Milyen volt az első?

2010.09.27. 12:31 szasza75

A hétvégén rendezték meg a 25. Budapest Maratont.

Az alkalomból kissé visszaemlékeztem, hogy nekem milyen is volt az első maratonom. Emlékszem, tisztességesen készültem rá, a versenyen pedig különösebb holtpont nélkül, kis lassulással a végén, kellemesen elfáradva teljesítettem 4 órán belül.

Kicsit tovább megyek: milyen volt az első félmaratonom. Ez bizony nehezebb volt. A Bécs-Budapest 5. napi etapja volt nekem az első. Igen elfáradtam és napokig izomlázzal küzdöttem. Milyen volt az első szigetköröm? Milyen volt az első maraton feletti távom? Milyen volt az első terepfutásom?

Szerintem az adott körülményekben az első kihívás szagú táv/idő (de elsősorban a táv!) teljesítése maradandóan beleég emlékezetünkbe. Benne van az odavezető út, maga a kihívás és a képzeletbeli célszalag átszakítása is egyben.

Átlépünk egy képzeletbeli határt, ami addig jelentette a motivációt és a teljesítése mérföldkövet jelöl futóéletünkben. Aztán feltűnik a távolban egy újabb mérföldkő, amihez talán már látjuk az odavezető utat és ha van erőnk, akár végig is tudunk szaladni rajta.

Az első a legfontosabb és egyben a legmeghatározóbb. Ha úgy sikerül, ahogy szeretnénk, akkor azért, ha meg nem vagyunk érzésre elégedett az elsővel, akkor nagy az esély, hogy ismét nekirugaszkodunk, amíg el nem érjük azt, amit elterveztünk. Bennem is megfogalmazódott pár jövő évi terv. Talán ez a mozgatórugója egész futófejlődésünknek.

Tegnap 13:30 körül érkeztem a Hősök teréhez, nagy élmény volt figyelni a futók mozgását és az arcokon tükröződő érzelmeket.

Adott tehát a kérdés, ki hogy szerepelt a maratonon vagy annak valamilyen résztávján?

95 komment

Címkék: időjárás első spar félmaraton

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr882319020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M.Islander 2010.09.27. 12:41:47

Szasza,

a kommentek egy része már a Duracell nyúl alá került, mivel nem volt releváns poszt.
nem lehet átmenteni ezeket ide, gratulákkal, időkkel, benyomásokkal egyetemben?

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.09.27. 12:50:58

Az eső ellenére - vagy talán épp a nem túl meleg miatt - nagyon jól ment. Mivel 3 hete futottam egy maratont, most a céges csapattal 3an futottuk, enyém volt a középső 21 és nagyon jól ment, bár bőrig áztam. (1:44:10) Üdv Rókának (és komájának), akikkel a Lágymányosi híd tövében futottunk - szerencsére nem össze...

Amúgy nekem pont 5 éve ugyanitt volt az első. Félmaratont - hivatalosan - az Almádi-Fűzfő esti félmaratonon futottam úgy 10 éve...

Innen küldenék egy piros pontot a Totalcar-nak, akik - gondolom Winkler révén eszükbe jutott és - kiírták az autósoknak, hogy mi lesz vasárnap. Talán így kevesebb bosszankodó volt az utakon...

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2010.09.27. 12:54:25

Én váltót futottam a családdal, 10km-et vállaltam, ami a leghosszabb táv, amit eddig versenyen futottam (ami mondjuk nem nagy kaland, mert kétszer indultam eddig, a Megyeri híd-futáson és a tavalyi SPAR-on, 7km-en). Messze a legjobb időt értem el ezen a távon (57:58), és már a balatoni félmaratont nézzük sógornőmmel, váltóban :) Az a terv, hogy egy év múlva félmaratont fussak, a Nike-n talán.

Az időjárás nem volt valami acélos, pont az én résztávom alatt esett a legjobban (és a negyedik alatt, amit szegény sógornőm kapott ki, aki épp a legkevesebb ideje futó a családban). De túl lehetett élni, csak utána nem kellett volna egy órát állni a Roosevelt téren a zuhogó esőben :)

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2010.09.27. 12:55:40

Az pedig külön jó volt, hogy amikor szembejött egy futóblog-pólós futó (magam is abban futottam), akkor intettünk egymásnak, bíztattuk a másikat.

Hypofx 2010.09.27. 12:57:36

Jaj ez kell ide pestre meg egy lezaras...... miert nem lehet a termeszetben kint a jo levegon futni hihetetlen, de leglabb szakadt a eso:)

M.Islander 2010.09.27. 13:16:23

Hypofx 2010.09.27. 12:57:36

már megint a címlapon van a futóblog, hogy olyanok is hozzászólnak, akik valószínűleg se versenyen, se a természetben nem futnak, csak kocsikázni szeretnének, de azért osztják azt a kevés észt, ami megadatott?

vegyük már észre, hogy minden valamire való világvárosban tartanak futóversenyeket, csak ott több a szurkoló és kevesebb a frusztrált autós.

egyébként kiváló volt a levegő, mert a tuskók sem autókázhattak keresztbe-kasul :o)

DaMartian 2010.09.27. 13:20:25

@Hypofx: tegyél már ki 10000 futót a természetbe! Jó széles ösvény kéne nekik, utánuk meg kő kövön nem maradna...

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2010.09.27. 13:30:59

mi a fa*ért kell egy világváros közepén futóversenyt rendezni az utakat lezárva?
igen, autóval kellett mennem vas. reggel, és nem szórakozásból, mint ti.
az utak autózásra valók, nem futkározásra.
majmok.

Lyanko 2010.09.27. 13:36:10

Tavalyelőtt voltam az első félmaratonomon, akkor csapatban, akkor azt mondtam hogy nekem kell a félmaraton, tavaly elindultam és megcsináltam, aztán jött a karácsony és megkaptam Nerurkar maratonról szóló könyvét elolvastam de úgy gondoltam, hogy idén még korai nekem a maraton, de neki vágtam az edzésnek, elindultam a félmaratonon is, ahol a tavalyihoz képest 14 perccel jobb időt sikerült menni. El jött a tegnapi nap, és elindultam és esett és mentem és beértem. Majd beérve nyakamban a medállal megkönnyeztem. Óriási érzés célba érni a MARATONON.

e_easy 2010.09.27. 13:39:13

respect mindenkinek aki az idojaras ellenere kint volt!
a cimlaprol befuto orkok meg probaljanak megnyugodni

leilana 2010.09.27. 13:39:36

@metalheart: Tegnap 13800 ember mégis futásra használta! Még szakadó esőben is! :-) És büszke vagyok arra, hogy én is ott futottam köztük!!!!!

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.27. 13:39:54

@metalheart: ez az, csak keményen! Remélem, ettől nagyobbnak érzed a cerkád!

leilana 2010.09.27. 13:40:42

@Lyanko: GRATULÁLOK! És persze minden célbaérkezőnek! :-)

Leonard Zelig 2010.09.27. 13:47:19

Én mint autós támogatom a városi futóversenyeket. (Hogy legyen egy ilyen hsz. is. Magam azonban nem futok, mert lusta állat vagyok.)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.09.27. 13:47:52

@Lyanko: Ezt olyan szépen írod, hogy egyre jobban sajnálom, hogy nem voltam. Biztos nagyon nagy érzés lehetett, annyira szeretném már én is átélni.

2010.09.27. 13:49:35

Most "csak" 30-at futottam, de remélem jövőre nekem is itt lesz az első maratonom. :) De így is óriási élmény volt. Ez volt az eddigi leghosszabb távom. Egy lépéssel közelebb kerültem a maratonhoz. Nehéz is volt tegnap este elaludni a nagy pörgés után. :)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.09.27. 13:52:41

Jelentem, a www.hosszutav.blog.hu szerkesztősége két sporttárssal kiegészülve tisztességgel lenyomta a távot, hárman 4 órán belül végeztek. Dzurindát sajnos nem tudtuk megszorongatni...

DaMartian 2010.09.27. 13:58:55

@metalheart: egy évben egyszer kibírod. Ha az utak autózásra valók, akkor a Futóblog meg futóknak való gondolataik megosztására, nem indexről betévedt trollok fröcsögésére, de sebaj, egy évben egyszer mi is kibírjuk : ) többet meg úgysem jársz erre..

plat 2010.09.27. 14:22:08

@metalheart: Öcsém, mekkora primitív állat vagy. Kommentálni azt tudsz, de hogy elolvasd az aktuális híreket, az már meghaladja az intelligenciádat.

totalcar.hu/magazin/hirek/2010/09/25/vasarnapi_forgalomelterelesek_budapesten/

Mondjuk, ha a gondolatmeneteden indulunk el, akkor a járda pedig a gyalogosoké, nem a parkoló autóké. Remélem, hogy te pedig soha nem állsz a járdára.

Bjulis · http://8mp.blogspot.com/ 2010.09.27. 14:39:48

Az első versenyem egy 8 km volt, és nagyon élveztem (persze utólag könnyű). Árkádos irodaházak és parkoló autók között volt az első 300-400 méter, és olyan volt az egész, mint az a Prodigy klip, amikor bekötött szemmel futnak a népek. Többen el is estek a kanyarokban. De a legjobb, ahogy tapsoltak a járókelők és biztattak mindenkit. Akkor azt hittem a kocsik is azért dudálnak, ma már kevésbé vagyok naiv. :)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.09.27. 14:45:35

@metalheart: barátom! Nyugodj meg! Van autós felvonulás a városban, motoros felvonulás, bringás felvonulás, és egy évben 2x - Kettőször!! - a futók is ott vannak az utakon.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.09.27. 14:49:17

Ez a bejegyzés kimondottan jó választás volt.

angelday 2010.09.27. 15:07:54

@mîkæl: nem lehet már utólag. Sajnos az én hibám, hogy nem hamarabb tettem ki Szasza posztját. Minden felelősséget vállalok.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.09.27. 15:09:13

@angelday: Azt mondd meg, hogy áll a két-szigetkör-projekt?

angelday 2010.09.27. 15:22:27

@azilinha: dolgozom rajta, hogy az egy kör stabilan menjen!

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.09.27. 15:36:40

Nem értem, észre sem vettem, hogy volt futóverseny, meg a CM-t sem szerdán. Hírek, elolvas, tudja mi a programja, úgy választja meg az útvonalat.

Simán tudtam autózni.

Ami 13e embert megmozgat, annak van helye egy nagyvárosban! További jó futást.

effe 2010.09.27. 15:39:18

@angelday: na neee. az egy kör már eddig is simán ment, nem?

Bjulis · http://8mp.blogspot.com/ 2010.09.27. 15:42:32

Maraton majdnem minden nagy/fővárosban van, ezen a hétvégén Berlinben is volt. Dublin, London, New York, stb. Bár valószínű ott is háborog az autósok 1 része, sose lehet tudni.

bitliszbá 2010.09.27. 16:06:24

@1stvan: pedig én azt hittem a 42-t nyomod ilyen keményen :)))

M.Islander 2010.09.27. 16:09:55

angelday 2010.09.27. 15:07:54
nem probléma :o)

akkor itt is megosztom az örömhírt a sporttársakkal, hogy első maratonomat 3:39:42 idővel tudtam le a borzalmas zuhé ellenére. a 13.800 induló közül ezzel 615. lettem, saját kategóriámban (S1) pedig a 125, ezzel Mikulás urat megszorongattam (3:39:01-et futott).

úgy igazán nem viselt meg, csak az utolsó 4 km-t nem kívántam, mert már minden bajom volt. ezt megelőzően max. 31km-t futottam, így csak megerősíteni tudom, hogy a maratonhoz nem kell a teljes távot edzésen lefutni.

azért még ingadozom, hogy ezt olybá vegyem-e, hogy a továbbiakban is futok maratont, vagy maradok a sokkal nyugisabb félmaratonnál, bár állítólag az izomzat elég könnyen rááll a hosszabb távra.

bitliszbá 2010.09.27. 16:14:10

Nekem az első verseny egy Vivicitta 12km volt. 98 kg voltam. Addig egyszer vagy max. kétszer nyomtam két szigetkört egyben. A 12 kili meg is volt kb. 1 óra 20 perc alatt. DE NAGYON BÜSZKE VOLTAM MAGAMRA!!! Igazi holtpont nélkül végig ezen a "marha hosszú" versenyen. És így visszagondolva:
Akkor kapott el igazán a gépszíj :))

2010.09.27. 16:29:04

@bitliszbá: A 42 még korai. Lipóton 25-26-nál belehaltam a végébe, de most végigmentem, nem gyalogoltam és csak 5 percesre lassultam be a végére. Nem mondom, hogy nem voltam nagyon oda a végén, remegem a hidegtől, nem éreztem a combom, megettem mindent a befutócsomagból, de nagyon boldog voltam a 2:22-es idővel. :) Legalább van min javítani. :)
Maraton pedig ha minden jól megy, jövőre.
Gratulálok a maratonodhoz! Minden tiszteletem azé aki lefutotta.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.27. 16:44:35

Mikulas Dzurindához még annyit, hogy ezen a hétvégén pedig Kassán fut maratont! Én ott leszek, de csak a féltávon. Azalatt megpróbálom lenyomni. :)) Testőrökkel futott?

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.27. 16:50:38

Ja, és Nike-ban fut! Fel kell véle venni a kapcsolatot egy interjú erejéig. :))

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.09.27. 16:50:52

Dzurindát lenyomtam :-)

De nagy respekt neki, 55 évesen szuper teljesítmény és nagyon pozitív üzenete volt annak, hogy itt futott velünk.

Szerintem nagyon jó volt az idő, még soha nem mentem ilyen gyorsan (3.16.39) - alig vártam, hogy célba érjek végre....

georg 48 2010.09.27. 17:22:55

Azért várjunk egy picit!
Igen, valóban ott volt 13800 ember. A rajtnál!
Mert ez most kurva nagy divat. Trendi. Fut a főnököm, én is loholok. Asszony is lássa, meg a kölök, milyen fasza gyerek apuci.
Ezt miért írom? Nos, rengetegen csinálták, hogy a rajtnál elindultak, utána kiálltak, be az autóba, cél előtt vissza a tömegbe! A saját szememmel láttam! Ill a TV ben. Fekete ruhás manuskám, a hídon, puff, ki a tömegből. Nagy hatalmas kamu az egész! Aki sportol, az máskor sportol és máshol. Ez most egy jó buli. Nagy kabaré! Magasról, nagy ívbe leszarom.

diceMan 2010.09.27. 17:46:32

a fontolva haladók táborát erősítem, hiszen nincs egy éve, hogy futok (futogatok...): mivel jól sikerült a félmaraton (két órán belüli idő volt a cél), elhatároztam, hogy nekivágok a 30-nak.
Kicsit tartottam a rajttól és sajnáltam, hogy kimaradok az "igaziból", így kellemes meglepetés volt a jó hangulat a "karámban" és köszönet a maratonfutók viszont-biztatásáért :)
A zuhogós-szembeszeles részeken kívül, ideális volt az idő, riszpekt a fehérlufis csapatnak, akikkel együtt mentünk 38-ig!
Sérült térdem ellenére (hál'Istennek csak az utolsó 3 kilométeren akadályozott) meglett a 3 órán belüli idő és boldogan hagytam, hogy zsákot húzzanak a fejemre.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.27. 17:46:46

@georg 48:
Mégis a 13800-ból hány ember volt, aki egyből az elején kiszállt? Aki végignyomta a maratont, az is divatból tette, hogy mutogassa magát, azért készült rá akár éveken át? Vagy a te definíciód szerint ő nem is sportolt, hiszen aki sportolni akar az máskor és máshol sportol?

2010.09.27. 18:56:26

@DaMartian: Keresni akartam egy Nike+-os postot, de végülis ide is tartozik egy picit. :)
Tegnap annyira esett az eső a maratonon, hogy beázott a SportBandem. :( Ez volt az idetartozó rész. :) Működik, de miután kiszáradt pár szegmens (vagy minek nevezik) meghalt a kijelzőn, így eléggé nehezen olvasható. Nem egyértelmű, hogy mit mutat. A használati utasítása szerint használható esőben, de mégsem vagyok benne biztos benne, hogy ez garanciális probléma lenne. Neked mi a véleményed? Azért kérdezem, mert ha szerinted sem garos probléma, akkor nem szívesen reklamálnék emiatt, hiszen elég rendesen esett az eső és érthető ha beázott.

bitliszbá 2010.09.27. 19:09:24

@BGy: összesen 4 Slovakia feliratú egyenpólós futott "szabálytalanul bolyozva" :).
De csak két SLO befutó volt az adott időben az egyik Mikulas spori. Ezek után mit mondjak a testőrökre?
Egyébként nagyon barátságosan fogadta a "Mikulas dotoho!" biztatást. Mosolygott és integetett is... Barátságos kis fickónak néz ki egyébként. No meg rendes futó is!!! Úgyhogy Kassán is bátran "DOTOHO"

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.27. 19:15:10

@georg 48: a 13800-ból ezt hány ember csinálta? Ha 3 800, akkor igazad van, ha csak 1-2, az tűréshatáron belül van. Egyébként Kínában volt egy verseny, ahol az első 100-ból 30 embert zártak ki. Olvassátok el, besz@rtok: www.origo.hu/sport/egyeb/atletika/20100121-tomeges-csalas-egy-kinai-maratonon.html

bitliszbá 2010.09.27. 19:18:24

@diceMan: @1stvan: Csak így tovább!!! Idő mint tenger, maratonok meg csak lesznek még egyszer 2500 évig ( és Saci néni mindegyiken biztatni fog bennünket) !!! Úgyhogy egyszerűen csak végig a (sárgaköves) úton!!!

DaMartian 2010.09.27. 19:20:53

@georg 48: Nooormális?!? Szerinted tényleg van olyan barom aki sokezer forintért benevez felszerelést vesz és esőben nekiindul hogy utána csaljon? Ráadásul szerinted ez tömeges jelenség? Ha ezt komolyan gondoltad hülyébb vagy mint az aki tényleg ilyennel próbálkozna. Mindezt miért? Kit csapna be vele? A csaját/pasiját (aki sanszos hogy az útvonalon is várta közben valahol) vagy a haverjait? Olcsóbb és egyszerübb mással vagánykodni bár ott tartanánk hogy a futás olyan trendi lenne hogy mindenki azt a képet akarja festeni magáról hogy futó..
Én ilyennel nem találkoztam több ezer felkészült és az elemekkel óriás akarattal dacoló futóval, a zuhogó eső ellenére mosolygós arcokkal, rommá ázott mégis a futókat órákig bíztató zenészekkel, szurkolókkal, kerekesszékes társaikat 42 kilométeren át toló (vagy szerinted ők is csaltak?) Suhanj alapítványosokkal a kihívást tovább nehezítő jelmezes futókkal és boldog, elégedett, felszabadult emberekkel a célban akik teljesítették a céljukat... Szerintem az én/mi világom(unk) gazdagabb mint a tiéd. Szerencsére a most kommentelő autósok között már voltak toleráns és pozitív arcok is respekt és köszönet nekik! Remélem egyszer még megérem hogy az ilyenek lesznek többen és nem a húzzálazutamból merénvagyokazerősebb vas van a seggemalatt és elütlek barmokból akik azt gondolják attól tűnik nagyobbnak a cerkájuk ha bunkók és agresszívak.

2010.09.27. 19:21:06

@georg 48: Elég sok helyen volt chipszőnyeg ahhoz, hogy ne lehessen nagyon csalni. Meg szerintem aki odamegy, nem azért megy, hogy csaljon. Ha meg csal, az ö baja. Annyit nem tud csalni, hogy olyan helyezéssel érjen célba ami már számítana egy versenyben. Amúgy meg csak magát csapja be. Engem nem zavar. :)

DaMartian 2010.09.27. 19:24:18

@1stvan: Nemnem. Bírnia kell az esőt ha ennyitől megmakkant insrant csere!!!

flicka 2010.09.27. 19:24:19

@georg 48: De jó, hogy újra betévedtél ide! :D Most már legalább mindenki megtudta, hogy is lehet kibírni "futva" 42 kilométert úgy, hogy még trendi is marad az ember. De a macsó csapattársaid szerint nem is lehetett autókázni a városban, csak anyázni.
Ha meg leszarod, akkor mégis, miért osztottad meg itt a magvas gondolatadat velünk?

DaMartian 2010.09.27. 19:26:08

@1stvan: Ja igen ezt még kifelejtettem a gondolatmenetből! Ott a pont : )

bitliszbá 2010.09.27. 19:36:06

@georg 48: hogy is van ez??? valami nem világos láttad saját szemeddel no meg a tévében?? Kötve hiszem, hogy te a zuhogó esőben kijöttél volna megnézni, hogy a kis köcsögök, akik miatt lezárják a fél várost, hogy csalnak már az első ezer méteren ( tudom lefordul a Rippl-Rónain a Liget szálló éttermében bekajál, iszik pár sört, majd leszámolja az első 100-150 futót és visszacsatlakozik).
Én végigfutottam és 1 azaz egyetlen olyan embert SEM láttam, aki csak 5 métert is csalt volna. Volt aki alig bírta, és belesétált, DE elsétált a fordítóig, pedig csak egy bolyát kellet volna átlépnie.
Ha mégis volt olyan aki csalt, az számoljon el a saját lelkiismeretével...

Rólad pedig az a véleményem mint azokról, akiket leírtál...bár nem haragszom rátok

De hidd el nem miattad és nem is ezek miatt rendezik a futóversenyeket :)

egyébként fuss le te is egyszer velünk 42km-t, és hidd el neked is béke költözik a szívedbe..

DaMartian 2010.09.27. 19:38:05

@flicka: Ja gondolom georg 48 máskor és máshol sportol. Valószínűleg a kocsijából sem száll ki közben mert neki úgy is megy : ) El tudom képzelni mennyi köze lehet a sporthoz annak aki egy több mint tízezer főt megmozgató szabadidősport rendezvényből ennyit szűr le. Csak nekünk sportolóknak nem jut eszünkbe ilyesmi mert aki sportol és pl felkészül egy adott távra az megtanul közben egyet s mást: kitartás, akaraterő, tisztelet, fegyelem, lemondás... De hiába magyaráznám aki csak az autóból vagy a kanapéról osztja az észt a neten sör meg csirkecomb mellett az úgysem érti.. És nyugtatja a saját hájas lelkiismeretét ilyen baromsággal hogy: á vicc az egész ezek se futnak, csal mindegyik ezt én is tudnám.. Meg kéne mozdulni és ott bentről látod ki fut melletted 42 kilin keresztül vagy kinek integetsz ötödször a fordítókban. Pfff

bitliszbá 2010.09.27. 19:55:42

@DaMartian: Sztem, pont az ilyenek képzelik azt, hogy benevezünk lecsaljuk aztán mutogatjuk a szilikonos barátnőnknek, meg a haveroknak a kocsmába' : "Némmá a kiccsávó tíz évig készült a maratonnyára, oszt én meg elsőre lenyomtam 3 óra alatt..."

bitliszbá 2010.09.27. 20:03:45

@1stvan: így is van... nem érdemes. ha már felmegy a pulzusod, az futás közben menjen fel!!!

Steff76 2010.09.27. 20:11:47

Hááááát meglett a harmadik is, sajna nem jött össze a tervezett 4 órán belüli célidő. 25-26-ig mentem a fehér lufisokkal, valahol ott egy frissítőnél lemaradtam 60-70 m-t, utána jött a nagy fal és kész. Ez az utsó szakasz bőrig ázva, beállt vádlival, felgyűrődött talpbetéttel és már csak egy TRENDI szenvedés volt, csak úgy DIVATBÓL.... Egy dolog motivált, az otthoni meleg leves.... Na meg beszűkült aggal is tudtam, hogy 12 km-t mezitláb is legyalogolnék, ja és 3-4 km-mel a vége előtt még pörögni próbáltam, hogy PB meglegyen, 2 perc hiányzott.

Igazából nem tudom mi volt a gond, mert idén viszonylag sokat és tervszerűen futottam, és az ismerőseim is mind jól nyomták a körülmények ellenére.

Tegnap a rakparton ázva-fázva eszembe jutott, hogy jövőre max félmaraton jöhet szóba, de ma reggel munkába menet már agyaltam, hátha idén novemberben még be lehetne vállalni valamit, vagy tavasszal... Csak úgy mert trendi......

2010.09.27. 20:12:25

@DaMartian: Szvsz nem fogtátok Georg48 szavait igazán fel. Konkértan azt írja a csalásról, hogy: "A saját szememmel láttam! Ill a TV ben."

Tehát valamelyik csatorna a jelek szerint több órán át közvetítette a BP Maratont, több kamerával, körkapcsolással, hogy lehetett látni, hogy aki a 3. km-nél kiszáll, az a célnál ott örömködik, és veszi át az érmet. Ennek örülnünk kellene inkább, engem speciel érdekelne, hogy melyik csatornán lehetett nézni az egészet :D

Mylady 2010.09.27. 20:12:37

Az ilyen élménybeszámolókat olvasva mindig elhatározom, hogy márpedig nemsokára én is ott leszek valami hosszabb távon. Idén a nike fél volt betervezve, egy késő tavaszi-nyár eleji hosszú kihagyás után nem láttam rá esélyt. Mostanra úgy néz ki, a siófoki is elúszott (valószínűleg ütközik egy másik kötelezettségemmel), már fel is adtam a felkészülést :(

DE most megfogadom, hogy jövőre legkésőbb a nike-n ott leszek. A félmaratonon. Lehet majd számonkérni :)

haan-chee · http://www.wellnesscafe.hu/futoblog 2010.09.27. 20:14:27

1. maratonom volt a tegnapi: odamentem, lefutottam, és hazajöttem. :) Közben kb. 4-szer áztam rommá majd száradtam meg, de nem érdekelt semmi, csak az, hogy ha elhatároztam, hogy lefutom, akkor meg is tudjam csinálni. Sikerült. :) Az időm feledhető, de legalább olyan pb-m van, amit könnyű lesz legközelebb, egy normális felkészülés után megjavítani (mert most igencsak rapid volt a rákészülés). :) De örülök, és büszke vagyok magamra!

Mylady 2010.09.27. 20:26:34

@bitliszbá: Szinte biztos voltam benne :)
De ez nem olyan rossza taktika, így cikibb elbliccelni :)

bellone 2010.09.27. 20:32:03

@DaMartian: A sört és a csirkecombot miért kellett belekeverni, most őszintén? Kiállok a becsületükért!:)

flicka 2010.09.27. 20:44:14

@DaMartian: Lehet, hogy vele és kedves nejével találkozott egy ismerősöm, a metrónál fikázták a futókat, majd sprinteltek az ülőhelyért, hogy "nehogymá' futó üljön", az bírjon már állni (le merem fogadni, hogy senki nem versengett velük).
Nem szeretnék belelátni az ilyen ember lelkébe, elég büntetés lehet az neki, hogy ennyire nem tud örülni mások sikerének. Vagy csak simán szó nélkül elmenni mellette.
És tényleg nem ér annyit, hogy felhúzd magad rajta.

Amúgy meg gratula mindenkinek, aki rajtolt és lefutotta a távját, legyen az maraton vagy sem, jól sikerült PB vagy sem. Ügyesek vagytok! :D

@bellone: A futóblog tiszteletbeli sörlovagja vagy már, ha jól sejtem. :DDD

Suhanj! · http://suhanj.hu/ 2010.09.27. 21:22:07

4 kerekesszékesünk csinálta végig ebben az időben a teljes maratoni távot. Borsy Ádám dongalábú, ő hajtotta magát és csak 30 km-ig tudtuk a csapat mellett tartani, utána hosszú hajrát nyitott (4:16:45). Takács Vera izomsorvadással, Teszári Eszter és Szalai Tamás pedig sclerosis muliplex-szel él, őket önkénteseink (6 egyéni maratonistánk, 2 30 km-es futónk és 4 váltónk) tolták végig a távon, 4 és fél órás maratont prezentálva. Megfelelő alapítványi támogatásért szívesen végigtolunk fanyalgó autósokat is, hogy lássák belülről, miről van itt szó.

Suhanj! · http://suhanj.hu/ 2010.09.27. 21:23:58

Ezúton is szeretnénk megköszönni azt a sok-sok figyelmet és kedvességet, amit a mezőnyben kaptunk a futóktól!

Itt tudtok képeket nézni, az album még bővül és készül film is, az egyik széken vittünk végig kamerát.

suhanj.blog.hu/2010/09/27/spar_budapest_nemzetkozi_maraton_2010

laciii79 2010.09.27. 21:26:16

Nagyon jó poszt és sok remek beszámoló!!!
A néhány idióta provokátorra meg reagálni sem érdemes, nem ér annyit az egész!
Éljen a futás! Fussunk minél többen! Élvezzük minél inkább!

himmelhergott 2010.09.27. 21:34:59

@metalheart: a közút valóban KÖZút, nem csak az autósoké. Egy autóst VALÓJÁBAN a többi autós zavarja leginkább...

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2010.09.27. 21:43:01

Hát, nekem az első most volt, a legkisebb táv, 3,5 km. Ami nekem eddig a legnagyobb volt: június végén kezdtem futni egy kezdő edzésterv alapján, 1'15" futásokkal. Aztán gondoltam, nevezek, pedig paráztam, le tudom-e futni. Aztán lefutottam, simán. Örülök, hogy elkezdtem futni, és örülök, hogy lefutottam, ami a célom volt. Jövőre jöhet egy hosszabb táv :)

Nylonman 2010.09.27. 22:24:46

@georg 48: Először azt hittem, hogy egy elcseszett Dr. House imitátor vagy, de amint megnéztem az eddigi hozzászólásaidat ráébredtem, hogy egy egyszerű csalódott fószer, aki az életben csak a negatívumot látja. Talán attól vagy boldog, hogy más hangulatát is elcseszed. Ezt általában sikerrel végre is hajtod, és éppen ezért szerintem nem kéne véleményeket írnod a fórumokra/blogokra. Nem azért mert nem érdemes figyelni az ellenvéleményre, hanem mert belőled csak a rosszindulat sugárzik.

DaMartian 2010.09.27. 22:29:53

@Mylady: Így van ez működik! Így csináltam az első Balaton kerülésemet. Szétkürtöltem aztán már ciki lett volna visszakozni. ; )

DaMartian 2010.09.27. 22:31:23

@Nylonman: Nem tudtam hogy pszichológus vagy! : )

effe 2010.09.27. 22:35:33

gratulálok mindenkinek, aki bármennyit is futott a maratonon (még ha el is bújt egy fa mögött és ott várta ki a végét).
én a lakásból sem szívesen tettem volna ki a lábam :(

és csatlakoznék Mylady-hez: jövőre félmaraton megcélozva (feltéve, ha az ízületeim is úgy gondolják...)

Mylady 2010.09.27. 22:35:52

@DaMartian: Ööö... én azért a balatonkerülést most még autóval sem merem bevállalni :)))

DaMartian 2010.09.27. 22:39:29

@bellone: Bocsi csak vizuális típus vagyok és felderengett előttem édesapám ahogy ül minden este nézi a TV-t sört iszik és csirkecomb a kezében miközben azt meséli milyen kemény legény volt az én koromban és még most is csípőből bírná amiket edzek : ) Imádom az öreget. Persze sose jött velem futni de kézizni meg pingpongozni azt tényleg nagyon tud(ott) : ) Szóval nincs bajom a fent említett fehérjékkel és szénhidrátokkal igazából csak egy képet akartam lefesteni a lusta átlagemberről és bennem ez valahogy így vizualizálódik : ) Az igazi gond akkor van ha más nincs CSAK ezek : )

laciii79 2010.09.27. 22:40:58

@Nylonman: Hagyd rá! Írjon nyugodtan, aztán nézzünk át rajta, ne adjuk meg neki azt az örömöt, hogy elvegye a kedvünk!
Az enyémet nem is tudja, teszek én rá, felőlem azt csinál és ír, amit akar.
Keresztes Ildikót idézve üzenjük ezt neki és a hozzá hasonlóknak: "Nem tudod elvenni a kedvem!" :-)

Nylonman 2010.09.27. 23:43:42

@DaMartian: Én sem gondoltam. Szerinted is ezzel kellene foglalkoznom? :) Korábban megpróbálkoztam a "nem árulsz több halálpálcát" Jedi trükkel is, de az nem jött be. Talán most!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.28. 07:08:08

fú de szar, hogy valakinek mindig be kell ugatnia. :( annyira elkeserítő, az ilyen hozzáállás. bakker.

ahogy @Lemúr Miki: írta, mi négyen a maratont toltuk, egy cimbi pedig a 7 kirin indult. írtunk róla beszámolót, tessenek olvasni: hosszutav.blog.hu/2010/09/27/elso_maratonom

az én első versenyem is vivicitta volt, mint bitliszbának. 1991-ben történt, akkor már majdnem egy éve atletizáltam, de ilyen "hosszú" távot még nem futottam. ennek ellenére emlékeim szerint 47 perc körüli idővel sikerült teljesíteni, ami akkor nem tűnt jónak, de most már nagyon meglepőnek tartom. azóta szinte minden évben voltunk a vivin valamelyik távon, mert nagyon jó pólót adnak ajándékba. :) szerencsére a nagy magenTa váltás kimaradt az iszonyat színű pólóval együtt.

bellone 2010.09.28. 08:45:01

@flicka: Khm. A sörözőkben futóként ismernének, ha odajárnék futás helyett...

Ted Striker 2010.09.28. 09:40:07

Először is gratula mindenkinek, ha PB lett, ha nem!

Pro Secundo: javaslom jövőre vonjuk össze egy napban a Mobilitási hetet: a CM-et, és a maratont kielégítve ezzel minden autós hőbörgő vágyálmát, hogy egyszerre szidhassa a futókat, bringásokat, babakocsis kismamákat, a BKV-t, meg akiket még pártállástól függően balról jobbról hozzácsap :-)

Ajánlott olvasmány:
hamster.blog.hu/2010/09/26/tenyleg_automentes_automentes_nap

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.09.28. 09:59:52

@Suhanj!: Extra gratuláció a kerekesszékeseknek! Nemcsak mert lenyomták a távot, hanem mert elő példái annak, hogy a sport senkinek sem lehetetlen. Nem genetikai adottságainktól meg "szerencsénktől" függ, hogy mibe vágunk bele, és milyen eredményeket érünk el, hanem az elszántságunktól és kitartásunktól. Akiben ez megvan, az megtalálja a módját, hogy bármilyen állapotban helytálljon a megmérettetésen. Úgy gondolom, ők a társadalom látásmódjának átformálásában is nagy szerepet játszhatnak. Mégegyszer gratulálok, és így tovább!

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.09.28. 10:47:11

Sikerült az első, 3:57:15 alatt holtpont nélkül, nagyon elégedett vagyok. Egy álom teljesült!
Gratula minden teljesítőnek!

Nem tudjátok Zsola mennyit ment? Láttam a rajtnál, de az edzésnaplóját hanyagolja mostanában...:)

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.09.28. 10:47:16

Jelentem én is lefutottam a első maratonomat isssszonyatos PB-vel :-)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.28. 11:03:35

@Ivan Grasso: szerintem olyan 3:50 körül ment Zsola.

@Sekiwake: :DDD

pumchi 2010.09.28. 11:18:29

@georg 48:
Egy frászt volt ott a rajtnál 13.800 ember. Jó részük csak máshol állt be (pl. a Lánchídnál).

Egyébként én is láttam olyat két éve, hogy valaki a Budafoki úton még a fordító előtt vagy 1 km-rel átment a szembesávba, és csak páran hőbörögtek miatta. Idén meg olyanról tudok, hogy valaki 4-szer is kiállt, aztán vissza. Nem tűnik az fel senkinek, csak magát veri át az ember. De én nem járok olyan körökbe, ahol ez érték lenne...

Egyébként a futóknak és szurkolóknak is
gratula. A spártaiaknak főleg.

Tréning Atya 2010.09.28. 11:24:24

Mindenkinek gratulálok, aki teljesítette a vasárnapi kihívást a nem túl hálás időjárás ellenére. Akinek ez volt az első, annak különösen nagy respect. Kivülálló kötekedőkön meg csak mosolyogni, hiszen fogalmuk sincs, miről beszélnek.
Saját első maraton (nem követendő példa): trogair.blog.hu/2009/03/16/hogyan_ne_fussunk_maratont

bitliszbá 2010.09.28. 11:24:44

@Suhanj!: Ez egy nagyon-nagyon-nagyon kiváló kezdeményezés! Egy kis plusz boldogságot nyújtani mindazoknak, akiknek valamiért kevesebb jutott.
Sokkal inkább így, mint mondjuk a "Kendermag" által. Szerintem EZ a jó választás!!! (és tényleg nem politika, csak magánvélemény - egy futó magánvéleménye)

Szerintem fogok én is csatlakozni hozzátok :))

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.09.28. 12:51:58

@bitliszbá: Egyetértek. Megnéztem a honlapjukat és én is gondolkozom a csatlakozáshoz, bár még nem tudom, hogy az mit is jelent pontosan. Mindenesetre pont azon gondolkodtam mostanában, hogy a futás, akármennyire is jó, mégiscsak egy öncélú dolog, és úgy látom, itt nyílik egy lehetőség arra, hogy valami nemesebb cél érdekében is felhasználjuk.

FutoBolond 2010.09.28. 15:36:14

@Suhanj!: a honap, de lehet, hogy az ev kommentje! :-) Az autos poen csak a bonusz ;)

En csak ket het mulva futom az elso maratonom. Addig meg hatra van egy het Oktoberfest is. Szigoru (max 2l) aszkezist fogadtam. Szoritsatok!

Stones70 2010.09.28. 23:42:29

@DaMartian: Ezt jó lenne már publikálni valami autós helyen is, mert tényleg rengetegen hiszik, hogy csak úgy lazán futhatna 10-15.000 ember a margit-szigeten 42 km-ert.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.29. 05:37:15

@FutoBolond: tőlem is megkapja az aranykomment díjat! :)

@Stones70: fölösleges kelteni még több feszültséget. nem konkrétan az autósokkal van gond, hanem vannak emberek, akinek annyi bajuk van, hogy minden másban is csak a rosszat keresik. a problémák gyökerén (életmódból, munkából, anyagi helyzetből, politikából adódó frusztráció) tájékoztatással nem tudunk segíteni, csak megint szítjuk az indulatokat.

Dr. Fire 2010.09.29. 11:56:01

Amikor így kimegyünk futni kicsit, hogy letudjuk a távunkat, más úgysem számít, csak hogy saját elvárásainknak megfeleljünk. Ezek közé tartozik az is, hogy jól érezzük magunkat (vagy legalábbis ne rosszul). Az élmény, ami egy futót a több órás sportolás közben ér, csak azok számára érthető, akik megéltek hasonlót. Az egyik legjobb dolog az amatőr sporteseményeken az, hogy olyanokkal vagyunk együtt a pályán, akikkel közös az élményanyagunk. Egyformán tudjuk, milyen az, amikor fáj, amikor reménytelennek tűnik, de azt is egyformán tudjuk, hogy milyen nagyszerű lesz célba érni. (A felsorolás nem teljes.) Minden nagyrabecsülésem azoké, akik az eső ellenére is végigszurkolták a futást, akik vándoroltak a pályán, hogy biztassanak bennünket. Köszönöm a mosolyokat, a hajrá kiáltásokat. (És az Amerikai Filmakadémiának is, meg a feleségemnek, Kikinek.)

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2010.09.29. 13:33:12

Nekem az idei volt az első maratonom! Egész múlt héten nyomtam az ágyat arcüreggyulladással emiatt borzasztóan ideges voltam hogy vajon sikerül-e helyrepofoznom magam valahogy vasárnapra. Noha nem gyógyultam meg 100%-osan, de nem tudtam lemondani arról hogy ne álljak a rajtvonalhoz. A szélsőséges időjárás ellenére nagyon élveztem a dolgot, remek emberekkel beszélgettem, rengeteg mosolygós arcot láttam. A célom csupán a táv teljesítése volt, mindenféle időterv nélkül. Többször szétáztam, a végére szétfagytam, az orromat szétfújtam, de azért mégis nagyon vidám volt az egész! Persze másnapra még jobban kinyúltam, nyilván az arcüreggyulladásomnak nem tett jót több mint 4 óra futás esőben, szélben alulöltözötten, de megérte! A jelmezes futókat külön imádtam, a mozgássérült résztvevőknek meg óriási gratula és maximális respect.
A problémázó autósok meg menjenek a @icsába, ez a véleményem. Évi néhány alkalommal egy ilyen forgalomkorlátozást egyszerűen tolerálni kell, slusszpassz. Az meg hogy valaki egy ilyen versenyen csaljon, bennem soha fel sem merült. Erre is csak egy nemfutó tud gondolni...

angelday 2010.09.29. 14:05:00

"A problémázó autósok meg menjenek a @icsába"

at-csába?
kukac-csába?

Nem értem. Úgy lenne logikus, hogy "picsába".

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2010.09.29. 16:51:22

@angelday: A jólnevelt énemhez nem illik a direktbe káromkodás, ezért ezt a megoldást használtam, hogy ezzel nyomatékosítsam azt az érzelmi többletet, amit ki szerettem volna fejezni. :-D :-D

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása