Itt a Futóblog póló! Milyen legyen?

2008.11.16. 09:35 angelday

Szó szót követett: a közösségi hovatartozás első manifesztuma lehet egy személyre szabott Futóblog póló. Hölgyeim és uraim, sporttársak! Elkészültek azok a póló dizájnok, amikből ki kéne választanunk, melyik legyen a végleges Futóblog póló.

Három design és a háta:

Rendre A, B és C jelöléssel.

A. Szárnyalj! BRUTÁL! Szív fölé elhelyezett fekete Nike+ logóval.

B. Vállra felcsúszó, határozott sáros cipőnyom a Futóblog dizájnjából.

C. A klasszikus goffri sütős cipőtalp Bowerman tiszteletére.

Háta egyszerű: nyak alá elhelyezett, kellemes méretű Nike+ logó, alatta a futó becenevével. Technológiailag és költségszerkezetileg megoldható. Célszerű mindenkinek a Futóblogos hozzászóló nevét ráírnia, persze nem kötelező. Az enyém mindenesetre angelday lesz, én ezen a néven futok (érted).

Anyaga: Technikai pólóról van szó, az anyaga poliészter Dri-FIT, ami elvezeti és elpárologtatja az izzadtságot. Ún. sphere technológiával készült, a fonák oldalon 3D struktúrájú az anyag, vagyis nem simul rá teljes felületével a bőrünkre (az anyag és a bőr között létrejön egy vékony légréteg, ahol átjárhat a levegő, emiatt még jobbak a szellőzés/száradás jellemzői, mint a sima Dri-FIT-nek). A kisebb érintkezési felület miatt a kidörzsölődés veszélye is sokkal kisebb mértékű. A hálós anyagszerkezet miatt a póló súlya is nagyon kicsi, és szintetikus anyaga ellenére meglepően kellemes, puha tapintású. Természetesen Nike.

Ára: később pontosítjuk, nem akarunk keresni rajta.

Most pedig szavazzunk sporttársak!

frissítés 20081123: a szavazáson a "B" design nyert.

115 komment

Címkék: design szavazás póló nike futóblog nikeplus

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr38771445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

még nickem sincs 2008.11.17. 13:04:16

szerintem kicsit képzavar, h szárnyak vannak a póló ELEJÉN. csakis emiatt B.
lesz XS-es méret? és fekete?

zsolababe 2008.11.17. 13:05:55

jja tenyleg szin ugy: nem lehetne ugyanezt sarga feketeben?..marmint a 'B'-t :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.17. 13:13:59

tényleg tud az is szavazni aki nincs bejelentkezve?

balota 2008.11.17. 13:21:22

A "B" milyen cipö talpát örökíti meg? Azt látom, hogy nem Pega. Amúgy B-re nyomtam, messze a legjobb :)

angelday 2008.11.17. 13:22:33

A szavazás és a blog.hu két független rendszer. Tehát az is tud szavazni, aki nincs bejelentkezve.

boibo 2008.11.17. 13:27:19

Viszont ahány gép mellett csak elmész, mindenhonnan dobhatsz egy "B"-t!

boibo 2008.11.17. 13:28:38

És legyen fekete, piros felírattal és trutymó-színű (ha már sár...!) lábnyommal!

angelday 2008.11.17. 13:29:04

Én a B változatot is büszkén fogom hordani. Elvégre én csináltam. LOL!

angelday 2008.11.17. 13:29:34

Első körben csak fehér lesz. Meglátjuk mit ad ki, és mit hoz a jövő. Hajrá.

zsolababe 2008.11.17. 13:33:25

angelday
tokeletes a feher is :) en is ugy vagyok vele mint te csak azzal a kis modositassal, hogy en csak a B valtozatot fogom buszken hordani. egyebkent en is ugyanezt a tervet javasoltam valamelyik hozzaszolasban csak en a futoblog feliratot hatra raktam volna.. de ez igy is tokeletes

dontotti 2008.11.17. 13:48:58

Nálam is "B" a nyerő. Jó a fehér alapnak. Eddig csak fekete felsőim voltak, lesz egy fehér is. :)

FutoBolond 2008.11.17. 13:52:20

Szerintem "A" kiraly.
Vagy adjatok egy ureset, ruhafesteket, a tobbit en meg a cipom magam intezzuk :)

Ne csak a nev legyen custom, de a labnyom is :)

Mylady 2008.11.17. 13:54:08

Én is B-t szeretnék.
Csak ne fehéret, légyszi!

Mylady 2008.11.17. 13:58:50

De végülis a fehér is jó elsőre :)

jano84 2008.11.17. 13:59:23

Én is B-re szavaztam :)

veszettfejsze 2008.11.17. 14:01:58

Sporttársak, B, csakis. Úgytűnik az vezet. Jó a fehér, én úgyis mindig feketében futok, legalább lesz ami világít rajtam :-)

ThufirHawat 2008.11.17. 14:05:00

Na, akkor megmondom hogy legyen... :o))
B legyen az eleje, A legyen a hátulja, custom név meg mehet a karokra.

Tegnap lenyomta életem első félmaratoni távját, terepen, 350m szinttel. Lett is szép vízhólyagom (új cipő). A kérédés: bökni vagy nem bökni?

MrCain 2008.11.17. 14:05:44

Egy B nekem is kell, Karácsonyra meghozza a Jézuska? Remélem a név lehet akármi és nem csak ezt a blogos nicket lehet megadni majd.

DaMartian 2008.11.17. 14:16:33

A B jelű terven látható lenyomat egy Air Classic BW nevű cipőtől származik! Szerintem mindenki ismeri a modellt, csak a köztudatban Air Max-ként szerepel, és a Nike egyik legismertebb cipője. 1989-ben jelent meg, és az első cipők között volt látható légbetéttel. Ha szépen megkéritek AD-t biztosan tesz fel róla képet! : )

FutoBolond 2008.11.17. 14:22:13

Thufir,
A. szurni, megpedig kis lyukat rajta, cernat atvezetni... Igy a kis lyuk ellenere kivezeti a szovetek kozotti folyadekot.

Ami meg jobb (nemtom, otthon kaphato-e), a hansaplastnak van egy blasenpflaster nevu csoda izeje, amiben szilikon-colloid zsele van. Az ket dologra jo: beparnazza a vizholyagot, masreszt szinten kivarazsolja belole a folyadekot (nyomast csokkenti...). Nekem remekul bevalt. Gyorsabban gyogyul, es kenyelmesebb jarni rajta... www.ciao.de/Hansaplast_Blasen_Pflaster__1007561

A tapasszal felmaratont nem lehet futni, de a napi 6-10km-re, pihenonapokra siman jo.

mike5150 2008.11.17. 14:24:04

Jópofa mindegyik, de a "B" az igazi.

2008.11.17. 14:27:23

Eddig csak olvastam, de hogy ne noname szavazzak: B volt.

tvk · http://kodzaj.blog.hu 2008.11.17. 14:33:38

Nekem C.
Az A túlságosan hasonlít az Oliworld-os logóra. Bár nemtom az mennyire ismert/használt.

tigrisgalóca 2008.11.17. 14:43:14

A B verzióra adom le a szavazatomat

angelday 2008.11.17. 14:46:37

Nem hinném, hogy a trendek meg fognak fordulni vasárnapig. Johny, menjünk a B-vel. :)

palyi 2008.11.17. 14:51:52

Nem lehetne, h a B talp a C meretben legyen? :D szerintem ugy lenne a legjobb.
Amugy B.

Sura md 2008.11.17. 15:20:15

Szerintem az A az igazi.

lehetetlenember 2008.11.17. 15:25:03

Retro rajongók voks a C-re.
Húzzunk bele. Bowerman többet érdemel.

ytike 2008.11.17. 15:29:52

B Ha lenne ilyen pólóm ,tuti elkezdenék futni,már csakazértis. :)

zsolababe 2008.11.17. 15:34:17

orommel latom, hogy lett erdeklodes a polora pedig amikor elkezdtunk rola beszelni, akkor meg ugy tunt csak otunket erdekli az otlet... meg a vegen lesz valami osszetartozas erzes:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.17. 15:38:05

zsola: a lelkesedés akkor hagy majd alább amikor karácsony előtt a gazdasági válság csúcsán ki kell köhögni érte a lóvét... ;)

zsolababe 2008.11.17. 15:43:29

perillustris
koszonom :) akkor majd valamilyen mas sportag blogosait fogom riogatni:)))))
rrroka
nem hiszem,m ert egyreszt allitolag nem lesz draga, futopolora mindenkinek szuksege van es azert valljuk be, hogy a nike sphere az eleg jo cucc.... bar en telen ezt javaslom store.nike.com/index.jsp?sitesrc=USLP&country=US&lang_locale=en_US#l=shop,pdp,ctr-inline/cid-1/pid-191268/pgid-191265
13 fok alatti homersekletre van kitalalva, ma a 8fokban melegem volt meg benne kb 2,5km utan ugy hogy csak ez az egy reteg kell... a sarga, a kek a fekete meg feher biztos jol nez ki belole:)
ami jo meg bar ezen a blogon csak felve irom ki:) az az under armour cold gear-jei egyebkent az under armour nagyon jo arka nem tudom itthon ismert e... bar tokmindegy ... vagyk annyira sznob, hogy ha lehet nike-t hordok :)

boibo 2008.11.17. 15:52:51

Thufir!
1. Szúrni, lehetőleg steril tűvel (ha máshonnan nincs, hevíts fel egy varrótűt láng fölött, ha kihűlt, jöhet a szuri), két lyukat hólyagonként
2. Hartmann - Grassolind neutral biztosan kapható, bár k.va drága, de megéri.

2008.11.17. 16:43:40

Vízhólyagra én évek óta a tű-cérna kombinációt használom. Sima kiszúrás nem vált be, mert a lyukacska eltömődik, és nem jut ki a lé, a cérna viszont kivezeti. Egy nap után megszabadulok a cérnától, majd néhány hét múlva szépen leszárad a bőrdarabka. Sterilizációval sem bajlódtam még sose, de azért fő az óvatosság! :)

szaszit 2008.11.17. 16:52:35

Szerintem a B lesz a nyerő.
Ugyanilyen anyagú pólót kaptunk egy már sokat emlegetett nyári versenyen is, nagyon jó.
Találtam egy képet is róla :)
www.edzesonline.hu/upload/820/7060.jpg
Bocs szasza!

DaMartian 2008.11.17. 18:06:39

AD azért ne búslakodj! Szerintem nagyon bíztató erdmény, hogy az angyalszárnyak masszívan befutottak a második helyre! Vagy félszáz ember odavolt érte! Respekt! Még mindig jobban ütött, mint az én retrós-klasszikus goffri talpas ötletem, amit utólag kisírtam Tőled! : )

tromika 2008.11.17. 19:02:48

A B nagyon üt, az A a hátára kéne:D

Gaboro · http://goo.gl/MULS 2008.11.17. 21:35:51

Szerintem...

Az A mutatósabb lenne, ha a Futóblog felirat a két szárny között helyezkedne el, a szárnyak által közrefogva.

A B mutatósabb lenne, ha cipőtalp körvonalára lenne a szöveg "felvarrva". A cipő sarkát eltolni még balra (rendezői), az orrát kicsit lehúzni a vállról, így jobban megdöntve az egészet szépen olvasható maradna a hirdetmény. Ha fontos, hogy a Futóblog méretes maradjon, az elhelyezhető lenne a bal (rendezői) mell fölé, és a többi mehetne a külső talpélre.

A C-n nem lehet segíteni. Az randa. :)

Jelen állás szerint határozott bé!

sylverdevil · http://sylverdevil.hdweb.info 2008.11.17. 21:44:31

bár nem vagyok váráslójelölt, de szerintem a B a legjobb mind közül, csak egy kicsit furának találom azt a talp-mintát. létezik ilyen tényleg? :)

almee 2008.11.17. 21:44:54

Én szárnyasra szavaztam. Azt hiszem:-) De látom nincs esélyem ilyenre.

Dora The Explorer · http://doratheexplorer.blog.hu 2008.11.17. 21:57:54

Nincs időm végiggörgetni az egészet, szó volt róla, hogy lesz külön női-férfi változat? Nem a különbségtétel, hanem a 156 cm-es alacsonyságom miatt érdeklődök. egyébként tapsvihar az ötletért!!!

Lockna 2008.11.17. 22:30:51

Sziasztok. Hogy az enyém se egy névtelen szavazat legyen regiztem (eddig csak olvastam a blogot) és nyomtam egy "B"-t :)

DaMartian 2008.11.17. 22:41:20

sylverdevil
Igen, létezik ilyen cipő, sőt egy elég ismert darab: Air Classic BW vagy közismertebb nevén Air Max

Dora
Igen, lesz női méretben is!

Edward Nygma 2008.11.18. 08:48:07

Az én szavazatom se legyen anoním: egy kattintás ment a "B"-re.

angelday 2008.11.18. 08:58:38

Remélem azért a szárnyas változat nem végzi az utolsó helyen, mert akkor önértékelési válságba kerülök.

qdiphoto · http://qdiphoto.com 2008.11.18. 09:25:44

eddig csak olvastam a blogot, most szavaztam is :) de nem szeretem a névtelenséget :) B

zsolababe 2008.11.18. 09:31:06

angelday
mar eddig is kiderult, hogy azert a szarnyas verzio is tetszik az embereknek. Csak egyszeruen a 'b' az jobban nez ki, egyszerubb, elfogadhatobb, mindenki altal hordhatobb. Fogalmazhatnek ugy is, hogy nem annyira extrem. Arrol nem is beszelve, hogy vegul is a futoblog logoja is ez :)

Killy74 2008.11.18. 11:41:41

Sziasztok,

én egyenlőre csak otthon futok, de a blog, és a hozzászólások egyre jobban lelkesítenek, így tavasszal én is tervezem, hogy a gépi futást a szabadban futás fogja felváltani. Ami a pólókat illeti, én is a B-re szavaztam. Az A is jól nézz ki, de nem annyira köthető a blog-hoz, szerintem.

potyesz 2008.11.18. 15:31:00

angel, hogy tervezitek, mikor lehet a polokbol elviheto cucc? Csak azert kerdezem, mert karacsony korul leszek Magyarorszagon es mivel nagyon szeretnek ilyen polo(ka)t, akkor van esely ra, hogy el is tudjam vinni-hozni. koszi az infot elore is. poty

angelday 2008.11.18. 16:27:48

potyesz, a gyártást nem én intézem, remélem DaMartian hamarosan megszakérti a dolgot.

potyesz 2008.11.18. 16:33:03

ok, koszi, akkor varok turelemmel Damartian szakertoi valaszara. :)

di_vizio 2008.11.18. 18:02:40

Dír angelday! A "közösségi" póló nagyon szerethetô ötlet. Tartalmilag "magaslabda" a lábnyom mint dekor elem. Eddig rendben. Sajna Nike-hoz méltatlan a grafika szakmai megoldása. Zûrös arányok, értelmezést zavaró átfedések, tipográfiai esetlegesség, lanyha betû karakter használat. Ha még a gyártás elôtt vagytok szívesen korrigálom (a koncepció megtartásával) a hibákat. Grafikus ilyet nem ad ki a kezébôl... Szöveg: Meg volt már a mai adagod? (germanizmus) helyet untig elég: ...a mai adagod? Gratula az ötletért, de jó lenne már a hazai környezetben is vizuálisan átgondolt sport-pólókat látni. Tapasztalt tervezô-grafikusként és futóként (is) üdv
davaivan@t-online.hu

DaMartian 2008.11.18. 18:33:38

Kedves di_vizio!

Köszönjük a konstruktív ötleteket, azonban úgy tűnik, a blog olvasóinak így is tetszenek a tervek. Megvédeném picit AngelDay-t, aki magára vállalta, hogy megtervezi a dizájnt! Az általad felsoroltak közül pedig néhány dolog, adott, így nem módosítható. Ilyen például a futóblog szlogenje. Ezen utólag szerintem már kár lenne variálni akár germanizmus, akár nem. Az általad lanyhának nevezett karakterek a Nike futás kategória hivatalos betűtípusai, ezt tőlük kaptuk, így ez is adott, akárcsak a logo.. Hozzá kell tennem azt is, hogy ez NEM a Nike ötlete vagy megvalósítása, a blog olvasói keltették életre az egészet, ennek megfelelően a tervezés is házilag barkácsolt, hiszen azt is mi csináltuk, és ez így szép! Magunknak csináltunk valamit, ami NEKÜNK tetszik. Nem fog boltba kerülni, sem sorozatgyártásba, pár darabot készítünk majd azoknak, akik itt olvassák a blog-ot. Nem kell mindig mindennek agyondizájnoltnak és a nagykönyv szabályai szerint megírtnak lennie ahhoz, hogy szerethető legyen..szerintem. De ha másképp gondoljátok, kérjük meg di_viziot hogy tervezzen újakat..

zsolababe 2008.11.18. 19:26:07

Nekem meg mindig tetszik a B a lanyha karakterek es a stilisztikai hibak ellenere:) szerintem inkabb koszonjuk meg, hogy valaki egyaltalan elkedte a dolgot es vallalta, hogy megtervezi pusztan lelkesedesbol.. mert nem hiszem, hogy angelday-nek feladata lett volna ez :) szoval maradjon olyan, amilyen... en fel vogom venni orommel ezt megigerhetem :)

pityor 2008.11.18. 20:23:46

szerintem a designok teljesen rendben vannak.
nekem a B tetszik a legjobban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.18. 20:51:14

di_vizio, meg ne sértődj az elutasításon, hisz azok egy részére elfogadható magyarázatot adott DaMar (pl betűtípus), a germanizmus szerintem már szőrszálhasogatás és tényleg ez a szlogen, és ugye tudod:
kicsi, sárga, savanyú, _de a mienk_! ;)
ilyen lelkes csapat esetében a jóindulatú felajánlásod is okoskodásnak tűnhet, én értem, h nem volt az, és a helyedben küldenék privátban ADnek egy rajzot amiben kifejtem mitől lenne még faszább a póló.

lehetetlenember 2008.11.19. 08:50:59

Szerintem di_vizio nem rossz szándékkal írt. Belőlem is kitör néha-néha a szakember mikor senki nem is kérdezett róla. Én mindenesetre megnézném mit alkot, akár versenyen kívül is. Ettől mi még szavazhatunk angelday három változatára.

DaMartian 2008.11.19. 10:16:23

Senki nem feltételezett szerintem rossz szándékot, és bár én nagyon nem értek a tervezéshez, dizájnoláshoz, így nem is szólnék bele szakmai dolgokba (elég ha abba kotyogok bele, amihez értek) magánemberként nekem nagyon tetszettek AD tervei. Igazság szerint mind a három!!! Ha lehetne én akár mindegyikből vennék, nem csak a győztes design-ból. Talán elfogult vagyok, de szerintem pont azért jó így, ahogy van, mert ezt NEM a Nike csinálta, hanem mi, így jobban a magunkénak érezhetjük!
EMELLETT TERMÉSZETESEN NAGYON KÖSZÖNJÜK ANGELDAY-NEK A FANTASZTIKUS TERVEKET, A NIKE-NAK PEDIG A FELAJÁNLOTT SEGÍTSÉGET ÉS A PÓLÓKAT!

angelday 2008.11.19. 10:37:14

Ne viccelj már DaMartian, ezeket a designok az un. "házi feladat" kategóriás megoldások. Én annak is örülök, ha a szakma nem köp le. De most komolyan. Célszerűnek éreztem megjegyezni a tisztánlátás kedvéért.

zsolababe 2008.11.19. 10:58:04

Ez esetben en a Futoblog feliratot es a szlogent hatulra raknam:) sokkal jobb lenne az eleje:) ..ja es az esetek tobbsegeben ott meg egy rajtszamot is visel az ember :) ..de valtozatlanul nem gyozom kihangsulyozni, hogy tokeletesen megfelel igy is! :):)):)::) ..szoval van velemenyem, csak nem ertek vele egyet :)

di_vizio 2008.11.19. 11:49:43

Nem hangsúlyoztam eléggé a megbecsülésemet angelday felé. ebben mindenkivel - szó szerint - egyetértek. de pontosan attól, hogy a mienk, kéne szakmailag precíznek lenni a leendô cuccnak. Ez nem egy grafikus köldöknézegetése vagy mi a szösz, hanem egyszerûen a (vizuális) hatékonyság tehát értelmezhetôség, fel- és megismerhetôség, bevésôdés stb. törvényszerûsége. Nap mint nap - a munkám vagy tanítás során - konfrontálódom a T. Megrendelô vizuálisan "civil" nézôpontjával. Pont az ilyen "szerelem" melóknál sajnálom, ha buher a végeredmény. Ahogy van egy órám összerakom a javított változatot. Segítség lenne, ha megkaphatnám az eredeti adat file-okat, de anélkül is pálya. Egyszerûen szakmai kérdésnek fogjátok fel. Attól, hogy a számítógépen - hál'isten - mindenki tud "tördelni", még nem válik valaki tipográfussá. Én se írok közgazdasági tanulmányt, mer' van betû a gépemen...:) folyt. köv.
Dáva Iván tervezô grafikus 06 70 3133573
davaivan@t-online.hu

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.19. 12:01:39

akkor szent a béka , minden oldalról. remek! :)

és tényleg nagyon köszönjük a NIKEnak!
és persze DaMarnak is a közbenjárást!
és ADnek a lelkes tervezést!
és di_vizionak a szakmai véleményt!
és mindannyiunknak, hogy szaladunk és olvasunk! :)
és persze az adományokat, amiket az alábbi számla... ja nem, bocs.

almee 2008.11.19. 12:14:57

Szerintem a pólóban pont az a jó, hogy látszik, nem egy multi tervezte, nem egy szakértő grafikus nyomatja, hanem alulról jövő, nekünk, tőlünk jövő öltlet. És mint ilyennek nem kel megfelelnie semmilyen elvárásnak.

A szogen pedig a blog jelmondata, úgyhogy azon ne grétsy lászlóskodjunk...

potyesz 2008.11.19. 12:51:14

ettol meg pontosan a mienk lesz, szerintem nincs abban semmi rossz, ha di_vizio is hoozateszi a "magaet". attol meg tovabbra sem lesz multi altal tervezett, csupan egy blogtars altal megszakertett valtozat, ami segiti a vizualis hatekonysagot (tetszett ez a kifejezes :) ), az ertelmezhetoseget, a bevesodest stb :) RESPECT mindenkinek, aki reszt vesz abban, hogy ez az "alom" megvalosuljon.

vonal 2008.11.19. 14:00:58

jók a pólók, de szerintem akkor néznének ki igazán jól, ha nem lenne szöveg a lábnyomon.
di_vizionak pedig igaza van és nem szép szemlélet az, hogy nekünk tetszik és kész. akkor meg válasszatok ki egyet és ne kérdezgessetek senkit, úgyis mindenki örülni fog.

boibo 2008.11.19. 16:50:19

Csatlakoznék az előttem szólóhoz: di_víziónak igaza van! Ha már ilyen lelkes-rendes, miért zárkóznánk el a lehetőségtől, amit felajánlott?!
Kösz di_vízió!

angelday 2008.11.19. 16:54:38

Ácsi, di_víziót berántottuk egy szakmai proofreadingre annak ellenére, hogy kalapos ő betűkkel kommunikál írásban. (Biztos még régi Mac-en tervez.)

A szlogen nem sérülhet, mert az "adottság". (Attól függetlenül, hogy én találtam ki, hehe.)

zsolababe 2008.11.19. 17:00:31

az nem baj ha jol fog kinezni a polo:) csak mar legyen :).. ha mar meg lenne mennyivel egyszerubb lenne a ma esti futas is :) legalabbis ami a talalkozast illeti :)

meissa 2008.11.19. 19:53:59

remek ötlet, ezért fel is adtam eddigi csak-olvasó létemet, szavaztam (B); egyúttal csatlakoznék Dorához: lesz/lehetne női változat? Én sem vagyok túl nagy, ráadásul az egyenes derekú pólók jó része betűrve is flappog a derekam körül futás közben, ami elég kényelmetlen. Pedig szívesen futnék akármelyik színkombinációs változatban :)

di_vizio 2008.11.19. 22:47:33

So'se legyen nagyobb gondunk, mint, hogy valaki piros festékkel átgyalogol az egyenruhánkon:). Ha ezt megoldottuk akkor csak a világbéke van hátra - ahogy mondani szokás.
Csak a demokrácia kedvéért: mindenkinek szíve-joga teccik-nem teccik alapon dönteni.

De más tudatosan alkotni - bizonyos "törvények" mentén és más befogadni, e szabályok, hatásmechanizmusok ismerete nélkül...
Az alábbiakban tömören összefoglalom az érveket - szóban és mellékelem angelday segítségével a javaslatomat - képben.

Koncepció:
Nem általában futóblogot, hanem "a" futo.blog.hu-t fûzzük. Az ember szóképekben olvas és értelmez, ki többet ki kevesebbet "fog át". Jelen esetben mázli, hogy ennyi (kevés) betûbôl ál össze a könnyen kimondható és felismerhetô szókép. Fölösleges kétszer mondani, kétszer mondani, hogy a futóblogondok pólója nyomul rajt-cél gyôzelemre. Pluszméga webes jelleghez határozottan hozzátartozik az ékezet nélküliség és a .hu szerepeltetése.

Szlogen
Természetesen a civil, rosszmájú közelítés a kábszerre hajaz de miután futó hátán stb. látjuk ezt a kekeckedést mellôzzük. Tehát kifejezô ebben az esetben az adag (lásd.: edzés adag) viszont a kérdésben csak erre kell, és elég utalni, akár megvolt akár még csak meg lesz.
A "megvolt" olyan mint a vazeg. Kimondva nagyon árnyalhatja a mondanivalót, de leírva suta.
Ezért elég:
...a mai adagod?

Háta-eleje
Elöl rendesen a kéz hadonászik levegôért, cippzár, rajtszám fityeg vagy rosszabb esetben telcsi imbolyog... Én is a háta-grafika megoldásra szavazok, láccódjon az a dzsoggoló-bloggoló már messzirôl. Ha futó nick-neve elôl virul, talán egyszerûbb a beazonosítás, hátraarc nélkül. Ha a büdzsébe belefér megismétlôdhet - kicsiben, egy sorban - az egész dizájn táguló tüdô tájékon is.

Betûtípus:
Mostanában trendi, jól megtervezett - tehát egyenletes szövegképet adó betûcsalád. A tipográfiában is - mint oly sok helyen:) - a kiegyensúlyozott kontraszt elérése a cél. A "fôcím" és a szlogen különüljön el. Groteszk (talp nélküli) bötû mellé más karakter illene. Csak kurzív - ráadásul hasonló vastag - nem elég "elütôs". Nosza valamit karcosat, ami a talppal is beszélôviszonyban van.

Szimmetria:
A középre zárt szöveg csak akkor hatásos, ha egyértelmû különbség van a sorok között, amúgy kerülendô mint a szigetkôr...:) A blog szó g betûjének lenyúló szára sajna már eleve kizárja a szimmetriát.

Talpnyom grafika:
A cipôtalp nyomnál a -ság, -ség a lényeg. Érthetôbben: a cipôtalp-ság megragadása a feladat. A goffri talp "futószakmailag" etalon de feleannyira tapnyom jellegû mint a markánsabb tappancs. Az pont eléggé töredezett, "aszfaltedzett". Használjuk.

Talpnyom grafika iránya:
Romantikus angol festményeken figyelhetitek meg, hogy a lovak mindig jobbról balra futnak. Ha megfordítod nem olyan lendületes a befutó. Miért? Mer' a mi nyugati szemünk (lásd írás-olvasás) jobbról balra szocializálódott. Tehát, ha valami ennek az iránynak "szembe" megy az a lendületes, erôteljes. Érdemes kipróbálni a dôlésszög változatokat is.
ha már itt tartunk,:
négy mancs jó, két mancs nem (vagy hogy is van ez?) szóval, egy talpnyom emblematikus (lásd -ság, -ség) de lehet, hogy kettô egymás mögött - jó futóhoz méltón - már haladási irányt is "involvál". Ezzel csak az a gond, hogy a szita keret mérete, darabszáma pénzfüggô, tehát inkább merjünk kicsit (de kettôt) álmodni...


Ui.: Amúgy az egyik legjobb nyári emlékünk párommal - a Nike Londoni Human Race futása volt a Wembley-ben. Nem utolsó sorban a kapott pólók miatt.:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.20. 09:55:54

a szlogen levágással továbbra sem értek egyet, nekem így tűnik sokkal sutábbnak.
mondhatjuk, h vásárlói igény van a teljes szlogenre, és akkor mindegy h mit mond a tervezési kiskáté. :)

a név meg azért kell hátra, mert futás közben, futóversenyen itt látja több ideig a másik futó. képzeld el a helyzetet: utolérsz egy elcsigázott futóblogost a félmaratonon 15 kirinél, már látod, hogy ki ő és mondhatod neki, h "kemény vagy zsolaaaaa!". nem a nézőknek, szurkolóknak szól a nicknév, hanem egymásnak. persze ha elől van kicsiben az segít a nemfutós helyzetekben a beazonosításban, de elsősorban mindenképpen hátra kell!

zsolababe 2008.11.20. 10:24:06

rrroka@
legkozelebb nem ersz utol :)))))))

tvk · http://kodzaj.blog.hu 2008.11.20. 11:06:42

Nohát érdekesek di_vizio, mint szakember meglátásai.

A "megvolt", mint szó teljesen helyesnek látszik, bár nem vagyok nyelvész. A "meg volt már az adagod?" látszik inkább sutának és helytelennek.

Háta-eleje: ha szétnézel a legtöbb póló elején van motívum. Nem tudom miért, talán a viselő kíváncsi az emberek reakciójára. A hátán azonosító vagy kiegészítő információ szokott lenni, mint ahogy angelday is megtervezte. Aki fennakadt a rostán és még mindig kíváncsi, csak az olvassa el a hátán az apróbetűs részt. Kivételek bizonyos sportmezek, de az más téma. Aki nem akarja eltakarni a feliratot az elején, talán meg tudja oldani.

Szerintem a szimmetria zavaró ha nem adja magát, hanem erőltetik.

A talpnyomban engem csak a mérete zavar, hogy olyan mintha egy jeti gázolt volna át rajtam. Ha egy 40-45-ös cipőnyom lenne az viccesebb lenne. Emiatt viszont két talp is elférne, -ebben egyetértünk.

Én nem vagyok szakember, csak egy-két pólót, bögrét, honlapot meg bútort terveztem eddig életemben. :)

Egyébként érzem hogy kicsit túllihegjük ezt a témát. Amit választ a többség valószínűleg olyat én is rendelni fogok és kész. Kivéve ha helyesírási hiba lesz a feliratban. :)

di_vizio 2008.11.20. 11:17:33

angelday plíz! tedd fel az átküldött látható anyagot, mielôtt a többiek hasizmozni küldenek engem...:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.20. 11:52:31

zsola, rendicsek! :D
és mikor lesz legközelebb, van már verseny terved?
mi prágai félmaratont tervezünk (márc 28), ha lesz rá pénz, mert 35€ az előnevezés + szálláskajautazás, de persze prágát is megnéznénk már egyszer (bár szerintem olyan mint pest...) ugy már annyira nem sok.
aztán persze félmaraton mániás normafa maraton, meg ah lesznek nemBSI versenyek...

boibo 2008.11.20. 12:44:02

@rrroka
Nem.
Prága egészen másmilyen. Meg kell nézni.

zsolababe 2008.11.20. 13:47:34

rrroka@
nem tudom meg..sok mindentol fugg... pl. nekem januar 8an lesz az elso mutetem, amikor a hasamon maradt rengeteg bort leveszik..nem tudom utana mennyi ido lesz a regeneralodas de 3hetig biztos nem futhatok es utana is csak lassan fokozatosan allhatok vissza... februar vege fele en mar szeretnek Floridaban lenni es csak valamikor aprilis elejen hazajonni...de pl a velencei- to koruli futason szeretnek ott lenni es szeretnem a felmaraton maniat is teljesiteni szoval lesz verseny :)

DaMartian 2008.11.20. 16:08:01

Kedves di_vizió!
Volt "szerencsém" rápillantani a tervekre amiket készítettél, és Isten ments, hogy megkérdőjelezzem a szakmai hozzáértésedet, a hiba biztosan az én készülékemben van, de hiába kellett volna, hogy a profi által készített tervek jobban bejöjjenek véleményem szerint minden szempontból gyengébbek voltak, mint az eredetiek. Nem szakmai szemmel persze, mivel totális dilettáns vagyok a témában, hanem egyszerű "ránéző laikusként". Sajnálom, hogy ezt kell, mondjam, kérlek ne vedd magadra. És elfogult sem vagyok, hiszen AD terveihez sincs közöm, egyszerű blogger vagyok, aki majd hordani szeretné a "végeredményt" és én határozottan az eredetinél maradnék! Részletezni nem akarom miért, tekintve, hogy a blog olvasói nem látták a terveidet, de privátban ha gondolod szívesen megírom az észrevételeimet. Ez csak egy vélemény, lehet a többiek totál mást gondolnának, de szerintem maradunk az eredeti vonalnál! Azért köszönjük a segítőkészségedet!

di_vizio 2008.11.20. 17:02:27

Kedves DaMartian!
"ránéző laikusként" is természetesen elfogadhatsz valamit vagy nem, hordhatsz vagy nem. Én csak azt mondom legyen gyanús, hogy valaki kéretlenül nekiáll az iccakában okoskodni, bütykölni... nem véletlenül teszi! Fer lenne, ha a többiek is látnák az én javaslatomat, de isti bizi nem ezen múlik a boldogságom. Amúgy komplett vizuális arculatokat tervezek 25 éve és sikerült függetleníteni magam "dicsérettôl" és "nemteccéstôl" is. Éljenek a futók (mármint mi), bármilyen pólóban is.... :) Inkább nevezzünk az újabb balatonkörbére!

angelday 2008.11.20. 17:29:57

Századik (!) kommentként mérsékletre intek. di_vizio pólóterveit megnéztük, válaszoltam is neki hosszabban, világbéke!

zsolababe 2008.11.21. 01:09:19

persze:))
vitat zarjuk le..mert soha nem lesz ebbol polo kulonben :)
pedig mar abban futnek mindennap :)
kenytelen leszek rendelni NikeID-t:) bar most probaltam es legkorabban dec 24 en szallitjak ki..New Yorkba:) mire meg onnan megkapom:(

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.21. 06:15:39

zsola, tudom, h saját bevallásod szerint nike-sznob vagy ;) de nem egyszerűbb elcsattogni egy decathlonba és venni egy hosszú felsőt óccsón amíg nem jön a blogmez?

boibo 2008.11.21. 07:26:18

Aztán ugorj le hozzám vmi ruhafestékkel, az én cipőmnek pont a "B" a talpa, átsétálok Neked az új felsődön :-D

zsolababe 2008.11.21. 09:29:52

a NikeID-t nem azert rendelem mert nincs kb ket szekrennyi futoruham:) csak tetszik hogy rarakjak a neved meg barmilyen feliratot... kar hogy a kedvenc teli felsombol nincs NikeID:( ez a Nike sznobsag meg annyira nem meglepo es nem is karos.. vegul is arban tok mindegy, hogy New Balance, Asics, Under Armour vagy Nike futocuccot vasarolsz... de ezek kozul designban messze a Nike legjobb(mondjuk minosegben az Under Armour:D) szeretem a Kalenjit is pl a teli futonadragja miatt... de pl az alaoltozoje sehol nincs a New Balance ugyanolyan alaoltozojehez kepest minosegben... arrol nem tudok nyilatkozni mert csak Kalenjit vettem meg itthon... es hat ugye itt van a Lance fele Livestrong, ami szinten Nike.. es valljuk be azon kivul, hogy mit reprezental meg jol is nez ki:) ...szoval ezert a Nike sznobsag:)... de ne felj amiota vettem egy Asics Gel Kayano14 es cipot, azota csak ritkan futok Nike-ban :)))

tvk · http://kodzaj.blog.hu 2008.11.21. 09:33:20

Mondjuk én is kíváncsi lennék azokra a di_vizio-féle tervekre akár magánban is.

zsolababe 2008.11.21. 09:55:13

Ja majd elfelejtettem tegnap cserbenhagytam a Kalenjit es vettem egy Nike Termo hosszu futonadragot(mondjuk az elado kozolte, hogy a Nike nem gyart Sest csak Mest(!) tehat hozzaerto volt:D) de jo volt ram az is...szoval most jol felavatom:) ..nem tudom miert a Nike-t szeretem, talan mer annak idejen ez magyarorszagon nem volt csak ugy elerheto... engem pl 82ben az iskolabol hazakuldott az egyik tanar(mellesleg az uttorovezeto), hogy csereljem le a Nike polomat mert az amerikai jelkep es megis mit kepzelek:) ...szoval lehet, hogy ezert valasztottam magamnak amerikat is :))) ..mindegy, osszegezve a NIKE A NYERO!!!! :))))) (es nem vagyok beepitett ember:D)

DaMartian 2008.11.21. 10:34:59

Hétvégén lezárul a szavazás, így jövő héten gőzerővel elkezdhetjük végre gyártani a blog pólót, hogy karácsonyra már minden bloggernek ott legyen a fa alatt! : )

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.11.21. 10:40:01

DaMartian : király!!! éljen!

zsola: azt képzeld el, hogy nálunk meg olyanok sötétek voltak a tanárok, hogy az őrsünket holt komolyan RAMBÓ ŐRSnek neveztük el! :D szerintem ez nagyon jól leképezi a rendszerváltás előtti időket amikor már bejött amerika, a videó, de még ment a nagy szovjet túrás.

potyesz 2008.11.21. 11:18:06

off: a mi sulinkban pedig voros csillag alakban piros szinu viragokat ultettek, ez volt a sulipark "ekkove". borzaszto volt.
Dec. 24-en erkezek Mo-ra, akkor lehet, hogy at is tudom venni a polokat. (en biztos hogy min. 2-t kerek, ha lehet) :)

DaMartian 2008.11.21. 11:26:16

Azt még ki kell dolgozni, hogy a megrendelés, átvétel, fizetés hogy történjen..

zsolababe 2008.11.21. 17:32:53

Ha kell en elore fizetek csak legyen mar meg :)))

angelday 2008.11.23. 17:23:00

A szavazás lejárt, meghirdetem a győztes B tervet.

zsolababe 2008.11.23. 19:12:36

juheeeeeeeeejjjjj:) (ez a vidam birka burka:D)

potyesz 2008.11.24. 09:08:03

hurra, hurra... ki van mar dolgozva a "fizetesi rend"? En is szivesen elutalom a penzt elore, csak legyen meg karacsonyra... koszi.

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása