Egy kis kirándulás a középtávon – 1000 méter felmérő

2014.07.14. 15:29 Szuflavéder

Tavasszal a fedettpályás 3000 méterre készülve ismét kedvet kaptam a pályadzésekhez. Egy öt hetes felkészülés végén vagyok. Most szombaton lesz a senior OB, ahol ezúttal az 1500 méteres távot választottam. Beneveztem 5000 méterre is, de igazán az 1500 méteres távra készültem, ez lesz a fő versenyszám. 44 éves leszek idén, ki tudja meddig tudok még magamhoz képest "gyorsan" futni. Nagyon szeretnék egy négy perccel kezdődő eredményt 1500 méteren.

A múlt előtti héten kimentem Érsekújvárra a szlovák, senior nemzeti bajnokságra és 1500 méteren indultam. 5:01:45-öt futottam, amivel teljesen elégedett voltam, majdnem sikerült a fenti tervem. A múlt hétvégén meg arra voltam kiváncsi mit tudok ezer méteren.

Egy héttel az 1500 méteres senior OB előttre terveztem be ezt a felmérőt. Én általában a fő verseny előtt egy héttel, a versenytáv kb. felét szoktam maxra megfutni. De most a 800 méter helyett az 1000 métert választottam, kiváncsi voltam mennyit fejlődtem az utóbbi hetekben.

Még a fedettpályára edzve március elején 3:35-re ment az ezer, később aztán május 21-én 3:19-re sikerült a felmérés. Ez utóbbinak is nagyon örültem, de most úgy éreztem, hogy 3:10-3:15 között is meg fogom tudni csinálni. Melóztam is érte elég sokat, és egy 5 percen belüli 1500-hoz ennyit azért illik tudni.

Szerettem volna ha segít valaki, de elég nehéz másokkal az időpontegyeztetés, de ez most mégis sikerült. Írtam Kedves Rolandnak, aki 14:33-as 5000-et is futott már, de talán jobban ismeritek őt az idei eredményeiről. (Ő nyerte idén a Pécs-Harkányt és a Rotary félmaratont.) Azonnal igent mondott a kérésemre, hogy nyulazzon nekem szombaton. Annyit kértem tőle, hogy 74-es körrel kezdjünk. Azt írta nekem, hogy tenni fog róla, hogy a 3:10 meglegyen.

A helyszín a Csepel pálya volt, 28 fok árnyékban. Fekete melegítőnadrágban voltam, ahogy kell, és kentem is egy órával a kezdés előtt. 15:30-as rajtot tűztem ki. 14:40-kor el is kezdtünk melegíteni. (Roli is végigcsinálta velem a teljes melegítést. 300 méter után szóltam neki: "Roli nem, nem akarok 4:20-as iramban melegíteni." Mosolygott, visszavettünk, és mesélt az idei terveiről.)

IMG_7487.jpg

A gimnasztikára megérkezett a már dupla ironman, Béres Attila is. Ő volt a fényképész, a videós és a szurkoló is egyben. Hihetetlen mennyi mindenhez ért. :) 4 km gimn. 10x100 után felkocogtunk Rolival a pálya 200 méteres vonalához, a rajthoz. A meleg nem zavart, de az erős szél igen. A körön 100 és 200 között brutális volt, azért is rajtoltunk onnan (a 200 métertől), mert így csak kétszer kellett futnom a széllel szemben abban az egyenesben.

Rolinak odaadtam az órámat, megkértem, hogy ő mérjen. Nem akartam az idővel foglalkozni menet közben. Izgultam, de már nagyon menni akartam. Nagyon jók voltak a lábaim, tökéletesen sikerült a bemelegítés. 10 méterre a rajtvonaltól Roli hátranézett és megkérdezte: "Mehetünk?" Mondtam neki, hogy "gyerünk!"

Isteni érzés volt nekilódulni, maximálisan bíztam benne, a kezébe adtam a karmesterpálcát. Csakúgy suhantunk, vitt a lábam, ahogy kellett. 200 méter után kicsit visszavett a tempóból, de nem szólt semmit. 300-nál pedig a szembeszélben picit gyorsított. Megpróbáltam a legnagyobb takarásban lenni, nagyon erős volt itt a szél. Nem mondta be a 400 méteres időt (73 mp volt). 600 méterhez közeledve, kezdtem elengedni a külvilágot. Nem láttam semmit, csak arra figyeltem, hogy egy picit se essek vissza, ott kellett lennem a maxon.

IMG_7496.jpg

700 méternél elkezdtem a szokásos zihálásomat. Éreztem, hogy baromi jól megy, de nem tudtam milyen időnél járunk. Roli 800 méternél azt mondta: 2:29. Nem tudtam már gondolkodni, de annyi beugrott, hogy a 2:40-es 800 iramában szokott 3:20-as lenni az ezer. 150 méterrel a vége előtt elkezdett beszélni hozzám: "Gyerünk 3:10-en belül leszünk!" És az utolsó százon is végig biztatott: "Hajrá, nyomjad, gyerünk!

Befutás után kifújtam magam, és a szemem sarkából figyeltem Rolit, aki az órával bíbelődött.

IMG_7503.jpg

Vártam, hogy mondjon végre valamit. Egyszercsak felém fordult, mosolygott és kezet nyújtott: "Gratulálok, 3:07".

IMG_7507.jpg

Iszonyat jó érzés volt, baromi boldog voltam! Ezért megszenvedtem, de imádtam végig, isteni futás volt, egy óriási erőpróba. A 21. században nem futottam még ilyen gyors ezret. Hát ezt sem a pulzuskontrollnak köszönhetem. Méghogy csak a maratonon és az ultratávokon ismerhetjük meg a határainkat? Dehogy is kérem szépen! Aki ezt állítja, az nem futott még maxra ezer métert.

Köszönöm Rolinak a segítséget, nélküle nem futottam volna 3:10-en belül és külön jól esett, hogy ő is velem együtt tudott örülni a sikeremnek. Nem is akárhogy! Fantasztikus volt a srác, hihetetlen! Örök emlék marad. Jól látszik ez az összevágott videóanyagon:

(A GoPro kamerát csak úgy letettem az asztalra. A teljes anyag unalmas lett volna, mert kívülről nézve, szinte végig egyenletes iram volt.)

És hogy mi lesz szombaton az OB-n? Azt nem tudom, de úgy néz ki, hogy kánikula!

13 komment

Címkék: beszámoló felmérő 1000 méter

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr36507407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bitliszbá 2014.07.14. 15:58:34

Az szép. de megdolgoztál érte!

BGy · http://babosi.blog.hu 2014.07.14. 20:47:15

Hú, ez igen! Roliban ránézésre még maradt szufla (hi-hi). Ő milyen időket fut 1000 méteren? 2:45-öt tippelek.

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2014.07.14. 21:00:11

@BGy: Beszélt hozzám az utolsó kétszázon :) Maradt benne bőven. Szerintem is 2:45 lehet reális idő a mostani formájában. De a 8 db ezret 2 perces pihenővel 3:06-ra csinálta. (Remélem jól emlékszem arra, amit mondott.)

Kedves Roland 2014.07.14. 22:58:35

Karcsi azt 1 perc pihivel csináltam :)

londres 2014.07.15. 08:39:45

Szép teljesítmény, gratulálok!

Hihetetlen belegondolni, hogy Kipsang-ék ennél gyorsabb ezrekkel tolják a maratonon....

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2014.07.15. 20:07:44

@londres: igen, vicces, hogy 5-600 métert tudnék vele futni. Persze csak ha nem rohanják el az elejét :)

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2014.07.15. 20:14:00

@Kedves Roland: ajjaj! a memóriámat is edzeni fogom :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.07.16. 14:39:54

gratulálok! Nekem nagy álmom, hogy egyszer fussak egy két perces nyolcszázat... majd valamelyik következő életemben, ha egy gyorslábú állatként születek újjá. :)

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2014.11.15. 19:49:27

@rrroka: alapozz! márciusban megcsináljuk! :)

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2014.11.16. 18:06:09

@rrroka: 2015! szervezek egy márciusi eseményt, de titok még!

Szuflavéder · http://szuflaveder.hu 2014.11.16. 18:16:09

@rrroka: rövid az élet! nincs vesztegetni való időnk!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.11.17. 07:09:14

@Szuflavéder: rendben, szólj, ha alakul! :) ... van kölcsön egy 42-es szögesed...?

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása