51. heti vegyes

2009.12.16. 19:30 szasza75

Ezen a hétvégén aranyvasárnap és a szombat is munkanapnak minősül (néma üvöltés az irodai monitorok mögül, igen). Az ismert okok miatt szellős futóhétvége elé nézünk. A jó hír, hogy ma leesett a hó (éljen), és amilyen hideget a meterológusok mondanak meg is fog maradni (!).

  • Tortúra 65/30/12 Időpontja: 2009.12.19 Szombat Rajt: 6:00-10:00, az indulók igen hidegre és jópár centis hóra számíthantak. A 65-s táv útvonala: ITT A rendezvényről bővebb információ ITT található.
  • Karácsonyi rohanás Győr Ideje:2009.12.20 Vasárnap Rajt 13.00 Bővebb infó: ITT
  • Domony-völgy Canicross futás  Ideje:2009.12.20 Vasárnap Rajt: 11:00 Bővebb infó: ITT

 Hajrá, készültök már a bejgli mérgezésre? Mi igen!

37 komment

Címkék: programajánló vegyes heri

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr821601466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gbacskai 2009.12.17. 05:54:29

Nem készülök a beiglire, mert itt tegnap pl. 41 fok volt, vhogy nem kívánom.

Megint kérdés: akik zenére futnak, milyen zenegépet használnak? Nekem volt Zen Tendence-m, most éppen egy iPod nano-val nyomom, de annyira nem jó futáshoz, a hangerőt képtelenség állítgatni futás közben.

helemburgis 2009.12.17. 09:55:41

@gbacskai: erdekes... en is nanoval nyomom, megpedig a 2. generaciossal, s azon siman lehet futas közben is hangeröt allitani. Nyilvan, ha az ember a "billentyüzarat" rateszi, akkor nem megy, de egyebkent lehet az edzes alatt is a hangeröt valtogatni. Az ujabb nanoknak nincs egyebkent az eredeti fülhallgato kabeljen kis hangeröszabalyzo?Csak az iphone kabeljere tettek vajon?

helemburgis 2009.12.17. 10:18:08

En mar nagyon keszülök a bejgli es töltött kaposzta mergezesre. Meg ugy anyu összes föztjere..:)) Juhu, holnap veeeegre indulok haza. :)

@gbacskai: erdekes...nekem is van nanom (2 gen), s azon lehet hangeröt allitani edzes közben is. Nyilvan, ha a "billentyüzar" rajta van, akkor nem, de amugy müködik rendesen.

helemburgis 2009.12.17. 10:25:50

(Bocsi, a technika ördöge, egy komment lett volna, csak elillant az elsö, aztan vhogy felbukkant.)

DaMartian 2009.12.17. 10:56:58

@helenburgis: Sajnos arra se tettek.. : (

palyi 2009.12.17. 11:09:54

szasza75 nagyon egyedül maradtál posztírásban :(
Amúgy (ha majd nem fáj a térdem és kicsit melegebb lesz, szóval márciús) akkor egy első generációs Shuffle+AKG akármi (lenyúlta bnő, de veszek újat magamnak). Nálam lényeg, hogy a fülhallgatón is legyen hangerő szabályzó, pillanat alatt le lehet venni a hangerőt, és akkor már olyan mintha nem is lenne ott.

helemburgis 2009.12.17. 11:53:53

@DaMartian: nos, ugy tünik, akkor csak az iphone 3GS erdemelte ki a fülhallgaton a mikrofon/taviranyito kombot.

Egyebkent taviranyito ide-oda, ezek a kütyühöz adott apple fülhallgatok eleg alapkategoriasok, hangzasilag köszönöviszonyban sincs egy pl. akg, sennheiser fülhallgatoval, tovabba futas közben az en fülemböl (sapival törtenö rögzites nelkül) allandoan kipotyog, uhogy, ha tehetem, alt. beruhazok egy masik, sportolasra inkabb alkalmasabb, kicsit jobb minösegü fülesre.

bellone 2009.12.17. 11:54:10

Szasza!
Te már voltál canicross versenyen, futóként mennyire érdemes szerinted elindulni?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2009.12.17. 12:08:39

@bellone: ha futni szeretnél érdemes... A futók emlékeim szerint külön rajtoltak nem is volt kutya a közelemben..szóval érzésre olyan volt mint egy futóverseny

bellone 2009.12.17. 12:42:39

OK. Jók ezek az ajánlók, amit eltervezek az általában ugrik, viszont a szomszédba tervezés nélkül is át lehet ugrani. Köszönöm!

Mylady 2009.12.17. 13:55:18

@gbacskai: nekem alapkategóriás mp3/mp4 lejátszóm van, sok pénzt ilyen küytükre nem szánok, mert fáj, ha elhagyom/összetöröm/megkarcolódik (bár ilyen nem szokott előforulni).

A fülhallgatóra már bnagyobb gondot fordítok. Tavaly télen vettem egy Panasonicot, 7ezer volt, de piszok jó a hangzása és viszonylag stabilan volt a fülemben (és 60cm-es kábel van hozzá, nem értem, miért kell egy ilyen fülhallgatóra 1,2m???). Sajnos annyit nyúztam, hogy nyáron tönkrement. Nem találtam ugyanolyat, ezért vettem egy hasonlót, 5ezerért, szintén Panasonic, de 1,2mes a zsinórja (katasztrófa), a fülemből meg állandóan kiesik, mert más szögben van rajta a dugasz. És a hangzása is rosszabb. Aztán találtam egy ugyanolyat, mint az első, leárazva, 5ezerért, csak ennek meg tök merev a zsinórja (pedig ugyanaz a típus), állandóan kiesik a fülemből.
Úgyhogy tegnap megleptem magam egy újjal. Ez Philips (4,5 ezer), G alakú, ami tényleg jól passzol a fülre, biztos nem fog kiesni. Viszont a hangzása, az elég szar. ÉS természetesen 1,2m a zsinórja.

De jó volt ezt leítni. Olyan bosszantó, hogy nem találom a megfelelőt.

ogabor 2009.12.17. 14:33:50

@gbacskai: Nekem is sokáig volt ez a gondom, de beruháztam ebbe (store.nike.com/?country=US&lang_locale=en_US&l=shop,pdp,ctr-inline/cid-1/pid-218268) és azóta nincsen ilyen problémám. Plusz a számokat is könnyebb váltogatni. Nekem nagyon bejött.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.17. 15:30:45

@Mylady: nekem a fülemtől a derekamig legalább 60 cm a távolság légvonalban. Köll az az 1,2 m. Te hány centi vagy? Frusztrál téged ez a bűvös 1,2 m. :)))

Vásárlás előtt meg kell nézni, hogy a fülhallgató melyik frekvenciatartományban mennyire csillapít. A jobbakon rajta van egy grafikon.

DaMartian 2009.12.17. 18:03:05

@helenburgis: hát pedig nekem az van és szerintem sima füles jött hozzá.. Még csodálkoztam is rajta... De akkor megvizsgálom mégeccer, lehet hogy csak összekevertem a nano fülesével... : )

helemburgis 2009.12.17. 20:57:17

@DaMartian: akkor a nano fülese lesz az..:) 3gs-nel kell lennie.. biztos nem en vagyok az egyetlen, akinek taviranyitot tettek ra.. :)
Egyebkent irja is az apple az iphone-ok techn. specifikacios oldalan, hogy mi van a kis fekete dobozkaban:
iPhone3GS -Apple Earphones with Remote and Mic
iPhone3G - Stereo earphones with built-in microphone
Vagy lehet, h nem azt a szifont kaptad, amit megrendeltel? :)

Mylady 2009.12.17. 20:58:43

@BGy: én? közel 180. Csak a kütyü nem a derekamon van, hanem felkaromon (armbandban, illetve mostanság a dzseki ujján lévő zsebben). A 120 cm-t 3x a nyakam köré tekerhetem...

Persze lehet, hogy az a megoldás, hogy veszek 15ért sennheisert vagy mittudoménmit, csak félek, hogy ugyanúgy tönkremegy félév alatt (és persze az is 1,2m)

Mylady 2009.12.17. 21:01:11

Ja, a 60 centi igazából 2x60 centi. Tudom, hogy az pont 1,2 m, csak hát két részből áll (hosszabbítós), így szét tudom szedni
Sőt, ha kevés az 1,2m simán tudok 1,8 vagy 2,4 m-t gyártani.... :D

helemburgis 2009.12.17. 21:22:20

@Mylady: tök jo..azzal mar lehet ugrokötelezni is, teljesen praktikus. ;)

Mylady 2009.12.17. 22:36:42

@helenburgis: nahát, ez nekem eszembe se jutott :))))

doncii · http://doncii.blogspot.com 2009.12.17. 23:15:27

Ha fulest vesztek, ugyeljetek arra, hogy a kabel futas kozben ugye a mellkashoz verodik. Nemely fules ezt a zajt felerositve a fulbe vezeti es olyan, mintha valaki kalapaccsal dobolna a fuledben, benne. Kulonosen Sennheiser betegseg, de mashol is elofordul. Normal urbanus hasznalatnal nem gaz, de futasnal igen.

Sennheisernek viszont vannak vizallo fulesei, ami igen jo, hisz izzadsz mint allat illetve egy kis nyari eso barkit utolerhet es bosszanto, ha tonkremegy a 10e Ft-os fulesed ilyenkor.

gbacskai 2009.12.17. 23:42:46

Nekem is a 2 gen. iPhone-om van és persze hogy állítható a hangerősség, már megint nem jól fogalmaztam. Szóval benne van a kis műanyag tokban ami rá van erősítve a karomra. Namost azon a műanyag tartón keresztül, ha meg is állok akkor sem tudom a hangot állítani, ne mondja is mondja nekem senki, hogy tudja. Kizárt! Annyira finom a kis tekerő, hogy a műanyagon keresztül nem és nem tudom. Szóval be fogok szerezni egy Creative Zen-t, ott nem volt ez a gondom. Használta már vki?
A fülesem már rég Philips ami G alakú speciálisan sportolásra van kialakítva és igen, engem is bosszant a hosszú madzagja. Én bevezetm a pólóm alá ott nem ütöget. Amúgy ha vki megtalálja az igazit, azaz G alaku és rövid madzagja van ne kíméljen az infoval.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.12.18. 08:59:19

Arany apáim én speciel gesztenye és halmérgezésre készülök!!!!Minden évben zsarásig zabálom magam és mindíg megfogadom jövőre egyikből sem teszek az asztalra!!!!
ui.:....egy szép futócipőt kapok karácsonyra,és az uram is azt kap tőlem.....lehet,hogy együtt futunk majd?Úgy szeretném!
Mindenkinek jó edzéseket,boldog ünnepeket kívánok,annak aki Jézus Krisztus születését ünnepli és annak is aki az Olaj Csodájára emlékszik!

weakest link 2009.12.18. 10:52:06

@gbacskai:

sony-t találtam:
www.aqua.hu/sony-mdr-as20j-fejhallgato-72361.html/?erkezett=www.argep.hu

még nem próbáltam ki, de valami nagyon hasonlóban gondolkodom én is.

Itt van egy sennheiser is: www.basys.hu/katalogus/sennheiser/fejhallgato/sportfulhallgato/sennheiser-omx-70-sport-fulhallgato
bár nem teljesen olyan a formája, de nem lehet rossz.

blackspeed 2009.12.18. 16:57:44

@weakest link: Én az általad linkelt Sennheiserrel futok, bevált a füles teljesen, a doncii által jelzett "felerősített zaj" problémát pedig nem tapasztaltam. Szerintem jó választás.

blackspeed 2009.12.18. 17:02:32

DaMartian, esetleg nem tudod ezt a fajta Lunarglide-ot honnan lehetne beszerezni? Még a Nikestore-ban sem látom, pedig nagyon tetszik...
http://www.runningdummy.com/post/Nike-LunarGlide2b-Unboxing!.aspx#comment

DaMartian 2009.12.18. 18:30:31

@helenburgis: és télleg... Csak ki se bontottam annyira egyformának tűnt a másikkal...

DaMartian 2009.12.18. 18:33:22

@doncii: én versenyeken nyáron mindig öntök vizet a fejemre, na ezzel már kinyartam nem egy fülest.. : (

DaMartian 2009.12.18. 18:37:08

@gbacskai: Nike Vapor ; ) Sajna itthon nem kapható... Állítható fülpöcök, rövid zsinór (csak addig ér ha karpánton hordod a lejátszót, vagy mellzsebben) + hosszabbító hozzá, ha esetleg mégis nacizsebben : )

Dani_ 2009.12.18. 23:33:09

@blackspeed: pl. eastbayen van mindenféle színben, ha ezen a fajtán a piros színt értetted
www.eastbay.com/catalog/advancedSearch.cfm?keyword=lunarglide

blackspeed 2009.12.19. 15:54:13

@Dani_: Igen, ezt a Red/Volt/Anthracite színűt értettem, amit a belinkelt oldalon a srác megvett. Sajnos ahogy nézem az eastbayen elég mérethiány van (máshol pedig nem is láttam ezt a színkombinációt). Különben te/más már rendelt az eastbay-ről? Nagyon jól néz ki ebben a színben a Lunarglide... :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.19. 16:28:46

Vót ma valaki ebben a hidegben futni? Én csak 7 km-t bírtam lenyomni, mert a lábam elfáradt a csúszkálásban.
Éjszaka a kocsmából hazafelé is futottam a -15 fokban 2 km-t, mert fáztam nagyon. Az is edzésnek számít, nem? Csak egy sört ittam és kb. 3 doboz cigit szívtam el passzívan. :)))

paklis 2009.12.19. 19:22:00

Hali,
en voltam, es meg jol is esett, imadom a havat. Mondjuk az en 3 km eremet cska en nevezem futasnak de 120 kilosan erre futja csak:) na de majd 90 kilosan:))

rodriguez 2009.12.20. 07:25:50

@BGy: Én is voltam szombaton reggel a HHH-en. Szép volt, de baromi hideg (-9,5) + szél. De azért futni lehetett. A hajam, ami kilógott a sapka alól, csupa fehér volt és a szempillámon is megfagyott kis 'izék' lógtak. Ma reggelre is terveztem, de az orkánerejű cél elrettentett :-(

paklis 2009.12.20. 13:40:23

@rodriguez: egyebkent ilyen hidegben nem karos a futas? nem art a tudonek ilyne hideg levegot belelgezni?
Egy masik kerdesem az lenne, hogy ti nem izzadtok futas kozben?:) En csatakos leszek mindig, ami eleg kellemetlen ha nem tudok egybol megfurdeni, ezert nem merek messzebre eljanri futni, valami specko ruhaval ezeket nem lhet kivednei?

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2009.12.20. 14:48:51

@paklis: Ha tekersz egy sálat a szád és az orrod elé, egyáltalán nem érzed hidegnek a levegőt.
Az izzadás+megfázás ellen meg ugy védekezhetsz, hogy a cél valami meleg hely közelében van, ahol átöltözhetsz. ha lekerül az izzadt ruha, nem fogsz megfázni akkor sem, ha nem tudtál zuhanyozni.

laciii79 2009.12.20. 16:30:26

Én most este készülök futni egy jót. Estére általában leáll kicsit a szél, tuti jó lesz. Persze, nyilván ilyenkor csak a futás öröméért futok. Meg hát kívánja a szervezetem... De bármiféle kötöttséget elengedek magamról. Sem az időm, sem a táv nem számít ilyenkor, futok, amerre a lábam visz, leginkább arra, ahol jól futható a "terep". :-)

rodriguez 2009.12.20. 17:06:57

@paklis: igen, nálam is az a bevált gyakorlat, hogy vékony polársál van a szám/orrom előtt. Egyébként meg szerencsés helyzetben vagyok, a HHH lábánál lakom, futás után meleg felsőréteget kapok magamra és autóval 3 perc alatt otthon vagyok :-)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása