07.05. 19:02:40

@zsolababe: Nekem 1:56.16 sikerült. Már bánom, hogy az elejét elóvatoskodtam (van ilyen szó?) De az igazi úgyis a Nike félmaraton lesz két hónap múlva. Ott én is 1:50 alá szeretnék menni. A stratégia már megvan, csak be kell gyakorolni (5-6 km bemelegítés, aztán ahogy a csövön kifér:)))).

manor 2009.07.05. 19:42:58

En egy szereny 1:58-at tudok felmutatni. Ezt a versenyt csak egy edzesnek szantam, ugyhogy elvileg ez rendben is lenni, viszont az egy kicsit zavar, hogy ehhez a teljesitmenyhez a max pulzus 90%-an kellett nyomnom... Sot, az utolso parszaz meteren az is kiderult, hogy a max puzusom egy utessel magasabb, mint ahogy eddig tudtam:)

bodlac 2009.07.05. 22:06:33

@BGy: Inkább a start előtt melegíts, ne verseny közben. ;) Ezzel csomó időt spórolsz.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.06. 19:46:01

gratulálok srácok!
kicsit örülök, ha homokvihar-eső kombinációt kihagytam, feleségem kb kinyírt volna, ha a 34 fokba majd ezekbe kiállítom, h várjon rám két órát. :D
hosszabb volt a táv 21,195nél, vagy tényleg az időjárás?

zsolababe 2009.07.06. 20:17:48

@rrroka: hosszabb volt 450meterrel :) pont a legszarabb az a 450 volt :))))

manor 2009.07.06. 20:23:28

@rrroka:
a kiiras szerint 21,5 volt a tav, de az elejen Peter Attila bemondta, hogy a terepviszonyok miatt valamennyit modositottak az utvonalon, de arra mar nem emelkszem, hogy felfele vagy lefele...
Engem a meleg nyomott le az elejen, a homokvihar csak egy kirlit huzott le 20-30mp-el, egyebkent szerintem pont az eso/szel miatti lehulessel lett idealis a homerseklet.
Mondjuk en hetek ota eleg hurka vagyok, a mai 50 perces 10km-be is majdnem belehaltam, ugyhogy meleg nelkul sem tudtam volna sokkal tobbet...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.07. 08:01:35

@manor: én is hurka vagyok, tegnap nem mentem futni mert fétem, h elkap a vihar.
aztán amikor feleségem elé mentem a vonathoz, kb a 3. szomszédnál jártam amikor elkezdett zuhogni az eső. két perc alatt szarrá áztam az esernyő ellenére. addig zuhogott, amíg a vasútállomásra értem (fedett). elindultunk haza, kb 100 méterre a vonattól megint elkezdett szakadni, szarrá áztunk az esernyő ellenére, és az utcasarkunkon megint elállt, mire hazaértünk kisütött a nap. :)
ez vmi átok lesz, az utóbi időben folyamatosan szétázunk. a depeche mode koncertet most nem is részletezem...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.07.07. 08:03:02

@zsolababe: a 450 méter az 2-3 perc, meg a terep, akkor kb ez 1:40-1:45 körüli félmaratont jelent. ha jössz a nikera akkor biztos meglesz 1:40en belül. vagy van vmi durvább cél?

zsolababe 2009.07.07. 08:42:56

@rrroka: mivel a Balaton Maratonon nem leszek itthon es akorra terveztem, hogy egy baratomat benevezem elete elso versenyere, valoszinuleg a Nike-ra fogom benevezni es annyival fogok futni, amennyivel o birja(mondjuk a maximumot kihajtom belole:D) szoval lehet, hogy 2.10et megyunk:) de nem is baj mert elotte heten van az 55km-es Velencei Szupermaraton es lehet, hogyutana egy hettel nem a legjobb idomet futnam amugy sem:), arrol nem is beszelve, hogy inkabb a nov 22-i Philadelphia Marathonra keszulnek..vegul is eletem elso maratonja lesz :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása