Nyomasztom magam

2010.03.19. 12:04 Winkler Róbert

A maraton tökéletes nyomasztás. Ott lebeg az ember feje fölött, 42 kilométer így, 42 kilométer úgy, ráadásul lesétálni se lehet, mert ez nem csak úgy, egy maraton, hanem az Ultrabalaton első 42 kilométere, és a váltótársak megölnek, ha hétvégi kirándulásként fogom fel.

Az idő nem csak hetekre-hónapokra bontva kevés, de napi szinten is. Konzultálnék például futóedzőmmel, Szabó Gabival, de a Futóklub edzései fél 7-kor kezdődnek, én pedig 7-kor rakom le a mikrofont a rádióban.

Kétszer már beszéltübnk telefonon, de Gábor úgy csak annyit mond, mint edzésterv, hogy fussak minél többet, minél gyorsabban. Múlt csütörtökön viszont megmérgeztek egy munkaebéden. Már desszertet se fogyasztottam, mert nem kívántam, a későbbiekben pedig hosszan élveztem a hányingerrel vegyes hascsikarást. Séf barátom azt mondta, hogy mivel négyen négyfélét ettünk, de többé-kevésbé mindnyájan rosszul lettünk, valószínűleg nem mérgezés, egyszerűen csak valaki beteg volt a konyhán; tüsszentett két jó hasmenéseset, oszt’ egyszerű cseppfertőzéssel benyeltük a dizízt. Zsír.

Szombaton se voltam még teljesen acélos, de a maraton az maraton, nem szivathatom meg a csapatot, meg persze főleg magamat, elmentem futni. Ha már ilyen szépen vánszorogtam, kár lenne kihagyni a sprintelgetést, gondoltam - tévesen. Úgy megfájdult minden tagom, hogy alig bírtam hazakocogni. A vasárnapot és a hétfőt kihagytam. Kedden Rammstein volt. Szerdán már egész jót futottam, 11,3 km, legalább 10 sprinttel. Csütörtökön gyúrás Kőfejű pajtival, a ma este még kétesélyes, de hétvégére megpróbálok összehozni egy közös kocogást Szabó Gabival. Aztán jöhet az edzésterv; kurva nyomasztó tud lenni egy maraton a láthatáron.

Bónuszként pedig fogadjanak szeretettel egy kisfilmet a vak testépítőről.

49 komment

Címkék: beszámoló betegség amatőrök eye of the tiger akik futnak

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr291852006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.03.19. 12:29:16

De szépen tud pózolni,egyem a szivárványos bikininadrágját!
Robi neked meg jó futást a hétvégén!Ne nyomaszd magad,inkább fuss.....

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.03.19. 13:59:32

Vak testépítő? Nem nagy kunszt. Egy vak golfjátékost vagy íjászt még megnéznék... :)

Sok sikert a felkészüléshez! És ne nyomasztódj, gyönyörű idő van!

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.03.19. 14:00:30

Tényleg jó a nadrágja. Biztos azt mondták neki, hogy elegáns fekete, s közben röhögnek a függöny mögött.

Dr. Fire 2010.03.19. 14:35:21

A frissítésnél vigyázz, nézd meg mit eszel, Winklair! :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.19. 15:02:08

@Lemúr Miki: a vak íjászt egyszer lehet megnézni, mert utána beléphetsz te is a vak íjászok klubjába. Vak Íjászok Klub tagtoborzást tart a Fő téren ma délután. Igazolványképet ne hozzon magával, garantáltan klubtagként távozik. :))

LakosAni 2010.03.19. 17:50:08

@Lemúr Miki: Ne haragudj, de Te tényleg ennyire viccesnek érzed magad? Poénkodni egy vak emberfeletti sportteljesítményén?

Ez a férfi hihetetlen energiákat pakolt abba, hogy felléphessen egy ilyen szintű verseny színpadára. És soha nem láthatja az eredményt igazán. Tudod : testépítés - látvány.

Persze lehet csak én nem vagyok humoromnál péntek délután az irodában bocsi.

Ani

angelday 2010.03.19. 17:58:11

@LakosAni: Ne is mondd, nekem is beszólt ma az öcsém!!

flicka 2010.03.19. 20:05:53

Hát, a testépítésről sosem bírom eldönteni, hogy elborzaszt, vagy elképeszt, meg hihetetlen, hogy miket lehet az emberi testtel művelni...
A zenéről meg eszembe jutott, hogy mindig, mikor a Mátrix I-et megnézem (szigorúan csak azt, ott még nem rombolták szét az ideológiát :-) ), akkor utána mindig marha energikus leszek. Egyszer végre futás előtt kéne megnéznem, aztán lemérni, hogy hatott...
Run, Trinity, run! :-) Csak még vennem kell olyan fekete talpig tapadós jelmezt.
És ma már annyira meleg volt és végre lehet megint nyári cuccokban futni, nem kell 86 réteget magunkra aggatni. Ujjé!

Steff76 2010.03.19. 20:08:11

A maratonról az jut hirtelenjében eszembe, hogy egy az eddigi két maratonom tapasztalatából próbáltam "nagy" okosságokkal segíteni az első maratonjára készülő barátomat. Magyaráztam Neki a hosszú futásokat, a ciklusokat, a frissítést, a "falat" meg miegymást. Elfoglalt volt egész évben így heti 2-3x tudott csak futni max 1 órát. A maraton előtti hetekben 2x(!!) futott 15-20 km-et, ez volt a két leghosszabb futása. Eredmény: 3:50-es maraton, közel fél órát vert rám.... Vagy jó tippeket adtam, vagy fontos az edzés, de talán más is... Menni fog Robi!

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.03.19. 20:42:39

@LakosAni:

1. Az ilyen szintű testépítést nem tudom sportként felfogni, inkább nettó önimádat, de ezt hagyjuk.

2. Ha szándékom ellenére bárkit megbántottam, természetesen elnézést kérek. Ezt a vonalat inkább itt hagyjuk abba.

flicka 2010.03.19. 20:47:48

@Steff76: Izé...hát Neonak is onnantól ment a dolog, hogy elkezdett hinni benne...bocs, tovább nem rugózok a Mátrixon. :-)
Amúgy meg biztos, hogy sokat segítettek a barátodnak tanácsaid, nem kell lebecsülni az értékét.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.19. 20:50:58

@Lemúr Miki: én tudtam, hogy valakinek nem fog tetszeni, amit írtunk. Sokéves blogolvasó vagyok, már vártam LakosAni kommentjét. De tényleg hagyjuk! A testépítés, súlyemelés, egyéb erősportok a kokszról szólnak.
Ma rövidgatyában futottam!!!! Ráadásul jó időt, úgyhogy tyuhéééj!

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.03.19. 20:53:19

@BGy: Isteni idő van, kár, hogy meg vagyok hűlve, mint egy skót duda (ha van ilyen kifejezés).

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.03.19. 20:54:05

@BGy: Majd Rrróka barátom és blogtársam teljesít helyettem is, mint általában.

silasman 2010.03.19. 23:34:01

Ha egy jó tanácsot kellene adnom a maratonhoz, akkor azt mondanám, hogy vedd ki a "Junk miles"-t, azaz amikor futsz , mindig legyen valami célod vele (állóképesség, gyorsítás, tejsavküszöb stb). Csak azért nem érdemes este 10-kor lerohanni még 5 kilcsit, hogy meglegyen a heti penzum.

Izombuilder.com · http://www.izombuilder.com/ 2010.03.20. 08:51:25

@BGy: A kommentelés, meg az ilyen begyepesedet hülyékről szól, akiknek fogalma sincs a testépítésről, erőemelésről és egyéb erősportokról... (tisztelet a kivételnek)

Izombuilder.com · http://www.izombuilder.com/ 2010.03.20. 08:52:20

Ja ér respect a Vak srácnak! Winklair, te meg ne punnyadj! FUSS FOREST, FUSS!!! :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.20. 10:05:29

Személyeskedni könnyebb,mint érvelni.

laciii79 2010.03.20. 10:31:12

Rettentő élvezem, hogy szinte alig kell magamra vegyek valamit futás előtt, és már indulok is :-) Viszont most van egy makacs megfázásos nyavalya, amin át kell verekedjem magam, és ami rosszabb és keményebb dió, hogy a szemölcsöt a talpamról el kell tüntetnem (tüntettetnem...ha van iylen szó), a legrosszabb helyen van, a talppárnámon, arra érkezem, és pokoli módon fáj, de csakhamar túlleszek ezeken, és utána megállíthatatlan leszek és sebezhetetlen leszek, mint Neo, Pókember meg Bruce Willis meg a többiek, ja és főleg mint Forrest Gump! Tudjuk az élet olyan, mint egy doboz bonbon.... nemrég egy megfázást és egy talpi szemölcsöt vettem belőle...de majd jönnek a jóleső hosszú futások, meg az iramjátékok, jó kis fokozó futások stb, majd egy maraton szeptemberben, de legkésőbb a Balcsinál! :-)))

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.03.20. 15:39:15

@laciii79: Én ezt úgy ismerem, hogy az élet egy szaros szendvics: minden napra egy harapás. A futóéletem a sérüléseim miatt most kicsit ilyen.

Leggy 2010.03.20. 18:22:37

szerintem meg ami nyomasztja az embert azt ki kell iktatni. inkább legyen később vagy sose legyen maraton, de amikor az ember pl. éjszaka felébred, és nem tud visszaaludni, mert nyomasztja valami ... a kineziológusok szerint (én nem vagyok az, de ezzel egyetértek) az ilyen gondok aztán "vegyi" szinten jelentkeznek a szervezetben- azaz könnyebben betegszel meg...a futás legyen öröm, amint teljesítménykényszer kíséri, már nem az egészségedet szolgálja...(természetesen akit nem nyomaszt, vagy nem annyira nyomaszt egy verseny, hanem eufóriát okoz neki, az csinálja, hiszen annak javára van)

laciii79 2010.03.20. 19:39:28

@Leggy: Leegyszerűsítve, az ember csináljon minél több olyat, ami örömöt okoz neki (persze a lehetőségekhez képest). Akkor testileg, lelkileg és szellemileg is egészséges lesz. Ennyi! Ehhez még kineziológusnak sem kell lenni. Mondom ezt úgy, hogy a módszer nagy tisztelője vagyok egyébként.

Steff76 2010.03.20. 21:17:32

@silasman: Mindig kicsit irigykedve nézek arra aki ennyire tudatosan fut. Nem mondom, olvasgatok a témában, de messze nincs ennyi "elmélet" az edzéseimben annál több élvezet. Ahogy a többiek is írták. De respekt!!!!

@laciii79: Nekem a combomban van egy, asszem ez a kellemesebb, én is le fogom szedetni. Nem ismerem a módszereket, de remélem nem kell ezért pár hetet kihagyni. Egyébként fura hallani, hogy többen meg vagytok fázva, amióta rendszeresen futk azóta ez a gond elkerül.

Más: az "Aldi Meolával" névrokon áruházban reklámoznak egy saját "márkás" futó órát, pulzusmérővel és távolságmérővel 9 e Ft-ért. Szerintetek ez létezik? Látta valaki? Vagy csak a szokásos jól mutató, de pontatlan prospektus és a beetetés... (Bocs a kitérőért)

M.Islander 2010.03.21. 08:45:29

engem is 3-4 napja kínoz a takonykór, de már 1,5 hete kerülgetett valami. én is megpróbáltam merényletként azonosítani, de sajnos a backók a levegőben vannak, nehéz megúszni.

szerencsére és az őszi Budapest Maratonra ütemeztem az első maratont, addig futom a "szokásos" félmaratonokat (BSI és Keszthelyi Kilométerek).

a fenti bodybuilder egyetlen szerencséje, hogy nem látja magát... - aki meg azt hiszi, hogy ezt animal pack nélkül el lehet érni, az nagyon hülye.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.03.21. 13:01:53

@Steff76: Én ma reggel megnéztem az órát. Valahogy nem bíztam benne, pedig mindent tud, még hőmérséklete is mér :-)
9000 Ft pulzusmérő pánttal.
Referálhatna róla valaki!!!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.21. 14:19:21

@Lemúr Miki: pénteken toltam hosszabbat, tegnap csak egy terepes 5 kirit az érdi hendikep futáson, de azon ami a csövön kifért. :) remélem lenyomtam a kiscsávót, aki a múltkor 15 mp-et vert csak rám, és első lett az összesítésben...

@Steff76: @Sekiwake: van ilyen, de inkább decást vagy hervisest vegyetek 5Kért, az már többeknek bevált.

@Izombuilder.com: fuss forest? elhiszed, hogy ezt még sosem hallottuk? tök eredeti a poén!

és végül Winler: hát ahogy felvázoltad engem is nyomasztana. iszonyúan fogsz szenvedni, ha erőlteted, inkább vmi nagyon biztonságos időre menj.

Steff76 2010.03.21. 21:10:56

@rrroka: Igazából ajándéknak gondoltam, nekem marad a Polár. Ami q...a drága, de legalább az egpénztár elszámolta... Bár mostanában gondolkodom, hogy lecserélem, mert túl gyakran mutat 170 feletti pulzusszámot, és ebben a hónapban még nem futottam 6 min/km átlagot, ami nyilvánvalóan az óra hibája...

Dec-ben láttam, de saját cuccuk volt asszem 15 -ért...

Mylady 2010.03.21. 21:12:04

Voltam az aldiban, az órát elfelejtettem megnézni (venni nem akartam), viszont a futódzsekijük tök jó. Kár, hogy már megint csak piros meg fekete van.

Mylady 2010.03.21. 21:21:42

@Steff76: nekem a decából van (geonaute) 5 ezer volt tavaly ilyentájt (ahogy elnéztem, most is van hasonló 6 ezerért), időt mutat, aktuális pulzust és van rajta stopper
meg beállítható, hogy pittyegjen, ha kilépsz a célzónából
ennyit tud, nekem elég
ha egyszerűt akarsz, érdemes megnézni

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.03.21. 21:38:50

@Mylady: Ez az aldis nem csak az aktuális pulzust mutatja, hanem mindent az égvilágon, pl. van rajta egy visszaszámláló, ami az életedből hátralevő időt mutatja. :-)
Valahogy azt gondolom, hogy mutat ez valami kb. jó pulzust, de mondjuk a maximuérték mebízhatatlan lesz, valahogy úgy ahogy Steff76 kolléga tapasztalta.

Én egész télen aldis futóruhákban nyomtam, és igen elégedett vagyok velük. Vettem is ma egy rövidujjó technikai pólót, már futottam is benne :-)

Mylady 2010.03.21. 21:49:30

@Sekiwake: jaja, értem, hogy sokat tud, csak nekem az gyanús, ha valami olcsón ennyi mindent csinál... abból valami biztos nem működik... nekem a jelenlegi szintemen teljesen megfelel az alapkészülék
nem is tudom, akarom-e, hogy egy kütyü folyamatosan mutassa nekem a hátralévő időmet... (értettem ám)

Én is vettem ősszel (itt kaptam a tippet) téli gatyát, fölsőt meg dzsekit (szép pirosat :)) most is azért mentem el, hogy a széldzsekit megnézzem, vettem is (szintén szép pirosat :))
én is teljesen elégedett vagyok velük
bár pólót nem vettem, mert abból vettem tegnap kettőt a decában (hálistennek ott nemcsak piros van :))

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.21. 21:51:41

@winklerrobert:

Szerintem fogd fel úgy a martatont mint ha nem egy Ferrari lennél, hanem egy V40-es Volvo. (Talán még jobb példa lenne egy MK1-es Ford Focus zetec-e 1.8-2.0-s motorral, de maradjunk most a volvo-nál (mert apámnak is ilyen van))
Szóval lehet hogy a volvo v40 nem tökéletes, mert kombi, mert kicsit kocka, mert nem a leggyorsabb, de iszonyú strapabíró. Persze van belőle (v50-ből) 2.5 T is, de az 1.8-as sima 4 hengeres benzines is épp úgy kimegy a világból... nos legyél te is ilyen! 8D
Úgy értem a megbízhatóság a kulcs az egészben és a kiszámíthatóság. ;)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.22. 05:25:23

@Steff76: rizikós ez az aldi, de ha bevállalod a vásárlást akkor örökre hálás lesz neked a futóvilág! :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.22. 06:16:11

@Steff76: a decásnál jobb a hervises. Nekem volt hervises órám. Részidőket is tárol, a részidőkben fogyasztott kalóriákat, min,max,átlag pulzust. 5 rugó volt. Csak a pontosságában kételkedtem néha. Magasfeszültségű vezetékek alatt megfeküdt, a laptopom közelében pedig mindig 224 volt a nyugalmi pulzusom. Bár legutóbb a 60 rugós Polarom is gyanús volt egyszer-kétszer. 95-s pulzussal futottam kb. 15 mp-ig szerinte. Ja, nem az elején. A mellkaspánt felhelyezésre tudom csak fogni.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.03.22. 08:55:23

@Mylady: Egyetértünk, nekem is gyanúsan olcsó, és sokat tud. DE mennyivel jobban cseng, az, hogy "geonaute", mint az hogy "crane"? Ugye, ugye.

Valószínűleg ugyanabban a kínai üzemben rakják őket össze, csak az egyik verzió kék, és blokkolják a chip felét, míg a másik piros, és nincs benne funkciókorlátozás :-)

Az én pólóm, amit vettem, fekete-sárga,. Széldzsekit meg azért nem vettem, mert az volt ráírva, hogy "légáteresztő"...

kg_kilo 2010.03.22. 10:07:19

Aldis futóruhák meg bringacuccok forever :) Az órát nem próbáltam, van Polárom, de lehet jó.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.22. 13:26:46

@Sekiwake: én még cinikusabban azt szoktam mondani, hogy ugyanazok a kínai _kisgyerekek_ rakják össze... :/

Mylady 2010.03.22. 13:44:26

@Sekiwake: nem tudom, melyik hangzik jobban, a geonaute számomra ismerősebb (nem az óra miatt)
ha megnézed a honlapjukat (.com), nem annyira amatőrök
a másikat abszolút nem ismerem

@rrroka: simán igazad van :(

helemburgis 2010.03.22. 15:41:05

@kg_kilo: tavaly vettem azaldiban egy crane bringaorat kemeny ezervalahanyszaz forinttert, nem learazottan. Gyanus volt az ara miatt, de gondoltam, nagyot nem bukok rajta, meg ugye nem mindig igaz, hogy olcso husnak hig a leve..
Nagy akkuratusan felapplikaltam a drotszamarra, mig tekertem be a varosba örömködtem, hogy vegre latom, milyen gyorsan es hany kilit megyek, aztan mikor mar hazafele tekertem, az idön kivül nem mutatott semmit. Hiaba allitgattam a mütyürt a küllöknel, többet nem tudtam bele ertekelhetö eletet lehelni. :)

Steff76 2010.03.22. 21:16:07

@rrroka: Hát ezúton is elnézést kérek, de nem áldoztam 9 eFt-ot a Közösségért... Ugyan megnéztem, blikkre nem nézett ki rosszul, a távolságot viszont szerintem csak bringával méri, mert fogalmam sincs, hogy testem mely részére szerelhetném fel azt a kütyüt, amit a képen a bringa villájára tettek. Ha Dec-ben és Hervisnél olcsóbb, akkor ott kell venni, legalább van 1 ember aki két mondatot mond róla. Itt a mirelites néninél ez esélytelen volt. Egyébként vastag zárt üveglap alatt őrizték, ebből kindulva biztos tuti cucc....

Egyéb futócuccaikat néztem, tényleg jók!Nekem vmi színes (csak ne piros...) poló kellett volna, hogy az erdő zöldjéből (és így vadászok célkeresztjéből/ben) kitűnjek, de olyam méretűek voltak csak, amik alá a sídzseki is elfért volna... De vettem antibakteriális (!), ezüstszálas (!?), nedvességszabályozós (!) futózoknit 1490 ft / 2 pár....

LakosAni 2010.03.22. 21:38:53

Sziasztok.
Értem én, de ahogy ezt a blogot olvasgattam (igaz bevallom igen ritkán, ha épp címlapos volt) mindig kultúrált beszélgetés folyt. Úgyhogy igazából a viccelődés az ami kiakasztott, de amint látom nincs harag fiuk. :)

Mondjuk aki szerint bármelyik(!) sport, versenyszerűen űzve nem szól komolyan a doppingról, az (fennt szóba hozták a Mátrixot) sürgősen kérjen a piros pirulából. :)

Ani

Mylady 2010.03.22. 21:41:05

@Steff76: pólót a decában érdemes venni, ott a quechua (nekem az jobban tetszik, mint a kalenji) kb ezerféle színben és méretben van (legalábbis a női változat) és 1690

az az a zokni, ami piros-szürke-fekete színekben pompázik? olyat én is vettem ősszel, de még nem volt alkalom felvenni :)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.23. 05:22:46

@Steff76: a közösség pedig megbocsájt...! :)

@LakosAni: én annak örülök, hogy nem veszekedve jöttél vissza. a meglátásom szerint egyébként a fogyatékkal élők tudnak humorizálni a saját állapotukon, gondolom a vakok sem kivételek ez alól. persze nem mindegy, hogy valaki vele vagy rajta nevet. Lemúr Miki jó barátom, és ő vele-típus, nem genyózó.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.23. 06:35:08

Nekem három helyről származó technikai pólóim vannak. Megfigyeltem, hogy mindegyik másként büdösödik, tehát más-más "high-tech" módszerrel párologtatnak. Sorrendet nem írok. :))) Aldist még nem próbáltam.

Leslie Iron 2010.03.23. 19:33:37

"Edzés a marathonra? A marathonra nem edzünk, csak lefutjuk!" :-) (ilyenkor valahogy mindig ez az idézet jut eszembe a how i met your mother-ből s2e15)

kg_kilo 2010.03.24. 11:28:00

@BGy: ez vazz betett tegnap egesz napra... haromfele budosodes :D:D:D:D

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása