Szombti Futóklub: Normafa

2013.01.13. 20:55 angelday

Baromi jó időt fogtunk ki szombaton: hidegben, viszont szikrázó napsütésben és havon ment a futás. Az előzetes tervekkel ellentétben nem két táv lett végül, csak egy, viszont azt befuthatta aki akarta kétszer is (kb. 2x4 km). Én egyszer futottam meg, viszont senki nem mondta, hogy az Erzsébet-kilátóig is felmegyünk. Így nézett ki nagyjából:

normafa_futas.jpg
a szerző iPhone 4S felvétele – a hivatalos galériát Facebookon találjátok meg

Erzsébet-kilátó?

A János-hegy csúcsán régebben egy alacsony faemelvény állt, tetővel ellátott, hatszög alakú galériával. A fővárosi mérnöki hivatal 1899-1900 telén több tervet dolgozott ki egy kő kilátótoronyra, s ezek egyike általános tetszésben részesült.

Az új kilátótornyot 1910. szeptember 8-án adták át, melyet Erzsébet királynéról neveztek el, aki 1882-ben itt járt. Az egyedülálló szépségű kilátótorony neoromán stílusban létesült. 23,5 m magas. Kerek alapformájú. Lépcsőinek száma 101. A kilátó körüli teraszt 1931-ben alakították ki.

Romantikus túrázásaim alkalmával sem volt kis vállalás felgyalogolni, most viszont kifejezetten nem ment. Én belegyalogoltam a felénél! Ezek után visszatérni az eredeti helyszínre nekem már pontosan elég volt. Mondjuk azért látom a saját korlátaimat is. Cél a két kör.

Egyébként nagyon örültem, hogy a Normafára mentünk fel, új útvonalat ismertem meg.

5 komment

Címkék: normafa futóklub Erzsébet-kilátó

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr695016433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mtr 2013.01.13. 21:50:15

Hi,
Nekem is nagyon bejott tegnap az utvonal, igy ma visszamentem ujbol. Parkolas az Agro holtel elott, mint tegnap. Az ido is szep volt, a nap ugyan nem sutott, viszont csendesen szalingozott a ho. A lenyeges kulonbseg abban volt, hogy mire visszaertem a kocsihoz feltortek azt es elvittek az irataimat. Lakaskulcsot szerencsere nem tartok az iratok mellett, de igy is eleg maceras lesz a potlasuk. Ja, meg a zarcsere az auton...
Szebb napot :) ,
Metro

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.01.14. 13:22:17

"...általános tetszésben részesült." Szépen fogalmazott, aki ezt az ismertetőt írta a kilátóról.

Sent from my PC. Powered by Win XP. Brought to you by my wallet. :))))))

Mongoose 2013.01.14. 17:57:55

Sziasztok, én itt futok Normafa, János-hegy és környéke útvonalakon heti 3x, kár,hogy nem ,mentünk le a kommersz turista útvonalról, én - Cafe de Colombia kék fehér kabát :) - a 2. körben 2 futó társunkat visszafelé bevezettem az erdő mélyére, - ahol keskeny, épp egy futó fért el rajta - és szép kilátásban gyönyörködhettek. Ha olvassátok, kérlek véleményezzétek. :) Legközelebb szóljatok, tudok pár igen szép útvonalat. Vasárnap én is futottam délután egy 15-öst, akkor már esett a hó, csodás volt.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2013.01.14. 20:29:15

@Mongoose: sajnos nem mindenki ismeri az útvonalat és vannak akik lassabban futnak, elvesznének az erdő rengetegében, volt már rá példa :-)

Mongoose 2013.01.14. 20:59:10

@szasza75: Ó,igen? Pedig Normafa - Jánhegy vonalon szerintem nehéz elkeveredni, eléggé párhuzamosan futnak - pár - erdei útvonal az aszfalttal, szóval érzésből és némi Isten adta tájékozódási képességgel az egyszeri városi embernek se okozhat(na) gondot. :) De ezek szerint akinek igen? Kíváncsian olvasnám a sztorit,persze név nélkül.

Hú,más. Most akadtam rá a BALBOA körre, majd tavasszal szeretném lefutni, esetleg lehetne veled, illetve, ha be tudok másokhoz is csatlakozni, az jó lenne. Szeretnék egy kicsit a teljesítménytúrásokhoz - futókhoz - csatlakozni és pl. a Gerecse 30 versenyt meg pár hasonlót végigtrappolni. Én "csak" heti 3x futok egy 15km-es kört, de abban van bőven emelkedő, János-hegy megmászása pl. 2x.
Köszönöm,ha tudsz segíteni.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása