Fogyóverseny - bajban vagyok

2012.01.01. 21:53 mgergoo

Szóljon már rám valaki, hogy ne rendezzek fogyóversenyeket, mert annál nincs is nagyobb ciki, mint hogy valaki kétszer belelép ugyanabba a pofonba. Jelen sorokat még egy nappal mérlegelés előtt írom, de jelen állás szerint két kilóval vagyok több, mint a kiinduló állapot.

Nem tudom mire fogni, nincsen mentségem. Két állapotom van sajnos. Vagy nagyon figyelek magamra, vagy nagyon nem. Sajnos ez a kihívás sem volt elegendő, hogy ne zabáljam végig az ünnepeket és persze az sem használt, hogy 6 hetet nem futottam (vagy csak alig) a térdem miatt.

Most aztán nagy okosan egy nap alatt akarom behozni a rettenetet, nem ettem és újra felültem a spinning szobabringámra is. A saját játékszabályaim által adott kereteiben azért még nem adom fel, ha kell, akkor egész nap futok, szaunázok, romlott tejet iszok, de attól tartok, hogy ez a hajrá már kevés lesz ahhoz, hogy továbbjussak.

Mindenesetre arra kérek mindenkit, hogy mérlegeljen, valamint akinek a súlya kisebb-egyenlő, mint a kiindulási súlya az legyen kedves a szomszédos cellába bevésni egy másik számot is: arra vagyok kíváncsi, hogy 2011-ben mekkora volt a legnagyobb távolság, amit egy hónap alatt futottál.

A táblázat továbbra is itt található.

48 komment

Címkék: fogyás kihívás dk

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr93512189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

futmintnyúl 2012.01.02. 08:48:52

Hááát,Te legalább ettél egy jót karácsonykor,bezzeg engem diétára kárhoztattak egy héttel az ünnepek előtt! :(

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2012.01.02. 08:53:35

Szerintem páran ki is esnek a versenyből, köztük én is. A bukottak meg alakíthatnak egy külön versenyt.
Egy televíziós játék jutott eszembe.

... Viszlát!

Siluka 2012.01.02. 09:08:50

Hajrá Gergő! Menni fog, nekem két nap alatt lett -2-3 kg... megmentett a szilveszter :D Szóval sima ügy ;)

m.Era (törölt) 2012.01.02. 10:07:35

Fogalmam sincs, hogy sikerült bent maradnom... ha 26. este nem voltam 3-4 kg pluszban, akkor semmiben. De 27-én beindultam egy 12 km körrel, aztán ugyan lesérültem, zéró futás, viszont elmentem párszor úszni, és abbahagytam a zabálást. Úgyhogy kemény 20 deka mínusszal átcsúsztam :-)

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2012.01.02. 10:21:31

Alltam ma reggel a tükör elött, es a multkori posztod jutott eszembe a fogyasrol. Gondoltam is ra, hogy ha lesz idöm, irok par sort:
Gergö: Lassan egy eve, hogy idekeveredtem a blogra, es azota is olvasoja vagyok, rengeteget segitettt ez a közösseg, hogy lefussam eletem elsö (es nem utolso) felmarcsijat, köszönöm!
Ami igazan megfogott meg itt, az a te törteneted, illetve elszantsagod, ahogy elszakadtal a köver, lusta enedtöl, es elindultal futni, valtoztatni eleteden. Talan a kezdetbeni azonos motivacio lehetett az (fogyas), ami miatt ennyire azonosulni tudtam veled.
Annak ellenere, hogy sok nagyon pozitiv dolgot teszel (futoközösseget epitesz), ezzel a fogyokuras dologgal szerintem melle löttel. Egyszerüen tulerölteted a dolgot, olyan felteteleket szabsz, es probalsz versenyezni, ami tulmegy egy egeszseges hataron. Talan a serülesed, talan a korabbi ened miatt nagyon erösen tulkompenzalsz, es mast is erre buzditasz, ami nem jo. Nem allitom, hogy fogyni rossz, csak egyszerüen annak szemelyre szabottnak kell lennie, es nem egy belehajszolos koplalasnak, ami altalaban tudjuk mivel jar (visszahizas, betegseg, serüles...stb). Közvetitsd a futas örömet, a valtoztatas lehetöseget, es ne ezt a "fogyas mindenaron" dolgot. Aki erre kivancsi, az ugy is megtalalja maganak a neten az elhibazott, alsagos metodusokat... A futoblogon maradjon a FUTAS a fokuszban.
Remelem erted, mit szerettem volna mondani ezzel.
Üdv

Daró 2012.01.02. 10:22:50

Khm... a táblázat van mentve valahol? az én induló 105,7-emet valahol valaki átírta ötvenpár kg-ra, visszajavítottam, azt nem tudnám űberelni.
Egyébként vicces, de dekára ugyanannyi voltam ma reggel mint az első mérlegeléskor. ami ugyan gáz, mert egy héttel korábban -1kg volt :-D
Futni persze egy centit se az ünnepek alatt.

Daró 2012.01.02. 10:27:23

@Daró: Most látom van egy ugyanilyen nick és én azt módosítottam...upsz, bocsi de nem emlékszem mennyi volt, tényleg jó lenne az a mentés....

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.01.02. 10:33:46

@Sz.Lacc: Van igazság abban, amit írsz, köszönöm.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.01.02. 10:42:22

Még 1,3kg kell. Irány egy spinning óra, utána egy szauna (még szerencse, hogy ma szabin vagyok)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.02. 10:55:48

Azt nem tudom, valaki vagyok-e, mindenesetre én már szóltam korábban, hogy ne rendezz fogyóversenyeket. És nem azért, mert beégsz, hanem azért, mert fölösleges állandóan feszkóban tartani magunkat. De mindegy, biztos van, akinek ez jó :)

iramszarvas 2012.01.02. 11:03:28

Mindegy, mit mutat a mérleg, az a lényeg, h napról napra szebb vagy. :D

Igaz, Enci? :)

építész_2 2012.01.02. 11:28:50

Gergő! Jómagam nem értek ezekhez a dolgokhoz, és csak félve írom neked ezeket a sorokat.... A józan paraszti eszem azt diktálja, hogy ne lépjél át határokat, ne tegyél olyan dolgokat meg amelyek néha ellene mennek a józan észnek. Ismerjük a fogyásod történetét. Ha most nem olyan látványos, vagy éppen megtorpanni látszik az sem véletlen. Ne ERŐSZAKOSKODJÁL magaddal, előtted van az egész 2012! Ne akarjál mindenáron győzni. Csak nyugodtan!.....

rhubarbjelly 2012.01.02. 11:35:46

Én jó minuszban vagyok, már egy hete lázas beteg, minima kajával, és leugrott rólam szépen két kiló :-O Egy hete nem futottam, a mai állapotomból ítélve még vagy egy hétig tuti nem fogok :-(

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.01.02. 11:41:24

Igen, vissza kellene térni a blog eredeti témájához, a futáshoz, mert lassan kikopnak innen az őskövület olvasók és hozzászólók. Pont azok, akik hosszú évek tapasztalatait osztották meg itt. Bár szerintem akkor kezdett szétfolyni a dolog, amikor itt boldog-boldogtalant belehajszoltak a félmaratonba. Rendes alapok, építkezés nélkül. Lényeg, hogy végigvonszold a Nike félmaratonon a már lógó beledet. Itt csúszott meg egy kicsit a szakmaiság. De ennek ellenére naponta idekattintok.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2012.01.02. 11:48:48

@BGy: érdekes kérdés ez. Több, mint 3 év távlatából azért látszik, hogy az olvasótábor mire fogékony, mire érzékeny és mi nyeri el tetszését vagy éppen nem tetszését. Szimplán egy futásról írni, mint pl. csütörtökön futottam 15 km tempót és hogy milyen jó volt, sok ember ingerküszöbét nem éri el, viszont olyan témakörök (pl. fogyás, kihívás, motiváció, közösség, Jani féle vonal)-val sokkal könnyebb azonosulni. Gergő ebből a szempontból kiváló "író". Vele sokkal könnyebb azonosulni, mint pl. velem.

Blevita 2012.01.02. 11:49:33

@BGy: hat igen, es az serüleshez is vezet, ha valaki csak ugy belevag egy felmarcsiba v. 30 km-be. Masik oldalrol viszont az en konzervativ hozzaallasommal ("jaj csak meg nem serüljek"), evekig fogok edzeni az elsö felmracsimra :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.01.02. 12:12:34

@szasza75: közösségépítés céljára tényleg jó író, ez vitathatatlan. Nem is a napi 15 km leírása hiányzik, hanem a nagyobb versenyekről olyanok beszámolója, akik 90-100 perc körüli félmaratont vagy 3.30-4 órás maratont tudnak. Azokból a beszámolókból lehet tanulni, okulni. Gergő fogyásához főleg a baráti köre szól hozzá. Akik személyesen nem ismerik, azoknak annyira nem izgi ez a téma már századszor. Kropkó Péter már nem ad tanácsot? Jó volt vele indítani a blogot. Sok ember van, aki át tudná adni a tapasztalatait nekünk.

@Blevita: 3 évet készültem az első félmaratonomra, 1:47 körüli lett. A maratonra ugyancsak 3 éve edzek. Lehet, hogy én vagyok szigorú, de nálam van egy vállalható időeredmény, amin nem akarok túllépni.

A21 2012.01.02. 12:36:30

@BGy: Szerintem meg a kettő együtt kellene. Én örülök Gergő írásainak, és rendszeresen olvasom, de szívesen olvasnék mellette olyan írásokat is, amit Te hiányolsz.

Badwater 2012.01.02. 13:17:29

@szasza75: Persze, hogy nem akar Veled senki azonosulni! Már az első körben lemorzsolódtál! :-)

Egyébként az időzítéssel van probléma. Az első versenyt meghirdetted TE, gondolom Firenze miatt. DK meg revansot akar venni, csak az a baj, hogy télen a legnehezebb fogyni. elraktároz a szervezet. Tavasszal nagyobb lenne a sikerélmény. De hát a körülmények mindenkinek ugyanazok.

dvorcsakl 2012.01.02. 13:34:43

Nem zabáltam magam halálra az ünnepek alatt, nem is fogtam magam vissza, csak a szokásos tempó, mind kajában, mint futásban, nem is változott asúlyom. :-) Viszont nem is versenyzem, mert tudom, nem lenne értelme. Sajnos. :-(

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.02. 13:53:07

Én is hiányolom azt, hogy több olyan poszt legyen, amiből lehet tanulni, akár olyan szempontból is, hogy a futás több arcát mutassák meg, tippek, ha valaki elkezdene valami újdonságot, akkor mire figyeljen mondjuk a sima aszfaltos futáshoz képest. Nyilván az igények attól is függnek, hogy ki milyen régóta fut, mennyi tapasztalata van, de pont a tapasztalatcserére jó lenne ez a hely.

A másik meg, amit hiányolok, ha már itt tartunk, az, hogy nincs női posztoló, olyan futónő, aki időnként a speciális női helyzetekről, kérdésekről is írna. Nyilván nem barbibaba rovatot várnék, csak időnként akad kérdés, amit egy másik nőtől kérdeznék meg.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.01.02. 14:21:49

Megvan. 97.4 Spinning, szauna és 2.5kg lement tegnap este óta.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2012.01.02. 14:27:27

@csiripiszli12: ez mondjuk tök jogos, es tamogatok egy fiu-tagozat letrehozasat is! Pl. mi van akkor, ha eppen gyors körön vagy, de elötted egy dekorativ hölgy fut lasabban? Lasitasz, vagy tovabb mesz? Vagy hogy a vizelettvisszatartas milyen problemakkal jarhat? :-)
Viccet felreteve: azt hiszem, hogy nincs egyszerü helyzetben a blogszerkesztöseg, hiszen folyamatosan erdekes, izgalmas cikkeket kell szallatania, miközben a közönseg, bar lelkes, de egy eleg szük reteg a teljes blogtarsadalomban. Es meg itt is elteröek az igenyek. Amatör vs. profi...
Esetleg ötletem, hogy többek irasat közöljetek (persze minösegi kontrol mellett), vagy valami iroi versenyt lehetne hirdetni. Tema persze a futas.
Bocs, nem akarok a blogvezetesbe beleokoskodni, hiszen ez a Ti "müvetek", csak hirtelen ez jutott eszembe...

badis 2012.01.02. 14:35:59

Mindenki arról szeretne olvasni, ahol most tart, vagy ahová igyekszik. Gondolom, akinek van egy harmincas vagy annál jobb 21 km-re, annak nem nagy élmény arról olvasni, hogy már megint valaki elhatározta magát, és lefogyott, letette a cigit, és elkezdett 7 perces ezreket kocogni. Viszont a most kezdők pedig nem tudnak mit kezdeni a 4:30-as ezreket futó tempós beszámolókról. Sokféle futó van, sokféle szinten futnak, legyünk toleránsak! Szeressük egymást gyerekek. Én szeretem minden kezdő, újrakezdő, félprofi és profinak a beszámolóját is!

Monspart Sarolta se csak a 1:30-on belül futóknak szurkol a versenyeken, hanem mindenkinek. Azaz MINDENKINEK! Nem csúszott félre szerintem ez a blog. Lehet tanulni, lehet motivációt szerezni. Itt nálunk 10 fok van! futásra fel!

193 2012.01.02. 14:43:51

Levágtuk a télapót, megettük a fenyőfa talpát is bejglisestül, a virslis, debrecenis kerítés is jólesett nyakon öntve sok-sok alkoholfokkal!
Fussunk!
Én decemberben az alapozás első hónapjában toltam 230-at és felszedtem +2 kg-t (az én bajom).
Most 3 nap pihenőt tartottam mert a jobb vádlim belső felén egy izom (gázló izom?) görcsbe rándult.
Nincs valami jó gyógy receptetek, mert már megint futhatnékom van?!

dpspeti 2012.01.02. 15:00:58

Nem véletlen mondtam, h életmodváltáshoz nem a karacsony elotti idoszak a jo, hanem a mindenfele kajalas UTÁNI... amugy nem fogyoverseny, hanem eletmodváltási verseny ez, aminek hozadéka lesz a fogyás.... ezért gondoltam, h az elso mérés legyen jan2... most tok felesleges 2 nap spinninggel bennemaradni a versenyben, amugy is csak vizet vesztesz... most kezdodhet, es pl minden honap végén lenne kozos gyaloglás/futás... stb stb kozossegepites az elso cel, a második az eletmodváltás... es a mellékhatás a fogyás legyen :D Hajrá! Holnaptol szol a fitness bérletem is amugy :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.01.02. 15:15:04

@badis: elég toleránsak vagyunk, hidd el! Nem volt soha hiány kezdő és haladó tanácsokból sem. Manapság már tanácsok sincsenek.

Ezek nekem már csak fészbúkos állapotfrissítésekkel egyenlő bejegyzések.

egyensúlyban · http://apaegyensulyban.blog.hu 2012.01.02. 15:20:41

@dpspeti: szerintem nem volt gáz a karácsonyi időszak, legalább odafigyeltem, hogy ne zabáljam magam halálra. nem koplaltam, nem vállaltam túl az edzéseket, csak nem zabáltam két pofára. szerintem ez így jó volt.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.02. 15:48:48

@badis: Én sem azért írtam, mert nem vagyok toleráns, hanem azért, mert hiányérzetem van, és most adódott rá alkalom, hogy kifejezzem. Amúgy az se baj, ha nem találom meg itt a válaszokat, kérdezek és beszélgetek máshol, és előbb-utóbb meglesz a válasz. Vagy ha így se, akkor saját tapasztalatból :)

m.Era (törölt) 2012.01.02. 16:59:16

@csiripiszli12: abszolút jogos, és támogatom. Nagyon sok futóblog-ot el- és végigolvastam mostanság, és nekem is van egy olyasfajta hiányérzetem, hogy vannak olyan témák-területek, ahol kíváncsi lennék a női futók tapasztalatára-tanácsára. Gondolkodtam is rajta, hogy indítok egy blog-ot, ahol erőteljesebben erre, vagyis a női szemszögre fektetném a hangsúlyt (akármilyen hülyén is hangzik :Đ Aztán rájöttem, hogy már annyi blog van, hogy pont az enyémre a fene se lenne kíváncsi.

pannonfunk 2012.01.02. 17:01:38

@BGy: Na, majd megírom az edzéstervemet a saját blogunkon :)

Nekem viszont az tűnt fel, hogy ahogy átmentünk a fészbúkra, kihalt a kopaszi gátas csevegőposzt. Persze így méginkább itt a szakmaiságra kellene helyezni a hangsúlyt. Ennek ellenére szerintem nem baj, ha van ilyen poszt is meg olyan is, és hát az van, hogy ez a periódusa az évnek pont nem a versenyidőszak...

Szirénke 2012.01.02. 17:04:33

@iramszarvas: Sokkal szebb, mintha kevésbé lenne szép :)
Én egyébként ettől az egész "erőltessük a fogyókúrát ész nélkül" dologtól elzárkózom... Ma konkrétan szálanként téptem a hajam, amikor közölte, hogy elmegy ledobni 1,3 kg-ot. Főleg miután végignéztem az ünnepi táplálkozást :)
Na a lényeg, hogy sztem is abba kéne hagyni ezt a fogyókúrás agymenést, és inkább futni...

pannonfunk 2012.01.02. 17:09:14

@Szirénke: Én meg most kiálok megvédeni a Gergőt :) Szerintem nem olyan nagy baj, ha van néha ilyen is, amit most csinált, a baj akkor van, ha csak ilyet csinál, mert az vissza fog ütni.

Tehát örüljünk és örvendezzünk, hogy Gergő bentmaradt (meg én is, én 2.3 kg-ot dobtam le egy frissítés nélküli félmaraton PB-vel ma :) ), és akkor most ünnepélyesen fogadjuk meg, hogy jövő hétre már nem csinálunk ilyen hülyeséget, hanem értelmes módon folytatjuk a versenyt. Ha most abbahagyja valaki, akkor vissza fog pattanni (csak hogy legyen itt szakmai dolog is, és BGy ne fanyalogjon :P ) Viszont ha valaki tartja a súlyát heteken keresztül, akkor beáll a szervezete egy olyan üzemmódra, amit hosszú távon is tartani tud.

dpspeti 2012.01.02. 17:29:34

@egyensúlyban: igen, neked nem, de már a verseny kiötlőjének is az volt... rossz timing :D

Na de mind1, mostmár elöttünk a cél... életmodváltás, futással... fogyás... hajrá mindenkinek!

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.01.02. 17:34:14

@pannonfunk: el is fogom olvasni. Sok edzéstervet olvastam már el. Csak a metszetükkel fogok foglalkozni, feltéve, hogy az nem üres halmaz. :))) Meg fogom írni én is, az elméletemet már felállítottam. Félmaratonnál bejött, nagyot itt sem tévedhetek. Cél a maraton teljesítése.

Irén a Szirén 2012.01.02. 18:18:16

Hahó, hahó!

Teljesen tisztában vagyok vele, hogy ezt nem ide kellene írnom, de most biztos ezt a posztot olvassa mindenki.

Hallok erről az "éves edzéstervet kell készíteni" dologról, hogy mittomén, 1200 km/évet fogok futni, stb...Namármost, ezt hogy számolja ki egy földi halandó, hogy mégis hány km futás legyen az éves célja? Vagy ez igazából ilyen felfújt izé, legyen min idegeskedni? :-)

Köszönöm, üdv!

pannonfunk 2012.01.02. 18:29:36

@Irén a Szirén: Nem idegeskedünk. Frankó endorfinrohamaink vannak, amikor egymás vállát veregetve gratulálunk egymásnak :)

Ha az a célod, hogy 1200 km-t fogsz futni, akkor ld. a cég jelmondatát (Csak fuss!! :) ) És az pont elég szofisztikált edzésterv ehhez :)

Ha versenyre akarsz készülni, akkor kell igazán edzésterv. Félmarcsira tipikusan 12 hetes, maratonra legalább féléves edzéstervek vannak.

szami69 2012.01.02. 20:47:51

Én természetesen kiestem (2kg plusz), és az se mentség, hogy 2hete nem futhatok. :-( Azért hajrá Mindenkinek!!

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.02. 20:51:20

@pannonfunk: Te Pannonfunk! Legutóbb nem hízni akartál? :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.02. 20:56:28

@m.Era: Nem akarom elkiabálni ... de nekem már van egy blogom, meg most már ötletem is. Szerintem hamarosan megvalósítom :)

bitliszbá 2012.01.02. 21:48:02

A fogyás szerintem se legyen cél. Van olyan futókolléga aki 100kg körüli tömeggel simán nyomja az 1.40 körüli félmaratonokat, és van aki 60 kilóval sem jut a közelébe. A blog célja szerintem kettős. Az egyik a futás, a másik leginkább a közösségépítés. Ennek a kőművesének fogadták fel Gergőt. Aki ötvözni tudja a kettőt. Szasza írásai a futás zamatát, Winkler a folyton alternatív utakat, Angelday az örök újrakezdő. Gergő pedig a közösségformáló/fogyó/majdnem kezdő. Míg a fogyóversenyek nem szolgálják a futást, addig a másik szerepet - a közösségformálást - még szolgálhatják. Gergő megoldja.

A fogyás nálam nem cél, csak eredmény. Az átlag folyamatosan csökken, úgy mint a maximum is 3 éve 87 és 83 kg között ingadoztam, 2 éve 85-81 tavaly 83-78 volt a súlyhatárom. Nem izgat. Tavasszal lemegy, télen kicsit feljebb megy. Lassan elérem a 75 kilómat a 180 centimhez. Soha, ismétlem SOHA nem lesz célom a 25 évesen tartott 67 kilóm. Nem is veszek részt a fogyóversenyekben, hiszen az a kalóriabevitelem csökkentésével járna. Akkor meg mi ad energiát a futáshoz?!

pár éves birkózó múltamból azért tudom a gyors vizledobás receptjét, ami ugye nem fogyás. ezt javasoltam Gergőnek is a FB-n.

karma.koma 2012.01.02. 22:04:23

Csak csendben merem megkérdezni, hogy esetleg lehetne-e egy újévi 'fogadalom'-blogbejegyzés, ahol megoszthatnánk egymással a 2012-es FUTÓ terveinket. Én pl. életem első maratonjára készülök (Berlin), és jól jönne pár tipp a nagyoktól stb.

A fogyásverseny szerintem is hülyeség, Bitliszbának óriási +1. Akkor lesz értelme a dolognak, ha futás célkitűzésekkel lesz összekötve, de biztos vagyok benne, hogy hamarosan így is lesz.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2012.01.02. 23:02:30

@bitliszbá: szépen fogalmaztál. Grat!
Személy szerint örülök, hogy vannak ilyen jellegű kihívások is. Valaki azért húz cipőt, mert részt szeretne venni ilyen házi versenyeken. Lásd NIKE + csellendzs. Sok emberrel beszéltem és nem hittem el, hogy amiatt futnak mert gyűjtik a km-t és versenyeznek valakivel. Most már elhiszem. Jó dolgok ezek. Más dolgok működnek, motiválnak. Rövid távú célkitűzéseink, ne biztos hogy a hosszútávúakat szolgálná...
Március 4. :-) Most erre összpontosítok!

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása