A vízhólyagoknak vége

2011.08.24. 22:35 szasza75

"Fiú vagyok! Rendszeresen futok! Pedikűrösnél voltam." — Hogy hangzik?

Pedig ez van, ciki, nem ciki. Szerintem az, de a kényszer nagy úr! A sok futás bőrkeményedést terem, esetleg alkalmanként befut egy-két vízhólyag is. Vannak rendszeresen visszatérő vízhólyagok, visszatérnek a bőrkeményedéshez, azaz alá. Tudományos eszközökkel annak a kilyukasztása sem egyszerű. A rajtszámokhoz rendszeresített "ziherejsz-tű", már kevés, varrótű kell gyűszűvel, vagy egy hegyes olló. 

Egy idő után meguntam ezt körforgást, pedig tényleg hozzászoktam a körforgáshoz. Fut, duzzad, fáj, lyukaszt, ragaszt, fut...

Kezdetben még próbáltam a vízhólyagok kialakulását megelőzni. Kényelmes cipő, ne dörzsölje itt vagy ott. Volt olyan félmaratonom, hogy frissen vásárolt félverseny cipőben indultam, a célban pedig a fél talpamról húztam le a bőrt. Azóta a cipők beváltak, sőt egyes modellekhez talpbetétet is veszek külön. Ha a cipő jó, már csak egy jó zokni kell. Az erősen műszálas zoknik nem igazán váltak be, majd Quechua zoknikkal is próbálkoztam. Tapasztalat, hogy egy-egy esős-saras hosszú futás után konkrétan leszakadtak a lábamról. Sajnos a kényes láb érezteti hatását a pénztárcámon is. Ami jár, azt meg kell adni. 

Az évek múlásával minden óvintézkedés ellenére a talp terhelődik, a bőr vastagszik és fészket biztosít a vízhólyagnak. Egy átütő pedikűrös kezeléssel viszont ennek vége.

Körömproblémák (bekékül, leesik), vízhólyag, megkeményedett bőr itt-ott. Találkoztatok már ezekkel a jelenségekkel?

32 komment

Címkék: zarándok kezelés vízhólyag

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr643165717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dvorcsakl 2011.08.25. 08:18:13

Hiányzik 3 körmöm, egy alatt pedig ott figyel a vérhólyag. Utóbbihoz direkt nem nyúlok hozzá, várom mi lesz, ha nem "koskodok" vele.

pjotr_75 2011.08.25. 08:40:10

hát így nem hangzik valami egészséges sportnak ez a futás (akut bőrkeményedés, vízhólyag, talpnyúzás, vérhólyag - ennyiből lassan már amatőr horrorfilmet lehet készíteni)..., akkor már inkább maradok a kertészkedésnél :)
Ha már ilyen problémák vannak, nem lehet, hogy kicsit túlzásba viszed? - tudod, már Buddha is megmondta :) "aranyközépút".

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.25. 08:44:08

Nekem 40 km környékén szokott mindig ugyanott vízhólyag nőni. Egyszer a vizes zoknim miatt teljesen felázott a talpam, tiszta vízhólyag lett, az utolsó 7-8 km-t mintha parázson tettem volna meg, annyira fájt. A vékony, jól szellőző sportzoknik úgy tűnik, nekem jók lesznek.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.08.25. 08:54:43

Én ebből a szempontból szerencsés vagyok, egyszer-egyszer előjön egy kis vízhólyag, általában új cipőnél, de nem szokott problémát okozni ezeken kívül se cipő se zokni.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.25. 09:02:42

Nekem most kékül egy körmöm, kíváncsi vagyok, mi lesz vele. Amúgy kilakkoztam, így nem látom, úgyhogy nem zavar :)

katizsuzsi 2011.08.25. 09:22:23

Én is kénytelen vagyok a feleslegtől időnként megszabadíttatni magamat... Arra azért felhívnám a figyelmet, hogy a frissen pedikűrözött lábon sokkal könnyebben kialakulnak a vízhólyagok, mivel semmilyen bőrkeményedés nem véd... Szóval nagyon fontos az időzítés.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.08.25. 09:29:37

Noha rövidebbeket futok jóval (10 km), soha nem volt ilyen problémám. (kopp-kopp)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.08.25. 09:40:11

Nekem csak köröm esett le, de lassan háromnegyed év után kezd visszanőni. Következő téli mátrára már eshet le a következő. :)

Vízhólyag sose, de nem is futok 15-20 kilinél többet.

Rixhard76 2011.08.25. 10:26:41

Félmaratonokat és két maratont futottam már, esőben, napsütésben, mindenhogy. Eddig csak a két kislábujjamon van bőrkeményedés, ahol találkozik a cipővel. De semmi vízhólyag nem nőtt a talpamra. Most már mákosnak érzem emiatt magam. :)

Eddig azt gondoltam, hogy a nem szellőző, zárt cipők miatt van vízhólyag, de most már elbizonytalanodtam ebben...

2011.08.25. 10:26:57

@csiripiszli12: most kivételesen irigylem a nőket a körömlakk miatt :)
Nekem még tavaly egy túrán nyomta meg a körmöm a cipő, be is lilut a körömágynál. Kb egy évig nézhettem, ahogy a lila csík kúszik lefelé, de gondoltam még mindig jobb ez, mintha pirosra lakkozott körömmel kellene mászkálnom, így tűrtem :D

Eperszemke · http://sportmano.blogspot.com/ 2011.08.25. 10:34:30

Sajnos én nagyon benne vagyok ebben, és már olyan 12-14 feletti futásoknál, egyrészt nagyon nyomódik a nagylábujjam melleti ujj körme, az már mindkettőn le is esett. És állandóan jönnek a vízhólyagok, most egy adidas zokni van (amit vivire adtak) talán az tűnik a legjobbnak. Lehet még nagyobb cipő kéne? Most a 37-es lábamra, 38.5 ..
Az első félmaratonom is a talpamon keletkező óriás vízhólyag tett be, ami szétdurrant.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.25. 10:35:25

Én magamnak szoktam vágni a körmömet. De bele is szoktam szúrni. Egy fájós lábujjal külön élvezet a futás. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.25. 10:45:39

Szerintem nem attól nő vízhólyag, hogy a cipő nyomja, hanem mert nyíróirányban, a felpuhult bőrrétegeket elszakítja egymástól és a rétegek között valami lötty lesz.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.08.25. 11:21:35

@BGy: Nyíróirány! :D Csak nem egy mérnök veszett el benned?

Rájöttem, hogy volt vízhólyagom is a Mátrabérc túrán amit fel kellett adnom. Részben ezért is.

e_easy 2011.08.25. 11:52:37

vizholyag nagyon ritkan, olyankor hagyom hogy a kovetkezo futas elintezze :)
most eppen egy korom off vagy valami ilyesmi procedura zajlik - aggodva figyelem, pedikuros szama elmentve in case of megapanik

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.25. 12:12:17

@Eperszemke: Nekem ugyanígy van, 37-es a lábam, 38,5-ös a cipőm, és kicsinek érzem. Érdekes amúgy, tavaszig nem volt ilyen gondom.

Eperszemke · http://sportmano.blogspot.com/ 2011.08.25. 12:19:25

@csiripiszli12: Múltkor egy 39-est teszteltem az nagyon jó volt, de mondjuk a talpam közepén megint lett vízhólyagom.. :/

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.08.25. 12:39:45

Off
Mi a helyzet a Futoblogos polokkal? Nem sürgetem, csak erdeklödök, mivel nekem nem egyszerü annak elhozatala.
Köszi

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.08.25. 20:47:11

@pjotr@gportal.hu: Pont az keresem :-) csak nehéz megtalálni..

doncii · http://doncii.blogspot.com 2011.08.25. 21:09:06

@szasza75: Tavalyig meg nekem is voltak hasonlo problemaim. Nem vagyok ultras, de azert evi 6 felmarathon es 2-3 marathon mellett (plusz a hozza tartozo trening alatti lazabb felmarathonok) en is odateszem magam.

Amiota kizarolag technikai zoknit hordok (azt a narancssarga feheret a Niketol), odafigyelek a cipo kello szorossagara, ha kell menet kozben megallok es igazitok a bekotesen valamint kinosan ugyelek, hogy ne legyen nedves a talpam, soha nincs semmilyen holyagom, marathon utan sem.

Esobeni felmarcsinal neha egy pici, pedig korabban voltak nagyok surun, szal en sem vagyok immun ra.

frensyn 2011.08.26. 12:30:34

Én úgy vagyok vele, hogy az ápolt láb nem a nők kiváltsága, futás ide vagy oda.
Páromnak a munkája miatt tiszta bőrkeményedés, hólyag volt a talpa. Két órámba telt leszedni a lábáról!
Áztat, sarokgyalu, áztat ....
Azóta heti egy reszeléssel megússza.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.08.28. 13:03:24

Bocs, hogy nem pont a temaba passzol, de nagy a gond (gyengebb idegzetüek ne olvassak!). Csütörtökön, bar nem eletem legjobbjat, de megfutottam 18,4km-t, ezzel veglegesitve a felmaratonhoz valo felkeszülest. Gondoltam a heten 1-2szer meg futok egy lazat, aztan irany Bp. Nos ehhez kepest, pentek este egy rossz lepesnek köszönhetöen a nagylabujjamon a köröm tövetöl visszahajlott, teljesen felszakadt. Akkor persze rohadtul fajt, mara viszont valamennyit javult, söt, szandalban eleg jol tudok menni. Cipöt egyenlöre nem probaltam.
Most szerdaig probalom pihentetni, aztan meglatom, hogy birja a cipöt. Ket kerdesem van:
1. Szandalban milyen esely van lefutni 21km-t, illetve van-e komoly kockazata a dolognak? (az idöt hagyjuk persze. Boka, 0 tartas, stb.)
2. Te elindulnal egy jol bekötött de ilyen serült labujjal, ha az mondjuk alapbol nem (nagyon) faj? (kerdes, hogy a tizenvalahanyadik utan fog-e, mennyire verezhet...stb)
Jo etvagyat az ebedhez! :-)

2011.08.28. 14:15:15

@Sz.Lacc: 1) hát, ha a köröm mellé akarsz még egy jó fajta sérülést is összeszedni, akkor mindenképpen jó a szandál... Egy ismerősöm csak pár métert futott szandiban, lés csak egy pár bokaszallagot tépett el, amikor egy kanyarban megpróbált kitámasztani, és hatalmasat csúszott.

pannonfunk 2011.08.28. 14:57:04

@Sz.Lacc: Nem te leszel az első, aki leesett körömmel fut versenyt. Ha nem gyullad be, simán fogsz tudni versenyen futni. Kenjed le szalicolos alkohollal (készüljél fel, hogy csípni és fájni fog, nem kicsit, nagyon), és pár nap alatt szépen gyógyulni fog. Ha gyógyul, akkor sebtapasszal ragaszd le, és simán futócipőben gyere futni. A szandál nem opció, felejtsd el.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.08.29. 10:03:37

@viito: OK, szandalban futas elvetve...
@pannonfunk: nem tudom, ilyenkor mi a jobb, de mivel a köröm nem jött le, csak teljesen felhajlott, en ott mindjart leragasztottam, nem vagtam le (nem is volt ra lehetöseg). Jobb lett volna, ha ugy hagyom, es otthon levagom a körmöm, az ujjam beragasztom? Most meg mar mindegy, mert annyit visszanött, hogy nem tepjem fel ujra. Mazohista nem vagyok.
Amugy a profeta szoljon belöled, de ma probaltam cipöt venni, de munkaba beerve (10perc autoban) mindjart levettem, mert nem birtam tovabb. Sok eselyt nem latok most, hogy vasarnapig ez sokat javulni fog... :-(

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.08.29. 10:32:21

@Sz.Lacc: Nekem nem esett le és nem is feszegettem. Volt mikor már éreztem, hogy nem sok köze van az alatta lévő véraláfutáshoz, de inkább leragasztottam. Így futottam Szekszárdon és Vivicitán is. Azután valamikor fél év múlva teljesen megadta magát, de akkor már ott volt az új növevény. :DD Az a baj, hogy ha leszeded és levágod akkor szerintem nagyon érzékeny lesz alatta a bőröd.

Én attól rettegtem futások alatt, hogy pont akkor esik le és szépen beleszaladok a leesett körömbe. Kényes téma.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.08.29. 11:02:13

@BRandom: igen, ugyanez volt az en gondolatom is, hogy inkabb visszahajtom, mint hogy levagjam, ugy legalab vedi alatta a bört. De most meg mindig rohadt erzekeny, es ezert vagyok tök bizonytalan, hogy jol tettem-e...

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2011.09.02. 08:57:44

Megnyugtatasul közlöm a nagyvilaggal, kivaltkepp a felmaraton futo/nezö közösseggel, hogy a labam bar nem tökeletes, de böven megüti azt a szintet, amivel neki indulhatok vasarnap a felmarcsinak. Tudom, hogy egy emberkent izgultatok es szoritottatok ertem, nos lassuk be jogosan, hisz' teljesitmenyemmel, mozgasommal (lasd meg: gazella), es egyaltalan szemelyisegemmel egy üde foltja leszek a vasarnapi versenynek. Itt szeretnek köszönetet mondani baratnömnek, blogtarsaknak, es a Hansaplast-nak, hogy velem voltak es vannak ilyen nehez, borus idökben is! Jo futast mindenkinek! :-)

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.09.02. 10:18:54

@Sz.Lacc: Átérzem a helyzeted, mert tavasszal nekem is volt ilyen időszakom. Verseny után várok beszámolót arról, hogy miként alakult a sérülésed.

FutoBolond 2011.09.02. 11:49:26

Hello. Nekem más a meglátásom. Többnyire a szezon elején vannak vízhólyagjaim, már 6-7km után is. Jobb cipővel, drága Falke zoknikkal sikerült kicsit feljebb tornázni a kialakulás határát 10km környékére, de az igazi megoldás az, hogy néhány kör (begyógyul, újragyártom, begyógyul) megkeményedik a bőr, és onnantól kezdve szezon végéig még maratonnál is rendben vagyok. Voltam vele bőrgyógyásznál (aki egyébként fut), azt javasolta, fussak lassaban. Ebben egyébként van valami, azoknál a futásoknál előre borítékolható a vízhólyag, amit sprintekkel tűzdelek meg (legalábbis a szezon elején).

Igazándiból a megelőzésről hosszas kisérletezés után lemondtam (dupla középsőrészes extra zoknik, lézerscannelt lábmodellre illesztett cipő, meg ilyen költséges vacakok). Futás közben nem probléma a vízhólyag (az adrenalin meg az endorfin miatt úgy sem érzed), a futás végén meg rátolok egy ilyet: www.compeed.de/bgdisplay.jhtml?itemname=blisters . Elvileg nőknek találták ki (ott ugye mindennaposabb a feltört láb), de remekül bevált az én lábamra is. Ezzel a következő futásig rendben vagyok, nem is érezni a kellemetlenséget. Ráadásul gyorsítja a gyógyulást. Van a Hansaplastnak is egy hasonló cucca, kb ugyan ezt tudja: specials.hansaplast.de/footexpert/Produkte/SOS-Blasen-Pflaster-gross

Az ábrák a magas sarkúval és a sarokkal senkit ne tévesszenek meg, remekül használható a talpon is...

Mindenesetre ahol már kialakultak a talpamon a télen elveszett bőrkeményedések, azokat semmi pénzért nem adnám pedikűrös kezébe.

Persze fenntartom, hogy Szasza lábát másfajta terhelések érik, mint engem, szolíd hobbifutóként.

Gyűrött Papír 2013.10.14. 21:32:15

Nagyjából húsz körömvesztésig még regisztráltam a veszteségeket, azóta is folyamatosan van 4-5 lábujjam, ami a nulláról indul a köröm. Serdülő korba lép és mielőtt kijárná az elemit kirepül a fészekből. Most is van egy akkor vízhólyag a lábamon a "mutatóujjam" alatt, ami a körömágyon túlra ér. A körmöt körbe tudom mozgatni a hólyag tetején. Nagyon perverz.
Rosszabb a vérhólyag, mert az száradás után a köröm alatt egy emelést képez és az új köröm 45 fokos szögben indul meg.
Nem tudom ciki vagy nem ciki pedikűröshöz járni, de én inkább szégyenlek elmenni egy ilyen lábbal, hogy mit tudna vele kezdeni.

Mondjuk gyerekként elvittek egyszer, az előttem levőnek benőtt körmöt vágtak ki, csupa vér volt minden, nem tett rám jó benyomást a dolog.

Engem is érdekelne hogyan lehetne csökkenteni az áldozatok számát.

pannonfunk 2013.10.16. 07:52:04

@Gyűrött Papír: Egy számmal nagyobb futócipő, relndesen alápárnázott talppal. Pl. az Adidas cipők nagyon nincsenek lábujj alatt kitömve, nekem nagyon nem jönnek be. Hasonlóan a Pega 29 meg a vele egyidőben kijövő Vomero is totál el volt rontva, nem is vettem egyikből sem. A Pega 30 sokkal jobb, de még mindig nem az igazi, nem olyan, mint a 28 és 27 volt.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása