Pireneusi élmények 2. rész

2013.08.16. 15:22 szasza75

(Ott folytatjuk, ahol augusztus elsején abbahagytuk…)

Harmadik nap.

Az előző napok ismeretében átgondoltuk a következő napok terveit. A 3. napra egy elég hosszú és főként szintes útvonalat terveztünk eredetileg. Végül abban maradtunk, hogy az aznapra már lefoglalt szállást buktuk, nem megyünk el a kijelölt célig, helyette egy közelebbi turistaszállást célzunk meg.

Sőt, ehhez még Gavarnie kisvárosból valahogy el kellene jutni a Pont de Espagnahoz is. Lesz, ami lesz alapon – stoppolunk. Volt ugyan turistaút, de még egy éjszakai célba érést nem akartunk megkockáztatni. Éljen az élmény túra!

Kisvártatva a 2-2 főre felbontott csoportunkat fel is vették. Pikk-pakk el is indultunk az aznapi útvonalunkon. Már-már giccsbe hajló, festői környezetben jártunk. Egy hegyi patak mellett szaladtunk, körülöttünk kétezres hegyek. Egyszerűen fantasztikus környezet. Az első turistaházhoz gyorsan megérkeztünk, megmártózunk a hegyi-patakban, majd Ákival hamarabb indultunk el. Péter és Nóri tovább időztek a patakparton. A terv az volt, hogy előremegyünk a turistaházhoz, foglalunk helyet, vacsorát stb. Tempósra vettük az iramot (gyk.: akár 15 perces kilikkel hasítottunk az emelkedőn!)

2500 m felett szinte csak havon jártunk, persze addig is inkább sziklás rész volt a jellemző. Egyszer csak átbuktunk a hágón és egy magas, hegyekkel tagolt vidéken kalandoztunk. Itt már csak hó volt többnyire. Áki előre ment, én elbíbelődtem a láncok felcsatolásával, aztán rohantam utána.

Látom, hogy egy meredek havas lejtőn pihen. Vagy csak rám várt vagy esetleg gondolkodóba esett, hogyan tovább. Egy meredek ereszkedés következett, kétoldalt sziklák. Vezetett egy lábnyom, meg sem fordult a fejünkben, hogy nem a turistaúton jártunk.

Nagyon izgultam, egy megcsúszás és semmi nem állít meg. Ákos nem izgult annyira. Jó fél órás ereszkedés után jelzi, hogy ott nincs tovább. Egy hasadék, alatta mélység, benne vízesés. Uhh… Kimásztunk a sziklákra és kőembereket építettünk, hogy ha jön utánunk más, ne menjen tovább. Innen én már nyugodtabban, Ákosban ekkor csapódott le a helyzet mint mentünk keresztül. Innen néhány hegyi tó, vízesés, gyönyörű kanyon.

A szám tátva maradt.

Megérkeztünk a turistaházhoz, nagy ijedtségünkben gyorsan megittunk vagy 3 sört. Este 6 fele járt. Péterék is hamarosan befutottak. A korai beérkezésre és az ijedtségünkre való tekintettel gyorsan megittunk még néhány sört, mielőtt előkerült a whiskey és két üveg finom házi bor. (Szép kis este volt.)

Negyedik nap.

Az élmény az élmény. Nem kell feltétlen a teljesítményt hajkurászni. Persze a napi 30-40 km-es etap az alap volt, és mozgással töltöttünk 8-10 órát, de mégis a teljesítmény elengedése extra szabadságot adott. Hasonló napot terveztünk a negyedik napra is, persze kevesebb izgalommal. Viszonylag korán indultunk, a hegyek égbeszökésének köszönhetően a napfelkeltét és élvezhettük.

Jó hangulatban gyűrtük az emelkedőt, a hágó tetején kb. 2500 méteres magasságban tízóraiztunk. Zsákunkból előkerültek a maradék falatkák: halkonzerv, sajt, sonka, földimogyoró almával. Tiszta égbolt, napfény, lenge szellő. Igazi feltöltődés volt. Innen már csak lefele, de hosszan. Kezdetben technikás terep, majd egy elhúzódó völgy, benne patakátkelés, amit nem lehetett száraz lábbal megúszni. Térdig gázoltunk a patak legsekélyebb részén.

Sokat futottunk innét. Valójában különösebb izgalmak nélkül, élvezetesen telt a nap. Számtalan mormota keresztezte utunk. Cuki kis állatok és igen kíváncsiak. Délután 4-5 fele meg is érkeztünk aznapi célpontunkhoz. Egy turistaház volt az éjszakai szállásunk. Mellette kis patak, ahol hasonlóan másokhoz, mi is kivettük a részünk a 12-13 fokos víz regeneráló hatásából. Valahogy a helyi gyerekek ezt jobban bírták.

Fantasztikus vacsi, laza sörözés, édes álom…

3 komment

Címkék: természet nyaralás pireneusok

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyűrött Papír 2013.08.16. 15:37:19

Nagyon állat helyen voltatok, a táj meg áááááááh. :)
De ez a biztos erre megy az ösvény... ja nem dolog nem az én szívemnek való.
Az élmény már a tiétek. :)

Kamaxom · www.szuflaveder.hu 2013.08.17. 20:57:21

Iszonyatosan tetszik, gratulálok :)

zsebRambo 2013.08.22. 08:43:16

Hű még most is lever a víz, pedig mi megúsztuk a rázós részt. ) A stoppolás Cauteret-ből volt - de csak azért írom, hogy lásd. figyelek. :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?