Nike+ GPS

2010.09.07. 17:51 angelday

Tegnap a Nike megjelentette a Nike+ GPS változatát iPhone 3GS és iPhone 4 telefonokra. (De elfut iPod touch-on is térkép nélkül, viszont 4-es iOS szoftver kell neki.) A magyar boltból €1,59-ért vásárolható, nagyon ajánlom mindenkinek.

Igaz, hogy ugyan az új iPhone-okban van Nike+ szoftver alapból, viszont ez a megoldás a telefonban levő GPS alapján veszi fel (VÉGRE!) azt, hogy merre futunk, nem csak azt, hogy milyen tempóban kapálóztunk a workout során. Néhány képernyő a programból:

Annak megállapításához, hogy milyen tempóval futunk, a telefonban levő "accelerometer" és GPS eszközöket használja. A futás elteltével a szinkronizáció nem iTunes-en keresztül történik, hanem az eszköz eljuttatja a szerverre az információt (szintén VÉGRE!).

Néhány további marketing információ az angolul beszélők számára:

Én magam tönkrement chippel futottam eddig (és másik szoftverrel!), most visszaállok erre. A tapasztalatokról is fogok majd írni, egyelőre ez csak heads-up volt.

124 komment

Címkék: szoftver gps iphone nikeplus

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr182278273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paklis 2010.09.07. 18:00:54

Én erősen gondolkodtam a új nanón, de horribilis árak vannak, ezek az APPLE cuccok... szerintem ennyiért baromira nem éri meg (pláne hogy a kinti árakhoz képest eleve a duplája) Akinek persze már van annak jó...

DaMartian 2010.09.07. 18:05:11

@paklis: iPhone-t fillérekért dobálja utánad a T-Mobile...csak utána a kötelező számla durva két évig : ) Mondjuk nem is tudtam még túllépni a havi net limitet : )))
Józsikám! Innentől nincs mire fogni! Lemerült chip meg ilyenek...futni kell...

DaMartian 2010.09.07. 18:08:28

Amúgy meg genyó vagy, én akartam írni róla! : P

2010.09.07. 18:10:11

ezek az okos telefonok nem bírják sokáig krafttal, főleg akkor, ha nem pont a futás előtt kapod le a töltőről, hanem útközben egy picit telefonálgattál, utána meg végig megy a GPS.

szerencsére már vannak kémiai elven működő emergency mobil töltők, így gondolom hosszú távú eseményeken hamarosan megszokott lesz, hogy egy energia gél a futónak egy másik meg a mobilnak, gyorstöltésre : )
Esetleg a frissítő pontokon izo ital, víz és banán mellett tartalék akumulátorok is lesznek ; )

Blamazs 2010.09.07. 18:23:00

Nincs vki a nike-tol itt veletlenul. Lenne gondom, de nem akarom offolni a topicot ezzel.

angelday 2010.09.07. 19:18:47

@DaMartian: Apple-témában nehéz engem beelőzni, 100% guard.

angelday 2010.09.07. 19:19:29

Ezt a posztot is szabiról (!) írom.

DaMartian 2010.09.07. 19:31:40

@Blamazs: Írd meg nyugodtan, hogy mi a gondod!

kmrmtms 2010.09.07. 19:59:35

Most értem haza vele. Tetszik a program főleg az ahogy a térképre felteszi, hol milyen tempóban futottam. A fülesről is el lehet indítani és leállítani. Egyedül az nem szimpatikus, hogy 6,45 km helyett 6,16-ot mért...
És végre lehet Nike cuccok nélkül is használni a nikeplus.com-ot.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.07. 20:25:49

Most nem akarok itt offolni, de nekem az androidos telóm ezt a térképre rakást tudja, cardiotrainer a progi neve. Na jó, az tény és való, hogy nem olyan szép mint ez a cucc és az útvonalat is ronda kék paintbrushszerű csíkkal húzza :)

effe 2010.09.07. 21:14:16

@pantomimes: nekem a sonyericsson (symbian) is tudja.

bitliszbá 2010.09.07. 21:59:08

Oksa, tényleg jó, de telefonnal futni???

A futás az én időm. Senki ne hívogasson, akkor se, ha nem veszem fel! Persze nekem a Nokiám, meg a Sony-Ericssonom is tudja, de csak az Ipodot meg a Garmint viszem futni.
Ha egyszer az iPodba telefon nélkül bekerül a GPS (és óraként is használható lesz mint a G6), akkor otthon hagyom a Garmint és csak iPoddal futok (vagy addigra csak tolom a járókeretet) majd.

Vagy ki az aki futás közben telefonál?
Vagy emailezik?

bitliszbá 2010.09.07. 22:04:49

Ha már friss a poszt... hétvégén Prágába nem jön senki éjszaka futni?

Titti Pecci Saroia 2010.09.07. 22:11:42

Üdv mindnekinek!
Józsi, azt nem értem ez a nike+ újdonság bármivel többet tud, mint a Runkeeper progi?
Előre is köszi.
Ahhoz se kellett iTunes idáig, illetve 3 műhold alapján követte a km adagom.
Mintah csak a display formátum külömbözne, semmi extra plusz dolgot nem látok benne.
G

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.09.07. 22:30:09

Annyi kütyü van már, hogy lassan már a futás lényege vész el :-)

svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2010.09.07. 23:41:54

@bitliszbá: én twittereztem is telefonról a félmaraton közben :)

DaMartian 2010.09.08. 00:40:42

@Titti Pecci Saroia: Ezt a Fáccsén is kérdezték többen. Értsék meg embörök! A különbség NEM az APP-ben van az nagyjából azt nyomja, mint a többi hasonló progi...Igazából onnan lesz több, ha elkezded használni a nikerunning.com-ot. Közösség, kihívások, célok, edzés napló, trash talk stb stb... Sőt van egy új nagyon kúl fícsör, de azt nem lövöm le, mert a végén AD megint előttem kipostolja! : )

monerd2 2010.09.08. 03:39:41

@kmrmtms: basszus hogy mérte ennyire el a távot? pedig a gps mellé még az az accelerometer is van... :O

monerd2 2010.09.08. 03:40:32

@pantomimes: nekem meg a garmin gps-es pulzusmérőm tudja... a PC-re feltöltöm a workoutot és utána google earthben tök szépen mutatja :)
ebben meg még telefon sincs :)))

monerd2 2010.09.08. 03:41:35

@Titti Pecci Saroia: 3 műhold már elég? ez fura. nekem a garmin 5 hold nélkül nem is hajlandó elkezdeni mérni. de ma pl. volt 9 hold is, és elég erős jelekkel mind a 9 :))

kmrmtms 2010.09.08. 08:07:52

@monerd2: nem tudom, a térképen annyi látszik, hogy pl van egy éles kanyar amit szépen levág, de én azt nem vágtam le. Lehet aza gond, hogy ritkán veszi a referenciapontokat.. lassabban kellene fussak?

kmrmtms 2010.09.08. 08:09:20

Érdekességképpen ugyanazt a futást mértem a Sporbanddel is, nem nagyon hasonlít a két görbe.

Annyit még hozzátennék, hogy a térképen mutatja a sebességet is, és valóban ott mentem lassabban, ahol jelzi.

xhege 2010.09.08. 08:19:21

Hát az igazat megvallva én ezeket a kütyüket nem tudom követni. Amikor futok nálam egy 6000 ft-os pulzusmérős óra van és kész. Lehet, hogy nagyon megöregedtem.... :)))))

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.08. 09:11:52

Gyerekek! Ennek ez lesz a vége:
spectator.mylaps.com/51445

Megnéztem a linket, persze felgyorsítva az időt. Beszarás.

káosz 2010.09.08. 09:42:00

Kicsit spanyol viasznak tűnik. Runkeeper (+Android), nekem ez vált be.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.08. 10:22:31

@káosz: milyen az androidos verzió? megbízható? azt olvastam, hogy az iphone-os verzióhoz képest sokkal rosszabb, eldobja a jelet, meg belassítja a telefont. Most töltöttem le, majd azért kipróbálom.

effe 2010.09.08. 10:25:39

@bitliszbá: nekem a telefon az egyetlen kütyüm. erről jön a zene, ez veszi fel az útvonalat, ha nagyon akarom. egyszerűen nincs más.

káosz 2010.09.08. 10:43:18

@pantomimes: Semmi ilyet nem tapasztaltam, pedig az én kis HTC Magicem nem egy erőmű. :) Az lesz majd az erőpróba, ha még zenét is hallgatok közben a telóról, na, azt már nem tudom, hogy fogja-e bírni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.08. 10:49:52

Én a retinámra fényképezek és piramis sejtek között tárolom, merre futottam. Nem is tudom áttölteni sehova. Majd ha lesz egy jack dugó a fülem mögött. Johny Mnemonic.

karma.koma 2010.09.08. 10:55:37

Nem talalom itunesban, a link sem mukodik. Hmm

paklis 2010.09.08. 11:04:49

Kellenek a kütyük addig sem arra figyelsz hogy letörik a lábad:)

effe 2010.09.08. 11:05:14

@BGy: ez a link tényleg nagyon állat.
mikor lesz ilyen a BSI oldalán? :)

paklis 2010.09.08. 11:10:27

@effe: kis kamera a ful mogott es FPS modban is lehet neyni:) Epitsuk ki az infrastrukturat... gazdagodjunk meg:)

paklis 2010.09.08. 11:11:45

Az elso 100 elofizetonek meg szagmintat is kuldunk a berkezett versenyzokrol...

angelday 2010.09.08. 12:24:12

@Titti Pecci Saroia: Runkeeperrel még nagyon régen foglalkoztam csak, de szerintem ugyanaz a kettő. A Nike megoldása inkább marketing-jellegű, látványosabb, egyszerűsített.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.08. 13:11:58

Én pl. azért nem szeretnék váltani, mert a cardiotrainerrel már egy pár futáson túl vagyok, mindenféle statisztikát csinálhatok vele, ha egy új progit kezdek el használni kezdhetek mindent előlről.
Ha eddig valaki Nike+ipodot használt, akkor van értelme erre a nike+gps-re váltani, hiszen megmaradnak az eddigi eredményei (gondolom) Tehát nekik mindenképp előrelépés a progi.

T1GRIS 2010.09.08. 13:53:48

@DaMartian: És megmondta! Valóban, a közösség, a kiapaszthatatlan motivációs források (kihívások, egyéni célok) - ez a különbség.

Nekem ezzel az appal csak két gondom van, hogy: telefonnal futni??? Nemá... Néha a nanót is soknak érzem. Másrészt pont ez a térképes rész az, amivel kapcsolatban nincs hiányérzetem. Három vagy négy kedvenc futópályám van, már a fűszálakat is ismerem rajtuk, engem nem vág földhöz, hogy hazatérve láthatom, jé, tényleg ma is ott futottam. ;))
Ami sokkal jobban érdekelne, az a dupla jeladós poláröv... Na, arról szeretnék már olvasni! :)

Szolg. közl: DaMartian, dobtam Neked tegnap mailt a blogponthus felhasználódhoz tartozó címre, légyszi kutasd fel, vagy ha az egyszerűbb, mondj egy címet, amin elérlek. Thx!

HelloJozsi 2010.09.08. 16:56:28

@monerd2: nekem is ez a 3 mőhód téma tűnt fel. elvben 3 koordinátához 3 hold elég, de gyakorlatban nem tud hibát számolni. a garmin okos, még az 5 is határeset.

HelloJozsi 2010.09.08. 16:58:39

@monerd2: ja és persze nem csak a gugli earthben tudod megosztani, hanem a futoterkep.hu-n is :)
Beláthatjátok, hogy muszáj volt ezt megjegyeznem ;)

Nylonman 2010.09.08. 20:09:31

@DaMartian: értem én, hogy gőzgép...
Már-már kedvet is kaptam hozzá, de azt nem értem, hogy miért van szükség a bizbaszra a cipőben? A GPS úgy is mindent megold helyette. Ha meg ellentmondó info-t kap a bizbasztól, gondolom úgyis a GPS-é a prioritás. Tényleg érdekel a válasz.

Mylady 2010.09.09. 07:14:40

Kicsit OFF: ez a nyamvadt sportband nálatok is átáll szinkronizáláskor mérföldre? Tegnap majdnem szívrohamot kaptam, amikor kb 6 perc futás után ránéztem és olyan 500-at mutatott.
Aztán kicsit figyeltem, meg számolgattam és ráébredtem: ez most km helyett mérföldet mér.
Tutira el fogom felejteni mindig visszaállítani.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.09. 09:02:10

Lehetne a közeljövőben arról is poszt, hogy hogyan öltözködjünk futáshoz hűvösebb időben, akár már a télre is előretekinthetünk. PL. ajánlott-e téli futócipőt hordani, vagy teljesen megfelelő az amit nyáron is hordtunk.

GBetti 2010.09.09. 09:21:32

@bitliszbá: Mi szerettünk volna menni,mert a májusi maraton nagyon jó volt,de a 12000/fő útiköltség sajnos túl sok!: (

bitliszbá 2010.09.09. 11:11:37

@GBetti: általában van hely az autómban , ha megyek valahová futni, (for free, mert ha már én úgyis rászántam, akkor tökmindegy, és legalább van társaság...) de sajna most már késő...

paklis 2010.09.09. 11:37:28

Nah akkora szám volt, hogy végül megrendeltem az új Shuffle-t ...
Jó drágán, de annyira pici nem tudtam otthagyni:)
Én a novemberi Siófoki félmaratont Vasárnapra tervezem, még pedig úgy, hogy aznap jövök megyek... Van még 3 hely a kocsiban aki akar szívesen csatlakozhat.

2010.09.09. 12:30:53

@Mylady: Szerintem csak a szoftverfrissítés miatt volt. Nálam legalábbis pont a Nike előtti napon frissített. Oda is lett a kalibrációm. :) Sima szinkronizáció után nem fognak már változni a beállítások szerintem.

DaMartian 2010.09.09. 14:25:05

@kmrmtms: @monerd2: szerencsére itt is lehet futás után "igazítani" rajta ha tudod a pontos távot amit futottál...

DaMartian 2010.09.09. 14:30:04

@effe: ennek kicsit egyszerűbb változatát csinálja a Nikeplus is, ha feltöltöd az útvonalat : )

DaMartian 2010.09.09. 14:34:15

@Nylonman: Csak akkor kell már a kütyü a cipőbe, ha nem az App-al futsz, hanem hagyományosan (SportBand vagy nano) Ehhez a cucchoz már nem kell. Én már mezitláb is toltam vele : )

DaMartian 2010.09.09. 14:38:28

@pantomimes: Már volt ilyen poszt asszem, keress vissza! : )
És én még mindig azt mondom, hogy téli futó cipő nincs. Futócipő van...szerintem.
Mibel lenne más a téli? Bundabéléses vagy mi? : )
MyLady: nyugi a SportBand nem áll vissza minden szinkronizáláskor, a szoftverfrissítés lehetett az oka ahogy 1stván is írta, mert a félmarcsi előtt nekem is átállt... Mondjuk én nanoval futottam a versenyt..

kmrmtms 2010.09.09. 16:30:15

@DaMartian: kicsit segítenél, hogy hogyan lehet "igazítani", mert se a weben se a programban nem találtam ilyet, csak egy "Reset calibration"-t.

Mint bennfentes javasolhatnád, hogy ha már van ez az app, akkor rántsa le az összes futást - amit SportBand-del futottam azt is - és jelenítse meg. Ez nyilván megoldható, mert annó próbáltam egy OS X-es programot ami ezt megtette.

DaMartian 2010.09.09. 16:50:48

@kmrmtms: Az igazítást 5G nano-n, Touch-on, iPhone-on és az új GPS App-on lehet végezni. NIncs benne az alapmenüben (értelemszerűen) hanem a futás végén, amikor End of Workout paranccsal lezárod az edzést, felajánl egy Calibrate Workout pontot, amit kiválasztva egy tekerő segítségével be tudod állítani a valós távolságot, amit már így is tölt fel a netre, illetve ez alapján automatikusan kalibrálja a következő méréseket. Ezt viszont csak AZONNAL az edzés végét követően lehet megtenni, ha itt is az End Workout gombot nyomod, utólagosan módosítani már nem lehet...
A Workoutokat a neten összesíti a SportBanddel és más egyébbel mértekkel, a készülékre nem tölti vissza azokat, de az iPhone-nal felmehetsz a saját profilodba, és ott megvan az összes edzés. Illetve nem is a hagyományos oldalra visz, hanem egy iPhone-ra butított verzióra...

Mylady 2010.09.09. 20:26:50

És mégegy hülye kérdés: a rajtszámot mivel rögzítitek? Van más lehetőség, mint a biztosítótű? Az nekem nem szimpatikus, mert lyukat hagy a ruhán.

Mylady 2010.09.09. 20:48:40

@1stvan: Köszi :) Nem is gondoltam volna, hogy ez másoknak is ekkora probléma...

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.10. 08:48:08

@Mylady: az utolsó három versenyen már rajtszámtartóval futottam. A Spuriban vettem, két rugó volt, madzagos.
Itt a képe: www.energy4sport.com/acatalog/Racenumberbelt-orange_01_jpg.jpg

2010.09.10. 10:25:49

@Mylady: nekem van egy alaposan megszaggatott technikai felsőm verseny célra, de valóban bosszantó egy kicsit, hogy egy több ezer forintos ruhadarabot pár verseny teljesen tönkretesz, szóval szerintem ez mindenkinek probléma.

Az öv annyira nem szimpatikus, mert feleslegesen szorít, így egyelőre marad az, hogy 1-1 pólót beáldozok, és tetszetősebb darabokban, esemény pólókban nem futok versenyen. Esetleg át fogok állni a combra tett rajtszámra, mivel nem futó gatyám van, ezért az az anyag jobban bírja a lyukakat.

2010.09.10. 10:28:48

egyébként az az öv, amit linkeltetek hogy akadályozza meg, hogy a rajtszám "felcsapódjon"?

Én olyat láttam, ami egy váll hevederre hasonlított, annak két vízszintes pántja ment el a hason, és így alul és felül is lehetett rögzíteni a rajtszámot, vagy kiegészítő, vízálló tokot venni hozzá.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.09.10. 10:38:22

@viito: semmi!
Én is ilyen övet használtam, amúgy nem rossz ha van egy ilyen.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.10. 14:57:54

Bár tervbe vettem egy 6. generációs Ipod nano és Sport kit beszerzését, a tetemes költség miatt ez várhatóan csak pár hónap múlva lesz lehetséges. A fő cél a Nano, a Sport kit lenne a hab a tortán.
Kérdés, hogy addig is van-e valami lehetőség egyéb módon (Garmin-nal) mért eredményeket feltölteni a Nike+ba?

Mylady 2010.09.10. 17:35:04

Jelentem, a minimál stíl mellett döntöttem. vásároltam 1 méter kalapgumit (120 Ft). Majd teszek a végére olyan kis bizbaszt, amivel állítani lehet a hosszát.

Mylady 2010.09.10. 20:28:30

@1stvan: Rakjál rá ilyen bizbaszt :) Én találtam egy duplát, nagyon menő :)

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.10. 21:18:41

@pantomimes: a megfelelő ruházat számomra is gondot okozott, különösen az átmeneti időszakban, ezárt összeállítottam az alábbi "ökölszabálygyűjteményt". Nyilván ez nagyon egyénfüggő, engem sajnos egyenletes fókazsírréteg véd a hidegtől :-)

(alsó=nadrág)
5 fok alatt: melegítő alsó, hosszú szárú technikai alsó, hosszú ujjú melegítő felső, hosszú újjú felső, technikai felső, sapka, kesztyű
10 fok alatt: melegítő alsó, hosszú szárú technikai alsó, hosszú ujjú melegítő felső, technikai felső, sapka
15 fok alatt: hosszú szárú technikai alsó, hosszú ujjú melegítő felső, hosszú ujjú felső
20 fok alatt: rövid szárú technikai alsó, rövidujjú melegítő, rövid ujjú technikai felső

Van egy látványosabb és finomabb verzió is, érdeklődés esetén felrakom valahova.

Másrészről egy ismerősöm szerint az öltözéket úgy kell megválasztani, hogy futás előtt picit fázzál, sajnos ez csak az ajtó előtt derül ki :-(

eLzsÉ 2010.09.11. 02:54:04

@Navixaf:

Érdekes ez, mert én is látok huszonfokokban csajokat derékra tekert melegítőfölsővel, nem értem, hova készültek:)

Én 10 fokig full rövidben megyek.
5-10 fok között még mindig rövidgatya, de 2 felső.
5 fok alatt bejön a melegítő alsó (nincs ilyen pászentos futógatyóm) és a hosszúujjú felső.
0-5 fok között ugyanez, csak a hosszúujjúra ráveszek egy rövidujjú felsőt is.
0- -5 fokig jön a melegítő felső, de ez egy nagyon vékony típus, de végre van zsebe, nem értem, a futócuccokból miért spórolják ki a zsebet szisztematikusan?
-5 alatt egy plusz polár, áldás, a kerékkel azonos találmánynak gondolom....

Egyébként bár a cipőim Nike-k, jobbára, a ruháim egyetlen kivételtől eltekintve Adidasok, szerintem nagyságrenddel jobb cucc, mint a Nike, bocs:)

Mi is a lényeg?
Hogy nem vagyunk egyformák és ez így jó:)

FutoBolond 2010.09.11. 12:33:42

@AG: a csajok időnként álcázásból tekernek pulcsit a derekukra, nem okvetlen azért, mert fáznak :-)

Egyébként én is szeretek a lehetőségkehez mérten minimál felszerelésben futni, amíg lehet, marad a rövidnadrág-egypóló. Késő ősszel szoktak is rám furán nézni :)

Ruha ügyben nekem is az a tapasztalatom, hogy az Adidas technikai cuccok sokkal kényelmesebbek, jobban szellőznek, jobban bírják a mosást, és csak lehelletnyivel drágábbak.

DaMartian, továbbítanád a megfelelő részlegre, hogy bele kellene húzniuk? :D

DaMartian 2010.09.11. 15:05:54

Bár Adiban sosem futottam de a Nike-val maradéktalanul elégedett vagyok. Ezek a kommentek csak azért furák mert tőlünk nyugatra futó kategóriában épp ruházatban vagyunk No1-ok (cipőben azért zúz az ASICS) Ebből a szempontból a magyar piac nem etalon tekintve hogy extra árérzékeny így nálunk ruházatban az ilyen Kalenji Quechua meg társai cuccok mennek. De kint ahol nem az ár az elsősleges legtöbben (főleg csajok) Nike-ra nyúlnak rá.
AG: csíkosék lehet hogy kispórolják a zsebeket a futócuccokból, de a mieink egész jól el vannak látva ilyesmivel főleg a Nikeplus megjelenése óta minden cuccon van legalább 1 zseb az iPodnak : )

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.11. 23:24:36

@DaMartian: Én mondjuk vazelinezek keményen, és ez minden pólón nyomot hagy. Pontosabban hatalmas sötét foltokat, amik tökéletesen megmaradnak mosás után is. Nem örülnék neki, ha 3 futás után tönkrevágnék egy 8000 ft-os pólót.

(Egyébként meg kényelmesek a pólóim, és NINCS rajtuk semmilyen márkajelzés. Utóbbi időben valahogy mániámmá vált, hogy ne legyen a pólómon semmilyen látható márkajelzés, hülye vagyok, tudom.)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.12. 07:28:30

A különböző márkájú technikai pólókhoz csak annyit fűznék hozzá, amit egyszer már említettem, hogy mindegyik márka másként büdösödik. Sorrendet nem írok. :))

laciii79 2010.09.12. 10:52:07

@AG: Detto! Abszolút veled értek egyet, legalábbis a fel ill beöltözést illetően. Én is 10 fokig full rövid, és ígen, 5 foknál alul még mindig bőven jó a rövid. stb. stb És nagyjából -10-12-ig futok.
Még a szél azért egy kicsit belejátszik a dologba. Ha nagyon süvít, akkor mondjuk nagyjából a valósnál 5 fokkal hidegebbhez öltözök.
@Sekiwake: Ja, a márka egyáltalán nem érdekel engem sem. Van többféle pólóm, nincs jelentősége, mindegyik megfelel a célnak.
A cipő, az más, ott fontos!

HelloJozsi 2010.09.12. 19:00:15

@DaMartian: Az ASICS ezek szerint nem csak szerintem ász. Nem nagyon értem MOn miért nem nyomulnak jobban.

Technikai felsők közül érdekes módon a kékbótos cuccok sokkal jobban működnek nekem, mint a nike cuccai. Mondjuk mindkettőből az alsó-közép kategória van, lehet, hogy a csúcsmodelleknél más.

DaMartian 2010.09.14. 14:07:27

@NJoco: Hát igen, a nagy márkák technológiáit nem az ócsó cuccaik reprezentálják. Próbálnál egyszer valami prémium holmit, éreznéd a különbséget.

Az ASICS igazából a "komoly" futókat célozza. Termékeivel, hirdetéseivel mindennel. (szándékosan nem profit írtam, rengeteg olyan futó van, aki hivatalosan hobbista ugyan, mégis heti 80+ kilit fut) Ha megnézzük a "futótársadalom" eloszlását, ez a futók 10-20%-a, nálunk még kevesebb. Ha azt vesszük, hogy Magyarország amúgy sem egy óriási piac, annak veszed a töredékének a töredékét (ez a célcsoportjuk) akkor már érthető, miért nem törik össze magukat, hogy itt árulhassanak. Ráadásul árérzékeny piac a miénk, az ASICS árai pedig magasan a legdrágábbak. (Spuri pl. ha jól tudom eleve katalógus ár alatt teszi ki az ASICS cipőket, mert nem hiszem, hogy nálunk sokan tudnának pl. GEL KINSEI-t venni 60-65000-ért amennyibe hivatalosan kerülne... Szóval az a néhány ember bármennyire szívesen futna ASICS cipőben, ez nehezen tartana el egy céget (főleg hogy ők a futáson kívül másban nem igazán domborítanak). Az a néhány ASICS rajongó pedig azért itt-ott vagy külföldön megtalálja amit keres.

DaMartian 2010.09.14. 15:30:12

@viito: @Mylady: csak az öv! Nem lyuggatom ki a jó kis cuccaimat! Amúgy elég széles a pánt, így ha jól rögzíted nem csapódik fel. Én a tetejét vissza szoktam hajtani (azon amúgy is a szponzor van legtöbbször) úgy meg már olyan keskeny és vastag lesz a rajtszám, hogy erős szélben sem csapódik fel, olyan tartása van... Én csak olyan változatra várok már, ami FÉMPATENTOS!!! A műanyag patent annyira gyenge, hogy gyakran lepattan, és elég szar verseny közben félúton elhagyni a számodat, így sajnos a patent ellenére is biztosítótűzni kell, ha tutira akarsz menni!
Amúgy a jól beállított gumi nem szorít egyáltalán. Én le szoktam tolni csípőre, sőt legtöbbször a számot hátra is fordítom, és csak a cél előtt tekerem vissza, úgy gyakorlatilag menet közben észre sem veszem és nagy szélben sem csapkod.

2010.09.14. 20:53:09

@DaMartian: "Hát igen, a nagy márkák technológiáit nem az ócsó cuccaik reprezentálják. Próbálnál egyszer valami prémium holmit, éreznéd a különbséget."

Éppen ezért nem mindig lehet csuklóból leszólni az olyan saját márkás termékeket, mint a kalenji, vagy a kisebb cégeket.
A belépő kategóriában még simán hozzák a márkás termékek színvonalát sokkal olcsóbban (vagy mondjuk a teljesítmény 98%-át 60%-os áron), persze himaláját mászni már nem ezekben a cuccokban kell, de valamilyen szinten az is túlkapás, amikor valaki a profi 150.000+ HUF-ba kerülő túrakabátban felmegy évente 3x a HHH-re, vagy a 35ezer forintos futócipőben kocog heti 4km-et.

Övvel kapcsolatban köszönöm a tippeket, régebben a pamut pólónál nem érdekelt ilyesmi, de egy DriFit felsőmet már kivégeztek biztosítótűk, még egyet nem fogok beáldozni erre a célra.

Mylady 2010.09.14. 23:10:39

@Sekiwake: a vazelin ellen:
a vazelines réteg alá (tehát a póló belsejébe) itatóst teszel, esetleg (használaton kívüli, nem sajnált) összehajtogatott törölközőt,
utána meleg vasalóval kivasalod a foltot.
elvileg folyékonnyá melegszik a vazelin, az alatta lévő itatós (esetleg törölköző) pedig felszívja
utána érdemes kimosni a pólót
viasszal működik, szerintem vazelinnel is kellene

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.14. 23:48:55

@Mylady: Köszönöm a tippet, csak az a gond, hogy hetente 3x vazelinezek, túl sok értelme nincs a túl nagy takarításnak :-)
Egyébként a feleségem időnként előkapja a marhaepe szappant, de ez szerintem már a boszorkányság kategória :-)

bitliszbá 2010.09.15. 09:54:43

Én is övvel futok a kb. 200 ft-os kínai piacon kapható vastag gumiövvel (egyébként majdnem tökúgy néz ki, mint a beidézett spuris) és arra szívfájdalom nélkül biztosítótűzöm a rajtszámot. Hogy szorít-e, az meg állítható, nekem pl. kb olyan szoros mint a nadrág, úgyhogy nem zavar.

A kombinációk sokszínűsége, hogy én a bal combom fölé szoktam forgatni így általában semmiben nem zavar. Ha meg felcsapódik - kit érdekel egyébként - észre sem veszem.

és akár 4 rajtszámmal is simán tudok futni, bár még csak kettővel próbáltam :)

bitliszbá 2010.09.15. 10:08:11

@viito: egyetértek, bár azzal azért kiegészítéssel, hogy a kék áruház, saját márkás, de azon belül "csúcskategóriás" termékeit nagyon is érdemes kipróbálni, mert vetekednek a világmárkák felső-középkategóriás termékeivel. Én ezekre szoktam vadászni a "kifutó termékek" polcokon. Szerintem pl. a Kalenji eső-szél kabátom (a 25e HUF helyett kifutóban 5e HUF) kategóriákkal veri a napokban általam látott Adidas futós eső-szél kabátot (20e HUF)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.15. 10:20:18

@bitliszbá: Épp tegnap vásároltam be az említett boltban télre 12000 ft-ból, ami igen baráti, vettem egy széldzsekit, egy hosszú futónacit és egy pulcsiszerű vmit. Ami szerintem még nagyon jó ötlet a kalenjitől, az a kezdő futócipő, 4000 ft, ha belegondolunk annak aki most kezd el futni 2-3 kmeket tökéletes. Aztán ha tényleg úgy érzi, hogy szeretné ezt hosszú távon csinálni, akkor vehet már márkásabb, jobb technológiákkal megspékelt cuccokat.

DaMartian 2010.09.15. 13:54:01

@pantomimes: azért ezzel óvatosan! Az egyik legveszélyesebb tévhit a: még csak most kezdtem el futni, amíg nem futok többet, jó lesz ez a cipő is, aztán ha majd komolyabban csinálom, veszek komolyabb futócipőt... Óriási hiba! Egy edzett szervezetű, aktív sportoló vázrendszere, ízületei, csontozata már hozzá van szokva a terheléshez. Az eddig nem sportolók szalagjai még petyhüdtek, az izomzat még fejletlen, így semmi terhelést nem vesz le az ízületekről, csontokról. Gyakran ehhez még kisebb-nagyobb túlsúly is párosul, ami minden lépésnél tripla mechanikai hatást jelent. Épp ebben a kezdeti időszakban kritikus a megfelelő cipő, ami átveszi a védő mechanizmust a testünktől, amíg az megfelelően meg nem erősödik. Ha az elején "egy darabig ez is jó lesz" cipőben futsz, maradandó károkat okozhatsz vele... Ráadásul ez a "kezdő" futócipő azért is veszélyes, mert hiába hívják fel rá a figyelmet, hogy mire való (és mire nem) a legtöbb vásárló ügyet sem vet rá, örülnek hogy óccsóér vettek futócipőt és ugyanúgy használják, mint egy hagyományosat... Decában volt egy ilyen sztori pár éve. Kijöttek egy olcsó futócipővel, ami könnyű volt és kényelmes, de nagyon gyorsan elhasználódott a talpa. Felhívták rá a figyelmet, hogy nem mindennapos edzésre és heti 40+ kilométerre meg hosszútávra való, mégis a visszajelzések szerint rengeteg probléma volt vele. Baromi jól fogyott a cipő, de sokat is vittek vissza, illetve a nagy kérdés, hogy akik nem vitték vissza, azoknál milyen esetleges károkat okozott.. De hasonlót tudnék elmondani a mi egyik modellünkről is (LunaRacer2) ami 33ezerért bekerült a márkaboltokba, pedig nagyon spéci versenycipő, papírvékony talppal. Nem tudom kik vették meg, de félek tőle, hogy az eladók nagy része erre nem hívta fel a figyelmet, aki megvette, az meg azt gondolhatta (ennyi pénzért) hogy fulos futócipőt vett (mert ez a felirat volt alatta). Ha felveszi valaki könnyűnek és kényelmesnek is tűnik, de nem szeretnék annak a helyében lenni, aki ebben mondjuk letol heti 3x10 kilit (ami annyira nem is sok) aztán meg jön a "sz@r Nike" felkiáltás, amikor 2 hónap alatt elfogy a cipő... Szóval cipőválasztást csak okosan és körültekintően!

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.09.15. 14:14:54

@DaMartian: ez igaz és én nem is vennék ilyet, viszont a haverom esetében nem egy elszánt emberről beszélünk :) Jelenleg kifogásokat keres, hogy miért nem jön futni, egyik a cipő, nem akar még 10000 ftot sem költeni rá. Tapasztalat nekem azt mondja, hogy 3-4 hét futás után vagy megszereti, vagy nem, arra a kis időre szerintem belefér egy ilyen cipő, ha már beleszeretett a sportba akkor szerintem hajlandó áldozni rá, valahogy én is így voltam, persze tudom, hogy nem ez az ideális, de addig amig nem próbálta ki a sportot nem fog rá áldozni, ami érthető is valamilyen szinten. Ebben a 3-4 hétben meg max. fut 15-20 km-t, annyi még nem veszélyes.

kg_kilo 2010.09.15. 14:40:33

Szerintem se szabad leszólni a Deca cuccokat. 3 éve nyúzok egy Kalenji futógatyát görkorira (heti 4-5 edzés), 3 esés után is teljesen jól használható. Egy másikat csak egy igen látványosan szép nagy esés vágott hanyatt, de akkor bőrrel együtt ment füstbe...
És szerintem pont így van létjogosultsága a kezdő cipőnek, ahogy pantomimes írja. Pár hét, utána veszel normálisat. Koriban pl nagy probléma, hogy ha igazán bele akarsz kóstolni a sportba, 50 eFt alatt nem áll megy normál gyorskori. Na így igazán nehéz rábeszélni valakit...

kg_kilo 2010.09.15. 14:43:28

@kg_kilo: nem áll megy -> nem áll meg

2010.09.15. 16:17:25

@bitliszbá: én még sosem fogtam ki ennyire olcsó cuccot a kékeknél, és elhiszem, hogy a drága darabjaik tényleg vetekednek a nagyokkal, csak ott már az árelőny is nagyon sovány (már ha nem sikerül valami csuda akciót fogni). Márpedig pár száz HUF különbség esetén inkább egy Adidas/Nike mint a kékek.

Kezdő cipőnél viszont DaMartiannak szerintem nagyon igaza van. Én ez az egyetlen dolog, amit sosem vennék meg pl a kékektől. Az is igaz, hogy tudok olyan emberről, aki elég sokat túrázik, és ódákat zeng a hervis saját márkás túracipőjéről, szóval az sem feltétlen igaz, hogy az olcsóbb = gagyibb, és rögtön tönkreteszi a lábat, de cipőben én nem mertem eddig kockáztatni.

HelloJozsi 2010.09.15. 16:51:38

@DaMartian: azért érdekes, amit írsz, mert én őszintén szólva épp úgy találtam rá az asicsra, hogy "árérzékeny" voltam.
Először adidast próbáltam, de mikor egy maraton felkészülés során kettő ment a kukába, akkor gyorsan mást kerestem és ár/érték arányban jóval jobbnak találtam az asics cuccokat a többinél. Mondjuk azóta márkahű lettem, tehát végülis lehet, hogy a nike ócsósodott azóta de járt márkát járatlanért nem hagyok el :)

Ja igen, volt egy rövid sauconys kitérőm, de nem győzött meg.

HelloJozsi 2010.09.15. 17:00:49

@viito: hát nem tudom. szerintem pl a szigeti pudingon heti kétszer egy kört még mezitláb is be lehet vállalni. Azért ne felejtsd el, hogy anno minket simán megfuttattak dorkóban is. Mint minden esetben, úgy itt is mérlegelni kell és ésszel dönteni.
Ezen kívül ha valóban nem akarsz túl sokat költeni a legértelmesebb dolog vadászni az akciókat és 1-2 éves kifutó modelleket venni. Csak hát ez nyilván időigényes, de mi bármikor bárhol járunk itthon vagy külföldön sportbolt közelében, tuti hogy megnézem mit adnak. Nem egyszer vetetm már 50-70%-os engedménnyel olyan cipőt, amire új árán ránézni is egy havi koplalás.

2010.09.15. 17:29:49

@NJoco: Nem tudom. Régen pamut gatyában, és jégeralsóban is túráztak az emberek télen, manapság mégis szívesebben megyek ki egy jó technikai aláöltözőben, meg egy modern vízáló ruházatban. Értem, hogy a cseh tornacipőben is lehetett futni, és nem sérült le rögtön mindenki az első körnél (haja, én is sportoltam a 80-as években, igaz, kisgyerekként), de ha nem muszáj, akkor nem kockáztatom meg, hogy megsérüljek, vagy 20 év múlva jöjjek rá, hogy mégis inkább a 15 ezres sportcipőt kellett volna megvenni annó, és nem most kiadni ortopéd orvosra ennek a többszörösét.

Kifutóban viszont egyetértünk. A kifutó modellekre vadászni mindig jó üzlet, nem tudom, hogy egy sportcipő esetében mondjuk a 2009-es és a 2010-es modell között az aktuális divat színösszeállításon kívül van e akkora különbség, ami miatt nem érdemes mondjuk a kifutó darabot venni akár fele áron.

Viszont ilyen téren nekem külföldön jobbak a tapasztalataim. Persze, nagyobb, pörgősebb, és kevésbé árérzékeny a piac, de míg nálunk simán látsz (sport)ruházat termékekből akár több éves modellt is az üzletek polcain, addig az ausztriában az új kollekció megjelenésével együtt azonnal szórják ki a régieket, és általában nem csak ráragasztják a leértékelés matricát, hanem valóban le is értékelnek.

DaMartian 2010.09.15. 17:30:39

@NJoco: A márkahűség jó dolog : )
A Saucony engem se győzött meg soha, bár tény, hogy alsó-közép kategóriában olyan cipőket kínál, amik többet tudnak a "nagyok" hasonló árú modelljeinél, így ezen a piacon (még mindig árérzékeny) elég népszerűek, épp mert ár/értékben egészen jók. Értsd: az alacsony árukhoz képest azért nem rosszak : ) Ezen tulajdonságuk miatt szerintem még jó ideig számíthatnak forgalomra a Kárpát-medencében : )
Sokszor amúgy hosszú távon kiderül, hogy nem az olcsó az olcsóbb, ezt mindig hangoztatom, de sajnos kevés ember meggyőzhető, amíg a saját kárán nem tapasztalja. Nem tudom az általad említett ASICS milyen modell volt, de gyanítom ha ennyire jó áron vetted, akkor akciós lehetett, az meg már másik állatfajta. Én alapból mindig ajánlott kisker árakról beszélek, és abban egészen biztos, hogy messze az ASICS a legdrágább.
Okos futó egyébként akcióban vásárol, olyankor rögtön többet is, így ha épp lehal a cipőd, vagy elázik, vagy feltöri a lábad, mindig van tartalék és nem kell azonnal venned ha gáz van (de akció meg épp nincs : )
A másik, hogy almát az almával kell hasonlítani. Minden márkának vannak olcsó és prémium modelljei. A legrosszabb, amikor a Hervis óriásplakáton lévő 9.990.-es "futó"cipőt Gipsz Jakab összehasonlítja egy "normális" közép-vagy felsőkategóriás futócipővel más márkából és akkor levonja a tanulságot, hogy xy márka hűűű de drága. Ez van.

DaMartian 2010.09.15. 17:32:44

@NJoco: szigeti pudingon szerintem csak mezitláb érdemes futni : )

2010.09.15. 18:15:28

@DaMartian: pedig Hervises 9.990-es cipőből néha van Nike is ;)

Amúgy nem tudom, hogy mi az igazság belőle, de állítólag a Hervis azért tudja ezeket jó áron adni, mint nyugatibb országoban felvásárolja a nagykereskedő beragadt, akár több éves készleteit, amikhez kint pofon áron jut hozzá. Nekem például volt onnan Adidas cipőm, ami 2 éves modell volt, mikor Hervisék akciózni kezdték, a fene sem tudja, hogy honnan jutottak tényleg hozzá egy tonna ilyen cipőhöz, de féláron jó vétel volt.

Ami inkább érdekelne, hogy honnan szerzik azokat a márkás cuccokat (pl Nike, Adidas, Reebok), amiket a neten sosem lehet megtalálni másik (márka)boltban sehol a világon. Ezeket vajon direkt nekik gyártják, nagy mennyiségben, extra belépő kategóriában, de szép nagy logoval?

DaMartian 2010.09.15. 18:29:59

@viito: Tény, de azokról se higgye senki azt, hogy egyenértékűek egy márkaboltban kapható verzióval, csak ott olcsóbbak... Jó példa erre a foci, ahol ugyanolyan designnal 5-6 különböző árkategória készül a 100!!!ezrestől a 15ezresig. Brutál technikai különbségekkel. Jó, nyilván a két szélsőséget könnyű megkülönböztetni, meg aki 30 fölött vesz cipőt az már azért általában tudja mi a dörgés, de pl. a 25ezres meg a 15ezres laikus szemmel egyformának tűnik. Namost a sportáruházak döntően az alsó árkategóriát veszik, a márkaboltok ebbe a "gagyiba" általában már nem mennek bele, ők megállnak az igényesebb középkategóriánál. Emberünk meg azt fogja hinni hogy húdeolcsó a Hervis, ott egy tizessel kevesebb a cipő, pedig egy másik modellt tart a kezében. Holott (az akciókat kivéve) a kisker ár ott is pont annyi, ráadásul még segítséget se nagyon kap, mint pl. egy szakboltban...
Jó meglátás, időnként valóban vannak olyan exkluzívok, amiket csak egy-egy lánc kap... Nyilván van az a mennyiség, ami fölött más már nem kapja meg : )

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.15. 19:23:14

A Decába én is mindig berohanok, mikor Pesten járok. Csak a kifutó termékeket nézem meg és volt már 3-4 "jóárasított" vásárlásom.

xhege 2010.09.16. 08:37:14

Nekem van olyan ismerősöm, aki sajna elég szerény anyagi körülmények között él. Elkezdett futni (ami jó), de sajna aszfalton teremfoci cipőben. Akiben erős mazochista hajlamok vannak, csak azoknak ajánlom.
Neki javasoltam, hogy vegyen inkább kék áruházas 4000 ft-os cipőt, mert még az is jobb. Megvette és ódákat zeng róla, hogy milyen csodás az igazi futócipő, pedig sajna igazit még sosem próbált :(((
Szóval van, amikor ez az olcsó cipő is jobb alternatíva, mint esetleg egy másik.

2010.09.16. 09:12:23

@xhege: az ilyesmi sajnos nem csak azokra jellemző, akik szerény anyagi körülmények között élnek, sőt!

A Szigeten vagy edzőteremben számtalanszor látok embereket (inkább a lányokra jellemző talán), hogy drága, márkás sportruházat, kiegészítők, miegymás, összesen egy havi fizetés értékében, és a lábán is egy márkás "sportcipő", csak éppen az adott cég valamelyik utcai modellje, ami kétségkívül csinos, divatos, és jobban is mutat mint egy futócipő, mivel megfelel az aktuális trendeknek, csak éppen alig egy picivel alkalmasabb a feladatra, amire használják, mint amennyire egy sima utcai bőrcipő lenne.

DaMartian 2010.09.17. 12:53:51

@viito: Igen sajnos ez így van! Sajna nagyon sokan külső alapján választanak cipőt, illetve nagy probléma a tudatlanság. Aki nem ilyen körökben mozog, annak ugyanannyira nem egyértelmű, hogy nem minden pipás és háromcsíkos cipő alkalmas sportolni, mint ahogy én sem tudom ha bemegyek egy műszaki boltba, hogy melyik computer alkalmas azokra a dolgokra, amikre használni akarom, mert számomra minden "doboz" egyforma...nekik meg minden cipő. Csak piros van meg kék...
És sajna legtöbbször az eladók sem rendelkeznek sokkal nagyobb tudással, vagy ha igen, akkor sem adják azt át, mert nekik tökmindegy mit vesz a bumburnyák, csak vegyen : ( És sajnos a legnagyobb jóindulat ellenére sem lehet rájuk túl sok hatással lenni...ezért csináljuk a cipőtesztet, a weboldalt és minden olyan más segítséget, amivel a vásárló maga tud tájékozódni, és nincs a személyzetre utalva...
@xhege: rrroka egyszer számolt egyet, hogy mi mindenről kell "lemondani" hogy megvehess egy futócipőt, és a futáshoz aztán tényleg semmi más nem kell! Se pályabérlet, se formaruha stb. Outletben vagy akcióban mindig ki lehet fogni már nagyon olcsón egészen kiváló cipőket is. És ez kb. egy hétvégi családi mozizás, a havi doboz cigi/kávé stb. adag vagy néhány meki menü árából kigazdálkodható. Kire melyik releváns. Aki szerény körülmények között él (kivétel néhány tényleg nagy bajban lévő) annál is az a fontos, hogy a keveset ami van mire AKARJA szánni? Ha valakinek fontos az egészsége, vagy szeretné a szabadidejét mozgással (olcsón) eltölteni, esetleg a felgyülemlett stresszt, idegességet így levezetni, az megtalálja a módját, hogy az egyetlen hozzávaló eszközt beszerezze...szerintem. Ha magába néz az ember, meglátja mik azok a dolgok, amikre feleslegesen vagy megszokásból költ... Persze nyilván vannak kivételek, ha választanom kéne, hogy a (még nem lévő) gyerekemnek vegyek tankönyvet, vagy fizessem be a menza ebédjét vagy futócipőt vegyek, nyilván nem az utóbbit választanám, csak arra akarok kilukadni, hogy sok esetben ez is az egyik kedvenc kifogás a kiapadhatatlan tárházból, amikről már korábban beszéltünk... De nagy általánosságban valóban inkább az jellemző, hogy vesznek cipőt, sőt sokszor nem is olcsóbbat, csak épp nem megfelelőt...

xhege 2010.09.17. 13:04:53

@DaMartian: igaz amit leírsz, de akiről én beszéltem sajna a "tankönyv,menza kontra futó cipő" helyzetben van..... Tény, hogy ez nem általános igazság, de sajna van ilyen is.

xhege 2010.09.17. 13:07:34

Egyébként én is eddig minden alkalommal akciós vagy kiárusított cipőket vettem. Volt olyan amit 21000 helyett 6000-ért, volt amit 28 helyett 12-ért. Tény, hogy akkor kell venni cipőt, amikor van ilyen lehetőség és nem megvárni, míg már muszáj cserélni, mert akkor tuti nem lesz ilyen akció.
Nekem lassan pedig cserélni kellene, és sajna most nem áll a szekrényben egy új, amit korábban akciósan vettem, így kezdhetek keresgélni...

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.17. 13:29:48

@DaMartian: Csak egy részére válaszolnék a kommentednek, egyébként, minden sorával egyetértek.
Nem gondolkodik a cég azon, hogy egy kis címkével ellássa cipők dobozát, ami utal arra, hogy mire való? Pl: "Versenycipő overpronáló futóknak". Vagy "teremkézilabdához ajánlott". Mittudomén. Mert tényleg mindnek egyforma a doboza, és nem várhatom el, hogy mindenhol, ahol megveszem, szakértő az eladó. Mi van, ha a szakértő eladó szabin van, és éppen valaki heleyettesíti, stb...

DaMartian 2010.09.17. 14:09:06

@Sekiwake: Klassz lenne. Én ezt tenném! És nem érzem, hogy különösen komplikált lenne a logisztikája! Ha a dobozon lévő matricára rá tud menni a termék cikkszáma, mérete, színkódja stb. szóval rengeteg olyan dolog, ami szinte egyedileg jellemzi a lábbelit (na meg ott a NikeiD is) semeddig nem tartana hozzárendelni a cikkszámhoz egy funkciót és azt is rányomtatni. Miért nem használ mégsem egyetlen márka sem hasonlót? Én sem értem... Gondolhatnám azt, hogy tőlünk magasabb vásárlói kultúrával rendelkező országokban nincs ilyenre szükség, mert annyira pengék az eladók, és mi vagyunk a Balkán, de a tapasztalatok nem ezt mutatják... Fogalmatlan személyzetet eddig kivétel nélkül minden ország sportboltjaiban találtam... A rendszer valahogy mégis működik... Most vagy az van, hogy ahol a piacok döntő többsége van ott nem vágja földhöz az embereket egy rossz cipőválasztás (elsüllyeszti a szekrénybe és vesz egy másikat) vagy ott tudatosabbak már a vásárlók, és mielőtt beruháznak valamibe, utána néznek neten stb. Ehhez pedig minden infot megadunk mi is a termékeinkről online... Ez nálunk még nem annyira divat, bár szerintem a világ ebbe az irányba tart...
Még visszatérve az anyagi részéhez... Ott ahol minden forintnak meg kell nézni a helyét, ott is lehet egy ilyen beruházás befektetés. Mert ha a családfő önző módon futócipőbe fektet, lehet a felgyülemlett feszkót ott vezeti le és nem az asszonyt vagy a gyereket pofozza le, vagy az anyuka a futás által megtartja vagy visszaszerzi korábbi szép formáját és a férj nem máshol keres szemrevaló idomokat, szóval akár családot, házasságot is menthet egy futócipő : ) Na jó ez már nagyon messzire visz, de az tény, hosszútávon mindenképpen jó befektetés gyógyszerek és pirulák vásárlása helyett : )

2010.09.17. 14:33:13

@DaMartian: a mai IT vezérelt világban tényleg kb semmi pluszt nem jelentene ráírni ezeket az adatokat. Gyanítom, hogy inkább az áll a háttérben, hogy a cég döntéshozói úgy gondolják, hogy a végeken ülő boltokban mindenki ki van képezve, mindenki ért hozzá, felesleges adat.

Ilyennel én is találkoztam más területen, hogy a marketingesek, a közgazdászok kitaláltak valami zseniálisat, amit egyszerűen nem voltak képesek eladni az embereknek. Eleinte nem értették, hogy mi a gond, aztán a végén levonultak meglesni, hogy hogyan is megy ez a valóságban. Nos a valóságban az ügyintéző mindig a 2-3 legegyszerűbb lehetőséget ajánlotta, soha semmi bonyolult vagy magyarázatot igénylő termék, és ennek millió oka volt: maga sem értette, hogy mit ad el, inkább nem kockáztatott; értette, de túl sok időt vett el, így romlott a kiszolgált ügyfél/nap mutatója, vagy egyszerűen lusta volt, stb.
A cég kreatív részlegében viszont egy pillanatra sem merült fel, hogy a képzett ügyintézőik nem értenek valamit, vagy nem érdekeltek abban, hogy eladják a terméket valamilyen okból.

Ilyesmin persze lehet javítani oktatással, szóróanyagokkal, stb, de amíg egy kis spéci sportbolt érdekelt lesz mindig abban, hogy tudja, hogy kinek mi való, hiszen árversenybe valószínűleg nem képesek menni a nagyokkal, addig egy nagy lánc emberei már nem rajongói már csak egy munkának fogják fel az egészet, őket csak az érdekli, hogy mihamarább eladják a cuccot.

Egyébként ez a piktogrammozás ugye főleg azoknak lenne nagyon hasznos, akik mondjuk olyan már kifutott darabot akarnak megvenni, amiről a neten semmi adat nincs, hiszen az aktuális kollekciót azért jól dokumentáltak legtöbbször. Viszont tőlünk nyugatabbra egyrészt ritkább, hogy 2-3 éves modellek még ott figyelnek a polcokon, másrészt gondolom a cégenek sem érdekük ezt a réteget támogatni.

xhege 2010.09.17. 15:59:13

@DaMartian: az utolsó szavaiddal értek leginkább egyet (a többivel is természetesen). A futás legfontosabb feladata szerintem az egészségmegőrzés területén van. A befektetés ott térülhet meg leginkább, hogy a családfő esetleg láthatja felnőni még az unokáit is....

A termék címkézése kapcsán én is egyetértek. baromi jó lenne ha lenne ilyesmi. Én spec ezért szeretem a kék áruházat, mert ott kiírják, hogy ezt a cipőt mondjuk aszfaltra ajánlják rendszeres heti 4-5 futáshoz. Ez azért nagy segítség a választásban. Legutóbb Lengyelországban voltam és véletlenül láttam egy futócipőt (a márka most mindegy), ami 70%-on volt, de nem mertem megvenni, mert nem tudtam, hogy ez most milyen lábra, milyen felhasználásra jó (netem meg nem volt a közelben). Szóval pl akkor nagy segítség lett volna.

effe 2010.09.17. 16:29:06

@DaMartian: "házasságot is menthet egy futócipő" ez nagyon tetszik :)
akár szlogennek is jó lenne...

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.09.20. 13:07:30

@effe: Akkor már értem a jó házasságom titkát: mindkettőnknek van néhány futócipője. :D

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.09.20. 14:57:25

@DaMartian: Igen, vesszük mi is az akciós termékeket, aztán ami mégse jön be annyira futáshoz, az megy utcai cipőnek meg kondicipőnek, a kopott futócipők meg kiránduló cipővé alakulnak. Az aktuálisan futásra használt cipők száma általában 2-2 pár. A házasság meg remekül működik. ;-)

monerd2 2010.09.23. 07:44:55

@DaMartian: "A Saucony engem se győzött meg soha, bár tény, hogy alsó-közép kategóriában olyan cipőket kínál, amik többet tudnak a "nagyok" hasonló árú modelljeinél, így ezen a piacon (még mindig árérzékeny) elég népszerűek, épp mert ár/értékben egészen jók. Értsd: az alacsony árukhoz képest azért nem rosszak"

azért itt többről van szó mint hogy simán nem rosszak... egyszerűen _mások_ a cipők mint pl asics vagy nike vagy adidas (én legalábbis ezeket a márkákat próbáltam eddig :P ).
az én lábamra eddig a saucony volt a legjobb, de az asics és nike sem rossz persze (adidasról most nem nyilatkozom, mert ugyan amit vettem még az volt legközelebb a nekem valóhoz, de ez sem volt elég közel, de a lényeg h emiatt nemtom kiértékelni azt a cipőt... mivel nem tudtam benne futni sokáig).
más lábára meg lehet h más márka/modell a jó.

xhege 2010.09.23. 08:35:42

Csak egy kérdés melyik cipők számítanak alsó-középkategóriának és ezek kb milyen árszinten vannak, illetve mik számítanak felső-középnek?

DaMartian 2010.09.23. 08:54:07

@monerd2: Tény, hogy minden márka más, és mivel minden láb is, ezért van az, hogy míg az egyik ember egy márkára esküszik, a másik számára az esetleg hordhatatlan, pedig az sem rossz, csak számára épp nem megfelelő. A Nike-nak pl. híresen keskeny cipői vannak. Nekem ez épp ideális, mert marha keskeny lábam van, de a nagyon széles lábúak a legtöbb Nike modellt nem is tudják hordani. Az én általam adott "jellemzés" ezektől a tényezőktől független, én objektíven csak annyit tudok elmondani, hogy az egyes márkák/modellek az árszintjükhöz képest mennyi technológiát tartalmaznak. Ettől még egyáltalán nem biztos, hogy egy "papíron" jobb cipő bárkinek valójában jobb lenne! Ez olyan, mint a sport. Ha mindig a papírforma döntene fölösleges lenne lejátszani a meccseket : ) Ha senki nem venné a papíron gyengébb vagy ár/értékben rosszabb cipőt, akkor nyilván nem maradna meg a piacon. Szóval a Saucony alacsony árkategóriában másokhoz képest sokat nyújt. De mivel én jobb szeretek komolyabb cipőkben futni, ahol meg (szerintem) a Saucony már nem annyira erős, ezért engem nem győzött meg. Én így értettem.
@xhege: Szerintem alsó-közép 20e alatt... felső közép 25-30. Általában 30e fölött már prémium. Bár az inflációt követő árak és drága exkormányunk ÁFA emelése miatt összekavarodtak kicsit az árak. Az emberek fejében nagyjából ezek a lélektani határok maradtak, de a fogyasztói árak néhány ezerrel már e fölött vannak... Így fordulhat elő, hogy 22-23-ért is vannak még olyan cipők, amik bizony fapadosak, és 33-ért is van még olyan, ami még egyértelműen NEM prémium. Szóval bármennyire is rossz elfogadni, lassan már a 25 ezer alatti kategória számít alsó-középnek, ami pár szezonnal ezelőtt még az abszolut felső-közép Pega, Skylon, Structure árszintje volt. És a prémium is lassan 35 fölé kúszik... Az akciós meg outletes árak megint nem játszanak, ajánlott fogy. árakról beszélek. A pénzünk meg egyre kevesebb, így a visszajelzésekben egyre 10-15-ért keresnek cipőket, és 20-at legtöbben már sokallnak ilyesmire szánni, de sajnos el kell fogadni, hogy ez alatt normális futócipőt nem lehet kapni (csak esetleg akcióban).

xhege 2010.09.23. 09:51:40

@DaMartian: nagyjából megerősítetted azt, amit én ilyen irányú kutatásaim alapján én is megállapítottam. Nálam is a lélektani határ 20 körül húzódik és a Sauconylnál ott már viszonylag nagy a választék. A többi márka esetén csak akciós modellek jöhetnek számításba. Érdekes, amit írsz a Nike-ról, mert nekem szélesebb lábfejem van, de az első cipőm mikor futni kezdtem Nike volt és nem éreztem szűknek.

xhege 2010.09.23. 09:52:29

@xhege: Sauconynál akart lenni

DaMartian 2010.09.23. 10:07:57

@xhege: Természetesen modell/kaptafa függő de általában keskeny a Nike. Szerencséd volt.

xhege 2010.09.23. 10:37:00

@DaMartian: vagy nem valami igazi futócipőt választottam akkor még tudatlanabbul :)) Bár az eladó srác elég normálisnak tűnt és valami 20 környékéről volt a cipő leárazva 16-ra (mindez 2,5-3 éve), így talán annyira rossz nem lehetett.

xhege 2010.09.23. 10:40:04

@DaMartian: Mindenesetre köszi a rengeteg infót, sokat segítettél. Most már csak az jön, hogy elkezdek cipőket próbálgatni és akciókat vadászni. Bocsi a sok "zaklatásért", de a válaszaid szerintem nem csak nekem voltak hasznosak.

Most már csak azt kérem mindenkitől, hogy ha valami jó cipőt lát nagyon jó áron és nem vásárolja fel a teljes készletet, akkor ossza meg az infót velem is :)))

K+ 2010.09.23. 10:51:38

Sziasztok! Ha valaki tudna segíteni megköszönném. Nike sportband-et kaptam , amit 1,5 évig használtam, majd egyszer csak nem adta tovább a jelet, lemerült. Vettem egy újat, sajnos nem próbáltam ki, hazavittem, de otthon a sportband nem érzékelte, kapcsolgattam ki-be (nem lehet tudni mikor van be ill. kikapcsolva) , visszavittem. A futóboltban nem értenek hozzá, felhívatták velem a Nike képviselőt, az se tudta mi baja, végül azt mondta, biztos rossz, kicseréli a bolt. Kicserélték, rögtön kipróbáltam, működött, egyet futottam vele a szigeten. Este kikapcsoltam, a spórolás végett, soha többet nem tudtam bekapcsolni. Volt valakinek már ilyen? A futóbolt azt mondja, nem lehet mind a kettő rossz, én valamit elbaltáztam, de persze nem tudják mit. Láttam, itt többen eléggé szakértők a témában hátha valakinek valami ötlete van. Köszönöm

DaMartian 2010.09.23. 12:07:52

@K+: Huhh... Elsőre kicsit zavaros a történet, de megpróbálom kibogozni... Szóval ha jól értem a chiped merült le másfél év után (ez nagyjából reális) és chipet vettél újat nem SportBand-et. Azt írod nem érzékelte az újat a SportBand. Próbáltad párosítnani? Mert nagyon sokan ott rontják el, hogy megveszik az új chipet, és azt hiszik hogy azonnal működni fog, de szerencsétlen SportBand meg honnan tudná, hogy neki egy számára vadidegen chip jelét is érzékelnie kéne? Az érzékelők egyedi jelet küldenek, különben tömegben a több tucat szignáltól megbolondulna a kütyü. És azért kell párosítani, hogy tudja melyikét kell fogadnia. Párosítás alsó gomb hosszú lenyomása, míg meg nem jelenik a "LINK" majd a "WALK" felirat. Ekkor a chip mozgatásával elindul az adás, amit a SportBand venni kezd. Ha elkapja a jelet megjelenik az "OK" felirat, onnantól mehet a futás. Fontos még, hogy olyan helyen párosíts, ahol nincs a közelben több chip (tehát pl. üzletben, cipőteszt busznál, verseny rajtjánál, nikeplust használó futótárs mellett ne! Mert akkor lehet, hogy az ő chipjét fogja elkapni, aztán megint csodálkozás van, hogy egyszer csak "nem működik" a cucc ha a másik jel eltávolodik. Hatókör 20-25m tehát 2 chipnél 50 méteren belül már lehet interferencia!!! Ha párosítás közben a SportBand több jelet érzékel, ki is írja, hogy "WALK AWAY" vagyis menj arrébb...
Sokan az új chippel rögtön futni akarnak, de ilyenkor ha csak új edzést indítasz el tök kuka lesz a SportBand...
Nos ha próbáltad párosítani az új chipet és úgysem reagált, akkor az új chip is döglött volt. Sajnos ez előfordul.
VISZONT egy dolgot jó tudni, a chip alján a gomb funkcióját: eredetileg azért tették bele, mert jogszabály kötelezi a gyártókat arra, hogy minden rádiójelet sugárzó eszköz kikapcsolható legyen. Ellenkező esetben gondjaid lehetnek pl. reptéren... Az érzékelőt folyton ki-be kapcsolni azonban fölösleges (és a tervezők elmondása szerint nem is tesz jót neki) ugyanis a chip nyugalmi állapotban nem sugároz jelet, csak ha mozgásban van, így ha a cipő a szekrényben pihen, vagy a chipet kiveszed és leteszed az asztalodra, akkor nem fog hamarabb lemerülni akkor sem, ha bekapcsolva hagyod. Az elaltatásnak két esetben van haszna: 1. ha a készülék elveszíti a chip jelét, de az elem még nincs lemerülve, és a vevő készülék (iPod, iPhone, SportBand) újraindítása után sem találja. Ilyenkor néha magához tér egy ki-bekapcs után. 2. ha SOKÁIG nem használod a chipet. Mondjuk megsérülsz, lebetegszel, vagy csak tudod, hogy télen úgysem dugod majd ki az orrod (-5 fok alatt soha : ) esetleg akkor is használod a cipőt amiben a chip van ha nem futsz benne stb. Szóval minden este NE nyomd ki! : )
Még két apróság: 1. a ki-bekapcsoló gomb NEM billenőkapcsoló, vagyis 1 nyomás be 1 nyomás ki. Ebben az esetben valóban nem lehetne tudni, hogy milyen állásban van éppen. A történet úgy működik, hogy hosszú (3mp) nyomásra elalszik, rövid nyomásra pedig bekapcsol. Tehát ha te csak röviden nyomogattad a gombot, akkor valójában nem is kapcsoltad ki a chipet, csak folyamatosan bekapcsolni próbáltad. 2. nem tudom milyen Nike képviselővel beszéltél, mert Nike+ problémáknál az én számomat szokták megadni, hívnak is naponta többen (épp tegnap gyógyítottam meg a kapcsolatot egy chip és egy szifon között : ) de olyat biztos nem mondtam, hogy nem tudom mi baja...
Konklúzió: 1. lépés: próbálj (újra)párosítani. Ha ez nem jár eredménnyel, 2. lépésben próbálj mindent újraindítani. SportBandet Nikeplus Connect programjában (utána az adatokat sajnos újra ki kell tölteni, de ez kb. 2 perc) Chipen pedig hosszú gombnyomás, majd utána egy rövid. Ha még így sem érzékelik egymást, akkor a futóbolt (ez melyik bolt? Spuri?) nagyon könnyen meg tudja állapítani (és ezt megtehette volna már az első visszavitt chippel is) hogy a chip elemével van-e baj, vagy más a gond: fogni kell egy másik eszközt (SportBandet mindenhol árulnak, de a márkaboltokban elvileg mindenhol kell legyen iPod nano is, vagy ha bármelyik ismerősödnek van iPod nanoja vagy iPhone 3GS-e) és megpróbálni ahhoz hozzápárosítani. Ha a másik eszközhöz párosodik, a tiédhez meg nem, akkor ki lehet zárni, hogy az érzékelőben lenne a probléma, vagy hogy le lenne merülve az elem...
Talán kicsit hosszú voltam, de mivel naponta fél tucat telefont kapok hasonló problémával, és az esetek 90%-ban kiderül, hogy semminek nincs baja, csak valamit nem jól csináltak, így gondoltam esetleg másoknak is hasznos lehet a válasz. K+ ha továbbra sem találsz megoldást a problémádra, keress nyugodtan, és segítek.

K+ 2010.09.23. 12:41:35

Köszönöm a kimerítő választ, természetesen folyamatosan párosítani próbálom, próbáltam őket, a ki-bekapcsolást is hosszan 3 másodpercig nyomva próbáltam. (Már kitanulmányoztam a használati útmutatót, amit nem találtam magyar nyelven, ha tudod hol lehet ezt elérni, szívesen venném) Szóval semmi nem történik. Megjegyzem a Spuriban volt ugyan Ipod , de le volt merülve, ezért nem tudták kipróbálni a visszavitt chipemet. Végül a sportbandem egy új, ott helyben kibontott másik chipet érzékelt, párosodott is vele. Ezt vittem el. Ahogy írtam, miután kikapcsoltam, többet nem tudom bekapcsolni. Pedig mindent úgy
csinálok,ahogy elő van írva. Ui: Akivel beszéltem, az bizony,
azt mondta, hogy ha új és most vettem akkor nem lehet rossz.

2010.09.23. 12:57:40

@K+: "ott helyben kibontott másik chipet érzékelt, párosodott is vele"

Bocs, offtopic, csak érdemes vigyázni ezekkel a párzó eszközökkel :P
Pár éve mikor még új volt a bluetoth technológia próbálgattunk egy pár BT-s eszközt, de sehogy sem működött. Egy idő után átjöttek a mellettünk lévő irodából, ahol kiemelt ügyfélszolgálat működött, hogy fogalmuk sincs, hogy mit csinálunk, de az egyik ügyfél véletlen meghallotta, a papírvékony falakon keresztül, hogy a szomszédban valami párosodásról van folyamatosan szó : )

K+ 2010.09.23. 13:01:21

@viito: Igen, de utána futottam vele a szigeten három kört, és ott is működött.

Más futók chip-jét hackeltem meg???:)

DaMartian 2010.09.23. 13:56:23

@K+: Na így már tisztább.
Nos mivel a chipben gombelem van, ami akkor is merül valamennyire, ha nem használják, így bizony vadi új chip is lehet döglött (na meg hibás termékek is előfordulhatnak bárhol. nemrég egy cimbinek hoztam USA-ból Apple Official Store-ban vett iPod-ot, és kiderült, hogy alaplap hibás... : ( Azért ennek mennyi az esélye? Na mindegy) Már tanácsoltam is a nikeplus fejlesztőinek, hogy tegyenek már a csomagolásra egy gyártási időt legalább, hogy a boltban lássák, hogy melyik milyen régen áll a polcon. Mert vannak üzletek, ahol gyorsan kipörög a készlet, de könnyen elképzelhető, hogy nálunk sok boltban vannak még akár évekkel ezelőtti chipek is, amit én már nem adnék el! És mivel gondolom a legtöbb helyen nem foglalkoznak a FIFO elvével, így könnyen előfordulhat, hogy ami régóta ott van már, az még sokáig ott is marad, és mindig a legfissebbet veszik le először a polcról...
Amíg nem vezet be a Nike valami jelölést, addig a boltokban azt szoktam tanácsolni, amikor megjön egy szállítmány, írják rá filccel vagy árazócimkére vagy bárhogy a dátumot, hogy tudják melyik chip mikori...
De vissza a Te problémádhoz: próbáld ezt a Te nem működő chipedet más eszközhöz párosítani. Ha nem megy, akkor cseréltesd ki a boltban. Ha akadékoskodnak nyugodtan hivatkozz rám, vagy hívjanak fel és megmondom nekik hogy jóváírjuk a selejtes/lejárt chipet.
A nagyobb gond akkor van, ha a chip más kütyüvel hajlandó bandázni, mert akkor nem az elem a probléma. Akkor szerintem keress meg privátban és megnézem mi lehet vele.
Amúgy mind a Sport-KIT-hez, mind a SportBand-hez van magyar nyelvű utasítás, amit kötelező is adni a termékhez. Sajnos ahogy észrevettük, sok helyen ez nem történik meg, vagy ha elfogy nem jelzik nekünk, hogy kell még. Ezért is tettük fel anno ezeket pdf-ben a futocenter.hu oldalra is, de mivel közben a SportBand-en rengeteg változtatás történt, új tájékoztatót kellett készíteni hozzá. Ezt (ahogy a FB-on már jeleztük) angolul már feltettük a nikerunning.hu-ra (de egyébként a .com-on is fent van) amint meglesz a fordítás, a magyar változat is felkerül majd, illetve az üzletek is kapnak belőle.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása