Elszomjazásom története

2011.03.27. 11:52 angelday

Szombaton annak rendje-módja szerint elmentünk az újpesti Oxygen Wellnessbe egy kollektív, szezont lezáró spinning órára. Én egyszer már próbáltam ilyesmit, mégpedig a Fáy utcaiban, teljesen meglepő módon ugyanaz az oktató bukkant fel itt is, így arra következtetek, hogy a spinning oktatók mindenhol ugyanazok. Nem lehet ugyanis, hogy ennyi idő különbséggel két egymástól ennyire távoli helyszínen ugyanaz a személy tartson órát.

Az elején sajnos közös órabeállítás / alap instruálás a fixi bicajt illetően vette kezdetét, ami elhúzódott vagy 20 percen át. DaMartian nagyon taktikus volt és gyakorlatilag pontosan az érdemi részre érkezett meg, hiába.

Magáról az élményről csak annyit, hogy az oktató hatalmas hangerővel nyomja a Roxy rádiós diszkó zenét, amire még egy mikrofonnal is ráinstruál és adagolja a tempót. Nem mondom, valakinek ez a bejövős érzés, hogy diszkó van, meg szobabicikli, én inkább a magam szettjére szeretek tekerni, így nem hiszem, hogy a spinning órák rendszeres résztvevője leszek majd.

Egy olyan típusú problémám volt, hogy szerintem kevés folyadékkal kezdtem el az órát és bizony nagyon szomjas voltam végig, szám is kiszáradt. Volt nálam fél liter víz, ezt a 45 perces nettó tekerés végére meg is ittam, de érzésem szerint kevés lehetett. (Reggelihez talán egy pohár teát ihattam.)

Nekem a spinning óra alapvetően meghozta a kedvem a kerékpározáshoz. Ráadásul itt a tavasz, lehet menni a szabadba, most kell kerékpározni. De azon is elgondolkodtam, hogy vennem kéne otthonra egy szobakerékpárt és azon tekerni metálra.

Tényleg, a városban nincs olyan spinning, ahol metál szettre lehet tekerni? Azt még kipróbálnám.

25 komment

Címkék: videó spinning futóklub

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr462774880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blamazs 2011.03.27. 14:02:52

Szobabicikli helyett vegyel rendes bringat, es irany a szabadba a jo levegore. A szobabicikli olyan mint a futopad. Jo-jo, de a termeszet kozelseget nem tudja visszaadni.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.03.27. 17:55:01

A zene szerintem is gázos a spinning foglalkozásokon. A legutóbb konkrétan ezt sikerült meghallgatnom, ami szerintem a megszületése pillanatában is vállalhatatlan volt:
www.youtube.com/watch?v=aFd5Cci_pE4

A másik nagy problémám a spinninggel, hogy olyan órán még nem voltam, ahol lett volna elégséges szellőzés a teremben.

DaMartian 2011.03.27. 19:49:16

Ma életemben először megtörtént velem hogy nem futottam le a távot amit terveztem. Pedig nagyon lelkesít hogy szép lett az idő és egy ideje végre jól is megy a futás. Azt hittem már álmomból felkeltve is bármikor futok hosszút de most 20-nál éreztem hogy elfogytam. Végig tudtam volna poroszkálni a tervezett 35-öt de úgy voltam vele minek szenvedjek? Ki kényszerít? Ezelőtt a hiúságom biztosan nem engedett volna ilyesmit de érdekes módon ezúttal nem éreztem rosszul magam miatta sőt úgy gondolom jól döntöttem...

angelday 2011.03.27. 20:32:26

@DaMartian: én ma 50 percet kardióztam 150-en. Nem tudom, ez milyen eredménynek számít!

@Sekiwake: ez egy király zene pedig. Elárulnád hol rakják bele a spinning rotációba? Azonnal oda irányítom magam.

Dr. Fire 2011.03.27. 21:38:27

Szobabicikli? Az meg minek? Kell egy görgőpad, arra télen ráteheted a bringádat, és ha nincs kedved kimozdulni, nyomhatod a saját metált a saját bringádon. Tavasszal meg amúgy is jobb odakinn tekerni, mint a spinningórán. Igaz, kevesebb csajt lehet közben nézegetni.

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.03.27. 22:36:34

@angelday: Ilyen tuti zenékhez Szegedre kell jönnöd ám :-)

A spinningen elért pulzusszámot megtárgyalhatnánk, ha van a vonalban spinningguru. Az én gondom az, hogy ha mindent úgy csinálok, ahogy az instruktor kéri, akkor túl alacsony marad a pulzusom. Ha "csalok", és teszek még rá több ellenállást, akkor emelkedik a pulzus, ahogy szeretném, de közben nem tudok olyan gyorsan pörgetni, ahogy a tutiságos tuc-tuc zenék bpm-je megkívánná. Lehet, hogy kiöregedtem én már ebből és marad nekem a jó kis futás. Tegnap pl. egyáltalán nem volt gond a kívánt tartományba (és afölé) emelni a pulzusszámom :-)

angelday 2011.03.27. 22:36:35

Görgőpad? Mesélj!

effe 2011.03.28. 08:43:45

én spinningre ide szoktam járni:

www.paksisport.hu

a honlapon van sok olvasnivaló is.
a zenék elég vegyesek, de nem tuc-tuc.

volt már, hogy Sting-re tekertünk. nekem nagyon bejött, az unalmas szobabicikliből elég jól sikerült kihozniuk valami élvezhetőt.

a hely a Lurdy házban van. nem olyan csilivili, mint az Oxygen Wellness, de a szauna benne van az árban.

@angelday: edzőgörgő - a decathlonban mindig ki van téve 1-2 bringa edzőgörgőre, meg lehet nézni, ki lehet próbálni (ha még a vásárlók le nem amortizálták)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.03.28. 12:01:04

@angelday:

"Tényleg, a városban nincs olyan spinning, ahol metál szettre lehet tekerni? Azt még kipróbálnám."

Van ilyen. Csak nem spinning, hanem bringa, és úgy működik, hogy elmész bringázni, bekapcsolod az mp3 lejátszót, és olyan metált raksz bele, amilyen éppen jól esik. :)

"A Metalica - Ain't my Bich" kimondottan ajánlott a >100-as pedálfordulatszámú, enyhén vadállati tekeréshez.

Meghálálja a törődést. 8D

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.03.28. 12:44:04

@WITCH: lehetőleg olyan helyen tekerj, ahol nincs autóforgalom... pl. szentendrei skanzentől- Pap rét, stb.
biciklizni+mp3-at hallgatni nem menő :-)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.03.28. 12:57:13

@szasza75:

Ez kicsit olyan mint a vadászrepülés, ott is inkább látsz. Ha maximálisan rá tudod magad bízni a vizuális ingerekre, és tudsz '3D-ben figyelni' akkor bárhol tudsz menni bringával.

Hozzáteszem, elég jól lehet hallani mp3 lejátszó mellett is - ha pl. zenélsz, és a frekvenciákra külön tudsz figyelni -, simán meghallod a távoli, zenéhez képest 1/30 hangerővel nyomuló autóhangot is. Szóval, a lényeg az, hogy simán cikázok a városban egy Iron Maiden-el a fülemben. Teljesen megszokás kérdése.

Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb motoros kb 30 dB-t(!) csillapító füldugóval megy, ahhoz képest pedig a bringás zenehallgatás szinte olyan, mint ha nem is lenne rajtad semmi! :)

bagolybagoly 2011.03.28. 14:27:14

Minden fitness teremben, ahol spinning van, van különálló szobabicikli is szabadfoglalkozásra.
Mindenki azt hallgatt rajta, amit akar. Lehetőségek végtelen tárháza.
Nekem se a szívem csücske, ami szólt. Fogalmam sincs, hogy mi az, és miylen stílusirányzatba tartozik. Nem is most találkoztam először a világnak annak a kegyetlenségével, hogy nem az ízlésem mentén szerveződik a világ.
Különösen ingyenórán.
Én inkább hálás vagyok a lehetőségért, hogy megnézhettem. Törzsvendég én sem leszek.

eviko 2011.03.28. 18:20:22

Sziasztok!
Néhány észrevételt tehetnék?
Az első: VAN olyan terem, illetve inkább úgy mondom, van olyan oktató, ahol lehet metálra (is) tekerni. Pl. nálam. :-) Igyekszem az arany középúton maradni, de minden szentnek maga felé hajlik a keze, így azért elő- előfordul pont az említett Iron Maiden, Metallica, AC/DC, Sonata Arctica az óráimon. Tehát igen, van és létezik ez az állatfajta. :-)

A másik: ne tévesszük össze a szobabiciklit a teremkerékpárral. Ami a konditermekben van, az általában a "szobabicikli" névre hallgató eszköz, és egyáltalán nem hasonlít a bringázáshoz az érzés, amit nyújt. Ezeket a teremkerékpárokat viszont direkt arra találták ki, hogy a "kinti" bringázáshoz hasonló mozgásra legyenek alkalmasak. Elöl van egy közel 20 kg-s lendkerék, így hasonlóan a kinti bicajozáshoz, lendületes, pörgős érzés, nem úgy, mint a kondis szobabicaj, ami kb. annyira lendületes és pörgős, mintha ragacsos iszapban tekernél. Nyilván soha nem lesz ugyanolyan, mint az "Igazi",de ez a futógép esetében is így van.
És végül: ez (is) egy olyan sport, amihez idő kell, hogy tudd szeretni. (Mondjuk nekem gyorsabban ment, mint a futásnál. :-) ) Meg kell tanulni a mozgást, a technikát, és főleg nem lehet egy nap alatt megtanulni a pulzuskontrollt. Egy idő után már nem is tudsz "zene mellé" tekerni, vagy csak erőszakkal, automatikussá válnak a dolgok, és akkor tudod oda "lőni" a pulzust, ahova csak akarod. Vagy nem :-) Önuralom kérdése. Bármilyen pedálfordulatnál. Az ellenállást pedig te érzed..

Bocs, ha sokat dumáltam. Megvan ez a rossz szokásom. :-P

eviko 2011.03.28. 19:17:00

www.cbafitness.hu/edzo.php?edzo=113
Per pillanat csak spinracing és csak kora reggel, de úgy fest, hamarosan leszek Budán is, délutáni időpontokkal és spinniggel. Remélem, hamarosan beindul az is!

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.03.28. 21:00:14

@eviko: Mondjuk Józsit nem tudom elképzelni, hogy 6:15 re elmegy spinracingelni... :-)
Amúgy érdemes lenne leírnod, hogy mi a spinning és a spinracing közötti különbség. Úgy tudom elsősorban más márka és névjegy, no meg talán az órák struktúrájában is van különbség... pl. a spinracingben van karhajlítás a bringán a spinningnél nincs felsőtest gyakorlat... illetve amit tapasztaltam hogy a spinnracingnél van nagy pedálfordulat pl. 100 felettinél is kiállás. Persze te biztos szakszerűbben le tudod írni, hogy mik a különbségek...

eviko 2011.03.28. 22:09:08

@szasza75:
No igen, gondoltam, hogy nem túl vonzó az időpont. Őszintén magamat is nehezen tudom elképzelni, úgyhogy a dolog minden képzeletet felülmúló :-)

Nagyjából ez a különbség, amit leírtál. Általában azt szokták kiemelni fő különbségként, hogy a racingben vannak karhajlítások. Szerintem nem ez a legfontosabb különbség. A spinning egy teljesen "zárt rendszer", precíz szabályokkal. Megvannak a meghatározott alapmozgások, le van írva, hogy melyiket milyen pedálfordulat-tartományban, milyen kézpozícióval, hogyan hajthatsz végre. És ahogy a jogban mondják: ettől érvényesen eltérni nem lehet. :-) Elvileg. A magas pedálfordulat melletti kiállás (futás). Hmm, hát ez érdekes kérdés. A spinningben konkrétan le van írva, hogy 110 RPM pedálfordulat a max. A racingben az van leírva, hogy kerülendő magas frekvencián, ellenállás nélkül vagy nagyon kis ellenállással állva tekerni. Ez számomra ugyanezt jelenti, sőt! Soha annyit nem futottam110-en, mint spinninges kollégák óráin. A sajátomon soha. A fő különbség szerintem inkább az, hogy a spinracing kimondottan strukturált, minden körülmények között a zenéhez igazodik. (A spinning pont azt mondja, hogy a zene nem határozhatja meg a profilt, az csak eszköz, az érzelmekre hat, háttér) A racing órákon sokkal több a "koreográfia", míg a spinningben inkább hosszabb, egybefüggő síkok illetve hegyek vannak. Leszögezem, én egyiket sem tartom jobbnak, mint a másik, nagyon hasonló és mégis nagyon más. Számomra így kerek a világ. Ugyanúgy, ahogy kár lenne választani a "valódi" bringázás és a teremkerékpáros edzés között. Vagy a bringa és a futás között. Vagy a csoki és a rántott hús között. Egyiket sem szívesen tenném! Kinek-kinek beállítottsága, hangulata, céljai, edzési szokásai szerint való az egyik vagy a másik, vagy akár mindkettő. Ez egyébként kényes téma, örök harc, pedig a két dolog szép békésen megférhet egymás mellett. Még egy emberen belül is. Én pl. még egyszer sem verekedtem össze magammal, mint Jim Carrey az Én és Én, meg az Irénben. :-)
Tudom, megint hosszú voltam, de olyat kérdeztél, amit nehéz röviden megválaszolni.

Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.03.31. 05:45:16

@eviko: Szerintem, triatlonos szemszögből nézve, sokunknak inkább bejön a spinning, mert jobban modellezi a kerépkáros körülményeket. Sokaknak unalmas ez, és ezt is megértem. De én még sose fekvőtámaszoztam országútizás közben :-)
Egyébként mindekét oldalt elismerem, és ezt a különbséget a rossz oktatótok miatt húzták rá a stílusokra. Voltam már mindegyikből igazán jó, és borzasztóan unalmas és rossz órán.
Sőt, rengeteg oktató barátom van, akikkel erről sűrűn beszélgetünk.

@szasza75: ismerek budán is olyan oktatót, akinél metálra tudsz nyomulni, majd megkérdezem, hogy hol tart most órát...

DaMartian 2011.03.31. 07:35:03

@Tepó: Triatlonos, kerékpáros szemmel nem olyan a Spinning, mintha a fogadat húznák? Mert a futóknak a futópad olyan (mármint nem a fitneszes-kardiós arcoknak meg a hobbistáknak, a FUTÓKNAK : ) A triatlon miatt én is csinálom, mert szükség van rá, de élvezni nem élvezem egyáltalán... Olyan szükséges rosszként tekintek rá. Megőrülnék, ha pl. oktatóként napi x órában ezt kellene csinálnom!

eviko 2011.03.31. 13:43:30

@Tepó:
Igen, szerintem is. Triatlonos szemszögből. Ezért írtam, hogy mindkettőnek van helye, és mindenki a saját edzéscélja, hangulata, felkészültsége, beállítottsága alapján választhatja egyiket vagy másikat. Egy kezdőnek, aki még most ismerkedik a kerékpáros mozgással, nagy segítség a racing óra koreográfiája, mozgalmassága, hogy egyből sikerélményt okoz neki, ha ezt követni tudja, és nem azon szenved, hogy Úristen, hány percig kell még tekerni, hanem el van foglalva azzal, hogy kövesse a történéseket. Vagy gondoljuk azokra, akik az aerobik alternatívájaként választják a teremkerékpáros edzést. Én is így kezdtem, és tudom, hogy számukra lélekölő a monoton tekerés. Azt tapasztaltam, hogy a spinningre az átlagembernek meg kell érni. Meg kell szeretni a kerékpáros mozgást annyira, hogy önmagában örömet okozzon. És akkor már nem lesz unalmas hosszú percekig ülve síkon tekerni, semmi sem lesz unalmas, mert élvezi magát a mozgást, figyel magára, a tökéletes technikára, a pulzusára, a légzésére... Ha nekem ezt anno valaki mondta volna, hogy ezt szeretni fogom, kiröhögtem volna. Ehhez kellett az a sok óra, amit a teremben, és főleg azok az órák, amiket a bringámon kint végigtekertem.
Azt viszont mindig szem előtt kell tartanunk, hogy ezek fitness termi órák, a nagyközönség, az átlagember igényeit kell szem előtt tartani. Pl. ha valaki csak ezekre a bringás órákra jár és semmit nem edz felsőtestre, akkor nem lesz meg a harmónia az izomzatának fejlődésében, nem egyenletesen terheli a gerincét, nem lesznek segítségére a hátizmok, karizmok, mellizmok a hatékony légzésben, sem a helyes testtartásban, és hát ugye esztétikailag sem a legoptimálisabb az eredmény. :-) Mint fitness szakember, én akkor vagyok elégedett, ha mindenki egészséges, fitt testet tudhat magáénak, aki az én óráimra jár. Akár a spinninggel és valami más, felsőtestet fejlesztő edzéssel, akár a racinggel. Ez a jó, hogy van választék, lehet szabadon dönteni, nem? :-)

Most már úgyis hosszú leszek megint, úh. elmesélem:
Mivel mindig azt mondjuk, hogy olyan edzést kell tartani, ami a vendégeket segíti a céljaik elérésében, csináltam egy kérdőívet, amiben megkérdeztem, hogy mik is ezek a célok. 1-től 5-ig lehetett pontozni mindenféle célokat, szempontokat. Még nem számszerűsítettem az eredményeket, de persze átnéztem a visszakapott kérdőíveket. Hát magam is meglepődtem, de a 99%-ot nem érdeklik a konkrét kondicionális képességek, versenyeredmények, fejlődés a kerékpáros mozgásban, összesen 2 olyan válasz volt, aki éves edzésperiodizáció részeként járt az órákra. A többieknek ezek voltak a fontosak: jól akarom érezni magam, fitt akarok lenni, jó társaságban akarok sportolni, esetleg a fogyás, izmosodás, az immunrendszer megerősítése. Tehát a feladat adott, ezen kell dolgozni, természetesen nem meggátolva a céljaik elérésében a versenyzőket, de ők úgyis azt csinálnak, amit ők jónak gondolnak. :-)

Összességében: egyről beszélünk, egyet gondolunk, csak más szemszögből nézzük a dolgokat.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2011.03.31. 14:02:14

@eviko: én nyilván az 1 %-ot erősíteném. Ha elmegyek nem a jóérzésért megyek el, hanem, mint futást kiegészítő alternatív kardioedzésként tekintek rá, ami leginkább a lábat erősíti. Ha választanom kellene 1 óra szaladás a naplementében vagy 1 óra tekerés teremben, nem kérdés.....
Viszont arra kíváncsi leszek, hogy ha előveszem a bringámat, mennyivel leszek erősebb bringán mint mondjuk tavaly ...

eviko 2011.03.31. 14:36:04

@szasza75: Még jó, hogy nem kell választani. :-) Mert nekem például nehéz lenne. Igen, nyilván ott van az a bizonyos 1%, és ők is nagyon fontosak, de azt hiszem, egy ilyen tudatos sportoló már egyrészt tudatosan választ órát, másrészt ott is meg tudja úgy oldani, hogy a saját céljait segítse elő az edzés. Ezek az emberkék ezt mindig nagyon jól megoldották, nem zavartak vele senkit. Engem pl. abszolút nem zavar a racing órákon, ha nem csinálja meg valaki a kargyakorlatokat, ha nem csinálja a koreográfiát, nem jumpol, stb. Ha tudom, hogy tudja, mit csinál és miért csinálja, akkor oké. Sokkal jobban zavar, ha ész nélkül, csak úgy a saját pillanatnyi elképzelései hatására csinál egész mást, mint amit kéne. De a kettő egész más!

Igen, arra én is mindig kíváncsi vagyok! Nyilván akiben benne van a versengésre való hajlam, főleg önmagával, azt ez (is) hajtja.

Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.03.31. 23:01:48

@DaMartian: dehogynem :-) de néha muszáj. Sőt, tavaly egész télen azon edzettem, volt, hogy 3-4 órát tekertem egyedül, a laptopommal felszerelkezve...

@eviko: igen, az aerobikos dolgot én is akartam írni, hogy nekik monoton és kell, hogy csináljanak valamit közben. Egyébként mindenben egyetértek veled...

Egyébként én a spinning biciklin sokat gyakoroltam a helyes pedál technikát, amire szerintem nagyon jó :-)

amargo · http://gszobi.blogspot.com 2011.04.11. 16:38:00

Spinracing? Igaz ott kar munkát is végezni kell, de néha az sem árt.. legalább az oktató is csinálja és a zene sem üvölt.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása