Mi történt 25-nél?
2012.10.02. 14:19 mgergoo
196 komment
Címkék: videó maraton dk
A bejegyzés trackback címe:
https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr304815717
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
pumchi 2012.10.03. 14:48:39
@szasza75: az első infúzió félkudarc volt, mert célba értem, de nem gondoltam, hogy olyan gyenge a szervezetem, hogy megfázással, kánikulában, kevés frissítéssel nem bírok végig egy felest.
A második, ugye, csapatverseny volt, ahol életem legnagyobbját futottam, és csak "biztonsági" infúzió volt. :) De két héttel később már ultrafutó voltam.
A mentős sztori... na, az szar volt. Főleg, hogy Te is kiröhögtél. :)
De akkortól tudom értelmezni a testem jelzéseit, és rendben tartani a folyadék-háztartásomat. Vagyis az egyik leghasznosabb versenyem.
A második, ugye, csapatverseny volt, ahol életem legnagyobbját futottam, és csak "biztonsági" infúzió volt. :) De két héttel később már ultrafutó voltam.
A mentős sztori... na, az szar volt. Főleg, hogy Te is kiröhögtél. :)
De akkortól tudom értelmezni a testem jelzéseit, és rendben tartani a folyadék-háztartásomat. Vagyis az egyik leghasznosabb versenyem.
szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2012.10.03. 14:51:52
@pumchi: nyilván csak poénkodok, mint egyik legnagyobb tisztelőd. Nálad csak 2 ember tudja jobban kikaparni magából azt ami benne van.
mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.10.03. 14:52:55
@Jesselton: igazad van, én is megvédtem Zsuzsit, a verseny előtt azt beszéltük, hogy lassan kezdjek, de nekem az 5.40-es akkor még lassúnak tűnt :-) A blogomba nem tudom mikor jutok el, de Zsuzsival fogok beszélni természetesen és megköszönöm neki a közös munkát.
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.03. 15:05:00
@mgergoo: mivel már van egy 4:24-es maratoni időd, ezért a fél év múlva esedékes 4:15, mint felső határ szerintem reális. Fuss néha 30 km fölött. Én pont fél éve futottam Bécsben egy 4:29-est, most hétvégén megpróbálom megint. Egyelőre náthával küzdök, ugyanúgy, mint Bécsben, ott is begyógyszerezve indultam. Egy hónapja döntöttem el, hogy indulok, ezért célidőm nincs. A lényeg a futómozgás végig. :)))
pumchi 2012.10.03. 15:24:39
@szasza75: azok csak szuper csillagharcosok lehetnek. :)
Jesselton 2012.10.03. 15:48:58
@mgergoo: nekem is iszonyat lassúnak tűnik most a 6:10, hiszen 5:15-t is futottam már 20 km-en, de igyekszem betartani amit kér. Bár elismerem, nehéz! De azért ő az edző, mert ő már tudja miről beszél :)
kiskatka 2012.10.03. 16:07:22
hülye legyek, ha én értem, mi a fészkes fenét kell magyarázkodni egy lefutott, teljesített maratonon...? illetve értem én, de akkor sem...
Gergő, gratulálok a sikeresen teljesített maratonhoz és nagyon sok boldogságot kívánok Nektek Encivel!
Gergő, gratulálok a sikeresen teljesített maratonhoz és nagyon sok boldogságot kívánok Nektek Encivel!
csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.10.03. 16:38:14
Gergő, gratulálok az első versenyen teljesített maratonodhoz!
csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.10.03. 17:09:06
Ahogy átolvastam a hozzászólásokat, itt valóban összemosódik vagy inkább egyszerre megjelenik Gergő maratonjának a megbeszélése, illetve a DKTeamben és egyben a futótársadalomban betöltött szerepe. Én (még) tagja vagyok a fészbuk-csoportnak, mert Gergő tavaly csapattársam volt az UB-n, és így kötődöm hozzá. De azért halkan, ahogy csak egy Halk Köcsög tudja, megkérdezem, hogy hol van a csapatból @dvorcsakl:, aki tavaly az elsők között állt Gergő mellett, hol vannak azok, akik a K&H-ra készítették a csapattagoknak a személyre szóló muffinokat és zászlócskákat? Nekem hiányoznak, és nem tudom nem azt érezni, hogy valami nem jól működik a csapatban... Ezt az érzést megtartanám magamnak, mert végülis az én érzésem, most valahogy mégiscsak kikívánkozott belőlem. És ezt azért nem a csoportban mondom el, mert ott nem tudom magam hallhatóvá tenni.
pirosmate 2012.10.03. 17:53:53
@mgergoo: Bécs után pont ugyanerre jutottam: 90+ kilóval nem lehet 4 órán belüli maratont futni.
Daniels kalkulátora elég pontosnak mondott, eszerint a 88 kilóval futott 4:22-es időm 79 kilóval 3:59 lett volna, azonos körülmények között.
Nálad 82 kiló köré teszi a négyórás időt. Simán megcsinálod áprilisig! ;-)
Daniels kalkulátora elég pontosnak mondott, eszerint a 88 kilóval futott 4:22-es időm 79 kilóval 3:59 lett volna, azonos körülmények között.
Nálad 82 kiló köré teszi a négyórás időt. Simán megcsinálod áprilisig! ;-)
pannonfunk 2012.10.03. 17:57:45
@rrroka: Mert te ifjúsági akárhányadik voltál fiatalkorodban, én meg hátulról a második az egy kilométeres futásfelmérésen. Egy fiút előztem meg, azaz az összes láyn az osztályban gyorsabb volt nálam. Ez is egy ok, de lehet, hogy ez már okozat is, azért voltál fiatalkorodban sikeres, mert olyanok a genetikai adottságaid. Nekem meg ilyenek. És lehet, hogy ezért is voltam világéletemben ilyen puding. Megírtam már tavaly ezt a hosszútávblogon. Kicsit le is törtem most a Velencei tókörön emiatt. Hiába indultam 6'20"-as tempóban 5'50" helyett, 25-nél ugyanúgy besavasodtam. Lehet ebben egy kis túledzettség is.
pannonfunk 2012.10.03. 18:10:54
Na, hogy ne csak rinyáljak, Gergő, én megyek majd most ősszel is terep 30-akra. Nagyon kényelmesen és nagyon szép tájakon. És legyenek nagy álmaink. Én Bitliszbá mellett akarok befutni a Vivicittán, Te meg fussál egy négyórás maraton tavasszal. Ketten együtt sikerülni fog, hm?
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.03. 18:12:16
@pannonfunk: ha letolsz előtte egy kis Mg-ot, akkor is besavasodsz?
Nekem például qrvára nincs futóalkatom, ezt mindig a versenyen készült képeken veszem észre. Alig találok olyat, amit a faszbúkra fel tudok tenni vagánykodási céllal. :))))
Nekem például qrvára nincs futóalkatom, ezt mindig a versenyen készült képeken veszem észre. Alig találok olyat, amit a faszbúkra fel tudok tenni vagánykodási céllal. :))))
pannonfunk 2012.10.03. 18:44:07
@BGy: Szedek rendszeresen. De most be fogok adni egyéni frissítőket magnéziummal és sóval. Ennek a logisztikájához az kell, hogy a váltóm többi tagjával tartsam a tempót vagy gyorsabban fussak :)
pannonfunk 2012.10.03. 18:45:06
@BGy: Egyébként mééé', amikor odafotosopoltad magad a természet lágy ölének a közepére, az milyen jól nézett ki? :P
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.10.03. 18:48:27
@pannonfunk: nem voltam én annyira jó futó tinikoromban, meg különben is, hol van az már. :) csak a heti hat edzés, nyáron 11, az azért összehozott egy kis keringési alapot.
genetika... az meg az Űr-Lemúr Mikinek van. :)
genetika... az meg az Űr-Lemúr Mikinek van. :)
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.10.03. 18:50:45
@pannonfunk: egyébként meg ha ígyis-úgyis besavasodsz kezdj nyugodtan gyorsabban, az összidőd jobb lesz. Sajnálom h ez a tókör kimaradt nekünk, jó lett volna.
pannonfunk 2012.10.03. 19:07:51
@rrroka: Igen, most ez lesz, hogy megyek a 4 óra 30 perces iramfutókkal, amíg jól esik, aztán leválok, mint az indítórakéta, hogy Lemúr szavait idézzem :) Tavaly 13 km-ig volt kényelmes velük menni, ha idén tovább, és utána nem zuhanok meg annyira, mint tavaly, akkor javítok a tavalyihoz képest. Igazából most tavasszal futottam egy maratont edzésre, 4 óra 42 perc volt:
connect.garmin.com/activity/179660392
igazából azt kellene javítani, de nem tudom, hogy menni fog-e...
connect.garmin.com/activity/179660392
igazából azt kellene javítani, de nem tudom, hogy menni fog-e...
pannonfunk 2012.10.03. 19:14:29
@pannonfunk: itt a 8-9 perces kilométerek azok, ahol álltam frissítés miatt. De itt is 25 után esik vissza a tempóm. Evvan.
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.03. 19:27:46
@pannonfunk: belelapozgattam augusztusig a garminos naplódba. 30 km fölé te sem nagyon mentél. :)) Pedig köll az!
szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.10.03. 19:34:13
@m.Era: @dvorcsakl: Öööö.. Látom felmerült itt a nevem, csak nem igazán értem miért:) Szerintem nekem nem szólt be senki:) A "nem tisztelős" szöveg Gergőre vonatkozott. Más kérdés, hogy a stílussal én sem értek egyet, de ezt pár 100 kommenttel feljebb már kifejtettem...
pannonfunk 2012.10.03. 19:37:37
@BGy: Ja, nem futottam mindig Garminnal, és ami ott van abból egy csomó Silukáé, mert kölcsönadtam neki. De most megnézem a naplómat, amiben minden benne van. Hááát, aug 17-én 28 km, szeptember 1: 32, szeptember 8: 37, szeptember 23: 28.4 km. Tavaly több hosszút futottam.
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.10.03. 20:02:13
@pannonfunk: mondok egy megoldást: ne maratonra edz, hanem 60 vagy 70 kilométerre, akkor 40-ig simán bírod. :)
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.10.03. 20:27:29
@mgergoo:
Kösz a linket az edzésekhez. (szörnyen fura izé ez a smashrun, de átbogoztam rajta magam )
Ezek alapján pár dolgot szeretnék írni. Az biztos, hogy minimum érdekes maratoni felkészüles volt. :)
Az egyik ami egyből feltűnt, hogy a célhoz képest, célídő terv nélkül is, rengeteg "értéktelen" 4-5-6-7 kilóméteres futásod volt.
A másik, hogy a májusi 42 kilómétert leszámítva egyszer sem futottál legalább 30 kilómétert, de meg 25-öt sem.
Az első pontra azért írom ezt, hoy értéktelen, mert ha nem kifejezett intervall, résztáv edzés kemény tempóban tolt edzés volt, az a fél óra háromnegyed óra lájtos futás nem nagyon fejleszt semmit. És rengeteg ídőt elpocsékoltál, írtad kevés a szabadídőd, ezek a rövidek januártól aug.-ig 42 db futás volt!!!!!
(érdekes lett volna látni egyik másik futásodhoz szívrtimust, de nem lényeg anyira). Ezek a rövid távok voltak többségben a dk-s futások gondolom.
A másodikhoz, egyszer futottál 28-at, egyszer 42-őt, a többi max 21 de abból van kevesebb inkább <20km.
Ezt nem értem, hogy senki nem mondta akivel készültél, hogy ez így nem igazán maratoni távhoz készülés, ez így nem jó, de minimum a kitűzött álommal nincs köszönő viszonyban sem??
Te futottad ami le volt írva, nem tudom elhitted, hogy jó úton haladsz, vagy érezted azért hogy ez karcsú lesz, lehet a rövid futások után is azt gondoltad megtetted "amit kellett" stb... ezt te tudod. Ami az eredményt illeti, ezekből a futásokból, meg kihagyás, nyaralás stb után, a 4:26 minimum nagyon jó ídő! Úgy képzelem, ez tényleg nagy szenvedés volt a második felében...
Kis befektetéssel a sokat tudnál optimlizálni. Szabdídő, futás, fejlődés témákban.
Pl. DK napon is fuss legalább két kört, vagy hármat :) . Rengeteg ídőt spóroltál kapásból a szabadídődben, gondolom világos.
A napi kétszer munkába -ból futásról az a véleményem, hogy jó nem egyenértékű egy 20-assal, de azért egy nap kétszer megdolgoztatod a keringést 1-1 órára legalább, nem olyan rossz az, de azért azt azért úgy is kell súlyozni a programban, hogy nem teljesen célravezető km-ek voltak.
Pl. melóba bringával menni, és emellett csinálni a heti adag futásokat, na az király, persze taposni kell a pedált! ;) Napi kétszer azért a futásokon kívül is mozgolódik a keringés. Ha kevés az ídő, lehet csak hazafelé futni, de egyből többet, nem csak 10-et pl... Akkor is spóroltál. Ilyesmiken is lehet gondolkodni.
üdv
Kösz a linket az edzésekhez. (szörnyen fura izé ez a smashrun, de átbogoztam rajta magam )
Ezek alapján pár dolgot szeretnék írni. Az biztos, hogy minimum érdekes maratoni felkészüles volt. :)
Az egyik ami egyből feltűnt, hogy a célhoz képest, célídő terv nélkül is, rengeteg "értéktelen" 4-5-6-7 kilóméteres futásod volt.
A másik, hogy a májusi 42 kilómétert leszámítva egyszer sem futottál legalább 30 kilómétert, de meg 25-öt sem.
Az első pontra azért írom ezt, hoy értéktelen, mert ha nem kifejezett intervall, résztáv edzés kemény tempóban tolt edzés volt, az a fél óra háromnegyed óra lájtos futás nem nagyon fejleszt semmit. És rengeteg ídőt elpocsékoltál, írtad kevés a szabadídőd, ezek a rövidek januártól aug.-ig 42 db futás volt!!!!!
(érdekes lett volna látni egyik másik futásodhoz szívrtimust, de nem lényeg anyira). Ezek a rövid távok voltak többségben a dk-s futások gondolom.
A másodikhoz, egyszer futottál 28-at, egyszer 42-őt, a többi max 21 de abból van kevesebb inkább <20km.
Ezt nem értem, hogy senki nem mondta akivel készültél, hogy ez így nem igazán maratoni távhoz készülés, ez így nem jó, de minimum a kitűzött álommal nincs köszönő viszonyban sem??
Te futottad ami le volt írva, nem tudom elhitted, hogy jó úton haladsz, vagy érezted azért hogy ez karcsú lesz, lehet a rövid futások után is azt gondoltad megtetted "amit kellett" stb... ezt te tudod. Ami az eredményt illeti, ezekből a futásokból, meg kihagyás, nyaralás stb után, a 4:26 minimum nagyon jó ídő! Úgy képzelem, ez tényleg nagy szenvedés volt a második felében...
Kis befektetéssel a sokat tudnál optimlizálni. Szabdídő, futás, fejlődés témákban.
Pl. DK napon is fuss legalább két kört, vagy hármat :) . Rengeteg ídőt spóroltál kapásból a szabadídődben, gondolom világos.
A napi kétszer munkába -ból futásról az a véleményem, hogy jó nem egyenértékű egy 20-assal, de azért egy nap kétszer megdolgoztatod a keringést 1-1 órára legalább, nem olyan rossz az, de azért azt azért úgy is kell súlyozni a programban, hogy nem teljesen célravezető km-ek voltak.
Pl. melóba bringával menni, és emellett csinálni a heti adag futásokat, na az király, persze taposni kell a pedált! ;) Napi kétszer azért a futásokon kívül is mozgolódik a keringés. Ha kevés az ídő, lehet csak hazafelé futni, de egyből többet, nem csak 10-et pl... Akkor is spóroltál. Ilyesmiken is lehet gondolkodni.
üdv
karma.koma 2012.10.03. 22:20:28
Egy hányinger ez az egész. Mindenki azonnal hagyja abba és menjen el futni vagy valami.
Néhány tény -
1. DK hatására kb decemberben én is beiratkoztam a Berlin maratonra (első)
2. csipkebokorvessző (hátha ettől angelday is beindul)
3. nem vagyok / voltam dagadt, de edzett sem, akkor épp 2 félmaraton volt a hátam mögött
4. azóta futottam 582 km-t. nem havonta, az idén, összesen. ebben benne volt 2 félmaraton versenyen, még 2 edzésen, meg 1 db 25-ös. 25 fölött semmi. (nem így terveztem, csak hát nekem is van egy munkám, meg egy magánéletem.)
4. a maratonom 4.30 lett, minden pillanatát élveztem, spirituális élmény volt, azóta csak arra gondolok, hogy mikor és hogyan újra.
5. nem volt célidő, csak alázat, figyelem, szabályok betartása, küzdelem, ujjongás.
6. DK-t mint jelenséget nem kedvelem, de ha kell, bárkit pofánverek, ha nem hagyja abba ezt a nevetséges kéjelgést. ennyi.
Néhány tény -
1. DK hatására kb decemberben én is beiratkoztam a Berlin maratonra (első)
2. csipkebokorvessző (hátha ettől angelday is beindul)
3. nem vagyok / voltam dagadt, de edzett sem, akkor épp 2 félmaraton volt a hátam mögött
4. azóta futottam 582 km-t. nem havonta, az idén, összesen. ebben benne volt 2 félmaraton versenyen, még 2 edzésen, meg 1 db 25-ös. 25 fölött semmi. (nem így terveztem, csak hát nekem is van egy munkám, meg egy magánéletem.)
4. a maratonom 4.30 lett, minden pillanatát élveztem, spirituális élmény volt, azóta csak arra gondolok, hogy mikor és hogyan újra.
5. nem volt célidő, csak alázat, figyelem, szabályok betartása, küzdelem, ujjongás.
6. DK-t mint jelenséget nem kedvelem, de ha kell, bárkit pofánverek, ha nem hagyja abba ezt a nevetséges kéjelgést. ennyi.
pannonfunk 2012.10.03. 22:22:23
@Joe.: "Ha kevés az ídő, lehet csak hazafelé futni," közben a bringád a hátadra kapod, hogy azért reggel munkábafelé azzal tudjál jönni :) Háromórás maraton is összejönne belőle :))))
[corristo] 2012.10.03. 22:26:26
@dvorcsakl:
"Gergő mostani futása szerintem egy kicsit a maraton megcsúfolása.
Fantasztikus idő ez a 4:24. Sokan vannak, akik bármit megadnának érte. De azt gondolom, hogy akik erre vágynak, azok tesznek érte. A maguk szintjén természetesen, hisz ami Szaszának egy bemelegítés, az másnak a legkeményebb edzés.
Gergő mit tett ezért az időért? Az elmúlt egy évben nem sokat. Ha csak az utolsó fél év edzéseit nézem (nyilván nem látunk bele 100%-osan a futómunkájába), akkor azt látom, hogy semmit. Ahhoz képest, hogy mi volt a célja, és ahhoz képest ahogy/ahová magát definiálja, ahhoz képest semmit. És ezek után elindul 4 órás maratont futni, amin megdől mint a szalmazsák, utána pedig magyarázkodik. Számomra ez nem sportszerű, inkább sok-sok olyan ember megcsúfolása, olyanoké, akik akár jobb, akár rosszabb időeredményért megszenvednek, megdolgoznak."
hát bizony ebből itt úgy tűnik, hogy ezt mondtad.
"Gergő mostani futása szerintem egy kicsit a maraton megcsúfolása.
Fantasztikus idő ez a 4:24. Sokan vannak, akik bármit megadnának érte. De azt gondolom, hogy akik erre vágynak, azok tesznek érte. A maguk szintjén természetesen, hisz ami Szaszának egy bemelegítés, az másnak a legkeményebb edzés.
Gergő mit tett ezért az időért? Az elmúlt egy évben nem sokat. Ha csak az utolsó fél év edzéseit nézem (nyilván nem látunk bele 100%-osan a futómunkájába), akkor azt látom, hogy semmit. Ahhoz képest, hogy mi volt a célja, és ahhoz képest ahogy/ahová magát definiálja, ahhoz képest semmit. És ezek után elindul 4 órás maratont futni, amin megdől mint a szalmazsák, utána pedig magyarázkodik. Számomra ez nem sportszerű, inkább sok-sok olyan ember megcsúfolása, olyanoké, akik akár jobb, akár rosszabb időeredményért megszenvednek, megdolgoznak."
hát bizony ebből itt úgy tűnik, hogy ezt mondtad.
kúlcsi 2012.10.03. 22:26:54
@karma.koma: oké, és ezzel mit akartál mondani? Nekem valahogy nem jött át a lényeg. Ugye nem ütsz meg?
dvorcsakl 2012.10.03. 22:34:52
@BGy:
@pannonfunk órája mindig 29-nél merül le.
@pannonfunk órája mindig 29-nél merül le.
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.10.03. 22:42:13
@karma.koma: Ezt nekem írod? Valami rosszat, bántót írtam? Remélem nem...
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.10.03. 22:48:43
@pannonfunk: Te ott pont van ám a bringa és a hazafelé futás gondolatok között...
--Pierre-- 2012.10.04. 01:02:05
@rrroka: nem. :)
rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.10.04. 05:34:00
@--Pierre--: le a kalappal! :) kerestem futobolondokon mi a titok, de nem találtam.
csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.10.04. 07:03:28
@Joe.: Nem tudom, @karma.koma: mire gondolt pontosan, majd ő elmondja, ha akarja. De meglepődnék, ha a te hozzászólásodra utalt volna. Amit írtál, nekem is nagyon tanulságos volt, pedig én még nem készülök maratonra.
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.04. 07:39:26
@pannonfunk: akkor jól van, ha vannak hosszúk, indulhatsz a maratonon, beleegyezek. :)))))
@karma.koma: a 6. pontot kicsit részletesebben, mert kétségek között vergődünk. :)))
@karma.koma: a 6. pontot kicsit részletesebben, mert kétségek között vergődünk. :)))
szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.10.04. 07:45:41
@Joe.: Nagyon jó vagy! Egyrészt hogy vetted a fáradtságot és átrágtad magad a Gergő edzésein, gondolom a fő-okosak ezt nem tették meg. Hátha leesik az embereknek, hogy ennek csak így van értelme, hogy nem fikázol és személyeskedsz hanem konkrét tanácsokat adsz. Amúgy meg hosszú nélkül tényleg nem lehet maratonra készülni, ezt minden edzőnek tudnia kell(ene)... Én 2x futottam 25 és 3x 30 felett, remélem elég lesz ahhoz, hogy vasárnap megjavítsam a tavalyi időmet...
pannonfunk 2012.10.04. 07:48:20
@dvorcsakl: Az iPodom az, ami meghülyül valahol 25 és 30 között. Az órám bírja még a maratont is :)
@BGy: Köszönöm az engedélyt :) Most a két hét pihenéssel próbálkozom, holnap még megyek egy átmozgatóra, de múlt hét hétfő óta nem futottam. Meglátjuk, hogy ez mire lesz jó.
@BGy: Köszönöm az engedélyt :) Most a két hét pihenéssel próbálkozom, holnap még megyek egy átmozgatóra, de múlt hét hétfő óta nem futottam. Meglátjuk, hogy ez mire lesz jó.
mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.10.04. 07:56:27
@Joe.: Az edzésterv egy részét nem futottam meg, a másik részét meg nem úgy. Fontos hosszú edzéseket meg a nyaralás miatt ki. Nem voltam elég profi ehhez az edzéstervhez és lehet, hogy nem is vagyok az. Most gondolkoznom kell, hogy merre tovább, újratervezés módba kapcsolok.
pannonfunk 2012.10.04. 08:07:08
@mgergoo: javasolt menetrend: őszi téli alapozás, tavasszal 1:45 körüli félmaratonra felkészülés, őszre 4 órán belüli maratonra felkészülés. Az őszi alapozásban terepen 30 km-ek, nekem azok nagyon bejöttek, reggeli után elindultam pár müzliszelettel, Szépjuhásznénál meg Fenyőgyöngyénél még volt kút, úgyhogy Zugliget-Normafa-Szépjuhászné-Hűvösvölgy-Fenyőgyöngye-Hűvösvölgy-Kurucles útvonalon futottam többször is. Szerintem rettenetesen jó, én nagyon élveztem, mindenkinek tudom ajánlani. Meg a monoton maraton a Hárs-hegyen, az is milyen jó volt. Ezeket úgy mindenféle célidő nélkül, szépen, kényelmesen.
dvorcsakl 2012.10.04. 08:11:21
@szancsurrr: ha nekem címezted, jelzem, nem csak hogy átnéztem, de végig követtem az egészet. Igaz, nem a smashrun-on (én azt nem használom), hanem garminon és endomondon. Sőt, néha edzéstervet is olvastam, szakmailag is érdekelt, mert érdekelt, hogy a két különböző adottságú és fizikai kvalitású ember ugyanazért a célért mennyire különböző úton megy végig.
És már csak azért is érdekelt, mert év elején többen tettünk egy vállalást, fogadalmat - hívhatjuk ahogy akarjuk -, melynek egyik pontja Gergő berlini teljesítményétől/eredményétől függött.
És már csak azért is érdekelt, mert év elején többen tettünk egy vállalást, fogadalmat - hívhatjuk ahogy akarjuk -, melynek egyik pontja Gergő berlini teljesítményétől/eredményétől függött.
dvorcsakl 2012.10.04. 08:41:44
@szancsurrr: ugyanazt csinálod, mint én, csak Te sokkal finomabb stílusban. Kritizálsz. Én Gergőt, Te az edzőt.
Te sem tudsz mindenről, én sem. És ez így fog maradni, hisz nem lehetünk mindig mindenhol ott.
Amit viszont nem javaslok, az az, hogy most hirtelen mindenki tanácsokat adjon Gergőnek. Neki egy emberre kell majd odafigyelnie futás terén, ez pedig majd az edzője, aki nem biztos, hogy az lesz, aki most volt.
Függetlenül attól, hogy Gergő mennyi hosszút nem futott meg, vagy mennyi hosszú nem lett neki előírva, se Te, se én nem vagyunk edzők.
"Amúgy meg hosszú nélkül tényleg nem lehet maratonra készülni, ezt minden edzőnek tudnia kell(ene)... "
Nem minden edző egyforma, nem minden módszer egyforma, és nem minden tanítvány egyforma. Ez a kijelentésed eléggé határozott, pedig nem biztos, hogy csak és kizárólag ez az egyetlen út.
Konkrét példát tudok mondani arra, hogy van, aki úgy fut maratont, hogy előtte nem futott csak 1x 30 km-t, azt is tempósan, és 25 km feletti edzései se nagyon voltak.
De most a hétvégén is fut első maratont olyan, aki két hete futott először 30-at, viszont olyat fejlődött félmaratonon, hogy ejha. És egy másik edzőnél, tehát ez nem Zsuzsi specifikus. Sőt, van egy harmadik srác is ebben a cipőben, igaz, őt türelemre intettük, és most még sem megy neki fejjel.
De van aki a pulzuskontrollra esküszik, van, aki képtelen olyan lassan menni, mert mindene megfájdul. Van aki a folyamatos, fokozódó terhelésre esküszik, van, aki ciklusokban gondolkodik.
Nézd meg pannonfunkot, az a kilométer, amit a lábába tesz, abba más belehallna. És mégse fejlődik olyan ütemben, ahogy szeretne. Pedig hosszúakat fut. Ő más alkat, más ritmus. Most akkor szar az edzője? (Nem tudom, van e edzője, de ha incs, akkor most szar pannonfunk?) Szerintem nem.
Lehet engem kritizálni, nincs azzal baj, való igaz, hogy a stílusom olyan, amilyen.
De aki itt érdemben hozzászól, az mind kritizál (akár pozitív, akár negatív irányba), csak szebb csomagolásban.
Te sem tudsz mindenről, én sem. És ez így fog maradni, hisz nem lehetünk mindig mindenhol ott.
Amit viszont nem javaslok, az az, hogy most hirtelen mindenki tanácsokat adjon Gergőnek. Neki egy emberre kell majd odafigyelnie futás terén, ez pedig majd az edzője, aki nem biztos, hogy az lesz, aki most volt.
Függetlenül attól, hogy Gergő mennyi hosszút nem futott meg, vagy mennyi hosszú nem lett neki előírva, se Te, se én nem vagyunk edzők.
"Amúgy meg hosszú nélkül tényleg nem lehet maratonra készülni, ezt minden edzőnek tudnia kell(ene)... "
Nem minden edző egyforma, nem minden módszer egyforma, és nem minden tanítvány egyforma. Ez a kijelentésed eléggé határozott, pedig nem biztos, hogy csak és kizárólag ez az egyetlen út.
Konkrét példát tudok mondani arra, hogy van, aki úgy fut maratont, hogy előtte nem futott csak 1x 30 km-t, azt is tempósan, és 25 km feletti edzései se nagyon voltak.
De most a hétvégén is fut első maratont olyan, aki két hete futott először 30-at, viszont olyat fejlődött félmaratonon, hogy ejha. És egy másik edzőnél, tehát ez nem Zsuzsi specifikus. Sőt, van egy harmadik srác is ebben a cipőben, igaz, őt türelemre intettük, és most még sem megy neki fejjel.
De van aki a pulzuskontrollra esküszik, van, aki képtelen olyan lassan menni, mert mindene megfájdul. Van aki a folyamatos, fokozódó terhelésre esküszik, van, aki ciklusokban gondolkodik.
Nézd meg pannonfunkot, az a kilométer, amit a lábába tesz, abba más belehallna. És mégse fejlődik olyan ütemben, ahogy szeretne. Pedig hosszúakat fut. Ő más alkat, más ritmus. Most akkor szar az edzője? (Nem tudom, van e edzője, de ha incs, akkor most szar pannonfunk?) Szerintem nem.
Lehet engem kritizálni, nincs azzal baj, való igaz, hogy a stílusom olyan, amilyen.
De aki itt érdemben hozzászól, az mind kritizál (akár pozitív, akár negatív irányba), csak szebb csomagolásban.
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.04. 09:01:10
Tegnap elolvastam Muhari Gábor maratonról szóló írását ismét. Egy oldalon írja le, hogyan kell elrontani egy maratont. Szóról szóra ez történt itt is. Mivel nincs engedélyem az idézésre, ezért olvassátok el innen az 52. oldalt! www.futas.net/cikkek/maratonmg.pdf
Egy oldal, érdemes! Nekem az első maratonom előtt nagyon sokat segített. Elolvasni, mert kikérdezem! :))))
Egy oldal, érdemes! Nekem az első maratonom előtt nagyon sokat segített. Elolvasni, mert kikérdezem! :))))
dvorcsakl 2012.10.04. 09:05:33
@BGy: én végig olvastam. Sok szakmai dolog van benne, amihez én kicsi vagyok, inkább az emberi részből próbáltam tanulni.
pannonfunk 2012.10.04. 10:03:05
@BGy: Jól hangzik, csak akkor magyarázd már meg nekem a Velencei tavamat is:
connect.garmin.com/activity/225972133
végig 155-ös riasztással futottam, és mégis beragadtam a végére. Da nagyon csúnyán. Ennyi erővel kezdhettem volna egy picit gyorsaban is, akkor is ugyanúgy éreztem volna magamat. Lehet, hogy itt a sukorói meg a pákozdi emelkedők tesznek be, de most pulzuskontrollal futottam, és ott vissza is lasítottam most, hogy a pulzus maradjon, és ennek ellenére nem esett jól a vége. Persze, lehet, hogy eldramatizálom, és nem volt az annyira vészes, de akkor sem esett jól az utolsó pár kilométer.
connect.garmin.com/activity/225972133
végig 155-ös riasztással futottam, és mégis beragadtam a végére. Da nagyon csúnyán. Ennyi erővel kezdhettem volna egy picit gyorsaban is, akkor is ugyanúgy éreztem volna magamat. Lehet, hogy itt a sukorói meg a pákozdi emelkedők tesznek be, de most pulzuskontrollal futottam, és ott vissza is lasítottam most, hogy a pulzus maradjon, és ennek ellenére nem esett jól a vége. Persze, lehet, hogy eldramatizálom, és nem volt az annyira vészes, de akkor sem esett jól az utolsó pár kilométer.
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.10.04. 10:07:11
@dvorcsakl: Maratont futni bármilyen futásokból lehet valószínűleg. A különbség az, amikor van célídő és hogy az mennyi. És ekkor már meghatározható, hogy az adott felkészülés nagy eséllyel jó e, kevés e, és minimum mi let volna célszerű.
dvorcsakl 2012.10.04. 10:13:48
@Joe.: nem ezt mondom?
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.10.04. 10:29:12
@dvorcsakl: Nem. (vagy félre értettem) :)
Te azt mondod sok út van. Én meg azt, hogy ez a célídő csökkenésével egyre szűkül, és a végén már nem marad csak egy út kb. Ennek van pár építőeleme. Egy is hiányzik, jó eséllyel bukta. Egyszerű. :) De nem vagyok én szaki, csak jót lehet most végre ilyenekről beszélgetni. :)
Te azt mondod sok út van. Én meg azt, hogy ez a célídő csökkenésével egyre szűkül, és a végén már nem marad csak egy út kb. Ennek van pár építőeleme. Egy is hiányzik, jó eséllyel bukta. Egyszerű. :) De nem vagyok én szaki, csak jót lehet most végre ilyenekről beszélgetni. :)
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.04. 10:32:02
@pannonfunk: nem tudom. Én a következőt szoktam csinálni. Ha 155 a felső határérték, akkor 140-nel kezdek, hogy a 155-t a vége felé csípjem el, ha nagyon muszáj. Hosszú futásaim alatt állandó szívfrekvenciát nem szoktam tartani, picit engedem nőni a "biztonsági" zónámon belül. 10-11 km-s futások alkalmával az elején felnyomom a zóna felső határához és azon végigmegyek. Hegyre fel pedig megállok, mert amikor már sétánál is 160, akkor el szoktam gondolkodni. :)))
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.10.04. 10:37:46
@BGy: Nem árt az ismétlés elolvasom megint. :)
dvorcsakl 2012.10.04. 10:40:33
@Joe.: a kettő nem feltétlenül zárja ki egymást.
Valóban szűkül, de még talán a legszűkebb részén sem lehet azt mondani, hogy csak egy út van.
Arra próbáltam reflektálni, hogy mindenki kritizálja az edzőt, mert egy állítólagos alapigazságnak nem tett eleget (függetlenítsünk attól, hogy Gergő is leírta, hogy volt, amit nem csinált meg egyéb okok miatt). De ez nem alapigazság. Csak egy járható út a sok közül. A mi szintünkön, a mi célidőink mellett még elég nagy a bejárható utak tárháza. Nem biztos, hogy a sok hosszú előrébb vitt volna, de nem is kizárt nyilván. Persze a jobban kijárt utat követni praktikusabb, de nem feltétlenül csak az a célravezető.
Akiket a korábbi kommentben említettem, jóval 4 óra alatt fognak futni - remélhetőleg -, egy másik utat végigjárva, aminek nem meghatározó eleme a sok hosszú. És mondom, másik edző áll mögöttük.
Valóban szűkül, de még talán a legszűkebb részén sem lehet azt mondani, hogy csak egy út van.
Arra próbáltam reflektálni, hogy mindenki kritizálja az edzőt, mert egy állítólagos alapigazságnak nem tett eleget (függetlenítsünk attól, hogy Gergő is leírta, hogy volt, amit nem csinált meg egyéb okok miatt). De ez nem alapigazság. Csak egy járható út a sok közül. A mi szintünkön, a mi célidőink mellett még elég nagy a bejárható utak tárháza. Nem biztos, hogy a sok hosszú előrébb vitt volna, de nem is kizárt nyilván. Persze a jobban kijárt utat követni praktikusabb, de nem feltétlenül csak az a célravezető.
Akiket a korábbi kommentben említettem, jóval 4 óra alatt fognak futni - remélhetőleg -, egy másik utat végigjárva, aminek nem meghatározó eleme a sok hosszú. És mondom, másik edző áll mögöttük.
dvorcsakl 2012.10.04. 10:57:53
@BGy, @pannonfunk: kérdeznék.
Ha a laktát küszöb normál ember esetében a pulzus 80%-a, akkor nekem a 188 alapján 150.
Ha egy "gyors", de sikeres maraton volna a célom, és nézném verseny közben a számokat, mi lenne a pulzust tekintve az ideális?
Ha a laktát küszöb normál ember esetében a pulzus 80%-a, akkor nekem a 188 alapján 150.
Ha egy "gyors", de sikeres maraton volna a célom, és nézném verseny közben a számokat, mi lenne a pulzust tekintve az ideális?
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.10.04. 11:14:31
@dvorcsakl:
Persze 4 óra környéke az egy egészséges, ez azt is jelenti túlsúlymentes, sportértelemben általánosan fitt ember normál teljesíthető maratoni ideje.
Hubert Beck maraton könyvében nagyon jól párosítva van a teljesítmény a szervezet oxigénfelvételi képességével.
Profik 75-90 vo2max
edzettek 50-70 vo2max
normal egeszseges ember: 30-40 vo2max
VO2max=milliliter levegő felvétel, 1 kg testsúlyra, 1 perc alatt.
(Ebből máris látszik miért hat a teljesítményre annyira a túlsúly, a felesleges súly, 1kg le = 1% javulás fel)
A lényeg, minél jobb az oxigénfelvevő képessége a szervezetnek, annál feljebb tolódik a laktát küszöb, annál nagyobb tempóban tudunk laktát szint alatt futni. Ez egy 1:1 összefüggés. Itt tart a tudomány. :)
Ebből lett visszavezetve a maratoni célídőkre adott Vo2max értékek.
4 óra 42 Vo2max
3 óra 62 Vo2max
2:15 óra 72 Vo2max
Ezt csak azért írtam le ilyen hosszan, hogy megindokoljam a válaszom első mondatát, aminek a következménye, hogy a 4 óra nem egy komoly küszöb, mondom normál súlyúaknál, amit ne lehetne változatosan megfutni. De Gergő honnan indult el, nagyon nagyon lentről a 4 óra felé, nem szabad elfelejteni.
A könyv nagyon érdekes, ajánlom mindenkinek.
Persze 4 óra környéke az egy egészséges, ez azt is jelenti túlsúlymentes, sportértelemben általánosan fitt ember normál teljesíthető maratoni ideje.
Hubert Beck maraton könyvében nagyon jól párosítva van a teljesítmény a szervezet oxigénfelvételi képességével.
Profik 75-90 vo2max
edzettek 50-70 vo2max
normal egeszseges ember: 30-40 vo2max
VO2max=milliliter levegő felvétel, 1 kg testsúlyra, 1 perc alatt.
(Ebből máris látszik miért hat a teljesítményre annyira a túlsúly, a felesleges súly, 1kg le = 1% javulás fel)
A lényeg, minél jobb az oxigénfelvevő képessége a szervezetnek, annál feljebb tolódik a laktát küszöb, annál nagyobb tempóban tudunk laktát szint alatt futni. Ez egy 1:1 összefüggés. Itt tart a tudomány. :)
Ebből lett visszavezetve a maratoni célídőkre adott Vo2max értékek.
4 óra 42 Vo2max
3 óra 62 Vo2max
2:15 óra 72 Vo2max
Ezt csak azért írtam le ilyen hosszan, hogy megindokoljam a válaszom első mondatát, aminek a következménye, hogy a 4 óra nem egy komoly küszöb, mondom normál súlyúaknál, amit ne lehetne változatosan megfutni. De Gergő honnan indult el, nagyon nagyon lentről a 4 óra felé, nem szabad elfelejteni.
A könyv nagyon érdekes, ajánlom mindenkinek.
Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2012.10.04. 11:14:54
@dvorcsakl: Ha HRR százalékában nézed akkor 80% , ha a HRmax akkor 85% körül van általában a laktátküszöb.
Ideális esetben a versenytempó stabil, a pulzus szépen egyenletesen emelkedik, kb. 30 km után érve el ez a pulzust.
Ideális esetben a versenytempó stabil, a pulzus szépen egyenletesen emelkedik, kb. 30 km után érve el ez a pulzust.
Jozsef · http://road2boston.blog.hu 2012.10.04. 11:25:57
@Joe.: Laktátküszöb (az a pont ahol terhelésre rohamosan megnő laktát a vérben) alapvetően genetikai adottság. Terheléses vizsgálattal és vérvétellel lehet meghatározni. Ha pulzussal akarjuk összekötni (mint a terhelés métékének indikátorával), akkor sem egy konkrét érték, de viszonylag szűk pulzustartomány (mérési hiba, körülmények stb. miatt kb. 3-5 hosszú)
Hosszabb idővel változhat az életkor miatt, de ha pár éves időtávban gondolkodunk, akkor állandónak kell tekinteni.
Tehát a laktátküszöböt edzéssel nem lehet emelni. Amit, azonban megfelelő edzéssel el lehet érni, hogy a laktátküszöb környékén jelentősen növekedjen a futósebesség.
Hosszabb idővel változhat az életkor miatt, de ha pár éves időtávban gondolkodunk, akkor állandónak kell tekinteni.
Tehát a laktátküszöböt edzéssel nem lehet emelni. Amit, azonban megfelelő edzéssel el lehet érni, hogy a laktátküszöb környékén jelentősen növekedjen a futósebesség.
dvorcsakl 2012.10.04. 11:31:50
@Jozsef: azt mondod akkor, hogy ha a max pulzusom 188, a laktát küszöb 160, és ezt 30 körül kellene elérni? Illetve 30 előt alatta kellene lenni?
A HRR esetében a nyugalmi pulzus az a klasszikus napközbeni nyugalmi pulzus? Ami nekem 60, bár nemrég orvosnál 50 volt. Vagyis a HRR: 188-60= 128? Annak a 80%-a nagyon máshol van, mint 160. Mit értek rosszul?
A HRR esetében a nyugalmi pulzus az a klasszikus napközbeni nyugalmi pulzus? Ami nekem 60, bár nemrég orvosnál 50 volt. Vagyis a HRR: 188-60= 128? Annak a 80%-a nagyon máshol van, mint 160. Mit értek rosszul?
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.04. 11:37:45
@dvorcsakl: Olipapa oldaláról: "... nemsportoló felnőtteknél 80, míg élsportolóknál 90% fölött van a pulzusmaximumhoz viszonyítva ez a küszöbérték. Edzett egyének az ehhez tartozó tempót motiváltan akár egy, másfél óráig is képesek tartani, ..."
Ilyenekben nem tudok tanácsot adni, csak abban, hogy hosszút kell futnia annak, aki fogyásból jött vissza a sportba. Én is. Bár én csak 95 kg-ról.
Ilyenekben nem tudok tanácsot adni, csak abban, hogy hosszút kell futnia annak, aki fogyásból jött vissza a sportba. Én is. Bár én csak 95 kg-ról.
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.10.04. 11:39:36
@Jozsef: Szia, elbeszelunk egymas mellet.
Nem a pulzus fuggvenyeben irtam a laktat kuszob kitolasat.
A pulzus terhelesnel azert movekszik, mert meg tobb oxigent szeretne az izmokhoélem ígz juttatni.
Ha jo az oxigenfelvevo kepesseg(vo2max), a tudobol tobb oxigent vesz fel a ver es juttat el az izmokhoz adott pulzus mellett.
Ebbül látható, hogy pontosan nem magasabb pulzusnál lesz a laktát küszöb, hanem magasabb terhelési szinten érjük majd csak el.
Remélem így egyetértünk.
Nem a pulzus fuggvenyeben irtam a laktat kuszob kitolasat.
A pulzus terhelesnel azert movekszik, mert meg tobb oxigent szeretne az izmokhoélem ígz juttatni.
Ha jo az oxigenfelvevo kepesseg(vo2max), a tudobol tobb oxigent vesz fel a ver es juttat el az izmokhoz adott pulzus mellett.
Ebbül látható, hogy pontosan nem magasabb pulzusnál lesz a laktát küszöb, hanem magasabb terhelési szinten érjük majd csak el.
Remélem így egyetértünk.
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.10.04. 11:41:18
...ugyanazt a pulzust. (utolso mondat vegere)
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.10.04. 11:42:27
(bocsanat a sok helyesirasi hibaert de korulmenyes a billentyuzetemen mindig valtogatni stb..)
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.04. 11:52:00
@Joe.: ezt is elírtad: "Ebbül látható", helyesen: ebbűl látható. :))))))))))
cindbl 2012.10.04. 11:53:31
@Jozsef: "Tehát a laktátküszöböt edzéssel nem lehet emelni."
ez biztos? en mondjuk hadd-ra eskuszom, szerinte lehet tolni felfele a kuszobot megfelelo edzessel.
@dvorcsakl: megint csak hadd szerint: minnel tobbet kell futni laktat alatt, annal tobbet hasznal zsirbol, es kevesebbet glikogenbol. ezzel teljesen egybecseng mark allen / dr maffetone ajanlasa is: sok lassu hosszu, hogy az izmok hozzaszokjanak ahhoz, hogy a zsirt hasznaljak fel.
(bar en teljesen hobbifuto vagyok, nem ertek hozza, csak sokat olvastam rola :))
ez biztos? en mondjuk hadd-ra eskuszom, szerinte lehet tolni felfele a kuszobot megfelelo edzessel.
@dvorcsakl: megint csak hadd szerint: minnel tobbet kell futni laktat alatt, annal tobbet hasznal zsirbol, es kevesebbet glikogenbol. ezzel teljesen egybecseng mark allen / dr maffetone ajanlasa is: sok lassu hosszu, hogy az izmok hozzaszokjanak ahhoz, hogy a zsirt hasznaljak fel.
(bar en teljesen hobbifuto vagyok, nem ertek hozza, csak sokat olvastam rola :))
Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.10.04. 12:03:29
@BGy: ebben sosem voltam biztos, kösz :)))
cindbl 2012.10.04. 12:28:00
@BGy: ez nagyon jo iras, lydiard es hadd kombinacioja alapjan fut. ezek alapjan akkor en sem csinalok hujeseget :D
koszi a cikket, ezt meg nem ismertem.
koszi a cikket, ezt meg nem ismertem.
dvorcsakl 2012.10.04. 12:30:44
@dvorcsakl: ez hülye kérdés volt. Megközletítőleg gondolom.
cindbl 2012.10.04. 12:47:59
@dvorcsakl: en azt olvastam, hogy nagyjabol 1-1.5 ora a maximum.
dvorcsakl 2012.10.04. 13:08:34
@cindbl: Akkor nekem valszeg magasabb a laktátküszöböm, mert 160-161 feletti atlagpulzus/km mellett még le tudok futni 20-25 km-t, ami nekem nem egy-másfél óra.
csétomi 2012.10.04. 13:23:41
@dvorcsakl: az attól függ, mennyivel futsz felette, és milyen a laktát toleranciád. Olvastam valahol egy kutatást, ami azt mutatta ki, hogy az afrikai maratonisták sikerességének egyik titka pont az, hogy genetikájukból adódóan jobban tűrik a savasodást. Az az egy-másfél óra, az más: ennyi idő alatt ürül ki a szénhidrátraktárad, azaz ennyi ideig tudsz anaerob zónában futni (1:30 alatti félmaratonnál nem kell szarakodnod a kajálással:)). Persze utána még ott van még elbontásra az izom, meg ez is egyénfüggő, és amúgy is sokak szerint meghaladta már ezt a zsíronfutásdi témát a sporttudomány :)
csétomi 2012.10.04. 13:24:40
@dvorcsakl: nem volt valahol az őseid között egy kenyai? :))
dvorcsakl 2012.10.04. 13:42:20
@csétomi: nem tudok róla. :-)
mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.10.04. 14:06:55
@dvorcsakl: tavaly a NIke félmaratont végig laktát felett futottam.
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.04. 14:09:22
Feltöltöttem ide az egyetlen maratonomon rögzített pulzusadataimat. A sebesség állandó volt.
picasaweb.google.com/lh/photo/i4NnvnnBzf978du-mjVnQsBbSLU0oWrYS5hcwm2gS7Q?feat=directlink
Remélem, látható!
picasaweb.google.com/lh/photo/i4NnvnnBzf978du-mjVnQsBbSLU0oWrYS5hcwm2gS7Q?feat=directlink
Remélem, látható!
dvorcsakl 2012.10.04. 14:26:13
@mgergoo: akkor még csak odamentél, lefutottad, a hülyeségeket kihagytad. Most már menetközben aggódnál ezeken az értékeken. Nem kell mindig mindenbe belemászni, nem mindig visz előrébb.
mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2012.10.04. 14:37:02
@dvorcsakl: direkt nem rakom ki a pulzust az alapképernyőre, mert a franc tudja mennyire beszélném magamba, hogy jajj, akkor most rosszul kell lennem.
Akkor most mégse hülyeség a laktáttal való buziskodás? :-)
Akkor most mégse hülyeség a laktáttal való buziskodás? :-)
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.04. 14:41:16
@dvorcsakl: nem szaroztál már az elején sem. Hát, igen a rejtett kenyai ősök. :))
Lehet, hogy én meg túl óvatos voltam? Kár, hogy nem lehet sűrűn kísérletezgetni ezzel. Még a hosszú edzéseken sem merem meghúzni az elejét, nehogy kárba menjen egy alkalom is.
Lehet, hogy én meg túl óvatos voltam? Kár, hogy nem lehet sűrűn kísérletezgetni ezzel. Még a hosszú edzéseken sem merem meghúzni az elejét, nehogy kárba menjen egy alkalom is.
cindbl 2012.10.04. 14:52:09
@dvorcsakl: siman lehet. en azt vettem eszre, hogy nekem kb 160 utan (plane, ha kicsit hosszabb idore, mondjuk 10 percre) mar nem nagyon megy vissza a pulzusom, ha nem allok le/setalok egy kicsit.
sot, en pl rettenetesen rosszul veszem az emelkedoket is, most arra keresek valami infot, hogy ezt hogy lehetne kivedeni (a sok emelkedore valo futason kivul :))
sot, en pl rettenetesen rosszul veszem az emelkedoket is, most arra keresek valami infot, hogy ezt hogy lehetne kivedeni (a sok emelkedore valo futason kivul :))
dvorcsakl 2012.10.04. 15:06:19
@mgergoo: semmi ilyen nem hülyeség, de a helyén kell kezelni, és tudni kell, mi az, amibe a mi szintünkön bele kell folyni, és mi az, amibe nem.
Amit mondtam: Neked még annyi szakmaiságod sincs még, mint nekem, pedig nekem aztán nagyon nincs.
Tartom amit mondtam, a Te célközönségedet nem ebbe az irányba kell elvinni, hanem azt kell tudatosítani, példázni - szerintem, mondom szerintem -, hogy edzésmunka (mozgás) = eredmény (fogyás).
És hogy idézzek valaki mást, aki egyébként figyeli a pulzusát: futo.blog.hu/2012/04/25/egy_ujabb_megfigyelo
Amit mondtam: Neked még annyi szakmaiságod sincs még, mint nekem, pedig nekem aztán nagyon nincs.
Tartom amit mondtam, a Te célközönségedet nem ebbe az irányba kell elvinni, hanem azt kell tudatosítani, példázni - szerintem, mondom szerintem -, hogy edzésmunka (mozgás) = eredmény (fogyás).
És hogy idézzek valaki mást, aki egyébként figyeli a pulzusát: futo.blog.hu/2012/04/25/egy_ujabb_megfigyelo
dvorcsakl 2012.10.04. 15:10:20
@BGy: el nem hiszed, hogy mennyire óvatos voltam. Csak nem a pulzust néztem (azt hiszem, 21nél megnéztem), hanem az előírt tempót. Ami persze összefügg. De tudtam, mi az, amire képes vagyok (persze biztonsági tartalékkal), mire volt elég az edzés.
Ha a pulzust figyelembe vettem volna, akkor rosszabb időt értem volna el, miközben mindenki azt mondta, ennél jobb idő is bennem volt. Ezért gondolom azt, biztos van értelme a pulzuskontrol futásnak, de nincs értelme állandóan határokkal foglalkozni.
Ha a pulzust figyelembe vettem volna, akkor rosszabb időt értem volna el, miközben mindenki azt mondta, ennél jobb idő is bennem volt. Ezért gondolom azt, biztos van értelme a pulzuskontrol futásnak, de nincs értelme állandóan határokkal foglalkozni.
dvorcsakl 2012.10.04. 15:25:37
@cindbl: ezt nem tudom nálam hogy van, mivel inkább lasabb futásokon nézem a pulzust, hogy próbáljak visszavenni. Mivel a tempó lasabb, a terhelés is más, és olyankor könyebben visszamegy. Lehet, hogy magasabbról nekem se menne vissza, de tényleg nem tudom. CSak azt tudom, hogy mostanában nézem _ már legalább 3x megnéztem - hogy egy ill. 2 perc alatt mennyire megy vissza egy magasabb, edzésvégi értékről.
cindbl 2012.10.04. 16:22:28
@dvorcsakl: ha leallok, akkor kb 1-1.5 perc alatt visszamegy mondjuk 25-30 utest. azzal nincs gondom. viszont volt olyan futasom (telleg rovid volt, fel ora reggel, szallodaban futopadon), ahol 20 perc utan megutottem a 163-as pulzust, es hiaba csokkentettem a tempot 1.5 perccel, vegig 160 felett maradtam a maradek 10 percre. mondjuk nalam a hatar kb 157-nel van (hiaba, vilag eletemben utaltam futni :))
Sophie.Sz 2012.10.05. 09:28:25
Helló! Én most néztem meg, nem olvastam sem az előző kommenteket, sem ezeket itt följebb... nem is fogom. De erre a videóra most nyomok egy nagy like-ot. Teljesen át tudok érezni mindent, amit mondtál - Berlin, meg első-maraton vonalon is.
És gratulálok az első maratonodhoz, Geri! Sajnálom, hogy nem volt olyan jó élmény, de pár év múlva visszanézve úgyis csak a jóra emlékszel majd. :)
És gratulálok az első maratonodhoz, Geri! Sajnálom, hogy nem volt olyan jó élmény, de pár év múlva visszanézve úgyis csak a jóra emlékszel majd. :)
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.07. 20:46:19
Egész héten osztottam itt az igét, a mai maratonom 4:17.09 lett. Lassú kezdés, lassú folytatás, fal nélkül. Majd megírom részletesen is, hogyan előztem 30 után a sok falba koppanót. Ha-ha-ha!
Gyűrött Papír 2012.10.07. 22:37:02
@dvorcsakl: "...van, aki képtelen olyan lassan menni, mert mindene megfájdul."
Szia! Ez mit jelent, milyen fájdalom jelentkezik lassú futásnál? Mert ha az amire én gondolok, akkor lehet mégsem vagyok egyedül az univerzumban!?
Szia! Ez mit jelent, milyen fájdalom jelentkezik lassú futásnál? Mert ha az amire én gondolok, akkor lehet mégsem vagyok egyedül az univerzumban!?
dvorcsakl 2012.10.07. 23:16:57
@Gyűrött Papír: lassu temponal az amigy is szar mozgasom megszarabb lesz, es ezt erzem a labamon, bokamon.
Irén a Szirén 2012.10.08. 18:38:54
Ha én egyáltalán le tudnék futni egy maratont, oltárt emeltetnék magamnak, de gondolom Gergő, neked ez nem vigasz, meg egyébként is, minek vigasz?
És még úgy kb. van 30 éved futni egy 4 órán belülit. :-)
Szóval grat!
És még úgy kb. van 30 éved futni egy 4 órán belülit. :-)
Szóval grat!
pannonfunk 2012.10.09. 18:27:59
@BGy: én is megírtam, Gergőnek és mindenkinek, aki maratont akar futni még életében :)
utunkultraba.blog.hu/2012/10/09/masodik_maratonom
Az utolsó pár kilométerre elfogytam, de csak 35 után kezdett nagyon visszaesni a tempóm. Azt gondolom, hogy az én szintemen ez gyakorlatilag kiküszöbölhetetlen.
utunkultraba.blog.hu/2012/10/09/masodik_maratonom
Az utolsó pár kilométerre elfogytam, de csak 35 után kezdett nagyon visszaesni a tempóm. Azt gondolom, hogy az én szintemen ez gyakorlatilag kiküszöbölhetetlen.
iramszarvas 2012.10.09. 20:57:02
Én ezt csak most néztem végig. Igen, nagyon nagy ugrás van a félmaraton és a maraton között, de azzal, hogy a félmaraton után egy évvel ne lehessen maratont futni, nagyon nem tudok egyetérteni. Én minden sportmúlt nélkül, egy évvel azután, hogy futni kezdtem, lefutottam a maratont. Lehet, h nem mindenkinek jön össze, de én nagyon bánnám, ha egy hasonló poszt elriasztott volna.
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.10. 08:36:32
@iramszarvas: Gergő első éve a futóalkat eléréséről szólt. És talán még most is arról szól.
A kezdetben is futóalkatú emberek szó szerint lépéselőnyben vannak. Én tudom, milyen 81 és milyen 90 kilósan futni. Most valahol a kettő között vagyok és ez is sok.
A kezdetben is futóalkatú emberek szó szerint lépéselőnyben vannak. Én tudom, milyen 81 és milyen 90 kilósan futni. Most valahol a kettő között vagyok és ez is sok.
ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.10.10. 12:05:08
Szerintem nem sokat tud magáról aki nem szaladt még neki a falnak, és nem küzdötte végig a fenmaradó akárhány kilómétert. Egy jó maratonfutás nekem a határon történő egyensúlyozásról szól, nem pedig arról, hogy kényelmes tempóval fussam le azt. Gergő nekiszaladt a falnak, történt már mással is ilyen. Olyan leckét kapott amit csak a saját bőrén tanulhat meg az ember, és nagyon sokat tud építkezni belőle, de ezt laza maratoni tempóval nem lehet megtanulni! A következő jobban fog sikerülni, ebben biztos vagyok
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.10. 16:43:30
@iramszarvas: azokra gondoltam, akik nem a fogyás miatt kezdtek futni és a kezdetkor is futóalkatuk volt. Vagy futóbb alkatuk. Szerintem te is úgy kezdted, nem a túlsúlyos zónából érkeztél. :)))
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.10. 16:45:53
@ringsider: a fal lefejelésével kapcsolatban igazad van. Szerintem az első versenyre úgy kell menni, hogy ez már egy edzésen megtörtént.
BGy · http://babosi.blog.hu 2012.10.10. 18:06:16
@iramszarvas: pufi voltál? Rólad nem gondoltam volna. :))) Hosszú távokat futsz és naplózol, az Utunk ultrába blog alapján is másként gondoltam.
dvorcsakl 2012.10.11. 12:19:36
@iramszarvas: igazad van. Az első fm után fél évvel is lehet maratont futni.
A baj az, hogy mindenki azt hiszi, ez a természetes, ez az, amire mindenki képes. Hogy ha Dezső képes rá, akkor Pisti is képes rá. De azon nem gondolkodnak, hogy különbség van Dezső és Pistike között. Mind mentálisan, mind fizikailag.
És lehet, hogy Dezső az FM előtt 3 évet futott, Pistike meg csak 3 hónapot. Ez összetett dolog, egyik oldal mellett se kéne voksot letenni, inkább egyénileg vizsgálni a dolgot.
Sajnos ez elmarad.
A baj az, hogy mindenki azt hiszi, ez a természetes, ez az, amire mindenki képes. Hogy ha Dezső képes rá, akkor Pisti is képes rá. De azon nem gondolkodnak, hogy különbség van Dezső és Pistike között. Mind mentálisan, mind fizikailag.
És lehet, hogy Dezső az FM előtt 3 évet futott, Pistike meg csak 3 hónapot. Ez összetett dolog, egyik oldal mellett se kéne voksot letenni, inkább egyénileg vizsgálni a dolgot.
Sajnos ez elmarad.
Az utolsó 100 komment: