Eljutottam Ernőhöz

2010.11.15. 09:29 Winkler Róbert

Ernő a fogorvosom. Utoljára másfél éve voltam nála, de akkor sem jutottam be, mert elhúzódott az előző fúrás, és már nem értem volna oda a következő nem is tudom, hová, ahová oda kellett érnem. Aztán sokáig teljesen esélytelen volt az egész, de most bepótoltam. Tehát elmentem Ernőhöz, aki annak idején azzal lopta be magát a szívembe, hogy az érzéstelenítő injekció helyét előtte elérzéstelenítette eperízű zselével.

Örömmel üdvözölt, mondta, hogy sokszor lát a tévéreklámokban, ami neki igen megnyugtató dolog, hiszen a fogorvos számára nincs jobb, mint a jómódú pacientúra. Aztán megmutattam neki a rádiótávirányítású driftautót, ami véletlen nálam volt, majd a fogaimat is megnézte. Nekem jó, neki rossz hír, hogy csak egyetlen jelképes kis luk keletkezett a legutóbbi randink óta, amit majd jövő héte betöm, most melegítsünk inkább egy kis fogkőleszedéssel. Remek.

Ernőnél fontos, hogy mindig van valami érdekfeszítő témája. Most is meglepett: elkezdett futni. A kezdőlökésre nem emlékszem, alighanem elnyomta az ultrahangos vibrátor vinnyogása, de a lényeg, hogy 6-7 kilométereket nyom hetente háromszor-négyszer. Az tökéletes, helyeseltem kásásan, a számból lógó nyálszívó szörcsögésének aláfestésével. Van pulzusmérője és töltött le edzéstervet is. Hirály! - lelkesedtem én. Az edzésterv egy félmaraton lefutására megy ki, amit jövőre tervez. A futást önmagában unja, de így, hogy meghatározott pulzusértékeket kell hozni, egész jól leköti. Plusz még a fekvőtámaszra is rákapott, napi 120-at nyom.

Ááá-at! - helyeseltem. Sokaknak fogalmuk nincs, milyen szépen tónusba hozzák az embert az ilyen egyszerű dolgok. Aztán kivettem a nyálszívót, öblítettem, és azt ajánlottam, felejtse el a félmaratont, vagy legalábbis tolja el egy évvel, mert az ízületek majd meghálálják a későbbiekben azt a plusz egy szezonnyi erősödési lehetőséget. Ernő most 48, 50 évesen pont jó lesz a kerek évforduló egy maratonhoz. Ajánlottam továbbá neki farkasordító hideg esetére a lépcsőházi alapozó edzéseket, meg a rénzuzmós fogkrémet a döbbenetes fehérítő hatás miatt. Jövő hétre megkérdez néhány kollégát, hallottak-e róla.

De az azért jó, ha valaki így váratlanul rákap a sportra. Én a rossz társaságra gyanakszom.

61 komment

Címkék: itthon élménybeszámoló fogorvos amatőrök

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr692449534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2010.11.15. 09:59:36

két kérdés: Ernő hol praktizál, valamint mi a rénzuzmós fogkrém neve?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.15. 10:12:31

tök jó, hogy a fogorvosok értenek magánhangzó nélküli magyarul is. :) egy év edzéssel szerintem se fusson félmaratont, hacsak nem zsola.

Winkler Róbert 2010.11.15. 10:21:09

@speed: A rénzuzmós a Blanx, ilyen álló tubusos, pumpálós. Ernő meg a Batthyány utcában, az azonos nevű tér közelében.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.11.15. 10:30:55

Engem meg nyuszinak nézett a fogorvos, amikor injekció előtt Lidocaint kértem. Mondta, hogy van a gyerekek számára epres kréme, bekeni azzal. A gyerekek szót kihangsúlyozta. A másik meg akkor sem hitte el, hogy fáj, amikor már csőlátásom kezdett lenni gyökérkezelés közben. Az asszisztens tartott a hónom alatt, hogy ne csússzak le a székben. Bazz!
Azért rénzuzmós, mert előtte a rénszarvas megcsócsálta, vagy rá rénszart? :)))

bagolybagoly 2010.11.15. 11:09:05

Ernő biztos frissen vált, és most be kell törnie a húspiacra.
Mindamellett ez nem indokolná, hogy nagy pénzeket hagyjak nála egy "egy jelképes luk" rendkívül fájdalmas megerőszakolásáért.

Smooth binary 2010.11.15. 12:38:13

Ehhez az Ernőhöz járok én is. Nálam is az eperízű érzéstelenítő zselé döntötte el annak idején az örök hűséget. Legutóbb mi pl. arról beszélgettünk, hogy hogyan megy nálunk a foglenyomat alapján történő hullaazonosítás :)

low service 2010.11.15. 17:02:33

8 hónap edzés után, egy 30-as gáz?

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.11.15. 19:10:31

@low service: Nem, ha Te nem érzed annak. Nyomjad csak!

eLzsÉ 2010.11.16. 01:43:40

@rrroka:
"egy év edzéssel szerintem se fusson félmaratont, hacsak nem zsola. "

Ne fusson, ha nem muszáj, de azért nem kell ahhoz zsolának lenni.

Én abszolut nulláról 4 hónap alatt jutottam el a stabil 3 szigetkörig. Az időről persze ne beszéljünk, de a záróbusz előtt lettem volna majd egy perccel:)

Ebből a távból meg elvileg már lehet félmaratont futni.
Ezt persze én is felelőtlenségnek érezném, de egy év sok idő.
És egy tanács: télen is érdemes menni, hóban pláne, a küzdelem tavaszra meghálája magát. Nem kell dombot futni, meg lépcsőzni, elég a havat taposni, meg csúszkálni benne:)
Amíg nem volt rücskös talpú cipőm, az volt az érzésem, hogy olyan lehetek, mint egy rajzfilmfigura, amikor elkezd rohanni vadul, de csak a lábai pörögnek, ő meg egy helyben áll:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.16. 06:39:18

@AG: jó, igaz, le _bír_ futni egy félmaraton távot az ember egy év futással, még fél évvel is, csak szerintem nem annyira érdemes.

zsolababe 2010.11.16. 06:40:38

szerintem pedig mihamarabb fusson felmaratont ha ugy erzi megy..en nem egeszen 3honap futassal futottam eloszor felmaratont es annyira jo erzes volt hogy egybol komolyabb celokat tuztem ki magamnak..elvileg embere valogatja..en pl olyan vagyok akinek az egeszsegmegorzes vagy a mindennapi mozgas eleg keves indok ahhoz hogy elmenjek futni..ha viszont tuzok ki celokat akkor nem nehez ravegyem magam a mindennapi futasra... es hat a sikerelmeny eleg fontos..emlekezzen vissza mindenki az elso versenyre amin futott vagy amikor eloszor lefutott eleteben egy komolyabb tavot..egybol belelkesult..eszebe sem jutott volna abbahagyni a futast...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.16. 06:46:58

@zsolababe: lehet félmaratonnál kevesebbet is futni versenyen, hogy elkapja a lendület! ne fusson. neked a túlsúly miatt edzettebbek voltak a rendszereid, átlagembernek meg fel kell őket erősíteni.

zsolababe 2010.11.16. 07:09:19

en azt mondtam fusson ha birja :))) en mindig abban a tempoban futok amilyenben jolesik igy nincs baj :)

zsolababe 2010.11.16. 07:09:49

es mit csinaljak ha a 4.50 esik jol ? :)))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.16. 08:15:13

@zsolababe: hagy abba a bemelegítést, és fuss rendesen. :D

utó 2010.11.16. 09:44:30

Én mondjuk fiatalabb koromban komolyan sportoltam, meg hébe-hóba utána is, meg szoktam közlekedésileg (lendületesen) biciklizni, mindenesetre amit mondani akarok, az az, hogy a jelenlegi nulla futásról szerintem kb. egy hónap alatt simán eljutnék a félmaratonig.

Én a félmaratont nem látom akkora ügynek. Ha edzett és egészséges vagy, és néha szoktál futni, mondjuk 10 km-t le tudsz futni bármikor, akkor azzal nem lehet gond. A maraton viszont már komoly témának tűnik, könnyen lehet, hogy maratont meg soha nem fogok futni. Persze lehet, hogy már felet sem. :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.16. 11:04:42

@utó: Lealacsonyítjátok itt a félmaratont, pedig én úgy örülök, hogy meg tudom csinálni! De ha azt mondjátok, hogy ez semmi, akkor megmutatom, hogy többre is képes vagyok! Kösz a motivációt. :-)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.16. 11:16:27

@utó: én mondjuk fiatal koromban aktívan űrhajóztam, és azóta is hébe-hóba űrsétálok, mindenesetre amit mondani akarok, az az, hogy a jelenlegi nulla holdraszállásról szerintem kb egy hónap alatt simán landolnék.
a holdraszállást nem látom akkora ügynek. a marsraszállás viszont már komoly témának tűnik, könnyen lehet, hogy marson már soha nem fogok landolni.

DaMartian 2010.11.16. 11:42:26

@utó: @zsolababe: @rrroka: @low service: A probléma nem azzal van, hogy le tudja-e futni valaki az adott távot, vagy nem. Hanem hogy a keringés és az izmok sokkal hamarabb adaptálódnak a terheléshez, mint az ízületek, meg a csontozat. És ha nem tartunk be egyfajta fokozatosságot, akkor hosszú távon azzal sokat ártunk magunknak. Ezért nem jó ötlet az, hogy fussunk ahogy és amennyit jól esik, mert a már feljavult izomzattal és keringéssel néhány hónap után már megy is a nagyobb adag, és jól is érezzük magunkat, aztán egyszercsak BUMM, jön a sérülés. Nem érdemes eddig elmenni, meglátva mit bírunk, jobb az önkontroll (szerintem) még ha néha nehéz is... Ezért szoktuk itt a blogon mindig türelemre inteni a túl lelkeseket : )
utóhoz hasonlóan sportmúlttal és más sportból való háttérrel nekem is relatív simán ment az első félmaraton, pedig annyira nem készültem rá, de ez nem jelenti azt, hogy akinek nincs ilyen jellegű előnye és nemrég kezdte, az is képes lesz rá. Mint ahogyan az sem feltétlenül igaz, hogy a maraton "komolyabb téma" lenne... Természetesen tisztelni kell a távot, és felkészületlenül nem szabad nekivágni, de rendszeresen futó, edzésben lévő sportoló, aki amúgy képes rá, és akinek a szervezete már nem reagál sérüléssel ekkora terhelésre sem, az akár külön rákészülés nélkül is szinte bármikor lefutja (nem PB-vel persze). A maraton már inkább fej kérdése, és nagyon sokaknak azért tűnik elérhetetlennek, mert elérhetetlennek gondolják, ezzel saját magukat fogják vissza...

utó 2010.11.16. 13:42:01

@rrroka: Jó, jó, de most nem állok neki bebizonyítani, mert már hideg van/lesz. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.16. 13:46:17

@utó: az űrben is hideg van, én se megyek. :D

utó 2010.11.16. 13:49:00

@DaMartian:
"Hanem hogy a keringés és az izmok sokkal hamarabb adaptálódnak a terheléshez, mint az ízületek, meg a csontozat."

Ez így teljesen érthető, de mennyire vonatkozik ez arra, aki korábban elég komolyan sportolt, de aztán évekig nem? Sokat gyengülnek a csontok és izületek nála is?

Tehát szerinted a volt sportolónak is veszélyes egy hónap alatt rámenni például a félmaratonra egy hm... nem túl edzett de aktív fizikai állapotból?

DaMartian 2010.11.16. 14:12:25

Ahogyan lassabban erősödnek a csontok és az ízületek, úgy szerintem lassabban is épülnek le. Így kérdés hogy mennyi volt a szünet?
Meg az aktív életmód is segít (én pl. rendszeresen kosarazom) így más sportágból is relatív gyorsan fel lehet gyúrni magunkat hosszabb távra gond nélkül.
Vigyázni azoknak kell, akik nulláról kezdenek. Nekem, mint világ életemben sportolónak, nehéz volt elhinni, hogy van akinek gondot okoz 3-400 méter folyamatos lekocogása is, pedig ez sajnos így van. Míg én egyáltalán nem futottam hosszú távokat, mégis bármikor
nekimentem volna akár 10-15 kilométernek is. Másnap biztos lett volna izomláz de max ennyi... Szóval ha van sportmúlt, akkor lehet bátrabbnak lenni, de azért ésszel!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.16. 15:43:51

@utó: teljesen attól függ mennyire volt témába vágó a sport. én hat év versenyszerű futás után kihagytam pár évet, és "emlékezetből" edzés nélkül futottam 1:50es félmaratont, viszonylag könnyen. de utána fáj is rohadtul mindenem! :) viszont meg nem sérültem.

@DaMartian: ez tényleg hihetetlen. én azt gondoltam 5 kirit minden nem sportoló, de nem túlsúlyos embernek le kéne tudni futnia, de igazából ez max 2-3 km.

effe 2010.11.16. 16:13:37

@rrroka: én soha nem voltam túlsúlyos, és soha életemben nem sportoltam (leszámítva néhány aerobic órát 20 éves korom után).

elég hosszú időbe telt, mire egyben le tudtam futni 1 egész szigetkört.

xhege 2010.11.16. 19:23:10

@rrroka: @effe: Egy soha nem sportoló ember, aki nem túlsúlyos és egészséges, kb 1 km alatt teljesen kidöglik.

Mylady 2010.11.16. 20:16:41

@rrroka: a 2-3 km erős túlzás. Aki egyáltalán el tud indulni, az is kidöglik párszáz méter után. Ha az illető esetleg meggyőződésből dohányzásellenes, akkor lehet, hogy 500 méterig is bírja.
Szomorú, nagyon szomorú. Viszont igaz.

Mylady 2010.11.16. 20:24:05

Nézzétek meg a lépcsőket. Magukat sportosnak tartó, nemdohányzó kollégáim két emelet felfelé gyaloglás után úgy lihegnek, hogy hallgatni is rossz. Aztán persze megszólják azt a kollégát, aki 5 emelet után lihegni merészel.

flicka 2010.11.16. 20:45:39

@Mylady: Anno nekem is azzal kezdődött a futás, hogy idegesített, ha a busz utáni trappolás kikészített. :D Nagy úr a hiúság.

effe 2010.11.16. 20:53:35

@Mylady: ha hirtelen nekiindulok a lépcsőzésnek (mindenféle bemelegítés nélkül), akkor én is lihegek. pedig a 4.-en lakom, és mindig kettesével szoktam fölfelé menni.

Mylady 2010.11.16. 21:06:44

@effe: Az azért más. Nem a lihegéssel van a gond, hanem a kifulladással.

Szerintem meséltem már a szomszéd tizenpáréves gyerekről, aki a második emeleten lakott és nem bírt egyhuzamban felmenni, meg kellett állnia az elsőn pihenni.

Az említett kollegák is hasonlóak voltak.

Aztán ugyanezek hülyének tartanak, ha kiderül, hogy futok.

effe 2010.11.16. 21:09:51

@Mylady: tényleg, futsz már? jó már a lábad?

Mylady 2010.11.16. 21:30:42

@effe: nem, még pihentetem :(
szerintem még két-három hét (ha kibírom addig)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.16. 21:40:21

@Mylady: Nagyon tisztelem a türelmedet. Gyorsan eltelik az idő, aztán mindent bele újra. Nekem pont tavaly ilyenkor volt egy 5 hetes kényszerpihenőm. Nagyon vártam a végét, és a körülményekhez képest gyorsan regenerálódtam. Remélem, nálad se lesz másképp.

Mylady 2010.11.16. 21:56:24

@azilinha: köszi :)
nem merek még futni, mert egyrészt még futás nélkül is fáj, másrészt tudom, hogy ha nem hagyom pihenni eleget, akkor sokkal komolyabb gond lehet belőle
közben nézem az időjárást, basszus, november közepén ilyen gyönyörű futóidőt... még vékony dzseki sem kellene
gondolom, mire felépülök, beköszönt a hideg/szeles/esős/havas/jeges tél

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.16. 23:08:17

@Mylady: Hát igen, tényleg folyamatosan gyönyörű futóidő van, megértem, hogy nagyon nem jó ilyenkor bent ülni. Lehet, hogy tényleg akkor jönnek meg a fagyok, amikor pont felépülsz, de attól még simán lehet menni akkor is. Kemények vagyunk! :-)

-Mariann- 2010.11.17. 01:22:54

@DaMartian: @rrroka: én is hozzátok tudok csatlakozni a témában. Mindig sportoltam valamit. Futni májusban kezdtem rögtön két hét kihagyással a viharos időjárás miatt, majd jún. közepén találtam ki h. szept. -ben félmaratont le akarom futni - közben volt ismét 5 hét futás nélkül, így lett 2:01-es az első félmaratonom és kényelmesnek éreztem a tempót. A szám fülig ért és kicsit többet kellett aludnom 1-2 napig, ennyi. :)

-Mariann- 2010.11.17. 01:31:34

Egyébként én Gézához járok, nem tudom elkezdett-e futni :) , de nála is eperízű. :D

zsolababe 2010.11.17. 05:24:48

lehet hogy az a baj hogy en nem jarok fogorvoshoz :))) ha jarnek lehet en sem mernek ekkora tavokat futni :))))) ..tudtam hogy valami turpissag van ...akinek egeszsegesek a fogai azok vakmerobbek..asszem' angol tudosok bizonyitottak be :))

zsolababe 2010.11.17. 07:23:06

kik azok a britek? :))))

bitliszbá 2010.11.17. 08:53:24

@rrroka: @zsolababe:
'ülye angolok, angol 'ülyék...

DaMartian 2010.11.17. 12:49:08

@bitliszbá: Spuri Magazin 118. szám 18. oldal : )

bitliszbá 2010.11.17. 12:52:30

@DaMartian: Majd jól megveszem. Bár Rodriguez elhozza a Balatonra, az én fényképemért, meg kár pénzt kiadni... (bár a horrorfilmekre is vesznek mozijegyet..)

bitliszbá 2010.11.17. 12:53:05

@DaMartian: Már ha erre gondoltál...

csétomi 2010.11.17. 20:47:59

@bitliszbá: én is láttam:) nagyon jó kép!

monerd2 2010.11.22. 03:49:41

@rrroka: nos ez egyrészt tempótól is függ másrészt van aki baromi lassú tempóban se bír eleinte lefutni 1km-t. de nem értem h miért hihetetlen... én amúgy 1600m-nél kezdtem, annyi ment mielőtt kidöglöttem volna, de ha lassabban futottam volna akkor ment volna több is, csak nem tudtam h lehet lassabban is... :P lehet h néhány más embernek is ez a baja. ja és busz után futva kellemetlen érzés volt bár nem fulladtam meg bele.

félmaraton: én 7 hónap után futottam az elsőt, nem maxra, csak lazán, edzésen. a laza annyit tesz hogy 172-es átlagpulzussal, 1 hónap múlva versenyen meg 192-es átlaggal. :) ja igen az volt a 2. félmaratonom. :) most vasárnap volt a 3.! 14 hónap futás után. és hogy megérte-e? naná bizonyos szempontból igen, de van itt negatívum is: az első félmaratont ostoba módon a szigeten a szar pudingon nyomtam, és szétkqródott vmi a térdem mellett (nem a térdem, csak mellette). ha betonon nyomtam volna nem lett volna gáz :P a második félmaraton erősebb tempóban ment és utána a sarkam fájt néha, de nem akadályozott semmiben és ez azóta már elmúlt. most a harmadik után remélem nem lesz semmi... :P szóval valóban érdemes lehet vigyázni.

monerd2 2010.11.22. 03:52:40

az kimaradt hogy a 2. és 3. félmaraton között volt pár hosszabb táv is 9-10 hónap futás után (24, 31, 31.5 km-ek), azok után nem volt semmi külön gond (najó a 31-es után picit a vádlim helyre kellett rázni...), de nem is versenytempóban mentek. ja és terepen volt a leghosszabb 31.5 és az volt a legkímélőbb is!! az kifejezetten jót tett a lábamnak.
amúgy azóta visszavettem, ráérek ezekre a hosszúakra most egy darabig.. :)

monerd2 2010.11.22. 03:55:40

na még annyit h félreértés ne legyen, a szétqródás az 1. félmaraton után nem azt jelenti h aztán nem tudtam futni. ez megint olyan volt, hogy nem akadályozott a futásban az se :) de azért jobb lett volna nélküle!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.22. 08:00:32

@monerd2: azért hihetetlen, mert a tesóm 100 kiló, és mégis bármikor lefut velem 5 kirit, pedig sosem csinált állóképességi sportokat (mást igen).

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2010.11.22. 08:26:54

@rrroka: Akkor tesód ügyes :) Én július elején kezdtem futni, akkor 5*1'15" futás volt a hosszú napomon, közte 2 perc séta - és kb. ennyi volt, amit megerőltetés nélkül le tudtam futni (előtte nem sportoltam rendszeresen, legalábbis a heti egy táncot nem nevezném annak). Úgyhogy most nagyon megbecsülöm azt a hét kilométert, amit szombaton egyben lefutottam :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2010.11.22. 10:10:14

@csiripiszli12: Gratulálok, akkor rekordot döntöttél távolságban! :-) Örülök, hogy engedtél a biztatásoknak, és elindultál a versenyen. Gondolom, te se bántad meg. :D

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.22. 17:09:06

@csiripiszli12: igen ügyes, annyira, hogy 2006-ban amikor még nem volt tropa a bokája 2:00:55 alatt futotta a félmaraton, 54 perces első tizesre. most hogy így átgondolom ez nagyon durva eredmény tőle, mondom is majd neki, hogy jöjjön velem újra futni, ha a lába bírja.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2010.11.22. 20:58:36

@azilinha: Köszönöm szépen! :) És a biztatást is köszönöm, nagyon sokat jelent! :) És örülök, hogy úgy döntöttem, hogy megyek :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2010.11.22. 21:00:05

@rrroka: ez tényleg nem semmi! tökjó lenne, ha el tudna kezdeni újra futni :)

monerd2 2010.11.23. 10:48:45

@rrroka: akkor tehetséges. :P van akinek ülő életmód mellett is egész jó a vo2max-a. :) érdekes lenne látni mit tudna 70kg mellett. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.11.23. 11:41:30

@monerd2: már elképzelni is nehéz hogy nézne ki 70 kilósan. :)

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása