Egy a százhatvanhétezer-négyszáznegyvenkilencből

2013.04.16. 21:36 angelday

Ezt a posztot Dvorcsák Laci írta a Futóblogra, át is adjuk neki a szót:

167.449 jelentkezőből 48.323-at fogadtak el.

A 48.323 futóból 48.067 angol vagy észak ír, 56 írországi.

A maradék, összesen 200 külföldiből 26 amerikai, 21 spanyol, 16 ausztrál, 15 német, 14 francia, 12 olasz.

A maradék országokra jut 96 futó, ezen osztozik 39 ország.

A magyar zászló alatt csak két fő indul: Zsófia Szarka és jómagam.

(A hivatalos Virgin London Marathon Media Guide 2013 adatai.)

Tavaly november 23-án került ki a Futóblogra egy poszt, melyben arról írtam, hogy jótékonysági futóként részt szeretnék venni a 2013-as Virgin London Marathonon. Mi történt azóta?

Összegyűjtöttem 501 fontot valamint 85.663 Ft-ot, szerveztem (persze nem egyedül) egy kisebb futóversenyt (ahol több futócsapat is képviselte magát), és 21-én vasárnap 10:00-kor (itthoni idő szerint 11:00-kor) vélhetően igen magas pulzusszámmal fogok Londonban, a Greenwich parkban, valahol messze a rajtvonaltól állni, a piros rajtterületen. Körülöttem durván 25.000 futó lesz, a három rajtterületen pedig kb. 37.500.

dvorcsak_children_with_cancer_uk.jpg

A kitűzött 2000 fontos célt sajnos nem sikerült elérnem. Elég hamar egyértelművé vált, hogy nálunk a jótékonykodás ezen formája még gyerekcipőben jár. De a lelkesedésem nem lankadt, és nem is lankadhatott, mert ezt az összeget sok-sok barátom, futótársam adta össze, így nem adhattam fel ezt az egészet, illetve akármekkora is az az összeg, amit a verseny napjáig, és még utána több hónapon keresztül össze tudok gyűjteni, mindenképpen több, mint a semmi, és mindenképpen jó helyre kerül. Figyeltem az ugyanezen szervezetnek gyűjtő angol futótársakat: van, aki nagyon-nagyon jól haladt, és van, aki nálam is rosszabbul. Én emellett az összeg mellett is büszke vagyok mindenkire, aki segített.

November elején kezdtem el a felkészülést, "szokás szerint" Vajda Zsuzsi irányításával. Ugyanakkor nem zökkenőmentesen. A kitűzött 3:45 alatti időt, melyet Sanyosz Mester miatt céloztam meg, elég hamar el kellett engednem, hamar beláttam, hogy a lassan egy éves lábfájás miatt nem tudok úgy haladni, ahogy ehhez az időhöz szükséges. Sem távban, se edzésmennyiségben nem tudtam még csak a közelébe se kerülni a tavalyi edzésmunkának, és ez látszik is. Hogy még nehezebb legyen, három héttel a verseny előtt egy hétig feküdtem lázasan, pedig nem vagyok az az ágyat nyomó alkat. És még mindig nem vagyok teljesen egészséges.

Ha mindez nem volna elég, akkor ehhez jön még Ulrik barátom "minden fejben dől el" vallási jelmondata, ami idén nagyon visszaüt rám. A 20 km feletti távokat nem bírom fejben.

Ilyen felkészüléssel azt kellene mondanom, hogy az idő nem számít. De azt gondolom, hogy ezt az mondja, aki nem készült fel egy versenyre teljesen. Ilyet nem mondok. Nem várost nézni megyek, hanem futni. A terv 4 óra. Ha sikerül, elégedetten jövök haza. Ha nem, akkor boldogan, hogy a barátaimnak köszönhetően elindulhattam a világ egyik legrangosabb maratoni futóversenyén, egy csodálatos városban, egy olyan versenyen, ahol 37.500 futóból kettő magyar.

Az pedig kimondottan jópofa, hogy Zsófival ismerjük egymást, mivel mindketten rendszeresen megfordultunk, megfordulunk a Nike Futóklub rendezvényein.

Szurkoljatok.

18 komment

Címkék: felkészülés London dvorcsák

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr685230358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iramszarvas 2013.04.16. 21:46:05

„Elég hamar egyértelművé vált, hogy nálunk a jótékonykodás ezen formája még gyerekcipőben jár.” Szerintem nem egyszerűen erről van szó. Először is: az itthoni jövedelmek mellett jóval nehezebb ugyanakkora összeget gyűjteni, mint Britanniában. Másfelől aki adna is, abban is felmerül, miért egy brit szervezetnek adjon, amikor az adományára annyi helyen szükség lenne itthon is.

Ettől függetlenül persze gratula az összegyűjtött összeghez, és sok szerencsét a versenyen!

angelday 2013.04.16. 22:05:36

@iramszarvas: teljes mértékben egyetértek!

dvorcsakl 2013.04.16. 22:10:51

10 olyan emberből, aki azért nem ad, mert angol a szervezet, 9 itthon sem ad magyar szervezetnek sem. :-(

Jane 2013.04.16. 22:34:32

Neeee! Most akkor engem angolnak számoltak? Kikérem magamnak!!!:) Igaz hogy 4 éve itt élek, de ennél több közöm nincs ehez a néphez. Nem volt a regisztrációs lapon olyan hogy kérdés, hogy nationality? Már nem emlékszem.... Mindegy. Hajrá! Én is ott leszek, és a barátaim is az út szélén. Magyar zászlóval!!! :) Sok szerencsét!

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.04.17. 08:23:48

Gondolkodtam én is ezen a felvetésen, de végül az győzött meg, hogy gyerekekről van szó. Ők senki másra nem számíthatnak, csak ránk, felnőttekre. Nem szavakkal fogják megköszönni, hanem egy tekintettel, ami nemzetségtől független.
Csak a jövőbe vagyok hajlandó befektetni, a jelenünket és a múltunkat már rég elbaszták.

Nicca1 2013.04.17. 08:47:26

Hasonlóan gondolkodom én is mint BGy. Olvastam még az előző posztot, az is szimpatikus volt, csak aztán kiment a fejemből. Viszont ezt a mostanit olvasva arra a gondolatra jutottam, hogy adni szeretnék, nem sokat, de nem is az a lényeg, hogy tíz vagy százezreket. Több okom van rá. Egyrészt igen, angol alapítvány, de soha nem tudhatja senki, hogy nem pont erre az alapítványra lesz rászorulva valamilyen speciális műtét, kezelés miatt valamelyik ismerősének a gyereke. Másrészt biztos vagyok benne, hogy sok külföldi támogat hazai jótékony célokat. Harmadrészt adni nemzetközi dolog nem számítanak a határok. Sokan adtak a cunami után 2004-ben, vagy a földrengés után, ami Haitin volt. Számomra ez sem kisebb vagy másabb. Negyedrészt feltámadt most bennem az is, hogy a két magyar közül az egyiket támogathatom ebben. Aki minket képvisel. Szurkolok neki!!

iramszarvas 2013.04.17. 08:56:24

@BGy: Nem, természetesen nem arról van szó, hogy amgyarok-e vagy sem. De brit gyerekeknek jóval nagyobb és gazdagabb közösségtől van lehetőségük gyűjteni, mint a magyaroknak. Ha albán vagy nicaraguai gyerekekről lenne szó, az megint más helyzet, nekik még nehezebb összeszedni a pénzt. Persze a baj, betegség egyformán tragikus mindenkinek, csak van, aki könnyebben tud segítséghez jutni, mint mások.

Mindettől függetlenül természetesen a kezdeményezés nagyon pozitív.

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.04.17. 09:29:27

@iramszarvas: igazad van. Sajnos egy brit gyerek élete többet ér, fontosabb, mint egy albáné.

Orvosi műszereket forgalmazok, hetente hívnak alapítványok, hogy orvosi műszerekre gyűjtenek kórházaknak. Mindig megkérdem, milyen műszer kell, adok. Eddig egyet sem tudtam adni, mert csak a pénzt fogadják el. Évek óta. Egy másik sztori. Ismert nemzetközi cég tőlem vett műszert, hogy adományként adhassa oda egy kórháznak. Mikor elküldtem az árajánlatot, meglepődtek, mert előtte egy alapítványon keresztül intézték ezt és kereken háromszor annyiért vettették meg velük ugyanezt a műszert. Milliós tételről van szó. Nem általánosítok, de az alapítványok közül elég sok a szarházi, szélhámos. Nagyon utánuk kell nézni, mielőtt egy fillért is ad nekik az ember!

iramszarvas 2013.04.17. 10:22:14

@BGy: „Sajnos egy brit gyerek élete többet ér, fontosabb, mint egy albáné.”

Ezt én nem mondtam, és nem is fogadom el, sem szó szerint, sem ironikusan, semmilyen módon sem!

Csalók meg mindenhol vannak. Az sokkal durvább, hogy a közbeszerzést arra találták ki, hogy bármilyen dologhoz a legolcsóbban lehessen hozzájutni, a valóságban pedig közbeszerzéssel minden drágább, mint anélkül.

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.04.17. 10:31:06

@iramszarvas: nem te mondtad, hanem én állapítottam meg.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2013.04.17. 14:58:03

Biztos lesz még egy pár magyar. Ha más nem, Kabóca (Orbán Csaba) tuti!

Hajrá!

Sophie.Sz 2013.04.18. 00:24:25

@iramszarvas: én is azt hittem, hogy így van, de kiderült, hogy nem. Mióta itt vagyok, az emberek nagy része (a britek mindnyájan), akikkel szóbajött a maraton azt a kérdést tette fel nekem először, hogy
"And which charity are you running for?"

Egy-egy példa: volt 3 különböző állásinterjút is, ahol rákérdeztek a CV-mben a futásra, és ahogy ennek kapcsán eljutottunk a London Marathonhoz mindhárom esetben ez volt az első (!) kérdés. Hasonlóképp az új edzős csoportomnál, a velem egykorú hobbifutók.

Itt ez fontos része a kultúrának, olyannyira, hogy számos versenyen csak ilyen módon lehet indulni.

Persze az is igaz, hogy itt mást jelent 50-100-200 fontot felajánlani, hiszen az egy napi munkabér. De ez szerintem eltörpül az sporttal kapcsolatos adakozási kultúra mellett.

Sophie.Sz 2013.04.18. 00:37:00

@Sophie.Sz:

Megjegyzem, a kulturális erő már rám is hat, mert iszonyú ciki azt válaszolni a fenti kérdésre, hogy "none"

Amúgy ha szeretnétek egy példát, akkor a Thames Path Challenge (www.thamespathchallenge.com/) és a London2Brighton Challenge (www.london2brightonchallenge.com/) is ilyen, csak Charitivel lehet/lehetett nevezni rájuk.

iramszarvas 2013.04.18. 07:47:52

@Sophie.Sz: Jó, lehet, deez is csak azt erősíti meg, hogy a brit gyerekek könnyebben jutnak adományokhoz. Azaz ha valaki magyar, és rendszeresen szokott adni ide-oda, akkor sem oda fog most. Ettől függetlenül persze jobb lenne, ha a hazai hozzáállás változna. De nálunk pl. nincsenek is hasonló lehetőségek a maratonokon (a Bátor Tábor próbálkozik ilyesmivel), így ez máris kiesett.

dvorcsakl 2013.04.18. 12:43:36

Szerintem korrektebb lenne azt mondani, hogy nem adok, mert nincs, vagy mert nem akarok, vagy mert nem érdekel az egész, vagy csak mert nem az kéri, akinek adnék, bármire is kérné.
Nem kell elbújni amögé, hogy angol gyerek nem magyar gyerek. Ez nem erről szól.

Köszönöm mindenkinek, aki segített, akár anyagilag, akár tettekkel, mert olyan is volt, aki azt mondta, neki nincs pénze erre, de segít másként.

Aki nem segített, arra se szabad, lehet, tudok haragudni, miért is tenném. Ez nem egy kötelező dolog, ez egy lehetőség, amit mindenki saját maga mérlegel. És se segítek mindig mindenkinek, még ha akarnék se tudnék, de sokszor nem is akarok. Mert nem értek egyet a céllal, mert nem érzem magaménak, vagy csak mert nem és kész.

De nem bújok hülye indok mögé gyáván.

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.04.18. 14:11:53

Verebes István mondta egy kabaréban, nem pontos idézet: "Lassan kéregetnem kell, hogy adakozni tudjak." :)))

doncii · http://doncii.blogspot.com 2013.04.18. 18:14:47

@dvorcsakl:

Lacinak eloszor is le a kalappal, mert jotekonykodni mindig nemes dolog. Kicsit, nagyot, egyszer, sokszor - mindig.

Mivel legtobben egy kicsit geekek vagyunk, a London Marathonrol kozolt szamaid kivancsiva tettek. Ezekre a nagy marathonokra bejutni -ha nem futsz 3 oran beluli idot- nagyon nehez es komplikalt es igen eltero. A lehetosegek: a lotto olcso de lutri, a charity a legdragabb de biztos (2k USD v GBP), az utazasi iroda csomagja kb. ugyanennyi, szinten garantalt de legalabb kapsz erte repjegyet es hotelszobat.

London es New York City nagyon durvan maskeppen fest tobb szempontbol is:

LN: 167k jelentkezőből 48k-t fogadtak el, 36k fog rajtolni is. 200 kulfoldi (0.4%). 75% fut charitynek. Nincs utazasi iroda opcio.

NY: 148k jelentkezobol 64k-t fogadtak el, 47k fog rajtolni is. 24k+ kulfoldi (40%). 10% fut charitynek, 30% utazasi irodanak fizetve jut be. A lotton jelentkezok kozul minden tizediket huzzak ki. A sok kulfoldi $350 millio bevetelt general a varosnak.

(www.scribd.com/doc/54110899/Recap es www.nyrr.org/sites/default/files/youth-programs/2012/9131completelow.pdf)

Ami engem nagyon meglepett, bar voltam mindketton nezo de megsem hittem volna: A NYCM pontosan 100x nemzetkozibb es az emberek tulnyomo resze a legolcsobb modon jut be. London pont forditva. A helyi sajtot olvasva a britek nagyon buszkek arra, hogy hany csillio fontot gyujtottek charityre, a New York-iak pedig a nemzetkozi mezonyre es a helyi vallalkozasok szamara gyartott bevetelre.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása