Szilveszteri comeback

2011.12.31. 16:48 angelday

Több hetes kihagyás és karácsonyi +3 kilós szaldó után szilveszter napján lefutottam egy teljes szigetkört.

A bemelegítésen még azzal poénkodtam (ezt igazából idézőjelbe kellene írnom), hogy "már bemelegítés alatt szúrni kezdett az oldalam", meg hogy "a Futóklubban nincs rendes edzés a Knipl induló nélkül" – vicces! HAHA!

Ma azt hiszem rendes edzésünk volt, aztán elindult a tempó. Eredetileg úgy indultam neki, hogy az első néhány száz méter után jön az "itt a vége, fuss el véle, aki bújt, aki nem, belegyaloglok" élmény, de nem ez történt. Meglepően frissnek és fittnek (ezek relatív dolgok) éreztem magam. Talán labdaéhség?

Lehagytam néhány 7:00-es tempóval poroszkálót, aztán máris Vajda Zsuzsiék mellett találtam magam, aki szerencsére az én kocogó sebességemmel vigyázta fel a szilveszteri futást. (Ahol egyébként rettenet sokan összejöttünk, gyorsan fogyott a rétes, elfért volna még két tálcával!)

Zsuzsiék után megpillantottam DK szilveszteri parókáját, na, akkor már az is meglesz, meg is lett. A fordító előtt értem be, utána együtt mentünk. DK térdproblémákkal küzd, most még 5 km a limitje. Nekem 4 km után elkezdett szúrni az oldalam, lassítottunk is, de nem gyalogoltam bele, sőt, befejeztem a kört. A befutó:

Jó érzés volt befejezni. Persze csétomi megmondta, hogy ahány hetet kihagy az ember, pontosan annyi hetet kell edzeni, hogy visszajöjjön a régi formája. (Aztán elszaladt.)

Nincsenek illúzióim. Sőt, megkockáztatom, hogy 5 perces ezrek feletti tempó a jövőben nálam nem a FUTÁS, hanem KOCOGÁS nevet kapják. Egyelőre tehát tudok kocogni.

Még két dolog. Az első, hogy a frissített Nike+ alkalmazásban javították a tempó mérését (sőt, ha már itt tartunk a végén lehetőség van pontos méterrel is felülütni, a GPS ugyanis mindig 5200-5300 métert mér, viszont felülüthetjük 5350 méterre). Annotáltan a futásom:

A másik dolog: a Nike így a 2012-es év előtt elkezdte a vállalásokat összegyűjteni, ezt hangzatosan a #makeitcount hashtaggel különbözteti meg (aki nem ismerné, ez egy Twitter zsargon az összetartozó dolgokra vonatkozóan, kézzel kell beírni kettőskereszttel együtt, és akkor nem kell külön magyarázni, mire vonatkozik), én pedig írtam nekik Twitteren, sőt, még válaszoltak is:

Nincs megállás! :D

Ha valakinek vannak vállalásai a jövő évre vonatkozóan, nyugodtan írja le akár ide a hozzászólások közé, akár a Nike Magyarország Facebook lapján, akár a Futóblog Facebook lapján, és biggyessze a végére a #makeitcount hashtaget!

A szilveszteri futásról készült Futóblog galériát pedig itt találjátok!

24 komment

Címkék: beszámoló szilveszter 2011 futóklub #makeitcount

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr953509826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.01.01. 11:34:35

Józsi, fogadjunk, hogy nem fáztál! :)) Rocky project reloaded?

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2012.01.01. 17:21:35

Ki az a nagydarab fickó a cingár színesparókás mellett :-)))

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.01.01. 21:39:02

Olyat futottam tegnap a szigeten, mint amit tavasszal még PB-nek hívtam.

bitliszbá 2012.01.01. 22:16:38

@azilinha: jaj Nóra, hol van már a tavalyi hó :)

boribon 007 2012.01.02. 11:09:39

@angelday: Idézőjelbe lehetne tenni a poroszkáló szót a köv. mondatban? Lehagytam néhány 7:00-es tempóval poroszkálót.

Bántja az önérzetemet. Persze, ha ez egy retorikai fogás, akkor elnézést...

angelday 2012.01.02. 11:12:56

Akkor:

sub 5:00 – futás
5:01 - 7:00 – kocogás
7:01 plus – poroszkálás

Így?

boribon 007 2012.01.02. 12:17:27

@angelday: Kösz a "jelmagyarázatot", világos, amit írsz. Vajon egy 7:01 pluszt tudó embernek milyen lehet azt olvasni, hogy ő csak poroszkál?

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.02. 14:14:51

@boribon 007: Tavaly nekem négy olyan hónapom volt csak, ahol az átlagtempóm gyorsabb volt 7 percnél. Ezt csak onnan tudom, hogy csináltam egy összesítő táblázatot a tavalyi adataimról. Sokáig engem is bántottak az ehhez hasonló megfogalmazások, még akkor is, ha tudtam, hogy nincs mögötte szándékos bántás. Ma már nem érdekel.

angelday 2012.01.02. 14:22:19

@boribon 007: félreértesz.

"Nincsenek illúzióim. Sőt, megkockáztatom, hogy 5 perces ezrek feletti tempó a jövőben nálam nem a FUTÁS, hanem KOCOGÁS nevet kapják."

A dolog kulcsa a "nálam". Úgy értettem, hogy én saját magam tekintetében így osztályozom a saját sportteljesítményemet. Ma valószínűleg el fogok menni kocogni.

boribon 007 2012.01.02. 16:00:12

@csiripiszli12: Tudom, hogy nem bántás, hanem figyelmetlenség van mögötte, viszont ez akkor is rosszul eshet sokaknak, néhányaknak, vagy akár csak ha egy embernek is, már gond. Irigyellek, hogy te túl tudtál lépni ezen, én nehezebben lépek át az ilyen, és ehhez hasonló korlátaimon.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.02. 16:04:01

@boribon 007: Tudom, nekem is volt, amikor egy ilyen odavetett, viccesnek szánt megjegyzés elrontotta a kedvemet.
Nekem az segített, hogy leírtam a blogomban, meg a rá érkezett visszajelzések: kedvesazelet.blog.hu/2011/11/05/lelkifroccs_lassusagpara

boribon 007 2012.01.02. 16:07:28

@angelday: Értem én, hogy ez a te osztályozásod, hogy E/1, és ezzel alapvetően nincs is semmi gond, addig, ameddig nem egy "hivatalos" posztban írod le. A többi idetartozó gondolatomat ld. csiripiszli12-nek írtaknál. Celeb vagy, véleményformáló, központi alakja egy közösségnek, a szavaidnak nagyobb hatása lehet...

angelday 2012.01.02. 16:17:26

@boribon 007: nálam az ezzel kapcsolatos mélypont akkor volt, amikor a 12. km után Szasza gyalogolni tudott a "futásom" mellett. És ezt szóvá is tette. :)

Definíció szerint egyébként minden olyan mozgássor futásnak nevezhető, ahol a folyamat során valahol a két láb nem érinti a földet.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.02. 16:19:54

@angelday: Most például pörgök a széken, mindkét lábam a levegőben, akkor ez futás? :D

angelday 2012.01.02. 16:32:33

@csiripiszli12: ha nem használsz hozzá széket és előre haladsz, akkor igen!

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.01.02. 17:52:44

@boribon 007: angelday nem a piramis csúcsáról fikázik bennünket az előrehaladó mozgássor megnevezéseivel, ezért szerintem nem sértő. Én is 5-5.40 között futok le egy kilométert egy10 km-s távon. Valakinek ez tényleg kocogó tempó. Teljesítménytúrákra járunk, amit többnyire futunk. Néha annyira lassú a tempónk, hogy az edzésnaplóba nem is futásnak írom be. A végén közfelkiáltással szoktuk eldönteni. :)))

pannonfunk 2012.01.02. 18:25:34

Csak a zölfülűek felvilágosítása miatt mondom itt jegyzőkönyvbe, hogy AD az elrettentő példa, hogy hogyan nem lehet megtanulni futni. Aki gyorsabban fut, mint a záróbusz (7'10"/km) az már nagyon jó tempóval fut. Olyannal, amivel meg lehet szeretni a futást. Aki meg abszolút kezdő, futhat még ennél lassabban is. És aki kitartóan fut ilyen tempóban, az fog gyorsulni is. Akár 5 perces kilométerekre is.

Aki meg egyből 5 perces kilométerekkel akar hasítani, az úgy fog járni, mint AD, félévente fellángolhat, hogy "na, de MOST!!!". Nem fog menni. AD-nek sem megy.

angelday 2012.01.02. 19:49:49

@pannonfunk: nálam nem az a gond. Ma is 7-es tempón poroszkáltam. Más a gond.

boribon 007 2012.01.03. 10:06:25

@csiripiszli12: Tanulságos, érdekes poszt, és kommentek. Köszönöm!

boribon 007 2012.01.03. 10:38:12

@BGy: Elnézést, ha félreérthető voltam. Nem akartam azt sugallni, hogy angelday fikázna bárkit is. Arra szerettem volna csak felhívni a figyelmét/figyelmet, hogy egy rossz megfogalmazással könnyen meg lehet bántani embereket, bele lehet gázolni az önérzetükbe. Nem mindegy, hogy azt írom, hogy "ma nem ment a futás, 7:00-val poroszkáltam", vagy ha azt, hogy "Lehagytam néhány 7:00-es tempóval poroszkálót". De tudom, hogy a bántás, fikázás itt nem célja senkinek, ezért is érdemes óvatosabban fogalmazni.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2012.01.03. 11:21:17

szerintem mi amatőröknél inkább az a helyes megközelítés, hogy "lemegyek futni", azaz olyan öltözéket veszek fel, arra a mozgássorra hangolódok, törekszem a futómozgásra. Fogadjuk is el ezt.

Persze más megközelítésben, objektíven 7 perces tempót túlzás futásnak nevezni, hiszen gyaloglók akár 5 percen belül is tudnak gyalogolni. A futóknál van repülő fázis, azaz egyik láb sem érinti a talajt, a gyaloglóknál meg egy láb érintkezik a földel. Az engem amúgy komolyan érdekelne, hogy mondjuk 7 perces tempónál van-e repülő fázis? azaz egyik láb sem érintkezik a földdel.
A terepfutásaimat egyébként én is futásnak írom, holott van olyan kilométer amit 10 perc alatt teszek meg és előfordul, hogy 2 lábbal is érintkezek a talajjal..azaz sétálok :-)

pannonfunk 2012.01.03. 16:27:52

@szasza75: A világ legviccesebb dolga, amikor a szigeten az OB-ra készülő gyaloglók megelőznek miközben én tempót futok :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.01.03. 18:57:43

@pannonfunk: nálunk is van egy gyalogló srác, Helebrandt Máté. Utánpótlás korú, 35 km-t 2:49 alatt nyom le. Furcsán érzem magam, mikor én "futok", ő meg elgyalogol mellettem. Megsemmisülök és reménykedek, hogy ismerős nem lát olyankor. :)))

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása