Nike women

2008.09.16. 10:55 angelday

Kicsit nehéz elkerülni reklámügyben az olvasói pörölykalapácsot egy szponzorált blogon, mi viszont mégis megpróbáljuk a lehetetlent, és írunk a Nike Women kampányáról egyféle reklámkritikai megközelítésben (hello addict blog!).

Történt ugyanis, hogy a napi feedolvasásom közben rábukkantam erre a kampányra, amit a Wieden + Kennedy ügynökség amszterdami irodája készített. A portlandi W+K-ról tudni érdemes, hogy annak idején ők találták a "Just do it" szlogent, ami, vegyük jegyzőkönybe, sokkal jobb, mint ez az idióta "I'm lovin' it" (by McDonalds). A W+K-ról még azt is érdemes tudni, hogy megpályáztam náluk egy nemzetközi intern programot még annak idején ÉS VÁLASZOLTAK! Persze csak azt, hogy már beteltek a helyek, de akkor is! Különlegesnek éreztem magam aznap délután!

Visszatérve. A "Here I Am" nevű spotok öt Nike által szponzorált női sportolót járnak körbe vicces-animált megoldással, egyenként 60-90 másodpercben. A sort alkotják legjobb nő - legrosszabb nő sorrendben:

Maria Sharapova (orosz-amerikai, tenisz), Nicola Sanders (UK, gátfutás), Nicola Spirig (svájc, triatlon), Simona La Mantia (olasz, hármasugrás), Delphine Delsalle (francia, judo). (a linkek az egyes reklám oldalakra visznek külön ablakban)

A spotok érdekessége, hogy extrém animációval készültek, amit úgy kell értenünk, hogy inkább művészeti értékkel bírnak, semmint üzenettel. Az üzenet értelmezésünkben annyi, hogy tessék példát venni élsportolóinkról, irodában gubbasztó jómunkásemberek, héló! Ez van megfocizva sok pénzen leanimált művészettel, ami Nicola Sanders hörgő-morgó testrészei (micsoda agyrém!) esetén bizony kérdőjeleket is felvillanatanak a blogger fejben. Sharapovára nagyon kíváncsiak voltunk, vajon mi jöhet Nicola után (beszélő 3.14na?), de nem lepődtünk meg: ő a szép, ő a jó, az ifjú siker megszemélyesítve. No, akkor már inkább Nicola. Bejött még a végén La Mantia olasz akcentusával is a következő: "Not fitting in give me a reason to stand out."

Ettől függetlenül el kellett most gondolkodnom, hogy valójában hanyas osztályzatot érdemel a W+K ezért a kampányért. Az ötletektől és sztoritól nem voltam elájulva, őszintén szólva erősen elcsépelt közhely a többségük, ez hármas, a kreatív kivitelezés majdnem ötös, de nem, mert nekem túl artos és helyenként nagyon brutál. Ha a brief utolsó gondolatát vizsgálom, tehát, hogy embereket, nőket (!) szólítson meg a sporthoz -- gyenge közepes. A végén van egy kis bizsergés gerinctájon, ahogy besétálnak a sportolók, akikről példát kell vennünk, de nekem ez így összességében csak egy professzionális szinten elvégzett W+K házi feladat.

Kedvenc Nike reklámom továbbra is az "I've got soul, but I'm not a soldier", amit most újra szerepeltetnék itt. Ez inspirál!

Nike used the song in a commercial for the 2008 Summer Olympics. Following this Nike ad, the song rose as high as #38 on iTunes. The Killers - Hot Fuss - All These Things That I've Done

14 komment

Címkék: reklám sharapova összehasonlítás nike women

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr6665794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2008.09.16. 12:47:38

Szerintem a McDonald's szlogene:

I'm lovin' it! ...

angelday 2008.09.16. 12:49:44

Bocs, benéztem, javítottam!

a tatu 2008.09.16. 13:29:13

csak kommercializálás oltárán lemészárolták az eredeti számot.
www.youtube.com/watch?v=k6ERe23kSBM

angelday 2008.09.16. 13:37:57

a tatu, milyen értelemben? A Nike is az eredeti Killers számot vette át, csak a képek mások (benne van Prefontaine!).

hidegchaco 2008.09.16. 14:21:54

Ha már Nike, ha már reklám, ha már futás, ha már nők: kb. 15 éve láttam a "I'm not trying to loose weight... I'm not trying to impress anyone... I'm not trying to win anything... I'm just trying" (vagy vmi ehhez hasonló) szövegű reklámot, ezt enm tudja vki megmutatni?

kinney 2008.09.16. 15:35:31

"...a "Just do it" szlogent, ami, vegyük jegyzőkönybe, sokkal jobb, mint ez az idióta "I'm lovin' it" ...

ez azt jelenti, hogy neked sokkal jobban tetszik, vagy ismersz esetleg valami erre vonatkozó objektív reklámhatékonysági kutatási eredményt?

angelday 2008.09.16. 15:40:12

kinney, ez előbbi természetesen. Neked a McDonaldsé tetszik jobban?

A magam részéről hajlandó vagyok egy alkalmas időpontban kis esszében kifejteni, miért gondolom vacaknak, működésképtelennek az McD szlogent és fordítva a W+K JDI szlogenjét.

kinney 2008.09.16. 16:44:27

személy szerint még nem gondolkoztam azon, hogy melyik tetszik jobban, de nemrég olvastam egy szakcikket a corporate szlogenekről, és abban pont az állt, hogy a mcdonalds 2003-ban bevezetett i'm lovin' it szlogenjét meglepően jól fogadta a közönség (miután a korábbi szlogenje gyakorlatilag megbukott), és a kutatásokban sokkal magasabb pontokat kapott mint a versenytársak szlogenjei.

nike-ről nem olvastam semmit, ezért érdekelt, hogy esetleg neked van-e valami adatod.

angelday 2008.09.16. 16:55:06

Érdekes. Meggyőződésem, hogy az alacsony iskolázottságúak körében tud működni egy ilyen módon rövidített szó. És ezt a mondatot le merem úgy is írni, hogy vállalom annak minden következményét. Fuck me running.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2008.09.16. 18:39:12

Én nem tudom melyik jobb/hatékonyabb, de az tuti, h 2004-ben mikor Londonban jártam bementem egy McDo-ba (igen, nem vagyok sikeres és csóri is voltam) és ott volt két csávó (vszínű angolok), aki közül az egyik miután megkapta a rendelt kajáját elkezdett énekelni, h parapapapááá, I'm lovin' it! A csajszi elmosolyodott és mindenki boldog volt. Szóval lehet, hogy szar, de működik. És nem biztos, hogy csak a jó reklám a jó reklám. Már ha értitek mire gondolok...

boibo 2008.09.16. 18:51:26

Most figyeljetek, megmondom én Nektek, melyik a legjobb futós reklám :-)))

Ez:

www.youtube.com/watch?v=JAV5czSPEeE

AdrianMole 2008.09.16. 20:15:16

Csak a vége nem tetszik. "George is not included." :)

almee 2008.09.17. 12:40:01

Ez a Nike futó reklám a tuti. Budapesten forgatták és erre az időre talán motiváló:
www.youtube.com/watch?v=bG_UDYtNXUo

almee 2008.09.17. 12:40:01

Ez a Nike futó reklám a tuti. Budapesten forgatták és erre az időre talán motiváló:
www.youtube.com/watch?v=bG_UDYtNXUo

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása