All for Japan: minden km számít
2011.03.29. 22:59 angelday
Szolgálati közleményünk következik.
A Nike igyekszik kivenni a részét a japán katasztrófa utáni újjáépítésből és partnerével, az Architecture for Humanity nevű szervezettel karöltve segít a rászorulókon. Most te is csatlakozhatsz ehhez a kezdeményezéshez, azzal, hogy futsz.
A Nike most felhívja a világ futóit, csatlakozzanak az "All for Japan" globális kihíváshoz. Március 28. és május 29. között eltelt idő alatt minden regisztrált mérföld után egy dollárt fizet a cég az "Architecture for Humanity" részére, akik aktívan közreműködnek Japán újjáépítésében. Teszi mindezt 200,000 dollár fedezetig — ami 200,000 lefutott mérföldet, azaz 321,868 km-t jelent a külön erre létrehozott kihívás lapon.
Aki adománnyal szeretné segíteni Japán újjáépítését, ezen a címen megteheti azt is.
update 20110404: a kihívás sikerült, éppen hogy, de megugorva a célt:
17 komment
Címkék: japán nike kihívás charity
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.03.29. 23:55:56
(kivételesen tegnap és ma is futottam)
MrCain 2011.03.30. 09:25:18
LaszloLaszlo 2011.03.30. 13:27:54
(még jobban is tetszene, ha nem lenne belimitálva a plafon)
pecsenye 2011.03.30. 14:05:58
DaMartian 2011.03.30. 14:35:03
Persze tudom, hogy a két dolog mértékét nem lehet összehasonlítani, de mondjuk a vörösiszap-katasztrófa áldozatai is tudtak volna mit kezdeni a segítséggel! Mert szép dolog, hogy segítünk másokon, de picit úgy érzem hogy a hétköznapokban meg elfelejtjük, hogy nálunk is vannak óriás problémák amelyek rászorulóinak ugyanígy kellene a segítség, de nekik nem fog érkezni máshonnan, csak itthonról!
Ezzel együtt én töltögetem a dollárjaimat a Nike+-on, hogy minél hamarabb meglegyen a 200e és a Tópartira is elmegyek futva jótékonykodni...
Ahogy anno Haiti esetében, azt gondolom nem az a kérdés, hogy meglesz-e a 200.000$ hanem csak hogy milyen hamar? A FB-on is említette valaki, hogy miért "csak" ennyi...hát nem tudom. Ha minden nagy cég áldozna ennyit, vagy ha a nálunk is kapnának akár csak fele ennyit a természeti katasztrófa által sújtott területek, szerintem hamar újjáépülne minden!
pecsenye 2011.03.30. 14:41:31
DaMartian 2011.03.30. 15:17:22
Ezzel együtt ha lehet természetesen segítsünk, nagyon jó, ha meg tudjuk könnyíteni számunkra felfoghatatlan tragédián átment/átmenő emberek sorsát!
2011.03.30. 15:23:14
Én ezért inkább örülök neki, hogy olyan katasztrófa nem történt idehaza nagyon régen, amivel a külföldi újságok címlapjára vagy a jótékonysági szervezetek adakozásának központjába kerülnénk. A mai globalizált, internetes világban nagyon magas az ingerküszöb 5 halott már cikket sem ér, egy busz szerencsétlenség 1.5 bekezdés... Inkább legyen így, mint nekünk gyűjtsön a fél világ.
BGy · http://babosi.blog.hu 2011.03.30. 16:17:42
Először itt legyünk nagyfiúk és aztán mehetünk a határon túlra is.
2011.03.30. 16:28:38
Ennek ellenére azt gondolom, hogy ugyanezt a pénzt egy vállrándítás keretében elfüstölhették volna mondjuk egy jófajta youtube-os reklám filmre is, vagy pár A4-es oldalra egy magazinban, de így azért talán mégis több haszna van...
Itthoni példánál maradva, számos esetben előfordul, hogy a legnagyobb cégeket sem lehet bevonni valamibe, ami egy jó ügy érdekében történik, miközben simán kifizetnek nagyságrendekkel több pénzt egy prospektusra vagy pár perc fő műsoridős reklámra, ahol két álbarátnő csodálkozik, hogy milyen jó a termék (van aki nem kapcsol élből át az ilyen bugyuta reklámok láttán?). Majd egy napon talán a hazai cégek is megtanulják, hogy a kellemeset (hírnév, reklám) a hasznossal nem hülyeség összekötni.
DaMartian 2011.03.30. 17:36:55
Viszont azt én is csak most tudtam meg, hogy a Nike "fű alatt" 1M dollárt már adott Japánnak...csak azt nem verték nagy dobra...ennek a 200ezres akciónak a célja szerintem inkább az emberek aktiválása, bevonása a történetbe. Mert természetesen ezt is oda lehetne adni simán is de így Gipsz Jakab is érezheti hogy tett valamit... Amúgy ez nehéz téma, mert nyilván van márkaépítő értéke egy ilyen akciónak, és ha úgy vesszük egy ilyen katasztrófát nem illik bármiféle népszerűsítésre használni, viszont a másik oldalról nézve csak van benne társadalmi szerepvállalás, mert csak felajánlanak egy rakás pénzt... Az vesse rájuk az első követ, aki többet ad...plusz még mindig jobb, mintha nem adnának! Nem?