Acclimatazione

2008.11.28. 11:10 Ras

Buona sera a tutti!

Nem értek egyet Szaszával: 10 °C és napsütés. Három napja pedig aggódva figyeltem a komor esőfelhőket. Azt hiszem nem tudom még átérezni az idei telet, mivel pont a havazás előtt hagytam el szeretett szülőföldem. Jelenleg a legnagyobb dilemmám, hogy melyik rövidujjum a legszélállóbb, és hogy vékony hosszú vagy hármonegyedes futógatyát vegyek fel vasárnap. Minden nap tesztelem a körülményeket, és a jelenlegi helyzet szerint vasárnap közel ideális futóidő fog támogatni a 42 195 méteres táv teljes széltében s hosszában.

 

Már hatodik napja művelem a barátnő meglátogatása nevű dolgot 'akklimatizáció' fedőnéven itt Firenzében. Novoli városrészben lakunk, ami nagyjából a maratoni pálya harminc kilométernél kezdődő nagy kanyarjától északra található nem messze. Ez a hurok a Cascine parkot öleli körbe, ami jelenleg edzőpályámul szolgál, valamint található itt egy ügető- és egy lóversenypálya is. Az aszfaltozott részen száz méteres felfestések, Arno-part, sok-sok futó a nap minden szakaszában, futók előtt andalgó gyalogosok, kutyasétáltatók, babakocsisok, a park körbefutva ~6 km: tiszta Margit-sziget dejá vue. Kivéve hogy itt nincs futótakony. :-)

Tegnapelőtt a rajtnál voltunk: Piazzale Michelangiolo, az Arno túloldalán emelkedő dombról fog vasárnap többezernyi futó a városra özönleni.

Éppen el volt kerítve. No nem a maraton miatt, valami tüntetés (manifestazione) volt aznap délután. Az olaszok szeretnek tüntetni és igen szolidárisak, úgyhogy ha valaki nem naprakész, könnyen megeshet, hogy hiába vár a buszra, vagy épp a busz napközben nem megy be a belvárosba egy tüntetés miatt.

A Ponte Vecchio volt az egyetlen híd, amit a nácik a második világháborúban nem robbantottak fel Firenze átkelőhelyei közül visszavonulásuk 'ünneplésére'. A közepén egy folyosó fut az Uffizi képtártól egészen a Pitti palotáig, melyben a Mediciek laktak jó régen. A szélekre ragadva fecskefészkekként ötvösök műhelyei és boltjai csillognak.

 

Ez pedig balra a Palazzo della Signoria, jobbra a Duomo tornya.

21 komment

Címkék: maraton firenze cascine park novoli ponte vecchio uffizi pitti palota duomo piazzale michelangiolo

A bejegyzés trackback címe:

https://futo.blog.hu/api/trackback/id/tr26791644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsolababe 2008.11.28. 13:01:37

Firenze szep.. en is nagyon szeretem... Tobbszor mondtam, hogy en odakoltoznek szivesen, kicsit delebbre Toscanaba ha nem olaszok laknanak ott :) sok sikert a marathonhoz!!!

Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.28. 13:48:31

update: esik... nem kicsit, nagyon (ez varhato vasarnapra is), de nem baj ugyis leghuteses vagyok :) es igy a nadrag kerdes is eldolt legalabb

Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.28. 13:49:01

akarommondani vizhuteses :D...

potyesz 2008.11.28. 13:52:43

Force Ras, force. En ugyan meg nem jartam Firenzeben, de azert irigyellek :).

Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.28. 15:07:29

az utvonal: www.gmap-pedometer.com/?r=2416325
nem tokeletesen pontos (es igen, 43km google mapsen)

BGy · http://babosi.blog.hu 2008.11.28. 15:09:24

A futótaknyot először félreértettem, azt hittem, olyan mint a vizsgaszar, de rájöttem, hogy a rekortánról van szó. Persze így télen van futótakony is. :))) Tegnap erdőben futottam, de 9 km után abba kellett hagynom, mert a hó miatt olyan izmokat kezdtem el érezni a lábamban, amikről eddig nem is tudtam. Vasárnapra sok oxigént, Ras!

Guga 2008.11.28. 18:41:47

Off leszek, de muszáj: sürgősen szükségem van tutti tippre kutyatámadás ellen. Nyáron a városon kívül futok, de ilyenkor muszáj bent, kis utcákon köröznöm, hogy lássam az utat. Meg védetteb is a széltől ilyenkor. Sok sügér kutyatulaj azonban póráz nélkül sétáltatja ebét, és az utóbbi két napon kétszer jött nekem eb. Kővel vágtam őket oldalba, de mivel szeretem a kutyusokat, ezt nem szeretném. Van valamilyen tutti hangriasztó, ami be is vált?

boibo 2008.11.28. 19:29:32

@ Guga
Pedig a kő a legtutibb, én is szeretem a kutyákat, de sajnos akkor is.

Guga 2008.11.28. 20:29:40

...kösz... boibo, ettől féltem...

szaszit 2008.11.28. 20:49:28

@Guga
Humánusabb ultrahangos kutyariasztó is létezik, Sipos István ultramaratoni futó forgalmazza, igaz nem túl olcsó: dazer.hu/
Itt egy másik típus:
www.imrebacsi.hu/kutya.html

Guga 2008.11.29. 07:56:24

nagyon köszi, off vége

Ras · http://futo.blog.hu 2008.11.29. 22:59:02

nos akkor én rádiócsendbe vonulok... ready, steady, holnap reggel pedig go :)

zsolababe 2008.11.30. 06:35:03

Hajra Ras!!!! Sok sikert! Majd remelem beszamolsz mindenrol... :)

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2008.11.30. 14:48:01

Úgy látom 3:10 en belül futott! Gratrula!

zsolababe 2008.11.30. 16:39:39

Grat. :) varjuk a postot :)

Ras · http://futo.blog.hu 2008.12.01. 10:49:30

eredmenyek: www.tds-live.com/wtrpg/race.jsp?id=2074&reloadDatiGara=0
videok rolam: www.tds-live.com/wtrpg/rtv.jsp?id=2074&bib=3492&EventID=Maratona,0 :)
Jo volt nagyon, 35nel behalt a jobb hajlitom azert kezdtem el lassulni. Fajni mar nem faj semmim, tegnap azert ereztem amit ilyenkor erezni kell. Az eso a rajtban szakadt, de mire beertem mar a nap sutott. Talalkoztam par magyarral a celba, meg Pesz Attival meg penteken.
Sajna a netunk behalt, ugyhogy reszletek/post lehet csak szerdan este mikor hazaertem.

2008.12.01. 12:30:50

Gratulálok Ras! Külön grat, hogy sikerült a 3:10-es célt teljesíteni.

boibo 2008.12.01. 20:29:14

Szép volt Ras, gratulálok!!!
:-)***

Futóblog

Ez itt a Futóblog. Szasza, Bitliszbá, SeSam, Szuflavéder és angelday írnak a futásról és a sportról.

Próbáltad már a Futócuccokat?

Tömegsport a Nike-val, velük együtt a Facebookon

  

Nike Running Hungary on Facebook

Friss topikok

süti beállítások módosítása