Nekiindulok az egyenesnek

2010.03.18. 08:14 BÉvi

Ez a bejegyzés a felvezető videónk folyományaként íródott első bejegyzés Barabás Évi tollából — a szerk.:

Zsuzsa szuperedzőmmel voltunk a Váci utcai Nike boltban, ez volt szombaton a Spamalot előtt. (A színház hihetetlenül szórakoztató volt, minden várakozásomat felülmúlta.) Az üzletben új univerzum nyílt előttem, nem tudtam, hogy egy évszázadnyi lemaradásom van -- már ami a futó-ruházatot illeti: eddig abban a hitben voltam, hogy futni bárki bárhol és bármiben tud, bármikor elkezdheti és bármire viheti, ha van kellő lelkiereje, terve, célja.

Vasárnap fél 12-kor, kutyaovi után kezdtük a felkészülést a Normafán hóban, latyakban. Zsuzsival nagyon jó nekem. Tíz évig úsztam versenyszerűen, azóta igénylem az okos irányítót, ostoros, stopperórás trénert, aki túl tud járni az eszemen. Az én futóedzőm pont ilyen. Hosszan bemelegítettünk, mutatott apró, fontos és elmaradhatatlan nyújtógyakorlatokat, achilles-ínra különös tekintettel. A vádlim minden pózban húzódott, valószínűleg az előző napi magas-sarkúzást emlegette.

A buszmegállótól az Erzsébet kilátó dombjának aljáig, a Libegő végállomásán kb. 30 méterrel túl, a közlekedési táblákig futottunk. Zsuzsi úgy tervezte, hogy semmit nem erőltetünk, nem hajtjuk halálra magunkat (gyk: engem) az első edzésen, és csak azt csináljuk és úgy, amit élvezünk.

Mélységes egyetértésben vágtunk hát neki az első két kilométernek, vagyis az első tíz percnek. Merthogy az edzésterv szerint tíz percet futunk, tizet pihenünk, majd megint tizet futunk. Eddigi edzettségi állapotom alapján eddig csak órákat gyalogoltam, igaz, rendszeresen a kutyákkal.

A kesztyű és a sapka nagyon jó szolgálatot tett, és igaza volt Zsuzsinak, amikor azt mondta, hogy mindig kicsit fázni kell, mielőtt futni kezdünk.

Azt hiszem, ha nem fut mellettem, és nem beszél hozzám mindig a legjobb érzékkel, a legnehezebb pillanataimban többször is megálltam volna. A hó, latyak és hideg, erős szél nem éppen ideális, mégis romantikusnak éreztem a vasárnap déli loholásunkat. Jól ismerem az utat, a kanyarokat, a tájat. Végre kisütött a nap is, mellettünk sífutók edzettek, idősebb házaspárok gyalogoltak, kisgyerekesek élvezték a havat, és a forralt boros is méricskélte a szokásos adagokat.

Az első 2 km-t 10:20 alatt, a másodikat 9:20 alatt futottuk le. A második végén azt hittem, hogy kiköpöm a tüdőmet. Érdekes módon 1.8 km-ig sokkal könnyebben ment, mint az első. De az utolsó 200 méter emelkedő kegyetlenül nehézzé vált, Zsuzsi folyamatosan bíztatott.

Vasárnap délután elutaztunk Szirákra, az ottani meseszép-barokk stílusú Róth-Teleki-Degenfeld kastélyba nyertem egy full-extrás-wellneses-masszázsos hosszú hétvégét a Story öt csillag díjkiosztón. Ennél jobb ajándékom soha ne legyen!! Hétfőn minden zsigeremben éreztem, hogy futottam, enyhe izomláz-szerűség nem csak a lábamban volt.

Hétfőn jöttünk haza, NAPONTA HÁROMSZOR ETTÜNK, és csak sétáltunk, meg hintóztunk, meg szaunáztunk, és egy nagyon ügyes gyógy-masszőrrel találkoztunk. Gondolatban futottam, a heti terv: 3 edzés!

42 komment

Címkék: edzésnapló normafa barabás éva beöltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr181848876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbi2k 2010.03.18. 09:32:57

Szerintem a Váci utcai Nike boltban azért nincs olyan nagy választék.. épp tegnap voltam benn és még zokni is alig volt a méretemben...

Mylady 2010.03.18. 09:44:28

Ja, hogy 5 perces kilométerekkel kezdtetek? Nem csoda, hogy majd' kiköpted a tüdődet :)

angelday 2010.03.18. 09:49:58

Igen, ezt én is furcsálltam. 6 pluszos időkkel kéne menni, de 7-es sem volna baj.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.18. 10:00:16

Jelenlegi állapotomban én már 5.30-nál tüdőt köpök, nem is bírnék 5 perces ezreket tolni.
Évi, jól belekezdtetek! Ezután akkor a Nike Félmaraton a cél, ugye?

Bloom77 2010.03.18. 10:35:49

Jesszus...5 perc/km......meghalnék.......gratula.....most már tényleg kijelenthetjük, hogy alul vállalta magát. :)

dr. Erika Zangolna 2010.03.18. 10:54:46

Fura én alig három hónap edzéssel tartósan 4 perc alatt, vagy a környékén tudtam tartani a kilométereket. A karácsonyi zabálások után azért lassultam valamit, de hamar visszaálltam erre a tempóra. Semmi szuperedzőnéni, kis nyújtás, meg gyors gyaloglás előtte.

dr. Erika Zangolna 2010.03.18. 10:55:51

Ja, 6-ot 10-et, 12-t szoktam futni ahogy az időmből telik.

manor 2010.03.18. 11:26:41

Zsuzsa szuperedzőt én is szivesen megkérdezném erről az 5 perces tempóról... Ráadásul terepen.
Ez valami sokkterápia-szerű módszer lehet.

angelday 2010.03.18. 11:29:03

"Zsuzsi úgy tervezte, hogy semmit nem erőltetünk, nem hajtjuk halálra magunkat (gyk: engem) az első edzésen, és csak azt csináljuk és úgy, amit élvezünk."

Én biztos vagyok benne, hogy kérdezte tőle, hogy "fér még?" Erre meg jött valami macsó válasz arról, hogy "fér". Aztán megtolták.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.03.18. 11:33:10

Szerintem akkor mérte meg Évi képességeit, valahogy csak el kell jutni a határig. Nyilván nem ez lesz a "lazafutás" tempója.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.18. 11:45:33

Aki terepen 5 percnél gyengébb ezreket fut, az amatőr. :))) Főleg, ha zenét is hallgat közben. :))

Z-o-g 2010.03.18. 11:50:31

A második 2 km 4:40-ben?
Elég hihetetlen...

tza13 2010.03.18. 13:46:26

Ilyen részidőkkel kezdeni, nem semmi...

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.03.18. 13:48:37

Éva itt volt Szirákon?Szívesen megmutattam volna a Palotási horgásztó körüli futóhelyeket!

Edward Nygma 2010.03.18. 14:13:24

Uhh, jó erős kezdés. Bele is lennék dögölve (most még).
Bár én a Monspart-edzésterveken is csak hüppögök, mikor ilyesmiket ír: "jóleső könnyű futás 5:30-as kilométerekkel"

BGy, én büszkén vagyok amatőr :P És még annak is lassú...:D

manor 2010.03.18. 14:24:01

@szasza75:
Ja, végülis így is lehet. Beledobni a mélyvízbe, aztán ha életben marad, akkor van miről beszélni:))

oszama 2010.03.18. 14:32:03

@norbi2k: Mihez képest?Szerintem jo választék van és kedvesek az eladok:-))

Penelope 2010.03.18. 14:37:32

Én a zenehallgató 5 percnél (jóval) gyengébb amatőrök táborát erősítem és minden elismerésem az <5 perceseké. Nekem így is jó és büszkén lógnak a félmaratoni emlékérmek otthon a szögön.
Viszont ha már futóbolt, akkor a Spuri a Váci úton. Ott értenek is a futáshoz. Happy running mindenkinek! :D

Mylady 2010.03.18. 14:41:02

@Penelope: megkérdezhetem, milyen időeredményekkel lógnak azok a félmaratonok a szögön? Én sem 4 perces ezrekkel tervezem a félmaratont és kicsit félek a záróbusztól :)

Penelope 2010.03.18. 14:52:32

@Mylady: Don't worry about the záróbusz. 2:10 volt minden alkalommal, kivéve tavalyelőtt, mikor 36 fok volt... akkor még záróbuszt sem indítottak... Ha nem állsz meg, akkor megcsinálod :-)!!! És nagyon jó a hangulat.

Mylady 2010.03.18. 16:29:03

@Penelope: 2:10???? Félmaratonon??? Az 6:19-es ezreket jelent...

Mylady 2010.03.18. 16:44:21

@Mylady: vagy félreértettem és ez nem a záróbusz, hanem a te teljesítményed? az más :)
már megijedtem...

norbi2k 2010.03.18. 17:16:48

@oszama: igen kedvesek, azzal nem is volt gond, csak meglepődtem hogy nem volt zokni, pedig nincs óriás lábam... de ma már volt, és megint kedvesek voltak :)

Mylady 2010.03.18. 17:30:20

@Domesticdragon: ugye?! mert az olyan ijesztő :) sokan el sem tudják képzelni :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.18. 17:55:57

Gyerekek! Az amatőr beszólásomat mindenki félreérti. Egy korábbi posztban kialakult vita végkövetkeztetését írtam csak ide! Ne legyetek már ilyen amatőrök! :)))

DaMartian 2010.03.18. 18:17:57

@Penelope: a Váci utcai boltban dolgozik Ossó Zoli az ország egyik legjobb ultra futója azért van némi fogalma a dolgokról! : P
Ezzel együtt tény hogy a Spuri mint szakbolt futó-kinálatban jobb mint egy olyan üzlet ahol minden más is van, plusz ugye ott meg Szűcs Csabi van a leggyorsabb magyar maratonista : )
Amúgy Éviék szerintem nem is abban a váci utcai boltban jártak amiről irtok mivel az férfi bolt hanem a Váci 7-ben ami viszont CSAK női cuccokat árul!!! De az eladók valóbanindkét helyen kedvesek ; )

Edward Nygma 2010.03.18. 19:15:57

Isten ments, BGy, nincs semmi félreértés, sem sértődés :)))
Na, én kezdek átöltözni, 'szt irány futkosni...

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.03.18. 19:45:25

@Mylady: főleg mikor tavaly lekapcsoltak mindjárt az Operánál :DD!!!
de az idén kiröhögöm őket amindenségitnekik!!!!

Mylady 2010.03.18. 20:37:24

@Domesticdragon: de ha jól emlékszem, utána végigfutottad, nem?
nekem nem menne... még

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.19. 08:08:53

@angelday: szerintem is rohadt gyorsan kezdtek.
@Domesticdragon: @Mylady: ne féljeteka záróbusztól! két trükk van, ha nagyon versenyeztni akartok vele: beállni előre a rajthoz, ez kb 10 perc előnyt jelent. igaz a gyors futók csúnyán nézhetnek. másik, hogy nem felszállni rá, ha mégis utolér. ha úgy érzed menni fog, de a tempód lassú, akkor mehet tovább a futás, csak ilyenkor már saját felelősség + lezáratlan utak...

csétomi 2010.03.19. 08:46:24

@rrroka: a jótanácsok első felét meg sem hallottam!!! :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.03.19. 09:11:42

Amikor én futottam Józsivel, akkor sem ért utól a záróbusz, pedig mindent megtett érte, szóval nem kell aggódni. Én inkább azt a stratégiát szeretem, hogy a végéről indulok... így nem előz meg senki :-)

Mylady 2010.03.19. 10:06:46

@rrroka: köszi, én reménykedem
tudok ám gyorsabban futni, csak nem 21 km-t
persze még messze van az ősz :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.19. 10:59:41

Fussatok a záróbusz mögött 1 méterre, akkor még az útlezárások is meglesznek. De ne a kipufogós oldalon. Ha fáradtok, akkor tujázhattok egy kicsit a lökháritón. A cél előtt 100 méterre megelőzitek és még szintidőn belül beértek.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.03.19. 12:20:26

@rrroka: ezt csináltam tavaly,azzal a külömbséggel,hogy leattam a chippet a buszon(ez volt az Operánál) és a Bajcsy-kereszteződésnél már le is ugrottam,hogy márpedig én ha beledöglök is lefutom....integettek is serényen,hogy ügyi vagyok!
Még frissítésem is volt....egyedül a Westendtől kezdték szétbontani már a pályát,mondjuk akkor már a vesegörcstől nem láttam,de beértem-ebből is lehet tanulni.....tanulom a tempót(megyek is ma munka után szaladni a focipályára),a frissítést és az utánpótlást.Ősszel annyit taktikázok majd,hogy két-három zónával előbbre állok....május 2-n Szekszárdon meg jöjjön,aminek jönnie kell!!!!!

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.03.19. 12:21:18

szerintem Évi nyugodtan indulhatna a Nike-n.......

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.19. 13:02:42

Szekszárdon, illetve Szexárdon én is ott leszek! De csak a pia motívál. :))) Heimann pincészetbe akarok utána elmenni.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.19. 13:04:58

@Domesticdragon: ahogy mondtam (megismétlem h @Mylady: is olvashassa. :)), szerintem sokkal nehezebb ilyen lassú tempóban lefutni a távokat. egyrészt tovább tart, eléhezés, szomjazás, napszúrás stb szempontból. másrészt demoralizáló, h bontják a pályát, nincs biztosítás stb.
minden tiszteletem a záróbusszal küzdőké, nagy tett, tényleg, de sokkal könnyebbé tehetitek magatoknak a futást, ha nem a táv növelésre mentek, hanem a tempón javítotok. ráadásul ugye ez magával hozza azt is, hogy mennek majd a hosszabb távok.

Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2010.03.19. 13:27:46

@rrroka: :o)
bizony ősszel röhögök a záróbuszon!addig is:gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás

Mylady 2010.03.19. 13:29:21

@rrroka: :) igen, én is így érzem, múlt héten rá is álltam a gyorsításra, remélem, hamarosan lesz eredménye

Zime 2010.03.19. 21:54:25

Hey, ez a Szekszárd engem is elkezdett érdekelni! Bár ahogy nézem az útvonalat, a PB-met valószínűleg nem itt fogom megjavítani... :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása