Sian Welch & Wendy Ingraham - The Crawl - 1997

2010.02.18. 10:03 angelday

Janó küldte be az alábbi videót az alábbi szöveg kíséretében: "Nem tudom Józsi, ez megvolt-e, vagy ismert sztori-e futóberkekben, de nekem kívülállóként ez nem hősies, hanem downright ijesztő és szánakozásra késztető."

Vigyázat, tényleg kemény videó! Az 1997-es hawaii Ironmanről származik egyébként.

54 komment

Címkék: harc futás ironman 1997 crawl

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr201768319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leggy 2010.02.18. 10:25:03

1.30-tól tényleg szomorú látvány- de megértem, az agynak abban az állapotában gondolom nincs más út, csak előre, az eszméletvesztésig..

Skane 2010.02.18. 10:44:14

Csak keveset tudok a sportpszichológiáról, de ez már módosult tudatállapot, ahol elvész az egyén külvilággal való kapcsolata és totális realitásvesztés is előállhat.

Azaz itt már nem az egyén, hanem a külvilág az egyetlen kontroll: a nézők, a mentők, a szervezők, a média, mindenki, aki ott van helyben.

Szó szerint halálba lehet valakit drukkolni ezen a ponton!

Kéne, hogy legyen egy pillanat, amikor valaki / a rendezők / a versenybírák azt mondják: ennyi, és ne tovább!

A versenyző valóban nem teljesen beszámítható az adott pillanatban, olyan, mint egy drogos belőtt állapotban: nem beszámítható a döntései kapcsán.

M.Islander 2010.02.18. 11:01:30

szomorú látvány, jobb helyeken ezt nevezik görcsölésnek.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.02.18. 12:22:08

A tegnapi (ellen)példa Petra Majdic volt a női sífutó sprint döntőjében, bordasérüléssel. A végére szerencsétlen teljesen kész volt, viszont bronzérmes lett...
Ez a fenti vmi más, és eszembe jut róla a Lovakat lelövik, ugye? c. Pollack film.
www.imdb.com/title/tt0065088/

angelday 2010.02.18. 12:39:42

Skane tök jól mondja.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.02.18. 13:01:07

Bocs, de én azt láttam, hogy 30 méterrel a cél előtt mindkettőnek begörcsölt a combizma. Azonnal diszkvalifikálni kellet volna őket?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.02.18. 13:21:37

@Skane: nekem sem úgy tűnik, h halálosan kimerültek, inkább ahogy Ivan mondja, az izmok adták fel. szerintem azt az állapotot nem lehet elérni, amit leírsz, előbb ájulnának el. najó, el lehet, de nehéz.
mindezek ellenére rettenetes látvány,a hogy négykézláb másznak be a célba.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.02.18. 13:24:54

Régebben én is láttam már ezt a felvételt. Ez egy Ironman volt, összeségében 8-9 órát mennek és ezek a jelenetek a célegyenesben voltak. Pár tíz méterre a cél. Az izomzat nem úgy működött, de szerintem a versenyzői gondolkodás elég tiszta volt. Mit kellett volna tennie 10 méterre a céltól? Feladja? A szervezők vagy az orvos oda áll a cél elé és azt mondja, hogy leléptetünk, kiemeljük a másik irányba? A versenyzők tudatuknál voltak, nem ájultak el.
Maratonokon is látni sok-sok görcsölést, csak ugye célközelben nagyobb a küzdenivágyás, meg ott sokan vannak Nekem is van olyan ismerősöm akinek a céltól pár méterre percekig nem tudott továbblépni. Aztán beért. Azért ezeknek a mozdulatoknak olyan nagy pszichológiai jelentőséget nem kell tulajdonítani, tudatvesztés, meg a halálba drukkolás. ugyan már....

A korábban említett film mellett ajánlanék egy másikat is.... www.youtube.com/watch?v=t65VrYZ2U9s
ennek a pszichológiai hátteréről azért többet lehetne beszélni.

szacuki 2010.02.18. 13:39:04

@szasza75: A Touching the Void teljesen más történet. Volt szerencsém Joe Simpsonnal személyesen találkozni, és az ő elmondása alapján a sztori egyetlen pszichológiai vonatkozása, hogy Simont olyan bűntudat kínozta az alaptáborban amiért levágta őt a kötélről, hogy nem tudta otthagyni a hegyet. Ezért tudott Simpson 3 nap alatt törött lábbal lecsúszni hozzá. Ezért élte túl. De ő valóban a túléléséért küzdött, nem a negyedik helyért. Bocs az offért.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.02.18. 13:46:38

@szacuki: persze nyilván teljesen más.... az élet és a helyezés.
inkább onnan közelíteném meg, - tiszta tudatállapotban- hogy az emberi teljesítőképesség és az akarat határa. pár 10 méter görccsel vagy napokig tartó küzdelem törött lábbal. nagy a különbség, persze a motivációnál is.

chrono 2010.02.18. 13:51:06

@szasza75: Spartathlonnál ha az orvosok úgy látják, hogy nem vagy elég jó állapotban a befejezéshez, könyörtelenül kiszednek (akár 224 km-nél is) akármennyi időd van a szintidőig. Nincs apelláta, megfognak és mentőautóba tesznek. Ha ellenkezel, nemcsak, hogy az adott versenyből kizárnak, de a jövő évin sem indulhatsz.
Ergo itt is hamarabb léphettek volna a rendezők, de gondolom ez fel sem merült bennük. Mert azért mindkét futón látható bár mozognak ezt a mozgást nem nevezném futásnak.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.02.18. 14:01:18

@chrono: igazad van, a pontokon ellenőriznek, Spárta utcáiban, viszont nem hiszem hogy bárkit is kiemelnének aki mondjuk sétál :-)

Skane 2010.02.18. 15:51:34

@szasza75: Szasza és Ivan Grasso.

Persze, "normális esetben" egy izomgörcs csupán némi Ca+ vagy cukor hiány miatt áll be. Ehhez nem kell egy hawaii ironman verseny. Bőven elég, ha kimész egy napi koplalás után futni a szigetre. Szerintem mindenkinek van ilyen élménye. Ebben az esetben ennél sokkal többről van szó. Szerencsére az emberi szervezet alarm funkciókkal van felszerelve. Például a szervezet lecsapja a rendszert „system shut down”, ha már a létfontosságú szerveket, mint az agy vagy a szív, nem képes energiával ellátni. A "hitting the wall" nem csupán cukorhiány, nem arról van szó, hogy kifogyott a benzin az autóból!

Ha nem lenne 'shut down', akkor valószínűleg sokkal többen tudnának könnyedén halálba futni.

Az ilyen helyzetek beszűkült / módosult tudatállapota pedig tény. Régóta ismert pl., hogy hosszútávfutás során iszonyatos mennyiségű MAO enzim termelődik, ami egy az opiátokhoz hasonló vegyület.

Ez az anyag alapvetően befolyásolja az idegsejtek közötti kommunikációt: a MAO rendszer működése kihat az érzelmi állapotra, összefüggésbe hozható neuropszichológiai problémákkal, mint pl. a depresszió, illetve meghatározó szerepe van személyiségjellemzők kialakításában is, mint pl. a szenzoros élménykeresés (lásd extrém sportokat kedvelők).
Ja, ha már az opiátokhoz hasonlít. Gondolom arról már hallottál, hogy ezek módosult tudatállapotot képesek előidézni, na meg igen erős fájdalomcsillapító hatásuk van, ami nem utolsó 8 óra intenzív sportolás közben.

És itt visszajutunk az alarm funkcióhoz. Higgyétek el, nem csupán arról van szó, hogy "nesze, itt van két kocka szőlőcukor és hajrá, mehecc"

Leggy 2010.02.18. 15:58:45

éreztem én, hogy ezzel a futással végre rátaláltam egy legális drogra...bár néha csodálkozva néznek rám, hogy miért vigyorgok úgy futás közben :-) az is tény, hogy az előírt adag vége felé mindíg úgy érzem,hogy még-még. tegnap pedig powersong-ként a "Szállj fel a csillagokba, szél könnyű szárnyán szállj" zakatolt a fejemben csak úgy, zene nélkül.

Leggy 2010.02.18. 16:33:52

érdekes a jelenetet értelmezni: aki elöl haladt, érezte hogy gáz lesz- állandóan visszafelé nézegetett...aztán beteljesedett, amitől félt, ha mászva is, de megelőzte az, akitől talán ha nem félt volna annyira, be sem érte volna őt....hülyeség?

flicka 2010.02.18. 17:15:10

Végignézve a filmet, meg a 'hol lehet, hol nem lehet futni mostanság' irományokat, talán elkélne egy újabb video angeldaytől, amikor is napsütésben, boldogan rója az utat kifelé a gödörből... :-)
Vagy legalább a rendszeres posztolók/kommentelők lelkesítő írásait olvasni.
Nekem hiányzik.

monerd2 2010.02.18. 17:42:26

hát mielőtt leesett volna, hogy ilyen közel voltak a célhoz, azt gondoltam hogy őrültek, még mennyit fognak így vánszorogni... és azt mondtam magamnak na én max. akkor tennék ilyet, ha már 40km megvolt. :)))

a legdurvább nekem az volt, ahogy állandóan elesegetett az egyik. semmi kontrollja nem volt a lábai felett már :O

monerd2 2010.02.18. 17:43:32

@flicka: mihez kell lelkesítés? hogy fuss?
olvad a hó!!!! kifelé tartunk a télből! ennek örömére tessék elmenni egy kis örömfutásra! :D

flicka 2010.02.18. 17:46:13

@monerd2: igenis! igazából csak jó itt olvasgatni, okulni, futni folyamatosan futottam eddig is, eztán is.

monerd2 2010.02.18. 18:21:02

@flicka: helyes. :)
és szerintem is jó. :)

bagolybagoly 2010.02.18. 18:29:21

Ha ezt a szerkót fel kéne vennem, inkább összeásnék már az ajtóban, de legkésőbb a lépcsőházban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.02.18. 18:33:52

Erre a DVD-re tuti, hogy rá van írva: don't do this at home! :)

monerd2 2010.02.18. 18:49:00

@Skane: outside.away.com/outside/events/ironman97/final.html

"But then World Triathlon Corporation President David Yates, in consultation with Ironman medical director Robert Laird, showed up like a boxing referee, looked into Legh's eyes, saw the lights were on with nobody home, and called the bout over."

összefoglalva, Chris Legh-t simán kivették a bírók, amikor látták, hogy már kb. nincs is magánál, de így is túl késő volt már... ki kellett venni később a belei egy részét, mert elhaltak. és hogy miért is: sokat hányt és hasmenése volt korábban, kiszáradt, és (a mozgás miatt is) nem jutott elég vér a bélrendszerhez.
szóval durva, nagyon durva, és ez ugyanaz az 1997-es ironman volt.

monerd2 2010.02.18. 18:49:53

jah és ő is vmi 100 méterre volt a céltól, mikor kivették a versenyből... addig meg visszaesett a maraton közben 1. helyről a 11.-re.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.02.18. 19:03:46

@Skane:
Velem előfordult már MTB maratonon, hogy a táv felénél combizomgörcs miatt úgy dőltem el mint egy zsák. Ha akkor futnom kellett volna, kb. így néztem volna ki, mint ezek a filmen. A hibás a sav volt, nem a kimerültség. Húsz perc vánszorgás után helyrejöttem és simán befejeztem a versenyt.
A biokémiai dolgok amiket írsz kicsit kuszák, csak egy pár gondolat:

1. Túlpörgés a halálba a védekező reflexek kikapcsolásával valóban lehetséges, ld. amfetamin, "Speed" és egyéb partydrogok, de ez nem a sportolók asztala.

2. A MAO növekedésére (aminek egyébként semmi köze az opiátokhoz) sportolás közben nem találtam semmilyen adatot! Ha belinkelnél valamit ezzel kapcsolatban megköszönném. Egyébként a logikus inkább a csökkenése lenne ld. MAO-inhibitorok mint antidepresszánsok... Viszont találtam egy érdekes cikket, ahol a MAO gén polimorfizmusát vizsgálták Ironman versenyzők között és nem találtak különbséget a normál populációhoz képest:

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19935847?itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=1

3. Amit végül írtál az endogén opiátok (ezek tényleg polipeptidek, szemben az exogén opiátokkal), pl. az endorfin felszabadulása okozza a futók és más sportolók eufórikus érzését. Ez a "legális drog" egyáltalán nem káros, teljesen fiziológiás jelenség.

Nem akartam okoskodni, de ha már tudományosak vagyunk, akkor legyünk precízek! :)

Egyébként alapvetően egyetértünk, van olyan Ironman video, ahol eszméletvesztésig megy némelyik amatőr már az éjszaka közepén, a rendezők fellocsolják, felkel és megy tovább. Az tényleg túlzás. A filmen látott jelenetben viszont az első helyért ment a küzdelem és a szoros befutó miatt egyik versenyző sem engedhette meg magának, hogy egy izomgörcs miatt megálljon regenerálódni.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.02.18. 19:12:22

Még annyit, hogy frissítési hiba, kiszáradás, só-víz háztartás felborulása esetén természetesen működik a "shut down" ájulás formájában. Ezen visznek át a fent említett stimulálószerek (pl. partydrogok, koffein, amfetamin, stb..), de az endorfin erre önmagában nem képes.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.02.18. 19:19:21

***********************************

EZ AZ IGAZI DURVA BEFUTÁS...

***********************************

Julie Moss - Ironman 1982!!!!

DÖBBENETES!!!!

www.youtube.com/watch?playnext=1&playnext_from=TL&videos=eCF_06bFp0c&v=nVKqFAPdjIA

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.02.18. 19:45:47

ja, szolgálati közlemény:

Akinek szokott fájni a térd külső része (az IT szalag): találtam 2 db tök jó, spéci nyújtási videót kimondottan erre!

doncii · http://doncii.blogspot.com 2010.02.18. 19:57:55

Tavlovaglas a sport neve, ahol 80-120 km-eket mennek loval. A lovakat 15 km-enkent ellenorzik pulzusra es ha tul magas kizarjak. A lovasokat viszont nem ellenorzik, ebbol kifolyolag van olyan versenyzo, aki osszesen a nap 30-40 km-t is fut a lova mellett, hogy az pihenhessen kozben es meg atcsusszon a pulzusellenorzesen. A versenyzok mindig rosszabb allapotban vannak a vegere - mokas.

Pozitiv videonak inkabb ezt ajanlom: www.youtube.com/watch?v=sxvEoaJc-OM

Amugy pedig a tested egy hangszer, ha nem keszultel fel eleg jol illetve a versenyen eltaktikaztad es szethajtottad magad, szerintem is ki kellene venni teged, mert elb@sztad. Tobbet kellett volna edzeni es okosabban versenyezni. A halalod pedig nem csak magadra hanem a versenyre es a sportagra is rossz fenyt vet, szoval meg kell vedeni az illetot es a sportot a hulyeseged kovetkezmenyeitol.

Skane 2010.02.18. 20:25:01

@Ivan Grasso:

na egy utolsó válasz, aztán azt hiszem, lezárhatjuk, mert a téma kifújt, meg egyébként egyetértünk:

sorrendben:

1, igazad van, annyit írtam, hogy a szervezet is termel droghoz hasonló anyagokat, amik hallucinogének is lehetnek.
Pszichológusok kísérletben pl. DJ-ket dolgoztattak napokig alvás nélkül, figyelve az alvásmegvonás hatását az idegrendszerre, ezek is hallucinációkhoz vezetnek.

2, nem írtam, hogy a MAO opiát, csak hogy szerepe van a hangulat szabályozásban, pl. depresszió, ahogy te is írod.

3, egyetértünk, nem illegális:)) bár teszem hozzá, nem véletlenül termeli a szervezet, nyilván ellensúlyozza a kínokat!

az egész azért működik így, hogy kivédje azt, hogy belehalj.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.02.18. 22:21:20

ilyen fáradásos jelent van ebben is, de nem az a lényeg. ez a legnépszerűbb maraton feletti futóverseny 89 km 12 óra a szintidő15000 induló és egy igencsak hatásos film: www.youtube.com/watch?v=0qdCKWS6Pdg

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.02.19. 11:56:57

Ne felejtsétek el hogy vasárnap crossfutás lesz!!

Remélem mindenki ott lesz!

www.hunrun.com/bahlsen-crossfutas-vii-toevis-crossfutas-2010

DaMartian 2010.02.19. 12:21:16

@chrono: Én is láttam már korábban a felvételt. Nem egy dicsőséges befutó. Mondjuk az évkönyvekben már "csak" a helyezés és az idő jelenik meg. Igen talán valóban korábban kellett volna kiemelni őket, néhány méterrel az Iron Man befutója előtt, abban az állapotban már nem hiszem hogy túl nagy különbség lett volna onnan a mentőbe menni ahol összeestel vagy a célból... De azért ne ítélkezzünk a mozgásuk felett, mert a video nagyon csak a végét mutatja, de a felvétel elején még egészen "szépen" fut aki végül 5. lett... Amikor a 4. beér a képbe ő már valóban nagyon gázosan mozog, de ha nem kell kikerülnie a másikat ő talán nem esik el... Ami biztos én azért két lábon szeretnék átjutni az Ironman célvonalán..

DaMartian 2010.02.19. 13:04:38

@szasza75: igen ez is rajta van a Bucket listemen... Egyik évben mehettem volna rá, de akkor még nem voltam eléggé felkészült... : ( Mutattak anno egy videot egy 70 év körüli bácsiról, akinek 10 vagy 11. alkalommal sikerült teljesíteni úgy, hogy valami 11 óra 59 perc végefelé ért be.. De sehol nem találom... Valaki tud esetleg linket hozzá??? Az egy sokkal pozitívabb üzenet! Egyelőre hajrá Balaton kerülés : )

John C. Arvay 2010.02.19. 15:03:25

Ez nagyon durva!

Erről jutott eszembe egy történet:

szombaton - a 2009-es Nike félmaraton előtti napon - még egy utolsó laza kört futottam a Margitszigeten. Gyönyörű napsütés volt, a kör után végignyúltam az egyik padon, és élveztem, ahogy a Nap melege barnítja az arcom. Úgy 20 perc után felültem, majd gondoltam elindulok az autóhoz. Fel akartam állni, és azt vettem észre, hogy nem megy elsőre. Sebaj, lendítettem magamon, miközben kezeimmel a két térdemre támaszkodtam. Ahogy a lendülettől a két lábamra álltam úgy csuklottam össze, mint egy zsák. A lábaim úgy engedtek el, mint amikor a marionett bábot elengeded. Rettentően megrémültem, azt hittem, hogy lebénultam. Valahogy felhúztam magam a padra, és ott ültem vagy tíz percig rettegve. Aztán megpróbáltam felállni, és sikerült...

Hihetetlenül boldog voltam a megkönnyebbüléstől. Később, a medencémnél, a farokcsontom környékén éreztem nyomást, gondolom ott nyomódhattak el az idegek.

Nem a fáradság tette, de borzasztó élmény volt azt érezni, hogy nem vagyok ura a testemnek. Sokszor kísért még az emlék, belegondoltam micsoda emberfeletti erőfeszítés kellett ahhoz, hogy ezek után még be tudják vonszolni magukat a célba...

csétomi 2010.02.19. 15:31:52

@DaMartian: bocs az offért. Tudsz infot adni a Római-parti útviszonyokról? leginkább a békási gát végétől érdekelne az ártéri erdőn át odáig ahol a bicikliút újra lekanyarodik a gátról (Szentendre felé). Holnap arrafelé szeretnék tempót futni. Kösz.

reventlov (törölt) 2010.02.19. 16:19:17

"Egyébként, ha valaki azért fut, hogy eddze magát, azt még megértem. De ha azért száguld, mint a bolond, hogy egytized másodperccel hamarább érjen valahová, mint más, hát ez tiszta őrültség. Mert ettől nemhogy megedződne, hanem belebetegszik."

mek.niif.hu/00400/00422/00422.htm

Pepinke 2010.02.19. 22:57:15

Sziasztok! Bocs az offért! Nem tudjátok mikor lesz Nikenál modellfrissítés futócipőkben? Most akarnék venni, de ha csak pár hét, akkor megvárnám. Gondolom tavasszal újítanak. Valaki tudna infóval szolgálni? Köszönöm mindenkinek!
:)

DaMartian 2010.02.19. 23:46:12

@csétomi: Sajnos nem tudom én a héten Hollandiában futkároztam. Ott szép idő volt : )

DaMartian 2010.02.19. 23:49:41

@Pepinke: Érdemes picit várni, pár nap és jön a LunarElite és a LunarSwiftmeg hasonló nyalánkságok. Az előbbit én is nagyon várom, tekintve, hogy a kedvenc cipőm új generációs változatáról van szó : )

Pepinke 2010.02.20. 14:07:11

@DaMartian: Köszönöm a választ, akkor még kivárom azt a pár napot! Már alig várom, hogy elkezdjem! :D

DaMartian 2010.02.22. 10:09:36

@Pepinke: NE A FUTÁSSAL VÁRJ! Csak a vásárlással! : D LOL

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.02.23. 10:35:06

Tényleg nem tovább nyaldosni szándékozom a már lerágott csontot, csak gondoltam bedobom a véleményem. Bár mostanság megingott egy picit, de talán még mindig úgy gondolom, hogy egy futóversenyen a saját lábán jusson célba a futó, ne mászva. (a bringaversenyen a kerékpárján, síversenyen sílécen, stb)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.02.23. 11:36:48

@Bozót: hát ha a helyezés a cél, akkor akár kúszva is, de minél hamarabb be kell érni. ha a 89. helyen lettek volna,a kkor nem küzdenek így, gondolhatod.
olyan mint amikor Prostnak kifogyott a benzinje vmelyik forma1es versenyen a cél előtt pár méterrel és betolta kocsit.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.02.24. 10:07:20

@DaMartian: jaja hajrá Balaton kerülés még 117 nap ha jól számolom...
azért ezen az ironmanen elgondolkodtam, augusztusra semmi komoly tervem sincs, csak meg kellene tanulni úszni...

DaMartian 2010.02.24. 14:25:25

@szasza75: nem egy Balatonkerülésről beszélünk... Az enyémig sajnos nincs már 117 nap, csupán 22 napom marad felkészülni! : )

kg_kilo 2010.02.25. 11:27:35

@rrroka: En Mansell-re emlexem, amikor Dallasban 40C koruli szansajn volt es elajult, ahogy tolta az autot. 86 volt vagy 84, fene se tudja...
Ja es Jack Brabham igy lett vilagbajnok 1959-ben, utolso versenyen (Sebring, USA) betolta az autot a celba, 4. lett, osszetett 1.
www.autoextremist.com/storage/sirjack1.jpg
de kicsit o is megzuhant ettol...
www.autoextremist.com/storage/sirjack3.jpg

Ennyit mara a tudomany es technika vilagabol.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.02.27. 00:29:21

@rrroka: Félreértesz. Értem én, hogy a helyezésért ment a dolog. Én azt akartam mondani, hogy szerintem úgy tisztább/szebb/profibb/mittudomén lenne ha csak úgy lenne értékelhető a célbaérkezés ha a futó lábon, a síelő sín, az autóversenyző a működő autójával jut át a célvonalon....Legalábis per pill így gondolom. Ettől függetlenül van valami hardcore a féli eszméletlen célvonalon átfetrengésben, de valahogy mégis.....

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.02.27. 00:33:18

@rrroka: Félreértesz. Értemén hogy a helyezésért ment az életre-halálra, de én arra gondoltam, hogy véleményem szerint úgy lenne szebb/profibb/tisztább/stb ha a szabályok értelmében csak úgy lenne értékelhető a célbaérkezés ha a futó lábon, a síelő sín, az autóversenyző az autójában jut át a célvonalon. Legalábbis per pill így gondolom.
Ettől függetlenül van valami hardcore a félhullán célba fetrengésben, de mégis.....

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2010.02.27. 00:33:54

Bocs, úgy tűnt, hogy nem küldte el.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.02.27. 05:24:01

@Bozót: persze, elegánsabb belibbenni a célba, de nem hiszem hogy szabályt kellene hozni a betántorgás ellen :). gondold csak el ez visszaélésre, óvásra adna lehetőséget. én inkább attól tartottam, hogy azért diszkvalifikálják őket, mert segítettek nekik felállni, illetve támogatták pár méterig. arra viszont biztos van szabály, hogy ez mikor számít már külső segítségnek.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.02.27. 09:21:25

@Bozót: És mi van az autóversenyzővel, akinek már nem megy a motorja, mert nincs benzine, de még éppen átgurul a célvonalon? Ez olyan, mintha tolná, ilyen is volt már.

@rrroka: Épp azért nem támogatták őket, mert akkor ki kellene zárni a versenyzőt. Nézd meg a vidón, hogy a másodszorra beérőt is csak azután szedik össze, amikor már átnyúlt a célvonalon.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.02.27. 10:27:00

@Sekiwake: hoppá, de igazad van! a Witch által belinkelt Julie Moss videóval kevertem, ott tényleg támogatják a végén a lányt, mondjuk az látszik, h szabályosan lerázza magáról őket.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása