Jönnek a hosszúk

2012.08.26. 07:53 mgergoo

A maratoni edzéstervem újabb szakaszába érkezett. Megszűnt a heti három alkalommal történő reggeli és délutáni futás, a szigeti Nike napokon viszont résztávozást írt elő számomra Vajda Zsuzsi. Közkívánatra megérkeztek a hétvégi hosszú, ráadásul tempós futások is. Közeleg a vizsga, fokozódik a hangulat. Az új edzéstervem így néz ki:

Múlthét szerdán jól sikerültek ezek a résztávok:

1. 1000m 4'48"
2. 1000m 4'38"
3. 1000m 4'31"
4. 1000m 4'32"

Ami fontos, hogy nem is nagyon éreztem a halálomon magam, érződik a fejlődés. Nem csak a számok nyelvén, hanem én is érzem, hogy ilyen tempóban eddig nem tudtam futni. A másik fontos edzés, sőt a legfontosabb edzés a vasárnapi, amit most hétfőre csúszott, de jól sikerült. Az edzésterv szerint erősen kell megfutni ezeket a 22-24 kilométereket, a beírt 5'20"-as céltempó gyakorlatilag félmaraton rekordot jelentene minden héten. Egész napos strandolás után egy perccel futottam lassabb félmaratont, mint a Keszthelyen, versenykörülmények között futott rekordom.

Most egy kis nyaralás következik, de láthatjátok, hogy Zsuzsinál nincsen megállás, aki maratont akar futni, annak a nyaralás alatt is futni kell. (Ez így van jól.) Szóval bekarcolok pár Görögországi futóútvonalat az edzésnaplóba, vagy lehet, hogy csak edzeni próbálok a Nike félmaraton hőségére? Azért remélem nem lesz olyan meleg, mint tavaly. Akkor ez volt a fő versenyem, idén 2 óra 15 perces iramfutóként fogok futni. Ha hasonló időt tervezel, akkor keress meg és tarts velem!

5 komment

Címkék: maraton edzésterv felkészülés

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr704728809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T@Z 2012.08.26. 12:50:42

Én veled tartok majd 2:15-ön. Fehér lufi?

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.27. 08:01:01

Ejha! Keményedik a dolog. 5.20-as ezrekkel 20-24 km-t futni nem kispálya. Itt tényleg időeredményre való gyúrás folyik. Ha ezeket sikerül megvalósítani, akkor van esély a 4 órás maratonra.

Mikrobi 2012.08.27. 15:35:12

Naponta kétszer futni?:-O Ennek mi az ideológiája?
Ami a 2:15-ös félmaratonit illeti, ennyi és ilyen tempójú edzéssel nem lesz túl lassú? Még ha a vasárnapi 24 km tempójában (5'20") futsz is, az 1:52

cindbl 2012.08.27. 19:23:09

@Mikrobi: iramfuto lesz. altalaban olyanok mennek iramfutonak, akik az adott ido-nel joval jobbat tudnak versenykorulmenyek kozott.

gergo ugye tud 1:55 korulit siman, ugyhogy a 2:15 nem okozhat gondod, hogy egyenletesen tartsa a tempot.

Mikrobi 2012.08.30. 12:05:18

@cindbl: én nem vállalnék iramfutást lassabb tempóban, ha tudnék gyorsabban futni:-) Dicséretes, hogy lemond a jobb eredményről mások kedvéért.
Na és mi a helyzet a napi két futással? Én tegnap kétszer is futottam, mert kimentem a Szigetre Carl Lewist nézni, és tudtam, hogy nem lesz rendes edzés. Ki is fáradtam rendesen, de nem tudom, edzettebb lettem-e tőle.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása